آشنایی با عطرساز بزرگ : ناتالی لارسن - Nathalie Lorson

آشنایی با عطرساز بزرگ : ناتالی لارسن - Nathalie Lorson

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

«ساده‌ترین فرمول‌ها سخت‌ترین آنها برای خلق کردن هستند، اما درعین‌حال می‌توانند به عطرهایی بدل شوند که شخصیتی بی‌نهایت منحصربه‌فرد دارند».

زندگی‌نامه ناتالی لارسن

ناتالی لارسن عطرسازی است که محصولاتش را هم برای مخاطبانش خلق می‌کند و هم در راه خلق آنها نگاهی به مخاطبانش دارد. از نظر او، خلاقیت نوعی کنش سخاوتمندانه است که بر تبادل ایده‌ها میان انسان‌ها و تلاش برای سهیم شدن یافته‌ها و بیان کردن احساسات تمرکز دارد. او که بی‌تردید در حرفه عطرسازی استاد است، همواره در مرزهای فروتنی باقی می‌ماند و علاقه‌ای هم به جلب توجه ندارد. بزرگ‌ترین پاداش‌ها برای او همان رویارویی مختصری است که هنگام عبور از کنار طرفداران عطرهایش حاصل می‌شود؛ طرفدارانی که بوی عطرهای او را می‌دهند و لحظه‌ای همچون یک غریبه از کنارش عبور می‌کنند.

او می‌گوید: «من این کار را صرفا برای خودم انجام نمی‌دهم. هدف اصلی‌ام این است که مخاطبانم را تحت تاثیر قرار دهم. آنها اغلب از من می‌پرسند که آیا قصد ندارم که عطر شخصی خودم را بسازم؟ اما چنین کاری اصلا برای من جالب نیست! برای من در حرفه عطرسازی، مرکز اصلی به شخصیت خودم اختصاص ندارد. من همیشه به ساختن عطرها برای دیگران فکر می‌کنم، برای یک فرد دیگر به‌طور خاص. من ستاره سینما نیستم یا یک نقاش که کنار بوم نقاشی‌ام بایستم و ژست بگیرم. درواقع من بیشتر شبیه به نویسنده‌ای هستم که شخصیت خودش پشت کلمات نوشته‌شده‌اش محو می‌شود».

داشتن احساس و درک عمیق و همچنین پشتکار، مرکز فعالیت کاری او را می‌سازند. «من طلاسازی هستم که در معدن دنبال قطعات طلا می‌گردم. گردوغبارهای طلایی زیاد هستند، اما قطعات طلا بسیار محدودند!». شخصیت پویا و پُرجنب‌وجوش ناتالی واقعا تاثیرگذار است چراکه به او اجازه می‌دهد تا به‌طور همزمان در چندین پروژه نقش‌آفرینی کند. دفتر کار او پُر است از پوشه‌های پروژه‌های مختلف و مخلوقات جذابش هم در یکایک قفسه‌های دفتر کارش به چشم می‌خورند.

آرزوی ناتالی این است که عطرهای ساده اما درعین‌حال تاثیرگذاری بسازد که هر ترکیب عطرسازی در آن با کیفیت ناب و به مقدار کاملا دقیق به‌کار رفته باشد تا زیبایی محصول نهایی به بیشترین حد ممکن برسد. او اغلب این جمله را از آنتوان دو سنت اگزوپری نقل می‌کند: «کمال و بی‌نقصی زمانی حاصل می‌شود که دیگر نتوان چیزی را از یک اثر حذف کرد و نه زمانی که چیزی برای اضافه کردن به آن باقی نمانده باشد».

جهت مشاهده عطر های ناتالی لارسن وارد لینک شوید : عطر و ادکلن ناتالی لارسن

بیشتر بخوانید : آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayo آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayoآشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas آشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillasآشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie آشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marieآشنایی با عطرساز بزرگ : فابریس پلگرین - Fabrice Pellegrin آشنایی با عطرساز بزرگ : فابریس پلگرین - Fabrice Pellegrinآشنایی با عطرساز بزرگ : دافنه بوژه - Daphné Bugey آشنایی با عطرساز بزرگ : دافنه بوژه - Daphné Bugeyآشنایی با عطرساز بزرگ : دورا باگریش - Dora Baghriche آشنایی با عطرساز بزرگ : دورا باگریش - Dora Baghricheآشنایی با عطرساز بزرگ : ایلیاس ارمنیدیس - Ilias Ermenidis آشنایی با عطرساز بزرگ : ایلیاس ارمنیدیس - Ilias Ermenidisآشنایی با عطرساز بزرگ : فرانک ولکل - Frank Voelkl آشنایی با عطرساز بزرگ : فرانک ولکل - Frank Voelklآشنایی با عطرساز بزرگ : حمید مراتی کاشانی - Hamid Merati-Kashani آشنایی با عطرساز بزرگ : حمید مراتی کاشانی - Hamid Merati-Kashani


مطلب از firmenich ترجمه توسط عطرافشان ( ندا احمدلو)

نظرات کاربران (1 نظر)
در بین ِ عطارهای مورد علاقه ی من سرآمد است . بهترین است ! :
عطرهای چند ساله ی اخیر ِخلق شده ی او را ببینید همگی از پرفروش ترین عطرهای جهان اند . خصوصا در ایران . ارزانترین ها اما ارزشمندترین ها !
و پر فروش ترین ها .
در حرفه ی عطاری این کار سخت ترین است .
ورنه هر عطاری بلد است عطری ارزشمند اما گران بسازد !
او درین حرفه پس از سالهای متمادی تلاش به کمال رسیده . این بخوبی از فروش کارهای سالهای اخیرش هویداست .
در کنار موریاس و گوالتیری اغلب ِ کارهای دوستداشتنی ی کلکسیون من از آن ِ اوست .
زنده باد
09 تیر 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : عباس بهرامی شکیبا

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟