آشنایی با عطرساز بزرگ : اولیویه کرسپ - Olivier Cresp

آشنایی با عطرساز بزرگ : اولیویه کرسپ - Olivier Cresp

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

«من همیشه در جست‌وجوی مفهومی نیرومند و منحصربه‌فرد هستم که مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد».

زندگی‌نامه اولیویه کرسپ

عطرساز اولیویه نماد اصلی و اصیل عطرسازی فرانسوی است که در شهر گراس زاده شده؛ ‌شهری که گهواره عطرسازی فرانسوی است. خانواده او از قرن هفدهم شهر گراس را خانه خویش خوانده‌اند. پدر پدربزرگش در شهر گراس در کار کشت گل‌های رز و یاس بود و پدربزرگش هم به تجارت در زمینه فرآورده‌های طبیعی اشتغال داشت. اسرار خانواده کرسپ از همان دوران به بعد نسل‌به‌نسل به نوادگان منتقل شده است.

اولیویه زمانی که کودک بود، همراه با پدرش در کشتزارهای گل‌های مختلف گردش می‌کرد. بیشتر شب‌ها، وقتی که دیگر کودکان در بستر دراز کشیده بودند و به قصه‌های شب گوش می‌دادند، او و خانواده‌اش با گل‌های تازه‌ای سروکار داشتند که همان روز چیده بودند. اولین دوره‌های زندگی او با خاطراتی معطر از رایحه‌های هیجان‌انگیز و خاص گره خورده است. جذابیت پُرظرافت گل‌ها و کیمیای جادویی درونشان همیشه حساسیت‌های هنری فوق‌العاده‌ای را در اولیویه برانگیخته می‌کند.

اولیویه کرسپ در سال 2006 عنوان Master Perfumer (استاد عطرسازی) و در سال 2007 هم عنوان Perfumer of the Year (بهترین عطرساز سال) را به‌دست آورد. او راهنمایی استعدادهای نوظهور در جهان عطرسازی را بر عهده دارد و همواره با انرژی درحال ارتقابخشی به دانسته‌های هنری، مهارت‌های صنعتگری و شور و شوق درونی‌اش به عطرسازی است. اولیویه کرسپ همکاری حرفه‌ایش با کمپانی فیرمنیچ را در سال 1992 شروع کرد و در سال 2012 هم عنوان افتخارآمیز Chevalier des Arts et des Lettres (شوالیه هنر و ادبیات) را به‌دست‌آورد.

اولیویه مجموعه‌ای وسیع و بی‌نظیری از دانش‌های مختلف را به عرصه حرفه‌ای عطرسازی آورده و همه آنها را با نگاه تیزبین و آرامش باشکوهش همراه کرده است. او که عاشق غذاهاست و به همه چیزهای زیبا و خوش‌ساخت علاقه دارد، مهارت‌های عطرسازی‌اش را با خلاقیت، ظرافت و روحی جاودانه آمیخته کرده است. این عطرساز ماهر که شخصیتی شهودی دارد، اهمیت دور ماندن از غوغاهای توده‌ای را درک می‌کند. او با لبخندی کنایه‌آمیز می‌گوید: «داشتن فقط یک ایده در سال کافی‌ست، به شرطی که بهترین ایده باشد». اولیویه کرسپ که همیشه با چشم‌های پاکش درحال اکتشاف‌گری در جهان احساسات و عواطف بشری است، هر لحظه و هر لحظه دنبال مفاهیمی نیرومند و منحصربه‌فرد برای شگفت‌زده کردن مخاطبانش می‌گردد.

جهت مشاهده عطر های اولیویه کرسپ وارد لینک شوید : عطر و ادکلن اولیویه کرسپ

بیشتر بخوانید : آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayo آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayoآشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas آشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillasآشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie آشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marieآشنایی با عطرساز بزرگ : فابریس پلگرین - Fabrice Pellegrin آشنایی با عطرساز بزرگ : فابریس پلگرین - Fabrice Pellegrinآشنایی با عطرساز بزرگ : دافنه بوژه - Daphné Bugey آشنایی با عطرساز بزرگ : دافنه بوژه - Daphné Bugeyآشنایی با عطرساز بزرگ : دورا باگریش - Dora Baghriche آشنایی با عطرساز بزرگ : دورا باگریش - Dora Baghricheآشنایی با عطرساز بزرگ : ایلیاس ارمنیدیس - Ilias Ermenidis آشنایی با عطرساز بزرگ : ایلیاس ارمنیدیس - Ilias Ermenidisآشنایی با عطرساز بزرگ : فرانک ولکل - Frank Voelkl آشنایی با عطرساز بزرگ : فرانک ولکل - Frank Voelklآشنایی با عطرساز بزرگ : حمید مراتی کاشانی - Hamid Merati-Kashani آشنایی با عطرساز بزرگ : حمید مراتی کاشانی - Hamid Merati-Kashaniآشنایی با عطرساز بزرگ : ناتالی لارسن - Nathalie Lorson آشنایی با عطرساز بزرگ : ناتالی لارسن - Nathalie Lorsonآشنایی با عطاران بزرگ : اونورین بلان - honorine-blanc آشنایی با عطاران بزرگ : اونورین بلان - honorine-blancآشنایی با عطرساز بزرگ : ماری سالمانیه - marie salamagne آشنایی با عطرساز بزرگ : ماری سالمانیه - marie salamagneآشنایی با عطرساز بزرگ : سوفی لابه - Sophie Labbé آشنایی با عطرساز بزرگ : سوفی لابه - Sophie Labbé


مطلب از firmenich ترجمه توسط عطرافشان ( ندا احمدلو)

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟