15 پیشنهاد جذاب برای هدیه روز مادر + راهنمای انتخاب

15 پیشنهاد جذاب برای هدیه روز مادر + راهنمای انتخاب

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 3 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطر های مناسب هدیه روز مادرجورجیو آرمانی اس آی ادو پرفیومکلینیک آروماتیکس الکسیر ادو پرفیومکلوهه نومدکلوهه کلوههکارتیر لا پانتیرویکتوریا سکرت اسکاندالوسکالوین کلین بیوتیلالیک آمیتیسلالیک لامورروبرتو کاوالی او د پرفیومتام فورد ولوت ارکیدشنل کوکو مادمازل ادو پرفیومگرلن مون گرلندیور جادور ادو پرفیومایو روشه اویدنس

 

یکی از جذاب‌ترین هدیه‌های روز مادر امسال می‌تواند یک عطر دل‌انگیز و رویایی باشد. شما می‌توانید با هدیه دادن عطر محبوب مادرتان به او، خاطره جذابی را از روز مادر امسال برایش رقم بزنید. اگر به‌درستی نمی‌دانید که مادر شما دقیقا چه نوع عطری را می‌پسندد اما سلیقه بویایی او را تا حدی می‌شناسید، می‌توانید با کمک راهنمای خرید زیر که در اختیارتان می‌گذاریم، عطرهای مناسب روز مادر را بیشتر بشناسید و با ویژگی‌های خاص هر عطر بیشتر آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید انتخاب ساده‌تری در این زمینه داشته باشید.

عطر های مناسب هدیه روز مادر

1. جورجیو آرمانی اس آی ادو پرفیوم

جورجیو آرمانی اس آی ادو پرفیوم

اس آی ادو پرفیوم یا سی ادو پارفوم یک عطر چایپر میوه‌ای از برند جورجیو آرمانی است که در سال 2013 به بازار عرضه شد. این عطر گرم ایتالیایی تنها از 7 رایحه در 3 نت اصلی خود تشکیل شده است و با همین 7 رایحه یک عطر بسیار شیرین، ملایم،‌ دلپذیر و البته باشکوه را به شما عرضه می‌کند. این عطر در نت آغازینش رایحه برگ و جوانه انگور فرنگی را جای داده است. در نت میانی، روایح رز و فریزیا را در کنار همدیگر چیده و در نت پایانی هم رایحه‌های دلپذیری مانند وانیل، آمبروکسان، نعناع هندی و روایح چوبی را با یکدیگر آمیخته کرده است تا بتواند عطری با پخش بو و ماندگاری بسیار مناسب را برای خانم‌های شیک‌پسند عرضه کند. این عطر شیک ایتالیایی برای استفاده در مراسم رسمی، مهمانی‌های خاص و فضای آزاد بسیار مناسب است. خانم‌هایی که طرفدار رایحه لطیف وانیل هستند، ‌می‌توانند از انتخاب این عطر به‌عنوان عطر مناسب پاییزی و زمستانی لذت ببرند.

2. کلینیک آروماتیکس الکسیر ادو پرفیوم

کلینیک آروماتیکس الکسیر ادو پرفیوم

آروماتیکس الکسیر یکی از عطرهای گرم از برند آمریکایی کلینیک است که در سال 2007 و با آمیزه‌ای گرم رونمایی شد. این عطر در گروه بویایی چایپر‌ـ‌گل‌فام قرار می‌گیرد و ماندگاری و پخش بوی بسیار مناسبی هم برای روزهای سرد زمستانی دارد. آروماتیکس به‌دلیل قرار دادن رایحه‌های بسیار متنوع در کنار یکدیگر می‌تواند نظر بسیاری از خانم‌های سخت‌سلیقه را به خود جلب کند. این عطر یک عطر نسبتا تلخ و مناسب برای خانم‌های کلاسیک در اوایل میانسالی است. اگر به عطرهای گرم چوبی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به‌سادگی آروماتیکس را روی میز آرایش خودتان داشته باشید. روایح متعددی مانند ترنج، شمعدانی، سالویا، بابونه، به‌لیمو، گشنیز، گل یلانگ، رز، شکوفه پرتقال،‌ گل مریم، یاس، چوب صندل سفید، خس‌خس، مشک، نعناع هندی، خزه درخت بلوط،‌ اقاقیای برزیلی و روایح دودی در این عطر آمریکایی خودنمایی می‌کنند.

3. کلوهه نومد

کلوهه نومد

کلوهه یک عطر شیک فرانسوی است که مدل نومد خود را در سال 2018 و به‌عنوان عطری گرم روانه بازار کرد. این عطر که جزو عطرهای چایپر و گل‌فام طبقه‌بندی می‌شود، تنها از 3 رایحه ساده اما بسیار جذاب تشکیل شده است. ما در نت آغازین کلوهه نومد، رایحه دل‌انگیز آلو قطره‌طلا را می‌شنویم. در نت میانی با رایحه شیک فریزیا مواجه می‌شویم و در نت پایانی هم از رایحه دل‌انگیز خزه درخت بلوط لذت می‌بریم. این عطر برای خانم‌های خاص‌پسند، شرکت در مراسم‌ها و مناسبت‌های رسمی، نیمه‌رسمی و دوستانه بسیار مناسب است. شما می‌توانید به‌سادگی از این عطر ملایم در فضاهای سرپوشیده استفاده کنید و مطمئن باشید که شیرینی لطیف آن به‌هیچ‌وجه باعث ایجاد حس سردرد نخواهد شد.

4. کلوهه کلوهه

کلوهه کلوهه

کلوهه در سال 1975 و به‌عنوان عطری خنک و زنانه روانه بازار شد. این عطر با روایح گل‌فامش کاری بسیار شیک و کلاسیک برای خانم‌های میانسال به‌شمار می‌رود. کلوهه ماندگاری بسیار مناسبی هم دارد و با پخش بوی قابل قبولش می‌تواند گزینه باکلاسی برای دورهمی‌های دوستانه یا مهمانی‌های خاص و رسمی باشد. در نت آغازین این عطر، روایح دلنشینی مانند ترنج، سنبل، گل یلانگ، هلو، نارگیل،‌ یاس بنفش، شکوفه پرتقال، پیچ امین‌الدوله و سنبل در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. در نت میانی هم روایح شگفت‌انگیزی مانند رز، میخک صدپر، گل مریم، یاس،‌ نرگس و ریشه زنبق وجود دارند. نت پایانی هم از ترکیب روایح دلربایی مانند خزه درخت‌ بلوط، چوب صندل سفید، لوبان، مشک، کهربا و سدر تشکیل شده است تا شما با استفاده از این عطر حس حضور در یک باغ گل رویایی را تجربه کنید.

5. کارتیر لا پانتیر

کارتیر لا پانتیر

کارتیر لا پانتیر یا له پنتر جزو عطرهای معتدل و در گروه بویایی چایپر‌ـ‌گل‌فام است که در سال 2014 توسط کمپانی فرانسوی خود رونمایی شد. این عطر برای خانم‌های جوان و مناسبت‌ها یا مهمانی‌های خاص و رسمی بسیار مناسب است. در نت آغازین له پنتر روایحی مانند رایحه خشکبار، ترنج، توت‌فرنگی، ریواس و بادیان رومی جلوه‌گری می‌کنند. در نت میانی روایح لطیفی مانند گلابی، رز، گل یلانگ، شکوفه پرتقال و گاردنیای یاسمنی استشمام می‌شوند و در نت پایانی هم 4 رایحه جادویی چرم، مشک، نعناع هندی و خزه درخت بلوط در کنار همدیگر جای می‌گیرند. این عطر برای خانم‌هایی که نمی‌خواهند به‌سادگی از روی عطرشان روان‌شناسی شوند، بسیار مناسب است. علاوه بر این، طراحی بسیار شیک، زیبا و منحصربه‌فرد شیشه کارتیر لا پانتیر باعث شده است تا این عطر به گزینه مناسبی برای هدیه دادن تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : معرفی 15 عطر زنانه ارزان و پرفروش زیر 1 میلیون معرفی 15 عطر زنانه ارزان و پرفروش زیر 1 میلیون

 

6. ویکتوریا سکرت اسکاندالوس

ویکتوریا سکرت اسکاندالوس

ویکتوریا سکرت یا همان ویکتوریا سیکرت جزو برندهای پُرطرفدار آمریکایی است که در سال 2014 عطر اسکاندالوس را به‌عنوان عطری گرم روانه بازار عطرهای پاییزی و زمستانی زنانه کرد. این عطر در گروه بویایی گل‌فام و میوه‌ای جای می‌گیرد و برای استفاده در مناسبت‌های رسمی توسط خانم‌های جوان بسیار مناسب است. لطافت روایح موجود در این عطر باعث شده است تا شما بتوانید به‌صورت روزانه هم از رایحه دل‌انگیزش لذت ببرید. در اسکاندالوس تنها با 3 رایحه ساده اما بسیار شیک مواجه هستیم. نت آغازین با رایحه تمشک شروع می‌شود، نت میانی با رایحه گل صدتومانی به اوج می‌رسد و نت پایانی هم با رایحه منحصربه‌فرد پرالین کار این عطر را به اتمام می‌رساند تا با یک عطر دلربا و بسیار احساسی مواجه باشیم. طراحی خاص شیشه این عطر هم باعث شده است تا بتوان آن را به‌عنوان گزینه مناسبی برای هدیه دادن در نظر گرفت.

7. کالوین کلین بیوتی

کالوین کلین بیوتی

کالوین کلین بیوتی عطری معتدل است که در سال 2010 و به‌عنوان یک عطر گل‌فام به بازار آمد. این عطر آمریکایی برای استفاده روزانه توسط خانم‌های جوان و میانسال بسیار مناسب است. در کالوین کلین بیوتی با 3 رایحه لطیف، ظریف و بسیار شیک و قدرتمند مواجه هستیم. رایحه گل ختی، یاس و سدر در کنار همدیگر روایح تشکیل‌دهنده این عطر هستند. شما می‌توانید برای شرکت در مراسم‌هایی که قرار است در فضای آزاد برگزار شوند، از این عطر شیک استفاده کنید. از طرف دیگر، خانم‌هایی که به رایحه خطی در عطرهای مختلف علاقه دارند، می‌توانند کالوین کلین بیوتی را به‌عنوان عطر مناسب خود برای شرکت در مراسم‌ها و مناسبت‌های نیمه‌رسمی و دوستانه انتخاب کنند.

8. لالیک آمیتیس

لالیک آمیتیس

آمیتیس یکی از عطرهای محبوب برند فرانسوی لالیک است که در سال 2007 و به‌عنوان عطری معتدل رونمایی شد. این عطر که در گروه گل‌فام میوه‌ای قرار دارد، می‌تواند گزینه مطلوبی برای استفاده روزانه توسط خانم‌های جوان یا میانسال باشد. نکته جالب درباره لالیک آمیتیس این است که در نت آغازینش از روایح توت‌های مختلف استفاده شده است و همین مساله آن را به یک عطر کاملا زنانه، دلفریب و شورانگیز برای خانم‌های جسور تبدیل کرده است. در نت آغازین آمیتیس روایحی مانند انگور فرنگی سیاه، توت‌فرنگی، بلوبری، توت سیاه و شاه‌توت جای گرفته‌اند. در نت میانی روایحی مانند رز، گل صدتومانی، گل یلانگ و فلفل در کنار همدیگر قرار دارند و نت پایانی هم از ترکیب روایحی مانند وانیل و مشک در کنار روایح چوبی تشکیل شده است. شما با استفاده از این عطر، حس خوش قدم زدن در بوته‌زارهای نم‌زده تمشک را تجربه خواهید کرد!

9. لالیک لامور

 لالیک لامور

لامور یا له آمور یکی از عطرهای خنک و بسیار پُرطرفدار برند لالیک است که در سال 2013 به بازار عرضه شد. این عطر فرانسوی در گروه بویایی گل‌فام، چوبی و مشک‌اندود جای می‌گیرد. شما می‌توانید برای استفاده روزانه روی این عطر حساب کنید. خانم‌های جوان و خاص‌پسند جزو طرفداران این عطر خنک و دلربا هستند. نت آغازین لامور از ترکیب روایح ترنج، رز و بهارنارنج تشکیل شده است. نت میانی این عطر را روایحی مانند گل مریم، یاس و گاردنیای یاسمنی تشکیل می‌دهند. نت پایانی له آمور هم از ترکیب ماندگاری همچون چوب صندل سفید، مشک و سدر شکل گرفته است تا شما بتوانید به‌راحتی با استفاده از این عطر، نظر اطرافیان را به خود جلب کنید.

10. روبرتو کاوالی او د پرفیوم

روبرتو کاوالی او د پرفیوم

روبرتو کاوالی جزو برندهای بسیار محبوب ایتالیایی در حوزه عطر و ادکلن است که عطر روبرتو کاوالی او د پرفیوم را در سال 2012 و به‌عنوان عطری گرم به بازار عطرهای پاییزی و عطرهای زمستانی زنانه معرفی کرد. این عطر رایحه شرقی گل‌فام و دل‌انگیزی دارد و می‌تواند برای استفاده در مراسم‌ها یا مناسبت‌های رسمی بسیار مناسب باشد. خانم‌های جوان یا در اوایل میانسالی که علاقه خاصی به عطرهای کاملا زنانه و گل‌فام دارند، می‌توانند از این عطر در مهمانی‌های خاص استفاده کنند. در روبرتو کاوالی طلایی با روایحی مانند فلفل صورتی، شکوفه پرتقال، وانیل، دانه تونکا و لوبان مواجه هستیم تا همزمان بتوانیم وقار و جسارت زنانه را از این عطر دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید : 10 عطر زنانه زمستانی گرم + ویژگی عطر زمستانی 10 عطر زنانه زمستانی گرم + ویژگی عطر زمستانی

 

11. تام فورد ولوت ارکید

تام فورد ولوت ارکید

ولوت ارکید یکی از عطرهای بسیار جذاب، شیک و کاملا رسمی از برند تام فورد است که با سرشت گرمش در سال 2014 روانه بازار شد. این عطر آمریکایی آمیزه‌ای شرقی و گل‌فام دارد و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای خانم‌های جوان، شیک‌پسند و بسیار سخت‌پسند باشد. در ولوت ارکید با روایح گرم، شیرین، دلپذیر، لطیف و جسورانه‌ای مانند ترنج، نارنگی ماندارین، عسل، ارکیده، رز، سنبل، ‌گل آفتاب‌پرست، مگنولیا، نرگس، شکوفه پرتقال، وانیل، چوب صندل سفید، جیر، لابدانیوم، بلسان پرویی و صمغ درختچه مر مواجه می‌شویم.

12. شنل کوکو مادمازل ادو پرفیوم

شنل کوکو مادمازل ادو پرفیوم

کوکو مادمازل یکی از شیک‌ترین، خاص‌ترین و د‌ل‌انگیزترین عطرهای برند فرانسوی شنل است که در گروه عطرهای معتدل، شرقی و گل‌فام جای می‌گیرد. این عطر در سال 2001 رونمایی شد و در تمام 20 سال عرضه‌اش در بازار عطرهای زنانه همواره جزو پُرفروش‌ترین و پُرطرفدارترین عطرها بوده است. کوکو مادمازل برای تمامی خانم‌ها، خصوصا خانم‌های جوان و پُرشور، مناسب است و می‌تواند هم در مناسبت‌های رسمی و هم در موارد روزانه مورد استفاده قرار بگیرد. شما با افشاندن این عطر رویایی روی پوست یا لباس به‌سادگی می‌توانید وقار زنانه و انتخاب بسیار شیک و باکلاس خود را به رخ دیگران بکشید. در شنل کوکو مادمازل، روایح دلفریبی مانند پرتقال، گریپ‌فروت، ترنج، رز، یاس، سرخالو، وانیل،‌ خس‌خس،‌ مشک و نعناع هندی خودنمایی می‌کنند.

13. گرلن مون گرلن

گرلن مون گرلن

مون گرلن یکی از عطرهای گرم، شرقی و چوبی از برند فرانسوی گرلن است که در سال 2017 به بازار آمد. این عطر مي‌تواند هم برای مراسم‌های رسمی، هم برای مراسم‌های دوستانه و هم در مناسبت‌های روزانه مورد استفاده قرار بگیرد. خانم‌های جوان یا خانم‌های در اوایل میانسالی می‌توانند با انتخاب مون گرلن، لطافت خاص زنانه این عطر را در وجود خودشان برجسته کنند. مون گرلن به‌گفته طرفدارانش آمیزه‌ای بسیار شیک، جذاب و جسورانه‌ای دارد. در نت آغازین این عطر روایح ترنج و اسطوخودوس در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. در نت میانی هم رایحه زنبق و یاس به‌خوبی در کنار همدیگر نشسته‌اند و در نت پایانی روایحی مانند وانیل،‌ دانه تونکا و چوب صندل سفید قرار می‌گیرند.

14. دیور جادور ادو پرفیوم

دیور جادور ادو پرفیوم

دیور جادور عطری معتدل است که در سال 1999 به بازار عطرهای ملایم زنانه معرفی شد. این عطر فرانسوی رایحه‌ای گل‌فام و میوه‌ای دارد و می‌تواند گزینه جذاب و شگفت‌انگیزی برای استفاده در مناسبت‌های خاص و رسمی باشد. خانم‌های جوان و میانسال می‌توانند دیور جادور را به‌عنوان عطر امضای خودشان برای شرکت در مراسم‌های خاص در نظر بگیرند. شما با استفاده از این عطر، حس خوش حضور در یک باغ گل و میوه بسیار بزرگ و رویایی را تجربه خواهید کرد. دیور جادور می‌تواند همان گزینه مناسب برای درخشش شما در هر جمعی باشد. در این عطر روایح بسیار متنوعی مانند ترنج، گلابی، مگنولیا، نارنگی ماندارین، خربزه، هلو، آلو، ارکیده، بنفشه، رز، فریزیا، گل برف،‌ گل مریم، یاس،‌ توت سیاه،‌ وانیل، مشک و سدر حضور دارند. این عطر ماندگاری و پخش بوی مناسبی دارد و می‌تواند برای استفاده در ساعت‌های طولانی هم گزینه مطلوبی باشد.

15. ایو روشه اویدنس

ایو روشه اویدنس

ایو روشه اویدنس یک عطر فرانسوی جوان‌پسند است که در سال 2003 به بازار آمد و در گروه بویایی چایپر گل‌فام قرار می‌گیرد. این عطر برای استفاده در مناسبت‌های روزانه، مراسم‌های نیمه‌رسمی یا مهمانی‌های دوستانه توسط خانم‌های جوان و پُرشور بسیار مناسب است و می‌تواند گیرایی قابل قبولی برای اطرافیان شما داشته باشد. برگ بنفشه و ریواس، روایح نت آغازین اویدنس را تشکیل می‌دهند. رز و گل برف در نت میانی جای گرفته‌اند و در نت پایانی هم روایح دلفریبی مانند خزه درخت بلوط، مشک و نعناع هندی در کنار همدیگر چیده شده‌اند تا تمام تکه‌های پازل برای داشتن یک عطر سحرآمیز برای خانم‌های جوان فراهم شوند. شما می‌توانید به‌سادگی این عطر را برای حضور در محل کار یا محل تحصیل خودتان استفاده کنید و اصلا نگرانی خاصی نسبت به سنگینی آمیزه‌اش نداشته باشید.

بیشتر بخوانید : برترین عطر‌های زنانه و مردانه از نظر مشتریان عطرافشان برترین عطر‌های زنانه و مردانه از نظر مشتریان عطرافشان

 

به نظر شما کدام گروه از عطرهای زنانه برای هدیه روز مادر مناسب‌تر هستند؟

هر عطری می‌تواند هدیه مناسبی برای روز مادر باشد. حالا شما کدام یک از عطرهای معرفی‌شده را بیشتر به‌عنوان هدیه روز مادر می‌پسندید؟ عطر مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

کدام عطرها برای روز مادر امسال مناسب‌تر هستند؟

از آنجایی که روز مادر امسال در میانه زمستان قرار گرفته است، بنابراین می‌توانید عطرهای گرم یا معتدل را به‌عنوان عطر مناسب روز مادر انتخاب کنید.

آمیزه کدام عطرها برای مادران مناسب‌تر است؟

اگر مادر شما اهل مهمانی‌های شبانه و دوستانه در فضای بسته است، بهتر است عطرهایی با نت‌های شیرین و گل‌فام را برای او تهیه کنید. اما اگر مادر شما قصد دارد که به‌صورت روزانه در محل کار از عطر استفاده کند، می‌توانید عطرهایی با نت‌های میوه‌ای یا چوبی را برای او در نظر بگیرید.

در انتخاب عطر روز مادر به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی که قرار است این عطر را به‌عنوان هدیه در نظر بگیرید، بد نیست که علاوه بر آمیزه عطر به نوع بطری آن هم توجه داشته باشید. به‌علاوه، توصیه می‌کنیم که عطرهایی با نت‌های ماندگارتر را برای هدیه انتخاب کنید تا مادر شما با هر بار استفاده از عطر به یاد شما بیفتد.

کدام یک از برندهای عطر برای روز مادر مناسب هستند؟

این مساله در درجه اول به بودجه‌ای که شما برای خرید عطر در نظر گرفته‌اید، بستگی دارد. اما به‌طور کلی، می‌توانید انتخاب‌های مناسبی را از میان برندهایی مانند شنل، لالیک، جورجیو آرمانی، کالوین کلین و روبرتو کاوالی داشته باشید.

 


 

ندا احمدلو

نظرات کاربران (2 نظر)
به نظر من جای چند عطر خالی بود
#هرمس دمرولیس الکسیر
#تیری ماگلر آنجل
#تیری ماگلر آورا( شیشه قلبی سبزش بسیار مناسب هدیه است )
#ژیوانشی ارگانزا
15 بهمن 1399 پاسخ تشکر

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟