پرسش ها | nazanin
آیینه! 23 شهریور 1402

هیچ چیز در دنیا بالاتر از ارزش و منزلت انسانی نیست!

و باید بدونیم هر آن چیزی که اطراف ما وجود دارند اعم از طبیعت، حیوانات، و شاخه‌ها و زیر شاخه های هنر و فلسفه ی وجودیِ هر کدوم از اون‌ها و غیره، همه وُ همه، جهت عمیق شدنِ درک و بالا رفتن معرفت(شناخت) ما هستند..

چرا؟ چون ما اشرف مخلوقات هستیم! واضح و مبرهن!

توجه، تماشا، لمس، درک، کشفِ اعجاز! هدف این‌هاست عزیزانم..و اِلا اگر مقصود رو چیز و یا مسیر دیگری در نظر بگیریم، میرسیم به این جمله که؛ "همه‌ی این ها بهانه اند"! واضح‌تر اش چی میشه؟ اینکه ما به معنای واقعی خودمون‌ رو داریم مسخره می‌کنیم! 

الان، تنها راجب عطر می‌گم و از موضوعات دیگه رد می‌شم که سخن به درازا نکشه و در جهت اتمسفر سایت هم باشه...

یک عطر، هرچقدر هم که خاص، قدمت دار، عجیب‌الخلقه، کانسپت دار، هدف‌دار و... نباید وَ نباید باعث بشه که ما ارزش یک انسان رو زیر سوال ببریم!!

بنده شخصا طرفدارِ گفت و گو و بحثِ مفید هستم و اختلاف نظر رو یک امر بسیار طبیعی و مهم می‌دونم! اما حرف‌ها و برخورد های عجیب و غریبی رو الان دیدم و دیده بودم از قبل که اصلا مُدام دنبال ترک دیوار می‌گشتم که سال ها خیره‌شم بهش!!

دوست عزیز؛ شما حَق نداری، تاکید می‌کنم حقِّ این رو نداری که برای یک انسان تعیین تکلیف کنی و بگی چه کار کن و چه کار نکن!! حق نَداری جان دل!!

چطور به خودمون باید اجازه بدیم که چنین کنیم با افراد؟

دوستان، صد هزار بار شده که به خاص ترین عطرهایی که من پوشیده ام و راجب اونها نوشته ام توهین شده! بوی قبرستان و جنازه و این آشغال ها چیه به خودت میزنی و.... این حرف ها رو افراد به من زده اند! بیام بگم لطفا دهنت رو ببند و راجبِ عطرِ مورد علاقه ی من هیچ‌چیز نگو؟! من به یک انسان بگم ساکت باش؟ به خاطر یک عطر؟؟!

دوستان اینجای داستان دیگه عطر هیچ معنا و فلسفه ای براش باقی نمی‌مونه!! ما باعث می‌شیم چنین اتفاقی بیفته! ما با رفتار ناشایست و گفته هامون، با دستان خودمون باعث می‌شیم ارزش هنر و عطر به کُل به پایین کشیده بشه!

بده دوستان! واقعا این حجم از تفکراتِ سطحی و رفتار ناشایست به دور از انتظاره!

طرف علنا و واضحا میگه لطفا مارو با عطرهایی که دوست داریم تنها بگذارید و فقط راجب عطرهای مورد علاقتون اظهار نظر کنید!! یعنی چی واقعا؟

چند نفر خیلی محترمانه مخالفت خودشون رو بیان کردند! هیچ مشکلی هم نبود. اما بگیم ننویس؟ دوستان مهدکودکی هستید؟ واقعا گاهی فکر میکنم اومدم دبستان! یادش بخیر! ما هم سرِ خودکار و پاک‌کن و کِشِ سر و دستبند و‌‌‌ غیره، چنین حرکات عجیب و غریب و فوق‌العاده کودکانه ای ازمون سر میزد!

با انسان‌ها چنین نکنید دوستان..منزلتِ انسانی رو پایین نیارید با چنین حرف ها و کارهایی..مسموم نکنید فضا رو برای افراد! شما با چنین حرکاتی انسان هارو فراری می‌دید!

هدفتون رو دنبال کنید..کشف کنید..لمس کنید..لذت ببرید امّا بُت از هر چیزی درست نکنید! بت نسازید که مبادا برای فردی مشخص کنید که چه کار کنه و چه کار نکنه!

بیایم گاهی نگاهی به آیینه بندازیم! زیرِ پوسته‌‌ای نه چندان سفت و سخت، دیکتاتوری بسیار هشیار نهفته! 

بیایم اول از خودمون شروع کنیم! همه‌چیز از خودمون شروع میشه عزیزان! وَ جامعه و طبیعت بازتابی‌اند از وجودِ خودِ ما! آیینه دوستان! آیینه...

 

 

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir