XERJOFF - Mefisto

زرجوف مفیستو

مردانه
کد کالا : ATR-38353
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : مرکباتی معطر
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : زرجوف
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2009
کد کالا : ATR-38353
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 275
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
13,800,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    79
  • نمی پسندم
    43
  • - 25 سال
    6
  • + 25 سال
    52
  • + 45 سال
    4
  • روزانه
    55
  • رسمی
    5
تعداد رای های ثبت شده : 353
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

مفیستو ادای احترام به  عطر های کلاسیک ایتالیایی است. با نت‌های تازه از گریپ‌فروت، لیموی زرد و ترنج آغاز می‌شود، سپس تنها با مقدار کمی اسطوخودوس شروع شده و به درون نت کلاسیکی‌تر گلی از رز و زنبق فلورانسی می‌رود. پایه از یک آکورد قوی چوب صندل-سدر تأثیر گرفته و با نت‌های محرک مشک و کهربا پایان می‌یابد. از آنجا که آغاز و میانه‌ی مفیستو ترکیبات کلاسیک ایتالیایی هستند، پایه با زیر نت‌های قوی‌اش به آن پایان ملایم و دلپذیر شرقی می‌دهد. 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند زرجوف
طبع خنک
سال عرضه 2009
گروه بویایی مرکباتی معطر
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان
مناسب فصل تابستان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، گریپ فروت
اسانس میانی رز ، اسطوخودوس ، زنبق
اسانس پایه مشک ، کهربا، سدر ، چوب صندل سفید
نمره کاربران
Mefisto-زرجوف مفیستو
رایحه
8.3
122 رای
ماندگاری
8.1
122 رای
پخش بو
8
122 رای
طراحی شیشه
8.6
122 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند زرجوف
اخبار برند زرجوف
عطرگرام
نظرات کاربران (61 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
کازاموراتی زرجُف میفیستو
ترنج، لیمو، گریپ‌فروت :)
قیام مرکبات با پشتیبانی اسطوخودوس.
گلادیاتوری جوان و تنومند که شمشیر زنبق به دست و زره ای از رز به تن دارد و برروی بازوی خود بازوبندی بنفش رنگ بسته!
در جیب این جنگجو عکسی کوچک از سواحل آمفالی وجود دارد و روی دست راستش تتویی قدیمی از شکوفه ی نارنج که زیرش خیلی ریز نوشته شده: نرولی!
این جنگنجوی تندخو می‌جنگند برای تاج و تختِ کینگ کهربا، کوئین مشک و پرنس صندل :)
تاج و تختی باشکوه و بی اندازه سلطنتی که بسیار ماندگار است و آوازه اش همه جا پیچیده.
رایحه و نت ها سربازانی هستند که طغیان می‌کنند!
یاغی اند و بی پروا!
در فضا هیجان و نشاط ایجاد می‌کنند. کمی شیرینی. نه ترس و وحشت! نه خفقان...!!
مصمم به این طرف و آنطرف می‌روند و با صدای بلند میپرسند : بگویید کرید سیلور کجاست؟
پاسخ میدهند: (باترس) کرید سیلور کیست سرورم؟
سربازی که بوی سدر و کمی وانیل می‌دهد شمشیر می‌کشد: (فریاد) کرید سیلور مَاونتِن واتر. کجاست؟
ناگهان... سکوت...
نورخورشید با تابشی عجیب و ناشناخته به داخل می‌خزد.
فضا گرم و مرطوب تر از قبل میشود.
صدایی متین طنین انداز شد...
چشم ها از تعجب درشت می‌شوند...
پچ پچ... پچ پچ
یکی فریاد میزند : کرید است... عالیجناب. او اینجاست.
زرجف... شمشیر را به غلاف میسپارد.
تعظیم. دستان کرید را می‌بوسد. سرورم!
کرید لبخندی شیرین میزند...
درود بر شما فرزندانم.
به سمت پادشاه می‌رود و شانه هایش را به گرمی می‌فشارد!
رو به ملکه : بونژوغ مادمازل!
ملکه : بونژوغ موسیو!
کرید : سوا؟
ملکه : وی. سوا. بی اِن مغسی - اِوو؟
کرید : مغسی.
کرید : (چند لحظه تماشا...) اوغوواغ.
ملکه : اوغوواغ.
پادشاه به فکر اینکه ملکه ی رُمی اش چگونه فرانسه می‌دادند!!!
کرید دست پرنس را که رنگ چشمانش بسیار شبیه خودش است می‌گیرد و برایش از آبشارهای کوه نقره ای میگوید.
پادشاه و ملکه به هم نگاه می‌کنند. ملکه سرش را برمی‌گرداند...
و این پرده از نمایش تمام می‌شود...
این تئاتر بی نظیر برروی صحنه ی پوست من اجرا می‌شود...
برروی صحنه پوست تو...!
میفیستو... این نمایش نامه ی تراژدی و مرموز...
29 مهر 1400 پاسخ تشکر
42 تشکر شده توسط : محسن ملکی محمود بالدی
مسیح جان
چه زیبا و دلنشین
باحال و لذت بخش بود
لذت بردم =)
29 مهر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : nazanin بابک
درود بر تو و ممنون بابت مهربانی ات...
راز ملکه برملا شد :) خوشابحال ما و بدا به حال پادشاه!!
29 مهر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Melody nazanin
سلام
چرا از شما دیگه خبری نیست؟،متن های متفاوتی می نوشتید.
15 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : nazanin مسیح بسته شده
دزود متنتون با اینکه کمیک شد ولی ذوقتون آدم رو سرحال کرد .سرزنده باشید
12 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : امیر علوانی سالار كلوچه
مسیح عزیز
به به چه متنی
چه قلم دلربایی
شاد و سلامت باشی همیشه
03 آذر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سالمی nazanin

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
یکی از دوستان ازم سوال می‌کرد چرا انقدر کارهای زرجوف نسبت به بقیه کارها گرونه در جواب بهش گفتم به نظر شما چه فرقی بین این دسته از کارها و برند هایی مثل بولگاری، دولچه اند گابانا و ..... هست؟ گفت این نیشه و اون ها دیزاینر گفتم همین؟ به چه دلیل میفرمایید این نیشه این اسم نیش از کجا میاد؟

دوست عزیز شاید برای یک مخاطب ساده اگر دو انتخاب بزاریم مثال یکی آکوا بولگاری و یکی هم مفیستو بدون اینکه هیچ اسمی نام ببریم و قیمت رو بگیم بنظر شما کدوم رو انتخاب میکنه؟ ما این تست رو برای چند نفر انجام دادیم نتیجه این بود که هشتاد درصد افراد آکوا بولگاری رو انتخاب کردند اما چرا؟

معیار مخاطبین ساده خوشبویی و سادگی هست ناخودآگاه ساده تر رو انتخاب می‌کنند مفیستو عطری هست که چندین لایه داره و خیلی پیچیده تر و عمیق تر هست نسبت به دیزاینری ها تعداد آکورد ها حداقل دوبرابر اکثر دیزاینری هاست هم سیتروسی هم فلورال و هم امبری و مشکی اما آکوا بولگاری یک آکواتیک و سیتروسی ساده هست و ممکنه چندین نت دیگه هم کنار این ها استفاده شده باشه اما محسوس نیست عمق کار بسیار متفاوته چیدن چندین آکورد کنار هم بسیار نیازمند هنر و دانش هست و زمان بیشتری برای خلق اون اثر صرف میشه و همچنین هزینه متریال میره بالا طبیعی هست که انتظار قیمت دو برابر هم باید داشت که البته درصد غلظت هم متفاوت هست اما مخاطب عام به عمق کار، متریال و هنر توجه میکنه؟ خیر، ارتباط گرفتن با کارهای ساده و کم تراکم واقعا راحت تر از پیچیده هاست دلیل انتخاب عام هم همین هست؛

آلبرتو موریلاس استاد روایح عامه پسند هست روایحی شفاف، ساده ولی بسیار خوشبو خلق میکنه و هدفش مارکت هست البته هنرش رو در خلق روایح نسبتا حرفه ای در لرد جورج نشون داد، این هست فرق نیش و دیزاینر، چیزی به نام عمق و هنر به علاوه ی متریال، این دلایل قیمت بالا و انتخاب مردم عام که البته برای ما کشور فقیر و نابود به لطف بعضی ها بالاست وگرنه پرداخت ۳۰۰ دلار برای یک عطر خوب در تمام دنیا کار سختی نیست و کاملا معقوله نه مثل ایران حقوق یک و نیم ماه یک کارمند؛

نکته ی دیگه که پیشنهاد شخصیم هست اینه که همه ی ما عاشقان عطر نیز گاهی به دیزاینری ها نیاز داریم گاهی باید سراغ سادگی رفت و از خستگی ذهن کاست، باور کنید نیازی نیست در یک اوقات فراغت ساده و یا رفت و آمد بار سنگین نیش ها را به دوش کشید گاهی اوقات انتقال یک حس خوب کافیست .......
04 مهر 1401 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : حسین رفیعی Mahmoudreza ganjali

X
8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
هرکسی دوست داره صحبت رو به روش خودش انجام بده تا اون چیزی که نظرش هست رو بتونه ارائه بده. ولی بیام و یک نکته بگم:
در این زمان عطرها به چهار نوع تقسیم میشن: عطرهای قدیمی، مدرن و پر فروش (یا همون دیزاینری و باربرشاپی و استریت پرفیوم) و در آخر تکامل نیافته های بین جدید و قدیم.
اول پرفروش ها: مثل دیور سواژ، بلو د شنل، YSL Y، اونتوس و بیش از ۹۰٪‌ عطرهای بازار. وقتی صحبت در خصوص این عطرها هست کسی به دنبال بوی خاصی نمیگرده. همه در خصوص اینکه این عطر چقدر همه پسنده صحبت میکنن علتش هم اینه که این عطرها ساخته شدن که عطر باشن و بوی خوب و همه پسندی بدن تا شرکت ها ازشون با تولید بالا بفروشن. این عطرها برای سال های درازی ساخته میشه و ری فرموله شدن توشون شایع هست. همیشه هم در طی زمان به روز شدن، مثلا شما میگین این بو قدیمی هست یا این بو جدیده ولی اون خاصیت همه پسندی هی تکرار میشه. همچنین برای این بوها به دسته بیشتر اشاره میشه: مثلا فرش، فورال، وودی و اورینتال. تغییر فاز هم توی این عطرها یا نیست یا خیلی کمه.
دوم قدیمی ها: دیدین برای یک عطری میگن بوی دریا میده، بوی جنگل میده، بوی رز میده و… این هنر عطرسازی قدیمی هست که تا قبل از ۱۹۹۰ بسیار رواج داشت. مثل کرید گرین ایریش که شما میگین این بوی آبشاری میده که زیرش خزه رشد کرده. یا کارون یاتاقان که بوی جنکل کاج و بلوط میده. مثال های زیادی در این خصوص هست. توی این عطرها هنر این بوده که به شما اون حس به خصوص القا بشه. نت ها توی این عطرها به صورت زیر مجموعه ای و تکی هستن مثل سیتروسی یا سافت فلورال که فقط در همین زیرمجموعه تقویت شده اند. این به این معنی نیست که هنوز از این عطرها ساخته نمیشه بلکه طرفدار خودش رو داره ولی مثل گذشته دیگه همه همین شکلی نیستن.
سوم عطرهای بین دو دوره هست: این عطرها بعد از سال ۹۰ روی بورس اومدن که شما عطر رو میزدین و عطرها با تغییر فاز بوشون به شدت عوض میشد. مثلا اول بوی سیتروسی میداد بعد میرفت توی فاز گلی و در آخر یک دفعه چوبی. میتونم به عطری مثل ارولفا، هیمالیا یا کجال هوم اشاره کنم که اینجوری هستن. این دوره خیلی کوتاه بود و خیلی هم طرفدار نداشت.
و در آخر عطرسازی مدرن: اکثر کارهای نیش قوی در حال حاظر توی این دوره هستن، امواژ، زرجوف، اورتو پاریسی، ممو و غیره. کارهاشون سمت داره ولی نه خیلی مستقیم. برای مثلا مگاماره از اورتو پاریسی: بوی نمک میده، بوی دریا میده ولی فقط بوی نمک و دریا میده؟ نه، یکم تنده، یکم ترشه، یکم سبزه، بنسدانول داره، ساندالور داره که نت های اصلی صندل هستن ایتل موتال داره و ایریس داره که کار رو کمی پودری کردن، عود، مشک و ایسوسوپر که کار رو ملایم کردن در او طرف نورلیمبنول و تیمبرول همراه با جاوانول که بوی عنبر رو کریستاله میکنه تا هم پخش بو داشته باشه و هم ماندگاری. وقتی بوش میکنین اون بوی کریستاله کاملا دماغ رو قل قلک میده. و یک کار اکواتیک، سبز، اروماتیک، چوبی هست.
یا همین کار، وقتی بازش میکنی بیشترین چیزی که نظرت رو جلب میکنه فلورال بودنه ولی فقط فلوراله؟ نه یک پخش بوی سیتروسی داره، سیتروس ملایم مثل پرتقال شیرین، لیموی سبک و یکم لیموی ترش در کنارش ته مایه چوبی شرقی، صندلش نه به صورت مواد اولیه بلکه خود صندل هستش، مشک و کهربا کار رو شیرین و صاف و یکم صابونیش کردن ولی نه اوقدری مشک داشته باشه که بخواد کار رو تمیزش کنه، ایتل موتال همیشه با اسطخودوس استفاده میشه که یکم هم کار رو پودری بکنه و ایسوسوپر باعث پیوند خوردن بوی سیتروس به فلورال میشه پس یک عطر فلورال، سیتروسی، اورینتال هستش.
ولی در این عطرها اینکه به این شکل بهشون اشاره بشه فایده ی چندانی نداره.
من میام و برای این عطرها از کلمه هایی مثل همه پسند، خاص پسند و اگزاتیک استفاده میکنم. اگر نتی نت اصلی باشه اون نت رو بیان میکنم و در خصوص ماندگاری و پخش بو صحبت میکنم. گاهی وقت ها ریز شدن در بوی عطر کار رو خراب میکنه و ذهن رو گمراه.
پس این عطر یک عطر گلی به حساب میاد با یک گل ملایم، اولش کمی سیتروسی هست و این بوی سیتروس تا مدتی با عطر هست، تقریبا بوی گلش تا آخر همراهیش میکنه و در آخر بوی گل صابونی شیرین داره.
عطر به شدت همه پسندیه. بیشتر زنانه حساب میشه چون بوی گلش نسبتا قوی هست ولی به اندازه کارهایی مثل رویال میرفیر و فرنچ لدر گلش زنونه نیستش.
وقتی عطری این قیمت رو داره من دوست دارم پخش بوی زیادی داشته باشه و ماندگاری بالا، ولی این عطر یکم از لحاظ پخش بو و ماندگاری ضعیف هست. البته کلا کار ملایمی به حساب میاد.
پخش بو: ۳ الی ۴ پاف برای پخش متوسط و متوسط رو به کم.
ماندگاری: حدود ۴ ساعت متوسط و متوسط رو به کم و ۲ ساعت در حد بادی سنت ولی محو.
بویایی: کار یونی سکسه ولی یکم به سمت زنانش بیشتره. به شدت همه پسنده مخصوصا برای سر کار یا مهمونی های خیلی رسمی. اگر علاقه به کارهای فلورال دارین پینهادش میدم.
بلایند بای؟ میشه انجام داد.
20 بهمن 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : Mehdi فرید شعبانی
درود بر شما، بدون تردید دقیق ترین پربارترین واضح ترین و به درد بخور ترین نظری بود که طی چند سال در این سایت خوندم، امیدوارم باز هم از نظرات ارزشمندتون بهره مند بشیم.
30 بهمن 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Golnoosh بابک
با سلام خدمت دوستان، نظر این دوستمون بسیار دقیق و با جزعیات بود، اما واقعا دنیای عطر به سلیقه و عواطف انسانها برمیگرده و نمیشه عطری رو به دیگران تحمیل کرد. من در مورد روژا دااو الیسوم یا الیسیوم زیاد تعریفشو شنیدم اکثرا گفتن بی نقص اما با توجه به اینکه بنده عطرش بالاترین گرید رو داخل بازار استفاده کردم خیلی بوش ووووواوووو نبود و من نمره ۶ رو بهش میدم. ولی یه سری از دوستان عطرای فیک استفاده میکنن و میان نظر میدن یه سری از دوستان هم دلسرد میشن. دنیای عطرها دنیای بسیار پیچیده اما دلنشینیه چون عطرها تغییر نوت دارن و نمیشه رفت عطر فروشی ۲۰ تارو تست کرد ببینی کدوم بهتره، از طرفی عطرها غلظتهای مختلف دارن و همین روی موندگاری و پخش بو تاثیر میزاره، ولی در مورد ادکلن های اصل که یه رسیپی رو دارن بحثی ندارم و نظرات رو میپذیریم.اما اگر دوستان عطری میشناسن که ذات عطر موندگاری خوبی داشته باشه و پخش بوی عالی خارج از مبلغ ریالیش و عطر امضا باشه پیشنهاد بدن خوشحال میشیم. توسکان لدر موندگاری بسیاااااار عالی ای داشت ولی چرم ابتداییش سنگین بود و دلمو زد اما موندگاری و لذت رایحش بعد ۵.۶ ساعت تازه دلنشین میشه. یه چیز توی همین مایه ولی چرم کمتر. سپااااس فراوان.
25 فروردین 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Golnoosh امیر علوانی
سلام. حالا که صحبت کرید شد و عطرهای ماندگار و پخش بوی عالی: یک نکته ای که عزیزان بهش دقت نمیکنن اسپری هستش. اسپری عطر، روی میزان پخش بو خیلی تاثیر داره و اسپری های کرید از تمامی اسپری ها دیگه یک سر و گردن بالاتر هستن.
مثلا من میگم اونتوس بین ۶ الی ۱۰ پاف نیاز داره. خب یک حساب سر انگشتی میگه ۶ پاف حالا خوبه. ۱۰ پاف هم که من نمیزنم پس اونتوس ارزش خرید داره. چیزی که بهش دقت نمیشه اینه که تمامی اسپری های کرید بین ۲ الی ۳ برابر بیشتر از یک اسپری معمولی عطر اسپری میکنن. همچنین پراکنده کنندگی اسپریش هم به شدت بالا هست. برای همین یک عطر کرید با ۵ پاف به اندازه ۱۵ پاف یک عطر زرجوف، عطر اسپری میکنه اون هم پراکنده تر که باعث میشه پخش بوش در لحظه اول زیاد بشه.
حالا در طرف مقابل برند آمواژ اسپری هاش بین نصف تا یک سوم عطرهای معمول اسپری میکنه که با یک حساب سر انگشتی میشه حدود یک پنجم عطر کرید. برای همین عطرهای کرید من زود تموم میشن ولی آمواژها انگار تمامی ندارن چرا که من هیمالیا رو بین ۸ تا ۱۲ پاف میزنم تا پخش فراوانی داشته باشه در حالی که بلک ایریس با ۳ پاف کار خودش رو میکنه و این عدد برای رفلکشن ۴۵ پنج الی شش پاف هست. پس با هر بار زدن هیمالیا من به اندازه ۴۰ الی ۶۰ پاف آمواژ عطر مصرف میکنم ولی اصلا به چشمم نمیاد، بوش هم که نمیمونه.
برای امضا که نیاز به پخش بوی زیاد و ماندگاری فراوان داره وگرنه اصلا امضا نیست چون کسی نمیفهمه:
زرجوف های الکساندریا، MDW، کامدانته و ناکسوس خیلی خوبن ولی شاید فقط ناکسوس رو بشه گفت عالیه (کپیشون رو نمیشه ساخت)
کارهای الکاسندر گولتیری بلک افغان، ترونی و مگاماره ولی یکم کپیشون زیاد.
کارهای آمواژ سری اینتلود حالا خودش و ۵۳ و بلک آیریس (کپیشون رو نمیشه ساخت)
کار شیخ مدل گلد ادیشن
PDM مدل لیتون اکسکلوسیو
بریکورت سابورسیف
اینکه میگم کپیشون رو نمیشه ساخت دلیل به این نمیشه که نسازن ولی بوشون نزدیک هم نمیشه.
این عطرها پخش بوی زیاد همراه با ماندگاری فراوان رو دارن که میشه راحت برای سیگنچر ازشون استفاده کرد. ولی قیمت هاشون چندان مناسب نیست.
باز در قیمت های کمتر کارهای فراوانی هست ولی در مقابل اینها صحبت چندانی ندارن.
27 فروردین 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : Golnoosh Saba.taheri

دوستان سلام. 🧡
من امروز سرشار از ذوقم. مثل حال زکریای رازی بعد از کشف الکل! 🤟
پس از یک سال جست و جو برای یک عطر خنک با بوی رز، این شاهکار رو پیدا کردم. 🎉
تمام مدت بین عطرهای زنانه گشتم.
خیلی از این عطرها رو پسندیدم و روی سرم جا دارن اما هیچکدوم اونی که میخواستم نبود.
یا رزش خیلی قالب بود، یا خیلی کم حس میشد یا ماندگاری نداشتن یا خیلی گرم بودن.🥀
این عطر رو به اصرار فروشنده تست کردم در حالی که داشتم میگفتم نه من عطر مردونه دوست ن....
جمله کامل نشد. و تمام! 💥
من همون بویی که میخواستم رو پیدا کردم.
یک رز فوق العاده، خنک و بدون شیرینی زننده. 💨🌹
بوی مرکبات خیلی ملیح مشام رو نوازش میده.
انگار که زیر بارون نشستی توی جنگل🪵🌧️، دسته گل رزی که چیدی رو می‌ذاری روی دامنت و یه نارنگی از کیفت در میاری پوست می‌کنی که بخوری🍊
حس میکنم می‌تونه عطر امضام باشه برای بهار و تابستون.
البته مطمئن نیستم هنوز.
04 خرداد 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : میثم شیخی Rezvani
اگر دنبال رز هستید عطر کارتیر دکلریشن دن سویر رو حتما تست کنید... واقعا لذت بخشه. بوی رز مردانه و شیکی داره. هیچ شباهتی با عطر مشهدی و حرمی نداره
21 خرداد 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Sepehr s Saba.taheri
خیلی ممنونم بابت پیشنهادتون.
در اولین فرصت تست میکنم. درباره اش مطالعه کردم و بعید می‌دونم که باب مسلم نباشه.🌹🙏
21 خرداد 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : محسن جمالیان بابک

ali
8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
مفیستوملغمه ای هارمونیک ازسیتروس ها و رایحۀ صابونی لاوندره‍ که روی بستری پودری وودی اززنبق وصندل قرارگرفته.
شروع اینکارباحسی شاداب وفرش ازترکیب ترنج وگریپ فروت استارت میخوره که درکنارشون تمی سبک ازلیمو وکمی شیرینی امبر راهم بصورت زیرپوستی داریم.
خیلی زوددرکناره سیتروسهایه حس تمیز وتاحدودی صابونی از اسطوخدوس راحس میکنم که درادامه روی یه بسترپودری وودی از زنبق وصندل قرارمیگیره.
نت های سیتروسی، اروماتیک وگلی درمفیستو بقدری لایت وشفاف هستندکه احساس میکنم ازچندلایه فیلترعبورکرده و دست اخر بادستگاه پولیش یه صیقل تروتمیزهم خوردن.
یکساعتی که میگذره فضای سیتروسی کار کمرنگ ودرمقابل مشک ویه حس ملایم و چوبی مانندراحس میکنم که حضورمشک اون تم صابونی اسطوخدوس رایه نمه برجسته میکنه ودرادامۀ این روند فضای کاررا ازاون حالت کژوال و نیمه رسمیِ ابتدایی خارج وشکل وشمایل رسمی تری به خودمیگیره که بسیارشیک وشامه نوازه.
مفیستوراجزکارای خوب تابستانی میدانم که داره هایپ میشه.
پخش وماندگاری خوب یاحداقل متوسط به بالایی درمقایسه باکارای خنک داره.
باتشکرازعطرافشان.
24 خرداد 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : Golnoosh Hunter
فکر کنم شما هم جدیدشو تست کردین
12 مرداد 1400 پاسخ تشکر

10
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
چشم نواز همانند چمنزاری سر سبز و پوشیده از گل ..
روح نواز به طراوت نوازش نسیمی خنک بر روی پوست ..
به خنکی برکه ای زلال در اعماق جنگل ...
تصور کنید ..
دور و اطرافتان پر است از درخت و باغهای میوه ..
خورشید میدرخشد ..
همه چیز زیباست ..
همه جا زیباست ..
آسمان ..
زمین ..
نور میتابد ...
غرق در لذت ...
نگاه کنید
احساس کنید ...
قدم بزنید ...
با تمام وجودتان لمس کنید ...
نفس بکشید ...
بوی ترنج ..
شاخه ای رز ..
دسته ای زنبق ..
خنک ....
دلفریب ..
دلربا ...
به یاد ماندنی ...
پاک , دوست داشتنی , غنی ...
بی آلایش اما با اصالت ..
درونگرا ولی جسور ...
کم حرف ولی شاداب ...
سیلور مانتن ؟ کمی شاید اما نه , مفیستو ....
شیطان در درون اما در ظاهر یک فرشته ی بی گناه ...
22 خرداد 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : محمود بالدی Rezvani
سلام دوست عزیز من در خرید این عطر شک دارم و عطر مد نظر من رایحه خنک و میوه ای و کمی ترش و شیرین هستش واصلا هم از رایحه تلخ خگشم نمیاد آیا تو این عطر رایحه تلخ به کار رفته یا خیر؟!
08 دی 1402 پاسخ تشکر

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
بادرود به همه عطرافشانیهای عزیز بنده عاشق نت گل رز کنترل شده به صورت حالت مردونه توی عطرها هستم که اون حالت گلاب طور و حرم گونه رو نداشته باشه از شاهکارهای این موارد میشه به همین شاهکار زرجوف کاساموراتی مفیتسو کرید رویال میفر ورساچه پور هوم و کرید وایکینگ اشاره کرد که با وجود نت گل رز بلغاری بیشتر حالت مردونه رو تداعی میکنن از دوستان و اساتید محترم اگر موارد دیگری هم سراغ دارن ممنون میشم پیشنهاد بدن با سپاس.
19 اسفند 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali حسین رفیعی
سلام بابک جان

از برند کارنر بارسلونا عطرهای زیر رو بهتون پیشنهاد میکنم :

- عطر بلک کالاموس
رایحه رز در این عطر با روایح ادویه ای تند و روایح دودی همراه شده و فضای منحصر بفردی رو از رایحه رز به نمایش میزاره
طبعی گرم با پخش خوب و ماندگاری خیلی خوب

- عطر رز اند دراگون
رایحه رز در کنار روایح ادویه ای گرم و شیرین و روایح چرم و انیمالیک ، بسیار وحشی و جذاب شده
طبعی گرم با پخش و ماندگاری خیلی خوب

[EDITED] 1401/12/20 00:40
19 اسفند 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : بابک آلالیتا
با سلام خدمت شما آقا بابک ضمن فرمایش آقا ایرج عزیز منم دو عطرو معرفی میکنم یکی روسام از هیستوریز پرفیوم و یکی هم الموت از لورنزو ویروسی این دو تا رو هم تست بفرمایید
20 اسفند 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali Sepehr s
این رو بو کنی بقیه برات شوخی می‌شن دور:
"کارتیر(کاغتیه) دکلریشن دن سویر "

آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری..
23 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : مسافر امیر علوانی

10
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
بچه که بودم یه خودکارهایی بود که جوهرش عطر خاصی داشت و من واقعا عاشق اون رایحه بودم. و بو کردن بوی اون جوهر حس خاص و جالبی برام داشت و شاید حتی یکی از دلایل علاقه م به لوازم تحریریه همون عطر بوده. نمیدونم چرا ولی حس میکنم رایحه مفیستو شبیه به اون جوهر های عطری. شایدم هون نباشه اما منو به یاد اون میندازه.

عطری بسیار شاداب و سرحال و پر انرژی
مثل یه آدمی که وسط مشکلات و سختی ها چالش ها با انگیزه و پرقدرت به جلو میره و به اهدافش فکر میکنه اما مغرور نیست. سخت کوش و ثابت قدم اما در عین حال خوش اخلاق و محترمه. هم زندگی شخصیش مهمه هم زندگی کاریش.

مناسب بلایند بای نیست اما رایحه خاصی داره.

تحلیل نت ها هم خب تو مشخصات عطر جالب گفته شده.
نت های اولیه ش ایتالیاییه و نت های نهاییش شرقی.

اگر میخواید یه عطری داشته باشید که از رایحه ش انرژی بگیرید (اسمشو میزارم عطرهای هایپر) میتونه گزینه جالبی باشه.

متشکرم از وقتی که صرف کردید.
26 تیر 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : zariiii marjanmohamadi

سلام به عشاق دنیای روایح
چند کلمه در باب مقایسه مفیستو و کرید سیلور مانتین واتر
من در بیمارستان کار میکنم و خب در این فضا دست برای انتخاب ادکلن خیلی خیلی بسته اس
بخاطر همین بیش از ۲۰ سمپل و دست ریز از بهترین خنک و معتدل های موجود تهیه کردم و پس ازتقریبا‌ سه ماه نتیجه را براتون مینویسم که در نهایت کرید سیلور مانتین واتر و کازاموراتی مفیستو ب فینال راه پیدا کردن (هر روز سه عطر انتخاب شد و سه روز تست شدن و هربار یک عطر به مرحله بعد میرفت و با بقیه مقایسه می‌شد )
در فضای indoor و out door ، روی کت شلوار و روی پوست و در بیمارستان 😅 (دو روز در جوار یکی از استادان بودم و چون ایشون ید طولایی در عطر و ادکلن دارن از عمد دو روز رفتم پیششون هر‌ روز یکی از فینالیست ها را زدم تا ببینم بازخورد ایشون چیه )هم امتحان کردم .امیدوارم دوستان ناراحت نشوند چراکه فقط یک نظره از بنده حقیر و نظر دوستان هم بسیار بسیار محترمه
در اوپنینگ کار ب قدری این دو شبیه هم هستن که تشخیص دادنش شاید برای قوی ترین شامه ها هم سخت باشه
در اوپنینگ کار یکمی شیرینی حس میکنید ک اگ فول پوشیده باشید ممکنه کمی آزرده بشید ولی چند ثانیه صبر کنید مرکبات غوغا میکنن ترنج لیمو بشدت شما را سرحال میارن
پس از اوپنینگ تفاوت این دو کار مشخص میشه
و اینطوری میتونم بگم ک تفاوت شون تفاوت بوی گل رز مصنوعی و طبیعیه !
در مفیستو حقیقتا گل رز و زنبق را با دل و جون بو میکنید و لذت میبرید (شاید علاقه من بخاطر همین زنبق باشه که امضای من در زمستان‌های قبل دیور هوم اینتنس بود )
نت ها در مفیستو بسیار شفاف حس میشن و تغییر نت ها با عشوه تمام عوض میشه و واقعا سر کیف می آیید
و در درای داون هم میرسیم ب نت مورد علاقه من که چوب صندل هست و مفیستو با خودنویس طلایی و مشکی براقی در دست امضای خودش را میزنه و خداحافظی میکنه
در مقابل میتونم بگم کرید پس از اوپنینگ عطری کاملا خطی میشه. نت ها زمخت و غیر شفاف هست (دوستان این نظر بنده حقیر هست وگرنه کمپانی عظیم کرید کم به دنیای روایح و عشاق آن خدمت نکرده ) ب قدری ک استادم‌ به سرفه افتادن و گفتن این دیگ چیه امروز پوشیدی و فرمودن برو روپوش تا عوض کن
در میدل نوت بیشتر متالیکی میشه و کمتر صابونی ولی همچانان مرکبات با شما هستن و در درای داون هم تغییری در نت ها ایجاد نمیشه شاید بخاطر سنتتیک بودن این عطر کرید
در پروجکشن کار مفیستو کاملا دست برنده را داشت
در ماندگاری هم همینطور مفیستو(صرف نظر از قیمت) قابل قبول بود و کرید باید چند بار طی روز شارژ بشه
در کل من مفستو را تا امروز و این لحظه شاهکار بخش خنک دنیای عطر سازی میدونم که هرچقدر در ستایش این عطر بگم کمه (با در نظر گرفتن این ک من از عطر شیرین اصلا خوشم نمیاد و در زمستان امضای من توسکان لدر هست اما این عطر فرق داره و دنیایی را در قامت کوچک خودش جا داده و شاید بخاطر اینکه این عطر ب مشام من ترش میاد تا شیرین )
خوش بو ترین باشید به بهترین عطر ها
ارادتمند میثم عباسیان .
03 فروردین 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Golnoosh Emilly. AM
درود
فرا رسیدن سال نو و نوروز رو به همه‌ی اعضا عطر افشان و کسانی که به عنوان میهمان مطالب اینجا رو می خونند تبریک می گم.
جناب عباسیان چون دیدم دیور هوم اینتنس و مفیستو برای شما مقبول واقع شده و اینها از علایق خودم هم هستند، چند تا عطر دیگه هم پیشنهاد میدم به شما اگه امتحان نکردید تست کنید، سل مارین از جیمز هیلی، گرلن لهوم ایدیل کولون،آکوا دی ساله از پرفیوم روما.

[EDITED] 1402/01/03 23:43
03 فروردین 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Mahan کاوه

بعنوان یک خانم که بوی این عطر رو فقط از یکی دیگه استشمام کردم باید بگم فوق العاده هست جوری که توی پاساژ داشتم خرید میکردم بو مثل بمب باز شد و واقعا دنبال بوی عطر گشتم و از آقا اسم عطرشون رو پرسیدم عطری برای سنین جوان هست مثلا ما بین ۲۶ الی ۳۵سال میشه گفت تقریبا اسپرت و بوی لوکس و جذاب ولی واقعا از امتیاز پخش بو تعجب کردم چون میشه گفت یک فضای بزرگ رو گرفته بود ولی این اتفاق برای حدودا ۵سال پیش هست شاید ریفرموله شده باشه
10 دی 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Golnoosh آلالیتا

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟