عطرهای آنباکس و استوک و هاردباکس، تقلبی هستند!
5/1

عطرهای آنباکس و استوک و هاردباکس، تقلبی هستند!

توسط : آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :ادکلن انباکس چیست؟از کجا بدانیم که عطر و ادکلن آنباکس تقلبی است؟تسترهای بدون جعبه هم تقلبی هستند؟آیا عطرهای شرکتی هم تقلبی هستند؟مراقب تقلب در پک‌های هدیه باشید!ویژگی یک عطر و ادکلن اورجینال چیست؟

 

این روزها اینستاگرام و مارکِت پِلیس‌های بزرگی که همه نوع محصولی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری عرضه می‌کنند، مکان مناسبی برای سودجویان عرصه عطر و ادکلن شده‌اند. بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی یا تلگرامی، سایت‌ها و مارکت‌ پلیس‌های کوچک و بزرگ، عطر و ادکلن یا تستر انواع عطر و ادکلن را با عنوان آنباکس یا استوک با قیمتی کمتر از قیمت اصلی به فروش می‌رسانند و مخاطب را مجاب می‌کنند که محصول آنها، کاملا اصل و اورجینال است. اگر شما هم چنین پیج‌ها یا سایت‌هایی را دنبال می‌کنید، بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید تا بدانید که دلیل تقلبی یا فِیک بودن محصولات این فروشنده‌ها چیست!

ادکلن انباکس چیست؟

همان‌طور که گفته شد، متاسفانه این روزها فروش ادکلن انباکس یا عطر آنباکس یا ادکلن آنباکسد در بازار زیاد شده است. انواع این عطر و ادکلن‌ها، حدود 40 تا 50 درصد ارزان‌‌تر از عطر و ادکلن اورجینال هستند اما همچنان و به عنوان یک عطر تقلبی، با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسند. بهتر است ابتدا این نکته را بدانید که هیچ عطر و ادکلن اورجینال و اصلی بدون جعبه در هیچ کجای دنیا به فروش نمی‌رسد. عطر و ادکلن‌هایی که تحت عنوان ادکلن انباکس به فروش می‌رسند، همگی تقلبی هستند. در واقع اگر بخواهید بدانید که ادکلن انباکس چیست باید به این نکته توجه داشته باشید که عنوان «آنباکس»، فقط عنوانی برای خالی کردن جیب شما و به فروش رساندن یک محصول تقلبی است. به طور کلی، انواع عطر و ادکلن یا اصل و اورجینال هستند و یا فِیک و تقلبی! تمامی محصولات اورجینال، دارای جعبه و بچ کد هستند اما محصولات تقلبی، فاقد جعبه یا دارای جعبه‌های فیک و بدون بچ کد قابل رهگیری هستند. هیچ سایت معتبر و رسمی در جهان، عطر و ادکلن آنباکس و بدون جعبه به فروش نمی‌رساند.

از کجا بدانیم که عطر و ادکلن آنباکس تقلبی است؟

اگر می‌خواهید از تقلبی بودن عطر و ادکلن‌هایی که با عنوان آنباکس یا استوک به فروش می‌رسند، مطمئن شوید، بهتر است بدانید که عطرهای اصلی و اورجینال، جعبه سخت یا هارد باکس دارند. درون جعبه هم یک مقوای سفید رنگ و محکم برای ثابت ماندن شیشه عطر و پیشگیری از آسیب دیدن آن تعبیه شده است. این در حالی است که انواع عطر و ادکلن تقلبی، یا جعبه ندارند و یا جعبه آنها بسیار ضعیف و فاقد بچ کد قابل رهگیری است. معمولا شیشه‌های انواع عطر و ادکلن تقلبی، پر از خط و خش است زیرا این شیشه‌ها، بیش از یک بار برای پر کردن عطر استفاده شده‌اند و آثار خراشیدگی روی آنها کاملا قابل مشاهده خواهد بود. در بسیاری از موارد، آثار خراشیدگی روی والف یا اطراف والف هم دیده می‌شود و والف عطرهای تقلبی، شل یا کاملا دستکاری شده هستند. به همین دلیل هم کمی پس از استفاده از این عطرهای تقلبی، شما با مقداری نشتی از قسمت والف مواجه خواهید شد. تمامی عطرهای اصل و اورجینال، دارای والف‌های کاملا محکم و بدون خراشیدگی هستند و بچ کد و بارکد روی جعبه آنها قابل پیگیری خواهد بود.

مارک جوزف ماین تقلبی

پوران هوم اصل بدون جعبه تقلبی 200 میل

تسترهای بدون جعبه هم تقلبی هستند؟

تقریبا بله! بسیاری از تسترهای اورجینال، دارای جعبه سفید یا مقوایی هستند و روی آنها عبارت «Not For Sale» درج شده است. فقط تعداد بسیار محدودی از کمپانی‌ها، تستر بدون جعبه یا بدون در عرضه کرده‌اند اما بیشتر کمپانی‌های عطر، تستر جعبه‌دار و دردار دارند. تسترها برای فروش نیستند و کیفیت آنها کاملا همانند نمونه اصلی محصول است اما برخی از فروشندگان، تسترهای اورجینال را حدود 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت عطر اصلی به فروش می‌رسانند. از طرف دیگر، تسترهای اورجینال دارای بچ کد مشابه روی جعبه و شیشه هستند اما تسترهای تقلبی نه تنها بچ کد ندارند، بلکه دارای جعبه هم نیستند و کیفیت محصول بسیار پایین‌تر از محصول اصلی است. معمولا تمامی عطر و ادکلن‌ها یا تسترهایی که تحت عنوان آنباکس یا استوک به فروش می‌رسند، با اسانس‌های کاملا شیمیایی پر می‌شوند و مدت بسیار کوتاهی پس از استفاده، رایحه‌ای کاملا الکلی و زننده به خود می‌گیرند. تسترهای اورجینال از نظر پخش بو و ماندگاری هم کاملا شبیه به نمونه اصلی هستند اما تسترهای تقلبی به هیچ عنوان ماندگاری و پخش بوی ایده‌آلی ندارند.

بیشتر بخوانید : تفاوت تستر با خود عطر در چیست ؟ آنچه باید بدانیم تفاوت تستر با خود عطر در چیست ؟ آنچه باید بدانیمآیا بطری‌های تستر قوی‌تر و ماندگارتر هستند؟ آیا بطری‌های تستر قوی‌تر و ماندگارتر هستند؟

 

تستر تقلبی فرانسیس کرکجان فمینین پلوریل

آیا عطرهای شرکتی هم تقلبی هستند؟

عطرهای شرکتی به آن گروه از عطرهایی گفته می‌شود که شرکت مورد نظر، اسانس کپی شده یک عطر را خریداری و آن را با قیمت پایین‌تر تولید می‌کند. عطرهای شرکتی، دارای شیشه، بسته‌بندی و فونت نوشتاری شبیه به برند اصلی هستند اما در یکی در حرف از نام برند یا ظاهر شیشه و جعبه، کمی تغییر ایجاد می‌کنند. بنابراین، عطرهای شرکتی هم جزو عطرهای اورجینال محسوب نمی‌شوند.

مراقب تقلب در پک‌های هدیه باشید!

تمامی عطرهایی که این روزها در صفحات اجتماعی در پک‌های 3 تا 5 عددی و با حجم 20 تا 50 میل عرضه می‌شوند،‌ تماما تقلبی و بدون اصالت کمپانی‌های بزرگ عطرسازی هستند. متاسفانه این روزها در پیج‌های اینستاگرامی و تلگرامی، پک‌های جذابی از برندهایی مانند ورساچه،‌ نارسیس رودریگز، میومیو، شنل، دیور، هررا گودگرل و جیورجیو آرمانی عرضه می‌شوند که ادعای فروشندگان بر اورجینال بودن این عطرها است. در حالی که تمامی این محصولات در گروه عطرهای فِیک جای می‌گیرند.

پک عطر اونتوس 30 میل تقلبی

پک هدیه عطر دیور 30 میل تقلبی

نمونه های دیگر از پیج های اینستاگرام که اقدام به فروش عطر های بدون جعبه و تقلبی می کنند : 
تستر تقلبی امواج هانر مردانه

عطر آرمانی پرایو تقلبی

زرجوف مفیستو عطر تقلبی

50 میل عطر تقلبی فروش در اینستاگرام

 

ویژگی یک عطر و ادکلن اورجینال چیست؟

اگر می‌خواهید خرید عطر و ادکلن اصل را داشته باشید،‌ باید بدانید که یک محصول اورجینال دارای جعبه‌ای محکم و با پوشش سلفونی و مقوای نگهدارنده شیشه عطر در درون جعبه است. شیشه و والف انواع عطر و ادکلن اصل ، کاملا سالم، بدون آثار خراشیدگی یا زدگی است. درنهایت هم بچ کد روی جعبه و شیشه عطر باید با یکدیگر یکسان باشند تا شما بتوانید به محصولی که می‌خواهید بخرید، اطمینان کنید. ضمن اینکه در کنار تمامی این موارد باید خرید ادکلن اورجینال را حتما از یک فروشگاه عطر قابل اطمینان و معتبر داشته باشید. نکته نهایی هم اینکه در بیشتر موارد، تمامی عطرهای تقلبی، قیمتی بسیار پایین‌تر از عطرهای اصل دارند که همان قیمت هم برای یک عطر فیک،‌ زیاد خواهد بود!

بیشتر بخوانید : چطور تشخیص دهیم که آیا یک عطر اصل است یا نه چطور تشخیص دهیم که آیا یک عطر اصل است یا نه9 روش آسان تشخیص عطر اصل از تقلبی 9 روش آسان تشخیص عطر اصل از تقلبی

 


ندا احمدلو

نظرات کاربران (4 نظر)
درود بر شما و آرزوی تندرسی...جسارتا مقاله ای که شما نوشتین شامل همه عطرها نمیشه!!برخی عطرها چون بصورت دستساز ساخته میشن حتی بوسیله کمپانیهای بزرگ عطرسازی مانند کرید(بدلیل اصرار بر دستساز بودن محصولاتشون) شامل برخی اشتباهات درتولید بدلیل دستساز بودن هستن برای نمونه عطرهای تولید کرید از نظر شیشه بخاطر دستساز بودن دارای نقایصی هست که با اولین نگاه ممکنه فکر کنید تقلبیه یااینکه بارها دیدم برچسب خوده عطر چون با دست تولید و چسبانده میشه کمی جابجایی داره و حتی جعبه خود عطر در بیشتراوقات بدون سلفون ارایه میشه درحالیکه مثلا عطرهای شرکتهای دیگه مثل لووه،گوچی،دیور،شنل و غیره چنین اشتباهاتی ندارن باسپاس از شما
07 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ملورین
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب و احترام
بله درست می فرمایید
عطر های دست ساز بحث دیگری دارند ، سپاس از توجه شما

عطر های مینیاتوری که تو بازار موجود هستن هم همگی تقلبی هستن یا اونا هم اصل و فیک دارن؟
و اینکه واقعا مشخصات جعبه فاکتور مناسبی برای تشخیص اصل بودن یک عطر نیست. چون من یک عطر خریدم با هارد باکس خودش و مقوای سفید محکم داخلش به همراه پلاستیک و چسب seal پلاستیک روش. اصلا هم حالت روغنی نداره ول بعد از حدود نیم ساعت کامل محو میشه. بعد که پیگیری کردم توضیح شون این بود که عطر گرید B و آنباکس اورجینال ! فروخته شده که تحت لیسانس شرکت سازنده ! تولید میشه برای همین کیفیت کمتری داره.
28 شهریور 1402 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام اونا هم اصل و فیک دارند
تنها از فروشگاه معتبر تهیه نمایید

با سلام
عطرهایی که بچ کد شیشه و جعبه یکی هست ولی روی شبشه حک نشده و بصورت لیبل هست میتونه دلیل بر فیک بودن باشه؟
15 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Raeisi
پاسخ مدیر : بله ممکنه
تنها از فروشگاه معتبر می بایستی تهیه شود

چند فروشگاه معتبر ممکنه دوستان معرفی کنید لطفا،، ممنون
20 اسفند 1401 پاسخ تشکر

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟