راهنمای عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس  

راهنمای عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس  

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس مون پاریس ادو پرفیوممون پاریس ادو تویلتمون پاریس کوتورمون پاریس فلورالمون پاریس اینتنسمنتمون پاریس لومیر

 

ایو سن لورن (YSL) به‌عنوان یک برند کلاسیک و کهنه‌نشدنی شهرت دارد که از دهه 1960 میلادی به بعد، عطرهای نمادین، مشهور و ماندگاری ساخته است. کالکشن عطرهای «مون پاریس» هم تمامی این ویژگی‌های ایو سن لورن را به تصویر می‌کشد و مجموعه‌ای از عطرهای اغواگرانه و ظریف را در اختیار ما می‌گذارد که همگی به روح شهر پاریس (این شهر عشق) تجسم می‌بخشند. «ایوسن‌لورن مون پاریس» در گروه عطرهای محبوب و مورد علاقه من قرار می‌گیرند و یکی از سرچشمه‌های الهام‌بخش برای اولین عطر من، یعنی عطر «امپرس» بوده است. همگی عطرهای مون پاریس، از عطر اصلی مون پاریس ادو پرفیوم تا آخرین عطر در این کالکشن 6 بخشی، ترکیبی ناب و منحصربه‌فرد از نت‌ها را به‌کار می‌گیرند که قرار است گوهر درونی شهر پاریس را با همه جذابیت‌ها و دلفریبی‌هایش به تصویر بکشند. من در این راهنما می‌خواهم عطرهای «مون پاریس» را با دقت بررسی کنم و درباره نت‌های هر کدام از عطرها، خصوصیات ویژه هر کدام و ماندگاری آنها صحبت کنم. فرقی نمی‌کند که از طرفداران دوآتشه YSL هستید یا دنبال یک عطرامضای جذاب می‌گردید، چراکه این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین عطر مون پاریس را براساس ذائقه، سلیقه و شخصیت خودتان پیدا کنید.

عطرهای ایو سن ‌لورن مون پاریس 

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

مون پاریس

2016

توت فرنگی، گل صدتومانی، نعناع هندی

مون پاریس ادو تویلت

2017

گل صدتومانی، توت سیاه

مون پاریس کوتور

2018

گریپ‌فروت، سرخالو، گل صدتومانی

مون پاریس فلورال

2019

گل صدتومانی، گل‌های سفید

مون پاریس اینتنسمنت

2020

دانه‌های مختلف، گل رز، نعناع هندی

مون پاریس لومیر

2022

گل تاتوره، لاله مردابی، لیموترش

مون پاریس ادو پرفیوم

مون پاریس ادو پرفیوم

مون پاریس ادو پرفیوم درواقع یکی از عطرهای محبوب من در میان همه عطرها در همه دوران‌های مختلف است. آمیزه این عطر با سلیقه و ذائقه من کاملا سازگاری دارد و البته ماندگاری بسیار زیادش هم برای من خیلی مهم است.

نت‌های اولیه این عطر زنانه از روایح میوه‌ای توت‌فرنگی، تمشک، گلابی و نارنگی شکل می‌گیرند که همگی جزو نت‌های میوه‌ای محبوب من هستند! پس 10 تا 20 ثانیه اول بعد از اسپری کردن اولیه افشانه‌های مون پاریس ادو پرفیوم باید منتظر همین نت‌ها و روایح میوه‌ای باشید.

سپس نت‌های گل‌فام در لایه میانی نمایان می‌شوند که از گل صدتومانی و یاس شکل می‌گیرند. شکوفه پرتقال و نعناع هندی هم در آمیزه این عطر وجود دارند که ماندگاری مون پاریس ادو پرفیوم را تا حدود زیادی افزایش می‌دهند.

من فکر می‌کنم که مون پاریس جزو عطرهای زنانه و سکسی خاصی است که هم جلوه‌های جوان‌پسندانه دارد و هم عطر پیچیده و خاصی محسوب می‌شود. من که عاشق این عطر هستم!

مون پاریس ادو تویلت

مون پاریس ادو تویلت

مون پاریس ادو تویلت، همان‌طور که نامش نشان می‌دهد، یک ادیشن سبک‌تر و با غلظت کمتر از همان عطر اصلی است. نت‌های ادیشن ادو تویلت مانند نت‌های ادیشن اصلی هستند، اما در ادیشن ادو تویلت می‌بینیم که نت توت سیاه به‌جای نت توت‌فرنگی می‌نشیند.

به نظر من، نت گل صدتومانی درنهایت برجستگی بیشتری در این ادیشن دارد و آمیزه کلی عطر هم شیرین‌تر و سبک‌تر است. نعناع هندی و گل‌های سفید هم آنقدرها برجسته و غالب نیستند. پس بعد از گذشت چند ساعت، این نت‌ها کاملا از بین می‌روند.

من استفاده از مون پاریس ادو تویلت را به آن دسته از طرفداران عطر مون پاریس اصلی پیشنهاد می‌کنم که دنبال یک ادیشن سبک‌تر برای شرایط آب‌وهوایی گرم می‌گردند.

مون پاریس کوتور

مون پاریس کوتور

مون پاریس کوتور در گروه عطرهای مرکباتی‌ـ‌گل‌فام قرار می‌گیرد. پس عجیب نیست که آمیزه مون پاریس کوتور، برجستگی خاصی به نت‌های باطراوت گریپ‌فروت، سرخالو و تمشک می‌بخشد که همگی در لایه آغازین جای گرفته‌اند.

نت گل صدتومانی که در آمیزه عطر اصلی وجود داشت، همچنان در لایه میانی مون پاریس کوتور هم حضور دارد و با گل رز آمیخته می‌شود. با این‌حال، نت یاس دیگر احساس نمی‌شود و نت نعناع هندی هم برجستگی زیادی ندارد.

شیرینی آمیزه مون پاریس کوتور نسبت به آمیزه عطر اصلی کمتر شده است و نت‌های مشک‌فام و روایح برگرفته از چوب کشمیر نیز قدرت ماندگاری زیادی به عطر بخشیده‌اند.

مون پاریس کوتور ادو پرفیوم را می‌توان یکی از عطرهای مرکباتی خاص توصیف کرد که از قدرت ماندگاری زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید : راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیونراهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نوراهنمایی برای همه عطرهای مون گرلن راهنمایی برای همه عطرهای مون گرلن

مون پاریس فلورال

مون پاریس فلورال

همان‌طور که از نام این ادکلن زنانه مشخص است، مون پاریس فلورال می‌خواهد که گل‌فام‌ترین عطر را در کالکشن عطرهای مون پاریس در اختیار شما بگذارد. نت گل صدتومانی به‌عنوان ستاره نمایش می‌درخش و در کنار نت گل رز و دیگر گل‌های سفید مانند شکوفه پرتقال و یاس قرار می‌گیرد که در آمیزه عطر اصلی مون پاریس هم حضور دارند.

یک‌بار دیگر در نت‌های پایه به روایح مشک‌فام و چوب کشمیر می‌رسیم که به‌جای نعناع هندی خودنمایی می‌کنند و بستر مناسبی را برای برجسته‌سازی نت‌های گل‌فام در لایه میانی فراهم می‌سازند.

به نظر من، مون پاریس فلورال در گروه عطرهای ادو پرفیوم خالص و ناب قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای جوان‌ها یا کسانی است که به عطرهای گل‌فام علاقه دارند.

مون پاریس اینتنسمنت

مون پاریس اینتنسمنت

مون پاریس اینتنسمنت درواقع دومین عطر محبوب من بعد از عطر اصلی مون پاریس است.

تفاوت اصلی بین ادیشن اینتنسمنت و عطر اصلی، اضافه شدن نت غلیظ و سنگینی از گل رز به مون پاریس اینتنسمنت است.

این عطر که عطر میس دیور ابسلوتلی بلومینگ را به یاد می‌آورد، ساختاری میوه‌ای دارد که از نت تمشک و انگور فرنگی سیاه شکل می‌گیرد و به‌خوبی از نت گل رز و همچنین نعناع هندی در لایه پایانی استفاده می‌کند.

اگر به عطر اصلی مون پاریس علاقه‌مند هستید، پس ادیشن مون پاریس اینتنسمنت هم برای شما دوست‌داشتنی و جذاب خواهد بود. من از ادیشن اینتنسمنت در ساعات شب استفاده می‌کنم زیرا ساختار قوی‌تر و غلیظ‌تری نسبت به عطر اصلی دارد و از جلوه‌های نسبتا سکسی هم برخوردار است.

اما نباید فراموش کنیم که ماندگاری و هاله‌سازی این ادیشن اینتنسمنت واقعا شگفت‌انگیز است! به همین دلیل هم هربار که از این عطر استفاده می‌کنم، حتما با تعریف و تمجید دیگران از عطرم مواجه می‌شوم.

مون پاریس لومیر

مون پاریس لومیر

در سال 2022 بود که یک ادیشن ادو تویلت از مون پاریس با نام مون پاریس لومیر عرضه شد. این عطر جذاب براساس ساختاری باطراوت، میوه‌های و گل‌فام شکل می‌گیرد که امضا و DNA عطر اصلی مون پاریس را هم حفظ می‌کند.

نت‌های اصلی از لاله مردابی، لیموترش و گل تاتوره شکل می‌گیرند (این آمیزه به دلایلی که برای من روشن نیست، بویی شبیه به بوی هلو را می‌سازند). پس از گذشت 30 ثانیه، این طراوت میوه‌ای محو می‌شود و جایش را به گل رز، یاس و نعناع هندی می‌دهد که همان نت‌های آمیزه عطر اصلی هستند.

من فکر می‌کنم که مون پاریس لومیر برای آن دسته از طرفداران عطر اصلی مون پاریس جذاب خواهد بود که دنبال یک ادیشن سبک‌تر و خنک‌تر برای تابستان می‌گردند.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندلراهنمای عطرهای نینا راهنمای عطرهای نیناراهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویر راهنمای عطرهای گرلن لا پتیت روب نویرراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بله راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه کلاسیک و ژان پل گوتیه لا بلهراهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم راهنمای عطرهای الی ساب له پارفوم


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/ysl-mon-paris-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
مهران
1403/04/28
بوی بولگاری آمیتیست برای خانومایی ک هدف بزرگی رو دنبال میکنن و در مسیر کمالگرایی ظرافت زنانه شان را حفظ کردن امضای خوبی میتونه باشه فکر میکنم تا این ویژگی ها رو ندیده باشید معنای بوی این عطر رو درک نخواهید کرد برای مثال تصویری میتونم بگم بوی یک مدیر خانوم موفق یا یک پژوهشگر مفید برای جامعه یا حتی یک دانشمند مثل مریم میرزاخانی رو میده بهترین جمله برای توصیف این عطر در صفحه اش نوشته شده نمیدونم نویسنده همین سایت نوشته یا ترجمه اس:
بولگاری اومنیا آمیتیست یک ادای احترام به زنانگی است.
بوش فوق العاده اس
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
یک مورد به یادم آمد :
جناب اسعدی از یک عطر نام بردند که از دید ایشان نزدیک بود به آونتوس
لیک تست نکرده ام که ببینم به کدام نوع از انواع آونتوس شبیه است
بپرسید از ایشان
کامبیز سخی
1403/04/22
پاسخ به کامبیز سخی
جناب کمیل عزیز
سلام خدمت شما
چه گویم !! هر کدام شباهتی دارند و تفاوتی !
آن آونتوس وینتیج دودی ی خنک دیگر چون رویاست حتی برای اکنون ِ خود کرید !!
یک گنج است !
شراب صد ساله ی عطربازان است :)
و اما بین عطور نامبرده این صفحه :
آرماف کلاب در " معدل " بهتر است .
اما نسخ جدید را که چهار شاخه شده است :
ادوتویلت
ادوتویلت تولید ویژه
ادوپرفیوم
پرفیوم
باید از دوستانی که آزموده اند و مطلع اند پرسید
خصوص دوست عزیزمان جناب اسعدی که خبره و پر تجربه است خصوص در عطور اماراتی به کل
ارادت تقدیم شما
کمیل
1403/04/21
پاسخ به کامبیز سخی
جناب سخی درود فراوان؛ بین تست‌هایی که داشتین کدومش شباهت بیشتری به اونتوس سه سال اول تولید داره؟
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟