معرفی 5 عطر زنانه قدیمی و 5 ادکلن مردانه قدیمی معروف!

معرفی 5 عطر زنانه قدیمی و 5 ادکلن مردانه قدیمی معروف!

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :5 عطر زنانه معروف قدیمی1. جیوانچی اماریچ2. دیور دلچه ویتا3. تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم4. دیور پویزن5. کارولینا هررا 212 زنانه5 ادکلن مردانه قدیمی1. هوگو بوس نامبر وان2. فندی لایف اسنس3. کارون پوران هوم4. آلفرد دانهیل مردانه5. آرامیس مردانه

 

انواع ادکلن های معروف قدیمی، حس نوستالژیک خاصی به همه ما منتقل می‌کنند. خیلی از این عطر و ادکلن ها برای دهه‌های طولانی و متمادی جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین محصولات بوده‌اند. بسیاری از ما دوست داریم که همیشه اصالت یک ادکلن قدیمی را روی میز آرایش خود داشته باشیم و گاهی با افشاندن این عطرها روی پوست یا لباس خود، خاطرات خوش قدیمی‌مان را مرور کنیم. اگر شما هم دوست دارید با ادکلن های معروف قدیمی آشنا بشوید، خواندن ادامه این مقاله می‌تواند برای‌تان جالب باشد. 

5 عطر زنانه معروف قدیمی

1. جیوانچی اماریچ

جیوانچی اماریچ
جیوانچی اماریچ، یک ادکلن قدیمی کاملا نوستالژیک، کلاسیک، شیک و رسمی برای خانم‌های میانسالی است که دوست دارند وقار و کلاس خاص خود را در تمامی مهمانی‌های شبانه یا مناسبت‌های رسمی به رخ بکشند. این عطر زنانه معروف قدیمی با رایحه‌های کاملا گل‌فام خود در سال 1991 به بازار آمد و به سرعت به نماد یک خانم شیک‌پوش و اجتماعی که همیشه لبخندی مرموز گوشه لب‌های خود دارد، بدل شد. اوج شکوه، شوخ‌طبعی و لطافت زنانه این عطر در نت میانی که ترکیبی از رایحه گل‌های معطر و دل‌نشین است، نمایان می‌شود. رایحه گل ابریشم، گل یلانگ، ارکیده و برگ و جوانه انگور فرنگی سیاه به خوبی در کنار وانیل، یاس، کهربا، بهارنارنج،‌ بنفشه، هلو و روایح چوبی در این ادکلن زنانه نشسته‌اند تا ترکیبی رویایی و ماندگار ایجاد کنند. 

2. دیور دلچه ویتا

دیور دلچه ویتا
در میان ادکلن های معروف قدیمی و زنانه، دیور دلچه ویتا، موفقیت زیادی در زمان انتشار خود کسب کرد. این ادکلن قدیمی فرانسوی، شرقی و چوبی در سال 1994 به بازار عرضه شد و طرفداران زیادی در میان خانم‌های شاد و سرزنده که همیشه شیطنت خاصی در کلام و رفتارشان موج می‌زند، پیدا کرد. تقریبا تمامی گروه‌های سنی در دهه‌های اخیر از این عطر زنانه شیرین استقبال کرده‌اند و خانم‌های جوان یا در ابتدای میانسالی، توجه بیشتری به دلچه ویتا نشان داده‌اند. نت آغازین این عطر زنانه معروف قدیمی با ترکیب روایح دل‌فریبی همچون ترنج، رز، گریپ‌فروت، هل، گل سوسن و هلو آغاز می‌شود تا از همان ابتدا، لطافت زنانه خود را نمایان کند. در نت میانی، شاهد رقص دلربایی از اقاقیای برزیلی، دارچین، گل آفتاب‌پرست، مگنولیا، گل سوسن و زردآلو هستیم. در نت پایانی هم روایح شیک و ماندگاری مانند وانیل، سدر، چوب صندل سفید و نارگیل، شامه‌نوازی می‌کنند تا کمتر کسی از کنار شما بگذرد و نام عطرتان را نپرسد!

بیشتر بخوانید : 8 عطر زنانه شیرین پرطرفدار، پرفروش و موفق دنیا! 8 عطر زنانه شیرین پرطرفدار، پرفروش و موفق دنیا!برترین ادکلن های زنانه گرم و شیرین و وسوسه انگیز برترین ادکلن های زنانه گرم و شیرین و وسوسه انگیز

3. تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم

تیری موگلر آنجل ادو پرفیوم
تیری موگلر آنجل که خیلی‌ها آن را با نام تیری موگلر ستاره‌ای می‌شناسند هم یکی دیگر از ادکلن های معروف قدیمی و فرانسوی است که در سال 1992 به عنوان یک عطر گرم، شرقی و وانیلی به بازار عرضه شد. این ادکلن قدیمی، رایحه‌ای کاملا شیرین و با ماندگاری و پخش بوی بالا دارد. تیری موگلر ستاره‌ای، بیشتر برای خانم‌های میانسال که اهل استایل‌های رسمی و کلاسیک، با کت‌های چرمی بلند و شال‌های پشمی هستند، مناسب است و می‌تواند بهترین گزینه برای مهمانی‌های خاص و شبانه در فصل‌های سرد سال باشد. در نت آغازین این ادکلن زنانه، رایحه ترنج در کنار دانه‌های قرمز و آناناس جای گرفته است. نت میانی، ترکیبی از روایح گرم و ادویه‌ای مانند زیره و جوز است. نت پایانی هم با ترکیب موموز روایحی همچون دانه تونکا، وانیل، نعناع هندی، چوب صندل سفید و پرالین به پایان می‌رسد تا شما از ماندگاری این عطر رسمی و شیک،‌ شگفت‌زده بشوید. 

4. دیور پویزن

دیور پویزن
دیور پویزن، محصول سال 1987 فرانسه و یک عطر زنانه گرم است. این ادکلن قدیمی را می‌توان نماد یک خانم شیک‌پوش و با استایل رسمی و چهره‌ای کمی جدی دانست. از این رو، خانم‌های کلاسیک‌پسند می‌توانند در قرارهای رسمی یا مهمانی‌های خاص از این عطر شرقی و گل‌فام استفاده کنند و با این کار، کلاس خاصی به استایل خود ببخشند. تنوع روایح، ماندگاری و پخش بوی بالای این عطر زنانه معروف قدیمی باعث شده است تا بسیاری از خانم‌های خاص‌پسند، تمایل زیادی به استفاده از آن در روزهای سرد سال یا مهمانی‌های فضای باز داشته باشند. رایحه اقاقیای برزیلی در کنار بادیان رومی، گشنیز، آلو و میوه‌های جنگلی در نت آغازین، حس رازآلودی برای این ادکلن زنانه ایجاد کرده‌اند. ترکیب روایح رز، میخک صدپر، یاس، دارچین، شکوفه پرتقال، گل مریم و اوپوپوناکس در کنار عسل و روایح دودی در نت میانی، از این عطر، عطری افسانه‌ای و سحرانگیز ساخته‌اند. رایحه مشک، کهربا، وانیل، خس‌خس، سدر، چوب صندل سفید و گل آفتاب‌پرست در نت پایانی هم باعث افزایش ماندگاری و پخش بوی این عطر زنانه گرم شده‌اند. 

بیشتر بخوانید : 10 عطر زنانه زمستانی گرم + ویژگی عطر زمستانی 10 عطر زنانه زمستانی گرم + ویژگی عطر زمستانی

5. کارولینا هررا 212 زنانه

کارولینا هررا 212 زنانه
کارولینا هررا 212 زنانه یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین ادکلن های معروف قدیمی است که تقریبا تمامی گروه‌های سنی از آن استقبال خوبی کرده‌اند. رایحه بسیار لطیف، حریری، تمیز و زنانه این عطر آمریکایی، باعث شده است تا بسیاری از خانم‌ها آن را به عطر امضای خود تبدیل کنند. این ادکلن قدیمی در سال 1997 به بازار آمد و سرزندگی و شادابی خاصی با خود به همراه آورد. 212 زنانه می‌تواند نماد دختری خجالتی و زیبارو با گونه‌های گل‌گون و موهای بافته‌شده باشد که هرکجا می‌رود، عشق و گرمای دلچسبی با خود به همراه می‌برد! نت ابتدایی این عطر زنانه معروف قدیمی از روایح ترنج،‌ نارنگی ماندارین، شکوفه پرتقال و کاکتوس تشکیل شده است. نت میانی، رایحه رز، فریزیا، یاس، گاردنیای یاسمنی و گل سوسن را در خود جای داده است و در نت پایانی هم روایح مشک و چوب صندل سفید در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. 

5 ادکلن مردانه قدیمی

1. هوگو بوس نامبر وان

هوگو بوس نامبر وان
هیچ‌کس نمی‌تواند عطر هوگو بوس نامبر وان را در میان ادکلن های معروف قدیمی مردانه ، به سادگی فراموش کند. این عطر کلاسیک مردانه در یک دوره 12-10 ساله، یکی از پرفروش‌ترین عطرهای مردانه محسوب می‌شد و طرفداران زیادی در میان مردان خاص‌پسند و با استایل‌های رسمی داشت. این ادکلن قدیمی آلمانی در سال 1985 و به عنوان یک ادکلن گرم مردانه به بازار آمد و در گروه بویایی معطر فوژه جای گرفت. تنوع روایح گل‌فام و ادویه‌ای موجود در این ادکلن قدیمی مردانه باعث شده است تا استفاده از آن در مهمانی‌های شبانه،‌ مناسبت‌های رسمی، فضاهای آزاد و روزهای سرد سال، بیشتر توصیه بشود. پخش بو و ماندگاری هوگو بوس نامبر وان، تقریبا قابل قبول است و شما می‌توانید در شب‌های سرد زمستانی، از گرمای معطر آن لذت ببرید. در این عطر مردانه قدیمی از روایحی همچون ترنج، لیمو ترش، سیب، ریحان، گریپ‌فروت، هل، گیاه درمنه، زیره، جوز، سرو کوهی، رز، اسطوخودوس، شمعدانی، مشک، کهربا، تنباکو، چوب دارچین و رایحه گل‌ها و ادویه‌های گرم و شیرین دیگری استفاده شده است تا شما با عطری کاملا متنوع و خاص مواجه باشید.

2. فندی لایف اسنس

فندی لایف اسنس
اگر به دنبال یک عطر نوستالژیک و همه‌پسند در میان ادکلن های قدیمی مردانه هستید، در انتخاب فندی لایف اسنس تردید نکنید. این ادکلن قدیمی ایتالیایی در سال 1996 به بازار معرفی شد و با رایحه شرقی و ادویه‌ای خود در گروه عطرهای خنک جای گرفت. شاید بتوان انواع ادکلن های مردانه قدیمی را نماد صبر و حوصله دانست؛ زیرا بیشتر آنها در نت‌های ابتدایی و دقایق اولیه، رایحه تند و تیزی دارند و ممکن است باعث دل‌زدگی شما یا اطرافیان‌تان بشوند. اما تقریبا تمامی این ادکلن های معروف قدیمی مانند فندی لایف اسنس، بعد از حدود 30 تا 60 دقیقه، رایحه شیک و اصلی خود را بروز می‌دهند و شما را شگفت‌زده می‌کنند. لایف اسنس، ماندگاری و پخش بوی قابل توجهی دارد و در نت ابتدایی خود، روایح معتدلی مانند ترنج، نارنگی ماندارین، لیو ترش، هل و جوز را جای داده است. در نت میانی، ترکیب روایحی مانند یاس، شمعدانی، سرو و برگ بوی غرب هند را در کنار یکدیگر چیده است. در نت پایانی هم رایحه خزه درخت بلوط را در کنار سدر و چوب صندل سفید قرار داده است تا مخاطب از ترکیب این روایح ملایم، لطیف و معتدل در کنار یکدیگر لذت ببرد.

3. کارون پوران هوم

کارون پوران هوم
بسیاری از طرفداران انواع ادکلن مردانه قدیمی ، کارون پوران هوم یا همان کارون پورانوم را بهترین ادکلن مردانه قدیمی می‌نامند. این عطر مردانه در سال 1934، یعنی حدود 90 سال پیش به بازار آمد و با رایحه معتدل، ساده، شیک و بسیار دلنشین خود، طرفداران زیادی در میان مردان شیک‌پوش و سخت‌پسند پیدا کرد. در پورانوم، تنها از 3 رایحه استفاده شده است اما همین 3 رایحه، با چنان ظرافت و دقتی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند که تقریبا تمامی دولت‌مردان و چهره‌های معروف در دهه‌های 30 و 40 میلادی از این ادکلن قدیمی به عنوان عطر امضای خود استفاده می‌کردند. پورانوم، نماد آقایان کت و شلوارپوش و موقری است که همیشه موهایی مرتب و لباسی اتوکشیده دارند! اسطوخودوس، وانیل و مشک، در 3 نت مختلف این ادکلن مردانه جای گرفته‌اند تا خلاقیت عطار را در خلق یک شاهکار ماندگار، به رخ بکشند. 

4. آلفرد دانهیل مردانه

آلفرد دانهیل مردانه
در بین اسامی ادکلن های مردانه قدیمی ، همواره نام آلفرد دانهیل مردانه یا دانهیل قهوه‌ای به چشم می‌خورد. یک ادکلن قدیمی انگلیسی و معتدل که در سال 1934 به بازار عرضه شد و در گروه بویایی چوبی و ادویه‌ای جای گرفت تا طرفداران عطرهای چوبی را شیفته خود کند. اگر می‌خواهید یک عطر نوستالژیک در میان ادکلن های معروف مردانه قدیمی داشته باشید که هم به صورت روزانه و هم در مناسبت‌های رسمی بدون دغدغه از آن استفاده کنید، دانهیل قهوه‌ای می‌تواند گزینه قابل قبولی باشد. در نت آغازین این ادکلن مردانه پودری از رایحه لیمو ترش در کنار اسطوخودوس و شمعدانی استفاده شده است تا از همان ابتدا، تعادل خاص و دلپذیری ایجاد شود. در نت میانی، روایح رز، سدر، زنبق، ریشه زنبق، میخک صدپر و یاس به زیبایی خودنمایی می‌کنند. در نت پایانی هم رایحه دانه تونکا به خوبی در کنار مشک، خزه درخت بلوط، خس‌خس، سدر، چوب صندل سفید و چرم نشسته است تا بتواند توجه آقایان سخت‌پسند و طرفدار نت‌های چوبی و چرمی را به خود جلب کند. 

5. آرامیس مردانه

آرامیس مردانه
اسم آرامیس مردانه یا آرامیس قهوه‌ای هم همیشه در میان اسامی ادکلن های مردانه قدیمی چشم‌نوازی می‌کند. آرامیس قهوه‌ای، یکی از ادکلن های معروف قدیمی مردانه و آمریکایی است که در سال 1966 و به عنوان یک عطر گرم، چوبی و چایپر، روانه بازار شد. این ادکلن مردانه، نماد یک مرد کلاسیک و شیک‌پوش است که همیشه رنگ‌های خنثی می‌پوشد و از کروات‌های پهن آمریکایی زیر جلیقه‌های رسمی خود در مهمانی‌های مجلل استفاده می‌کند. تنوع روایح موجود در این ادکلن قدیمی باعث شده است که حتی آقایان جوان و مدرن‌پسند هم استقبال خوبی از آن داشته باشند. روایح دل‌انگیزی همچون ترنج، آلدهید، شبدر، آویشن، گیاه درمنه، صمغ درختچه مر، گاردنیای یاسمنی، نعناع هندی، سالویا، ریشه زنبق، یاس، هل، مشک، کهربا، خزه درخت بلوط، خس‌خس، چوب صندل سفید، چرم و نارگیل در این عطر نوستالژی به خوبی شامه‌نوازی می‌کنند. 

بیشتر بخوانید : معرفی 10 ادکلن مردانه شیک و مجلسی معرفی 10 ادکلن مردانه شیک و مجلسی

 

به نظر شما کدام ادکلن قدیمی طرفداران بیشتری در سراسر جهان دارد؟

هر کدام از این عطر و ادکلن های معرفی‌شده، می‌توانند یادآور خاطرات شیرینی باشند و ادکلن محبوب یک نسل به حساب بیایند. حالا شما کدام یک از عطرهای معرفی‌شده را بیشتر می‌پسندید؟ عطر مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید. 
 

کدام برندهای عطر و ادکلن اصل ، ادکلن های معروف قدیمی بیشتری دارند؟

برندهای پرطرفدار و مطرح جهان، در تمامی دهه‌های میلادی انواع عطر زنانه و عطر مردانه پرطرفدار و همه‌پسندی را در بازار داشته‌اند. اما در میان برندهای مختلف، برخی برندها مانند کارولینا هررا، جیوانچی، دیور، تیری موگلر، فندی، هوگو بوس و آلفرد دانهیل، انواع ادکلن قدیمی و معروف بیشتری در بازار دارند. 
 

در خرید اینترنتی انواع عطر و ادکلن قدیمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی که تولید و موجودی تعداد زیادی از ادکلن های معروف قدیمی محدود شده است، توصیه می‌کنیم که حتما خرید ادکلن مردانه قدیمی یا خرید عطر زنانه قدیمی را از فروشگاه عطر و ادکلن معتبر حضوری یا آنلاین انجام بدهید تا بتوانید از اصل بودن محصول خریداری‌شده، اطمینان حاصل کنید. 
 

انواع ادکلن قدیمی، چه ویژگی‌هایی دارند؟

معمولا انواع عطر و ادکلن متناسب با فضای روز جامعه جهانی طراحی می‌شوند. اگر قصد خرید عطر و ادکلن قدیمی را دارید، بهتر است بدانید که معمولا تعداد زیادی از عطرهای قدیمی باتوجه به فضای حاکم بر دهه‌های قبل، عطرهایی نسبتا گرم، شیرین و مناسب برای افرادی با پوشش‌های تقریبا رسمی و کلاسیک هستند. این عطرها برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص، گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند و شاید استفاده روزانه از آنها چندان مورد قبول نباشد. 


 


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟