CREED - Bois du Portugal

کرید بوا د پرتگال

مردانه
کد کالا : ATR-32162
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : کرید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1987
کد کالا : ATR-32162
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    9
  • نمی پسندم
    5
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    6
  • + 45 سال
    3
  • روزانه
    1
  • رسمی
    10
تعداد رای های ثبت شده : 52
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

بوا د پرتگال که عطری سرشار از مایه‌های چوبی است، بوی جنگل خوش‌عطر جزیره ایبری را به چنگ می‌گیرد. نام این عطر مردانه از کلمه «bois» فرانسوی به معنای «چوب» گرفته می‌شود. اولیویه کرید (استاد مشهور عطرسازی) با یادآوری فضای پیاده‌روی در ارتفاعات پرتغال، جلوه‌های اسرارآمیز اسطوخودوس را به نمایش می‌گذارد. این آمیزه نیرومند و جذاب که بوی دوست‌داشتنی‌اش همیشه مورد توجه چهره‌های مشهور گروه Rat Pack بود، به‌خاطر ظرافت ناب و جلوه‌های کلاسیکش شهرت زیادی دارد.

برند کرید
عطار اولیویه کرید سیکس جنریشن
طبع گرم
سال عرضه 1987
گروه بویایی شرقی چوبی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج
اسانس میانی اسطوخودوس
اسانس پایه خس خس ، سدر ، چوب صندل سفید ، عنبر
نمره کاربران
Bois du Portugal-کرید بوا د پرتگال
رایحه
8.7
10 رای
ماندگاری
7.1
10 رای
پخش بو
6.7
10 رای
طراحی شیشه
8
10 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند کرید
اخبار برند کرید
نظرات کاربران (12 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.


Bois de portugal به مفهومِ چوبِ کشورِ پرتغال، یکی‌ از عطر‌های همیشه محبوبِ من از این خانه است.شاید یکی‌ از درست‌ترین و بالانس‌ترین lavender-woody هایی باشه که تجربه کردم.

فکر می‌کنم از creed و انشای این خانه ، "جملاتِ ساده"به خوبی‌ به بیان میرسه. این ادکلن با توجّه به زمانی که متولد شده ، مثلِ هم نسلی‌های خودش زیاد دوستانه آغاز نمیشه. شاید بیست دقیقه‌ای زمان می‌بره تا برگاموت و لوندر آرام بگیرند. اما زود مسیرِ عطر به یکی‌ از بهترین و عمیق‌ترین کارهای creed تبدیل میشه. نباید زود قضاوتش کرد. هرچقدر که میگذره به جای اینکه کم رنگ تر بشه ، زیبا تر میشه. در پایه ی عطر که sandal wood بدنهٔ ی اصلیه شخصیتِ عطر رو تشکیل میده ، این نوت بسیار با کیفیّت کار شده. شاید اطمینانی نیست که بهترین نوعِ sandal wood که معروف به Mysore هست در این عطر به کار رفته اما مطمئنا creed در پرداخت و کیفیت ِ این نوت چیزی کم نگذاشته.

من فکر می‌کنم شاید هیچوقت نشٔه عطری رو مختص به رده ی سنیِ خاصی‌ دونست ، اما می‌تونم بگم ، اگر از شنیدنِ موزیکِ My way ،یا That`s life از Frank sinatra همون لذتی رو می‌برید که من میبرم. در هر سن و سالی‌ که هستید ،مطمئنم عاشقِ این عطر میشید.

ارتباطِ این دو به هم ،نه‌ فقط به دلیلِ اینکه این عطر signature scentِ او بوده.بلکه در تشبیهِ زمان ، کلاس، و عمق هم به سادگی‌ اتفاق میفته.
06 مرداد 1395 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران پارسی

سلام دوستان.چرا کسی در مورد این ادکلن نظری نمیده؟
10 اسفند 1395 پاسخ تشکر

دوستان کسی این ادکلن رو نداشته که در موردش نظرش رو بفرسته؟
03 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh TH_MEN
یکی از بهترین کارهای کرید هستش،رایحه ی خیلی خوب و کلاسیکی داره.من نمیتونم نت لاوندر رو تحمل کنم و گرنه لحظه ای در خریدش درنگ نمیکردم.
ترکیب چوب صندل و لاوندر بسیار عالی و محشر کار شده.برای دوستداران نت لاوندر و عطرهای کلاسیک و چوبی ميتونه بلایند بای تهیه بشه.
پخش و ماندگاری قابل قبولی داره.
03 مهر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : هاشم پور ssh
ممنون آقای کبیری
10 مهر 1396 پاسخ تشکر
در کاملتر گفتن کامنت قبلی ام باید بگم رایحه ای صابونی هم داره.این طور که متوجه شدم تمام کارهای لاوندری رایحه ای از مواد شوینده، خمیر ریش ،افتر شیو و صابونی دارند.
29 دی 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : هاشم پور امیر
بله جناب كبيري درست ميفرماييد
كامل ترش اين هست كه در واقع مواد شوينده از قديم به دليل رايحه ي تميز و تازه اي كه لاوندر القا ميكند، از آن در انواع محصولاتشان استفاده ميكردند ، كه ما با اين محصولات از بچگي بر خورد داشتيم و اولين تجارب ما از اين رايحه از مواد شوينده مي آيد و به همين دليل اين رايحه براي ما بوي مواد شونده را ياداور مي شود.
اين قضيه براي رايحه "وتيور" هم صدق ميكند به همين بسياري عطر هاي وتيوري را به بوي صابون تشبيه ميكنند
29 دی 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ذبیح نوریان

7
رایحه
6
ماندگاری
5
پخش بو
8
طراحی شیشه
رایحه خوبی داره ولی یونیک نیست ... شباهت جالبی با رودستر کارتیر داره که اونم بدلیل لاوندر و خس خس هستش ... ازش خیلی راضی ام اما یه ادکلن منحصر بفرد نیس....
11 آبان 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور ssh
چیزی که باید اضافه کنم اینکه پخش بوش متوسطه و ماندگاری حداکثر 2 تا 3 ساعت !!!!
18 آبان 1396 پاسخ تشکر

با سلام، از مدیریت محترم تقاضا دارم نوت میانی این عطر رو تصحیح کنید. لوندر به جای لابدانیوم. می تونید از سایت های مختلف چک کنید. با تشکر
08 بهمن 1397 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام
تشکر از شما

10
رایحه
6
ماندگاری
5
پخش بو
7
طراحی شیشه
درود
کرید دو پورتگال
شروعی شبیه به شروع جوبیلیشن بزرگ داره.(هرچند ایشون هم از بزرگان هستند.)و من عاشق این سبک بوها هستم.
البته یک تست نسبتا سطحی داشتم و این جوری نمیشه در مورد کارهای این برند صحبت کرد اما چون از رایحه ی اون خوشم اومد گفتم باید نظرمو بنویسم.
ازون دسته کارهایِ کلاسیکِ باوقار و گرم البته ملایم. شاید شروعی سنگین و کمی تند داشته باشه اما این دلیلی بر تند بودن اصل عطر نیست و بعد از زمانِ کوتاهی با بوی دلنشینی طرف میشیم که البته به سلیقه ی من عالیه.
البته کارهایِ نیش گونه ی کرید رو نمیشه به این راحتی و در زمانِ کوتاه آنالیز کرد و باید اونو درک کنیم پس حتما باید براش زمان صرف کرد.
برای تیپ هایِ رسمیِ شیک و با پرستیژ خیلی مطلوب به نظر میرسه و من همیشه در تصورم این سبکِ بوهارو با تیپ های سنگین و شیک ست میکنم.
11 شهریور 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : جواد وزیری هاشم پور

سلام خدمت دوستان.چیزی که از تست این عطر نظرمو جلب کرد اینه که،یه بوی نمکی حس کردم بعد نیم ساعت،مثل بوی نمکی امپریال میلسیم،البته جالب ترش این بود برام که روی اینکار هم millesime درج شده،نمیدونم واقعا اینطوره،من دانشی در اینباره ندارم،از دوستان با تجربه میخوام دانش و تجربه خودشون رو بیان کنن.
19 مهر 1399 پاسخ تشکر
سلام. millesime در فرانسوی معنی vintage تو انگلیسی رو میده. عطرهای کرید که EDP هستن (در واقع همه شون به جز چند تا) عبارت millesime رو هم دارن و منظور کمپانی اشاره به غلظت بالای عطر هست
22 مهر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : هاشم پور شهریار
سلام جناب بنی هاشم خیلی خوش حالم از دیدن شما.بنده نقد های شما رو خیلی دوست دارم امیدوارم که بیشتر به سایت سر بزنید
22 مهر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مهدی بنی هاشم
من دنبال عطر عودی با رایحه نزدیک به عود اسنشیال هستم و از رایحه عود نویر خوشم نمیاد . یه عطر شرقی کلاسیک و بسیار مجلسی و سنگین میخوام حیوانی و چرکی عودی
23 مهر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور حامد
به حامدبی
دوست عزیز کار عود سیو د کینگ اتکینسونز یه کاره عودیه ابر خفنه درسته حیوانی و چرک نیس ولی نمونشم نیس... تست بفرمایید...
23 مهر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مجید سلطانی حامدبی

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
یکی از مردونه ترین کارای کرید و شاید میشه گفت جز ۲ یا ۳ کار برتر برند کرید جون میده زمستون‌ها چند پاف بزنی شب بری برای پیاده روی و تنهایی لذت ببری
19 اسفند 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : هاشم پور sinash

عطر Bois du Portugal از برند CREED عطریست کاملا مردانه ، کمی قدیمی ، معتدل ، مرکباتی ، گیاهی ، تند و تیزی خیلی کم ، چوبی ، علوفه ای نیمه خشک ، عطری جدی و پخته ، دوست داشتنی ، جذاب ، مناسب همه نوع تیپ ظاهری و لباس و پوشش خیلی بوی خوبی داره مناسب سن بیست و پنج سال به بالا تا حدودی شبیه عطر Lalique Pour Homme از برند LALIQUE میباشد پخش بو و ماندگاری عطر خوب میباشد
13 تیر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : هاشم پور شهریار
من بنظرم کمی قدیمی یکم محتاطانه به کار رفته، بنظرم این رایحه واقعا قدیمی هست و برای کسایی که دنبال کارهای جدید هستن اصلا پیشنهاد نمیکنم
21 دی 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : هاشم پور فاطمه فیضی

امروز بالاخره تونستم دکانت این عطر رو تهیه کنم.بوی لوندر و وتیور رو تونستم تشخیص بدم.بسیار شبیه نیکولای نیویورک اینتنس هست،ولی به اندازه اون تند و تیز نیست.به نظر من مناسب شخصیت های سنگین و با وقار هست،با ظاهر رسمی و اتو کشیده.
29 دی 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : هاشم پور شهریار
سلام دوست عزیز.از کجا دکانت این کار رو تهیه کردید؟
20 فروردین 1402 پاسخ تشکر
درود برادر.البته اگه مشکلی از نظر مدیریت سایت نباشه.یه سایت هست که کافیه به جای afshan که بخش دوم اسم این سایت هست،ata رو بنویسید.هم سایت دارن،هم پیج اینستاگرام که اسم هر دو همینه.
20 فروردین 1402 پاسخ تشکر
با سپاس از شما .و ممنون از وقتی که گذاشتی.
26 فروردین 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟