تفاوت 3 مدل پارفومز د مارلی ( دلینا ، دلینا اکسکلوسیف ، دلینا لا رزی )

تفاوت 3 مدل پارفومز د مارلی ( دلینا ، دلینا اکسکلوسیف ، دلینا لا رزی )

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 5 ماه پیش
اشتراک گذاری :

عطر «دلینا» محبوب‌ترین عطر زنانه در میان عطرهایی است که برند پارفومز د مارلی تولید می‌کند. بنابراین تعجبی ندارد که این برند مشهور، دو فلنکر ویژه را هم برای عطر «دلینا» عرضه کرده باشد: «دلینا اکسکلوسیف» با مایه‌های گورماند (آمیخته به نت‌های شیرین) و «دلینا لا روزی» با مایه‌های طراوت‌بخش. هر کدام از این فلنکرها درواقع مسیر بالقوه‌ای را گسترش می‌دهند که درون عطر اورجینال نهفته است. پس اگر احساس می‌کنید که چیز خاصی در عطر اورجینال «دلینا» از قلم افتاده است، به احتمال زیاد می‌توانید این مایه‌های گمشده را در فلنکرهای عرضه‌شده برای این عطر پیدا کنید.

«دلینا اکسکلوسیف» شما را به مغازه‌های جذاب شیرینی‌فروشی می‌برد، مخصوصا به شیرینی‌فروشی‌های خاص خاورمیانه‌ای، درحالی که عطر جدید «دلینا لا رزی» شما را به باغی پُر از گل‌های رز می‌برد که تازه از باران سیراب شده است. هم «دلینا اکسکلوسیف» و «دلینا لا روزی» شخصیت منحصربه‌فرد و ویژه خودشان را دارند: درواقع می‌توان گفت که با موقعیت نادری مواجه هستیم زیرا این فلنکرها به رقبای تمام‌عیاری برای عطر اورجینال تبدیل شده‌اند.

عطر «دلینا» بوی گل‌‌های رز را دارد ــ پس هم طراوت گل‌های رز از این عطر به مشام می‌رسد و هم سویه‌های شیرین گلبرگ‌های رز. وقتی که تقریبا نیم ساعت از اولین افشانه‌های عطر «دلینا» بگذرد، بوی شیرینی لکوم (راحت‌الحلقوم) تهیه‌شده با عصاره رز در این عطر نمایان می‌شود. انگاری که همه این شیرینی‌های دلپذیر و لذیذ را به باغی آورده‌اند و می‌خواهند همه آنها را در این باغ سِرو کنند. و همین‌جاست که به نت‌های میوه‌ای می‌رسیم: سویه‌های آبدار اما ترش‌وشیرین سرخالو، لیموشیرین، بوی شفاف و آبدار گلابی، مخصوصا نت ویژه گلابی تالگار.

روایح شیرین آمیخته به بوی رز و نت‌های میوه‌ای شیرین در شکل‌بخشی به سویه‌های لذیذ، خوشبو و خوش‌طعم با همدیگر رقابت می‌کنند، درحالی که بوی گل‌های روییده در باغ که گرداگرد میز را پوشانده‌اند، درنهایت در این رقابت پیروز می‌شوند. موجی از روایح شبنم‌خورده و باطراوت گل صدتومانی روی میز مملو از شیرینی‌ها جاری می‌شود، درحالی که رایحه سرد و کریستالی گل برف، عسل و گل‌های آلیسوم نیز در این فضا حضور دارد. البته نت گل رز مثل ستاره‌ای در میان گروه همسرایان موسیقی می‌درخشد. نت کلاسیک رز با آن بوی شفاف و کاملش، آن جلوه دلپذیر و دلنشین، بدون هیچ‌گونه سویه مزاحم و اضافی ــ جلوه‌گری ملکه گل‌ها. پس از رقابتی کوتاه میان شیرینی‌ها، میوه‌ها و گل‌ها، نت رز مثل یک قهرمان شکست‌ناپذیر در عطر «دلینا» خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید : پرفروش‌های برند پارفومز د مارلی پرفروش‌های برند پارفومز د مارلی

 

در ردّ این عطر، همچنان می‌توانید بوی گل صدتومانی، سرخالو و گلابی را احساس کنید، زیرا ردّ این عطر بسیار گسترده و چندلایه است و به شما فرصت می‌دهد که در چندلایگی هنرمندانه آن غرق شوید و این‌همه دقت را ستایش کنید. اما وقتی شما به بانویی نزدیک می‌شوید که عطر دلینا به خودش زده است، بوی باشکوه گل رز را احساس خواهید کرد.

«دلینا اکسکلوسیف» شما را با انبوه متنوعی از شیرینی‌ها اغوا می‌کند: نوقای سفید و عسل، شربت غلیظ عربی تهیه‌شده از آب انار و آجیل، شیرینی ترکی اکمک کادایف ــ همان کیک اسفنجی آغشته به عسل و پوشیده در کره‌های سرد و سنگین. البته بوی شیرینی های هندی خامه‌ای اما تند را هم دارید ــ بوی پدا و برفی. و همچنین بوی گل رز و لکوم تهیه‌شده از عسل.

در این عطر، بوی شیرین و دلپذیر شیرینی‌ها کاملا حکم‌فرمایی می‌کند، درحالی که بوی رز انگار از راه دور به مشام می‌رسد؛ یعنی انگار پنجره‌های یک شیرینی‌فروشی باز شده‌اند و در انتهای این مکان، باغی قرار گرفته است که بوی گل‌های رز آن را احساس می‌کنید. عطر این گل‌های رز نمی‌توانند بر جلوه‌های دلپذیر و لذیذ شیرینی‌های آمیخته به عسل، خامه، آجیل، انار و وانیل غلبه کند. کوئنتین بیش رایحه چوبی کهربا را به نت‌های پایه این شیرینی‌فروشی معطر اضافه کرده و روایح دودی خاصی را مثل یک بخور شعله‌ور در جایی از این باغ قرار داده است تا جلوه‌های مسرورکننده و لذت‌بخش این عطر به سطح والاتری برسند.

«دلینا اکسکلوسیف» دارای ماندگاری بسیار قابل توجه و مطلقا ابدی است، با پخش بویی خاص که اگر از دور احساسش کنید، بیشتر بوی گل رز دارد، اما اگر از نزدیک احساسش کنید، بیشتر نت‌های شیرین را به شما انتقال می‌دهد. وقتی که مدتی از اولین افشانه‌های «دلینا اکسکلوسیف» بگذرد، این عطر حالتی بسیار گرم و نرم و دلنشین به خودش می‌گیرد. در ضمن، نت عود هم این عطر را تند و تیز نمی‌کند، زیرا این نت از سویه‌های بسیار ظریف و لطیف عود برگرفته شده‌ است.

«دلینا لا رزی» برای کسانی مناسب است که عاشق بوی رز و گل صدتومانی در عطر «دلینا» هستند، اما می‌خواهند که این نت‌ها را بدون وابستگی به نت‌های شیرین احساس کنند. با بوییدن عطر «دلینا لا رزی» انگار وارد باغی پر از گل رز می‌شوید که تازه از باران سیراب شده است. انگار بارانی آنچنان سنگین باریده است که پوست درختان را خیس کرده، گل‌ها را از آب باران پر کرده و باعث شده است که گل‌های رز از سنگینی آب باران کمی خمیده شوند. بوی گل‌های رز در این باغ کاملا باران‌خورده بسیار غلیظ‌تر به مشام می‌رسد.

کوئنتین بیش در خلق این اثر، بسیار آزاد و رها از نت‌های آبدار و باطراوت استفاده کرده است، تا جایی که شما بتوانید به‌سادگی یک فواره یا حتی یک حوضچه پُر از زنبق‌های آبی و سوسن‌های آبی را در میان این باغ جذاب احساس کنید. در «دلینا لا رزی» با بوی سبز و شیرین گیاهان آبزی و شکوفه‌های شناور آنها روی سطح آب مواجه خواهیم شد.

اما نت اصلی در «دلینا لا رزی» بی‌تردید همان بوی گل‌های رز باغ است. انگار که گل‌های رز متنوعی درحال شکوفایی هستند و روایح آنها درون یک عطر باشکوه برپایه گل رز به همدیگر پیوند می‌خورد. رزهای سفید و صورتی کریستینا در این عطر بویی شبیه به سیب و تمشک دارند. رزهای به رنگ آبی هم با شکوفه‌های صورتی مایل به آبی خودشان در وضعیت شکوفا می‌شوند که بویی قوی، باطراوت و میوه‌ای را پخش می‌کنند. نوعی رز انگلیسی خاص با نام Poet’s Wife هم با لبه‌های زردرنگ در این عطر به‌کار رفته است که ابتدا بویی شبیه به لیمو دارد، اما در ادامه تکامل می‌یابد و بوی میوه‌های رسیده را به خود می‌گیرد. بوی رز کریمسون گلوری هم قوی‌ترین نت رز در این عطر است ــ کاملا با تناسب، درخشان و ظریف، که بوی آن در عطر اصلی «دلینا» هم احساس می‌شود. البته نت‌های رز به‌کاررفته در «دلینا لا رزی»، ازجمله رز کریمسون گلوری، سرشار از قطرات باران هستند و شفافیت و درخشندگی کریستالی دارند.

پیرامون این نت‌ها نیز به روایح گل صدتومانی می‌رسیم؛ همان گل‌های صورتی با بویی شبیه به گل رز اما با طراوت بیشتر. نت‌های سبز و متراکمی از خس‌خس و سویه‌های باطراوت و ظریف ترنج نیز در این عطر حضور دارند.

هیچ نت میوه‌ای خاصی در عطر «دلینا لا رزی» وجود ندارد، اگرچه نام نت‌های میوه‌ای را در هرم ترکیبات سازنده می‌بینیم. درواقع نت‌های میوه‌ای این عطر صرفا در حد ریزه‌کاری برای ارتقای یک عطر برپایه گل رز به‌کار رفته‌اند.

«دلینا لا رزی» ـــ برای کسانی که رزهای کلاسیک و تازه را دوست دارند.

«دلینا اکسکلوسیف» ـــ برای کسانی که عطرهای شیرین را می‌پسندند و طرفدار عطرهای گرم و ملایم هستند.

«دلینا» ـــ برای کسانی که می‌خواهند همه حالت‌های دو عطر دیگر را با همدیگر داشته باشند: گل‌های رز، عسل، میوه‌ها و شیرینی‌ها.

من شخصا «دلینا لا رزی» را به عطرهای دیگر ترجیح می‌دهم. اما نمی‌دانم که انتخاب شما چیست؟! عطر اصلی یا فلنکر؟ اگر فلنکرها را می‌پسندید، کدام فلنکر به نظرتان بهتر است؟


نویسنده: النا پروکوفوا

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/news/Original-vs-Flanker-fresh-roses-of-Delina-La-Rosee-vs-sweets-of-Delina-and-even-more-sweets-of-Delina-Exclusif-14865.html

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟