Nishane - B-612

نیشان بی 612

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-40769
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی معطر
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : نیشان
کشور مبدأ : ترکیه
سال عرضه : 2018
کد کالا : ATR-40769
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 235
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
11,800,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    3
  • نمی پسندم
    3
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    3
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    4
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 26
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

سیارک شازده کوچولو با روایح خاص این عطر به جهان نزدیک می‌شود تا با ساختار جذابی که خصوصیات فراموش‌شده دوران کودکی را به یاد می‌آورد، هم ذهنی باز و دارای قوه تخیل قوی به دارنده‌اش اعطا کند و هم او را نسبت به اسرار و زیبایی جهان آگاه گرداند. روشنگری از طریق اکتشاف. نیشان از همه دوستداران عطر دعوت می‌کند تا غریزه خودشان را در راستای کشف و به‌یادآوردن کودک درونشان دوباره پیدا کنند.

برند نیشان
عطار کریس موریس
سال عرضه 2018
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ ترکیه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، شمعدانی ، سرو
اسانس میانی نعناع هندی ، سدر ، چوب صندل سفید ، کشمران
اسانس پایه دانه تونکا ، مشک ، خزه درخت بلوط
نمره کاربران
B-612-نیشان بی 612
رایحه
8.6
5 رای
ماندگاری
8.2
5 رای
پخش بو
7.8
5 رای
طراحی شیشه
7.8
5 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند نیشان
عطرگرام
نظرات کاربران (6 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
یکی دیگر از تستهای اخیر بنده از این برند نیش ترکیه ای...
یک فوژه رترو - مدرن با استخوانبندی معمول این گروه از عطرها...ولی با پرداختی به روز و مدرن و قابل پوشیدن حتی با استایل نیمه رسمی.
فضای کلی شباهت زیادی با برکن امواژ دارد،البته B612 صیقل خورده تر،بدون لبه تر و همه پسند تر از برکن بنظرم امد....بارها تا استانه خرید برکن پیش رفتم ولی دو مساله بنده را از خریدش منصرف کرد: اول پرفورمنس نه چندان جالب تولیدات چند سال اخیر ( برکن هایی که نام عطر روی جعبه ،در زیر لوگوی امواژ حک شده ،شدیدا ضعیف و ابکی هستند) و دوم : رایحه پانچ و بسیار تیز میخک که بنوعی بقیه نتها را تحت تاثیر قرار داده و باب میل بنده نیست.....
ولی B612 که وجه تسمیه ان از رمان شازده کوچولوی ،اگزوپری گرفته شده ،انصافا کار خوش ساختی از اب درامده...سابقه کریس موریس در ساخت روایح جذب کننده و با پرفورمنس قوی در برند زرجوف ،اینجا هم کارساز بوده....
اصولا روایح فوژه طرفداران خاص خود را همواره داشته و دارد...اگر به این نوع رایحه علاقمند هستید و البته با در نظر گرفتن استایل و کاراکتر و سن و فضای استفاده ،اینکار را حتما تست کنید...اتفاقا این عطر زیر سایه محصولات معروفی نظیر حاچیوات،سلطان وتیور و ... ،بنوعی کمرنگ و مهجور مانده و شایسته توجه بیشتری است....

[EDITED] 1401/03/27 12:55
26 خرداد 1401 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : منوچهر امید

سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم عطرافشانی🌹

اکثره عطرای نیشانه نسبت به قیمتی که دارند نمره متوسط میگیرند و خیلی ارزش اون قیمت را ندارند ، البته همونام بی کیفیت نیستند ، ولی آیا نیشانه عطر خوب نداره ؟
آیا چون ساخت ترکیه ست باید چشم بسته همه عطرای این برند رو بی کیفیت توصیف کنیم ؟ بنظرم خیر ، همین عطر واقعا کیفیت خوبی دارد ، یه فوژه تمیز و شسته رفته که با توهم امبروکس که از همبستر شدن مشک و کشمیر فضاسازی شده آمیخته ، پچولی و خزه ظاهری نیمه کلاسیک و اتوکشیده بهش میدن و وقتی به سدروس میرسه کارو تموم میکنه و بنظرم عاااالی میشه ...

بعضا میگن نیشانه سینتتیک کار میکنه و با استفاده از دوز بالای فیکساتیوها پخش و ماندگاری را بالا میبرد🤔😉.
دوستان محترم امروزه تعداده برندهایی که ۱۰۰٪ طبیعی کار میکنند شاید از تعداد انگشتان دودست هم کمتر باشد که اونام برندهای آرتیزان با تیراژهای محدود هستند ،
اورتو پاریسی که کلی طرفدار بین عطربازها و عامه مردم دارد ، از مواد سینتتیک ساخته میشه ، پس مواد سینتتیک بمعنی بد بودن و بی کیفیت بودن نیست ، البته مواد سینتتیک گریدهای متفاوت دارد ، برخی ارزان و بی کیفیت و برخی تاپ و قیمت نجومی دارند .
خیلی وقتا ممنوع و یا محدودیت های ایفرا و نیز قیمت نجومی که برخی نت های طبیعی دارند سبب میشه برندها یه سری نت هارو سینتتیک استفاده کنند، بعنوان مثال بنفشه بخاطره اینکه مواد معطره کمی دارد باید ده هزار کیلوگرم گلبرگ بنفشه مصرف کرد تا یک کیلوگرم روغن بنفشه، اونم با خلوص پایین بدست آورد.. ، بدون حساب و کتاب هم میشه فهمید که روغن بنفشه طبیعی فی نجومی دارد.

همونطور که در ابتدا عرض کردم برخی معتقدن نیشانه با استفاده از دوز بالای فیکساتیوها پخش و ماندگاری را بالا میبرد ، با احترام باید بگم این ادعا درست نیست.
نیشانه اکستریت د پرفیومِ ، یعنی غلظت مواد اولیه بیش از ۳۰ درصده ،
عزیزان دل وقتی غلظت مواداولیه رو میبرن روی ۳۰ درصد ، دوز فیکساتیو را پایین میارن ، چون خلوص بالای اسانس تا حدوده زیادی ماندگاری را تضمین میکنه پس در اینجا دوز بالای فیکساتیو برای قوام دادن به ماندگاری نیاز نیست ،
در غلظتِ اکستریت د پرفیوم ها معمولا سعی میکنند دوز فیکساتیو را کمتر و بجاش با بالا بردن درصد اتانول به فراریت ضریب بدهند که اون عطر علاوه بر ماندگاری خیلی خوب از نشره بوی خوبی هم برخوردار شود ، اگه با وجود غلظت بالای اسانس بخوان دوز فیکساتیو رو هم بالا ببرند که ماندگاری تا ابدو یک روز روی پوست جا خوش میکنه و در مقابل فراریت بشدت پایین میاد و نشر بوی عطر به نیم متر هم نخواهد رسید .
دوز بیشتر از حد استاندارد را اغلب برای ادوتویلت ها استفاده میکنند .
بنده هیچ تعصبی نسبت به این برند ندارم و قبول دارم برخی عطراش نسبت به قیمتشان قابل قبول نیستند ولی شخصا از همین برند دوتا عطر خیلی خوب تست داشتم که بنظرم ارزش اون قیمت رو دارند .
امروزه برندهای عطرساز از دیزاینری گرفته تا نیش و آرتیزان ، حداقل هشتاد درصده اسنشیال اویل و یاهمون مواد اولیه را از شرکتهایی مثل ژیودان ، شارابوت ، فرمنیخ ، روبرته و... سفارش میدهند و بعد توسط پرفیومر ادغام و باهاش عطر خلق میکنند ،
چه تفاوتی دارد برندی که میخواد عطر طراحی کنه ، لابراتوار و خط تولیدش فرانسه باشد یا عمان و یا ترکیه ، مهم گرید و کیفیتِ مواداولیه ای هست که برندها تهیه و در اختیار پرفیومر میزارند .

بریم سراغ بررسی عطر 👇👇👇
b612 عطری چوبی ، اروماتیک ، مشکدار ، خاکی و... ، اکورد اول اروماتیک و اولین نتی که باز میشه سروِ .

شروع b612 👈 اروماتیک ، سبز ، کاج مانند ، کمی فلزی با بیسی شبه فوژه و اتمفسری باربرشاپی هست که اسکلت بندی اش از ملغمه ی سرو و لاوندر بنا شده.
این فضای شبه فوژه و اروماتیک خیلی زود با کشمران همراه شده و یه حس چوبی ، پودری و تمیز با توهمی ناب و بشدت خوشبو از امبروکس رو القا میکنه .

b612 از شروعی اروماتیک و شبه فوژه به شیپغه ای نرم و ملایم با حسی جنگلی ، خاکی ، مرطوب و پوشیده از خزه بلوط و پچولی میرسه و روی بستری صیقل خورده از سدروس پهن میشه .
بستری چوبی پوشیده از خزه بلوط ، سرو و پچولی که با تونکا و پس زمینه ی بنزآلدهید آمیخته شده و کمی شیرین و طعم دار میشه .

b612 بنظرم جز کارای موفق نیشانه ست ، ماندگاری خوب و پخش و خوب در یکساعت اول و متوسط تا چهارساعت دارد .

هنگام تست قطعا فضای برخی از عطرای فوژه و باربرشاپی برایتان تداعی خواهد شد ، اما در این عطر با ورود بجا و هوشمندانه کشمران و ایجاده توهمی از امبروکس ، فضای عطر تاحدودی زیادی از اون حس تکراریِ ،فوژه و باربرشاپی جدا میشه و روی پهنه ای از سدروس فرود میاد.

[EDITED] 1400/11/03 00:41
02 بهمن 1400 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : Mehdi alyari مهدی نقیبی
چند روز قبل ، بعداز توضیح کوتاهی که در مورده فیکساتیوها دادم یکی از کاربران محترم عطرافشان در اینستاگرام سوالی در این باب پرسیده بودن که عنوان کردنش در اینجا خالی از لطف نیست ( البته قبلش از ایشون اجازه گرفتم که سوالش را اینجا مطرح کنم یا نه ) .

ایشون پرسیده بودن آیا میشه به ادوتویلت هایی که دارم فیکساتیو اضافه کنم .
جواب : شدنی که میشه ولی باید نتیجه نهایی رو هم دید که خوب میشه یا نه ؟ .

ببینید دوستان ، یک شیشه ادوتویلت ، ادوپرفیوم و یا پرفیوم بعداز ترکیب جز به جز ، یک پروسه یکهفته ای و در برندهای اصیل مثل کرید و گرلن ، پروسه ای یکماهه را طی میکند تا تکمیل و به بازار عرضه بشه .
از ترکیب جز به جز تک نت ها با اتانول دناتوره ، عنبراکساید ، اب دی یونایزد ، گلیسرین و گلایکول گرفته تا فریز سازی ، کهنگی و....، طی این فرایند مواد و حلالها در هم ذوب و بقولی جا میفتن و دیگه بعداز اتمام این پروسه اضافه کردن هرگونه فیکساتیو و یا اتانول دناتوره ، ترکیب را خراب میکنه و باعث شکسته شدن اکوردهای اون عطر و از بین رفتن نظم و هارمونی نت ها میشه ، به زبان ساده فضای عطر از حالت آکورد به حالت دیسکورد تغییر وضعیت میده .
البته در عطرهای شرکتی و کپی که کلیت رایحه بصورت سینتتیک و کمپلت بازسازی شده خیلی تغییری ایجاد نمیکنه ولی همونطور که گفتم در عطرهایی که ملغمه ی نت ها اکورد بوجود اورده این کار باعث شکسته شدن اکورد و خراب شدن کلیت رایحه میشه .

(صعود مقتدرانه و دلنشینِ تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به همه فوتبال دوستان عطرافشانی تبریک میگم).
با تشکر از عطرافشان🌹🙏
07 بهمن 1400 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : Saeed Faramarzi rick

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
نیشانه b 612

یه عطر فوژه مدرن.

نیشانه امسال تو فستیوال perfume awards 2021 در بخش عطرای نیش خیلی خوب ظاهر شده و کارای اژه و انی در کنار برندایی مثل تاور و سرج لوتنس دارن با رای مردم بالا میان.
این کار از نظر من یه عطر فوژه مدرنه هرچند در دسته بندی کلاسیک دیگه ای قرار گرفته.در واقع این کار برای من بهترین و مدرنترین عطر فوژه ست.
شروع کار با سرو و لاوندر هست که رایحه تونکا هم همراهیش میکنه. اما نت سرو اینجا خیلی طبیعی و تر و تمیزه و درکنار اسطوخودوس مثل فوژه های قدیمی اصطلاحا تم صابونی و ..نداره.
کمی بعد نت کشمیر وارد عمل میشه و درکنار نت صندل در بستر یه مشک تمیز یه فضای چوبی مشکی تمیز وبسیار شیک به کار اضافه میکنه.
و با حرکت به سمت درای داون نت کشمیر و پچولی بیشتر ظاهر میشن و فضای کار بیشتر چوبی و خاکی میشه.
در سرتاسر فضای کار یه تم ادویه ای دلنشین(چیزی شبیه هل) حس میشه و کار کمی هم تم مرکباتی داره که البته تونت ها اعلام نشده.
باز طراحی عطرای فوژه مطابق سلیقه نسل امروز به نظرم واقعا کار سختیه اما این کار از معدود کارای موفقی هست که من تو این زمینه دیدم و به خوبی تونسته سنت و مدرنیته رو تلفیق کنه.
از بین تمام عطرایی که دیدم تقریبا هیچ مشابهی نداره اما کمی به تراژدی اف لورد جورج شبیه هست که البته من این کار رو ترجیح میدم. پرفورمنس کار کاملا خوبه و تقریبا چهارفصل و مناسب تیپ رسمی و شیکه.
29 آذر 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : منوچهر Saeed Faramarzi

دوستان معطرم سلام
عطرهای ترک
ترکیه پس از سالهای متمادی رکود اقتصادی و حذف چندین باره ی صفرهای پول ملی که بدلیل تورم از چاپ پول بدون پشتوانه و نداشتن ذخایر ناخالص ملی و عدم سهیم بودن در بازارهای بین المللی و صادرات بالاخره پس از مدتها کشمکش با اتحادیه ی اروپا مبتنی بر عضویت ، عاقبت با عقد شروطی که ترکیه را ملزم به رسیدن به استانداردهای اروپا میکرد در اتحادیه پذیرفته اما عضویت قطعی اش منوط به رسیدن به حدنصابی شد که فعلا با پول ملی خود و نه اویرو ( یورو ) فعال است تا بار ِ ضعف پول آن دامنگیر اتحادیه نشود .
کلیه ی صنایع ترکیه در دستور تحول قرار گرفتند .
یکی از امیدهای صادرات و به طبع اش سرمایه گذاری درین بخش ، صنعت عطریات و محصولات بهداشتی بود .
چندین شرکت نوظهور درین بخش ( عطر ) متولد و معدود قدیمی تر ها نیز متحول شدند .
با وجود تلاش فراوان و بخدمت گیری اساتید و عطاران نامی ای از اروپا با وجود ترقی ی چندین پله ی موفقیت هنوز با رسیدن به چشم انداز خود که همان سطح کیفی ی اروپاست فاصله دارد .
ترکیه پس از تحقیقات مفصل در خصوص کسب تقاضا شرایط را مناسب ظهور عطرهایی با ماندگاری و پخش قویتر دید و چون اروپا ملزم به رعایت برخی موارد بهداشتی در عطرها شده ( که همه در جریانید و طبعاتش را هم لمس کرده اید در خصوص پخش و ماندگاری ) تحقیقات نشان داد تقاضا برای عطرهای قوی ( در پرفورمنس ) اما ارزان تشنه و مهیاست و این تنها آیتمی بود که میتوانست برندهای نوپای ترک را مشهوریت و بقا ببخشد .
عده ای از برندها همچون نیشان بازار حرفه ای را هدف و عده ای بیشتر همچون سن سیرو و رکسان و ... بازار آماتور را هدف گرفتند .
هر دو میتوان گفت به صورتی نسبی موفق بودند لیک موفقیت دسته ی آماتور در قیاس و رقابت با امارات موفق تر بود ( تیراژ نسبت به برندهای حرفه ای ) که عطرهای آنان تقریبا در سطح قیمتی ی مساوی لیک از سطح کیفی ی بالاتر و بهتری قرار گرفتند .
اینجانب بدلیل علاقه ی وافر به عطرهای قوی ( که در طول این سالیان دراز حس بویائی ام واکنش و کسب لذتی به عطرهایی ضعیف نشان نمیدهد ! ) تحقیقاتی گسترده در برندهای ترک انجام و نمره ای خوب در ذهن خود به عطرهای ترک داده ام .
در دسته ی آماتورها اگر این جمله ی " این عطر مشابه فلان عطر است " را ملاک قضاوت قرار ندهید بخوبی در میابید که با عطرهای خوبی ( به نسبت قیمت ) مواجهید هر چند ممکن است عده ای حتی در این جمله موفق عمل کرده باشند . ( این تجربه ی حقیر است که قبلا معروض شد ) خداراشکر اطلاعات خوبی درین خصوص حاصل شد که امید است عطرافشان نسبت به موجود کردن این برندها اقدام کند که بنظر من موفقتر از عطرهای اماراتی اند هر چند عطرهای اماراتی طیفی گسترده تر از روایح و دسته جات را فراهم کرده اند و ترک ها در ابتدای راه اند .
این تجربه ی مکسوب با صرف زمان و هزینه میسر شد که مایل ام دوستان معطر ام از آن بهره مند باشند .
معطر به عطرهای لایق باشید انشاله
16 مرداد 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : عباس بهرامی منوچهر
عرض ادب و احترام خدمت تمامی کاربران محترم عطرافشان
امیدوارم کنار خانواده محترم در حال بسیار خوبی باشید.
جناب آقای سخی گرامی
سلام
از توضیحات شما بسیار متشکرم. بهمن ماه سال گذشته در استانبول بنده عطرهای برند Pekji رو تست کردم که محصول کشور ترکیه هست. از لحاظ ساختار و کیفیت رایحه بسیار قابل توجه بود و بنده شخصا بسیار لذت بردم. امیدوارم تست کارهای این برند برای دوستداران فراهم شود.
همواره درخشان و پر انرژی و پایدار باشید.
16 مرداد 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : Mehdi alyari محسن
جناب مهدی عزیز
سلام و متشکرم .
بله . همانطور که عرض شد خداراشکر اطلاعات خوب و مفیدی از تعداد برندهای ترک که در ایران موجود هست برای حقیر حاصل شد که اگر در عطرافشان موجود شود یا حتی نشود اگر دوستان پرسشی داشته باشند به لطف خدا میتوانم کمک مفیدی برایشان باشم و خدمتی ناچیز تقدیم کنم .
با ارادت
17 مرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : عباس بهرامی مهدی

7
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
رایحه ای شیک
کاری باربرشاپی در بستری چوبی
از خوبای نیشانه که برای استفاده روزمره در محیط کار کاملا توصیه میشه
ماندگاری و پخش قوی عطرای نیشانه ارزش خرید کارهاش رو بالا می بره
15 مرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : نيما آماتور 2

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
یه عطر خوشبو و باکیفیت و مهجور از نشانه.
این کار دقیقا برای من حد وسط روایح شرقی و کلاسیک و روایح مدرنه. تلفیق سنت و مدرنیته ست.
استارت کار با لاوندر و رایحه سرو هست ظاهرا. اما نه اون لاوندر و سرو صابونی که همه جا دیدیم.
یواش یواش یه بوی تمیز و تا حدی ادویه ای که ظاهرا رایحه کشمیر هست به همراه یه بوی شیرین گورماند که ظاهرا تونکا هست کار رو همراهی میکنن که که مشابهشو کم دیدم و انصافا یکی از مدرن ترین و یونیک ترین ترکیب های روایح کالاسیکه که من دیدم.
اما تو درای داون ورق برمیگرده و یه بوی چوبی و خاکی کهنه که ترکیبی از نت های صندل و خزه بلوط و پچولی هست غالب میشه.
نمیدونم چرا این کار نشانه کمتر دیده شده و عوضش اون فن یورفلیم معروف شده.
واقعا کار پیچیده و موزون و ارزنده ای هست. پرفورمنس کار بالاست و کاملا یونیکه. بیشتر مناسب فصل سرد و تقریبا یونی هست.
27 شهریور 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : نيما آماتور 2
میگن این شبیه تام فورد عود وود هست شما نظری دارین در این مورد؟
20 دی 1399 پاسخ تشکر
به تام فورد عود وود این نزدیکه یا اونوتامام؟ از نیشانه
20 دی 1399 پاسخ تشکر
سلام دوست عزیز. این کار رو من شبیه عودوود ندیدم.
این کار با رایحه سرو و لاوندر شروع میشد و با رایحه کشمیر به اوج میرسید و تو درای داون اثاری از صندل و روایح خاکی داشت.خیلی جالب بود برام و در عین ادویه ای بودن کاملا مدرن بود و در عین خاکی بودن کاملا تمیز بود.
عود وود اما فضای کاملا متفاوتی داره.
اونوتامام رو اما هنوز ندیدم اما اینجوری که نت ها میگن اون هم یه تم هربال و شرقی باید داشته باشه و بعیده شبیه عود وود باشه.
20 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : منوچهر آماتور 2
البته سلیقه دوست داران این دوعطر تا حد زیادی مشترکه
20 دی 1399 پاسخ تشکر
مارلی نیسان رو تست کن تو مایه های عود ووده پخش و ماندگاریشم عالیه
31 شهریور 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟