STEPHANE HUMBERT LUCAS 777 - Soleil de Jeddah

استفان هامبرت لوکاس 777 سولیل د جداه

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-36825
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2013
کد کالا : ATR-36825
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 415
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
20,700,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    18
  • نمی پسندم
    9
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    11
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    2
  • رسمی
    9
تعداد رای های ثبت شده : 75
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

اگر می‌خواهید روح «سولیل د جداه» را لمس کنید، به این عبارت دقت کنید: «نور شدیدی که از خورشید ظهرگاهی می‌تابد». این عطر روشن و خاکی‌ـ‌زمینی را استفان هومبرت لوکاس خلق کرده است. نت‌های آغازینش را لیموترش و اوسمانتوس ساخته‌اند تا تعادل مناسبی را در مقابل سرشت گرم کهربا و روایح چرمی در نت‌های پایه به‌وجود آورده‌اند. عصاره زنبق فلورانسی هم آرومای پیچیده و چندلایه‌ای را به نت‌های میانی این عطر بخشیده است. 
«سولیل د جداه» همچون ردی اسرارآمیز و خورشیدی از عطری نمایان می‌شود که انگار همین چند لحظه پیش از فضای پیرامونتان عبور کرده است؛ با جذابیت و ظرافتی دسترس‌ناپذیر اما آتشین و سوزان. رایحه چرم و گیاهان ریشه‌ای با کیفیتی ناب درون کهربا و گل‌های شرقی ذوب شده‌اند و سپس درون میوه‌های مرکباتی غوطه خورده‌اند. 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند استفان هامبرت لوکاس 777
عطار استفان هومبرت لوکاس
طبع خنک
سال عرضه 2013
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه لیمو ترش، بابونه ، گل اوسمانتوس
اسانس میانی زنبق ، عنبر
اسانس پایه وانیل ، زنبق ، چرم
نمره کاربران
Soleil de Jeddah-استفان هامبرت لوکاس 777 سولیل د جداه
رایحه
8.3
22 رای
ماندگاری
9.1
22 رای
پخش بو
8.8
22 رای
طراحی شیشه
9.1
22 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (29 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.

Soleil de jeddah Stephane Humbert Lucas
Ballistic missile test a success

سوال: آقای ایکاروس سلام.. من مدت زیادی از اونتوس استفاده میکردم. ولی همونطور که میدونید دیگه این رایحه خز شده و اینا. یه عطر میخوام با همون اثر و خوشبویی و پخش بوی خیلی زیاد که از جنس مخالف هم بازخورد بگیرم و کیفیتشم خیلی خوب باشه.. قیمتشم مهم نیست.. .
این سوال رو خیلی از من میپرسن. یه لیست طویلی میشه نوشت و برای یه مدتی این پرونده رو مسکوت کرد. ولی با این کار همینجا عطر رو برای فرد مقابل خلاصه کردی توی یه لیست و ارتباطش رو قطع کردی. یکی از صدها پیشنهادی که به این سوال بدیم همین عطر هست.

سولیل دو جیدا /خورشید جده/
جزو معدود کارهای استفان هامبر لوکاس هست که روشنه. سولیل روایت طلوع تا غروب آفتاب یک روز بهاری در جده ست به روایت نت هاش. سولیل چرمی نیمه تاریک ، مخملی ، کمی دودی که از برچ و ایزوبوتینل و بنزوئین ساخته شده و چوبی و خاکی و پودری و نیمه حیوانی میشه که این چرم از پس تلالو طلوعی میاد که نت های سیتروسی تیز و با نمک و جویسی و سبزینه فرش و با طراوت و بالزامیک و معطری میسازنش که ظرافتی از عطر چای رو در خودشون بهمراه دارن.
کار خیلی خیلی خوشبو و درخشنده ای در زمینه ی کیفیت و رایحه و بازخورد. یک چهارم مایع عطر رو پرفیوم غنی و درجه یک تشکیل میده که در نوع خودش کم نظیر محسوب میشه. با پراکنش بویی شایع کننده و بمب گونه که وارد هر محیطی بشید اونجا رو از آن خودش میکنه. اینکه بخواین برای پنجاه میل از اون حدود دویست و بیست یورو هزینه کنید کاملا به خودتون بستگی داره.
6.5 از 10
06 آبان 1396 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : Rezvani سوشیانت
ایکاروس عزیز درود بر شما. سپاس از حضور درخشانتان
یکی از فروشندگان قیمت حیرت انگیزی رو بابت 50 میل این عطر پیشنهاد کرد که وقتی علت قیمت پایین (حدود 600 تومان) رو جویا شدم در پاسخ راجع به تهیه ی این عطر (و بعضی محصولات دیگرشان) از پرنت کمپانی ها و راه های متفاوت! واردات گفتند. اگر امکان توضیح نبود در کل بفرمایید چنین قیمتی برای این عطر متصور است؟
سپاس
15 آبان 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سوراکی ssh
اتفاقا چند شب پیش رفتم به فروشگاهی تو وزرا و این عطرو رو دستم تست کردم، فروشنده 50 میلشو 1180 بدون تخفیف قیمت داد (یعنی اینکه موقع خرید یه تخفیفی میده) حالا اصلا فرض کنیم یک میلیون تومن.
همون شب تو کانال تلگرامی سایتی که بهش اعتماد دارم و بارها ازشون خرید کردم دیدم که این محصول 550 برای پنجاه و 760 برای صد میل قیمت گزاری شده! اختلاف قیمت واقعا زیاده و راستش این موضوع در مورد برخی برندها داره اتفاق میفته، خیلی از محصولات زرجف و آمواژ با قیمت‌هایی بین 550 الی یک میلیون فروش میرن. منم هنوز جواب قانع کننده ای برای این اختلاف قیمت 100درصدی پیدا نکردم.
15 آبان 1396 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : afshin ariaei معین هاشمی
ریما عزیز
قیمتی که محصولات روژا داو در اختیار فروشندگان قرار میگیره حدود سی تا سی و پنج درصد قیمت فروشش هست. این حاشیه ی سود بالا در اکثر برندهای اصطلاحا لاکچری جهان وجود داره. برندهای لاکچری یا نیش که میخوان در میان این چند ده هزار عطر به یک فروش و اسمی برسن بایستی با ایجاد یک حاشیه سود فراوان ، فروشگاهها رو ترغیب به تهیه محصولاتشون کنن. بعضی برندها که اینقدر اسم دراوردن یکی از دلایل اصلیش همین حاشیه سود بالاشون هست. حالا یکسری دوستان که به این قیمت های خرید پایین دسترسی دارن اونها رو به قیمتی پایین تر از قیمت جهانی میفروشن.
اما یک سناریوی دوم این وسط هست. تمام کلایو کریستن های تستر بازار ایران تقلبی هست. یک مجموعه های اند پرفیومری مثل کلایو کریستن هرگز تستر نمیسازه از عطرش بفرسته اینور اونور اونم با اون بدنه احمقانه. . حتی گفتنشم خنده داره. مثلا پورشه بیادش یه ماکت روی جلد پیکان سوار کنه بفرسته کجا؟ ابوطبی و قطر و کویت؟؟؟ اکثریت به اتفاق کریدهای بازار که من دیدم تستر تقلبی هستن. (حالا باز از فردا نوچه های اینا میان به ما بد و بیراه میگن و داستان میسازن. نمونه ش در بین اکثر رویونویس های ایرانی که برای تست عطر خودشونو به هر دری میکوبن فراوان هست). در باره کاری مثل بلک افغانو هم همینطوره. در مورد این برند ولی نمیدونم. برخوردی نداشتم. اما هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری بدنه نسبت به نسخه اصل کاملا جعلیه. این کاهش قیمت نسبت به مارکت اصلی برای این تیپ برندها چیز عجیبی نیست اما باز هم میگم به سبقه اون فروشنده توجه کنید و حتما یک جای دیگه نسخه ی اصلی رو تست کنید. عموما در دومین بازار عطر فیک جهان (ایران) هرگز در این حد ریسک نمیکنم.
15 آبان 1396 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : آرش م. Mehran
ریمای عزیز سلام
خوب میدونم کی به شما این قیمت رو داده.پارسال از ش اپیک آمواج رو به قیمت 600تومن خریدم و فیک بود و هنوز داغش بر دلم مونده.
قیمت این محصول یک میلیون هست و گیریم ده درصد تخفيف داشته باشه ،میشه 900 تومن اصلأ Off بخوره 20% میشه 800 تومت ولی 600 تومن خیلی معنا داره.........خخخخخخخخخخ
من فقط میگم کلاه برداری و شارلاتانی و دزدی........
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سالار كلوچه سعید رضایی شوشتری
ممنون از این پاسخ راه‎گشا ایکاروس عزیز

م.س: بله بنده هم از یکی از فروشندگان وزرا که اطمینان کامل بهشون دارم سوال کردم یک تومن قیمت دادند که نهایتا 950 هم پایین آمدند (برای 50میل)

حسن کبیری: متاسفانه حاصل تجربه ی جمعی ما از خرید های اینترنتی نهایتا ناکامی است. خصوصا در مورد خرید عطر... ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه‎تان
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : azi سوراکی
جناب کبیری
از اونجایی که شما تجربه بالایی دارین و تعارفی با کسی ندارین لطفا از این قبیل راهنمایی ها بیشتر انجام بدین،به یه نوعی بدون نقض قوانین سایت ما رو در جریان بذارید که ما هم در دام این کلاهبرداران و شیادان نیفتیم،سپاس
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ریما azi
م. س عزیز سلام
با احترام، خواستم خدمت شما عارض بشم بنده هم از همین سایت خرید میکنم که این عطر رو در حجم های 100 میل و 50 موجود داره. اگر تهران تشریف دارید بنده حاضر هستم عطر خودم رو که از ایشون خریداری کردم بیارم و شما حتی دستریز بردارید و با نمونه ای که در وزرا تست داشتید قیاس کنید. ایشون قطعا مشخصات سفارش من رو دارند و می تونید با من هماهنگ کنید. شما فرمودید که بارها از ایشون خرید داشتید و با تجربه ای که دارید قطعا اطمینان داشتید از اصالت کالای خریداری شده.. .
جناب کبیری اذعان داشتند از ایشون عطر اپیک فیک خریداری کردن و ایشون رو شارلاتان و دزد و... خطاب میکنن. با تمام احترامی که برای جناب کبیری قایل هستم و امیدوارم از صحبت بنده ناراحت نشن، اما اگر تنها یک درصد ذهنیت و برداشت ایشون درست نباشه، تهمتی ناروا به حساب خواهد آمد.
من هم اگر بدون حصول اطمینان از گفته جناب کبیری، چنین قضاوت و برداشتی داشته باشم، به همان اندازه اشتباه کرده ام.
م. س عزیز بنده هم تقریبا هر چند روز یکبار به فروشگاه های عطر سر میزنم. در خصوص کارهای نیشی که از ایشون گرفتم اختلافی در خصوص رایحه و کیفیت و اصالت با نمونه آن در فروشگاه های وزرا و... ندیدم.
دوستان عزیز و همراهان همیشگی، کمی توجه داشته باشیم صحبت های ما و قضاوت های ما و نوع ادبیاتی که به کار می‌بریم، خط فکری به دیگران خواهد داد و ممکنه نا خواسته مسبب ایحاد ذهنیتی نادرست در دیگران باشیم که پیامد مناسبی به همراه نداشته باشه و به دنبال آن تخریب شخصیتی. خواهش میکنم کیفیت کامت هارو افزایش بدیم. پر حرفی بنده کمترین رو ببخشید. بهترین هارو برای شما آرزومندم.
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سامان.ج امین جلالی
Mahdi گرامی،
در مورد اعتبار اون فروشگاه من با شما موافقم بیش از ده عطر نیش ازشون خریدم و هیچوقت مشکلی تو محصول ارسالی وجود نداشته، ضمن اینکه قیمتهای بسیار مناسب و دلیوری سریعی هم دارن. من حس کردم جناب کبیری از فروشگاه دیگه ای حرف میزنن (راستش نرفتم بگردم ببینم کجا این عطرو 600 قیمت زده)
من قبلا هم از یه فروشگاه اینجا دفاع کردم که متهم به فیک فروشی شده بود و گرچه سرویسش بخوبی سایت مورد بحثمون نبود ولی میدونستم تهمت نارواییه. چون شدیدا اعتقاد دارم از کار صادقانه و درست باید دفاع کرد.
دغدغه شما قابل درکه ولی هنوزم فکر میکنم فروشگاه مدنظر آقای کبیری جای دیگه ای بوده، بهرحال اگه ایشون کامنت ما رو دیدن امیدوارم خودشون موضوع رو بیشتر روشن کنند.
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : سامان.ج مهدی
با سلام خدمت دوستان عزیز
الان دو تا سایت اینترنتی دارن این عطر رو با قیمتی که دوستان فرمودن بفروش می رسونن, من اکثر خریدهامو از یکی از این سایتها که بعضا توی آپارات هم ویدئو میزاره خرید میکنم و تمامی عطرهایی که تا امروز از این سایت خریدم اصل بوده
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : م. س.
سلام به همه ی دوستان عزیز
راستش من دوست ندارم نشانی دقیق بدم.هم مخالف قوانین سایته و هم نمیخوام اون سایت خیلی بدنام بشه.
مهم ترین مسئله برای خرید من ،اعتماد هست که اگر فقط یک بار خدشه دار بشه بطور کامل اون فروشنده رو تحریم میکنم.
فقط میگم این سایت آدرسش وزراء نیست.من حتی یک فروشنده ی تلگرامی رو که ایکاروس عزیز بم معرفی کرد با یک خرید فیک بطور کامل از تلگرام پاکش کردم.خود ایکاروس عزیز هم گفت که دیگه بش اعتماد نداره.
این فروشنده البته نشانی نداره.خلاصه من اگه فروشنده ای فقط یک بار جنس فیک بم بفروشه کلأ دیگه ازش خرید نمیکنم حتی اگر برادرم باشه.
این دو فروشنده به من دو بار و یک بار جنس فیک فروختند و من دیگه محاله ازشون خرید کنم!
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : معین هاشمی salamati

سلام وعرض ادب خدمت همه عطرافشانیهای عزیز.واقعاازدوستانی که از اوضاع بازار وپشت پرده اون خبردارن لطف کنین یکباربرای همیشه درمورداختلاف فاحش قیمت بعضی ازسایتهای فروش علی الخصوص درمورد برندهایی مثل امواج،زرجاف ،کرید وجدیدا استفان هامبرت لوکاس که گویاشیشه هاش فرق میکنن یه اطلاع رسانی اساسی بشه و دیگه دایما وسوسه خرید جنس ارزون وپیامدش سرخوردگی ازخریدجنس فیک گریبانگیرمون نشه.سپاس
16 آبان 1396 پاسخ تشکر

پاسخ به
م.س عزیز.اگه نام آخر همبن کار رو سرچ کنین یکی از فروشگاههار رو مشاهده خواهید کرد که ابن رو به قیمت ۵۷۰تومان توی حراج گذاشته .تنها راهنمایی که میتونم بکنم نام اول فروشگاه با اسم یکی از کاربران همین سایت تلفظ میشه .
16 آبان 1396 پاسخ تشکر

باسلام
اقا حسن کبیری گرامی
اون فروشگاه تلگرامی که بهم معرفی کردی خیالم ازش راحت باشه؟چون میخوام خریدام رو بیشتر انجام بدم
تا الان مشکلی نداشتم...
متشکرم دوست عزیز
16 آبان 1396 پاسخ تشکر
سلام محمد عزیز
خیالت راحت باشه.ایشون کاملاً مورد اعتمادند.
16 آبان 1396 پاسخ تشکر

شروعی کاملا خاص و‌ جذاب داره بر خلاف سایر کارهای استفان هامبرت وبه قول ایکاروس عزیز عطر فضایی روشن داره خیلی خوشبو وماندگاری خوبی داره فکر می‌کنم برا خیلی ها دوست داشتنی باشه
20 آذر 1396 پاسخ تشکر

سمپل این عطر رو تهیه کردم و هر از یه رب ناخوداگاه مچ دستمو بو میکنم و لذت میبرم از رایحه خیلی خوبش ولی راجب قیمتش و اصلی بودنش انگار بحث زیاده. ممنون میشم از ایکاروس عزیز یا دیگر اساتید یه توضیحی راجب اینکه شیشه این عطر چطوری باید باشه و تقریبا چه قیمتی هست , بدن .
30 آذر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمودکریمی ssh
Rain عزیز سلام

من راستش هیچ اطلاعاتی در ارتباط با افتراق فیک از تقلب ندارم چرا که یک پبمانی با خودم دارم که هرگز به زیرپله ها و دهنه های کج کوچه های بن بست بازار اعتماد نکنم. (مگر اینکه فروشنده برام سابقه ای درخشان داشته باشه) . بجز دو سال قبل که به توصیه ی دوستان چند خرید از یک مغازه ی غیر رسمی و فروشنده عطرهای قاچاق داشتم (که مشخصا کاملا پشیمونم کرد) در تمام این سالها همیشه از فروشگاههای مادر و نمایندگی های رسمی خریداری میکنم کارهای مورد نظرم رو و خودم رو در جنگ اعصاب حواشیش له نمیکنم.
100 میل اینکار رو من 300 یورو از فروشگاهی که معمولا یک تخفیف بیست درصدی روی عطرها برام کنار میزاره خریداری کردم اما قیمت عمومی فروش عطر 370 یورو هست . در همان فروسگاه 50 میلش به قیمت حدود 225 یورو به فروش میرفت.
فیک عطرهای این برند رو دوستان در امارات دیده بودن و برای همین منطقی ترین راه خرید، خرید از فروشگاه معتبر هست.
هیچ عطری در جهان نیست که فیک نداشته باشه. با تجربه های من بهتره همیشه حین خرید این رو زمزمه کنید. وقتی که دیدم برند بی نام و نشانی مثل apoteker تقلبیش در بازار امارات بود به این جمله ایمان صد درصد پیدا کردم.
30 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 معین هاشمی
سلام و شب یلداتون هم شادباش میگم.
یک دنیا ممنونم.
درسته . اخه اینقدر فیک زیاد شده که بعضی اوقات از همون فروشگاه های مورد اطمینان هم خرید کنم ته دلم یکم شک دارم ولی خب بهترین راه کار به قول شما خرید از یک فروشگاه معتبر و مادر هست و چاره ای جز اطمینان ندارم.
من 26 سالمه و احتمال زیاد این عطر واسه بالای 35 سال خوبه ولی نمیدونم چرا شیفتش شدم و خدا رو شکر الرژی هم نداشتم بهش و شد یه گزینه واسه خرید.
ولی نمره متوسط شما یکم دو دلم کرد واسه من که اول راه دنیای بی انتهای عطر هستم چون یقین دارم شما همه جوانب رو در نظر میگیرین و بعد نظر و نمره میدین با شناخت 1-2 ساله ای که از شما دارم.
همین عطر به نظرتون مناسب هست یا دنبال گزینه دیگه ای باشم؟
پیشاپیش ممنونم از پاسختون
30 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : محمودکریمی ssh
یه روز خفن‌ترین عطرباز خاورمیانه تصمیم گرفت در یکی از انجمن‌های عطر از آثار هنری ژاکس بگوید؛ یه نفر که ید طولایی در ساخت ادکلن‌های تقلبی بدون اینکه شما از شیشه و بسته بندی و ... اش متوجه شوید؛ چون عضو اون انجمن بود و چراغ خاموش فقط نظاره گر بود و به صحبت‌ها گوش می‌داد؛ این اسم به گوشش خورد رفت دنبالش چند وقت بعد آثار هنری ژاکس که توی سراسر جهان نایاب است یهو سر از یه حجره یه متر در متر تنگ توی کوچه مروی درآورد؛ شما فکر کردید چی جوری آثار هنری ژاکس که گران‌ترین عطرهای جهان هستند و فقط توی دو بوتیک واقع در Darguignan و پاریس در فرانسه، Harrods در لندن و همچنین گالری جواهر اصیل واقع در منامه بحرین به فروش این محصولات می‌پردازند سر از کوچه [...] در می‌آورد؟ چی جوری امواج یک میلیون تومانی تا ۳۰۰ هزار تومان در تهران به فروش می‌رود؟ یا چی جوری آثار کلایو کریستین؛ روجا داو و... با یک سوم قیمت به فروش می‌روند؟
01 دی 1396 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : کامبیز سخی معین هاشمی
لذت بردم از متنتون سلطان عطربازهای ایران و توران.
واقعا کاش یه جوری میشد اینایی که همه چی رو تقلبیش هم درست میکننن ادب کرد تا کسی جرات اینکارو رو به خودش نده و مردم هم فرهنگ فیک نخریدن و علم تشخیص بین فیک و اوریجنال رو پیدا کنن.
راجب سوالم که قبل از کامنت زیباتون هست , شما هم نظر بدین ممنونتون میشم :)
01 دی 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران ssh
rain عزیز فیک فروشهاهم زرنگ شدن نمیدونم باسایتهای که ادعای اورجینال فروشی دارن برخوردداشتی یانه واقعا مردم ..... فرض کردن اگه با یک عطر باز طرف باشن نمیتونن کاری کنن با زرنگی میگن ما جنس آک با جعبه میفروشیم ونمیزارندکسی تست داشته باشه و تاکیدشونم روی جعبست که اورجیناله که واقعا اینکارو خوب انجام میدند چونکاری نداره تو شیشه اورجیناله عطرای مصرف شده هرچی دلشون بخواد بریزند ولی امان از روزیکه رایحه عطراشونواستشمام کنی پی به بی وجدانی بعضیاشون میبری تنها راه فقط رایحه عطر این طور میشه اصل و اورجینال و از فیک تشخیص داد همچنین منم با شما موافقم که کاش راهی بود که این فیک فروشابه جیب مردم ضرر نزنند
01 دی 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh rain
بله حرفوتون درسته و متاسفانه این داستان ها خیلی زیاد داره میشه.
دقیقا باید به کامنتای جناب ایکاروس و جناب سلطان عطربازهای ایران و توران نگاه کرد و عمل کرد که توضیح دادن.
01 دی 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ssh
ممنون رین جان؛ لطف داری؛ بهترین راه ادب کردن این افراد این است که ازشان خرید نکنید؛ عطرهایی که اینا می‌فروشند فیک نمی‌گویند؛ دوپلیکت می‌گویند؛ فیکی است که نمی‌توان از روی شیشه و بسته بندی تشخیص داد؛ اینقدر دقیق جعل شده که حتا بینی‌های آماتور و حرفه‌ای هم نمی‌توانند تشخیص‌شان دهند؛ فقط و فقط باید اثر اصلی داشته باشید تا بتوانید در کنار هم قراردادشان فرق رایحه و بو را تشخیص دهید. درباره سوال‌تان؛ اگر شما از عطری خوشتان آمده باشه اون عطر شماست؛ ولی من پیشنهاد می‌کنم در خرید عطرهای گران قیمت با احتیاط رفتار کنید؛ چون پول دیگه؛ استفان هامبرت لوکاس ۷۷۷ هم ماشالله قیمت‌شان از گران‌ هم بیشتر است؛ خوبی عطرهای ارزان قیمت این است اگر ازش خوشتان نیاید راحت می‌شود فروختشان؛ درباره سلیل ده جده هم عطری نیست که بشود درباره‌اش پیشنهادهای دیگری داد؛ خودشه؛ خوبی عطرهای یونیک همینه؛ خودشان هستند.
02 دی 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : کامبیز سخی ارژنگ بوترابی
دقیقا درست میگین. شاید بهتر از اینکار چیزی نباشه.
نمونه بو خورشید جده رو تهیه کردم و خوشم اومد ازش ولی چون قیمتش خیلی بالاست و حس میکنم فروشنده ها تبلیغ زیادی روش میکنن ( که شاید این حس کاملا اشتباه باشه ) یکم شک دارم ایا این بهترین گزینه تو این رنج قیمت هست واسه من که 26 سالمه و برون گرام یا خیر.
راستش شهرستان هستم و قطعا هر عطری بخرم شرایط فروشش نیست و تا اخر واسه خودم میمونه واسه همین دلایل مجبورم وسواس بیشتری به خرج بدم برای خرید عطر.
چون عطرهای بسیار خوب دیگه تو این قیمت یا داریم, نمیدونم چی میتونه بهتر باشه واسم.
03 دی 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ssh
Rain عزیز سلام
عطرهای خیلی بهتری هم از این عطر وجود داره. باید دید شما دنبال چی هستی و چی میخوای؟
در ضمن برای یک جوان ۲۶ ساله و برونگرا خیلی کارهای بهتری از این عطر هست.
چیز دیگه هم اینه که شما تازه وارد دنیای عطر شدی و تست این خورشید جده جزو اولین تجربه هاتونه؟
03 دی 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : معین هاشمی ssh
سلام جناب کبیری
ممنون بابت پاسختون.
عطری که میخوام ترجیحا شیرینی و یا تلخی به شدت بالایی نداشته باشه و تا حدی ایزی ور باشه با پخش خوب و گرمای اون واسه هوای برفی و بسیار سرد نباشه .
راستش عطرای گرمی مثل زرجوف مور دن وورد- ایووری- بیردی- از برند جووی پرایویت لیبل و سایکلدیک- از برند ال آرتیسان پارفومر تیمبوکتو- از برند میلر هریس لا فومی کلاسیک- و از برند دیفرنت کمپانی اود فور شاماش و اود فور لاو رو تست کردم که اود فور لاو رو با اینکه فکر نمیکردم کار اودی رو دوست داشته باشم با توجه به نظر جناب ایکاروس در صفحه یکی از عطرها که پیشنهادش رو داده بودن تست کردم و خیلی دوست داشتم و خریدمش .
ولی خب عطرای بسیار خوب و با قیمت بالای گرم یا معتدل رو جز خورشید جده تستی نداشتم.
03 دی 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ssh
جناب ایکاروس عزیز ممنون میشم شما باز هم منو راهنمایی کنین و استفاده کنم از نظراتتون.
طبق گفته خودتون دارم کم کم نمونه بو تهیه میکنم قبل از خرید تا اشنا شم با رایحه هایی که الرژی زا هستن واسم.
و جز عطر گرم خوب ممنون میشم کار خنک هم پیشنهاد بدین با پخش بالا. خودم نظرم روی برند Maison Francis Kurkdjian هست مثل یونیورسالیس که شنیدم رایحه و پخش خیلی خوبی داره ولی خب تست نکردم هنوز و منتظر پیشنهادهای عالی شما هستم :)
04 دی 1396 پاسخ تشکر
جناب ایکاروس , این هم اضافه کنم که از بین عطرهای گرمی که توی کامنت قبل همینجا اشاره کردم , به ایووری و پرایویت لیبل الرژی نشون دادم .
اگه وقتتون رو نمیگیره ممنون میشم کمک کنین و چند عطر مثال بزنین که دکانتشون رو بخرم و بعد تهیه کنم خود عطر رو :)
04 دی 1396 پاسخ تشکر

درود بر جناب ایکاروس عزیز.
ما در نقد هنر مفهومی داریم به نام"Defamilization" ؛ که گاه به بچه ها پیشنهاد می کنم بخاطر اینکه آثار هنری اونها اعم از شنیداری یا دیداری در دراز مدت برای مخاطب خسته کننده، تکراری و یکنواخت نشود، از این تمهید استفاده کنند. حداقل با تزریق پاره ای کانسپت های خلاقانه به ساختارهای متداول کار خود، یکنواختی را به محاق ببرند. حال من از شما این پرسش رو دارم ، آیا در دنیای روایح، شما به چیزی به عنوان امضای شخصی معتقید ؟ ، و اگر پاسخ مثبت است آیا مخاطب ما را در مقابل بوی همیشگی مان بی تفاوت یا حتی خسته نمی کند؟ آیا Defamilization در اینجا هم می تواند به کار آید؟ امکان دارد قدری در این مورد صحبت کنید؟
01 دی 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ‌آرش rain
غریب عزیز سلام
برای چندمین بار خواهش دارم مطالبی که به موضوع اون عطر مرتبط نمیشن رو در پاسخ به یکی از کامنتها مطرح کنین.
پاسخ چناب کاکاوند گرامی هم در همین کامنت هست.
یک عطر با یک یا چند بار استشمام توان ثبت حافظه ی بویایی ماندکاری رو نداره. عطر امضا رو بنابر برهه ی خاصی انتخاب میکنند. برای مثال من در طول یک ترم تحصیلی ممکن هست تصمیم گرفته باشم با در نظر گرفتن جمیع حالات ، دمای محیط، حجم مطالب، نوع مطالب، طول کشیدن کلاس و شرایط روحی خودم و یا پوشسی که اون ترم تحصیلی انتخاب کردم از یک عطر خاص استفاده کنم. ابن چند کاربرد داره. یکی اینکه برای کسانی که تعداد زیادی عطر دارند هر روز زمانی برای انتخاب عطر صرف نمیشه و فرد مستقیما سراغ عطر منتخبش میره. دوم اینکه اون کلاس و اون برهه از زندگی رو شما با یک عطر برای خودتون تگ کردید که بعدها هر زمان به اون عطر رجوع کنید خاطرات اون دوره مرور میشه براتون. دیگران هم همینطور. انتخاب یک عطر ساده اما عمیق در یک کلاس که قرار هست راجع به پوانکاره حرف بزنین تا ابد پوانکاره رو با اون عطر در ذهن مخاطبین شما ثبت میکنه. هم پوانکاره رو و هم شما و عطرتون رو. مسلما این دیگه زیبایی شناختی و هوش هیجانی هر فرد هست که بتونه دقیقا عطری رو به اقتضای اون فضا و اون مکان انتخاب کنه. اینجوری من به قضیه نگاه میکنم. هر عطری امضای یک جای خاص هست. یا بهتره بگم : هر کتگوری خودش یک امضاست. یعنی میشه به جای اینکه دیگران شما رو با گری وتیور تام فورد بشناسن دیگران شما رو با "عطرش چقدر تمیز و لایت هست" بشناسن. یعنی میشه بجای یک عطر خاص از یک کتگوری خاص استفاده کرد. بجای اینکه هر روز مون بلان لجند بزنین یک روز لونا رزا اسپرت، یک روز لووه اسپرت ، یک روز لومل ژان پل گولتیه و یک روز رفلکشن زد. یعنی همگی عطرهای تمیز و تقریبا صابونی.
یا مثلا همین شمایی که هر روز در کلاس درس عطر تمیز میزدید ، متصدی های گالری های نقاشی تهران شما رو با عطرهای انیمالیک-چرمی بشناسن و بگن " باز همونی که عطرای سنگین میزد اومد" ..
من خودم این شیوه رو دارم. در بیمارستان از عطرهای تمیز استفاده میکنم در سینما از یک عطر سبک شیرین پودری-تنباکویی یا گورمنت وانیلی یا مرکباتی-رزینی با پخش بوی کم. در رستوران عموما از یک عطر سبک چوبی و یا یک عطر از جنس رام و کاکائو با پخش بوی متوسط.. در خیابان از یک فلاوری-انیمالیک یا وتیوری-چرمی یا عودی با پخش بوی متوسط تا بالا. در گالری ها از هر نوعش از یک انیمالیک کهنه و یا یک پچولی بیس. این وسط عطرهای اسموکی، بخوری ، عرفانی، اگزوتیک و اورینی (با بوی غالب اوره ی ادرار و یا عطرهای فکالیک) میمونن برای موقعیت ها و مکان های خیلی خاص که برای یکی ممکنه اصلا پیش نیاد و برای یکی مداوما پیش بیاد.
انتخاب موقعیت مناسب و فحوای بحث در اون موقعیت و افراد متداول در اون موقعیت ها رو بابد در نظر گرفت و عطر انتخاب کرد. وقتی من میگم از عطر سوینو ریاله بازخورد "واو" گرفتم منظورم همین هست که محیط مورد نظر رو سعی کردم درست انتخاب کنم. بالطبع کسی که عمری در سورئال آرت غوطه خورده و زیر و زبرش رو بلد هست با بوییدن سوینو ریاله فریاد "واو" سر میده. حالا همین رو ببر توی مترو.. دعوا سر اینه که این بو از من نیست از توئه.. یک استایل چریکی دهه شصتی با موهای پریشان و عینک درشت که در کنار رایحه نایز تن توی شب حین پیاده روی یه حس عجیبی داره برای همه. کسی که این کمپلکس و این فرد رو رو میبینه قبولش میکنه.
در نهایت اما هیچ قانونی وجود نداره. همه چیز در نهایت ختم میشه به هوش هیجانی هر فردی.
01 دی 1396 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : Jo محسن ایزانلو
جناب ایکاروس گرامی.
از سخاوت شما در راهنمایی بسیار بسیار سپاسگزارم
01 دی 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : E_b ssh
Rain عزیز
شروع زمستان و عطر خنک؟؟
بین نظرات بنده رویو یا توضیح و یادداشت کوتاه در رابطه با حداقل سیصد عطر خنک موجوده. چه بسا بسیار بیشتر.
با این وجود بجز همین کار که فرمودین و البته پخش بوی بالایی نداره در بین کارهای اکوا دی پارما، میلر هریس، جیمز هیلی ، زرجف و اتلیه کولون میتونید شاهد کارهای خنک قابل قبولی باشید.
04 دی 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 وحید
ممنون از پاسختون. راستش کار خنک رو واسه تهیه نمونه بو میخواستم که قبل از خرید چندتا به مرور تهیه کنم و بعدش سفارش بدم واسه عید به بعد چون اینجا عید هوا معمولا گرم هست تا معتدل!
من به اشتباه زیر کامنت دوستمون جناب غریب پاسخ دادم به جای اینکه زیر کامنت پایین بنویسم که ادامه صحبتم بود و اونجا توضیح دادم دنبال چه نوع عطر گرمی هستم و در مورد خودم هم کمی گفتم و ممنون میشم منت بزارین و بخونین و اگه عطرهایی پیشنهاد بدین یک دنیا ممنونتون میشم
04 دی 1396 پاسخ تشکر

من ادكلنهاي ديگر اين برند رو تست نكردم ولي اينو با توجه به تعاريف دوستان سمپلشو گير اوردم. به هيچ عنوان نپسنديدم، از نظر بنده بويي كاملا مصنوعي وغيرشامه نواز داره. نميتونم بگم با كيفيته يا بي كيفيته چون در اون حد تخصص ندارم. ولي به هيچ عنوان حس خوبي ندارم بهش. تو ادكلنهاي شبيه اونتوس حتي به نظرم ريو اويتوس بهتره. با توجه به سمپلهايي كه در اين يكي دوسال از ادكلنهاي گرون قيمت تهيه كردم واقعا خيلي از ادكلنهاي كم قيمتتر ازبرندهاي ديور و گرلن و بوچرون و... رو ترجيح ميدم. فكر ميكنم خيلي از اين ادكلنهاي مثلا برند جووي يا رانسه(اليزه رو تست كردم)، اگر قيمت بالايي نداشتن بيشتر دوستان در مدح وثناي اونها كمتر چيزي ميگفتن يا شايد هم از بي كيفيتي اونها تعريف ميكردن. مگه غير از اينه كه آدم بايد از يه عطر حس خوبي بهش دست بده، قرار نيست كه بگيم چون خيلي گرونه وپيچيده و احيانا عناصر كميابي توش بكار رفته پس حتما عطر خوبيه. واقعا تو عطرهاي گرون قيمت از نظر من برند كريد عالي كار ميكنه وحداقل هفت يا هشت تا كار فوق العاده داره كه بوي لاكچري داره.
18 اردیبهشت 1397 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Shahrokh ارژنگ بوترابی

منو به سرعت یاد بابونه دم کرده انداخت.ترکیبی از حالت پودری زنبق و بابونه و گلهای دیگه و کمی چرم که با چسبوندن بینی به محل عطر متوجهش خواهید شد،هست.شیرینی خاص خودشو داره
17 شهریور 1397 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : علی شهرابی معین هاشمی

9
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
لوکس و با طراوت .
خوش پوش و همه پسند.
با وقار و در عین حال محجوب.
ماندگاری بسیار بالا و پخش خیلی خوب.
نمیتونم ترکت کنم دوست داشتنیه من.
100 میلش خیلی کم شده .تو یه پیشنهاد ویژه 2 تا 50 میلش رو از یکی از دوستان عزیزم تو خیابان وزرا خریدم.
23 آبان 1397 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : علی شهرابی معین هاشمی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟