راهنمای عطرهای تویلی د هرمس

راهنمای عطرهای تویلی د هرمس

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای تویلی د هرمستویلی د هرمس تویلی د هرمس او پویوریتویلی د هرمس او جینجر توتی تویلی د هرمس

 

در جهان عطرهای لوکس، نام‌های کم‌شماری مانند «هرمس» هستند که توانسته‌اند نام خودشان  را به مفاهیمی مثل پیچیدگی استادانه، ظرافت‌های هنرمندانه و جذابیت‌های جاودانه گره بزنند. این خانه مُد فرانسوی که به‌خاطر صنایع دستی بی‌نقص، روسری‌های ابریشمی زیبا و کالاهای چرمی بی‌نظیرش شهرت دارد، میراث استثنایی خودش را در قلمرو عطرسازی هم گسترش داده است. در میان شاهکارهای هرمس در جهان عطرسازی، کالکشن خاصی وجود دارد که به‌خاطر سرزندگی جوانانه، سرشت شجاعانه و جذابیت استثنایی‌اش از دیگر عطرهای هرمس متمایز می‌شود ــ کالکشن عطرهای «تویلی د هرمس». 
این عطرها که درون بطری‌هایی زیبا و با طراحی بسیار عالی جای گرفته‌اند، گواهی بر تعهد هرمس به بیان هنری و جست‌وجوی لذت‌های حسانی هستند. عطرهای «تویلی د هرمس» با آمیزه‌های شاداب اما پیچیده‌ای که دارند، جان و دل همه علاقه‌مندان به عطرسازی را در سرتاسر جهان تسخیر کرده‌اند. 

عطرهای تویلی د هرمس

نام عطر  تاریخ عرضه نت‌های برجسته
تویلی د هرمس 2017     گل مریم، شکوفه پرتقال، زنجبیل، نارنج
تویلی د هرمس او پویوری  2019      فلفل صورتی، گل رز
تویلی د هرمس او جینجر   2021      زنجبیل، سدر، گل صدتومانی
توتی تویلی د هرمس  2023     زنجبیل، سرخال


تویلی د هرمس 

تویلی د هرمس 
تویلی د هرمس در سال 2017 عرضه شد و تا به امروز هم یکی از موفق‌ترین عطرهای عرضه‌شده توسط هرمس بوده است. 
تویلی د هرمس درواقع نوعی عطر شرقی است که با تمرکز بر نت گل‌های سفید و رگه‌های ادویه‌ای خاص شکل می‌گیرد. 
نت‌های گل مریم، شکوفه پرتقال و یاس در لایه میانی تویلی د هرمس جای می‌گیرند، درحالی که رگه‌های ادویه‌ای این عطر از روایح زنجبیل و نارنج پدید می‌آیند. 
تویلی د هرمس بعد از گذشت چند دقیقه، حالتی نسبتا پودری و دلپذیر به خود می‌گیرد. 
من شخصا فکر می‌کنم که تویلی د هرمس را باید نوعی عطر کلاسیک و سنتی حساب کنیم. من این نوع از عطرها را به عطرهایی شبیه می‌دانم که قبل از سال 1995 عرضه می‌شدند. تویلی د هرمس قطعا یکی از عطرهای باکلاس و شیک است که گران‌قیمت بودنش از رایحه خاصش نمایان می‌شود. با این‌حال، تویلی د هرمس را نمی‌توان یکی از عطرهای همگام با دیگر عطرها در دهه اخیر دانست. پس نت گل‌های سفید هم در این عطر مثل عطرهای جدید نخواهد بود.

تویلی د هرمس او پویوری

تویلی د هرمس او پویوری
تویلی د هرمس او پویوری از همه نظر با عطر اصلی تویلی د هرمس تفاوت دارد، چراکه هیچ‌کدام از نت‌های عطر اصلی دیگر در عطر تویلی د هرمس او پویوری جلوه‌گری نمی‌کنند. 
تویلی د هرمس او پویوری در گروه عطرهای کلاسیک و با تمرکز بر نت گل رز قرار می‌گیرد. کلمه «او پویوری» (Eau Poivrée) در نام این عطر هم به معنای «فلفل» است که درواقع به استفاده از نت فلفل صورتی در تویلی د هرمس او پویوری اشاره می‌کند. 
بنابراین حالا می‌خواهید بدانید که نت فلفل صورتی در این عطر چه جلوه‌ای دارد؟ خب، اول باید بگویم که نت فلفل صورتی به‌هیچ‌وجه به نت فلفل سیاه شبیه نیست. فلفل صورتی درواقع نوعی دانه خاص است که جلوه‌هایی مابین ادویه و چوب دارد. نت فلفل صورتی معمولا با نت گل رز آمیخته می‌شود تا درنهایت سویه‌های شرقی خاصی به نت گل رز اضافه شود. 
نعناع هندی در نت‌های پایه تویلی د هرمس او پویوری خودنمایی می‌کند که البته جلوه‌های ادویه‌ای خاصش را از نت فلفل صورتی می‌گیرد. 
من فکر می‌کنم که طرفداران عطرهایی مثل جیونچی له اینتردیت روژ قطعا از عطر تویلی د هرمس او پویوری لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم راهنمای عطرهای الی ساب له پارفومراهنمایی برای همه عطرهای مون گرلن راهنمایی برای همه عطرهای مون گرلنراهنمای عطرهای پرادا کندی   راهنمای عطرهای پرادا کندی  

تویلی د هرمس او جینجر 

تویلی د هرمس او جینجر 
تویلی د هرمس او جینجر به‌عنوان یکی از جدیدترین ادیشن‌ها در کالکشن تویلی می‌خواهد که عطری باطراوت بیشتر و جلوه‌های تندوتیز بیشتر را نسبت به ادیشن‌های قبلی در اختیار ما بگذارد. نام این ادکلن زنانه کاملا دقیق است و با محتوای درونی عطر هماهنگی دارد ــ پس با یک عطر کاملا زنجبیلی و خاص مواجه هستیم! 
رایحه زنجبیل در نت آغازین این عطر جا می‌گیرد، درحالی که در نت‌های میانی و نت‌های پایه این عطر هم حضور دارد. ته‌مایه‌های گل‌فام خاصی هم در تویلی د هرمس او جینجر حضور دارند که تا حدودی خودشان را نشان می‌دهند، درحالی که این ته‌مایه‌های گل‌فام درواقع از رایحه گل صدتومانی گرفته شده‌اند. 
تویلی د هرمس او جینجر از رایحه سدر هم استفاده می‌کند که جلوه‌های سبز و شفافی به نت‌های پایه می‌دهد. 
من پیشنهاد می‌کنم که از تویلی د هرمس او جینجر در آب‌وهوای مرطوب و ساعات روز استفاده کنید. با این‌که تویلی د هرمس او جینجر در گروه عطرهای ادو پرفیوم قرار می‌گیرد اما ماندگاری آن حدود 3 ساعت دوام دارد. دلیلش هم از نظر من، این است که زنجبیل اساسا ماده اولیه قدرتمند و غلیظی برای عطرسازی محسوب نمی‌شود.

توتی تویلی د هرمس

توتی تویلی د هرمس
توتی تویلی د هرمس را باید یک عطر زنانه زنجبیلی بسیار باطراوت توصیف کنیم که به‌خاطر استفاده از رایحه سرخالو در نت آغازین به‌خوبی حال‌وهوای نوعی خوراکی ایتالیی با نام «توتی فروتی» را به یاد می‌آورد. توتی تویلی د هرمس درواقع عطر محبوب من در این کالکشن است. 
این عطر سبک برای روزهای داغ تابستانی طراحی شده است؛ یعنی همان وقتی که همه ما به عطرهای باطراوت و خنکی نیاز داریم که خلق‌وخوی ما را تقویت کنند. توتی تویلی د هرمس اساسا غلظت و سنگینی ادیشن‌های قبلی تویلی د هرمس را ندارد و به همین دلیل هم من فکر می‌کنم که می‌توانیم توتی تویلی د هرمس را با دیگر عطرهای این کالکشن لایه‌بندی کنیم تا روایح و جلوه‌های تازه‌ای را از دل آنها بیرون بکشیم. 

بیشتر بخوانید : راهنمای همه عطرهای لانکوم لا نویت ترزور راهنمای همه عطرهای لانکوم لا نویت ترزورراهنمای همه عطرهای مارک جاکوبز دیسی لاو راهنمای همه عطرهای مارک جاکوبز دیسی لاوراهنمای عطرهای باربری هر راهنمای عطرهای باربری هر


ترجمه: ندا احمدلو 
منبع: sokilondon
لینک مطلب:
https://sokilondon.com/twilly-dhermes-perfume-vs-eau-poivree-vs-eau-ginger/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
کمیل
1403/04/21
پاسخ به کامبیز سخی
جناب سخی درود فراوان؛ بین تست‌هایی که داشتین کدومش شباهت بیشتری به اونتوس سه سال اول تولید داره؟
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟