آشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie

آشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

«برای من بسیار مهم است که به تماشای جهان بنشینم. این‌گونه است که می‌توانم هر آنچه می‌بینم را با خلاقیت‌هایم همراه و هم‌جهت سازم».

زندگی‌نامه آماندین کلرک ماری

آماندین کلرک ماری که انسانی ذاتا فروتن است، ترجیح می‌دهد که درباره خودش صحبت نکند. او از زمانی که زیستن را به یاد می‌آورد، با جهان عطرها آشناست، چراکه مادرش در صنعت عطرسازی کار می‌کرد. پس شروع‌به‌کار آماندین در عطرسازی به‌عنوان یک شغل حرفه‌ای کاملا به‌صورت طبیعی رقم خورد. در دوران کارآموزی، هنگامی که درحال یادگیری درباره مواد اولیه و خام بود، «حس بویایی‌ او ناگهان زاده شد». خاطره آن لحظه هنوز هم او را رها نمی‌کند. در پایان دوران تحصیلاتش در ISIPCA، پایان‌نامه‌ای درباره مدرن‌سازی نت چرم در عطر Bel Ami نوشت و در همین دوره هم بود که با میشل آلمیراک آشنا شد. این دو عطرساز بیش از 10 سال به‌طور مشترک فعالیت می‌کردند، تا این‌که آماندین در سال 2011 به کمپانی فیرمنیچ ملحق شد.

آماندین عاشق فرآیندهای مرتبط با خلق عطرها، روندهای عملی و سپس تولیدات انبوه آنهاست. او عاشق این است که دنبال ایده‌ای خلاقانه بگردد، یک طرح مقدماتی کلی ترسیم کند و سپس به مجموعه‌ای کامل و درهم‌پیوسته برسد. استعداد او ذاتا به قوای بصری گره خورده و بنابراین آماندین می‌تواند مخلوقاتش را پیش از ساخته شدن در ذهنش تصور کند. اما چه چیزی خلاقیت او را برانگیخته می‌کند؟ حرکت‌ها، رنگ‌ها و شکل‌ها. او همچنین تمایل شدیدی به شروع برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف دارد؛ مثلا به خانه تازه‌ای نقل‌مکان می‌کند، وارد کار نوسازی خانه می‌شود، دکوراسیون را دوباره می‌چیند و بعد که کار به پایان رسید، دوباره به خانه تازه‌ای می‌رود! درواقع آماندین عمیقا نیاز دارد که همیشه درحال حرکت، تغییر و جنب‌وجوش باشد. حتی او می‌توانست یک معمار کاربلد از آب دربیاید. «درست مثل فرمول‌های عطرسازی، در معماری هم باید بنیاد محکمی بسازید تا سپس سازه مورد نظرتان روی آن استوار شود». همه ماجرا از نظر او به خلق کردن یک حس برمی‌گردد. آماندین غالبا به‌صورت غریزی زندگی می‌کند، به ندای قلبش گوش می‌سپارد و آشکارا اظهار می‌دارد که علاقه شدیدی به کفش‌ها و کیف‌های دستی دارد؛ علاقه‌ای شدید تا حد اعتیاد! تعداد کفش‌ها و کیف‌هایش آن‌قدر زیاد هستند که حتی نمی‌تواند بشماردشان! این عطرساز حرفه‌ای انگار آمده است تا راه را برای زنانی باز کند که می‌خواهند طبق غریزه و میل شخصی خودشان زندگی کنند.

ذهن پرسشگر آماندین و انرژی بی‌پایان او باعث شده‌اند که این عطرساز همیشه درحال سفر باشد. او همراه با همسر و دو پسرش به سفرهایی در برزیل، تایلند، کرواسی و مراکش رفته است. او تاکید می‌کند که «نشان دادن جهان به فرزندانم بسیار مهم است». آماندین که انگار ذاتی کوچ‌نشین دارد، همه‌جا را خانه خودش می‌داند، فقط به‌ این شرط که عزیزانش همراه او باشند.

جهت مشاهده عطر های آماندین کلرک ماری وارد لینک شوید : عطر و ادکلن آماندین کلرک ماری

بیشتر بخوانید : آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayo آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayoآشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas آشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas


مطلب از firmenich ترجمه توسط عطرافشان ( ندا احمدلو)

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟