AMOUAGE - Memoir for men

آمواج ممویر ( آمواژ )

مردانه
کد کالا : ATR-32396
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : آمواج
کشور مبدأ : عمان
سال عرضه : 2010
کد کالا : ATR-32396
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 290
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
14,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    83
  • نمی پسندم
    16
  • - 25 سال
    5
  • + 25 سال
    50
  • + 45 سال
    7
  • روزانه
    5
  • رسمی
    48
تعداد رای های ثبت شده : 298
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

عطر آمواج ممویر در سپتامبر 2010 به بازار آمد و در گروه عطرهای چرمی، چوبی و فوژه قرار می‌گیرد. کارین وینچن (عطرساز) آمیزه آمواج ممویر را با مرکزیت‌بخشی به نت ابسنت خلق کرده است. نت‌های آغازین این عطر از ریحان، نعناع و خاراگوش سرشته شده‌اند، درحالی که نت‌های میانی از اسطوخودوس، روایح دودی و گل رز شکل می‌گیرد. نت‌های پایانی هم عبارتند از چوب صندل، چوب گایاک، خزه درخت بلوط، کهربا، وانیل، تنباکو و چرم.

این عطر که مایه‌های چوبی، چرمی و فوژه دارد، از حال‌وهوای غم‌انگیز یک سفر درونی و وجودی الهام گرفته است. این عطر که روحی جذاب و فلسفی دارد، از قراردهای مرسوم سرپیچی می‌کند و به فراسوی عقل و احساس می‌رود.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند آمواج
عطار کرینه وینچون اسپهنر
طبع گرم
سال عرضه 2010
گروه بویایی رایحه های معطر
کشور مبدأ عمان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه نعناع ، ریحان ، خاراگوش
اسانس میانی رز ، اسطوخودوس ، روایح دودی
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، چوب صندل سفید ، چرم ، تنباکو ، چوب گایاک
نمره کاربران
Memoir for men-آمواج ممویر ( آمواژ )
رایحه
8.3
76 رای
ماندگاری
8
76 رای
پخش بو
7.7
76 رای
طراحی شیشه
8.9
76 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند آمواج
اخبار برند آمواج
عطرگرام
نظرات کاربران (73 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
●□ ممویر ها را از کمد بیرون بیاورید با هم روخوانی اش کنیم.


در ادامه ی گفتگوی امیرحسین و ممویر از آمواج از زبان فروید و نیچه بد ندانستم پرحرفی کنم‌. ضمن پیشکش احترام؛


ممویر امواج با شخصیتی گرم، پیچیده و کمی مرموز توصیف میشود. سالهاست اینگونه معرفی میشود. اما نام "ممویر" در تفسیر "ممویر" مغفول میشود. ممویر ها در جهان عطر کارشان ارسال پیغام است. آنها که با عطرشان میخواهند یک پیغام ارسال کنند که با استایل به تنهایی نمیتوانند. آنها که رازی دارند که مصرند به حفظ اما مایلند به افشا . آنها که از گفتن ِ خودشان خسته شده اند.


شروع کنیم ابتدا با نتهایی که لااقل من برداشت میکنم:
نت‌های بالای عطر شامل:
- افسنطین
- کارداموم
- چرم
- گل ستاره‌ای
- **لیمو
- **نعناع
- **زنجبیل

نت‌های میانی عطر شامل:
- گل یاسمن
- رز
- چای سفید
- دود چوب صندل
- **عود
- **فلفل سیاه
- **گل شمعدانی

نت‌های پایه عطر شامل:
- چوب صندل
- زنجبیل
- فلفل سفید
- چوب گایاک
- **مشک
- **آکورد ورنیش
- **امبر

■■ توصیف رایحه:
- " ابعاد " ، کلید واژه ی درک ممویر است . ابعاد این عطر در فضا سکل میگیرد. عطر در یک خلا شکل میگیرد و برای این منظور ابتدا باید فضا را خلا کند و خالی کند . هوا را ابتدا بشوید و تمیز کند و بعد در این هوا و فضا شروع کند به خلق یک ساختار چند بعدی فضایی. ممویر را از کمد ها بیرون بکشید . هوای اتاق را بو بکشید . بویی داسته باشد یا نداشته باشد ، حسی که از اتاق دارید را بخاطر بسپارید . اسپری کنید. ختم حس قبلی بلافاصله رخ میدهد. فرق ندارد داخل شلوغی مترو باسید یا اتاقی قدیمی یا موزه یا کتابخانه . فضا را پاک میکند.
توجه داشته باشید که تجربه رایحه عطر می‌تواند بسته به شخصیت پوست، سن, ترجیحات شخصی و عوامل دیگر متغیر باشد.

■ خلا سازی توسط ممویر چگونه رخ میدهد:
- ترکیب افسنطین، کارداموم، و گل ستاره‌ای می‌تواند یک آکورد جالب و پیچیده در عطر ایجاد کند. این ترکیب می‌تواند به صورت زیر تحلیل گردد:
■ اوپنینگ عطر زیر سر چه نتهاییست :
- افسنطین (Absinthe): این مولفه معمولاً یک تلخی سبز و کمی اسپایسی به عطر می‌افزاید. افسنطین می‌تواند یک عنصر تازه و کمی مرموز به ترکیب ببخشد.

- چوب ِ هل (Cardamom): این مولفه با طبع گرمایش آروماتیک و حتی تیزی ِ تازه ی شبه چوبی/مرکباتی، تازگی و انرژی به عطر اضافه می‌کند. همچنین حامل ِ کمی شیرینی خشک و چوبی است که می‌تواند به تعادل بین تلخ و شیرین کمک کند.

- گل ستاره‌ای (Star Anise): من حسش میکنم. درست و واضح. ولو اینکه گفته نشده باشد‌ . با رایحه‌ای شیرین و اسپایسی، شبیه به اتمسفر گلی-خشک و شبه کاغذی ، عنصری است که می‌تواند به یک عطر جاذبه بیفزاید ، آن را صامت کند ، و گرما را کنترل کند‌. این مولفه به تلخی افسنطین و تیزی هل تعادل می‌بخشد.

آکورد حاصل از این سه مولفه می‌تواند یک تجربه‌ی عطری پیچیده و جذاب ایجاد کند. تلخی، شیرینی و اسپایسی به هم پیوسته و یک تجربه همزمان از تازگی و گرما اما در بستری نیما کدر اما روشن و شبه خلا ایجاد می‌کنند. این آکورد همچنین می‌تواند یک نوع کنجکاوی و مرموز بودن به عطر بیافزاید، که احتمالاً اگر موفقیت "ممویر" در مارکت عام نیز وجود داشته است ، زیر سر همین است.. این ترکیب به ویژه در نت‌های بالای عطر، افکار و تصاویر مختلفی را در ذهن مخاطبینش ایجاد می‌کند و می‌تواند شروع یک افتتاحیه باشد.

- این نت‌ها معمولاً در لحظات اولیه پس از اسپری‌زدن عطر به مشام می‌خورند تا فرد را فورا از محیطی که در آن است جدا کند.

■ نت‌های میانه: پس از نمایش خلا و مداسازی فرد از محیط تحت تاثیر نت‌های بالا، نت‌های گلی چون یاسمن تشک و رز به همراه چای سفید و دوده چوبی ِ صندل ظاهر می‌شوند. هرچند در لیست نتها ذکر نشده است. در این مرحله، عطر یک تعادلی بین شیرینی و تلخی ایجاد می‌کند. بر روی فضایی که نت های بالا ایجاد کرده بودند .
- آکورد ایجاد شده از ترکیب این نت‌ها می‌تواند یک تجربه‌ی چند وجهی از خاطره و حافظه ایجاد کند. قدرت و نبوغ عطار خیره کننده است. رز و یاسمین در کنار جای سفید و دوده ی صندل هر کدام چه تک آهنگ باشند چه آکورد بسازند هجوم بازسازی حافظه و خاطرات است‌. اینجاست که در بستر این خلایی که مکان و زمان و حافظه را قبلل با نت های بالای خود ایجاد کرده بود، خاطرات و حافظه شروع به ایجاد سفر یا هاطره سازی و ابعاد میکنند. رایحه گل‌ها باعث ایجاد یک حس نرم و ظریف می‌شود که با لمسی از تازگی چای سفید و عمق دود چوب صندل تعادل بخشیده می‌شود. این آکورد می‌تواند همزمان گرم، تازه، شیرین، چوبی و کمی تاریک باشد. اینجاست که فروید حرف میزند: بیرون کشاندن خود از گذشته ی خود و پیش روی گذاشتنش به اکنون. عطر یک تراپیست است. نه در لحظه ی درمان. بلکه در لحظه ی تجسس‌ .

■■ چارچوب پایه در نت‌های پایه (Base Notes): نهایتاً، نت‌های پایه شامل چوب صندل، زنجبیل، فلفل سفید، و چوب گایاک عطر را مستقر می‌کنند و یک احساس گرم و چوبی ایجاد می‌کنند که قلب عطر را عمق میبخشند.

پرانتز‌گذاری میان نت‌های مختلف به نرمی و هماهنگی انجام می‌شود، به گونه‌ای که هر لایه به طور آرام به لایهٔ بعدی انتقال پیدا می‌کند، و این یکی از ویژگی‌های برجسته در عطرهای نیش آرتیستیک محسوب می‌شود.

■ احساس تازگی ممویر از کجا می آید ؛
در مورد "ممویر"، احساس تازگی به ویژه از طریق نت‌های بالا شکل می‌گیرد. نت‌هایی همچون افسنطین و کارداموم که به طور کلی خاصیت‌های تازه و تند دارند، به عطر این خاصیت را می‌دهند. افسنطین با طعم تلخ و تازه‌اش و کارداموم با رایحه‌ای تیز و شبه سبز-چوبی-مرکباتی، هر دو باعث ایجاد یک شروع پویا و سرزنده میشوند.



■ اگر نیچه که امیرحسین در کامنت قبل گفت امروز دز میان ما بود:
- از منظر اراده به قدرت "Will to Power" نیچه، "ممویر" می‌تواند تجسسی باشد از یک سفر به درون ِ "archetypes" انسانی، که هر بُعد از آن، یک نوع تجلیِ "Wille" به نمایش می‌گذارد. بوی افسنطین در نت‌های بالایی به عنوان یک نماد از "transgression" و تغییر، توانمندی و قدرت فردی، می‌تواند تحلیل شود. چای سفیدی که من حس کردم یک آکوردچوبی -آروماتیک-سبز و معتدل در ترکیب با رز در نت‌های میانی به عنوان سفری از والایش و "sublimation" به تکامل یا فرهیختگی یا پذیرش فرهنگی و فردی توصیف می‌شد، که چالش‌ها و تناقض‌ها را در خود به طور یکسانجای میدهد و نشان میدهد. یعنی تو روان و درون خود را تصعید میکنی ، بالا میاوری و همگی را در یک ظرف رو به روی مخاطب و انکه تو را میبیند قرار میدهی تا از طریق این پرده دری ، افشا و شفافیت خود را برای او که میفهمد ، بازتاب و نمایش دهی.

■■■ از جنبه فرویدی:

زیگموند فروید، نظریاتی درباره ناخودآگاه و چگونگی تاثیر آن بر رفتار و احساسات ما دارد. "ممویر" می‌تواند به عنوان یک "محرک" (catalyst) کار کند که باعث "عمل آگاهانه" (conscious action) در واکنش‌های "ناخودآگاه" (unconscious reactions) می‌شود. به عبارت دیگر، چینش نت ها خاص این عطر می‌تواند باعث شود تا افکار و احساسات پنهانی که در درون ما نهفته است، به سطح آگاهی بیاورد.
- نت‌های چوبی و ادویه‌ای عطر می‌توانند "پیچیدگی‌ها" (complexes) و "دفاعات ناخودآگاه" (unconscious defenses) ما را فعال کنند و شاید باعث "تراژدی‌های" (traumas) رفتاری یا "تضادهای" (conflicts) درونی شوند.
- در مقابل، نت‌های گلی و شیرین عطر ممکن است بر "لیبیدو" (libidinality) یا انرژی جنسی و تحولات "لیبیدو" (libido) تاثیر گذار باشند و نشان‌دهنده "اعمال ناخودآگاه" (unconscious actions) در تعاملات انسانی و چگونگی نگاه فرد به دیگران (objectification) باشند.
- در این چارچوب، "ممویر" می‌تواند به عنوان یک "شیء انتقالی" (transitional object) عمل کند که فرد از طریق آن به کاوش در "ناخودآگاه" خود بپردازد و شاید به "یکپارچگی" (integration) هویت‌های مختلف خود برسد.
- به شکل ساده‌تر، این می‌تواند به این معنا باشد که "ممویر" می‌تواند در ایجاد احساسات و واکنش‌های مختلف در افراد نقش داشته باشد، که ممکن است به آن‌ها کمک کند تا با خودشان و درون‌های خود بهتر آشنا شوند و یا حتی با مسائل ناخودآگاه خود مواجه شوند. این عطر، با ایجاد تحرک در احساسات و کمک به فرد برای بیرون آوردن و پردازش احساسات پنهان و ناخودآگاه، می‌تواند به یک تجربه‌ی شناختی و حتی تربیتی تبدیل شود.
- تصور کنید در حضور "ممویر" احساسات و خاطرات پنهانی که داخل ما نهفته‌اند، بیرون بیایند. بعضی از آکورداای این عطر ممکن است یادآور خاطرات شیرین یا حتی تلخ باشند و ما را به فکر فرو ببرند. به نوعی، این عطر می‌تواند یک وسیله باشد که ما را به سفری درونی به سمت خودشناسی ببرد و به ما کمک کند تا با احساسات پنهان و خاطرات فراموش‌شده‌مان روبرو شویم.

سعی کردم از این جنبه و از جنبه ی مرموز ترین مهارت انسان به آن بپردازم : حافظه و خاطره‌.

ممویر را به کمد برگردانید . به کلمه ی حافظه و خاطره فکر کنید. ترسناکند. حتی اگر زیبا بوده اند ترسناک اند. ترسناک اند. گریستن ِ ناتمام‌. و گریستن در ایستادن و خیره شدن به خویش ، آغاز سفر است‌. تو به خودت خیره میشوی ، او را در ۴ سالگی و ده سالگی و بیست سالگی و سی سالگی به یاد آور. به هر نقطه ای که بوده ای نگاه کن. به مسیر سفرت نگاه کن. نقاط روی نقشه ی را ببین. نقطه ی بعدی کجایی ؟ کدام نقطه می ایستی ..


21 مهر 1402 پاسخ تشکر
71 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Sepehr s
درود بر شما جناب دکتر ایکاروس
با نهایت ذوق و بغض ! توضیحات شما را مطالعه کردم و حل شدم در خود ..
بسیار خوشحال شدم که در مورد اینکار سخن گفتید و بخصوص از زبان نیچه و فروید و تحلیل زیباتون از نت های این کار
سپاسگزارم از شما و وقتی که گذاشتید .
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : بابک محسن جمالیان
بسیار عالی و تاثیر گذار بود استاد..
هزاران درود و احترام🙏🌺
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : شکیبا سالمی
بله... توی عطرهای برند امواج ممویر بد نیست....ولی بالا دستش بسیارند تو همین برند.
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک آرش
what a great review,
thank you for your description
23 مهر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی nazanin
با احترام به جناب ایکاروس
ای کاش ممویر را با تفاسیر شبه فلسفی و روانکاوانه تقلیل نمیدادید!!
13 دی 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالمی بابک
حماسه افریدید
دست مریزاد
14 بهمن 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : TIMELESS

قریب به یقین آخرین کامنت عطری من خواهد بود. قیمت‌ بالای عطرها{دکانت رو عرض میکنم}با درآمد و زندگی من هم‌خوانی ندارد، هرچه تا الان بوییدم،از روی جنون و عشق بوده؛عشقی برخاسته از تست عطرهای جیبی و خودکاری و قوت گرفته با نظرات زیبای اساتید محفل.
پس از مدتها دوری و وسواس،تصمیم گرفتم دستریز این عطر رو در تاریک‌ترین برهه سفارش بدم. میترسیدم بوی هارش و افیونی بدهد،میترسیدم مرا پس بزند.
اسپری شد،بویی نزدیک موجدا ابسکیو (طبیعتا بدلیل شامه اماتور و تجربه بویایی اندکم)،نعنا و دود برام بولد بود. اما مموا زیبای ما آرام آرام مثل مرکبی در آب راکد خودش رو پخش میکرد.
سکوت با لبان و نطق با چشمان.
این عشق،مسیر بی‌پایانی‌ست که بزرگواران فرموده‌ند، رایحه‌ای تهیه میکنی و عطش امتحان رایحه‌ای تازه امان‌ت را میگیرد.
نعنا،بخور،نوعی شیرینی که در هیچ دسته‌بندی‌ای قرار نمیگیره. شاید،شاید بتوان گفت دود دستگاه بخورهای قدیمی که کمی گیاه در مخزنش انداخته بودند. مموا دافعه نداشت،مهجورِ پروپاگاندا بود. مموا نه ای‌سی‌دی‌سی میخواهد نه تایگرلیلیز نه پینک‌فلوید نه داماندا گالاس،، مموا حتی با ژان‌میشل‌شار هم به خوبی عجین میشود بس که نجیب است.آری آرامش از نجابت به عاریت گرفته.
گمان میکردم انزوای پنیک‌زا خلق کند، انزوای درون جنگل آنتایچریست. اما خیر، ابدا. جنگلی هست در میرر تارکوفسکی .
خوشبختانه این عطر،توجه من را به من معطوف نکرد. من را در من گیر ننداخت چرا که در انزوای نطلبیده هیچ توفیقی نیست.
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
43 تشکر شده توسط : احمد شجاعی کامبیز سخی
دوست عزیزم فکر میکنم خیلیامون همین حس دوگانه‌رو داریم
بار‌ها پیش اومده که با خودم گفتم دیگه سمت عطر نمیام به خاطر هزینه‌های زیادی که برام داشته ولی بازم نتونستم جلوی عطشمو بگیرم هرچند محدودش کردم به تست عطرهای شاخص‌تر
از متنت و تحلیلت لذت بردم
امیدوارم ادامه بدی به این جنون و عشق

[EDITED] 1402/09/20 14:59
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Mahmoudreza ganjali
سلام، تحلیل بسیار زیبایی بود!
ممویر دقیقا همینه. مردی آرام، فروتن و محجوب.. طبع بلندی دارد و قلبی وسیع.. مهربان و فداکار.. درد هایش او را اینطور پرورانده... واقعا از زیبا‌ترین هاست!!

یادمه آقای سخی گفته بودند، عشق راهشو پیدا می‌کنه:) هرچند جبر کمر شکن و راه دشوار، اما همیشه یه روزنه ای وجود داره که میشه از همون عبور کرد.. امیدوارم هممون بتونیم روزنه ‌های زندگی رو پیدا کنیم و به حرکت ادامه بدیم..
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور؛)

20 آذر 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : احمد شجاعی شیرازی
دست شما درد نکند من نظرتان را نخواندم اما عالی بود رستم هستم
27 آذر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام.
امواژ ممویر،یکی از ماندگارترین و یونیک ترین کارهای امواژ
شروعی بسیار فرش و دوست داشتنی از بوی نعنا و ریحان تازه( رایحه دودی از همون ابتدا محسوسه اما به مرور بیشتر میشه)که منو یاد خونه مادربزرگم میندازه.هر سری که پیشش میرم در کنار غذا سبزی تازه روی سفره هست و حس و حال این عطر برای من دقیقا به مانند سبد سبزی خانه مادربزرگمه.بعد از مدتی بوی نعنا کم رنگ میشه و ترکیب ریحان با وتیور،روایح دودی و چرم جیرگون رایحه ای رو میسازه که واقعا دلنشین و در عین حال اسرارامیزه ولی در این مرحله اونقدری رایحه کم جون میشه که تو ذوقتون میزنه.متاسفانه امواژ هم سیاست سایر شرکت هارو در پیش گرفته و داره به شدت از پرفورمنس کارها کم میکنه و در واقع پخش بوی ممویر رو به طرز فجیعی کاهش داده!!!برای درک بهتر صحبتم مقایسه ای رو مطرح میکنم.اینترلود بلک ایریس رو روی بلاتر تست کردم و داخل نایلون گذاشتم.بعد از گذشت حدودا ۹ روز ته بوی بلک ایریس کماکان روی بلاتر محسوس بود ولی در تستی که از ممویر داشتم،بعد از چند ساعت که بلاتر رو از داخل نایلون دراوردم شگفت زده شدم.رایحه اونقدری کم جون شده بود که تقریبا با بلک ایریسی که ۹ روز از زمان اسپری شدنش گذشته بود برابری میکرد.روی پوستم هم این کار رو بررسی کردم و نه تنها نتیجه تغییری نکرد بلکه بدتر هم شد.بعد از دو ساعت به سختی میتونستم بویی از ممویر متوجه بشم.امیدوارم امواژ برای ریفورموله به همین یک کار بسنده کنه.با تست ممویر به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر بهترین کار اینه که از کارهای مورد علاقتون از برند امواژ بک اپ تهیه کنید چرا که افت سایر کارهای امواژ چندان دور به نظر نمیرسه.
با ارزوی بهترینها برای دوستان عزیزم

[EDITED] 1402/10/09 15:55
09 دی 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : علی احمد شجاعی
تعریف زیاد شنیدم میخواستم تفاوت ممویر و یا اینترلود بدونم
شما کدوم رو هنوز ترجیح میدهید
هنوز ممویر رو تست نکردم
جالبه اول که اینترلود رو گرفتم اصلا حال نکردم بعد انگار حسام باز شده باشه به تدریج بهش وابسته شدم
حالا میخوام برم روی ممویر
نظر دوستان میتونه تو این راه کمکم کنه
البنه دیرهوم هم امضای منه
ارادتمند خوبان
12 بهمن 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : امیر علوانی فاطمه فیضی
سلام
همین اتفاق برای من سر آمواج رویال توباکو افتاد
اصلا اولش خوشم نیومد اما الان عاشقشم
به هر عطری زمان بدید و بارها امتحانش کنید بعد تصمیم بگیرید راجع‌بهش
13 بهمن 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمد☆mm derrick

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
خاطراتی از دوردستها در مزارعی زردپوش.........
زیبایی از ساده زیستی در دهکده ای کُهن.......
آوایی از همنوایی طبیعت در طنین چمنزار.........
عطری با روایح سبز و بسیار شفاف و پیچیده که کمپلکسی از گیاه مانند و دودی در بستر چرم و تنباکو را در خود نهفته است. رایحه ای واقعا خاص و شاید شاهکار که شامه های باتجربه در روایح را بسیار مجذوب خود خواهد کرد. شروعی ظریف از نعناع که یکمی تند وتلخ ظاهر میشه اما سریع خودشو به حالت دودی شدن تغییر میده که حالت غباری و خشک ایجاد میکنه، انگار از روی باکس پلاستیکی که داخلش ادویه ی فلفلی هست رو بونوازی میکنین یه همچین حالتی هست برام که بعد 10 دقیقه این حالت به نیمه شیرین بسیار ظریف در بستر دودی و ادویه ای مانند تبدیل میشه که باز هم نعناع احساس میشه که این نعناع بسیار باطراوت هست. در کل رایحه ای بسیار خاص پسند رو طلب میکنه و شاید برای همگان خوشایند نباشد البته شاید در مکان زمان نامناسب تنپوش میکنند که این عطر مورد رضایت همگان قرار نمیگرد. چراکه این عطر مخصوص روزهای سرد یخی هست بخصوص روزهایی که شب قبل برف سنگین بارش کرده و فردای این شب که سرد سوزناک هست همراه با باد سهمگین، بسیار مناسب برای تنپوش هست. برای من بسیار محترم هست این عطر چراکه واقعا شهد درون آن، یادآور خاطرات روزهای گذشته زندگیست.... خاطراتی که یادآور سفر به روستاهای اطراف محل سکونت و بازدید از مزارع گیاهان و مزارع کشت تخمه آفتابگردان که با ورود به این مزارع عطر خاص و پاک رو استشمام میکردیم.... عطری که با صدای موتور آب در آنسوی این مزارع و بیل های خاکی شده بر زمین افتاده همراه بود.....
واقعا برخی عطرها خاطرات را به همراه دارند که این خاطرات میتوانند موسیقی ها یا فیلم هایی باشند که در روزهای کودکی شنیده و یا دیده میشدند. این عطر با تمام روایح کُهن خود برایم لذت بخشی مضاعف از نوآوری را به همراه دارد. نوآوری که شاید در قلب کُهن اما پوست نوین نهفته است. نوآوری که یادآور موسیقی های سنتی سنتور اما مُدرن هست بخصوص آلبوم موسیقی بیکلام صدای سکوت اثر جوان شایسته ی ایرانی به نام آقای سینا بطحایی که این میراث ارزشمند و غنی را از پدر بزرگوارش جناب آقای استاد جواد بطحایی به ارث برده است. خاطرات و استعدادها در ژنتیک نهفته اند و میتوانند از والدین به فرزندان نسل بعد به ارث برسند که هنر دستان آقای سینا بطحایی در نواختن ساز سنتور مصداق همین موضوع است که این ارثیه را از پدرش به ارث برده است. قبلا در نظراتم مطرح نمودم که شعار ژنتیک: همانندسازی مولکول DNA در نسل بعدی بایستی باکیفیت تر از نسل قبل باشد که طی آن، فرزندان نسل بعد از پدر و مادرشان از نظر سیما، زیباتر و از نظر ضریب هوشی، باهوشتر خواهند بود..... که این موضوع در هنر هم صادق هست که یک نمونه اش همین نحوه روایت نت های موسیقی هست که سینا بطحایی در هوش موسیقیایی من بهتر از پدرش هست، چراکه تفکر و روایت مُدرنیزه تر را در ساز سنتور ابداع کرده است که هیمن موارد را از پدرش استناد نموده است. پیشنهاد میکنم حتما آلبوم صدای سکوت اثر سینا بطحایی و همچنین تک آهنگهای صحرا، سایه ها و رها را از همین سینا بطحایی گوشنوازی فرمایید بخصوص اهنگ صحرا......
عطری بسیار باکیفیت و آشنای غریب که تنها همدم و غمخوارش، موسیقی هایی از ساز سنتور و آرام بخش می باشد. رایحه ای فریبا که فریفتن شامه ها و شکار شامه ها را در اِستتاری از عشق طبیعت، نهفته است. با ماندگاری دو بار حرکت زمین به دور خود روی لباس و 8 تا 10 ساعت روی پوست با پراکنشی بسیار خوب در ساعات اولیه تنپوش.
عطری با شایستگی نت های از موسیقی ساز سنتور........
سپاس از همراهی بزرگواران............

[EDITED] 1401/11/09 19:45
09 بهمن 1401 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali سانیار
سلام جناب اسدی عزیز
نزدیک‌ترین عطرها به ممویر رو میشه بهمون بفرمایید به نظرتون؟
09 مهر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : TIMELESS
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند من تابحال عطری را مشابه امواج ممویر ندیدم.
بهترین ها برای شما....
09 مهر 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : شاپلوفسکی کبیر مهربد

با درود خدمت همه دوستان این روزا دیگه دل و دماغ پوشیدن عطرام رو ندارم دوست داشتم عطری بپوشم که بوی خون باروت آتش گلوله ‌و نت پایانی اون بوی بدن زنان قوی وطنم رو بده شاید نزدیکترین عطر همین ممویر باشه که شباهتهایی به وضعیت الانمون داره امیدوارم که این روزهای وطنم ختم به خیر بشه با آرزوی روزهای زیبا برای زنان و دختران سرزمینم
01 مهر 1401 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali مهربد

*

قسم به آنچه به تو نور میدهد ، قسم به آنچه به تو نفس میدهد و قسم به آنچه به تو درد میدهد که این راه همان راهیست که مقصدش مشخص نیست . سرزنش نسل های پیاپی برای گزینش قدم هایی که به نور میرسند و تشویق مردمانی که در شکستگی بین تکرار ها صبوری پیشه میکنند .
شمار ثانیه هایی که موهایت را سفید میکند دو قسمت موازی را شامل است . بخش روشن که روح و جسم را مرتفع میسازد و بخش تاریک که روح را میکشد و جسم را عذاب میدهد . آدمی در لحظه تنها یک بخش را تجربه میکند اما آدم عاشق هر دو را اما لذت میبرد.

ارتباط دو بخش را پلی میسر میسازد که بواسطه باورهای فرد شکل گرفته است . انتخاب اینکه از کدام سمت حرکت را اغاز کند و به طرف دیگر قدم بردارد ، خود ، انتخابیست که تقدیر برایت فراهم ساخته است .
"موی رویاهای خود را نمیبافم و از سمت روشن و امید قدم برمیدارم و به تاریکی خواهم رسید ."


شروع سبز و پایان سیاه . توجهاتی از نعناع و امید بخشی در شروع و سایه هایی از تاریکی در ادامه و انتهای مسیر به واسطه روایح بخوری در مجاورت عنصر بنیادینی چون چرم ، باعث شد تا انتخاب من برای شکستگی تکرار ها در اغاز قرن جدید ، مموا باشد.
سلامتی و آرامش را برای تمامی دوستانم در سال جدید آرزو میکنم.

*




29 اسفند 1400 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali میثم شفیعی
خیلی خوشحالم دوباره میبینمت امیر محمد جان
29 اسفند 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Amin mohammadi میثم معین خیاط
ارادت دارم دوست عزیز ، تندرست باشید
01 فروردین 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : صادق اف شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
مموير يا ممواغ

يك بشقاب ترخون و ريحان تازه ، كندر، چوب و دود

حقيقتا شاهكاره
از ابتدا كه بوى سبزيجات معطر رو استشمام بفرماييد تا انتها كه بوى دود باقى ميمونه اين عطر شما رو به طور سحراميزى در بحر تفكر عميق ميكنه! مثل يك قطعه موسيقى خوب يا فيلم و كتاب خوب، اما؛
البته كه شرايطش هم بايد موجود باشه

اگر كتاب كمياگر رو خوندين شخصيتش براى من مثل شخصيت جوان داستانه
اگر چنين شخصيتى دارين فارغ از سن و سال شايد اين عطر شما باشه، اما؛
اين عطر براى محل كار و مهمونى و دور همى نيست هرچند بوى خوبى داره و كسي رو ازار نميده ولى مثل اينه كه تو عروسى اپرا اجاره بشه!

قطعا و حتما اين عطر عطر تنهاييه ، توى خانه با لباس راحت يا در نهايت براى يك گشت شبانه تك نفرى مناسبه يا در محل كار وقتى تك و تنها و متفكرين!
البته همينطور كه گفتم خيلى جاهاى ديگه هم ميشه پوشيد ولى حيفه!

پخش و ماندگارى خوبى داره البته قديمياش بهتر بود.

موفق باشيد

ياحق


24 دی 1400 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : shamim_en nazanin

10
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
ذیل ریویو های دلنشین و به حق دوستان راجع به ممویر دوستدارم خاص ترین حسم روراجع بهش بگم و اونم اینکه وقتی اسپری میکنم این عطر من رو یه راست میبره تو یه مزرعه تخمه آفتاب گردان درست اونجایی که طبق آفتاب گردان رو چیدی وتو دستته و بوش میکنی.خدایا چققققدر این ممویر خاصه آدم رو یه راست میبره به خاطرات قشنگ زندگیش.روزگارتان به طراوت و سرسبزی ممویر
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali TIMELESS
سلام مهران عزیز
من تست داشتم کار
البته روی والف ادکلن
چندین بار بو کردم
همش یاد یه سری بوته های وحشی جنگلهای شمال میوفتم
یا مثلا از کنار رودخونه های مرزی شمال غربی کشور رد میشم
حالا برای پیاده روی و اینجور مسائل،
به نظر شما با تیپ پائیزی و زمستانی نیمه کژوال برای
بیرون میتونه مناسب باشه؟
06 آبان 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : IRRO Mehran
با تقدیم احترام و عرض ارادت محضردوست گلم؛ به نظر شخصی خودم ممویر از منحصر به فردترین های جهان عطره؛ همگام با نظر اساتید و دوستان بسیار باتجربه‌ در مورد ممویر توصیفم این میتونه باشه که اوپنینگش واسم بوی طبق و تخمه های آفتابگردان تداعی میشه به همراه یه سری روایح دلنشین و فرش..تا اینکه عصر میشه و غروب آفتاب و شب اونم تو جنگل و میان درختای انبوه، اونجاست که درای داون ممویر شروع میشه و تو آسمان شب پرستاره و سکوتش که محو تماشای ستاره ها تو فکر فرو رفتی ویه آتیش کوچولو که روشن کردی و بوی روایح خاصش و گرمای ملایمش وجودت رو احاطه کرده ..ممویر حس سکوت مطلق و به فکر فرو رفتن تو تنهایی شب جنگل و صحراست.ممویر واقعا عطر تنهایی و خلوت آدمه..ممویر اون زل زدن به یه نقطست که پلک هم نمیزنی .ممویر خود خاطرات خاص زندگی آدمه...بنظرم ممویر رو وقتایی که تنهایی باید بپوشی..فارغ از فصل‌های مختلف..ممویر اتمسفر و مکان خاص خودش رو می‌طلبه و برای بیرون و اخذ بازخورد عمومی، تامین نمیکنه و زاویه داره بنظرم .ارادتمند
07 آبان 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : کامیار فخر علیرضا موسوی
زل زدن به‌یک نقطه... بی پلک زدن در باتلاق سکوت غرق شدن...! به‌به. درود. بله جانم. لمسِ اصطلاحِ آچمز در شطرنجِ بی‌رحم تقدیر. در تنگنای عاطفه‌های خدشه‌دارِ مردانه گیر کردن... تمام این اثر تعلیق است و آویختگی. توگویی از این جهانِ لایعقل به بیرونی‌ترین انحنایِ هستی پرتاب شده باشد...! در گوشِ ما زمزمه می‌کند آن‌هایی که از هر چیزِ غیرمسطح دوری می‌کنند باید بدانند زندگیِ محتاط خالی از هیجان است و نیز مزرعه‌ی زیستنِ ایشان حاصل‌خیز نخواهد بود. با این مخلوق می‌توان فهمید چقدر سخت است 'کسی' بودن...! شاید پیش‌آمد و در یک شبِ وارونه... آن‌جا که زیر حجم خاطراتِ زنگار قلبِ آدمی ورم می‌کند و برآمدگی‌هایش در حنجره احساس می‌شود... از این عطر نوشتم... البته فقط شاید. مهران عزیز سلام.
07 آبان 1401 پاسخ تشکر
43 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali امیرحسین دانشپور
سلام وقت بخیر عزیز دل
بله فرمایش شما کاملا صحیح و متین

به نظرم هم بایست تنها بود هم اینکه به قول شما جلوی
آتیشی و شومینه ای چیزی نشست و استفاده کرد از رایحه
خوش ممویر

برقرار باشید
07 آبان 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : رضا یگانه کامبیز سخی
" برخیز که شاعرت مثل کم دارد
یک سوژه ی ناب و بی بدل کم دارد
تا دفترش از عطر غزل پر بشود
یک قافیه از جنس بغل کم دارد "
هزاران سلام و عرض ارادت مسیح جان
ناز قلم زیبا و دلنشینت که همیشه متفاوت و نافذ نوشتی و بهره مندمان کردی🌺ارادتمند
ثانیه های زندگیت معطر
07 آبان 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : حکایت دوست کامیار فخر
سلام و احترام و ارادت دوست گلم لطفتان شامل حالمان است.ارادتمند🌺
07 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : آرمان بابک
مسیح عزیز ای کاش بنویسید برایمان.
ای کااااش … حتی اگر برای اقلیت یک نفره مینویسیم بنویسیم برای اصل اگزیستنشیال همین یک نفر.
تو را من چشم در راهم ! و حتی بدون هیچ انتظار پاسخی چشم در راهم و می مانم.
22 دی 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : امیر هوشنگ طاهری مسیح بسته شده
سلام سرکار خانم صبا🍃
کافه تراسی که زلزله نابودش کرد واقعا هم چند تا مشتری پر و پا قرص داشت که همشون چشم انتظارن:) قانع ان به بودن ها و سرزدن های گاه و بیگاه، با دکمه ی تشکر هم آسوده خاطر میشن از بابت وجود ایشون. با همین ها چشم و دلشون روشن میشه..
آدم ها خسته میشن، از بی مهری ها. یکبار، دوبار،ده بار، بیست بار، چند بار؟
خیلی بده کسی بی منت وقت بزاره ، چشم بزاره برای ما به این نیت که ما، شده یک کلمه یاد بگیریم و بفهمیم.
و بعد در مقابل کسی بگه: اره منم ترجیح میدم دوستان به جای داستان هایی که ماشالله ۵ صفحه است و هیچ چیزی ندارد، فقط درمورد عطر اطلاع بدن...
این بد نیست، خود بی انصافیه، بی رحمیه..
پوزش خانم صبا، نوشته اتون سبب بیرون ریختن ناراحتی من شد.
متاسفم..



22 دی 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : امیر هوشنگ طاهری مسیح بسته شده
بعضی رفتنا قشنگ بوی نیومدن میده
حتی اگه بگه زودی برمیگردم
از چشاش میخونی که دیگه رفت که بره 
اینجور موقع ها غروبش میشه چندسال
شبش میشه ظلمات لا ینفک
بسان آنکه تو رفتی که بروی
من در همان خیابان ماندم که بمانم در این دی ماه سرد
22 دی 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : امیر هوشنگ طاهری 🄼🄾🄽🄰
نازنین عزیز معذرت چرا انگار حرف دل من رو زدید 😘 ای امان از این بی مهری ها ای امان از این قدر ندونستنا
22 دی 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : بابک فاطمه فیضی
سرکار خانم نازنین
درود بی پایان
اتفاقا نیاز به عذرخواهی نیست بانو. کم پرمغز و صحیح نمیفرمایید.
ولی نگران نباشید که همیشه ققنوس وار این عزیزان رجعت می‌کنند. عهد اخوت و افتخار دیدار از نزدیک با هیچ یک از عزیزان رو ندارم، بعضی متون هم از دایره ادراکم خارج هست و برای یافتن خط و ربطشون گاها به دانشگاه گوگل مراجعه میکنم، ولی شما بگو کسی یک کلمه به من یاد بده و‌ من تا قیامت وام دار اون شخص هستم.
اگر بخوام و حوصله نداشته باشم میتونم برم همین سایت بغل که پر از نقدهای تک بعدی و “ترجمه گوگلی”هست بفهمم نت اول و دوم و‌ سوم فلان عطر چیه. تتمه سوادی هم دارم که فرگرنتیکا رو چک کنم.

اما رنگ خیال پاشیدن به سطور سرد و سیاه و سفید نوشته، از هر کسی بر نمیاد و اینه که اینجا با همه جا فرق داره. خیال رو ازش بگیر و تمام. دیگه تفاوتی با روزنامه نداره.

22 دی 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : Mehran IRRO
من در همان خیابان و در همان جمعه ی بدرنگ مانده ام، در همان سرمای بی رحم دی ماه که تا مغز استخوانم را منجمد کرده. خیره به آوار ها و جای خالی نقاشی ها و کتاب ها، به فنجان هایی که دور هم در آن ها دمنوش و یا چای زغالی می خوردیم..
سونامی آمد و همه ی آن هارا شست و برد و من را در میان این همه اندوه تنها گذاشت..

[EDITED] 1401/10/23 11:38
22 دی 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : مسیح بسته شده رضا محمدی
سلام جناب آقای Dapper
:) دقیقا من هم مراجعه می کنم به گوگل و تحقیق می کنم راجب متن هایی که اینجا مطالعه می کنم، و واقعا مدیون میشیم به کسانی که باعث میشن تحقیق کنیم و یاد بگیریم، شخصا کار از من بر نمیاد جز دعا. دعای خیر میکنم برای خودشون و خانواده هاشون اگر قابل باشم.. و مهم تر از اون دفاع از حق اونها به پاس حقی که به گردن من دارن.
من کسی نیستم اما هی میگفتم ای کاش هر کس هر چیزی دوست داشت به من میگفت، عمرا اگر ذره ای ناراحت میشدم. اما آقای مسیح، عزیز همگی ما هستن و همین باعث شده همگی غصه بخوریم واقعا..

22 دی 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : Mehran مسیح بسته شده
سرکار خانم نازنین نازنین :)
سلام
کاری بر نمی آید جز دعا ؟
نمیدانم چرا همه بی خبرند از مقام دعا ؟؟
چیزی میدانم بگذارید بگویم ، کمک ها خواهد کرد بر همه ی شما دوستان ام :
خداوند خود را بدهکار هیچ بنده نمیکند !
به این بسیااار فکر کنید !
برای مهر ورزیدن بهانه لازم است !!
تا بدهکار دیگران نباشد !
متوجه شدید ؟
و این بهانه ، دعاست .
تازه این یک از هزار است !
خداوند بی حساب میبخشد !!
کاش هر کس هر چه دوست داشت به شما میگفت ؟
من میگویم ، من میخواهم که بر من دعا کنید زمانیکه در خلوت با خدای خود اید .
من کار و لطفی بر شما یا هیچ یک از دوستان ام نکرده ام که لایق باشم لیک شما نیز چون خدای خود بی حساب ببخشید !
دعا بزرگترین لطف است در حق هر کس .
میتوانم طوماری از محاسن و دلائل اش را بشمارم . هیچ عطری چون دعای خیر پخش و ماندگاری ندارد . هیچ عطری رایحه ی دعا ندارد .
بر هم زیاد این عطر را بیفشانید دوستان عزیزم .
و یادتان باشد :
یک سوی دعا همیشه به سمت خود شماست !
میچرخد و بر خود شما میرسد .
خدا بی حساب میبخشد ، چه رسد به با حساب که همان دعا باشد .
ارادت ها
23 دی 1401 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Rezvani
دیروز جوابش اومد ، مثبت بود با این مضمون : به جرگه دیوانگان پیوستید . حالا نمود عینیش ( سمپل دو میلی وای ات آرمیس ) هنوز نرسیده و ، در راهِ چشمانم . حالا اینکه رایحه شُ بفهمم ، ظرافتشُ درک کنم یا .... بعید می‌دونم . شامه ای که حد کثیر تجربیاتش به بلو فور من رساسی و لالیک قرمز رسیده بوده رو چه به بیوفُرت لندن ، پریدن از نیمکت مهد به کرسیِ استادیِ که شدنی نیست که نیست ، اما صحبت تجربه ست نه ادراک . این و گفتم که بدونید این خواست تجربه رو از شما و شماها یِ عزیز دارم و یه وقت نرنجید از تلخی و سختی و درشتی ها که اینها از این میاد که حرف زور زیاد شنیدن و شنیدیم و گاها همدیگرو و اشتباها دشمن میبینیم و خالی میکنیم و آوار میشیم رو هم ، اون زنگی دیوانه هم بالاخره دست از زیر چونه برمیداره و زانوهارو راست میکنه و میاد تو حیاط تیمارستانِ مهجورمون ، شما و بقیه هم تیمارستانی ها نرید تو اتاقتون که همین الانشم سوز دوران داره میسوزون ، تنها تنها یخ میکنیم ...
جنونمون جاویدان .
23 دی 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Rohaam Mahmoudreza ganjali
سلام جناب آقای سخی بزرگوار:))
راست میگید.. راست میگید و هزاران بار مچکرم بابت یاد آوری ها و گوشزد ها:)
آقای سخی، عنایت و کرم شما همیشه شامل حال بوده و هست. نگم که چقدر نوشته های ارزشمند شما کمک حال روح و جسم من شده ان. چه لطفی از این بالاتر:)
دعا گو و دست بوس شما هستم همیشه، با تمام نالایق بودنم و تمام خطاکار بودنم.
دعا می کنم از ته دل، به روی چشم.
هر صبح و شام قافله ای از دعای خیر/ در صحبت شمال و صبا می فرستمت
ای غایب از نظر که شدی همنشین دل/ می گویمت دعا و ثنا می فرستمت
23 دی 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : رضا محمدی مسیح بسته شده
با سلام و ارادت

حق تعالی گفت ای موسی ز من می جو پناه
با دهانی که نکردی زان گناه
.
گفت موسی : من ندارم آن دهان
گفت : ما را از دهانِ غیر خوان
.
مثنوی مولانا _ امر حق تعالی به موسی

منظور حق تعالی در پذیرش دعا توسط دهان غیر این است که به گونه ای رفتار کنیم تا دیگران ما را دعا کنند ..‌ و قطعا این دعا مستجاب خواهد شد ، و چقدر ارزمشند است .
11 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی کامبیز سخی

ممویر و مرگ «سایه»

امروز قصد داشتم برای تست و احیانا سفارش خرید چند عطر از جمله «آمواج ممویر» اقدام کنم.

صبح که بیدار شدم این خبر تاسف بار را شنیدم که «سایه درگذشت»...

یادش را با این شعر او گرامی می دارم:

من به باغ گل سرخ زیر آن ساقه تر
عطر را زمزمه كردم تا صبح

من به باغ گل سرخ
در تمام شب سرد
روشنایی را خواندم با آب
و سحر را

به گل و سبزه بشارت دادم.
19 مرداد 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : Mehran نازی جاوید

فقط میتونم بگم بهش فرصت بدید.
بعید می‌دونم توی اولین برخورد کسی دوستش داشته باشه اما باز هم بهش فرصت بدید و ناگهان عشق!
از آخرین لایه شروع میکنم: بعد از حدود دو سه ساعت، زیباترین بوی چرمی که توی زندگی حس کردم رو بهم هدیه داد. عالی! نه خیلی گرم نه خیلی شیرین. یه بوی عجیب‌. انگار دود و رز از لایه دوم، وارد لایه سوم شده و روی چرم قرار گرفته. شیرینی ملایمی داره اصلا اذیت کننده نیست. این بهترین لحظات رقص رایحه بود برای من.
کمی قبل تر، لایه دوم، رز دودی! تمام. انگار کنار آتش نشستی و یه گل رز داری بو می‌کنی. اما رز قرمز. نه گل محمدی.
لایه اول که خیلی برام دوست داشتنی نیست بوی گیاهی دارویی داره به نظرم. یکم تیزه اما زود رام میشه.


خلاصه که اگه توان مالیش رو دارید، جای ما هم فیض ببرید. من به دستریز ۵ میل اکتفا کردم.
27 خرداد 1402 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali Rezvani

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟