PARFUMS de MARLY - Carlisle

پارفومز د مارلی کارلایل

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-34846
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : گلی میوه ای
عطار :
طبع : معتدل
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-34846
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 315
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
15,800,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    36
  • نمی پسندم
    19
  • - 25 سال
    4
  • + 25 سال
    27
  • + 45 سال
    8
  • روزانه
    5
  • رسمی
    34
تعداد رای های ثبت شده : 183
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Carlisle مظهر نور است. آفتابی و درخشنده، و دارای ترکیب سازگار چوب صندل گرم و وانیل که با نت میانی زعفران چاشنی دار و دانه درخت تونکا ، ترکیبی جالب را به وجود آورده اند. یک همبستگی اعجاب آور و انفجاری.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع معتدل
سال عرضه 2015
گروه بویایی گلی میوه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
مناسب فصل پاییز
اسانس اولیه سیب ، جوز ، زعفران
اسانس میانی دانه تونکا ، رز ، گل اوسمانتوس ، داوانا
اسانس پایه وانیل ، نعناع هندی ، اوپوپوناکس
نمره کاربران
Carlisle-پارفومز د مارلی کارلایل
رایحه
8.4
63 رای
ماندگاری
9
63 رای
پخش بو
8.8
63 رای
طراحی شیشه
8.6
63 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (53 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ماندگاری و پخش بوی خیلی بالایی داره ولی چرا باید دوست داشته باشم بوی حشره‌کش تار و مار بدم؟!
31 شهریور 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Sepehr s
به این دلیل که تار و مار کنید همه ی بدخواهان و تقبیح کنندگان روایح را :)
تا تار تنیده شده به کذبشان را پاره و ایضا تار و مخدوش کنید آنچه مینویسند و با مار حقیقت ، کلماتشان را که چون موش اینطرف و آنطرف میجهند ببلعید :)
رایحه اش شیرین است و از آن شیرین تر ، انجام اش .
سلام بر شما . نام زیبایی دارید . ستایشگر روشنایی ها . انشاله پرمصما باشد بر شما .
01 مهر 1401 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
تعبیر جالبی بود :))

این کامنت رو که خوندم سریع رفتم بوش کردم با اینکه 1 سال زمستون و پاییز همیشه این عطر رو میزدم

بنده چیزی که میگید رو اصلا حس نمیکنم و بوی چوب و نعنا برای من قالب هستن
01 مهر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Mahdi chavoshi saeidrostami118
درود بر شما

Carlisle عطری سنگین، متین، اغواگر و دل‌رُباست، با تمام احترامی که برای شخص شما و نظرتون قائل هستم ولی این تشبه شما بدور از واقعیت هست.

موفق باشید
02 مهر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : محمد ح. کوروش
انصافا چجوری از این کار بوی حشره کش دریافت
کردین!!!!!!؟؟
از اپنینگ تا درای دون هرجور آنالیز کردم تا شاید یه اپسیلون رایحه حشره کش بگیرم ازش نشد که نشد ...
شاید نسخه اصلی تست نکردین
شاید موقع تست با رایحه ای دیگه ای اختلاط پیدا کرده
و شاید های دیگر ...
.
بنظر من که این کار مارلی از هر نظر یکی از بهتریناشه ...
06 مهر 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : هاشم پور 🄼🄾🄽🄰
درود بر شما آقای رستمی
عرائض شما کاملا صحیح
حالا من برعکس دوستمون
کارلایل برام جز عطرهای مدرن که من میبره به گذشته
یادمه بچه بودم با یکی از دوستان پدر رفته بودیم
جاده گیسوم، جنگلهای اون منطقه
کارلایل من پرت میکنه اونجاها
شخصا این کار فقط به خاطر ماشین زمان بودنش میپسندم

موفق باشید
11 فروردین 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : رضا یگانه saeidrostami118
درود اشتباه نکنید
این عطر فضای کُلیش اینطور که
وسط یه انبار پر از کاه نشستین، و دارین
آبمیوه سیب که یخورده وانیلی هم هست
میل میکنید.
31 شهریور 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Perfumex محسن جمالیان

برای من این رایحه تداعی کننده ترکیب همزمان ناسوماتو بلک افغانو و د مارلی هرود بود و من چون اصلا طرفدار بلک افغانو نیستم نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
22 شهریور 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مشتی سعید بجنوردی

من این عطرو تست کردم چندروز پیش، اولین رایحه ای که به مشامم خورد رایحه شکلات تلخ بود، درصورتی که هرچی تو روایحش گشتم ازشکلات یا عودی بودنش چیزی ذکر نشده چه قدرر موندگاری و پخش خوبی داره، از نظر من معرکه اومد،
28 تیر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : MAHMOUD Soroush soltani

درود
مارلی کارلایل

سبک بویی کاملا متفاوت برامن، واقعا تو ذهن من اینجوری تداعی شد که نوع و سبک رایحه این عطر با تمام عطرایی که قبلا تست کردم متفاوته.

بنظرم این کار کاملا مردانه هست منتها خانوم هایی که شخصیت قوی دارن و مستقل و جسور هستن کاملا میتونن بپوشن این رایحه رو.


به عبارتی تنها ایرادی که میشه به این عطر گرفت یکنواختی تقریبی رایحه است که شاید خسته شین اما شک نکنید طرف مقابلتون که رایحه ی شما به مشامش می‌خوره کاملا وسوسه میشه تعارف بزاره کنار و اسم عطرتون بپرسه.

از لحاظ پخش و ماندگاری هم باید بگم قوی عمل میکنه و ازین بابت میتونه راضیتون کنه.

ترکیب ایشون با یک کت شلوار مشکی برای یک آقای 25 تا 35 ساله واقعا دلبر میشه

[EDITED] 1401/02/15 17:18
15 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 فریده.م

کارلایل از پارفومز د مارلی ، عطری فلورال فروتی ، وودی ، اسپایسی ، بالزامی ، نیمه عودی و کمی گورمند با ارپژ پچولی و توهمی از تنباکوی پیپ ،
در این عطر علاوه بر نت های ثبت شده ، نت های دیگه ای هم حس میشه که اسمشون در هرم بویایی نیامده👈 اوژنول ، رزینوئید ، صندل ، بالزام ، هل و ...

اینکار شباهتایی با توباکو رد مانسرا دارد ، در هرم بویایی کارلایل تنباکویی وجود نداره پس این رایحه ی پیپ مانند تابلو از کجا میاد ؟
اگه اشتباه نکنم قبلا ذیل هرود درمورده تنباکو توضیحاتی دادم و اشاره کردم که تنباکو در عطرسازی بخاطره یه سری محدودیت ها و همچنین بخاطره قیمت نجومی که اسانس آن دارد و... اکثره برندها رو بسمت تکنیک شبیه سازی توتون از طریق ترکیب چند عنصر و یا استفاده از تنباکوی سینتتیک سوق میدهد ...

"کومارین ، وانیل دارچین" __ "کاه و عسل" دوتا فرمول تقریبا ثابت برای بازطراحی تنباکو هستند ،این وسط پرفیومر براساس رایحه ی توتونی که میخواد ممکن عناصر دیگه ای رو با یکی از دو فرمول بالا همنشین کنه ، بعنوان مثال اوسمانتوس که رگه هایی فروتی و لاکتونیک دارد را با یکی از دو فرمول بالا همراه و فضایی از توتون پیپ میوه ای را شبیه سازی میکنند و یا چای و یونجه را با کومارین و وانیل همبستر و بُعد خشک تنباکو را بولد میکنند و یا اینکه رزین را با اکورد همراه و با تزریق رگه هایی بلوند و شبه کاراملی، فضارو بسمت سیگار برگ وانیلی میبرند و ...

و اما چرا اسانس تنباکوی طبیعی قیمت نجومی دارد؟ در جواب باید بگم بخاطره نحوه استخراج و مقدار برگ تنباکویی هست که مصرف میشه : اسانس تنباکو یا از گلهای توتون استخراج میشه که خیلی خیلی گرونِ و یا برگهای خشک تنباکو را با هگزان مجاور کرده ،پس از چندروز تفاله هارو جدا و حلال را درشرایط خلا تبخیر میکنند که ازش ماده ای جامد و مومی شکل بدست میاد ، این موم رو در الکل اتیلیک حل میکنند ،
سپس با جداکردن فاز مایع و تبخیر الکل اتیلیک ، ابسولوت تنباکو بدست میاد ،
در انتها ابسولوت که روغنی غلیظ هست را با یک حلال میکس و تقطیر میکنند ، درنتیجه ی این پروسه اسانسی بدست میاد که رایحه ی تنباکو رو با لحنی علفی ، شیرین ، فروتی ، وودی ، برشته ، آجیلی و نیمه دارویی به نمایش میزاره.
برگ تنباکو بخاطره اینکه مواد معطرۀ تقریبا کمی دارد برای استخراجِ یک کیلوگرم ابسولوتِ آن به اندازه چندهکتار و بیش از چهار هزار کیلوگرم برگ تنباکو نیاز هست ، این چند تُن تنباکو را شرکتهای دخانیات رو هوا نقداً میخرن و پول خیلی خوبی هم براش پرداخت میکنند .
یه سری نت هامثل زنبق ، بنفشه و... بخاطره پیچیدگی استخراج و مقدار گلبرگی که مصرف میشه قیمت نجومی دارند ، بعنوان مثال برای بدست آوردن یک کیلوگرم ابسولوت بنفشه به بیش از هفت هزارکیلوگرم گلبرگ بنفشه نیاز هست و طبیعیِ که قیمت بالایی داشته باشد .

بریم سراغ بررسی عطر👇

کارلایل توهمی از یک تنباکوی ناخوان و درهم تنیده ست ، توهمی مه آلود که با رایحه ی علفی ، نیمه دارویی ، شیرین و پودری کومارین و وانیل شکل میگیره ، سپس با رگه های شبه فروتی و لاکتونیک اوسمانتوس معطم میشه و در انتها با داماسکون و رزینوئید به بلوغ میرسه و تاحدودی لحنش شمرده و خوانا میشه.
پرفیومر یک فضای دو بعدی را حول پچولی ، سیب و وانیل ترسیم کرده و جلو میره که البته خیلی پیچیده نیست و زود لو میره ، با کنار هم گذاشتن پازل های بویایی میشه اکوردهایی رو از بطن بستر بیرون کشید.

کارلایل در ابتدا رایحه ی وودی ، نیمه خاکی و فروتیِ پچولی ، سیب سبز و صندل را توی یک بستر شیرین ، پودری ، علفی ، و نیمه دارویی باز میکنه و با رز ، حسی تیره و گلدار به آن میدهد .
در کناره شیرینی وانیل و سیب سبز ، رگه های ادویه مانندِ جوز ، هل و یه حس اوژنول مانند به مشام میرسه که ملغمه شون فضایی شیرین شبیه پای سیب رو القا میکنه .

کارلایل خیلی نرم و نامحسوس لایه ای لاکتونیک و فروتی از اوسمانتوس را روی کومارین و وانیل میکشه و با محو کردن رگه های نیمه دارویی تاپ نت ، توهمی شنگول از تنباکوی پیپ را به تصویر میکشه ، این وهم تنباکویی کمی بعد بر اثر لمس رزینوئید به بلوغ میرسه و رگه هایی کارامل گون و نیمه اسموکی را روی بستر فروتی ، چوبی و تنباکویی بجا میزاره .
اگه دقت کنید هرچه به انتها میریم بُعدِ وودی و خاکیِ پچولی بخاطره لمس رزینوئید و زعفران یه حالت کهنگی پیدا میکنه و حسی خیلی ریز شبیه کتابهای قدیمی را در پس زمینه تداعی میکنه که بسیار جذاب هست .

همزمان با شکل گیری وهم تنباکویی ، نازکه ای تحریف شده از عود با ته مایه ی بالزامی در کف بستر حس میشه که به مرور بالا میاد و دورتا دور بستر را احاطه و فضارو پخته تر میکنه ، این وهم عودی از همنشینی اوژنول ، صندل و بالزام شکل گرفته که بسیار جالبِ و ریتم شیرین ، گلی و تنباکویی را کمی تغییر میده و نمیزاره رایحه ی عطر یکنواخت و کسل کننده باشه .

دی ان ای رد توباکو ، هرود و یه کوچلو لیتون در کارلایل دیده میشه ، اگه از عطرایی مثل هرود و توباکو رد خوشتون میاد بی شک کارلایل را هم پسند خواهید کرد.
عطره خوبیه فقط شیرینی اش کمی ریسک پذیرش کرده ، بدون تست قبلی بلابندبای ممنوع ❌❌بخصوص کسایی که عطرای شیرین نمیپسندن حتما قبل از خرید تست کنند.
با تشکر از عطرافشان 🌹🙏

[EDITED] 1400/10/13 20:48
13 دی 1400 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : احمد شجاعی nazanin
سلام.روز بخیر دوست عزیز.من خودم عاشق بوی هرود هستم.لیتون رو هم تست کردم خوب بود ولی نه در حد هرود.خیلی دوست دارم کارلایل و نیسان و اوجان رو تست کنم.کلن رایحه های کمی شیرین و وانیلی و گورمان و پودری رو میپسندم.به نظر شما ب جز هرود و لیتون اون کارای دیگه ارزش خرید دارن واسه من یا نه؟اگر هم لطف کنین چندتا عطر از برندهای دیگه با چنین فضاهایی رو بهم معرفی کنین ممنون میشم.در ضمن از نویر اکستریم هم خیلی خوشم میاد
03 بهمن 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف ایرن
سلام و عرض ادب سروش عزیز.
کارلایل از کارای موفق مارلیِ که میشه رگه هایی از هرود و لایتون را ازش بیرون کشید ، با توجه به علاقه تان به هرود احتمال اینکه کارلایل را پسند کنید زیاده ( البته خرید بودن تست را توصیه نمیکنم).

نیسان فضای متفاوتی دارد و مثل کارلایل با هرود و لایتون نقطه اشتراک ندارد، عطری اورینتال ، چوبی ، گلدار ، صمغ گون و امبری با پس زمینه ای پودری و گلدار .

مارلی اوجان ، بستری متراکم و چگال از شیرینی عسل که با تندی و گزندگی خاصِ دارچین پوشیده شده ، در ادامه ته مزه ای زردآلو و پوست هلو طور با عسل و دارچین عجین و فضایی تقریبا گورمند به عطر میدن .

هر سه تا گزینه عطرای خوبی هستند ولی با توجه به علاقه ای که به هرود دارید اول کارلایل ، دوم اوجان و سوم نیسان ، اگه خواستید سمپل تهیه کنید کارلایل را اول لیست بزارید .

عطرای پیشنهادی از گرون به ارزون : بای کیلیان سینگل مالت ، بای کیلیان بک تو بلک ، فرانک بوکلت توباکو ، تیری موگلر پیور هاوانه ، گرلن لهوم ایدل ادوپرفیوم ، گرلن لهوم ایدل اکستریم ، مانسرا رد توباکو ، تیری موگلر ای من پیور مالت کریشن ، ایوسن لورن لانویت د الهوم پارفوم ، کارولینا هررا سی اچ پرایو ، آزارو وانتد بای نایت ، مرسدس بنز کلاب بلک ، سی کی وان شاک ، ریان تردیشن اینسرکشن وایلد۲ ، اجمل امبر وود .

شاید کسایی که عطرباز نیستند و یا تازه عطرباز شدن با شنیدن اسم عطر تنباکویی تصویری از بوی تلخ وبی روح اسموک سیگار براشون تداعی بشه ، هیچکس دوست نداره چنین بویی روی لباسش بشینه ، ممکن بخاطره همین تصور از خیر عطرای تنباکویی بگذرن ، اگه چنین تصویری دارید باید بگم اشتباه میکنید و توصیه میکنم متن را تا انتها بخونید.

بعضا از عطرای تنباکویی انتظاره بوی تلخ و علفی سیگارت دارند و وقتی با عطری مثل هرود که بیس البالویی دارد روبرو میشن ممکن بگن این که تنباکویی نیست ، عزیزان همون بیس البالویی که رگه هایی تلخ و علفی در بطن دارد در واقع نوعی تنباکوست ، طعم فروتی و البالویی که در توتون های پیپ دیده میشه ، پیپ هایی که نوع توتونش ویرجینیاست بمحض اینکه درب قوطی را باز میکنی یه بوی ترش البالومانند که خاصیت ویرجینیاست به مشام میرسه .

عزیزانی که اهل پیپ هستند حتما با توتون های فروتیِ ویرجینیا و میکس ورجینیا بورلی آشنا هستند ، توتون هایی که طعم فروتیِ البالوطور و یا طعم کافی طور و کاراملی ، وانیلی و عسلی دارند .
عطرای تنباکویی حس و حالی از دو نوع توتون دارند :
۱-توتون ویرجینیا (شیرین ، کمی ترش ، لایت ، میوه ای و البالویی که نوع میکسش با بورلی ته بوی وانیلی، کاراملی وعسلی رو القا میکنه ، اکثره عطرای تنباکویی از این واریته الگو میگیرن).
۲-توتون بورلی ( در مقایسه با ویرجینیا شیرینی خیلی کمتر و رایحه پخته و سنگین تری دارد ، اتمفسری تلخ و کمی شیرین که یادواره عطرای تنباکویی علفی ، اسپایسی و جدی مثل جورنی امواجِ ) .
03 بهمن 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : nazanin امیرحسین  یوسفی
ممنون علیرضا عزیز از توضیحات کاملی که دادی
04 بهمن 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx

درود خدمت همه عاشقان روایح
سوالی کلی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
ازبین پارفومز د مارلی کارلایل وجوبیلیشن از امواژ کدوم رو پیشنهاد میدید
کلا کدوم برند از هر لحاظ بهتره؟
تشکر
11 دی 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف سلطان عطربازهای ایران و توران
با سلام
بدون اضافه گویی و با در نظر گرفتن جمیع جهات به نظر من جوبیلیشین
11 دی 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : nazanin محمدرضاسپهی

8
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
با سلام به دوستان من خودم این عطر رو دارم و باید بگم از نظر بنده یکی از بهترین کارهای مارلی است و هرچند که در نت ها ذکر نشده ولی میشه اونو در دسته تنباکویی ها هم لحاظ کرد.کسانی که دوستدار عطرهای تنباکویی هستند ولی حالتهای شیرین و دل زننده آنرا نمی پسندند، گزینه بسیار خوبیه و به نظر من ادامه راه هرود هستکه مدرنتر و کمی سبکتر شده.به هیچ وجه بنده نظراتی که اشاره به حالت زنانگی داره را قبول ندارم.آکورد تنباکو جزو روایح غالب در این کار هست، کدوم عطر زنانه را میشناسید که رایحه غالب تنباکو داشته باشه حتی به صورت آکورد(اینو طبق نظر دوستان عطرباز میگم و خودم تخصصی در تجزیه و ترکیب نوتها ندارم)؟ بنده به شخصه علاقمند به عطرهای گرم و سنگین هستم و تو عطرهام انکر نویر، تام فورد نویر، گرلن ال اینسنت اکستریم،بلک افغان، دریک، دیور هوم اینتنس و ... که جزو مردانه ترین عطرها هستند رو دارم ولی هیچ وجه غالب زنانگی در این عطر نمیبینم.باید اضافه کنم که من هم مخالف قیمت بالای این عطر هستم ولی پخش و موندگاری خیلی خوبی دارد. با تشکر
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : علی افتخاریان Saeed Faramarzi

سلام به دوستان عطرافشانی
وقتی ریویو جناب مهیار رو در مورد این کار رو خوندم کنجکاو شدم و به همین خاطر بقیه ریویو های دوستان رو خوندم و برداشت های مختلفی که عزیزان از این کار داشتند برام جالب شد مخصوصا برداشت بوهای تنباکو و اون بوی عجیب پشم وکاه
واقعیت من این کار رو تست نکردم و فرصتش هم نداشتم .برای همین یه بررسی کوچیک رو شروع کردم ، اول از همه نت هایی که دوستان به اون ها اشاره داشتند با هرم بویایی این کار در سایت متفاوت بود ، از طرف دیگه هم اشتباه از خانه عطر دمارلی هم بعیدهست ، برای همین هرم بویایی این کار پیدا کردم و همه چیز روشن شد:هرم بویایی این کاراز ۱۰ نت تشکیل شده که به ۴ نت در سایت عطرافشان اشاره نشده :
زعفران در نت های آغازین
نت های میانی اسمانتوس (بوی هلو و آلو) و داوانا(بوی چای)
نت های پایه صمغ اپوپوناکس( بالزامیک و انیمالیک)
ولی به نت یا آکورد تنباکو اشاره ای نشده است.
از مدیریت محترم درخواست میشه در صورت امکان هرم بویایی اصلاح شود.
21 آبان 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : complihanicated Fatimah
درود دوست محترم ، عرض ادب و احترام .
در مورده تنباکویی که عزیزان بخوبی تشخیص میدن باید گفت این توهم توتون پیپ از همبستر شدن کومارین و وانیل شکل گرفته.
تنباکو در عطرسازی بصورت طبیعی اسانس گیری نمیشه و در واقع یه اکورده که از ترکیب دو یا سه نت رایحه ش شبیه سازی میشه ، کومارین وظیفه بازسازی حس علوفه ای تنباکو و وانیل وظیفه ته بوی شیرین توتون .... ، البته برندهای نیش کاه و عسل وحشی را بیشتر استفاده میگنند که تنباکوش خیلی لاکچری تر میشه و دقیقا سیگارای برگ کوبایی را تداعی میکنه، چای خشک ، اسمانتوس و دارچین هم خیلی وقتا برای بازسازی توتون های پیپ در کناره یکی از اون دونت استفاده میشه .
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : الناز dani
درود دوست محترم ، عرض ادب و احترام .

در مورده رایحه کاه و تنباکویی که عزیزان بخوبی تشخیص دادن باید گفت اون بوی کاه مانند از کومارینِ و توهم توتون پیپ هم از همبستر شدن کومارین و وانیل شکل گرفته.

حتما مستحضر هستید که تنباکو در عطرسازی بصورت طبیعی اسانس گیری نمیشه و در واقع یه اکورده که از ترکیب دو یا سه نت رایحه ش شبیه سازی میشه .
کومارین با اون تم کاه و یونجه مانندش وظیفه بازسازی حس علوفه ای تنباکو و وانیل وظیفه ته بوی شیرین توتون رو .... ،
البته برندهای نیش این وظیفه را به عناصری مثل کاه و عسل وحشی واگذار میکنن که انصافا تنباکوش خیلی لاکچری تر میشه و دقیقا سیگارای برگ کوبایی را تداعی میکنه . خیلی وقتا برای بازسازی روایح توتون های پیپ نت هایی مثل دارچین ، چاکلت و یا اسمانتوس را با یکی از اون دوتا نت (کومارین و وانیل _ کاه و عسل )همراه میکنند .
کومارین + وانیل + دارچین = تنباکوی اکثره دیزاینری ها .
با تشکر از عطرافشان و شما عزیزان محترم .
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : الناز dani
سلام
ممنون از توضیحاتتون
یک سوال :
کومارین جزو نت ها هست؟ یا تو ترکیبات ،کنار عطر قرار داره؟(مثل الکل که درترکیبات ، کنار عطر هست ).
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx
خواهش میکنم دوست عزیز .
کومارین ترکیبی از خانواده مواد فنلی که از محصولات طبیعی مانند دانه تونکا، فلس دارچین ، ساقه برخی گیاهان و... استخراج میشه، کومارین در صنعت عطرسازی به صورت شیمیایی و در آزمایشگاه تولید می‌شود.
در دوز بالا حسی بادام مانند داره ،وقتی رقیق میشه بوی مشخصه اش یونجه تازه درو شده است، یک بوی شیرین و علفی ، با تاپ نت اسپایسی و ته مایه ی دارچینی .
این ماده یه نتِ که در عطرسازی خیلی پرکاربرده و تطابق پذیری و انعطاف این رایحه بینظیره. یک بعد شیرین و تازه به عطر میده که از اعماق رایحه تا قلب آن بالا میاد.
میشه گفت برای بازسازی استخوان بندی فوژه یا شیپغ نقش پررنگی رو ایفا میکنه و یا برای بازسازی اکورد تنباکو و بعضی مواقع در اکورد کهربا ازش استفاده میشه .
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : الناز dani
ممنون از توضیحاتتون
سوال بنده به این خاطر هست :
: Ingredients
Alcohol Denat., Parfum (Fragrance), Aqua (Water), Benzyl Salicylate, Coumarin, Limonene, Isoeugenol, Cinnamal, Eugenol, Linalool, Citral
کومارین تو ترکیبات این کار کنار عطر هست مثل الکل و آب و چند ماده دیگه ...
با توجه به چند وجهی بودن دانه توکا در تولید روایح اگر در این کار ، پرفیومر از اون برای تولید آکورد با بوی تنباکو استفاده کرده ، وجود کومارین در کنار عطر به چه منظوری هست؟
ممنون از وقتی که میگذارید.
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : complihanicated alireza .xx
سلام.
کومارین ماده ای هست که بطور طبیعی در بسیاری از گیاهان وجود داره از جمله در وانیل و تونکا و کاه و برگ تنباکو. و البته کومارین به طور صنعتی و انبوه از ذغال سنگ گرفته میشه.
بنا به مقاله : Coumarin: Sweet Smell of Hay, Cut Grass & Vanillic Notes در سایت فراگرانتیکا:
کومارین در اغلب عطرها وجود داره (در 90 درصد) و معمولا به عنوان فیکساتیو هم استفاده میشه]. دلیل اینکه در این عطر مورد نظر شما در کنار سایر حلال ها و فیکساتیوها ذکر شده همینه[.
ضمنا از اونجا که کومارین به مقدار زیاد در تونکا وجود داره، و به دلیل محدود بوده دایره لغات عطرسازی در عامه، اغلب در هرم بویایی از نوت تونکا برای نشان دادن کومارین استفاده میشه.
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : IRRO complihanicated
سلام.

درسته گاهی رایحه تنباکو از ترکیب مواد مشابهی بازسازی میشه بدون حضور تنباکو، اما عصاره تنباکو (tobacco absolute) که به طور طبیعی از برگ خشک تنباکو استخراج میشه (توسط حلال ها) در بسیاری از عطرهای تنباکویی-بخصوص اونهایی که تنباکوی واقع گرایانه دارند- استفاده میشه . البته چون دارای رنگ خیلی غلیظ هست و خشن (اگزاتیک) همینطور محتوی نیکوتین که سمی هست، بی رنگ کردن اون و حذف نیکوتین هزینه استفاده اش رو کمی بالا میبره. اما اونقدر ها هم گرون نیست(سی میل بدون نیکوتین حدود 70 دلار) بخصوص با در نظر گرفتن پخش خیلی قوی .

گاهی هم آکورد تنباکو بدون حضور تنباکو ابسولوت ساخته میشه. یعنی مواد شیمیایی ای که بطور طبیعی در تنباکو وجود دارند و رایحه تنباکوی طبیعی نتیجه ترکیب طبیعی اونها هست، هر کدومشون در یک ماده طبیعی یا مصنوعی دیگه هم ممکنه یافت بشن. برای مثال در عصاره Liatris odoratissimaچای، نارگیل، اسمانتوس، ویسکی ، زعفران، عسل ...

[ برگرفته از مقاله Tobacco in Perfumery: History & Chemistry از سایت فراگرانتیکا به قلم Matvey Yudov[
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : complihanicated مسیح بسته شده
درود جناب سپهر
دقیقا فرمایش این دوستمون صحیح هست کومارین در بسیاری از عطرها وجود داره وکاری به دیزاینری و نیش بودنه برند نداره برندهایی که ماندگاری در اولویت کارشون هست یا بطور کل پرفورمنس محور هستند کومارین را زیاد استفاده میکنن این عطر از نظر من یکی از با کلاسترین رایحه هارو داره حجم بی نظیری از بازخورد مثبت را ازش گرفتم همیشه با پخش و ماندگاری بسیار عالی با قیمتهای الان و توجه به حجمش ارزشمنده
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : IRRO complihanicated
سلام
میخواستم ۲ نکته رو در مورد توضیحاتتون عرض کنم:
۱- کومارین اولین بار در سال ۱۸۸۲ در "Fougère Royal" اثر پل پارکت استفاده شده ، پس کومارین خیلی قدیمیه و قبل از این محدودیتی که بهش اشاره کردید وجود داشته.
۲- استفاده همزمان این ماده در نت های عطر و در ترکیبات همراه عطر امکان پذیره؟ فرمول عطر بهم نمیخوره؟
جناب علیرضا فرمودند این به عنوان نت در دنیای عطر استفاده میشه!
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : complihanicated mehrdad
1- محدودیتی که در مقاله مورد ذکر گفته شده این هست که مردم عادی کومارین رو نمیشناسن اما تونکا که بوش شبیه به اون هست رو میشناسن. به همین دلیل در هرم نوتها به جای کومارین مینویسن تونکا. اما در واقعیت همون کومارینی که از ذغال سنگ گرفته شده هست.
2- بعضی فیکساتیوها بی بو هستندو بعضی خودشون نقش مهمی در ترکیب رایحه عطر بازی میکنند و عطار به هر حال مجبوره فیکاستیو برای عطرش استفاده کنه. حالا از بین تعداد زیاد فیکساتیوهای موجود، اونی رو انتخاب میکنه که با فضای کلی عطر متناسب هست و از اول طراحیش رو بر مبنای استفاده از اون مدل خاص فیکساتیو انجام میده.و معمولا چندین فیکساتیو همزمان با غلظتهای متفاوت. فیکساتیوها گاهی جزو نوتهای اصلی هستند که خواص فیکساتیوی دارند یعنی به ثبات سایر نوتها هم کمک میکنند. مثل امبرگریس طبیعی، کندر،لابدانوم، سدار، امبرته، خزه بلوط،صندل، وانیل، وتیور، برگ بنفشه، ریشه زنبق، مر، صمغ پرو... و اینها معمولا همون نوتهایی هستند که در هرم بویایی به عنوان بیس نوت معرفی میشن. و البته فیکساتیوهای سینتتیک هم زیاد هست.
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : IRRO complihanicated
درود سپهر عزیز عرض ادب و احترام .
ممنون از نظرت ولی با احترام به این نظر باید بگم بیش از نوددرصده برندها با روش بازسازی و یه بخشی هم از تنباکوی سینتتیک سیمراز و... استفاده میکنند .
اول اینکه بخاطره محدویت ایفرا طبیعی اش ممنوع شده و در صورت استفاده جریمه های خیلی سنگینی داره ، حتی ماده ای مثل کومارین که سمومیت و الرژی زاییش به اندازه اسانس تنباکو نیست کاملا سینتیک استفاده میشه .
۲-حتی اگر این محدویت سخت ایفرا نمیبود اسانس تنباکو یکی از گرانترین هاست و من تعجب میکنم سی میل تنباکو هفتاد دلارو کجا میفروشن .
دوست محترم مطلع عرض میکنم قیمت فقط "۱۰میل " اسانس تنباکو" ۶۲۰ یورو "که با احتساب به تومن مبلغ ده میل تنباکو تقریبا بیست میلیون تومن ناقابل میشه ، قیمت صدمیلش چیزی حدوده" ۶۰۰۰ یورو" ، که البته این بیشتر برای اشنایی پرفیومرهاست وگرنه استفاده ش در عطر جریمه های سنگینی داره .
برندها دنبال دردسر نیستند وقتی خودشون میتونن با ترکیب چندعنصر تنباکو را بازسازی و یا نمونه سینتتیک شرکت سیمراز یا روبرته را که با سیگار برگ مونمیزنه و با قیمت ارزان در دسترس هست دنبال هزینه کردن هنگفت و نجومی نمیرن که در اخرم توسط ایفرا جریمه و نقره داغ بشن ، اینمورد شامل نت های انیمالیک هم میشه .
در مدارسی مثل گرس یکی از اصلی ترین اکوردها که بیشتر روش تمرکز و تمرین دارند همین بازسازی اکورد تنباکو و همونجا به کاراموزان تاکید میکنند بخاطره عدم استفاده از اسانس طبیعی و قیمت نجومی اش باید تکنیک های بازسازی انواع تنباکو رو یاد بگیرند.
با تشکر از شما .
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : IRRO الناز
سلام مجدد جناب روحانی عزیز .
کومارین در این ترکیبی که درج کردین در دوز خیلی پایین در قالب تثبیت کنندگی ازش استفاده شده ( یه سری مواد مثل شمعدانی ، کومارین و... هم در ترکیب عطر استفاده میشن و گاهی هم ازشون بعنوان تثبیت کننده) ، در این ترکیب شما علاوه بر کومارین از لینالول موجود در گشنیز ، سینامال موجود در دارچین ، اوژنول موجود در میخک و سیترال موجود در علف لیمو نیز استفاده شده ، همه ی اینا نویده یه تثبیت کننده خوشبو رو میده که قراره به پس زمینه ی اون عطر تمی اروماتیک و اسپایسی بدن.
وقتی از برخی مواد طبیعی که خاصیت تثبیت کنندگی دارند در دوز خیلی پایین استفاده میشه معمولا اسمشان در هرم بویایی نمیاد ، اقای گوالتیری از این روش خیلی استفاده میکنه و با عطراش شامه رو به چالش میکشه.

قبلا دو سه بار لابه لای نظراتم بصورت خلاصه در مورده ترکیبات عطر و تثبیت کننده ها توضیح داده بودم ، اجازه بدید کمی مفصل ترش کنم : ببینید پرفیومر وقتی با ترکیب چند اسنشیال اویل رایحه ای را طراحی میکنه برای اینکه اون رایحه بصورت پرفیوم ، ادوپرفیوم یا ادوتویلت در بیاد پروسه ی رقیق سازی ، فریز و ایج راطی میکنه .
برای طی کردن پروسه رقیق به اینموارد نیاز هست 👇
۱-اتانول دناتوره :اتانول حاصل از مخمرها نظیر ملاس نیشکر و گندم مرغوبترين الكل لازم برای عطرسازی رو به ما میده ، این اتانول اول طی فرایندی با صمغ بنزویین بی بو میشه و بعد به عنوان يك حلال در جهت ايجاد فرّاريت ازش استفاده میشه.
۲-اب دی یونایزد : املاح و مواد معدنی و رسوباتش گرفته شده و عاری از يون‌های ناخالص است كه استفاده از آن سبب افزايش پايداری ‌و كاهش ضریب تبخیر الكل میشود ، در واقع نمیزاره الکل سه سوته دود بشه بره هوا .
۳-استابلایزرها (تثبیت کننده): در واقع جواب سوال شما تواین قسمتِ ،استابلايزرها, تثبيت كننده و پايداركننده ی عطرها هستند و برای ايجاد تعادل در فشار بخار و كاهش فراريت عطرها ازشون استفاده میشه ،
دونوع استابلایزر در عطرسازی داریم :
الف-تثبیت کننده های طبیعیِ صمغی ، گیاهی و انیمالیک مانند ،کندر ، مر ، شمعدانی ، بنزویین ، کومارین ، لادن ، ریحان و...
مشک های حیوانی مثل ختن ، زباد ،سیوت و....
ب-تثبیت کننده های صنعتی مانند عنبراکساید ، بنزیل سالیسیلات ، دیفنیل متان و....
۴- استفاده از روغن هایی مثل جوجوبا ، گلیسیرین و....برای قوام دادن به تثبیت کنندگی و همچنین جلوگیری از خشک شدن پوستهایی که به الکل حساسیت دارند.

بعداز ادغامِ ترکیب طراحی شده با اتانول و حلالها، مایع میره برای فریزسازی ، با این پروسه رایحه طراحی شده ، الکل و حلالها عجین و در هم ذوب میشن .
برندهای اصیل که روی کیفیت وسواس بیشتری دارند بعداز فریز سازی که مدتش دو الی شش روزه هست، مایع را بمدت یکماه میزارن توی تاریکخانه که بهش میگن ایجینگ ،بعداز این مدت عطرو میارن و با دقت توسط پرفیومر و کارشناس تست و بررسی میشه که ببینیند ایا با گذشت زمان نت ها در اثره حلالها دستخوش تغییرات منفی شدن یا نه؟
ایکاش عطرافشان عزیز لطف کنه علاوه بر عطرگرام که میشه عکسامون رو به اشتراک بزاریم یه قسمتی هم بزاره که بشه کلیپ هم به اشتراک گذاشت، اینطور خیلی راحت میشه چنین مباحثی را بجای نوشتنِ دهها خط که ممکن بعضیا اصلا حال خوندنش را نداشته باشند بصورت تصویری مفاهیم را منتقل کرد ،بنظرم این روش سبب دوستی بیشتر و نزدیکتر شدن دوستان هم میشه.
(جناب روحانی عذرخواهی میکنم که طولانی شد).
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : الناز dani
سلام
جناب علیرضای عزیز
توضیحات ارزشمندی بود متشکرم که وقت گذاشتید،واقعیت در این مورد سوال زیاد دارم اما نمیخوام جو اینجا برای بقیه دوستان خسته کننده بشه ، ولی با عذرخواهی از دوستان عطرافشانی یکی از اونها رو مطرح میکنم
چرا برند دمارلی برای تولید بوی تنباکو از این روشی که شما توضیح داد که روش سنتیتک هست استفاده کرده؟
طبق قوانین اتحادیه اروپا استفاده از کومارین در فرمول عطر باید در مشخصات عطر اعلام بشه
ولی در هرم بویایی این عطر اعلام نشده
خانه عطر دمارلی در استفاده از مواد با کیفیت در تولید روایح سرآمد هست ،( البته من این عطر رو بو نکردم فقط از روی کاغذ دارم استنتاج میکنم و برای بوی تنباکو اون احتمال رو دادم )
متشکرم
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : complihanicated amir
سلام مجدد

لیست موراد مجاز که توسط ایفرا اعلام شده رو سرچ کنید توی گوگل : IFRA Transparency List
و در لیستی که برای مثال در سایت /ifrafragrance.org اومده میتونید ببینید که توباکو ابسولوت مجاز هست:
8037-19-2 Tobacco extract
73138-76-8 Tobacco extract, nicotine-free
8037-19-2 Tobacco leaf absolute
73138-76-8 Tobacco oils, nicotine-free
8037-19-2 Tobacco oleoresin

در مورد قیمت توباکو ابسولوت هم به راحتی میتونید توی اینترنت با این قیمتی که گفتم پیدا کنید. برای مثال سرچ کنید: tobacco absolute edenbotanicals که سی میل بدون نیکوتین رو 70 دلار میده. و یا در آمازون Edens Garden Tobacco Absolute Essential Oil رو سرچ کنید. ده میلش 22 دلاره.

معمولا عطرهایی که توباکوی طبیعی رو استفاده میکنند، در هرم نوتها در سایت فراگرانتیکا نوت Tobacco leaf مینویسن ( مثل Vintage Tabarome Creed و یا 1861 Naxos Xerjoff ) در حالی که عطرهایی که آکورد تنباکو رو بدون حضور تنباکو میسازن، توی هرم بویایی صرفا tobacco مینویسن . مثل زارا توباکو و ... که معمولا در این موراد نوتهای دیگه ای که برای شبیه سازی این آکورد استفاده شده رو هم میتونید ببینید. مثل تونکا (کومارین) رام، نارگیل، چای، اسمانتوس، ...
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : complihanicated derrick
سپهرجان عکس قیمت یک تنباکوی طبیعی گریدمتوسط را در عطرگرام فرستادم ، فعلااپلود نشده ، ببینید اکثره تنباکوها ممنوع و یه سری اسانس از گلهای توتون اونم مثل خزه بلوط در دوز خیلی پایین حق استفاده دارند ، این درصد بقدری دوزش پایینِ که مثل خزه بلوط عطارو ناچار میکنه بیخیالش بشه و بره سراغ سینتتیک یا شبیه سازی ، و اما بسیار مشتاقم ببینم این تنباکوی مفت که از تنباکوی سینتتیک روبرته هم ارزونتره رو کجا میفروشن ..

اقای روحانی عزیز ادامه مطلب رو بردم انجمن عطرافشان.
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : الناز dani
علی آقا این عکسی که آپلود کردید و قیمتی که نوشته شده، همونطور که توی عکس مشخصه، مربوط به عصاره "گل" تنباکو هست (tobacco flower absolute) نه عصاره برگ تنباکو (tobacco leaf absolute) و بدیهی هست که قیمت عصاره گل چندین برابر عصاره برگ هست. چون مثلا یک بوته اگر یک کیلو برگ داشته باشه، 10 گرم گل داره.
قیمت عصاره برگ که به راحتی توی اینترنت قابل سرچ هست و اکثرا هم در همون محدوده ای که در بالا گفتم هست.
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : amir complihanicated
بزرگوار سلام مجدد، در عطرگرامم اشاره کردم این لول متوسط و قیمت تنباکو گرونترم هم داریم ...😉
ارزانترین مدل اسانس طبیعی هر صدگرمش قیمتش حدوده هشتصد دلاره که این مدل خلوصش خیلی پایین و در عطرسازی استفاده نمیشه و برای شیوینگ ها و روغن های ریش و مصارف بهداشتی دیگه در دوز پایین استفاده میشه .
سپهرجان اونایی که تو امازون میفروشن در واقع اسنشیال های اویل های سینتتیک هستند و البته در پایین تری گرید .
ارزانترین مدل اسانس طبیعی هر صدگرمش قیمتش هشتصد دلاره که از این مدل در عطرسازی استفاده نمیشه و برای شیوینگ ها و روغن های ریش در دوز خیلی پایین استفاده میشه .
قیمت صدمیل تنباکوی" سینتتیک" گریدhi شرکتهای معتبر اروپایی حدودا پانصد دلاره .
در اسانس های طبیعی ، لاوندر که به وفور کشت ، اسانس گیریش راحت و قیمتش جز ارزانترین هاست هر صدگرمش معادل ۱۵۰دلاره .
به هر حال دعوا که نداریم اگه شما میگید تنباکوی طبیغی هفتاد دلاره قطعا همون که شما فرمودین ، تنتون سلامت و پایدار باشید👌🌹
با تشکر از شما و عطرافشان🌹🌹
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : الناز dani
ممنون علی آقا. شما هم موفق و سلامت باشید.
23 آبان 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : complihanicated کاوه
افرین بحث خیلی خوبی کردید دوستان من که لذت بردم
24 آبان 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : amir One Flew Over the Cuckoo's Nest

گاهی چیزهای رو در جاهایی تجربه میکنیم که نمیخواستیم و یا حتی فکرش هم نمیکردیم تجربه کنیم مثل تجربه تنباکو در عطری که هرم بویاییش نوید حضورش رو نمیده، مثل کارلایل! تنباکوییه نیمچه رضایت بخش :)
فضای نقد این عطر در سایت های خارجی به گونه ایه که ذهنیتی خارق العاده از این عطر ایجاد میکنه. یه بررسی داشته باشیم و ببینیم تا چه حد این عطر فراتر از تصوره.

کارلایل عطر تنباکو-ادویه ای- عودی در فضای شرقی با طبعی معتدل تا شیرین و کمی تلخ سیر میکنه.
در کارهای دمارلی باید مثل یه کارآگاه رفتار کرد! نوت ها در یک زمین مِه آلود چیده شدن، باید آرام آرام پیش رفت و حدس زد در هر نقطه ی این زمین عطرآلود چه نوتی پنهان شده و فرضیه بافت که هر تلخی یا شیرینی میتونه مربوط به چه نوتی باشه! معمولا عطرهای این برند غیرشفاف و هرم بویایی هم گمراه کنندن و این بخصوص در مورد کارلایل صادقه.

با اسپری عطر رایحه جوز هندی در کنار تنباکو اولین خاطرات رو در ذهن میسازن.
رفته رفته جوز تضعیف شده و تنباکوی ادویه ای با تغییر ماهیت به سمت میوه ای و آلبالویی شدن حرکت میکنه و این رایحه تنباکو آلبالویی در بخش اعظم مدت کارکرد، این عطر رو همراهی میکنه که فضایی نسبتا گرم و شیرینِ شرقی رو میسازن.
درای داون حالتی خامه مانند و برخلاف رایحه اولیه و میانی حسی نسبتا خنک و تلخ داره، چندان معلوم نیست دمارلی چیکار کرده اما رایحه عود با تندی و تیزیِ خاص خودش مشهوده، در کنارش چیزی شبیه خزه درخت یا اوکموس میتونه حضور داشته باشه، یکسری المان های زمینی- چوبی- گیاهی و شاید حتی کمی دود.

سنگین محسوب میشه، با تیپ آقایانی که زمستان پالتو و کت شلوار میپوشن سِت میشه. خانمها؟ نه فکر نکنم، مگه خانم مسن!

عملکرد؟ خیلی عالی بطوری که هیچوقت روی مچ دستم تست نمیکنم چون خفه کننده و سردردآور میشه و ماندگاری بخصوص روی لباس خیلی بالاست، در حد هفته(ها)

بطری ساده، بی ظرافت و یک شکل برای شرکتی که ادعای نیش داره جالب نیست با این قیمت بطری لازمه حس بهتری رو به مخاطب القا کنه.

ارزش خرید داره؟ بنظر بنده خیر. با نصف قیمت چطور؟ حالا میشه بهش فکر کرد! در هر صورت برای شرکتی که چنین قیمتی رو طلب میکنه انتظار دارم که برندسازی رو قوی تر از این انجام بده و یک داستانک هم برای درگیر کردن احساس مشتری همراه عطرش ارایه کنه.

در مجموع عطری سنگین با قدرت زیاد مناسب افراد با سن 30 به بالا که تیپ رسمی و نیمه رسمی دارند و برای رویداد های بیرون از خانه ی شب های پاییز و زمستان عطری قدرتمند و نسبتا متفاوت میطلبند.
زمستونتون گرم :)



21 آبان 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : وحید رضایی Jamal nazemi

2
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
با سلام
بنظر من این عطر یه سنگینی خاصی داره که بیشتر شاید برای مثلا افراد با تایپ شخصیتی درون گرا مناسب تره یا وقتی شما استشمام میکنی این ویژگی درون گرایی رو القا بکنه
شاید حتی یه نوع پختگی رو برسونه که افراد بالای ۴۰ سال دارند. ( مثلا شاید برای پدر من مناسب باشه )
یا کلا افرادی که در مجالس و ... کم حرف تر هستند.
در کل بنظرم اگر مدلتون این هست که در مجالس اون شخصیت برون گرایی هستین که خیلی میگه و میخنده و بقیه رو به حرف میگیره، این عطر با این مدل شخصیتی یه تناقض اساسی داره ینی افراد اصلا با استشمام این رایحه این حس رو ازتون نمیگیرن.
در کل که این عطر سلیقه بنده نیست.
از همین برند برای این مدل افراد که توصیف کردم پگاسوس رو توصیه میکنم
05 آبان 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : complihanicated Gevik
جالبه کارلایل قیمتش بالاتر از سایر محصولات مارلی هست و همین موضوع باعث ایجاد ذهنیتی در مصرف کننده خواهد شد که این عطر متفاوت و استثنایی است....عطر بدی نیست ولی رایحه اش خسته کننده است ،بشخصه رد توباکو را که خیلیها هم نظر مثبتی به ان ندارند بیشتر میپسندم،حداقل قیمتش نصف کارلایل ه...
21 آبان 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : architect Mahyar
نمره 2 به رایحه حتی به حشره کش هم نمیدن این نمره باعث میشه مخاطبی که به نمرات توجه میکنه به اشتباه بیوفته
22 آبان 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Mahmod Akrami alireza .xx
ببینید دوست عزیز، من براساس نظر شما مجددا به نمره ای که دادم فکر کردم ولی واقعیت این است که بنظر من رایحه این عطر برای من در همین حد جذابیت داره
من خودم شخصا یکی از جذابیت های این سایت رو همین قسمت نظرات و پروفایل های افراد میدونم که شما میتونی ببینی کسی که در مورد فلان عطر که شما هم خوشت میاد نظرش اینه از چه موارد دیگه ای خوشش اومده یا برعکس. من خودم من جمله افرادی هستم که دوست دارم رایحه های جدیدتر رو برای خودم تهیه کنم و تست کنم و از اینکه بخوام مدام پایبند به یک رایحه خاص باشم رو دوست ندارم و اتفاقا این همون نقطه ای هست که نظرات مختلف و به خصوص مخالف در ارتباط با یک عطر به شدت منو کمک میکنه تا وقتی میرم به یک مغازه بدونم دنبال چی هستم و چه چیز هایی رو می خوام تست کنم و یا حتی بلایند بای کنم و از این راه اتفاقا تا حالا برای دوستام هم عطر به عنوان هدیه تهیه کردم ینی علاوه بر رایحه ها نظرات و پروفایل های افراد رو هم بررسی کردم و اون مورد رو تهیه کردم بخصوص که نیاز به سورپرایز کردن دوستانم هم داشتم و اگر به هر نحوی می خواستم ببرم تست کنند لو میرفت و خدا رو شکر تا الان چیزی نگرفتم که طرف خوشش نیومده باشه
بنابراین احساس میکنم که ممکنه این نظر بنده هم به درد کسی بخوره ولو اینکه خیلی از دوستان هم با بنده موافق نباشند
در ارتباط با این عطر هم بنده به طور کلی سعی کردم اون حسی که این عطر میده رو بیان کنم من همین عطر رو به یکی از دوستانم که اهل سیگار شدید هست دادم و به شدت بهش می نشینه و خودش هم خیلی راضیه در حدی که کلا از رایحه های گرم و تلخ استفاده می‌کرد مثل بلک افغان، ولی این با بوی سیگارش که مخلوط میشه جالب میشه ضمن اینکه مدل شخصیتی هم همونی هست که در بالا اشاره کردم ینی قشنگ این ترکیب بو اون درون گرایی و جدی نشستن در مجلسش رو میرسونه و به نوعی از اون شدت بوی بد سیگارش هم میکاهه
به طور کلی هر انسانی روی سطح پوستش یک سری بیومولکول های مختص خودش رو داره که اون بوی خاص مربوط به هر نفر رو ایجاد میکنه، این بیومولکول ها با یک سری از مولکول های معطر میتونه وقتی مخلوط میشه یا بوی خوبی رو بگیره یا نه میتونه یا افراطی بکنه یک بو رو یا برعکس و این کاملا برای هرکس متفاوت هست
10 دی 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : بابک ایرن

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟