Maison Francis Kurkdjian - Grand Soir

میسون فرانسیس کورکجان گرند سویر

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-35704
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های شرقی
طبع : گرم
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-35704
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 365
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
18,300,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    33
  • نمی پسندم
    8
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    17
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    4
  • رسمی
    14
تعداد رای های ثبت شده : 98
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

عطر «گرند سویر» مثل لباسی مجلل و باشکوه است که جلوه و جذابیت فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. با این عطر انگار لباسی درخشان و خیره‌کننده بر تن می‌کنید تا به پرسه‌ای شبانه و بی‌پایان در شب‌های باشکوه پاریسی بروید؛‌ پرسه‌ای در میان پل‌ها و بناهای تاریخی و زیبا که مثل هزاران ستاره می‌درخشند. «گرند سویر» شما را به زیر آسمان گرگ‌ومیش نزدیک به سپیده‌دمان می‌برد؛ آنجا که لطافت رایحه‌ وانیل، گرمای لوبان و رایحه دانه تونکای برزیلی در کنار تاریکی ژرفی که از رایحه لابدانیوم اسپانیایی سرچشمه می‌گیرد، همچون بادی اسرارآمیز بر پوست شما می‌وزد.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند میسون فرانسیس کورکجان
عطار فرانسیس کرکجان
طبع گرم
سال عرضه 2016
گروه بویایی رایحه های شرقی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه دانه تونکا ، لوبان ، کهربا، وانیل ، لابدانیوم
نمره کاربران
Grand Soir-میسون فرانسیس کورکجان گرند سویر
رایحه
8.5
37 رای
ماندگاری
8.4
37 رای
پخش بو
8
37 رای
طراحی شیشه
8.1
37 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند میسون فرانسیس کورکجان
عطرگرام
نظرات کاربران (19 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
گرند سواغ برخلاف ظاهر شاد و برونگرایش
غمی تلخ به همراه دارد که به هر کس اجازه ورد به حریم خصوصیش را نمی‌دهد.
اگر گرند سواغ یک شخیت بود به احتمال زیاد پرنس مشکین در رمان ابله داستایفسکی می‌بود. در جامعه ای که هر کس نقابی بر چهره دارد بزرگ ترین نقاب و رمز و راز را کسی داراست که بهره ای از نقاب زدن ندارد. گرند سواغ با تفسیری سر راست از چند نت پیچیدگی و ژرف بودن عمیقی را به ارمغان می آورد.
شخصیتی که در نگاه اول شاید به چشم فردی معمولی به آن نگریسته شود اما به مرور و با همنشین شدنش روحیات والا و تفاوت های بزرگ خویش را به نمایش می‌گذارد.
در ابتدا با یک رایحه تند و تلخ ادویه ای شروع می‌شود در میانه گرمی و حرارت خود را حفظ می‌کند و سرانجام در بستری شیرن و ملایم آرام می‌گیرد.




[EDITED] 1402/09/22 17:03
22 آذر 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Mahan فرنوش الف

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
گرند سویر
خوش پوش و خوش بازخورد..
30 مرداد 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه منوچهر

9
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
گرند سویر یا (شب محتشم) ترکیبی بسیار ساده و خوانا همانطور که از نت هاش مشخصه کهربا /وانیل/بنزوئین سی‌ام/لابدانوم بر خلاف همه عطرهای زمستانی پیچیدگی خاصی نداره که بخواد شما رو دهلیز به دهلیز بچرخونید تا به نت‌های پی ببرین.این کمال خلاقیت فرانسیس کورکجیان رو میرسونه که تونسته با نت‌های بسیار ساده یک محصول لوکس و معطوف به هدف رو ارائه بده.این عطر میتونه رغیب قدری باشه برای عطرهای معروف کهربایی تو بازار باشه . مزون فرانسیس کرکجیان این عطر رو طوری طراحی کرده انگار همه نتها رو رو با ترازوی طلا فروشی وزن کرده که بالانس بسیار خوب و دقیقی بین تمام نتها هست.شروع و پایان گرند سویر با هیجان شروع میشه و با گرند بسیار دلنشین به پایان میرسه عطر یه شروع شیرین و چوبی ادویه ای گزنده داره و با گرمی بسیار دلنشینی همراهه .یه عطر بسیار لوکس و خوش پوشی هست
06 بهمن 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Mahan میلاد


تجربۀ یک پاییز با الهه‌ای به نام «گرند سویر»
آیا کسی توانسته از کهربا تفسیری زیباتر از فرانسیس کُرکجان ارائه کند؟
من در این موضوع عمیقا تردید دارم. ساختن چنین چهره‌ی با شکوهی از AMBER تا قبل از مراوده با «گرند سویر» برایم قابل تصور نبود. ترکیب چند نت محدود یک هاله‌ی عمیق، با نفوذ و دعوت کننده را خلق کرده است که جلال خود را از افتتاحیه تا درای داون در بالاترین سطحِ صنعت عطرسازی حفظ می کند، این بی‌جهت نیست که از بدو تولدش در 2016 نمودارِ محبوبیت آن در فرگرانتیکا شیب صعودی اش را حفظ کرده و تهیه‌ی آن در فرانسه و مزونِ فرانسیس کرکجان همیشه امکان پذیر نیست.
واقعیت این است که نوشتن را در مورد عطرهایی که بسیار دوست دارم به تعویق می اندازم، سه ماه هربار خواستم چیزی بنویسم "چیزی" مرا قانع کرد که زمان را به جای مکالمه درباره‌ی عطر به مکالمه با خود عطر سپری کنم. "الهه‌ی کهربا" مترادف خوبی است برای گرند سویر، اثری که در همه‌ی جنبه ها درخشان است حتی در طول و شعاعِ حضورش ؛
دو اسپری برای دو روز و بیشتر.

بامهر
13 دی 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : سعیده دهرویه rick

10
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
بعد گذشت اینهمه سال و تست و خرید عطرها .هنوز گرند سوار و دوست دارم خیلی برام لذت بخش کهربا با وانیل کمی دودی که بنزویین این حس کمی دودی و برام القا میکنه. از روز اول که تست کروم عتشقش شدم و هنوز برام تغییر نکرده.
کلا عطرهای کهربایی خیلی دوست دارم و این در کنار امبر اورینت از ادمانی)لاین پریوو) .امبر ابسولوت از تام فورد و امبر لوپ جزو بهترین عطرهامه .
10 دی 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : Mahan سعیده دهرویه

با سلام ،،،لطفا ۱۱ میل این محصول موجود شود،،، سپاس
09 دی 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : کامیار فخر Cast away

9
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
بخوری از کهربای عشق که بمباران عشق را برای مخاطب تن‌پوش و همراهش به همراه خواهد داشت. آمیخته شدن در سرزمین رویایی که روزگاریست در آرزویش هستیم. سرزمینی که مدام در طوفانی از عشق و محبت با ابرهای بارور شده از وانیل و کهربا در باریدن برای سبز بودن است. قطره هایی عاشقانه و نرم و اصیل که برای دوباره بارور شدن ابرها در طلوع آتی خورشید، ماندگار خواهند بود. رایحه ای از پیرامونی خاطره انگیز در رویاها که شامه هر انسانی را به دیگر هیچ، پیوند می‌دهد. رایحه ای که بازتابش پس از نشستن قطره هایش در پوست، به سادگی منعکس خواهد شد اما دقیقا همین ساده زیستی در قطره هایش هست که رویای کهربایی را تداعی می‌کند. رایحه ای که یادآور هنر تکامل آفرینش در مناطقی از هندوستان (نعناع هندی) و آفریقا (دارچین آفریقایی) می‌تواند باشد.
این عطر به مانند حافظه فلاش عکسی می‌باشد. حافظه ای که طی آن با دیدن شخص یا تصویر احساسی یا غافلگیر کننده، بصورت یک فلاش یا عکس در خاطره شما ثبت میشود. شاید برای همه اتفاق افتاده باشد که در حین پیاده روی در پارک یا خیابان، شخصی از کنار ما در حال عبور کردن بود که علاوه بر سیمای خاصش از نظر ما، عطری خاص را هم تن‌پوش کرده بود و ما همانجا با دیدن این تصویر از او و بوییدن لحظه ای از عطر آن شخص، یک عکس یا اسکرین بصری بویایی در خاطره خودمان ثبت میکنیم که بعدها برای یادآوری سیما و بوی عطر آن شخص، به همان خاطره فلاش عکسی ثبت شده در ذهن مراجعه می‌کنیم و براساس آن عکس، دنباله سیمای همان شخص در پیاده روها یا بوی عطر همان شخص می‌شویم. و حتی اگر دوباره همان بوی عطر را که فلاش عکس گرفتیم از شخص دیگری بعد چندین سال استشمام کنیم، دقیقا در همان لحظه به همان خاطره فلاش عکسی ثبت شده برای سالها قبل که اولین بار ثبت کردیم در ذهن، یادآور می‌شویم.
جالب هست که حتی با این خاطره فلاش عکسی قادر به یادآوری طنین صدای همان شخص اگر در حال حرف زدن بود در آن لحظه هم هستیم و حتی جغرافیای همان لحظه اعم از بوق زدن ماشین در آن لحظه و یا میزان آب و هوایی از نظر گرما یا سرما هم را با حس کردن در زمان واقعی برای آن لحظه، یادآوری می‌کنیم. بنابراین حافظه فلاش عکسی نوعی از حافظه بلند مدت محسوب می‌شود که ممکنه برای تمام عمر در ذهن باقی بمونه.
شایان ذکر است که بیشتر افراد در طول زندگی خود خاطرات مختلفی را با فلاش عکسی تجربه می‌کنند. خوب یا بد، رویدادهای تاثیرگذار و احساسی عمومأ تاثیرات ماندگاری بر ذهن و روان انسان دارند. آنها بر شیوه تفکر، عمل و شناخت جهان تاثیر می‌گذارند. خاطرات فلاش عکسی همچنین تاثیر مستقیمی بر انتخاب‌هایی که افراد انجام میدهند و افرادی را که پیرامون خود را انتخاب می‌کنند، دارد. در مورد عطرها هم همین خاطرات فلاش عکسی صادق است و شاید هرگز عطری که در خاطره فلاش عکسی ما ثبت شده رو نتوانیم پیدا کنیم و شاید هرگز هیچ عطری را خوشبو تر از همان عطر فلاش عکسی ندانیم که این بخاطر حس عشق غریب ما به آن شخص تن‌پوش کننده اگر جنس مخالف است و یا حس خوشایند ما به تیپ و سیمای کاریزماتیک آن شخص تن‌پوش کننده اگر از جنس موافق است، می‌باشد.
این عطر واقعا هنرمندانه طراحی شده تا در حجم ۷۰ میلی لیتر شما را به ۷۰ سال زیستن در سرزمین رویایی سوق دهد. پس برای داشتن آن بایستی تعجیل کرد چراکه از همان ۷۰ سال زیستن در سرزمین رویایی، لحظه لحظه در حال کاستن است.
کیفیتی بسیار بالا در شهد روایح، ماندگاری روی پارچه تا ۴ بار حرکت زمین به دور خود در فضای بسته مانند کمد و تا ۸ ساعت روی پوست و پراکنشی خوب و راضی کننده.
سپاس از همراهی شما بزرگواران..... ‌

[EDITED] 1401/10/02 20:38
02 دی 1401 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : Mahan سعید کرمانی
آقای اسدی لذت بردم،
روویو به تمیزی هنر دست آقای کرکجان😁
عطار مورد علاقه من که هرسری کاری از ایشون تست میکنم بند بند وجودم از شفافیت رایحه و نوآوری در کار های ایشون به وجد میاد.
MFK یه خانه عطر بینظیره، همه عطار ها عطر میسازن اما فرانسیس کرکجان سحر و جادو میکنه.
حتی نسبت به کارهایی که در طیف سلایق من نیستن مثل باکارات رژ ۵۴۰ و نسخه اکستریت پرفیوم، اما من منکر بی نقص بودنشون نمیشم!
گرند سوآر در فهرست کار های کهربایی که تست کردم بنظرم جایگاه اولین رو به خودش اختصاص میده.
در عین اغراق در کهربا کاملا بالانس طراحی شده.
02 دی 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : حامد MahgolSa
سلام دوست عزیز و ارجمند جناب اسعدی
خیلی ممنون و قدردان مطالب ، کامنتها و معرفی عطرهایی هستم که اینجا معرفی میکنید و در موردشون می‌نویسید. راستش بعضی هاشون اینقدر گرون هستند که به هیچ شکلی نمیتونم خودم رو قانع به خرید و تستشون کنم و خیلی ها هم در ایران موجود نیستند ولی شما فکر کنم خارج تشریف دارید و خیلی راحت تر امکان خرید و تست دارید. خوشا به حالتان...ولی در مورد این عطر یادمه چند سال پیش سمپلی ازش تهیه کردم و پیشتر از اون چندین عطر از این برند رو هم تست کرده بودم. در مورد این عطر بگم که تستش باعث شد بطور کامل با این برند خدا حافظی کنم. شیرینی بیش از حد و فضای کاملأ سنتتیک حقیقتآ حالم رو بد کرد. ابتدای عطر بازی این برند به دلیل پخش و ماندگاری وحشتناک کارهاش منو بد جور شیفته کرده بود ولی خیلی زود تغییر عقیده دادم. پخش و ماندگاری زیاد و ساختار بیش از حد سنتتیک واقعآ برام غیر قابل تحمل بود. البته در کنار تست کارهای این برند ، برندهای زیادی رو هم تست داشتم که باعث شکل گیری و پیدا کردن عطر ، رایحه و برندهای مورد علاقه م شدند. اگر کسی با ساختار بیش از حد سنتتیک مشکلی نداره و اولویتش پخش و ماندگاری غول آسا ست ، این خانه ، خانه ی اوست و البته جناب اسعدی میدونم که شما این طور نیستید و راستش خیلی در عجبم از این که این برند و عطارش مورد علاقه و پسند شماست....انشااله همه ی دوستان بتوانند عطرهای مورد علاقه ی خود رو راحت و آسان بیابند...یا حق
03 دی 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : ناشکـــیبا محمد☆mm
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند و موزیسین جناب آقای کبیری عزیز، از عنایت بزرگواری چون شما بر من بسیار سپاسگزارم. در مورد عطرهای میسون فرانسیس بله در اصل حق با شماست و من هم با عقیده شما نسبت به عطرهای سنتتیک بودن ایشان و شهد شیرین بودنشان حداقل در اغلب عطرهاش موافقم. برای تن‌پوش عطرهای میسون فرانسیس من فقط و فقط یک پاف آن هم فقط روی لباس بسنده میکنم که همین باعث تعادل تولرانس بویایی هم برای خودم و هم برای مخاطبان همراهم میشه که بیش از یک پاف واقعا برایم قابل تحمل نخواهد بود و حتی برای همراهان.
دقیقا به نکته خوبی اشاره فرمودین که بپاس ماندگاری بسیار بالای این عطرها، من علاقمند به عطرهای میسون فرانسیس هستم چراکه برخی از روزها مجبورم ساعتهای زیادی در بیمارستان باشم بخصوص در دوران کرونا که لباس های ایزوله و دستکش لاتکس همیشه دستم بود و دیگر نمیتونستم برگردم به اتاقم و از کمدم عطر مورد علاقه ام رو بردارم و شارژ کنم روی پوست و لباسم.
عطرهای میسون فرانسیس بنظرم دقیقا برای همچین روزهایی مناسب هستند که بپاس تکاپوی ساعت های زیاد در محل کار و عدم دسترسی به عطرهای دیگر، میتوان از ماندگاری بسیار بالای عطرهای میسون در این راستا بهره گرفت و آن هم فقط یک پاف.
بله کاملا با نظر شما هم عقیده هستم.
سپاس از همراهی و همدلی شما دوست هنرمند من......
03 دی 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : عرفان يعقوب زاده MahgolSa
سلام جناب آقای کبیری. دقیقا و دقیقا من هم همین مشکل رو دارم. احساس می‌کنم بوی عطرهای این برند توی مغزم سوت میکشن و یک حالت اسانس مانند رو میدن بهم. ممنون از توضیح خوبتون.
03 دی 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : ناشکـــیبا نازی جاوید
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای کبیری مورد دیگری رو هم میخواستم مطرح کنم در کامنت قبلی که بخاطر مشغله فرصت نشد اما اینجا مطرح میکنم: واقعیتش عطرهای میسون برام محبوبیت چندانی ندارند با اینکه کارهاش سنتتیک هستن و واقعا خیلی شفاف تونسته کارهای سنتتیک رو تولید کنه حداقل نسبت به سایر عطرهای سنتتیک، اما باز هم برام خیلی محبوب نیستن. در مورد کامنت قبلی برای این عطر که سرزمین رویایی رو مطرح کردم، صرفا بخاطر همان شهد شیرین خاص این عطر بود که بایستی تنها یک پاف در مخاطب تن‌پوش شود تا بتونه لذت ببره از شهد عطر که گویی در تلخی روزگار بخصوص روزگار کشورمان لااقل شهد محسوس این عطر برای یک پاف، باعث آرام گرفتن روح آمیخته با اندوه ما بشه. متاسفانه در بازه های زمانی اوج کشتار کرونا که خودم با دیدن مرگ انسانها، هراس مرگ را دوچندان داشتم و همش فکر میکردم که مرگ درست در یک قدمی من هست، با اون لباس های ایزوله و تحمل اون لباسها برای ساعتها و ماسک های فیلترینگ بیولوژیکی که تمام تنم خیس تعریق میشد و مجبور بودم ساعتها این وضعیت رو تحمل کنم، همین عطر میسون فرانسیس بود که با شیرینی سنتتیک خودش در جهنم اون لباسها و ترس مرگ و آلوده شدن، توانست مرا آرام کند بخاطر ماندگاری بسیار زیادش. تعریق از تمام وجودم سرازیر میشد اما نفرت بوی تعریق با شهد شیرین میسون فرانسیس گرند سویر خنثی میشد و باعث تحمل رنج آن روزها میشد برام. این در حالیست که این عطر و سایر عطرهای شیرین میسون فرانسیس در روزهای گرم یا گرما جهنمی از شیرینی را ارمغان می‌کنند که مناسب فقط و فقط روزهای سرد سال هستند اما در اون روزهای جهنمی کرونا و لباسها، ماندگاری و تبخیر نشدن این عطر باعث دوام خودم شد.
اما امروزه در روزهای سرد زمستان باز فقط یک پاف از فاصله ۳۰ سانتی به لباسم اسپری میکنم آن هم فقط شب‌های سرد زمستان که با دمای سرد پیرامون آمیخته بشه و شهدی شیرین اما گرمابخش برای سرمازیستی من ایجاد کنه.
با نظر شما مجدد موافقم که عطرهای میسون فرانسیس بیشتر برای شب‌های سرد زمستان و شاید هفته ای یکبار حداقل از نظر من، مناسب تن‌پوش شدن هستند و اگر مخاطبی این عطرها را هر روز تن‌پوش کند حتی در سرمای زمستان، ممکنه حالت تهوع به خودش یا مخاطبانش ایجاد کنه.
سپاس مجدد از همراهی شما دوست گرامی....
03 دی 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : MahgolSa سعید کرمانی
درود استاد عزیزم آقای کبیری،
حدودا در رابطه با چند عطر از مزون فرانسیس کرکجان باهاتون موافقم،
باکارات رژ ها، عود ستین و همین گراند سواغ، پرفورمنس بالا و رایحه سینتتیک که یحتمل شیرینی بالای باکارت و گراند سواغ دل مردمو بزنه.(خودم گراند سواغ رو در حد سه پاف فول ور میدونم)

اما آیا همه عطر های این برند در پرفورمنس قوی هستن؟
پاسخ من یه خیر محکم هست،چه بسا ۷۰ درصد عطر های مزون فرانسیس کرکجان با پخش و ماندگاری متوسط رو به پایین ساخته شدن.
نمونه کار هایی رو براتون مثال میزنم:
آکوا یونیورسالیس
پتیت متین
آمریس اوم
آکوا سلستیا فورته
اپوم پور اوم
جنتل فلویدتی سیلور
لومیغ نواغ
و محبوب من مسکولین پلوریل؛
این موارد نه تنها سینتتیک نیستند، بلکه رایحه ای کاملا شفاف با پخش و ماندگاری متوسط چه بسا اسکین سنت ارائه میدن.
لاو اند هیت، دو بازخورد به عطر های هایپ مزون فرانسیس،
اما کمتر شناخته شده ها که اکثریت مزون رو تشکیل میدن بنظرم جذابتر هم هستن.
در رابطه با عود کالکشن اغلب متوسط و صیقلی و سه چهار عود شرقی قوی داره.
04 دی 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : رضا یگانه نازی جاوید
دقیقا تجربه ی من هم از کارای این عطار در برند باکارات همین بود
اولین باراتی که تست کردم و‌خداروشکر سمپل گرفتم همین بود
سعی کردم خودمو قانع کنم صبوری به خرج بدم
اما عدم تعادل رهام نکرد
حتی باید بگم از بعدش هیچ یک از کارای باکارات به دلم ننشست که ننشست. و‌حتی از امبر هایی که توی عطرای دیگه استشمام میکردم متنفر شدم و منو میزد و تداعی این عطر رو در من میکرد.
09 دی 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : nazanin بابک

گذار آرَد مَهِ من گاه‌گاه از اشتباه اینجا...! خمیربازی با رزینِ نرم. عطار قلب مخلوق را آنژیو کرده و فهمیده این تپش‌گاه نیاز به هم‌جوشیِ وانیل و کهربا دارد. سپس با لبدانوم بازتاب نور از سطحِ اثر را به سمت حادثه‌ی تعدیل می‌برد و به اقسامِ عطر سایه‌ اضافه می‌کند و برای من به‌شکلی عجیب بروزهای موم‌مانند، مشک‌گون و خرده حیوانی هم دارد! اما حیوانی که به‌سمت ناخودآگاهِ اروتیک و آمیزش حرکت می‌کند نه پلشتی و انزجار! گرند سواغ از شعله‌ورهای کرکجیان محسوب می‌شود. نقاش سعی کرده دورنمای این پرتره رمنس باشد. خب تا حدودی هم هست. نفس در نفس؛ چشم در چشم؛ دست در دست. شخصا اما دوست‌ش ندارم زیرا دی‌ان‌ای عطرهای پروژه‌ی شخصیِ فرانسیس با ساختار پوستم هم‌خوانی ندارند و نیز این دست لوکس‌واره‌ها با هاضمه‌ی من سازگار نیستند! اما فکر می‌کنم برای ملاقات‌هایی مناسب باشد که شخصِ مقابل قرار است در هوای شما نفس بکشد. بروزهایِ ناگهانی‌! نزدیک؛ نزدیک‌تر. ترسیمِ هم‌آغوشی. باید خیلی کم استفاده کنید تا تبدیل به سوپرایز و هدیه‌ای گرم بشود برای کاشفِ سربه‌هوای سرزمین‌ِ آتش! برای همین اصلا شیرین شده، نشر متوسط دارد و تا این حد رنگِ رایحه سرخ و معشوقه‌کُش از آب در آمده. دقت کنید رنگ رایحه نه رنگ لیکوئید! شبیه به شعرِ مختاری... نزدیک شو اگرچه نگاهت ممنوع است؛ زنجیره‌ی اشاره چنان از هم پاشیده که حلقه‌های نگاه در هم قرار نمی‌گیرد. دنیا نشانه‌های ما را در حول و حوشِ غفلتِ خود دیده و چشم پوشیده است. نزدیک شو اگرچه حضورت ممنوع است. يک يک درآمديم در هندسه‌ی انتظار و هر کدام روی نيمکتی، زيرِ طاقی یا گوشه‌ی ميدانی خلوت کرديم... و خيره مانده در نفرتی قديمی؛ که عشق را همیشه آواره خواسته است! می‌بینی؟ این حقیقت ماست. نزدیک و دور؛ واهمه در واهمه. نزدیک شو اگرچه رویایت ممنوع است. / و تو از خواب می‌پری! لبخند... آب سرد. این صاحبانِ بی‌انصاف و دست‌نیافتنیِ رویاهای شبانه. در این سلول‌های نیمه انفرادی که من و هم قبیله‌هایم در آن هستیم رئیس زندان بوییدن گلاب هم برای ما ممنوع کرده است! تمام این بلوف‌ها؛ ببخشید شاعرانه‌ها! که می‌بینید حاصلِ خُرده نوری است که هنوز از پنجره‌ی کوچکِ این سلول برروی پوستِ رنگ‌ و رورفته‌ی یک زندانی می‌تابد. پشت میله‌ها کودکان هفت‌سنگ بازی می‌کنند، شکار می‌آموزند و تو به خود ریشخند می‌زنی بابت این‌گونه بودن و تمام این بیهودگی‌ها. از خود دور می‌شوی از دیگران بیشتر؛ در خود فرو می‌روی، دیگران در خود و بیشتر می‌فهمی چرا گفت زندگی چیزی جز رقابت بر سر این‌که بیشتر مجرم باشی تا قربانی نیست! عصر فراموش کردنِ بوی رز قطعا خاکستری خواهد بود. مگر این‌که شما برروی این بوم؛ رنگی، رخساری یا که یک شاخه‌ گل ترسیم کنید! به امید روزهایی که در هوای یکدیگر باشیم. که نفس باشد. هم‌نفس بیشتر. قفس کمتر؛ سلول و کودکانِ شکار آموخته مختصر. و بوییدنِ گلبرگِ نمدارِ تحول. احتمالا تغییر، شاید زندگی...!
16 مرداد 1401 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : کوروش Rezvani
مسیح عزیز، خوندن نظرات شما پر از لذته، نه فقط لذت از خواندن در مورد این جهان جذاب بلکه غرق شدن تو نوشتار... و چقدر این شرایط جذابه
و من با وجود تفاوت سلیقه‌هایی که گاها باهاتون دارم (البته در مورد این کار منظورم نیست) ولی غرق میشم در لذت خواندن و یاد گرفتن
19 مرداد 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Rezvani nazanin

از همه چیز تنها اندکی ماند. از پل بمباران شده ی مخروب، از تیغه های چمن، از بسته ی خالی سیگار اندکی باقی ماند. از همه چیز اندکی می ماند. اندکی از چانه ی تو، در چانه ی دخترت باقی می ماند! کارلوس دروموند د آندره - تنها اندکی از گرند سوا در خاطرات شما باقی می ماند. عطری رزینی اسپایسی شیرین گرم کمی گورماند با سطحی مخملی و پر شده از خاصیت های عاشقانه. داخل این عطر کهربا یک زن اسیر شده در زندان مردان است که وانیل راه فرار رو بهش نشون میده. من گرند سوا رو یک عطر جسما مردانه و روحا زنانه میدونم و حس میکنم وقتی یک به دو تبدیل شد میتونه غوغا کنه! ولی مطمئن باشید با این قیمتا ارزش خریدن نداره :)
15 مرداد 1401 پاسخ تشکر
34 تشکر شده توسط : رضا یگانه nazanin

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
به نظر من بهترین عطر از این برند همین گرند سویر می‌تونه باشه.باکارات ۵۴۰ رو هم دوست دارم ولی این یه چیزه دیگست...کهربا عالی کار شده تو این عطر.نسخه ۲۰۱۷ رو دارم پرفورمنس عالیه👌 واقعا حس لوکس بودن رو داره.شاید از معدود عطرهای زمستونیم باشه که تو تابستون هم وقتی خونم
میرم سراغش یا بوش میکنم یا ازش اسپری میکنم . واقعا لذت بخشه برام
04 مرداد 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : رضا یگانه شهرام

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟