BEAUFORT LONDON - Fathom V

بیوفرت لندن فاتوم وی

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-36824
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر گیاهی
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : بیوفرت لندن
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-36824
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 110
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
5,450,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    13
  • نمی پسندم
    3
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    6
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    1
  • رسمی
    6
تعداد رای های ثبت شده : 44
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

[فاتوم ــ یکی از واحدهای سنجش طول برابر با 6 پا که عمدتا برای اشاره به عمق آب استفاده می‌شود]. 
پدرت در ژرفایی به عمق پنج فاتوم آرمیده است
و از استخوان‌هایش مرجان می‌سازند 
و دو چشمانش مرواریدند
در او چیز تباه‌شونده‌ای نیست کز وی تحولی دریایی نباشد 
و به چیزی گرانمایه و شگفت بدل نگردد. (سرود آریل، نقل‌شده از نمایشنامه «طوفان» شکسپیر)
با الهام‌گیری از «طوفان» ‌شکسپیر (اثری که شکسپیر در آن، تصاویری از آب‌وهوای پرتلاطم، کشتی‌های غرق‌شده و جزیره‌های جادویی را احضار می‌کند)، بن‌مایه اصلی عطر «فاتوم وی» براساس عبارتی مشهور به «سرود آریل» در این نمایش‌نامه خلق می‌شود. 
«تحول دریایی» که اکنون به‌عنوان «دگردیسی»‌ یا «تغییر شکل» درک می‌شود، اولین بار در این نمایش‌نامه پدیدار شد و امروزه کاربردی رایج پیدا کرده است. وضعیت دائما درحال تغییر دریا ــ در نوسان دائمی میان آرامش و خروش ــ نقطه عزیمت ما در این عطر است و ما با استفاده از ترکیبات ناب ظاهرا متضاد و متناقض با غلظت‌های افراطی و شدید در چنین نوسانی دست به کاوشگری می‌زنیم: نمک به جلوه‌های زمینی می‌رسد، نت‌های گیاهی درخشان با خزه‌های غلیظ آمیخته می‌گردند و نت‌های گل‌فام روشن نیز با روایح ادویه‌ای غلیظ و فلفل ترکیب می‌شوند. 
با خلق تضاد میان بالا و پایین، نو و سایه، وضعیت درحال تغییر دریا را به تصویر می‌کشیم: شدتمندی و نیرومندی دریا ــ و جذابیت ژرفاهای تاریک آن. 
عطری برای افراد بی‌باک و بی‌پروا: آنان که پیش‌فرض‌های همیشگی درباره معنای حقیقی عطرهای «آبزی‌ـ‌دریایی» را به چالش می‌کشند.

برند بیوفرت لندن
طبع خنک
سال عرضه 2016
گروه بویایی معطر گیاهی
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترکیبات سبز ، نارنگی، انگور فرنگی سیاه، دانه سرو کوهی ، خاک زمین
اسانس میانی گل ابریشم ، یاس، آویشن ، گل یلانگ ، زنجبیل ، فلفل ، گل سوسن، زیره سبز
اسانس پایه کهربا، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، سدر ، روایح دودی، نمک
نمره کاربران
Fathom V-بیوفرت لندن فاتوم وی
رایحه
7.9
11 رای
ماندگاری
8.7
11 رای
پخش بو
8.4
11 رای
طراحی شیشه
6.6
11 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (16 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
درود بر دوستان عطر افشانی

درباره عطر Fathom V بیشتر بدونید

Fathom : یک واحد طول برابر با شش فوت، که عمدتاً برای اشاره به عمق آب استفاده می شود
Fathom V : عمق ۹ متری آب ، اشاره به جسمی که غرق شده و در اعماق دریا قرار گرفته است.
Fathom V عبارتی هست که در نمایشنامه طوفان شکسپیر در متن آهنگ دار آریل گفته میشه.

آریل نام یک روح اسیر شده و خدمتکار هست و در یک قسمت از نمایشنامه این آواز رو میخونه:

پدرت در اعماق دریا جای گرفته (کاملا غرق شده) ،
استخوان های او به مرجان تبدیل شده است،
آن مرواریدها چشمان او هستند،
هیچ چیز از او که محو نمیشود ،
بلکه به خاطر آب دریا
به چیزی غنی و عجیب تبدیل میشود ...

این عطر از The Tempest ( طوفان اثر شکسپیر) الهام گرفته شده است و شکسپیر در این نمایشنامه
تصاویری از آب و هوای خشن، کشتی‌های غرق‌شده و جزایر جادویی را تداعی میکند، مضمون اصلی «فتوم پنجم» عبارتی است که از «آواز آریل» در نمایشنامه به دست آمده است.

رایحه :
«تغییر در دریا» را که اکنون به عنوان «تبدیل » یا «دگرگونی» درک کرده‌ایم، در ابتدای نمایشنامه ظاهر میشود و به همان صورت ادامه دارد.

وضعیت دائماً متغیر دریا - جریان دائمی بین دریای آرام و دریای خروشان - نقطه شروع ما در اینجا است که مواد خام به ظاهر متناقض در غلظت های "بیش از حد" پدیدار میشوند: نمک با زمین ملاقات می کند، گیاهان درخشان با خزه های تیره مخلوط می شوند، گل های درخشان با ادویه‌های تیره و فلفل تند ...

با تضاد بالا و پایین، نور و سایه، ما وضعیت متغیر دریا را تصور می کنیم:

شدت آن ،
و
جذابیت اعماق تاریک آن.

رایحه ای برای افراد بی باک: پیش فرض های چالش برانگیز درباره معنای واقعی "آکواتیک"…


دوستان عزیزم امیدوارم براتون مفید واقع بشه ،
داستان پشت عطرها هم جالب هست و دونستنشون خالی از لطف نیست

اگه تو این مدت با خوندن متن های بنده اذیت شدید منو ببخشید

باور کنید این آخری خیلی سخت بود ،

امیدوارم همیشه خوب و خوش و سرحال باشید

بدرود و خدانگهدار

[EDITED] 1400/12/02 19:12
01 اسفند 1400 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : شایسته Mahmoudreza ganjali
به به لذت بردیم آقا ، عجب زیبا و جامع توصیف کردین کانسپ گذاری این کار رو.
02 اسفند 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
هم از جناب روحانی و هم از مسیح عزیز که در مورد عطرهای بیوفورت توضیحات جامع و وافری انشا کردند نهایت سپاس و قدر دانی را دارم.
همیشه دلتان لبریز از ارامش
02 اسفند 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 حکایت دوست

دیشب به اشتباه نوشته بودم حال و هوای عطر مگامار فیلم under water هست، اصلا حواسم به فانتوم نبود:)
این فیلم بیشتر میتونه ربط پیدا کنه به فانتوم تا مگامار، چون عمیق تر و تاریکتره.
فانتوم اقیانوسه و مگامار دریا. اقیانوس با عظمت تر و با ابهته.
اما فیلم: اتفاقی که توی یک تشکیلات حفاری که توی گودال ماریانا هست رخ میده. کنجکاوی انسان و دست کاری محیط و پدیدار شدن هیولای غول پیکر. مرگ با شکوه دختر محقق، در اعماق تاریک اقیانوس و متلاشی شدن بدنش. شخصیتی آسیب پذیر، خمیده و موج زده.. هرچند این فیلم آخر هاش مصنوعی شده بود و بهم ریخته بود اما در کل مورد علاقه ی من بود.
بخشی از رمان عمق:« این پایین آب، همون آب همیشگی نبود. آب چیزیه که از شیرِ آشپزخونه یا از فواره ی حوضچه ی پارک بیرون میاد. آب وان های حموم، استخرها و البته اقیانوس رو پر می کنه. اما از یه عمقی به بعد، آب به سدی در برابر تموم چیزهایی که به یاد میاری، تموم چیزهایی که فکر می کنی میدونی تبدیل میشه. تو درونش گیر میکنی، به بازیچه ی دستش تبدیل می شی. تمرکز، سابیده میشه. افکارت جهش یافته می شن. اما فشار روح نمی تونه از پسش بربیاد. نباید همچین انتظاری ازش داشت. انسان ها برای این فشار ساخته نشدن. یه دلیلی داره که هیچی نباید این پایین زندگی کنه.»

[EDITED] 1401/11/01 01:58
30 دی 1401 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali مهرداد

Full fathom five thy father lies
Of his bones are coral made
Those are pearls that were his eyes
Nothing of him that doth fade
But doth suffer a sea-change
Into something rich and strange
Sea-nymphs hourly ring his knell: Ding-dong
Hark! now I hear them... Ding-dong, bell

پدرت خفته در ادراکِ اعماق دریاهاست؛ چنان!
استخوانش از تیره‌ی مرجان‌ها
دیدگانش چون دو مروارید هویدا خواهد بود
اعضای تنش پوسیده خواهند شد؛ نه ازبرای غرق شدن
لیک مشقت از استحاله و مسخ دریا دیده‌اند
چون رسوخِ جانِ گوهر در عجایب!
دم به دم می‌نوازند ناقوس مرگش؛ فرشتگان (حوریان)
می‌رسد به گوش نغمه‌ی دینگ وُ دانگ زنگشان!!

تقریبا چنین ترجمه‌ای رو میشه متصور شد برای این سرود! چه‌بسا شخصا ترجمه‌ای که نوشتم رو اصلا قبول ندارم و خطا داره. چرا؟ چون قضیه کلاسیک تر از این حرفهاست. تصور کنید قرار باشه سعدی رو به انگلیسی ترجمه کنید. قطعا کار من و ما نیست وَ غالبِ قصیه ادراکی است و نه انتقالی!

در اینجا song مفهوم سرود به خود می‌بينه نه آهنگ!

آنجا که نوشتم پدرت : اشاره‌ای است به پدرِ فردیناند و میراندا یعنی آلونسو. (پادشاه ناپل) / این‌ سرود را اریئل برای فردیناد زمزمه میکنه!

[البته اگر این قسمت‌ها رو درست به خاطر بیارم. احتمال خطا در این‌باره هست!]

اعضای تنش پوسیده خواهند شد؛ نه ازبرای غرق شدن. لیک مشقت از استحاله و مسخ دریا دیده‌اند : اندامی که شرحه شرحه زیر فشار آب‌هاست! اشاره به این‌که صرفا اصلِ غرق شدگی نیست که آن پوسیدگی و تخریب رو به بار میاره بلکه رنج تغییر مفاهیم دریاست که بدنش رو منهدم میکنه!

حال باید کل نمایشنامه رو مطالعه بفرمایید تا متوجه بشید دریا کجای این جریان نفس میکشه و اریئل کیست و و و و...!

مطلع باشید بُرش‌های تاریخی و ادبی(ای) که در خانه‌ی بوفرت با آن روبه‌رو میشیم برای یک بیریتانیایی مثل مواجه شدن ما با یک بیت از جناب سعدی است! (یعنی درجا می‌فهمه داستان از چه قراره!) اما اگر ما بعنوان یک ایرانی (یا هر فرهنگ و سرزمین دیگر جز بریتانیا) تصمیم به ادراک آن داشته باشیم باید عقبه را هم بخوانیم. عقبه‌ی درست، اصولی وَ موثق! من قبلا در مورد چندتا از آثار بوفرت نوشتم. ولی هیچگاه به این مطالب اشاره نکردم. چرا؟ زیرا چه بخش‌های تاریخی چه ادبی نیاز به مطلع بودن کامل از تاریخ و ادبیات بریتانیا داره و برای انتقالش باید خیلی خیلی زیاد نوشت که قطعا و حتما از حوصله‌ی این فضا خارج است! اصول در چنین شرایطی اینه که شما مخاطب رو ارجاع بدی به مطالعه و تحقیق شخصی!!

عزیزان این‌ها رو ننوشتم که بگم وای ببینید چقدر بلدم! خیر. نوشتم که بدانید فریاد من از خودخواهی نیست. باور بفرمایید دغدغه‌ی درست دانستن دارم. چطور بنویسم که باور کنید. من هیچ کس را دشمن نمی‌دانم و میل به نقض هیچ ایده‌ای ندارم. اما معتقدم هرکس باید وَ باید وَ باید در تخصص خود فریاد بزند.
02 اسفند 1400 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : مهران Hani
در ادامه توصیف زیبای مسیح عزیز بنده میخواستم این نکته رو اضافه کنم که شرکت بوفورت برای خلق این عطر از تغییرات دریای متلاطم در نمایشنامه طوفان اثر شکسپیر الهام گرفته ،

همانطور که تلاطم دریا باعث شد که بدن آلونسو(پدر فردیناند) پس از غرق شدن ، پوسیده نشود و از بین نرود بلکه به چیزهای عجیب و گرانبها تبدیل شود ،
در این عطر نیز نت ها ، در دریای کوچک باتل ، باعث خلق رایحه ای بینظیر شده اند
به همین خاطر از تغییرات آب دریا به عنوان تبدیل و دگردیسی یاد شده

در واقع قطعه آوازی که آریل برای فردیناند(پسر آلونسو و شوهر میراندا ) میخونه به خاطر این هست که فردیناند فکر میکنه پدرش در حادثه طوفان غرق شده و از بین رفته و بسیار غمگین هست ، آریل برای همدردی با فردیناند اون قطعه شعر رو براش میخونه و اشاره میکنه که او اشتباه میکند و پدرش در اعماق آب ( Fathom v یعنی عمق ۹ متری ) قرار دارد و اجزای بدنش به چیزهای با ارزشی تبدیل شده.
18 اسفند 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : Amirhossein nazanin
نمیدونم چرا حس میکنم آدمهایی که در یک مراسم تدفین انگلیسی که زیر تابوت رو گرفتند و جسدی که کت و شلوار کردن تنش و آراسته اش کردن و کل بوی فضای این فیونرال از اول تا آخر این بو رو میده.بارون ریز.مه.تابوت.قیافه های عبوس.لباس مشکی.گورستان .هوای نیمه تاریک.صدای ناقوس...میس هاویشام....ولی بازهم دوست دارم بوش کنم.یجوری دلهره لذت‌بخش بهم میده.انگار بلیط میخری که بری تو تونل وحشت .می‌ترسی ولی دوست داری بری .
شبتون شاد.ایامتان بی دلهره
18 اسفند 1400 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : rick Mahmoudreza ganjali



Fathom V
برنده ی آرت اند اولفکشن 2017 جلو رومون هست. هرچند اگر برونو فازولاری در مقام داور نبود قطعا به cadavre exquis باید میرسید این جایزه.
تم سبز و سیلکی که مثل چرم چسبناک روی طبیعت چسبیده و در عین حال پرز داره تصویر کلی این عطره. فضایی دو سیلابی که سیلاب اول کوتاه و کاملا یونیک هست و از بیشمار ترکیب سنتتیک مشتق شده که حالتون رو جا میاره. روشن و تمیز و فلزگونه و کافوری اما پرز دار هست که میرید توی دم عمیق. آشناست ولی غریبه ست. خیلی خیلی خوب کار شده برای شروع. سیلاب دوم بازدم طولانیه اینکار میشه. فضایی صابونی-سبز-سیلکی-کاغذی که خزه گونه و علیظ تر هست که فقط باید شیفته روایح سبز باشید که بخوایدش. اماااا. اگه عاشق ترکیبات سبز باشید بعد از سه چهار بار دعوا و معارفه وابسته ش میشید. هفت و نیم تا هشت از 10. کمتر کار سبزی از من این نمره رو گرفته و کار خیلی خیلی خاصی هست.. ابدا بلایند بای نشه. پخش خیلی خوب. خط بوی عجیب . .
اصلا کار مخاطب پسندی نیست. پس با احتیاط سراغش برید.
19 مرداد 1396 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali nazanin
ایکاروس عزیز
با این تعریف از این کار این خانه منو سورپرایز کردی.من دو کار از این خانه تست کردم که دوست دارم نظرت رو بدونم:Vi Et Armis و Coer De Noir
پیشاپیش ازت خیلی ممنونم.
در ضمن از مدیریت این سایت خواستم بخوام که این برند کلا پنج کار بیشتر نداره
شما که میخوای از این برند کاری بذاری، زحمت همه رو که پنج کار هستند با هم بکشید.
با سپاس فراوان
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : میلاد م. س.
پاسخ مدیر : قدم به قدم همه کارها رو یک روزه نمیشه وارد کرد دوست خوبم.
ایکاروس گرامی،
این تنها کار از این برند هست که ازش تست نداشتم و با این نوشته شما حتما توی لیست تستم قرارش میدم. تا جایی که من متوجه شدم این برند کارهاش شدیدا کانسپچوال هست و بنابراین روایحش محبوب عوام نیست و غیرقابل پوشیدنه (بهتره بگم عامه مردم از بوی کارهاش متنفرن، بازخوردی که از vi et armis گرفتم «بوی آشغال میده» بود) . اما توصیف شما از Fathom V از فضایی که گفتم متفاوته. آیا این کار یا بطور کلی عطرهای این برند موردی برای استفاده هم دارن؟ مثلا همین دو کاری که جناب کبیری گفتن Vi Et Armis و Coer De Noir موقعیتی به ذهن شما میرسه که برای پوشیدن مناسب باشن؟ سوال فنی نیست ولی کنجکاوم که نظر شما رو بدونم.
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
حسن جانم سلام.
تا فردام صبر کنیم ببینیم اونها رو اضافه میکنن که رویوشون رو بزارم یا خیر. اگر اضافه نشدن رویوشن رو همینجا میزارم که دوباره کاری نشه.


م.س عزیز
آقا ارادت

در مورد اینکه اینها سخت پوش یا بدپوش هستن باهات موافقم. اما یک نکته ای هست. فکر میکنی تعداد فروش عطرهای این مدلی در سال چقدر باشه؟ نهایتا سه تا پنج هزارتا.. این افزاد کیا هستن ؟ افرادی که هنجار پوشش و پوشاک شون موازی با جامعه نیست. من خودم اکثرا پوشش متعارف استفاده نمیکنم. منظورم ناهنجار نیست. در تعارفات مرسوم جامعه سعی میکنم پوششی مقبول اما نا متعارف داشته باشم. از یک استایل راحت بلشویکی گرفته تا یک تریبلی دهه چهلی. اینکه از تب مرسوم پوشش در دانشکده های هنر هم استقبال کنم نیست. از کودکی خصلتم انتخاب و سلیقه ی شخصی بود. تو با یک کت پرادا سیلک و یک دستمال گردن اولیبر، پرایوت لبل رو بپوش اگر کسی گفت عطرت بوی بوی داره من دیگه راجع به عطر نمینویسم. ذهن یک اسپویلر قوی داره که همه چی رو در یک خط روایت میکنه. یعنی تیپ و مدل مو و قد و وزن و هیکل و فیس و عطر رو کنار هم میزاره و ازش یک تصویر میسازه. من زمانی از انک نواغ خوشم اومد که یکی از نویسندگان معروف و بسیار خوب و قدر ایرانی رو از نزدیک دیدم و ساعت ها گفتگو کردیم و صحبت ها و کلام و حرف او متناظر اون رایحه بود. باور کن نمیشه رفت کافه و با تازه جوانه زدگان هجده نوزده ساله ی بهاره پوش از البوم جدید فلان خواننده یا فلان فیلم مبتذل روی پرده حرف زد در حالیکه لاوز اونوم زدی. و بر عکس . از جایگاه کی یرکگور در اکزیستانسیالیسم حرف زد و آرمانی کد پروفومو زد . یعنی چیزی که میخوای بگی ، چیزی که هستی و چیزی که میخوای باشی رو بایستی هماهنگ کنی. من از عطرهایی بازخورد گرفتم که اگر توی یه بوتیک بری و تستشون کنی تا چند ساعت حالت تهوع داری. و اکثر خریدهام هم در همین رده هستن منتها یک هماهنگی خوب بین اجزای خود درون و خود بیرون ، آزاردگی های این روایح رو به نقاط مثبت خصوصیات تو تبدیل میکنه
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali nazanin
ايكاروس عزيز
عطر هاي مناسب محيط هاي آكادمي و دانشگاهي بايد چه ويژگي هايي داشته باشن؟! به نظرتون عطري كه در اين جور مكان ها استفاده ميشه بايد تاثيرگذار باشه يا نه صرفا يه كاري كه اذيت نكنه و توجهي جلب نكنه؟
اگه هم صلاح دونستين چند تا نمونه مثال بزنيد
سپاس
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
امیرحسین تو الان سومین امیرحسینی هستی که تا این ساعت از روز ناامیدش میکنم. فک کنم موقعش رسیده پدرا و مادرا یه فکری به حال نامگذاری بچه هاشون بکنن. ممکن بود به جای سه تا امیر حسین دل شکسته الان یه امیر حسین و یه شاپور و یه حجت دلشکسته بودن و خب اینجوری منصفانه تر بود. سال قبل بچه های تازه دانشگاهی اونقدر این سوال رو پرسیده بودن که زیر هر عطر یه نمونه از این سوالات رو باید بشه پیدا کرد. یه بخشی از این سوالا هم که قابل پخش نبودن. فی الواقع اندیشمندان جوان و انیدان انقلاب و فزدای بهتر اسلامی، تعلیم،تذهیب و عقل سالم رو با با فشن کلاب اشتباه گرفته بودند و عطرهای ناحوسی میخواستن.. الان اینجام بحثشو بزاریم فایده نداره. گم میشه. اونم زیر یه همچین عطر سیبیل درشتی که به دهه هفتاد هشتادی خیلی میونه ی خوبی نداره. بزار ما فردا اول هفته ست بریم در خونه ی مسولین عطرافشان رو بگیریم شاید یه فروم راه انداختن که این جور موارد هرز نرن. حیفن بخدا. هر سال اینهمه جوون رعنا.. حواسمون بهشون نباشه دیدی یه وقت با اسانس اینترلود رفتن تو لیست باطله ی دلنازکان.
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : nazanin رئیس بلایند بایرهای ضرری
البته ايكاروس جان دومين باري ست كه منو نا اميد ميكنيD:
سال قبل هم ازتون پرسيدم گفتين به موقعش!
به هر حال هر طور صلاح ميدونين... اميدوارم اين فروم هم زودتر راه اندازي بشه تا اينجور بحث ها پيگيري بشه...
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
امیرحسین در حالیکه داشتم شیشه ی عینکمو پاک میکردم کامنت رو دیدم و متاسف شدم. آقا صما اختصاصی پیشنهاد بهت میدم. سن، قد و استایل و رشته ی تحصیلی و شهر محل تحصیل و رنگ پوست و مو . اکسسوری استفاده میکنی؟ کژوال؟ اسپرت؟ هیپ هاپ؟ فول زاپ؟ کلاسیک؟ هرچی باشه؟ علائق شامل موسیقی کتاب و اینا. وضعیت مادی و چشم انداز ..
21 مرداد 1396 پاسخ تشکر
فقط باید عاشق ترکیبات سبز باشید تا بخواهیدش اما اگه شیفته ی روایح سبز باشید بعد از سه چهار بار دعوا و کلنجار رفتن ، وابسته ش میشید!
ایکاروس عزیز
من دقیقاً همین ماجرایی که در ارتباط با این عطر گفتید رو تجربه کردم.دیگه دارم یواش یواش ذائقه م به سمتی میره که هر چقدر کاری خاصتر و متفاوت تر و دور از ذائقه مخاطب عام باشه ،بیشتر دوستش دارم.
گفتی و خوش گفتی:
نیش سبکی از عطرسازی نیست، سبکی از زندگی ست.بیایید نیش زندگی کنیم!
دمت گرم و زنده باشی دوست و برادر عزیزم
02 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali سعید رضایی شوشتری

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
با سلام
این عطر هرچند طبعش خنکه ولی توی این فصل چه جوابی میده .زدم رفتم توی پارک قدم زنی.مستم کرده بود.انگار رو هوا بودم.یه صبح مه گرفته توی مراتع اسکاتلند که هوا سرده مه روی صورتت با حرکت حس میشه بوی مرغ بارون خورده و بعدش میرسی به ساحل صخره ای حالا بوی جلبک روی سنگ با بوی علف و گل قاطی میشه ولی در عین حال دلت پر از غم میشه از یه چیزی نگرانی و اضطراب داری میترسی تا برسی خونه هوا تاریک میشه و دیگه راهتو گم میکنی.حال بخصوصیه.بدجوری آدم رو میگیره .خیییلی داستان تو این عطره به نظر من
14 آبان 1400 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali Amirhossein

چقدر جناب شوشتری مثال خوبی زدن در مورد شباهت این کار به بوی گل فروشی که بوی ساقه و برگ های سبز گل ها
به مشام میرسه
من به هرکسی اینو گفتم سریع گفتن: اِ راست میگی!!!!

جالبه که با این همه نت من فقط یه تصویر کلی سبز و خنک از این کار میگیرم که بسیار لذت بخشه
یه بوی آشنا اما نه بین عطر ها،برای همین عطر یونیکی حساب میشه

اگه بخوام اتمسفر و فضای عطر رو توضیح بدم فقط باید بگم که کافیه فیلم Banshees of inisherin رو نگاه کنین
30 فروردین 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali IRRO

با سلام و درود
یه عطر سبز انگلیسی که اگه بگیم عطار مراتع سبز بریتانیا تو ذهنش بوده بیراه نگفتیم...
عطری که با اسپری اولش حس کردم رو چمنای پارک محلمون خوابیدم
به قول جناب کامبیز سخی خیلی به فضای گل فروشی وقتی داخل میشی شبیهه
اصلا نباید چشم بسته خرید. برای خودم با اینکه از عطر لذت میبرم ولی بعد از چند بار استشمام تکراری شد.هر چقدر هم فکر کردم نتونستم فضای مناسبش رو پیدا کنم و همچنین شخص مناسب عطر کی هست فقط و فقط برای تست .
احساس میکنم یه نت درخت کاج هم این وسط هست که گفته نشده
بعضی دوستان فکر میکنند از لحاظی شبیه مگاماره است ولی این کار میشه گفت اصلا شبیه مگاماره نیست . با عطرهای اکواتیک هم نسبتی نداره

[EDITED] 1402/03/23 17:44
23 خرداد 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : شکیبا nazanin
گل فروشی رو جناب شوشتری فرموده بودند.....یادگار ماند...

[EDITED] 1402/11/07 11:10
06 بهمن 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : علی رشوند سالمی

بیوفرت لندن فاتوم وی

هنگامی که با یک سری روایح اشنا میشیم ، لحظه استشمام شاید ناخوداگاه ما به سمت یک رنگ میل کنه . به عنوان مثال مون نوم است روژ رو هرچند اسمش هم معرف ذاتش هست اما با استشمام میتونه یک ذهن خلاق رنگ قرمز رو به یاد بیاره . یا عطری مثل مگامار میتونه بیان رنگ ابی متمایل به لجنی باشه . اما اگر بخوایم رنگ سبز رو به رایحه تعمیم بدیم چی ؟ یکی از عطرهایی که به معنای واقعی کلمه سبز بودن رو نمایش داده همین عطر هست . " فاتوم وی "

این عطر از دو بخش در رایحه تشکیل شده . بخش اول رو همونطور که بسیار زیبا دوست عزیزمون سعیدجان توصیف کردند حسی داره که انگار وارد یک گل فروشی بسیار خنک شدین و با رایحه ای بسیار تازه ولی خاص اشنا میشید که بهره گیری اصلیش گل سوسن هست . بخش دومش یک تم خاکی ای هست که اگر یک سری ریشه گیاهان سبز رو از خاک در بیارید و استشمام کنید در فضای گلی که اشاره شد میتونید چنین حسی رو دریافت کنید .

عطر بسیار با کیفیتی هست ولی بسیار خاص پسند هست و اصلا توصیه نمیکنم بدون تست به خریدش فکر کنید . باید واقعا با چنین روایحی انس خوبی گرفته باشید و اگر چنین اتفاقی افتاده خب این عطر یکی از بهترین گزینه ها برای شماست . به عبارتی بهتر شما با تمامی انچه که از واژه سبز میدونید روبرو میشید که اگر مورد پسندتون باشه به ارامش خوبی میرسید . اما نکته ای که باید توجه بشه اینه که خیلی از کارهای سبز در کاراکتر بیشتر سعی داشتند تا ارامش رو به ارمغان بیارن اما این کار متمایز هست و بیشتر دوست داشته لطافت و تازگی رو به رخ بکشه و همین ویژگی اون رو به عطری بسیار یونیک تبدیل کرده که در طی مدت میتونه اعتیاد داشته باشه .

رایحه نسبتا خطی ای داره و از پرفورمنس خوبی برخورداره . یونی سکس هست و اقا و خانمش فرقی نداره به نظرم و صرفا در این عطر سلیقه بسیار مهمه . یا خیلی ارتباط میگیرید یا باب میلتون نیست و با احترام کنارش میذارید . 8/10

17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali امیر علوانی
سلام عرض ادب دوست گرامی امیر محمد عزیز وتمام عطر افشانی ها
یه سوال خدمتون داشتم عطرهایی که به صورت دست ریز خریداری میشه تا چه زمان میشه نگهداری کرد وبهترین شرایط نگهداری چیست ممنون میشم راهنمایی کنید دوستان هم اگه تجربه ای تو این زمینه دارن ممنون میشم به اشتراک بزارید
موفق باشید
17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mehran آرمان
درود دوست عزیز ،
حقیقت دست ریز ها با هر روشی که تهیه بشن ، مخصوصا در ایران که شیشه های استانداردی هم استفاده نمیشه عموما ، در اثر اکسیداسیونی که انجام میشه از لحظه اسپری به مرور زمان کیفیتش کاهش پیدا میکنه و اینکه تا چه زمانی میشه نگهداری کرد خیلی بستگی به طبع عطر و متریالی هست که در اون استفاده شده اما به طور کلی بهترین زمان استفاده از دکانت نهایتا یه سال هست که خب این بازه برای گروه های مختلف و همچنین برندهای مختلف متفاوت هست . مثلا عطرهای خنک بعد از 6 ماه عموما میل به کم شدن کیفیتشون افزایش پیدا میکنه ولی عطرهای گرم برخی شاید تا دو سه سال هم هیچ مشکلی براشون پیش نیاد بلکه بیشتر . نکته بعدی این هست که اگر مثلا حجم بالا تهیه بشه 10 میل ، هرچی میگذره اون حجم خالی داخل شیشه بیشتر میشه و این باز اثر منفی روی داستان میذاره و اگر مثلا شما قصد تهیه 10 میل فرضا دارین سه تا سه میل تهیه کنید اونم توی شیشه های مخصوص سه میل که پر میشن کامل و فضای خالیش کم میمونه . شرایط نگهداری مناسب هم ساکن نبودن عطر ، دور از نور و حرارت هست . اما در اخر پیشنهاد بنده اینه که سعی کنید از دکانت بیشتر برای تست رایحه در حد یک میل دو میل استفاده کنید و هزینه ای که برای دکانت حجم بالا میکنید رو جمع کنید و باتل استاندارد تهیه کنید که سالهای طولانی هم درست نگهداری بشه مشکلی برای عطر پیش نمیاد البته یک سری استثنائات هم هست که خیلی کمه . مثلا عطرهایی که اصلا پیدا نمیشه رو من خودم حجم بالا تهیه میکنم مثل کارای اونوم .
17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : محمد☆mm امیر علوانی
سلام خدمت شما . بستگی به عطر شما داره ‌کار های اورتو پاریسی من از تمامشون دستریز دارم همچنین چند کار از برند ممو پاریس ماسک میلانو پیور دیستنس اینها تو این چند ماه استفاده به هیچ عنوان تغییر رایحه و ضعیف نشدن . و برند هایی مثل روژا داو تاور دیور شنل بعضی هاشون با همون اسپری اول مشخص بودن کلا پرفورمنس نابود شده و فقط یه ماندگاری اندکی دارن و بقیه هم بعد چند مدت همین بلا سرشون میومد . البته برای اشنایی با روایح ارزش داره دستریز تهیه کردن ولی اینکه بخای ۱۰ میل بگیری و در طول یک سال استفاده کنی از نظر شخصی من ارزش نداره به خصوص کار های خنک . من سمپل ها و دستریز هام رو در قوطی شکلاتی که دربشون خوب بسته میشه نگهداری میکنم .
17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 علی معماری
سلام
ممنون از راهنمایتون بسیار جامع بود
موفق باشید
17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mehran امیر علوانی
جواد وزیری عزیز سلام
نظرت رو جلب کنم به بخش پرسش و پاسخ و سوال محسن دادجو درین خصوص . همگی اونجا درین خصوص صحبت کردیم .
پاینده و معطر باشی
17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : عباس بهرامی امیر علوانی
سلام دوست گرامی
ممنون از راهنمایتون بسیار عالی
17 خرداد 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mehran آرمان

سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان عزیز عطر افشانی:
Vi Et Armis اولین کاری از این برند بود که من خریدم و شروع به پوشیدنش کردم که بازنگری کوتاهی هم راجب بهش تو صفحه خودش نوشتم. اما کار بعدی که از این برند (در اصل آنتی برند) تهیه کردم همین کار بود.
یه عطر یا رایحه بسیار خاص و منحصر به فرد که ترکیبی بسیار پالوده و غلیظ از نت های سبز به حساب میاد که با میوه ها و زنجفیل و کمی نت های اسپایسی یکمی تو میدل نت یا نت میانی حالت نیمه گرمی به خودش میگیره که طبع عطر رو یکمی معتدل میکنه.کلا عطر های این خانه خیلی سخت پوش و خاص هستندو اغلب بازخورد های عجیبی رو ممکنه بعد از پوشیدنشون دریافت کنید.فاتوم وی اما نسبت به بقیه، دقت کنید نسبت به بقیه کارهای این برند عرض کردم عامه پسند تر هست.خیلی نمیخوام رایحه رو تجزیه و تحلیل کنم و فقط با گفتن مثالی روح و توصیف رایحه رو خدمتتون میگم: وقتی که وارد گل فروشی میشید و تهویه و خنک کننده یا کولر مغازه روشنه و یه هوای خنک که با بوی مخلوط شده انواع گل ها و اون اسپری براق کننده که به برگ ها و ... برای زیبایی دسته گل میزنند به شامتون میخوره تقریبا توصیفی روشن و بدون پیچیدگی برای رایحه این کار هست.رایحه عطرتقریبا خطی هست اما در نت پایانی و ماندگار عطر با یه رایحه جلبک و خزه گون مثل جلبک ها و خزه های پیری که سالیان سال روی سنگ های لب دریا یا رودخانه تشکیل شدن طرف هستید. من کارهای این خانه عطر رو دوست دارم و به دوستانی که در جرگه نیش تکاپو دارند پیشنهاد تست آیرون دوک و تانر 1805 رو میدم که با توجه به کانسپ های پشتشون خیلی خوب و جذاب طراحی شدن.
19 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : آرش م. Mahmoudreza ganjali

آخ آخ آخ ایکاروس عزیز ، ما دوستداران و عاشقانت چطور بعد از این به حیات عطربازیمون ادامه بدیم؟........
این بهترین کار سبزی هست که تا الان تست کردم.یک کار سبز متفاوت، غنی و محشر ،انگار وسط چمنهای بارون خورده نشسته باشید.
بعد از تست اونهمه کارهای سبز و تابستانی تکراری این کار منو شگفت زده کرد.
این برند واقعاً یک برند خاص و متفاوت هست.اگر کسی میخواد یک کار سبز و تابستانی متفاوت رو تجربه کنه ،تست این کار رو از دست نده.
فقط ناراحتی ام اینه که دیگه کی به ما کارهای متفاوت و خاص و شاهکار معرفی کنه.
خدا کنه ایکاروس عزیز، کامنت منو ببینه و در رابطه با برگشتش تجدید نظر کنه!
23 مهر 1396 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
سلام
جناب کبیری دلیل نظرهای این چنینیتون رو متوجه نمیشم . یعنی واقعا شما تا این اندازه از دنیای عطر های جدید و روایحشون بی اطلاع هستید که حتما باید شخص خاصی معرفی بکنه ؟
گرامی هر انسانی میتونه خودش آغازگر باشه
23 مهر 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Ebi پارسی
با درود اقای کبیری گرامی
انشااا... دکتر ایکاروس عزیز برگرده و با سخاوت خویش که صد البته کینه ای در اون نیست راه رو هموارتر برای شناخت پرفیوم های بیشتر و جدید انجام بده
23 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Reza2000 ssh
nima عزیز سلام
والا چه عرض کنم دوست عزیز؟
فقط خیلی خلاصه بگم که من توی این دو سال گذشته فقط تونستم حدود ۳۰۰ عطر تست کنم.اگر بخوام به حد تست عطرهای ایکاروس عزیز برسم که بیش از ۸۰۰۰ عطر هست باید ۵۳ سال وقت صرف کنم که مطمئن ام عمرم کفاف نمیده!.....
قربان شما و یا حق
24 مهر 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : صادق اف Reza2000
سلام
جناب كبيري گرامي راجع به اعداد و ارقام نظر و قضاوتي ندارم اما اساسا تست كردن زياد ربطي به درك متفاوت انسانها با هر مقوله اي (چه عطر يا هر مقوله ي ديگري) نداره ..قرار نيست اگر مثلا بنده از عنصر برجسته اي در عطر خوشم مياد و اون رو دوست ميدارم و يا در تست چند صد عطر به درك خاصي برسم قرار باشه همون درك و همون زاويه نگاه من براي ديگران هم برقرار باشه ...يك مثال در موسيقي ميزنم .به نظر شما چه كسي با كدامين معيارها ميتونه بگه كه نوازندگي استاد فقيد لطفي بهتر بود يا استاد فقيد ذوالفنون؟ حال انكه ممكنه خيلي از دوستداران شيوه نوازندگي استاد لطفي رو بپسندند و خيلي ديگر شيوه و نحوه مضراب زني استاد ذوالفنون.. يا شايد حتي بعضي ديگر كلا شيوه اي ديگر در اجرا رو بپسندند مثلا بعضي بگويند : شيوه ي قدما اصل است و نوازنده فقط استاد فقيد هرمزي و لاغير...و يا عده اي ديگر بگويند به دنبال شيوه هايي نوين تر بايد بود لذا شيوه و نوازندگي استاد بابايي را كامل و بي نقص مي داند... حال سوال اساسي اينجاست واقعا با كدام ادله و برهان مي توان حكم بر برتري هر يك از اين اساتيد داد؟ ايا با گفتن اينكه فلان استاد گفته كه فلان نوازنده بهترينه ؟ درك و احساس انسانها از هر مقوله اي با يكديگر متفاوت هست حتي در بين متخصصين هر رشته و فن ...ساعتها ميشه سخن گفت اما... قصد زياده گويي نداشته و ندارم..عذر هم ميطلبم بابت نظر بلندم
24 مهر 1396 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : شایسته صادق اف
به نیما
سلام دوست عزیز،آفرین و درود بر شما.حقیقتا بسیار زیبا گفتید واقعا لذت بردم.ما رو از این مطالب زیبا بی بهره نگذارید.موفق باشید.
24 مهر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : nima

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟