PARFUMS de MARLY - Pegasus

پافومز د مارلی پگاسوس

مردانه
کد کالا : ATR-31507
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی فوژه
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : پارفومز د مارلی
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-31507
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا :
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
54,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    47
  • نمی پسندم
    43
  • - 25 سال
    4
  • + 25 سال
    32
  • + 45 سال
    7
  • روزانه
    14
  • رسمی
    24
تعداد رای های ثبت شده : 225
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

پگاسوس عطری مردانه از برند مارلیست که با رایحه ای نسبتا شیرین و ملایم و خط بویی وانیلی و بسیار دل انگیز و ماندگاری بسیار خوب توانسته است یکی از بهترین های برند مارلی باشد.

این افسونگر رمز آلود از برند مارلی در آغاز معرفی در سال 2011 به شدت مورد توجه و استقبال طرفداران عطر در جهان قرار گرفت و به سرعت جایگاه « پگاسوس » قهرمان بارز و شناخته شده افسانه های یونان را زنده کرد.

پگاسوز عطری پودری و تازه که ساختاری کلاسیک از سرخس گرم با وانیل ، بادام خامه ای ،و چوب صندل را ساخته است.
عطری قوی و پر شور و نشاط که خود را به ضرورت تبدیل کرده است .

عطر افشان این ادکلن را به شما عزیزان پیشنهاد میکند .

نوع عطر ادو پرفیوم
برند پارفومز د مارلی
طبع گرم
سال عرضه 2011
گروه بویایی شرقی فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه ترنج ، گل آفتاب پرست، زیره سبز
اسانس میانی اسطوخودوس ، یاس، بادام
اسانس پایه کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Pegasus-پافومز د مارلی پگاسوس
رایحه
7.7
50 رای
ماندگاری
8.7
84 رای
پخش بو
8.3
85 رای
طراحی شیشه
8.2
50 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند پارفومز د مارلی
اخبار برند پارفومز د مارلی
نظرات کاربران (192 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ali
ali
پگاسوس عطری اورینتال فوژه ست که رایحه ای گرم،تلخ وشیرین بعلاوه رگه هایی ازتندی داره.
وقتی درترکیبی آکورده فوژه حضورداره باید منتظره عطری رسمی واتوکشیده باشیم که دوحالت داره یادراون ترکیب نت های گرم وشرقی قالب میشن واورینتال فوژه رارقم میزنن،یا اینکه نت های سبز هربال وآروماتیک قالب میشن وآروماتیک فوژه رارقم میزنن.
پگاسوس اکوردفوژه که از تم فلزی لاوندرو وترشی اندکِ ترنج شکل گرفته راتوی بستری تلخ,شیرین وآلدهیدی ازترکیب بادام (بنزآلدهید)ووانیلی نیمه پودری بازمیکنه.
پگاسوس تونسته خیلی زیبا تلخی و شیرینی رابصورت هماهنگ وهارمونیک اندازه گیری کنه که همزمانی وهم وزن بودن این فضای تلخ وشیرین شامه راقلقلک وبه تفکیک وادارمیکنه.
درادامه تمی اسپایسی اززیره سبز وهمچنین گل هلیوتروپ راخواهیم داشت که این گل بدرستی انتخاب شده،اسانس هلیوتروپ تمی پودری شبیهِ بادام ووانیل داره که همین قابلیتش به رایحۀ بادام ووانیل عمق میده و همچنین حضورش تم نیمه پودری وانیل راتکمیل میکنه.
درادامه لاوندرکمرنگ میشه وحضوره زیرپوستی یاس،کمی بادام ووانیل رو صیقل میده واما درهمین بین رگه هایی ازکهربا رو خواهیم داشت که گرمای عطرروبیشترورایحۀ وانیل رویه نمه پررنگ میکنه.
درانتهاتمی چوبی وصیقل خورده باپس زمینه خامه مانندازصندل وودبه فضای موجوداضافه وباوانیل،بادام وتم پودری که همچنان محسوس وبرقرارن ترکیب میشه وتصویری از یک جنتلمن شیک،رسمی پوش واتوکشیده را به نمایش میزاره.
پگاسوس جزکارای پرطرفداره مارلی ست که همیشه طرفداران ومنتقدان سرسختی داشته ودارد،شخصا ازبرندمارلی کالان را ترجیح میدم.
پخش وماندگاری خوب وقابل قبولی داره وبرای فصول پاییزوزمستان مناسب،البته در استانهای شمال غربی که دوماه اول بهارسرد وخنک هست قابل استفاده ست.
02 تیر 00 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Salman Ketabchi m.aa

درود
یه سوال داشتم
دوستم چندین ماه پیش یه پگاسوس تاریخ ساخت ۲۰۱۷ خرید ، و یکی دو بار زد ، رایحشو دوست نداشت حالا اشتباهش بود که بدون تست خرید کرد

بهم گفت بیا تو برش دار
سوالم اینه که

عطری که یک ساله باز شده و اسپری شده
تا چند سال کیفیتشو معمولا از دست نمیده ، بر فرض نگهداری در جای نسبتا خنک و کم نور

چون من عطرهای مشابه پگاسوس زیاد دارم شاید این ۴ سال طول بکشه تموم شه ، واسه همین پرسیدم
در مورد انقضا عطر باز نشده و باز شده یه توضیح مختصر میخواستم ، حالا نمیدونم برند یا مارلی و غیر مارلی فرق کوچیک و بزرگی دارن یا خیر
15 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : علی شهرابی
سلام دوست عزیز
اگر شرایط نگهداری مناسب باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد . معمولا طبق قانونی که خودشون میگن بعد از اولین اسپری تا 36 ماه مناسب هست برای استفاده ولی با تحقیقی که من کردم حتی بالای 10 سال هم مشکلی بوجود نمیاد بجز موارد خاص . البته این تایم برای عطرهای سیتروسی متفاوت هست و بهتره اونا زودتر مصرف بشن و برای عطری مثل پگاسوس هیچ مشکلی پیش نمیاد فقط از اصالت مطمئن بشید در برند مارلی . ( در صفحات بعدی راه های تشخیص فیک و اصلشو مفصل نوشتم )
15 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کامبیز سخی پارسی
امیر محمد گل ممنون بابت وقت گران بهایی که میذاری
توی صفحه پگاسوس پیام شما رو نمیدونم چرا نمیبینم که لایک کنم و اونجا جواب بدم
فقط توی لاین نظرات کلی میبینمش و خوندمش

مجبور شدم اینجا تشکر کنم
و اینکه دیدم دوستان تابستون عطر در جعبه و گوشه یخچال گذاشتن ، این عاقلانست ؟ من شخصا تعجب کردم
15 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad
درود علی جان ، ارادت دارم
والا توصیه نمیکنم خیلی روی همه عطرها . چون ترکیبات عطر به این سادگی که خیلی ها فکر میکنن نیست . بسیار علم و دانش بالایی نیاز داره و اصلا نمیشه راجب ترکیباتش نظری داد به سادگی .چه برسه بخوایم بشکافیم و علم چندین عطار رو که طی سالها بدست اوردند زیر سوال ببریم .
طبق تجربه ای که من داشتم معمولا عطرهام توی هوای سرد ( اتاق خیلی سرد ) مشکلی واسشون پیش نیومده ولی ایده ال ترین حالت ممکن دمای مناسب ترجیحا رو به خنکی دور از هرگونه نور هست که میتونه یک عطر رو سالم نگه داره و اینم دقت کنید که خیلی موارد در دراز مدت به عطر شما اسیب میزنن.
16 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کامبیز سخی In The Dark
جناب علی افتخاریان عزیز
راجب این موضوع تجربه خودم رو برات بگم
ضمنا خیلی وقت پیش که منم مثل شما نگران بودم بابت اینکه تعداد خیلی زیادی عطر درین سی تا چهل ساله جمع آوری کردم که مبادا خراب بشن از چندین استاد و شیمیست حتی پرسیدم و نتیجه اش این شد :
اگر عطر دست نخورد ( یعنی به مقدار زیاد تا ده میل استفاده نشده باشد ) و در جعبه خودش در تاریکی ( مثلا درون کارتن ) و در دمای اطاق محل زندگی ( حوالی ۲۵ درجه سلسیوس ) نگهداری شود و دمای آن کم و زیاد نشود ( مثلا در اطاقی نباشد که شما زندگی نمیکنی و زمستانها سرد و تابستانها گرم است ) کوچکترین مشکلی برایش پیش نمی آید .هرچه بیشتر از عطری استفاده کرده باشی و هوا درونش پمپ شده باشد باید زودتر تمام شود ( این زودتر یعنی سه سال ) .بنابرین عطرهام رو از ویترین جمع آوری کردم درون جعبه هایش و کارتن گذاشتم در کمد اطاق .عطرهایی دارم مربوط به پنجاه سال پیش !
حتی اساتید گفتند ادوکلن ها هرچه بمانند بهتر میشوند !
عطرهای غلظت بالا اگر کیفیت اسانس مطلوبی نداشته باشند بیش از غلظت های دیگر در خطرند آنهم اگر در شرایط نور حرارت و تغییر مداوم دما باشند .
حتی گفتند اینکه باید حتما ۳۶ ماهه استفاده شوند هم درست نیست و بیش ازین زمان حتی در شرایط بد دوام دارند .
نور و حرارت و کم و زیاد شدن دما وخصوصا یخچال برای عطر سم اند .
هرچه بلد بودم درین خصوص عرض شد . امیدوارم برای همه مثمر ثمر باشد .
شادوخوشبو باشی
16 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : جواد وزیری صادق بیاتی
اقا کامبیز گل ، درود بر شما
مرسی که تجربیاتتون رو به امثال کم تجربه هایی مثل بنده منتقل میکنید ، با صبر و دقت بالا .
سپاس از همگی
16 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی

اسیب شناسی عطرهای نیش( یادداشتی براساس دیدگاههای شخصی)
اون طور که در متون اومده اصطلاح نیش در زبان فرانسه به معنای طاقچه فرورفته در دیوار که معمولا محل قرار دادن اشیا تزیینی و عتیقه بوده هست.اما در دنیای عطر عنوان نیش به عطرهایی اطلاق میشه که برای مشتری های خاص در تیراژ محدود و باکیفیت بالاو عمدتا با دید هنری تولید میشن .
البته همیشه در تاریخ عطر سازی بخشی از تولیدات عطر اختصاص به قشر خاص داشته که همون عطرای لوکس بودن.اما مفهوم عطرهای لوکس جدای از عطرهای نیش هست. عطرهای لوکس عطرهایی هستن که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و گرون قیمت و طبیعی و بعضا کمیاب برای قشر مرفه ساخته میشدن و میشن و تو این عطرها بحث دید هنری و کانسپت چندان مطرح نیست.
( به نقل از منابع).
به عنوان مثال به نظر من خیلی از عطرای برند کرید تو این دسته قرار میگیرن.
اما از چند دهه پیش گروهی از عطرسازها در اعتراض به روند بازارگرایانه و مدگرایانه و تکراری برندهای عطر سازی راهشون رو از جریان حاکم بر این صنعت جدا کردن و سعی کردن رسالت هنری خودشون رو تو این زمینه ایفا کنن.
این گروه به دنبال خلاقیت و دید هنری در کنار کیفیت متریال و کیفیت ساخت در عطرسازی و پرهیز از تبلیغات و عوامفریبی بودن و حتی فک میکنم امروزه اساسنامه ای در باره این اهداف دارن که یکی از مفادش پرهیز از تبلیغات رسانه ای هست.( به نقل از منابع)
اما به نظر میاد این جریان هم دچار اسیب ها و انحرافات و بعضا سو استفاده ها و شیادی هایی شده که میخوام درباره شون صحبت کنم.

اسیب شناسی کانسپت:

اولین و مهمترین هدف از ساخت عطرهای نیش دید هنری و خلاقانه به مقوله عطر و بازکردن دریچه های جدید به ذهن مخاطب بود.
اما به نظر میرسه این قضیه دچار سو برداشت ها و سو استفاده هایی شده که دوست دارم بهش بپردازم.

فقدان ایده :تو عطرهای نیش ایده و خلاقیت هنری بر اولویت های اقتصادی برتری داره و بیان مفهوم نقش اساسی در روند شکل گیری عطر داره .
روند این ایده یابی کاملا بستگی به دیدگاه فکری عطار داره.خصوصا با توجه به اینکه تو سالهای اخیر افراد زیادی از رشته هایی مثل پزشکی و روانپزشکی( برند المپیک ارکیدس) موسیقی( فیلیپو سورچینلی) شیمی( گوالتیری) فلسفه و باستان شناسی( لورنزو ویلورسی) و.. اقدام به تاسیس برندهای نیش کردن.
اما بسیاری از برندهای به اصطلاح نیش در روند ساخت عطرای نیش در وهله اول فاقد ایده خلاقانه و مفهومی هستن و بعضا ایده رو از سایر برندها کپی میکنن. نمونه بارز این رویکرد رو تو برند مارلی میشه دید. البته طرز فکری هست که میگه تقلید خوب بهتر از خلاقیت بد هست. اما خوب این نگاه به نظرم تو جریان عطرسازی نیش نمیتونه جایی داشته باشه چون معمولا مخاطب های عطرای نیش به دنبال پیدا کردن دریچه های جدید و مفاهیم جدید تو عالم عطر هستن.

ایده های در تضاد با کارکرد: همونطور که گفتم از نظر من هنر عطر هنری کارکردی هست( برخلاف هنرهای زیبا مثل نقاشی و موسیقی و..) و بعضی از ایده ها ذاتا با این کارکرد در تضاده.
به عنوان مثال شکی نیست که بشر ذاتا از روایحی مثل فضولات انسانی و ادرار و خون و ..بیزاره و این مساله ارتباطی به اموزش و تمرین و..‌نداره.به شخصه معتقدم که عطرهایی که بدون توجه به وجه کارکردی عطر ایده یابی شدن سرنوشتی جز فروش در حراجی یا دکانت فروشی ندارن.

ایده های مدگرایانه: از اولیه ترین اهداف جریان عطرسازی نیش پرهیز از تکرار و مقابله با روند بازارگرایانه و بدون خلاقیت جریان غالب عطرسازی بود.
اما به نظر میاد این جریان هم در برهه هایی در دام مدگرایی افتاده. زمانی ترکیبات امبری_ پچولی و بعد از اون روایح انیمالیک چرک(پرداخت پهنی چرم در کنار روایح اورینی) و حالا عود مد روز اکثر عطرهای نیش هستن.البته عطارها و برندهای معدودی هم هستن که به همین عناصر هم با دید تازه نگاه میکنن و تو همین چهارچوب ها مفاهیم تاز ای رو بیان میکنن.

ریسمان به اسمان دوختن: همونطور که گفتم از نظر من زبان عطر مثل هر هنر دیگه ای دارای حروف محدودی هست و محدودیت بیان در هنرهای کاربردی نسبت به هنرهای زیبا بسیار بیشتر هست.
بیان ایده هایی که در دنیای عطر ما به ازای بیرونی ندارن مثل بعضی ایده هایی که از ادبیات و سینما و..گرفته میشن بسیار سخته و در اکثر مواقع منجر به شکست میشه و انعکاس این ایده در نام عطر هم کمی به بیان ایده نمیکنه.مخصوصا اگه این ایده با کارکرد ((عطر)) در تضاد باشه. نمونه این ایده های ناموفق رو به نظرم میشه تو کارایی مثل فانتاموس از گوالتیری یا bot not today از سورچینلی دید.

اسیب شناسی ساختار:

دومین انگیزه شکل گیری جریان عطرسازی نیش ساخت عطرهای باکیفیت از متریال های باکیفیت برای مخاطب حرفه ای بود.
البته که امروزه امکان تهیه همه نت ها به صورت طبیعی وجود نداره اما تو همین شرایط هم تفاوت اساسی بین کارای برندای مختلف وجود داره.
عدم شفافیت نت ها( عدم وجود قابلیت تشخیص)، عدم ارتباط بین نت ها از اپنینگ تا درای داون،اغراق و تاکید بیش از حد روی یک نت و وجود بیش از حد عناصر سنتتیک و ازارنده و حساسیت زا از مواردی هستن که از ضعف در ساختار خیلی از همین عطرهای به ظاهر نیش حکایت میکنن.

اسیب شناسی شناختی:

مورد سوم که علاقه مندم راجع بهش صحبت کنم مربوط به ضعف شناختی مخاطب و سواستفاده بعضی برندها از این ضعف هست.
این ضعف نتیجه عدم اشنایی مخاطب با برندهای خوب و باکیفیت و از طرف دیگه درک ناقص از مفاهیم هنری هست.این عامل دستمایه ای شده که بعضی از برندها و عطارها از این قضیه نهایت سو استفاده و شیادی رو بکنن و به زور تبلیعات بعضی کارای بی هویت رو با یه داستان ساختگی یا اتصال به یه خاندان سلطنتی در قالب یه شیشه زیبا و مفهومی با قیمت نجومی به خورد مخاطب میدن.
یه خطای شناختی معمول دیگه به نظر من اینه که بعضا موفقیت عطار تو یک کار و یک برند باعث میشه که مخاطب در برابرسایر اثار اون عطار یابرند مقهور بشه و سعی در تایید همه اون اثار کنه.
چیزی که من به تجربه متوجهش شدم اینه که موفقیت تو هر گروه بویایی و هرسبک برای هر برند و هر عطار بسیار زمان بر و هزینه بره و بسیار بعیده که یک برند یا عطار بتونه تو همه گروهها و سبک های بویایی کارای خیلی موفقی ارائه بده. معمولا هر برند با یکی دو کار موفق تو یه سبک معروف میشه و سایر کارای اون برند معمولا به موفقیت اون یکی دو کار شاخص نمیرسن.البته این مساله به تفاوت های فکری و استعداد و قابلیت های فردی عطار و سیاست های کلی برند هم ارتباط اساسی داره.
پوزش به خاطر طولانی شدن
13 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : آرين azad
درود بر آرشیتکت گرامی
استادِ بزرگ واقعا لذت می برم از این نقدهای شما. از این متن بسیار مشتاق شدم درباره ی آثار لورنزوویلوروسی.
چنانچه پیش از این امیرِ بزرگوار هم بهم توصیه کرده بود درباره ی کارهای ویلوروسی.
برقرار باشی
13 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : علی شهرابی F.E
درود بر پارسی کبیر. خوشحالم که مطلب مورد توجه تون واقع شد.
13 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پارسی
مقاله زیبا و کاربردی دیگری از جناب آرشیتکت
مقاله ای کاملا صحیح خصوصا آسیب شناسی شناختی اینروزها روبروتریم .
تحسینی دیگربار تقدیم شما .
13 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حکایت دوست architect
درود و عرض تشکر جناب سخی.توجه و تحسین شما دوستان باعث افتخاره.
13 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : کامبیز سخی پارسی
جناب ارشیتکت عزیز بسیار ممنون از اینکه وقت گرانبهاتون رو در اختیار اعضای گروه میزارید مثل همیشه عالی بود و به شخصه بهره بردم. این حجم از اطلاعات در زمینه های مختلف با چنین انسجام فکری قابل تحسینه
14 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : architect
درود و عرض تشکر جناب ارجمندی .
خوشحالم که نقد از زاویه هنر به مقوله عطرهای نیش براتون جالب بود.
14 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مهدی ارجمندی پارسی
عالی بود. تشکر که وقت گذاشتی و برداشت های ارزشمندت رو با همگان در میان گذاشتی.
برای اون بحث خطاهای شناختی هم منو به وجد آوردی...
یه جورایی دانش و تخصص من باهاش مرتبط هست :-)
امیدورام با توجه به این شرایط سخت تست عطر و تهیه کلکسیون عطر، تجارب و نظراتمون رو با هم مبادله کنیم تا به خرید هم کمک کنیم.
من به شخصه واقعا از نظرات شما و سایر عزیزان بهره میبرم.
آرزوی موفقیت برای شما و همه عزیزانی دارم که برای شفاف سازی و کمک به تصمیم گیری، وقت میذارن.
15 اردیبهشت 00 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : architect پارسی

عطر امضای یاره؛ فارغ از این موضوع هیچ رایحه ای در جهان به اندازه این کار مست و مسخم نمی‌کنه! الهی که پاینده باشه❤
10 اسفند 99 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Salman Ketabchi جواد وزیری

واقعا ترکیب اسانس های میانی و اصلی اش یک رایحه خارق العاده نازنین خلق کرده. و بیخود نیست که زمانی از رکوردداران عاشقان روایح ایران بود. هنوزم تعداد زیادی دوستدار داره و امکان نداره کسی که برای اولین بار باهاش آشنا میشه علاقمند شدیدش نشه. بطری زیبایی هم داره. پخش وماندگاریش هم که زبانزده. زیره یاس وانیل لاوندر صندل وکهربا. خب معلومه . همشون جاذبه دارن. توی کلکسیون رایحه بازها از پایه های اصلیه.
شادوخوشبو باشید
08 اسفند 99 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Salman Ketabchi جواد وزیری

با سلام خدمت اساتید
این عطر از نظر بو مشابه ارتو پاریسی سمینالیس نیست؟
04 اسفند 99 پاسخ تشکر

جواد وزیری
10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام به اساتید محترم
کسی میتونه راهنمایی کنه چطور بفهمیم چقدر از این کار داخلش مونده درب شیشه پگاسوس برداشته میشه خیلی سبک میشه
ممنون میشم دوستان راهنمایی کننند
08 بهمن 99 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز
فلش گوشیتون رو در دجه آخر بذارید و از پشت بچسبونید به شیشه عطر و گوشیو تکون بدین تا سطح مایع داخلش رو مشاهده کنید کاملا راحت برای مارلی ها قابل مشاهده هست
08 بهمن 99 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Behroozk عماد
چه جالب تا حالا تستش نکرده بودم با فلش
12 اسفند 99 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : جواد وزیری

جواد وزیری
10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
هنوز دوست داشتنی مخصوصا تواین فصل
حضرت پگاسوس
28 دی 99 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Salman Ketabchi Amir Mohammad

دقيقا بوي ادكلن پاكوروكا هات سنس رو ميده
19 آذر 99 پاسخ تشکر
یا بهتره بگیم هات سنس یک کپیه بی کیفیت از پگاسوسه !!
19 آذر 99 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : داریوش mme

Amir Mohammad
10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام خدمت تمامی دوستان
خواستم چندین مورد از راه های تشخیص اصل و فیک بودن مارلی ها ( و تسترهاش) رو باهاتون به اشتراک بذارم.
علی الظاهر بهترین راه و اسونترین راه خرید از فروشنده مطمئن هستش ولی راه هایی هست برای تشخیصشون. از ظاهر باتل بخوایم بگیم ته باتل جایی که بچ کد درج شده باید به رنگ مشکی و جدای از ریتم نوشته های زیرش بچ کد خورده باشه. در نسخه های فیک بچ کد به همون رنگ نوشته های زیر باتل و همون فرمت و همون نظم در زیرش نوشته شده ولی در نسخه اصلی بچ کد با رنگ مشکی و جدای از نوشته ها ( حتی بر روی نوشته ها ) درج میشه .
دوم ته باتل در نسخه اصلی ( مخصوصا تستر ها ) کاملا صاف هست ولی در نسخه فیک یک بلندی هایی در کنار منحنی ته باتل دیده میشه و به صورت برامده هست ( مانند شیاری برجسته )
و راه دیگر هم تست رایحه ، پرفورمنس و توجه به تغییر نت ها هست که ممکنه این موارد برای همه اسون نباشه .
اینم اضافه کنم اگر دو مورد ظاهری اشاره شده تایید شد بازهم دلیل قطعی برای تضمین اصالت نیست چون شیشه عطرهای اصلی با قیمت اندکی خریداری میشه و توسط اسانس پر میشه و پلمب میشه . این نوع از محصولات به سه صورت فروش میرند. یا تحت عنوان انباکس به فروش میرن ( معمولا گفته میشه در بار ضربه خورده و جعبه خراب شده ) . شاید در حین بار یه تعدادی خراب بشه و ضربه بخوره ولی قرار نیست کل بار ضربه بخوره که. هزاران عطر رو تحت انباکس میفروشن و همگی فیک هستند . اگر جایی برخورد کردین که فروشنده انباکس میفروخت بهتره بهش توصیه کنین نحوه بار بریش رو تغییر بده که اینقد ضرر نکنه :)))
صورت دوم برای فروش به صورت تستر هست که در جعبه های تستر مارلی ( که خیلیم ساده و بدون پیچیدگی هستند ) گذاشته میشه و به فروش میره و این مورد واقعا هیچ جوری نمیشه تشخیص داد مگر اینکه خودتون یا یک دوست با تجربه که اون کار رو قبلا به مراتب استفاده کرده بو کنه و درای دون و تغییر نت ها رو ببینه و تشخیص بده اصالت رو یا خیر . پس راحت ترین کار اینه اگر قصد خرید تستر داشتین فقط و فقط از ادم مطممئن خریداری کنین.
روش اخر فروش اون موارد پر شده هم قرار دادن داخل جعبه اصلی که همراه بطری خریداری شده از مصرف کننده قبلی هستش و دراخر سلفون و پلمب کردن . پس دقت به کیفیت سلفون هم مهم هست .
یک روشی که عموم مردم مبنای آک بودن یک عطر قرار دادند اینه که بعد از بازگشایی جعبه شروع به اسپری میکنند و وقتی میبینن با دو سه اسپری هیچ چیز خارج نمیشه فکر میکنند که عطر آک بوده . باید به اطلاعتون برسونم که هر عطری رو شما کافیه برعکس کنید شیشه اش رو و چندین پاف بزنید تا هوا داخل لوله اسپری قرار بگیره . بعد خواهید دید عین اون حالت میشه و با دو سه اسپری چیزی خارج نمیشه و بعد از اون عطر خارج میشه. در ضمن برخی از عطرهای اصل به حالت اورجینال با اولین اسپری عطر ازشون خارج میشه پس این مورد هیچ دلیل خوبی برای تشخیص آک بودن یا پارشیال بودن عطر نیست.
امیدوارم که مطالب فوق مفید بوده باشه.
05 آذر 99 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : علی افتخاریان آرمان زمانی