لطفا برای استفاده از امکانات کامل سایت، وارد حساب کاربری خود شوید

PARFUMS de MARLY - Althaïr

پارفومز د مارلی الثیر (التیر)

مردانه
کد کالا : ATR-147821
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2023
غیر قابل خرید
Best Men's Fragrance
بهترین عطر مردانه سال 2024
رای کاربران
  • عاشقشم
    47
  • نمی پسندم
    12
  • - 25 سال
    9
  • + 25 سال
    38
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    2
  • رسمی
    45
تعداد رای های ثبت شده : 215
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

"«الثیر» مثل یک کاوش باشکوه، ظریف و شگفت‌آور در نت باطراوت وانیل است که جلوه‌های شیک، سخاوتمندانه و کاریزماتیک آن را نمایان می‌کند". ــ ژولین اسپرشر (بنیان‌گذار و مدیر هنری پارفومز د مارلی) 

همچون سرودی ستایش‌آمیز، مدرن و غافلگیرکننده برای یک عنصر محبوب و جهانی در عطرسازی: وانیل بوربون؛ از نوادگان همان وانیلی که در فرانسه و در دوران سلطنت لویی پانزدهم معرفی شد.

محصولات برند مارلی بدلیل لعاب نازک روی شیشه امکان دارد در حین حمل و نقل روی شیشه و زیر شیشه زدگی ایجاد شود و دور محل اسپری بدلیل سنگینی درب ادکلن دچار زدگی و یا کمی خیس باشد این موارد از ایرادات رایج این برند است

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
عطار الیاس ارمنیدس، حمید مراتی کاشانی
جوایز بهترین عطر مردانه
طبع گرم
سال عرضه 2023
گروه بویایی شرقی وانیلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، هل ، دارچین ، شکوفه پرتقال
اسانس میانی وانیل ، لامی
اسانس پایه مشک ، پرالین، چوب گایاک، آمبروکسان
نمره کاربران
Althaïr-پارفومز د مارلی الثیر (التیر)
رایحه
8
83 رای
ماندگاری
8.6
83 رای
پخش بو
8.4
83 رای
طراحی شیشه
8.3
83 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
عطرگرام
نظرات کاربران (49 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
مارلی التیر : ادای دین یا تکرار مکررات ؟
عطر التیر از برند پرطرفدار مارلی، یکی از جدیدترین اعضای خانواده‌ای است که پیش از این با عطر‌هایی چون پگاسوس ، کارلایل ، هرود و لیتون جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده است.
از آنجایی که پرفیومر از همان امضای بویایی خودش الهام گرفته است ، رایحه ابتدایی آن برای بسیاری از علاقه‌مندان این برند غافلگیرکننده نخواهند بود.
رایحه و ساختار التیر در هسته خود، یک ادای احترام به روایح گرم، شیرین و پودری است که در فصول سرد مورد استقبال قرار می‌گیرند. این عطر به خوبی توانسته است انتظارات عمومی از یک عطر وانیلی ، شرقی خوش‌ساخت را برآورده سازد؛ عطری که راحتی و جذابیت را برای طیف وسیعی از سلیقه‌ها به ارمغان می‌آورد.
اما نکته‌ای که در این عطر و به طور کلی در بسیاری از تولیدات جدید دنیای عطرسازی به چشم می‌خورد ، عدم جسارت در خلق رایحه‌ای کاملاً نوظهور است. در نت‌های آغازین، این تکرارپذیری محسوس است ، جایی که التیر بیشتر شبیه به نسخه‌ای صیقلی‌تر و شاید اندکی شفاف تر از فرمول‌های موفق پیشین عمل می‌کند .
بررسی یک وانیل گرم و عامه‌پسند :
آلتیر رایحه‌ای آشنا و بدون پیچیدگی‌های ساختاری خاص ارائه می‌دهد، اما توانسته با هم‌بستر کردن نت‌های شرقی، ادویه‌ای، پودری، چوبی و مُشک‌دار، ترکیبی گرم ، محرک و عامه‌پسند خلق کند که فروش بالایی را در سطح جهانی به دست آورده است .
اگر به دنبال عطری شرقی با رایحه وانیلی خاص و به قول معروف "شوکه‌کننده" هستید، این عطر احتمالاً انتخاب شما نیست؛ چرا که DNA روایح آن یادآور عطر‌هایی مانند پگاسوس و تا حدودی لیتون از همین برند است.

بررسی رایحه : عطری شرقی وانیلی با رایحه‌ای گرم، شیرین، کمی تند، و دارای رگه‌هایی از تلخی.
آکورد ابتدایی این کار اسپایسی بوده و نت غالب و بستر اصلی آن وانیل می باشد ( تم شیرین و چوبی از وانیل و غلاف وانیل) .
التیر ابتدا حس تند و شیرین دارچین و سویه‌های چوبی و کمی تلخ و روغنی هل را در بستری متراکم از شیرینی وانیل آشکار می‌کند و با تمِ کاراملی ، کوکی مانند و بادام رست شده ی پرالین ، حسی نیمه گورمند به آن بخشیده و شیرینی وانیل را تقویت میکند .
در این عطر از یک مولکول جذاب و محرک به نام Methyl Laitone استفاده شده که با رایحه لاکتونیک و شبه نارگیلی خود، پوششی حریر مانند و خامه‌ای به وانیل می‌دهد .
در ده دقیقه ابتدایی و در لا به لای نت های خوشمزه وانیلی و دارچینی ، رگه هایی محسوس و کوتاه از کومارین به مشام می‌رسد که با رایحه چوبی و علف گون خود جنبه های غلاف مانند وانیل را تقویت کرده و توهمی گذرا از رایحه تنباکوی پیپ را برای لحظاتی تداعی میکند .
یکی از نت‌های مؤثر در التیر، صمغ المی است .
المی شامل گونه‌های مختلفی است که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی به عطرها می‌دهند. شناخته‌شده‌ترین انواع مورد استفاده در عطرسازی، از درختان المی مانیل و المی برزیلی به دست می‌آیند .
المی برزیلی: رایحه‌ای مرکباتی، شفاف و سرزنده دارد و اغلب برای افزودن حس تازگی و نشاط در عطرهای گلدار، چوبی، آکواتیک و چوبی آروماتیک استفاده می‌شود (در بلوشنل از این نوع صمغ المی استفاده شده است) .
المی مانیل (فیلیپین) : رایحه‌ای گرم، تند و کمی بالزامیکی با نت‌های برجسته لیمویی و کندر مانند دارد ، این نوع المی به دلیل تطبیق‌پذیری و شفافیت، بیشتر در عطرهای شرقی شیپغ و شرقی وانیلی به کار می‌رود.
در التیر از المی مانیل استفاده شده که با رایحه لیمویی و رگه‌های کندر مانند خود، حسی قاطع توأم با آرامش را به بستر وانیلی عطر تزریق می‌کند. این نت در کنار شکوفه پرتقال و برگاموت که چندان پر سر و صدا نیستند و بیشتر نقش متعادل‌کننده دارند، توانسته‌اند به خوبی جلوی سرریز شدن شیرینی وانیل و پرالین را بگیرند .
پرالین شیرینی بسیار بالایی دارد. اگر می‌خواهید بدانید این نت دقیقاً چه بویی دارد، نوع افراطی و بسیار محسوس آن را می‌توان در عطر لاوی ا بل لنکوم احساس کرد؛ پرالین در لاوی ا بل نت آرپژ و بستر اصلی است و به محض اسپری با اُوِردوزی از رایحه کاراملی و پشمک مانند این نت مواجه خواهید شد .
البته عطرسازان می‌توانند بسته به نیاز خود، برداشت‌های متفاوتی از پرالین ارائه دهند؛ از تم کاراملی با ته مزه مارمالاد توت‌فرنگی در لانکوم لانویت ترزور تا بوی کاراملی و قهوه‌ مانند بلک اپیوم ایوسن لورن ، و یا رایحه کاراملی، نیمه‌شکلاتی و نان تست‌مانند لانکوم عود بوکت (پرالین را می‌توان امضای برند لانکوم دانست).
با این حال، برداشت کاراملی، پشمک‌مانند با ته مزه شکلاتی، نوع رایج پرالین در بین عطرهای مین‌استریم و لوکس است .
در ادامه هرچه به انتهای عمر عطر نزدیک می‌شویم، رایحه مُشک سفید، چوب گایاک و امبروکس که بعد از نیم ساعت سایه‌ای کمرنگ از آن‌ها به مشام می‌رسید، کم‌کم محسوس‌تر می‌شوند و تم پودری، چوبی، عنبری و تا حدودی دودی خود را روی بستر ملایم شده وانیل به خوبی القا می کنند .

به احتمال زیاد شما نیز مانند من، حین تست  التیر رایحه پگاسوس و تاحدودی لیتون براتون تداعی میشه که این به دلیل هم‌بستر شدن طیفی از نت‌های مشترک است ، امیدوار بودم این تداعی فقط در نت‌های اولیه باشد و زود برطرف شود، اما متأسفانه تا نیم ساعت ابتدایی ادامه داشت . البته باید گفت در مجموع، ساختار عطر تغییر یافته و بیس نهایی هویتی کاملاً مستقل پیدا میکند .
عزیزانی که بدلیل تشابه ابتدایی این عطر با پگاسوس آن را تخریب میکنند باید بدانند این رویکرد صرفاً مختص عطر التیر و برند مارلی نیست ، در واقع می‌توان گفت بخش بزرگی از صنعت عطرسازی مدرن، به ویژه در میان برندهایی که به دنبال تضمین فروش بالا هستند، دچار "سندرم کپی‌برداری" یا الهام‌گیری بیش از حد از DNAهای اثبات‌شده شده است. هدف اصلی بسیاری از این برندها، ارائه یک اجرای عالی از یک مفهوم پرفروش است، نه ریسک کردن برای نوآوری مطلق .
شخصاً با ایده گرفتن مشکلی ندارم، به شرطی که شاهد تغییر مسیر و اضافه شدن لایه‌های جدید باشم؛ کاری که در برخی آثار "روژا داو" مشهود است و او در آن تخصص ویژه‌ای دارد .

آلتیر عطری ست که برای موفقیت تجاری طراحی شده است. این عطر یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک عطر شیک، گرم، بدون حاشیه و با کیفیت برای فصول سرد سال هستند و می‌خواهند در همان لحظه اول، اعتماد به نفس و راحتی را از طریق یک رایحه آشنا کسب کنند ، اما برای کسانی که به دنبال مرزهای جدید عطرسازی یا حتی تجدید نظر اصولی در فرمول‌های خود برند هستند، التیر صرفاً یک بازتولید با کیفیت خوب از چیزی است که قبلاً داشته‌ایم نه یک بیانیه هنری انقلابی.
محبوبیت رایحه : ۸ از ۱۰
ماندگاری : ۸ از ۱۰
پخش بو : ۸ از ۱۰
ارزش خرید نسبت به قیمت : ۶ از ۱۰
02 دی 1404 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : بابک Bizi

X
9
رایحه
9
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
و اما آلتایر.
به نظر من این سایت دو امتیاز دهی کم داره:
یکی از امتیاز دهی هایی که باید وجود داشته باشه راحتی استفاده از عطر هست. این معیار میتونه بازگو کننده ی خیلی چیزها باشه.
مثال میزنم: عطری مثل کرید اونتوس با قیمت خیلی زیادی که داره باز از خیلی عطرهای دیگه پرفروش تره چرا که تنپوش راحتی داره و نه فقط این، افراد شیشه های زیادی از این عطر رو تموم میکنن و مجدد میخرن. نقطه مقابلش کاری مثل فلامنکو هست، کسی اصلا دنبالش نمیره.
تن پوش یک عطر معیاری از همه پسندی، چند فصل بودن و میزان مقبولیت همگانیش هست.
امتیاز دهی بعدی هم بی شک ارزش در مقابل قیمت هست.
حالا چرا این رو گفتم؟ برند PDM از برندهایی هست که مقدار زیادی روی تنپوش عطرهاش مانور میده، در حالی که میخواد اون رگه ی خاص بودنش رو نگه داره. توی این عطر به نظر من تغییری در این رویکرد داشته و به خاص بودن اعتبار بیشتری داده و باز به نظرم در مورد طراحی هزینه ی زیادی پرداخت کرده و تونسته تا حد زیادی خوش پوش باشه.
یک بوی خاصی در این عطر هست که من رو یاد بسکویت میندازه ولی نمیدونم بوی چیه. شاید به خاطر استفاده زیاد از وانیل و هل و پرالینه که این حس رو ایجاد میکنه. میشه گفت در رده ی گورماند باید حسابش کرد.
خلاصه که به نظرم از اون عطرهایی هست که میشه به عنوان سیگنچر سنت ازش استفاده کرد ولی مثل باقی دمارلی ها نمیشه راحت انتخابش کرد.
از نظر پخش بو کاملا راضی کننده هست. ولی در مورد ماندگاری: من اصلا نمیفهمم چجوری با EDP یک چنین ماندگاری داره، تازه زیرش نوشته ۸۳٪ الکل. یعنی اگر یک قطره هم آب نداشته باشه باز بیش از ۱۷٪ عطر توش نیست ولی با این حال با دو الی چهار پاف ۴ ساعت عالی جلو میره. کلا کارهای د مارلی توی این قضیه بگیر نگیر دارن. بعضی هاشون مثل این، کارلایزل و اوجان عالی از آب در میان. بعضی هاشون مثل گودلفین، گرین لی و گالووی حالتو میگیرن.
حال امتیاز دهی: در کل ۹ میدم به این عطر. چیزی از عنوان عطر بودن کم نداره. پخش و ماندگاریش هم که دیگه جای بحث نداره. اینکه بیشتر از ۹ بهش نمیدم بازگوکننده ی چیزهایی هست که قابل توضیح نیست کما اینکه وجود دارن. ولی در کل عطر زیباییست.
16 آذر 1404 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : میثم شفیعی محمد☆mm

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
شروع تند‌‌ و تیزش منو یاد کاپیتان بلک میندازه ولی چیزی که واضحه اصلا قابل قیاس نیستن، یجورایی هم در ابتدا شبیه stronger with you و توباکووانیل تامفورد بود. در کل ریزه‌کاری های این عطر چیزی نیست که همه متوجهش بشن و بارها خواهید شنید که مشابه این عطر قبلا خیلی به مشام خورده و ادکلن خاصی نیست. ولی اگر خودتون بتونید ازش لذت ببرین متوجه میشین شاهکاریه در نوع خودش. درکل به هیچ وجه مناسب بلایندبای نیست حتما قبل خرید دکانت تهیه کنید.
13 آذر 1404 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : محمد☆mm Telecaster

التیر مارلی، همچون سوارکاری که با ردایی از نور از دلِ تاریکی می‌گذرد، آغاز می‌شود.
در لحظهٔ اول، فورانِ گریپ‌فروت و مرکبات، مثل تیری از طلوع، هوا را می‌شکافد و هوشیاریِ ناگهانی می‌بخشد؛ روشن، تیز، و بی‌رحمانه صادق.

کمی بعد، جریانی از بخور و فلفل سیاه برمی‌خیزد؛ مه‌ای مقدس که روی شانه‌های عطر می‌نشیند و آن را به هیبتی آیینی می‌رساند—گویی روح یک معبد در هوای عصر دمیده باشد.

در عمق، چوب‌های تاریک، عنبر، و لمس مخملی وانیل سایه‌ای گرم می‌سازند؛ سایه‌ای که نه پنهان می‌کند و نه می‌ترساند، فقط قدرت را خاموش و مطمئن زمزمه می‌کند.

التیر مارلی، داستانِ نوری‌ست که حتی در شب، راه را گم نمی‌کند
04 آذر 1404 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Night king بابک

1
رایحه
4
ماندگاری
4
پخش بو
4
طراحی شیشه
یه چیزی میگم و میرم،
بنظرم باید فاتحه صنعت عطرسازی رو خوند،
فاجعه...
12 آبان 1404 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : علی و هاشم پور
حسن شجاعي عزيز
درود
موافقم. اكثر كارهاي پر سر و صداي اخير به نظرم واقعا ارزش خريد ندارن. از اونتوس ابسولو گرفته تا اود ماراكويا و همه عطرهاي جديد مارلي و خيلي موارد ديگه مثل شنل اكسكلوسيف يا ديور اوم پارفوم ٢٠٢٥.
دیگه براي پيدا كردن عطر خوب یا بايد خيلي گشت يا یه سطح رفت بالاتر و خیلی بیشتر خرج كرد.
💐💐
12 آبان 1404 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : غلامرضا نیک پور 🄼🄾🄽🄰
کاوه عزیز سلام بروی ماهت🌹
به جان خودم تو یک سال گذشته حدود ۵٠ دکانت از بهترین عطرهای معروف بازار رو خریدم که نکنه یدونش به دلم بشینه، به دلم که نشست، ناامید هم شدم، فقط شب و روز در حال فکرم که چرا این بلا سر این صنعت اومده، تبلیغات دروغ و غیر واقعی دیگه از حد گذشته، فقط شده کُپی کُپی کُپی، بخدا خسته شدیم 🥲
12 آبان 1404 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : هاشم پور Mahmoudreza ganjali
درود خدمت هردوی شما بزرگواران
جناب شجاعی عزیز و جناب کاوه گرامی

شرمنده که پابرهنه دویدم وسط بحث شما. راستش داشتم می‌رفتم بخوابم که در نظرات، این متن رو دیدم و گفتم اوخ جون!
آب جوش لطفاً :)

مقدمه: متن زیر الزاماً خطاب به شما دو بزرگوار نبوده و سعی می‌کنم در حد سواد زیر صفر خودم کمی در این مورد برای عزیزانی که روزی از اینجا رد میشن(و شاید به دردشون بخوره) چندخطی بنویسم تا بقول جوان‌ترها: بماند به یادگار!

صورت مسئله اصلی در پیام‌های شما عزیزان به خوبی اشاره شد: تبلیغات!
تمام سازمان‌ها و برندهای بزرگ دنیا بخوبی بلد هستند که چطور با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه و حتی اینفلوئنسرهای دنیای سوشال مدیا روی خطاهای مغزی ما انسان‌های عادی (Cognitive Bias) کار کنن.
اونها «اثر لنگر» رو می‌شناسن، «خطای هاله‌ای» رو بخوبی بلدن، از خطای مغزی «توهّم بدن شناگر» اونقدر عالی استفاده می‌کنن که روح‌مون خبردار نمیشه چرا فلان کالا یا برند رو انتخاب کردیم و ...
در اینجا ما به واسطه خطاهای مغزی (که در همه ما هست و در بنده بیشتر) گرفتار میشیم. مثل همون ماهی که در قلاب گرفتار شده و روحش خبر نداره که قراره چه بلایی سرش بیاد :)
چرا؟
چون هیچ جایی به ما آموزش این رو ندادن که چطور در برابر صنعت «تبلیغات» بتونیم مقاومت به خرج داده و با روش منطقی حل مسئله کنیم. ما فقط گرفتار میشیم، اما هیچ راهی برای رهایی از این گرفتاری رو بلد نیستیم.

مثال 1) در تبلیغاتی می‌بینیم یا می‌شنویم که فلان ستاره زیبای هالیوود دنبال همسر می‌گرده! (دارم مدل‌سازی می‌کنم. در دنیای واقعی قطعاً چنین چیزی وجود نداره) ما هم میریم تو نوبت خواستگاری!!! و بر فرض اینکه قرعه به نام یکی از ما افتاد و باهاش ازدواج کردیم، آیا این تضمینی هست برای یک زندگی موفق وایده‌آل؟!
به هیچ وجه

مثال 2) نمی‌گم 100 نفر. اما با حداقل 3 نفر مالک بنز S500 برخورد و صحبت داشتم که پیام نهایی اونها این بود:
S500 که می‌گفتن این بود؟!!!! (از پشت لکسوس یا بی ام دبلیو و تویوتا اومده بودن پشت بنز اس500)
چرا؟
چون اونها چیزی از «نمودار رضایت» نمی‌دونستن و بر اساس شنیده‌ها(با کمی ارفاق اسمش رو بذاریم تبلیغات) که S500 خیلی خوبه اقدام به خرید کرده بودن و نهایتاً عدد«رضایت مورد انتظار» اونها مطلقاً قابل قیاس با عدد«رضایت به دست آمده» نبود. قطعاً در پرایدسواری که این مدل بنز رو می‌خره این دو نمودار بسیار به هم نزدیک‌تر خواهد بود.

مثال 3) این وضعیت، بیش از هرجایی گریبان همکاران بنده که در حوزه س.ک.س.ولوژی کار می‌کنن رو گرفته. شاید روزانه چندین مراجعه دارن که ریشه اصلی اونها همین عدم تطابق «رضایت مورد انتظار» با «رضایت به دست آمده» هست که خب طبیعتاً اینجا جای بازکردن بیشتر موضوع نیست! چرا که مدیر محترم سایت، بجز فشردن دکمه «رد تایید» احتمالا با چوب میاد سروقتم!!! :)))

به بیان دیگه ما انسان‌ها بطور طبیعی و ذاتی به دنبال «رضایت» هستیم. اما وقتی که به واسطه تبلیغات و رسانه، رضایت مورد انتظار از یک کالا در ذهنمون عدد مثلا 80 ثبت میشه، و ما بعد از تهیه اون کالا با رضایت 30 مواجه میشیم اونجاست که بدجوری تو ذوقمون می‌خوره و شاید بهتر باشه کمی بیشتر فکر کرده و به این موضوع بیاندیشیم که چرا در زمان‌های قدیم نسبت به امروز:
عطر انتخاب شده رضایت حداکثری به همراه داشت
خودروی انتخاب شده رضایت خوبی به همراه داشت
و حتی همسر انتخابی هم رضایت بالایی برای طرف مقابل داشت

شاید پاسخ در این باشه:
کم‌رنگ‌تر بودن صنعت تبلیغات!
و دیگر هیچ

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بدون اینکه بدونیم در جریان شدید رودخانه خروشانی از جنس «تبلیغات» غوطه‌ور هستیم. برنده واقعی کسیست که بتونه تکه چوبی، تکه سنگی چیزی پیدا کنه و دستش رو بگیره و خودش رو از این رودخانه خروشان(منجلاب) نجات بده.

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم.

مانا باشید و برقرار
13 آبان 1404 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : alireza  xx امیر محمدی
درود بر شما جناب شجاعی عزیز
بشخصه از کارهای این برند تا بحال خوشم نیامده به غیر از گرینلی بماند که گرینلی هم برام شماره یک نبود البته اکثرا در حد تست بوده ولی دکانت اینکار و هالتان را استفاده کردم ولی برام جذاب نبوده(نظر کاملا شخصی)بماند که این برند طرفداران خاص خودش را دارد ولی کلا من خیلی با تولیداتش حال نکردم و احساس کردم یه مقداری قیمتهاش غیرمنطقی بالا میباشد.اما به نظرم کیفیتش و خود روایحی که استشمام کردم آنقدر فاجعه نبود.به هر حال عطر سلیقه ای هستش و نظر همه دوستان محترم.امیدوارم با ابن گرانی های عجیب بتونید عطر مورد علاقه خودتون رو پیدا کنید.شاد و سرافراز باشید.
13 آبان 1404 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Telecaster یاس
سلام آرش عزیزم 🌹
من از این عطر فقط و فقط بوی تنباکو گرفتم ولاغیر، به همین دلیل گفتم فاجعه، برام سواله که صرفاً بوی تنباکو انقدر محبوبه که ما خبر نداشتیم؟
عطر باید خاص، پیچیده و دلنواز باشه وگرنه که دکه سر خیابون توتون و تنباکو میفروشه و میرم میخرم،
مشکل فقط این عطر یا این برند نیست، متاسفانه یه چیزی فراتر از حرفاست،
آرزوی موفقیت برات دارم داداش گلم 🙏🏼
13 آبان 1404 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Ali Asghar هاشم پور
درود بر شما
قبول دارم برند مارلی کاملا بدون ریسک کار میکنه و مسیر دیزاینری رو از اول داشته ، و کارهاش با این قیمت عملا ارزش خرید ندارن .
راجع به این کار یعنی آلتیر برای من بوی تنباکو نداشت و ترکیب بسیار پر رنگی از وانیل و بهارنارنج فقط حس کردم .
ولی راجع به اینکه فرمودید بوی تنباکو میده ،پس از دکان سر خیابون تنباکو میتونم بگیرم خیلی درست نیست ،چون در این صورت میتونیم بگیم چرا توسکان لدر بگیرم ۳۰ ،۴۰ تومن ،بوی کفش چرمی هست ،چرا عطر عودی بگیرم عود هست ،چرا عطر اینسنسی و مرکباتی بگیرم...
اینها تا حدودی کاسنپت و فضا یا مدل عطریه که میخوان بسازن و بیشتر بر میگرده به سلیقه‌ی شخصی که میخواد استفاده .
بازم عرض کنم که مارلی رویه‌ی بدی داره از ابتدا تقریبا ، هم بسیار گرونه و هم به نوعی کپی از سایر کارهای خوش فروش بوده .
13 آبان 1404 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : آرش وقوعی امیر محمدی
درود بر شما
به احتمال زیاد شما فیک کار رو خریدین! در هرم بویایی مارلی آلتیر تنباکو اصلا جایی نداره!
چیزی که در بیس نوت برای شما میمونه یک وانیل باکیفیته!
13 آبان 1404 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Telecaster حسن شجاعی
سلام و عرض ادب
من از ع.ط.ر.آ.م.ی.ن خریدم، قضاوت با دوستان
13 آبان 1404 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Ali Asghar هاشم پور
آقای شجاعی عزیز سلام
بنده نظر شخصی خودم را عرض کردم و اتفاقا از طرفداران این برند نیستم و جایی ننوشتم این عطر برام جذاب بوده یا ...نوشتم طرفداران خاص خودش را دارد.بوی تنباکو را من بشخصه دریافت نکردم.وانیل برام بسیار مشهود بود اونهم از نوع بدش نه اما اگه قرار باشه کاری وانیلی انتخاب کنم از برند دیگر کاری مدنظرم خواهم بود .امیدوارم با این گرانیهای عجیب بتوانید عطر مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.در ضمن جایی که خرید کردید به نظرم مطمئن میباشد.چون من هم سابقه خرید چندین بار داشتم و فیک فروش نبودن.شاد باشید دوست عطرباز من.
14 آبان 1404 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : رضا عطردوست محمدرضا ملکشاهی
درودها بر شما
من از مجموعه ای که گفتین دوبار خرید کردم
بار اول چندتا دکانت کارهای اماراتی ( مثل آرماف و لطافه و افنان)
بار دوم فول باتل 200 میل ورساچه دیلان بلو
راجب اولی که مشخصه ولی راجب دومی به نظر خودم اورجینال نبود و های کپی بود! نشون به اون نشون که کار اصلی فرش تر و با پراکنش بهتر ولی این کاری که من گرفتم قدری تاریک تر و با پراکنش بسیار ضعیف بود!! البته باتلش به نظر مشکلی نداشت!
14 آبان 1404 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمود بالاشهری Telecaster
عرض سلام
بعید میدونم های کپی!! بوده باشه.
بحث های کپی یا در واقع همون فیک جداست و فروشنده ی فیک فروش مشخصه.
عطر فیک هم میشه تشخیص داد ،با بچ کد و ...
قاطعانه میتونم بگم ایشون فیک فروش نیست ،هرچند خودم خیلی ازش خرید نمیکنم .
و مورد بعدی راجع به فرش یا دارک بودن عطرتون اینکه قطعا میدونید عطرها ریفورموله میشن یا خیلی موارد دیگه و حتی تست ما در شرایط آب و هوایی مختلف هم موثره در برداشت ما .
14 آبان 1404 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Telecaster
درود بر شما
کاملا فرمایش شما درست است.ایشان فیک فروش نیست.من بارها امتحان کردم.
15 آبان 1404 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حسن شجاعی Telecaster
چند تا عطر مورد علاقتون رو بهم میگین
23 آبان 1404 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سعید بیاتی بابک

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
مارلی التیر تصویری از لوکس‌ترین تقابل‌هاست؛ جایی که گرمای وانیل ناب با شکوه چوب‌ها و ادویه‌های اصیل گره می‌خورد. شروعش آرام و دلنشین است، با وانیلی نرم و کمی ادویه‌ای که حس اعتماد و آرامش می‌دهد، اما به‌تدریج عمق پیدا می‌کند و چهره‌ای کاریزماتیک و قدرتمند از خود نشان می‌دهد.

این عطر نه تنها شیرینی اغواگر و دلنشین دارد، بلکه در پس آن قدرتی جدی و استوار نهفته است. التیر رایحه‌ای‌ست برای فردی که حضورش تنها به خاطر صدا یا ظاهرش حس نمی‌شود، بلکه بوی ماندگارش در ذهن‌ها باقی می‌ماند. امضایی‌ست از شکوه مدرن با اصالتی که ریشه در هنر عطرسازی فرانسوی دارد.
12 مهر 1404 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : مهدی بابازاده nazanin

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
درود
ای کاش عطر افشان قابلیتی برای لایک و دیسلایک نظرات کاربران در نظر می‌گرفت؛
به این ترتیب امکان دریافت بازخورد دقیق‌تری از دیدگاه‌ها فراهم می‌شد.

البته آزادی در ثبت نظر بسیار ارزشمند است،
اما گاهی برخی دوستان با عجله یا اغراق در بیان نظر، باعث ایجاد برداشت اشتباه در مخاطب می‌شوند.

مارلی التیر حقیقتاً عطری شاهکار است،
به‌ویژه اگر در فصل مناسب استفاده شود.

با این اوصاف، نمره رایحه3 یا ۴ کمی بی‌انصافی به نظر می‌رسد.

[EDITED] 1404/07/12 15:19
12 مهر 1404 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Ali mn علی
درود.
اتفاقا بازخورد دقیق‌تر وقتی فراهم می‌شه که افراد نظرات و برداشت شخصی‌شون رو مطرح کنن، نه اینکه فقط طرفداران یه محصول بیان زیر صفحه‌ی مربوطه به‌به و چه‌چه کنن.
12 مهر 1404 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Sajad حسن شجاعی

چیز خاصی نیست،قبلا این بو به مشامتون خورده
تقریبا یه چیز معمولیه
یکی از دوستان هم که لطف کرد و ازم پرسید کاپیتان بلک زدی
ارزش خرید ۴ از ۱۰.
12 مهر 1404 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : علیرضا حسن شجاعی
کاملا عطر معمولی ودیزاینر در لباس نیش . هیچ نوآوری و خلاقیتی.
18 مهر 1404 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : علی و حسن شجاعی

گورماند
همین اگر دوست دارید بوی شیرینی پزی بدید اوکیه
۱ از ۱۰
14 شهریور 1404 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : علیرضا Sajad

6
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
6
طراحی شیشه
التیر، یه مرد تر و تمیز و شیک با مدل کت و شلوار قدیمی که هیچ چیز خاصی برای ایجاد تفاوت نداره. در واقع این عطر هیچ تلاشی برای به وجود آوردن یک بوی جدید انجام نداده یه عطر گرم و شیرین و وانیلی معمولی. اگه دنبال یه چیز خاص هستی نباید اینقد برای التیر هزینه کنی.
01 شهریور 1404 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Sadeq فرهاد

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟