راهنمای همه عطرهای مارک جاکوبز دیسی لاو

راهنمای همه عطرهای مارک جاکوبز دیسی لاو

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 22 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای مارک جاکوبز دیسی لاودیسی لاودیسی لاو او سو سوییتدیسی لاو سانشایندیسی لاو دیزدیسی لاو اسپرینگدیسی لاو اسکایزدیسی لاو پارادایسدیسی لاو پتالز

 

بعد از عرضه عطر مارک جاکوبز دیسی که به یکی از پرفروش‌ترین عطرها تبدیل شد، عرضه عطر مارک جاکوبز دیسی لاو هم با استقبال طرفداران این عطر همراه بود. به همین دلیل هم در این مقاله می‌خواهم که همه ادیشن‌های مختلف دیسی لاو را بررسی کنم، از رایحه خاص هر کدام صحبت کنم و بگویم که چه تفاوت‌هایی با همدیگر دارند.

عطرهای مارک جاکوبز دیسی لاو

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

دیسی لاو

2018

تمشک شمالی، گل مینا

دیسی لاو او سو سوییت

2019

قند، تمشک، گل مینا

دیسی لاو سانشاین

2019

مرکبات، تمشک شمالی

دیسی لاو دیز

2019

زردآلو، اوسمانتوس

دیسی لاو اسپرینگ

2020

انجیر، گل صدتومانی

دیسی لاو پتالز

2020

مشک، تمشک شمالی، گل مینا

دیسی لاو اسکایز

2021

خزه، گل ختی، خامه زده‌شده

دیسی لاو پارادایس

2022

زنبق، خامه زده‌شده

دیسی لاو

دیسی لاو

مارک جاکوبز دیسی لاو، یکی از عطرهای محبوب من در میان همه عطرهای مارک جاکوبز است.

به نظر من، دیسی لاو اساسا عطر کامل‌تر و پخته‌تری نسبت به عطر اصلی دیسی است و نسبت به عطرهای دیسی دریم و دیسی او سو فرش هم جلوه‌های سکسی بیشتری دارد.

دیسی لاو در گروه عطرهای میوه‌ای و شیرین قرار می‌گیرد که از نت یک میوه کمیاب با نام «تمشک شمالی» (Cloudberry) به‌عنوان نت اصلی و کلیدی خودش استفاده می‌کند. البته نت گل مینا (دیسی) هم به آن اضافه می‌شود که در عطر اصلی دیسی هم حضور دارد. رایحه چوب خیس سواحل و مشک هم در نت‌های پایه این عطر جای می‌گیرند.

به نظر من، حدود 90 درصد از آمیزه عطر دیسی لاو براساس نت تمشک شمالی شکل می‌گیرد. اگرچه با یک عطر ادو تویلت مواجه هستیم، اما دریافت من این است که قدرت ماندگاری و کیفیت هاله‌سازی دیسی لاو با عطرهای ادو پرفیوم ارائه‌شده توسط مارک جاکوبز برابری می‌کند.

دیسی لاو او سو سوییت

دیسی لاو او سو سوییت

همان‌طور که نام این عطر زنانه نشان می‌دهد، با یک عطر شیرین مواجه هستیم که از نت‌های قندی و شیرین استفاده می‌کند. دیسی لاو او سو سوییت اساسا من را به یاد شیرینی‌های حاوی تمشک یا راه رفتن در یک شیرینی‌فروشی می‌اندازد. علاوه بر این، دیسی لاو او سوییت در نگاه من شبیه به یک ادیشن سبک‌تر از یک عطر دیگر است: آریانا گرانده سوییت لایک کندی.

نت‌های اولیه از تمشک و توت سیاه شکل می‌گیرند، اما برجستگی و برتری اصلی به نت قند اختصاص دارد. با ته‌نشین شدن ساختار آمیزه‌ای این عطر، رگه‌هایی از نت‌های گل‌فام و مشک‌اندود به مشام می‌رسد.

یک‌بار دیگر با عطری ادو تویلت مواجه هستیم که ماندگاری آن تا چند ساعت ادامه دارد.

دیسی لاو سانشاین

دیسی لاو سانشاین

دیسی لاو سانشاین دیگر تولید نمی‌شود، اما بطری زردرنگ و زیبای آن هرگز از یادها نخواهد رفت. این عطر اولین بار همراه با انواع ادیشن‌های سانشاین در مجموعه عطرهای دیسی به بازار آمد.

آمیزه دیسی لاو سانشاین به‌خوبی گوهر و اساس عطر اصلی دیسی لاو را حفظ می‌کند زیرا از نت تمشک شمالی به‌عنوان نت میوه‌ای اصلی خودش استفاده می‌کند. مجموعه‌ای از نت‌های مرکباتی (تشکیل‌شده از لیموترش سبز و ترنج) هم در این عطر حضور دارند که دیسی لاو سانشاین را به عطری فوق‌العاده باطراوت و خنک تبدیل می‌کنند.

من پیشنهاد می‌کنم که عطر دیسی لاو سانشاین را برای محیط‌های شرجی یا روزهای بسیار گرم فصل تابستان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نوراهنمایی برای همه عطرهای مون گرلن راهنمایی برای همه عطرهای مون گرلنراهنمای عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس   راهنمای عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس  راهنمای همه عطرهای لانکوم لا نویت ترزور راهنمای همه عطرهای لانکوم لا نویت ترزور

دیسی لاو دیز

دیسی لاو دیز

دیسی لاو دیز همیشه یکی از عطرهای محبوب من در این کالکشن جذاب بوده است. مارک جاکوبز این‌بار به‌جای استفاده از نت تمشک شمالی به‌عنوان امضای عطر، نت زردآلو را در لایه آغازین به نت اوسمانتوس (همان نت اصلی در یکی از دیگر عطرهای محبوب من، یعنی گوچی فلورا) اضافه می‌کند تا درنهایت عطری را بیافریند که از قدرت ماندگاری قابل قبولی برخوردار است.

دیسی لاو دیز در گروه عطرهای میوه‌ای و گرم قرار می‌گیرد، اما شما می‌توانید در فصل‌های مختلف سال به‌راحتی از آن استفاده کنید.

البته باید بگوییم که ماندگاری این عطر آنقدرها زیاد نیست، چراکه به هر حال با یک عطر ادو تویلت مواجه هستیم.

دیسی لاو اسپرینگ

دیسی لاو اسپرینگ

دیسی لاو اسپرینگ، یکی دیگر از عطرهای گرم و میوه‌ای در این کالکشن است که از نت انجیر به‌عنوان نت کلیدی خودش استفاده می‌کند.

من عاشق نت انجیر در این عطر هستم، زیرا به‌کارگیری نت انجیر درواقع جلوه‌های میوه‌ای خاصی را در عطر می‌آفریند که بسیار باکلاس و جذاب هستند. علاوه بر این، من فکر می‌کنم که نت انجیر در فصل پاییز همیشه عملکرد عالی و خاصی دارد؛ یعنی همان موقعی که تغییرات آب‌وهوایی شروع می‌شوند، اما معمولا هیچ‌کدام از ما هنوز نمی‌خواهیم که از عطرهای زمستانی سنگین استفاده کنیم.

در کنار نت انجیر به رگه‌هایی از گل صدتومانی هم می‌رسیم که از جلوه‌های باطراوت بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است و سویه‌های گل‌فام مدرنی هم دارد.

دیسی لاو اسکایز

دیسی لاو اسکایز

دیسی لاو اسکایز به شیوه‌ای خاص و شگفت‌انگیز از نت خزه استفاده می‌کند که هیچ مشابهی در میان دیگر عطرهای دیسی لاو ندارد.

اگرچه نت تمشک شمالی همچنان به‌عنوان نت عطر اصلی حضور دارد، اما نت‌های خزه و گل ختی تا حدود زیادی بر این نت غلبه می‌کنند و سویه‌های گرم را در این عطر می‌آفرینند، درحالی که جلوه‌های سبز و پیچیده‌ای را هم به عطر اضافه می‌کنند.

همین نت‌ها با نت‌های خاص دیگری مانند خامه زده‌شده و تمشک آمیخته می‌شوند و به همین دلیل هم یادآور یک عطر دیگر هستند: دیسی لاو او سو سوییت.

درنهایت وقتی که دیسی لاو اسکایز ته‌نشین می‌شود، روایح کهربایی و سبز شروع به جلوه‌گری می‌کنند. اگر من بدون اطلاع قبلی با این روایح مواجه شوم، به‌راحتی نمی‌توانم تشخیص بدهم که آیا با یکی از عطرهای مارک جاکوبز مواجه هستم یا نه.

دیسی لاو پارادایس

دیسی لاو پارادایس

دیسی لاو پارادایس براساس ترکیب ویژه‌ و جذابی از نت‌های زنبق و خامه زده‌شده به‌وجود می‌آید. اخیرا عطرهای تازه‌ای با استفاده از نت زنبق به بازار آمده‌اند، اما دیسی لاو پارادایس درواقع تنها عطری است که از نت زنبق به‌عنوان یک نت شیرین استفاده می‌کند.

حضور رگه‌هایی از نعناع هندی در نت‌های پایه دیسی لاو پارادایس هم به افزایش قدرت ماندگاری آن کمک کرده‌اند اما شیرینی زنبق کاملا برجستگی خاصش را حفظ می‌کند. دیسی لاو پارادایس، یکی از عطرهای محبوب من با محوریت نت زنبق است و یکی از عطرهای محبوب من در کالکشن دیسی لاو هم محسوب می‌شود.

دیسی لاو پتالز

دیسی لاو پتالز

دیسی لاو پتالز در بطر‌ی‌های خاص 20 میلی‌لیتری ریخته شده است تا به یک عطر جذاب مسافرتی یا مناسب برای کیف دستی تبدیل شود (با توجه به این‌که درب بطری‌های دیسی لاو بزرگ است، چنین ترفندی کاملا هوشمندانه به نظر می‌رسد).

سویه‌های مشک‌فام در دیسی لاو پتالز نسبت به عطر اصلی دیسی لاو کمی بیشتر هستند.

مارک جاکوبز برای یک ادیشن محدود دیگر با نام دیسی لاو او سو سوییت پتالز هم از طراحی بطری پتالز استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندلراهنمای عطرهای نینا راهنمای عطرهای نیناراهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر راهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویرراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بله راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بلهراهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم راهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/a-guide-to-every-marc-jacobs-daisy-love-perfume/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟