چطور تشخیص دهیم که آیا یک عطر اصل است یا نه

چطور تشخیص دهیم که آیا یک عطر اصل است یا نه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :نحوه تشخیص عطر ادکلن اصل از تقلبیقسمت دوم تشخیص اصالت عطرقسمت سوم بوییدن تفاوتهاآیا نشانه دیگری برای تشخیص ادکلن اصل و خوب از فیک و تقلبی می شناسید؟

نحوه تشخیص عطر ادکلن اصل از تقلبی

هنگام خرید عطر گران قیمت، میخواهید بدانید که دارید محصول اصلی را میخرید. عطرهای تقلبی به راحتی تولید میشوند اما کیفیت یا بویی که عطرهای اصل دارند را ندارند، بنابراین نمیخواهید پولتان را صرف آنها کنید. دانستن نشانه های عطر تقلبی میتواند به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.

قسمت اول آماده شدن برای خرید عطر

1. فروشنده را بشناسید

با مراجعه به یک فروشنده معتبر، میتوان از خرید عطرهای تقلبی جلوگیری کرد. فروشگاههای مختلفی برای خرید عطر هستند که شناخت مزایا و خطرات هرکدام مهم است.

فروشگاههای بزرگ همیشه مطمئنترین روش خرید عطر هستند، زیرا این مزیت را دارد که میتوانید بطری موجود در بسته بندی آن را از نزدیک بررسی کنید و با پرسنل فروشگاه صحبت کنید.

حواستان به بازارهای اجناس ارزان قیمت یا بازارهای اجناس دست دوم باشد، چون در این بازارها فروشندگان به راحتی میتوانند سرتان کلاه بگذارند. همیشه قبل از خرید عطر آن را با دقت مورد بررسی کنید، و در صورت امکان اطلاعات تماس فروشنده را در بدست آورید چون ممکن است از محصول رضایت نداشته باشید. 

راحت باشید و خیلی صریح بر اساس اطلاعاتی که در اینجا توضیح داده شده، سؤالات خود را از فروشنده بپرسید. به عنوان مثال، «میشه لطفا شماره "بچ کد" را به من بگویید؟» و «میشه زحمت بکشید عکسی از متن پشت جعبه برام بذارید؟ »، و غیره. 

هنگام خرید آنلاین ، مهم است که نقد محصول و فروشندگان اینترنتی را بررسی کنید. مطمئن شوید که فروشنده مورد تایید است چون این یعنی که آنها باید اطلاعات تماس خود را ارائه میکردند. ببینید آیا آنها سیاست برگشت کالا دارند، و اگر ندارند، از آنها بخواهید. به گرامر و املاء درست مشخصات کالا توجه کنید. 


قیمت عطر

2. به قیمت توجه کنید

اگرچه این مسئله همیشه نشان دهنده کیفیت عطر نیست، ولی اگر نسبت به برند خیلی ارزان باشد، آن وقت است که این ادعا احتمالا درست است و عطر تقلبی است. البته ممکن است استثناء هم وجود داشته باشد، مثلا جهت تمام کردن موجودی وقتی که فروشگاه قرار است کلا تعطیل شود، ولی در مجموع، قیمت نشانه اصالت است.

3. از قبل در مورد عطر تحقیق کنید

وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید که آیا اطلاعات کافی در مورد بسته بندی، شیشه و جای بارکد ارائه داده اند یا نه. شاید بخواهید از غرفه های مراکز خرید دیدن کنید تا نحوه بسته بندی شیشه عطرهای اصل را ببینید و آن را به خاطر بسپارید تا موقع خرید تفاوت ادکلن اصل و فیک را تشخیص دهید. 

بیشتر بخوانید : 9 روش آسان تشخیص عطر اصل از تقلبی 9 روش آسان تشخیص عطر اصل از تقلبی

قسمت دوم تشخیص اصالت عطر

بسته بندی عطر

1. بررسی بسته بندی

در عطرهای اصل معمولا سلفون پلاستیکی محکم دور جعبه ها را پوشانده. حواستان باشد که اگر روکش اطراف جعبه شل و ول بوده و دور جعبه حرکت میکند، نشانه ای از عطر تقلبیست. 

بررسی دقیق بسته بندی عطر

2. جعبه را با دقت باز کنید

شما میتوانید تنها با بررسی جعبه، اصالت یک عطر را تشخیص دهید. قبل از باز کردن عطر خود، جعبه را با دقت بررسی کنید تا ببینید نشانه ای از بسته بندی یا طراحی غیرحرف های به چشم میخورد یا نه. 

متن پشت بسته بندی را بررسی کنید. دنبال غلط گرامری، املایی، اطلاعات نادقیق، و غیره. نوشته روی بسته بندی یک عطر اصل باید از نظر گرامری درست باشد. اشتباهات املایی یا گرامری میتواند نشان دهنده جعلی بودن باشد.

بسته بندی اصل از مقوای با کیفیت بالا ساخته میشود. جعبه های ساخته شده از مواد نازک و بیدوام اغلب جعلی هستند. 

به دنبال بارکد موجود روی بسته بندی باشید. بارکد باید در پایینترین قسمت پشت جعبه قرار گیرد و نه در کنارهها. 

ببینید آیا چسب مایع یا نواری اضافی میبینید یا نه. عطر اصل نباید در داخل یا خارج از جعبه ردپایی از چسب مایع یا نواری داشته باشد.

3. شماره کنترل، بچ کد و سریال را چک کنید

عطر اصل تمام این شماره ها را روی بسته بندی خود خواهد داشت، که بعدا خودتان میتوانید از آنها برای تایید اصالت عطر استفاده کنید. با سازنده صحبت کنید ببینید آیا اعداد با شماره ساخت آنها مطابقت دارد یا نه.

بررسی شیشه عطر

4. شیشه عطر را لمس کنید

عطرهای اصل اغلب دارای شیشه های صیقلی هستند درحالیکه شیشه عطرهای تقلبی اغلب کمی ناصاف و معمولاً بد کیفیت هستند، و گاهی با پلاستیک ساخته میشوند. شیشه های عطر با کیفیت دارای درپوشهای محکم و ضد نشت هستند. توجه داشته باشید که برندهای طراح عطر، شیشه عطر را به عنوان بخشی از تجربه آن عطر به شمار میآورند، بنابراین شیشه باید از کیفیت عالی برخوردار باشد. 

قسمت سوم بوییدن تفاوتها

تفاوت رایحه عطر اصلی و تقلبی

1. پیچیدگیهای عطر اصل را دریابید

رایحه عطرهای اصل پیچیده بوده و به طور پیچیده ای ساخته شده است. هرچند بو نمیتواند معیار سنجش اصالت عطر باشد، اما افرادی که رایحه عطر را میشناسند اغلب میتوانند عطر تقلبی را تشخیص دهند. 

2. لایه ها را بشناسید

عطرهای معتبر دارای سه لایه رایحه هستند که به مرور زمان خود را نشان میدهند، این لایه ها شامل نت‌های رو،   میانی و بیس هستند. این پیچیدگی تضمین میکند که رایحه متفاوت و چند بعدیست و از اولین استفاده تا جذب کامل توسط پوست تغییر میکند. عطرهای تقلبی لایه بوی یک بعدی دارند و اغلب مدت کوتاهی پس از استفاده بویشان از بین میرود. 

3. ترکیبات مصنوعی را از طبیعی تشخیص دهید

بوجود آوردن نت های مختلف در عطرهای واقعی بسیار کار دشواریست. در تولید آنها ترکیبی از رایحه های حاصل از مواد طبیعی و مصنوعی به کار میرود. عطرهای ارزان قیمت کاملاً مصنوعی هستند و به همین دلیل پیچیدگی عطرهای لایه ای که با مواد طبیعی تولید شده اند را ندارند. 

4. به طول عمر عطر توجه کنید

عطر تقلبی در ابتدا بویی مشابه با عطر اصل دارد اما معمولاً درمی یابید که عطرهای اصل از نظر طول عمر و اثربخشی از عطرهای تقلبی با دوامتر بوده و این امر در طولانی مدت باعث ارزشمندتر شدن آنها میشود. شیشه های باز شده عطرهای اصل باید عطر و بوی خود را از 6 تا 18 ماه حفظ کنند.

عطرهای دارای نت مرکبات به طور کلی در حدود 6 ماه کیفیت خود را از دست میدهند، درحالیکه عطرهای دارای رایحه گل میتوانند تا 18 ماه دوام بیاورند. عطرهای ارزان قیمت در عرض چند هفته یا یکی دو ماه بوی خود را از دست میدهند. 

ماندگاری عطر

5. بدانید که عطر چه نوع نت هایی باید داشته باشد

هنگام تحقیق درباره عطری که قصد خرید آن را دارید، دانستن اینکه آیا عطر یک نت دارد یا رایحهای پیچیده دارد مهم است. عطرهای تک نت فقط حاوی نت های رو هستند، بنابراین نبود نت های میانی و بیس همیشه نشان دهنده تقلبی بودن نیست.

هنگام بررسی اصالت عطر تک نت، به این نکته توجه کنید که آیا بوی عطر عجیب و غریب است و آیا رایحه عطر با توضیحات ذکر شده در وب سایت سازنده مطابقت دارد یا نه.

تست عطر

6. آن را تست کنید

یادتان باشد فقط زمانی که بسته بندی و رایحه عطر را از قبل با دقت بررسی کردید آن را تست کنید. حواستان باشد چون عطرهای تقلبی غالباً میتوانند باعث بروز حساسیت شده، یا بثورات پوستی نامطلوب به جا بگذارند.

هنگامی که عطر را از هر لحاظ چک کردید، آن را روی پوست خود بزنید و به بوی آن در طول روز توجه کنید.

اگر یک عطر پیچیده اصل باشد، آنوقت باید به کم شدن نت ها در طول روز توجه داشته باشید، در حالی که نت های میانی و بیس خود را نشان می دهند. یک عطر تقلبی حداکثر چند ساعت رایحه اصلی خود را حفظ میکند.

 

آیا نشانه دیگری برای تشخیص ادکلن اصل و خوب از فیک و تقلبی می شناسید؟

اگر تجربه استفاده یا خرید عطر تقلبی را دارید؛ هفتمین نشانه عطر تقلبی را شما در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

 


منبع : fragrances.bg - abcnews.go - wikihow ترجمه توسط عطرافشان
جهت خرید عطر ارجینال به سایت عطرافشان مراجعه نمایید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید

نظرات کاربران (1 نظر)
آیا وجود پرزهای ریز درون مایع عطر نشان بر تقلبی بودن است
09 اردیبهشت 1400 پاسخ تشکر
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
بلهیکی از نشانه ها می باشد

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟