راهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم

راهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 14 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای الی ساب له پارفومالی ساب له پارفومالی ساب له پارفوم ادو تویلتالی ساب له پارفوم اینتنسالی ساب له پارفوم لئو کوتورالی ساب له پارفوم له ادیشن آرجنتالی ساب له پارفوم رز کوتورالی ساب له پارفوم اکلات د اورالی ساب له پارفوم نویت نورالی ساب له پارفوم ادیشن فویلس د اورالی ساب له پارفوم رزورت کالکشنالی ساب له پارفوم این وایتالی ساب له پارفوم رویالالی ساب له پارفوم اسنشیالالی ساب له پارفوم لومیرالی ساب له پارفوم بریدال

 

اگر شما هم یکی از طرفداران عطرهای لوکس و بسیار جذاب هستید، احتمالا تا به امروز با عطرهای الی ساب آشنا شده‌اید. عطرهای الیه ساب تا کنون قلب‌های بسیاری را تسخیر کرده‌اند و به همین دلیل هم من تصمیم گرفته‌ام که در این مقاله به بررسی کالکشن الی ساب له پارفوم بپردازم. این سری از عطرها که جلوه‌های پیچیده و پراحساسی دارند، گزینه‌های تکمیلی بی‌نقصی برای هر کالکشن دیگری هستند، مخصوصا در کنار عطرهای الی ساب گرل آف ناو که آمیزه‌های شیرین‌تری نسبت به الی ساب له پارفوم دارند. در این راهنما، عطرهای مختلف کالکشن له پارفوم را بررسی می‌کنم و درباره روایح هر کدام از آنها توضیح می‌دهم. فرقی نمی‌کند که از طرفداران قدیمی عطرهای الی ساب له پارفوم باشید یا این‌که به‌تازگی با این عطرها آشنا شده‌اید، چراکه این راهنما همه اطلاعات لازم را درباره این عطرهای نفیس و باشکوه در اختیار شما می‌گذارد. پس بیایید با همدیگر به گشت‌وگذاری در جهان عطرهای الی ساب له پارفوم برویم.

عطرهای الی ساب له پارفوم

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

الی ساب له پارفوم

2011

گل پرتقال آفریقایی، یاس، عسل

الی ساب له پارفوم ادو تویلت

2012

شکوفه نارنگی ماندارین، یاسمن گاردنیا

الی ساب له پارفوم اینتنس

2013

عسل، گل پرتقال آفریقایی

الی ساب له پارفوم لئو کوتور

2014

بادام، شکوفه پرتقال

الی ساب له پارفوم له ادیشن آرجنت

2015

عسل، چوب، شکوفه پرتقا

الی ساب له پارفوم رز کوتور

2016

گل رز، گل صدتومانی

الی ساب له پارفوم اکلات د اور

2016

پرتقال، کهربا

الی ساب له پارفوم نویت نور

2016

روایح دودی، چوب

الی ساب له پارفوم ادیشن فویلس د اور

2017

چوب عنبر، شکوفه پرتقال

الی ساب له پارفوم رزورت کالکشن

2015، 2017

شکوفه پرتقال، انگور فرنگی قرمز

الی ساب له پارفوم این وایت

2018

دانه‌های سرخ، شکوفه پرتقال، یاس، کهربا

الی ساب له پارفوم رویال

2019

رز ترکی، نعناع هندی

الی ساب له پارفوم اسنشیل

2020

شکوفه پرتقال، یاسمن گاردنیا

الی ساب له پارفوم لومیر

2021

گل پرتقال آفریقایی، یاس، پرتقال

الی ساب له پارفوم بریدال

2023

گل یلانگ، شکوفه پرتقال، کهربا

الی ساب له پارفوم

الی ساب له پارفوم

الی ساب له پارفوم یکی از عطرهای محبوب من در جهان عطرها است. نت زیبای گل پرتقال آفریقایی که در این ادکلن حضور دارد، از سویه‌های گل‌فام و باطراوت کمیابی برخوردار است. من فکر می‌کنم که الی ساب له پارفوم درواقع یکی از باکلاس‌ترین و خاص‌ترین عطرها در بازار است.

نت شکوفه پرتقال از درخشش خاصی در الی ساب له پارفوم برخوردار است، تا حدی که من را به یاد شامپاین می‌اندازد. این نت زیبا واقعا ماندگاری خوبی دارد و در کنار نت یاس به سطح عملکردی مطلوب و بی‌نقصی می‌رسد.

ته‌مایه لطیفی از نعناع هندی و نت عسل هم در الی ساب له پارفوم احساس می‌شود، اما به نظرم نمی‌توان گفت که با یک عطر شیرین مواجه هستیم.

من پیشنهاد می‌کنم که الی ساب له پارفوم را در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف استفاده کنید. سویه‌های رمانتیک الی ساب له پارفوم درنهایت این عطر را به گزینه‌ای ایده‌آل برای جشن عروسی تبدیل می‌سازد، اما در همه موقعیت‌ها و مکان‌ها می‌توان از این عطر استفاده کرد.

الی ساب له پارفوم ادو تویلت

الی ساب له پارفوم ادو تویلت

الی ساب له پارفوم ادو تویلت بعد از ادیشن ادو پرفیوم این عطر وارد بازار شد.

این عطر ادو تویلت طبیعتا ساختار سبک‌تری نسبت به ادیشن اصلی ادو پرفیوم دارد و البته ماندگاری آن هم کمتر از عطر اصلی خواهد بود. نت‌های نعناع هندی و یاس از آمیزه الی ساب له پارفوم ادو تویلت حذف شده‌اند و جایشان را به شکوفه نارنگی ماندارین و یاسمن گاردنیا داده‌اند تا بوی لطیفی از جنس گل‌های سفید را با برجستگی خاصی در این عطر احساس کنیم.

الی ساب له پارفوم اینتنس

الی ساب له پارفوم اینتنس

ادیشن بعدی در این کالکشن، الی ساب له پارفوم اینتنس نام دارد. البته به نظر می‌رسد که این عطر زنانه دیگر تولید نمی‌شود و به‌راحتی نمی‌توان به آن دسترسی داشت.

همان‌طور که از نام الی ساب له پارفوم اینتنس مشخص است، با عطری قوی و غلیظ مواجه هستیم که البته شیرین‌تر از ادیشن اصلی است و برجستگی ویژه‌ای به نت عسل می‌بخشد.

الی ساب له پارفوم لئو کوتور

الی ساب له پارفوم لئو کوتور

الی ساب له پارفوم لئو کوتور یکی از عطرهای بادامی بسیار محبوب است.

عطرهای بسیار کم‌شماری وجود دارند که از نت بادام به‌عنوان نت اصلی استفاده می‌کنند. بنابراین علاقه‌مندان به نت بادام قطعا الی ساب له پارفوم لئو کوتور را دوست دارند.

نت بادام به‌عنوان امضای این عطر با نت شکوفه پرتقال که امضای عطر اصلی الی ساب له پارفوم است و همچنین نت وانیل آمیخته می‌شود.

اگرچه الی ساب له پارفوم لئو کوتور در گروه عطرهای ادو تویلت قرار می‌گیرد، اما نت بادام به افزایش ماندگاری آن کمک می‌کند. من فکر می‌کنم که الی ساب له پارفوم لئو کوتور از نظر ماندگاری واقعا مثل یک ادیشن ادو پرفیوم عمل می‌کند.

الی ساب له پارفوم له ادیشن آرجنت

الی ساب له پارفوم له ادیشن آرجنت

الی ساب له پارفوم له ادیشن آرجنت از عطرهای ادیشن محدود این مجموعه است که براساس آمیزه الی ساب له پارفوم اصلی ساخته شده است.

نت‌های این ادیشن مثل ادیشن اصلی هستند اما یک تفاوت مهم هم دارند. درواقع نت‌های عسل و چوب در لایه پایانی این عطر قوی‌تر و غلیظ‌تر هستند و درنتیجه باعث می‌شوند که الی ساب له پارفوم له ادیشن آرجنت به یک عطر سکسی‌تر و زمستانی‌تر نسبت به عطر اصلی تبدیل شود.

الی ساب له پارفوم رز کوتور

الی ساب له پارفوم رز کوتور

الی ساب له پارفوم رز کوتور درحال حاضر دیگر تولید نمی‌شود اما اگر به این عطر دسترسی داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به نت گل رز خواهد بود.

این عطر مثل یک دسته‌گل زیبا نمایان می‌شود که انبوهی از نت باطراوت گل رز در آن احساس می‌شود، درحالی که نت‌های گل صدتومانی و شکوفه پرتقال نیز این آمیزه را کامل کرده‌اند.

نت‌های آغازین این عطر با رایحه باطراوت سرخالو، هلو و ترنج شروع می‌شوند. خیلی سریع از این نت‌ها می‌گذریم و به نت‌های گل‌فام می‌رسیم، درحالی که نهایتا با نت‌های نعناع هندی و کارامل مواجه می‌شویم.

رز کوتور، مثل ادیشن لئو کوتور، از عطرهای ادو تویلت این کالکشن است اما اگر چند افشانه از آن را روی لباس یا پوست اسپری کنید، می‌توانید ماندگاری آن را تا حد یک عطر ادو پرفیوم افزایش بدهید.

الی ساب له پارفوم اکلات د اور

الی ساب له پارفوم اکلات د اور

الی ساب له پارفوم اکلات د اور از عطرهای ادیشن محدود در این مجموعه است.

شروع این عطر با سویه‌های شیرینی از نت پرتقال شکل می‌گیرد که البته در نت‌های میانی به جلوه‌های کهربایی و گل‌فام می‌رسد. همین آمیزه است که حالتی سکسی و اسرارآمیز در الی ساب له پارفوم اکلات د اور می‌آفریند.

الی ساب له پارفوم نویت نور

الی ساب له پارفوم نویت نور

الی ساب له پارفوم نویت نور از عطرهای شرقی و غلیظ این مجموعه است که براساس آمیزه عطر اصلی الی ساب له پارفوم شکل می‌گیرد.

نت روایح دودی سریعا توجه ما را در این عطر به خود جلب می‌کند و در تمامی جنبه‌های این عطر (از نت آغازین تا میانی و پایه) احساس می‌شود.

الی ساب له پارفوم نویت نور از سویه‌های چوبی غلیظ و گرم هم برخوردار است و بویی شبیه به بوی چوب سوخته در آن احساس می‌شود.

نت‌های شکوفه پرتقال یا گل پرتقال آفریقایی از آمیزه الی ساب له پارفوم نویت نور حذف شده‌اند و به همین دلیل هم با عطری بسیار متفاوت نسبت به عطر اصلی مواجه هستیم.

من پیشنهاد می‌کنم که از ادیشن نویت نور در ساعات شب و در فصل زمستان استفاده کنید. الی ساب له پارفوم نویت نور از عطرهای کلاسیک چوبی و شرقی است که ماندگاری خوبی دارد اما بیش‌ازحد هم غلیظ نمی‌شود.

الی ساب له پارفوم ادیشن فویلس د اور

الی ساب له پارفوم ادیشن فویلس د اور

فویلس د اور از عطرهای ادیشن محدود در این مجموعه است و مانند ادیشن نویت نور کاملا بر نت‌های چوبی تمرکز می‌کند.

نت چوب عنبر هم در این عطر سیطره خاصش را بر نت شکوفه پرتقال (که امضای عطر است) تحمیل می‌کند، تا حدی که درنهایت یک عطر شرقی در اختیار شما قرار بگیرد.

الی ساب له پارفوم رزورت کالکشن

الی ساب له پارفوم رزورت کالکشن

وقتی که عطرهای الی ساب له پارفوم رزورت کالکشن وارد بازار شدند، من شدیدا این عطرها را دوست داشتم. هم ادیشن آبی و هم ادیشن قرمز این مجموعه در فصل تابستان عرضه شدند، اما به نظر می‌رسد که درحال حاضر فقط ادیشن قرمز آن در دسترس قرار دارد.

من یک بطری از الی ساب له پارفوم رزورت کالکشن قرمز را دارم و به نظرم این عطر اساسا شباهت زیادی به عطر اصلی الی ساب له پارفوم دارد. رایحه انگور فرنگی قرمز در نت آغازین این عطر احساس می‌شود و حالتی نسبتا میوه‌ای به عظر می‌دهد اما آمیزه عطر درنهایت مثل عطر اصلی الی ساب له پارفوم نمایان می‌شود.

با این‌که این عطر به‌عنوان یک محصول ادو تویلت معرفی شده است، اما من فکر می‌کنم که عملکردش مثل یک عطر ادو پرفیوم است.

الی ساب له پارفوم این وایت

الی ساب له پارفوم این وایت

الی ساب له پارفوم این وایت را می‌توان یکی از عطرهای محبوب برای جشن‌ها و مخصوصا جشن عروسی معرفی کرد. آمیزه این عطر از ادیشن اصلی شیرین‌تر است، احتمالا به‌دلیل استفاده از دانه‌های سرخ در نت آغازین و همچنین هلو در نت میانی.

شکوفه پرتقال و یاس از عطر اصلی همچنان در این عطر هم نت‌های اصلی هستند، اما تفاوت اصلی ادیشن این وایت به استفاده از رایحه کهربا در نت‌های پایه و همچنین سویه‌های شیرین در نت‌های آغازین برمی‌گردد.

من احساس می‌کنم که الی ساب له پارفوم این وایت از خلوص و سادگی کمتری نسبت به عطر اصلی برخوردار است و تقریبا به‌عنوان یک عطر سه لایه‌ای نمایان می‌شود.

الی ساب له پارفوم این وایت از ماندگاری زیادی برخوردار است و من پیشنهاد می‌کنم که از این عطر برای جشن عروسی، اوقات تابستانی و دیگر موقعیت‌ها در ساعات روز استفاده کنید.

الی ساب له پارفوم رویال

الی ساب له پارفوم رویال

الی ساب له پارفوم از عطرهای شرقی این مجموعه است که بر نت گل رز تمرکز می‌کند.

نت‌های رز ترکی و رز بلغاری درواقع ستاره‌های نمایش ما هستند، درحالی که نت غلیظی از جنس نعناع هندی هم به شکل‌گیری سویه‌های شرقی در الی ساب له پارفوم رویال کمک کرده است.

نت‌های کهربا و چوب صندل به قوی‌تر شدن نت‌های پایه کمک کرده‌اند، درحالی که نارنگی ماندارین به‌تنهایی در لایه آغازین قرار می‌گیرد.

من فکر می‌کنم که الی ساب له پارفوم رویال بیش‌ازحد حالت شرقی پیدا می‌کند، اما اگر طرفدار عطرهای شرقی باشید، قطعا از این عطر لذت می‌برید.

الی ساب له پارفوم رویال به عطرهای شرقی و نیش با تمرکز بر نت گل رز شباهت دارد که البته قیمت آن عطرها بین 3 تا 4 برابر بیشتر از این عطر است. گذشته از همه اینها، بطری زیبای این عطر را هم نباید فراموش کنیم که نگارهٔ مارپیچ و زیبای الی ساب در آن به چشم می‌خورد.

الی ساب له پارفوم اسنشیال

الی ساب له پارفوم اسنشیال

برداشت من از الی ساب له پارفوم اسنشیل این است که با «خواهر کوچک‌تر» عطر اصلی الی ساب له پارفوم مواجه هستیم.

شکوفه پرتقال و نارنگی ماندارین به‌عنوان نت‌های اصلی این ادکلن زنانه نمایان می‌شوند، اما همین نت‌ها به‌زیبایی با نت دلنشین و ظریف یاسمن گاردنیا آمیخته خواهند شد.

نت نعناع هندی در این عطر به اندازه دیگر ادیشن‌های الی ساب له پارفوم برجسته نیست، درحالی که نت عسل هم دیگر احساس نمی‌شود.

من پیشنهاد می‌کنم که از الی ساب له پارفوم اسنشیل در ساعات روز استفاده کنید. در ضمن، هر کسی که فکر می‌کند عطر اصلی الی ساب له پارفوم بیش‌ازحد سنگین است ولی به نت شکوفه پرتقال به‌عنوان امضای این عطر علاقه دارد، می‌تواند از الی ساب له پارفوم اسنشیل به‌عنوان یک جایگزین مناسب و دلنشین استفاده کند.

الی ساب له پارفوم لومیر

الی ساب له پارفوم لومیر

الی ساب له پارفوم لومیر، عطر محبوب من در میان همه عطرهای الی ساب له پارفوم است.

بطری طلایی و درخشان این عطر واقعا خودنمایی می‌کند و بازتابی از حس درخشان آمیزه درونش را به نمایش می‌گذارد.

الی ساب له پارفوم لومیر از نظر ساختار آمیزه‌ای به عطر اصلی الی ساب له پارفوم شباهت دارد. نت‌های میوه‌ای و پرتقالی محدودی هم در این عطر احساس می‌شوند اما من شخصا فکر می‌کنم که 95 درصد آمیزه این عطر درواقع براساس آمیزه اصلی الی ساب له پارفوم ساخته شده است.

اگر شما هم از طرفداران عطر اصلی الی ساب له پارفوم هستید، پس حتما الی ساب له پارفوم لومیر را به‌عنوان یک گزینه متفاوت امتحان کنید، مخصوصا به‌خاطر بطری زیبایی که دارد!

الی ساب له پارفوم بریدال

الی ساب له پارفوم بریدال

از آنجایی که الیه ساب، طراح مشهوری در زمینه لباس‌های عروس است، پس طراحی عطرهایی مناسب برای عروسی قطعا انتخاب خوبی برای این برند عطرسازی خواهد بود. به همین دلیل هم من عطر اصلی الی ساب له پارفوم را به عروس‌خانم‌ها پیشنهاد می‌کنم.

این ادیشن خاص که الی ساب له پارفوم بریدال نام دارد، نت گل یلانگ را به آمیزه عطر اصلی اضافه می‌کند تا جلوه‌های گل‌فام عطر را افزایش بدهد. البته سویه‌های پرتقالی این ادیشن نیز نسبت به عطر اصلی الی ساب له پارفوم تا حدودی کمتر است.

بیشتر بخوانید : راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآ راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآراهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیونراهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نوراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندلراهنمای عطرهای نینا راهنمای عطرهای نیناراهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر راهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویرراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بله راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بله


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/elie-saab-le-parfum-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟