BENTLEY - Bentley Intense EDP

بنتلی اینتنس ادو پرفیوم

مردانه
کد کالا : ATR-31617
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی ادویه ای
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : بنتلی
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : 2013
کد کالا : ATR-31617
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 50
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
2,580,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    62
  • نمی پسندم
    44
  • - 25 سال
    5
  • + 25 سال
    60
  • + 45 سال
    17
  • روزانه
    19
  • رسمی
    46
تعداد رای های ثبت شده : 403
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

یک سال پس از ورود مرسدس بنز به دنیای عطر و ادکلن، شرکت اتومبیل سازی مطرح و لوکس بنتلی نیز این راه را در پیش گرفت و در سال 2013 با ادکلن بنتلی مردانه و سپس بنتلی اینتنس وارد صنعت ادکلن سازی شد.

عطر بنتلی اینتنس ادو پرفیوم با روایح دودی غنی شده است تا ژرفا و سرشاری شمعدانی آفریقایی را در آمیزه‌اش برجسته کند و جلوه‌ای آروماتیک و شیک به این آکورد غنی بدهد.

در نت‌های میانی بنتلی اینتنس ادو پرفیوم، لابدانیوم به‌آرامی به نت‌های چرمی پیوند می‌خورد و طنین کهربایی شدیدی هم به خود می‌گیرد. در نت‌های پایه اما سویه‌های چوبی نمایان می‌شوند که با نت چوب صندل برجسته شده‌اند.

ناتالی لارسن این ادیشن شدیدا تاثیرگذار را برای مردانی ساخته است که به اندازه کافی جسور هستند تا از عطری فوق‌العاده لوکس اما شدیدا پراحساس هم استفاده کنند.

بنتلی اینتنس ادو پرفیوم دارای رایحه‌ای گرم و چوبی است . ظاهر اینتنس شباهت زیادی به بنتلی مردانه دارد و تنها رنگ آن به نارنجی متمایل شده است. عطرافشان بنتلی اینتنس را به شما عزیزان توصیه می‌کند.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند بنتلی
عطار ناتالی لارسن
طبع گرم
سال عرضه 2013
گروه بویایی شرقی ادویه ای
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، فلفل ، برگ خشک برگبو
اسانس میانی شمعدانی ، دارچین ، روایح چوبی، سالویا اسکلاریا
اسانس پایه لوبان ، نعناع هندی ، سدر ، چرم ، روایح دودی
نمره کاربران
Bentley Intense EDP-بنتلی اینتنس ادو پرفیوم
رایحه
7.4
137 رای
ماندگاری
7.8
173 رای
پخش بو
7.4
174 رای
طراحی شیشه
7.9
138 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند بنتلی
اخبار برند بنتلی
عطرگرام
نظرات کاربران (264 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
یکی از عطرایی که تو برخوردای اول نظر مثبتی بهش نداشتم اما این روزا خیلی میپسندم این عطر هست.
این عطر منو به سالای دور میبره.خاطرات شب گردی بارفقا.. صحرا به صحرا کوچه به کوچه..باغ انگوری باغ الوچه...

سالای اخر دهه هفتاد بود که با جمعی از رفقا پشت کنکور بودیم. اون سالا تلویزیون سریال خط قرمز رو پخش میکرد و ما هم با ماشین حاجی فک میکردیم خط قرمزیم!
سال دوم کنکور بود و اگه کسی دوبار کنکور قبول نمیشد دیگه امیدی به ادامه تحصیلش نبود.عالم و ادم روزی سه وعده بهمون یاداوری میکردن که کنکور نزدیکه ولی ما گوشمون بدهکار نبود. چون ما میخواستیم زندگی نزیسته مون رو زندگی کنیم! ما میخواستیم جوونی کنیم! عاشق بشیم!
چیزی که همه ما رو دور هم جمع میکرد شور عشق بود. شبا تا دیروقت توباغ رفقا باهم بودیم و بعضی وقتا دم دمای صبح برمیگشتیم. چه صفایی داشت شبای باغ انگور اوایل پاییز و برگ ریزون..بوی خاک و برگ و بوی تنه پیچ در پیچ درختای انگور.
خونواده ها شک کرده بودن که اخه اینا دم کنکور تا نصف شب بیرون چکار میکنن! اما هیچکی باورش نمیشد که ما هییییچ کار خلافی نمیکنیم! خدای من یادش به خیر کی باورش میشد!
اما افسوس که عمر اون روزای معصومیت نوجوونی و جوونی کوتاه بود.الان که به اون روزا نگاه میکنم انگار که خواب میدیدم.انگار دیگه اون ادما رو نمیشناسم! رفقایی که زمانی که یکیشون برا مسخره بازی یه سیگار دستش میگرفت همه دعواش میکردن امروز هرکدوم درگیر یه جور اعتیاد به مواد و مشروب و روابط .. و..
بنتلی اینتنس منو میبره به شبای پاییزی سالای نوجوونی و باغ رفقا و ..انگوری که شراب شد و معصومیتی که از دست رفت... دوستان نازنینی که امروز یا درگیر اعتیاد به موادن یا مشروب و یا..
هرچند که احتمالا این کار هم ریفورموله شده و پرفورمنس نمونه ۲۰۲۱ احتمالا کاهش زیادی داشته. اما فک میکنم کار بالانس تر شده و دوز شیرینی و روایح بوزی متعادل تر شده.
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
45 تشکر شده توسط : Rezvani Mahmoudreza ganjali

اهمیت انتخاب عطر
دوستان عزیزم سلام
اهمیت انتخاب عطر ، رایحه و پرفورمنس آن تا چه حد است ؟
چه فرقی میکند که عطر چه باشد ؟
مگر تنها خوشبویی کافی نیست ؟
اگر مهم است از کجا بفهمیم چه عطری ( رایحه ای ) برای چه مکان و زمانی منتخب بهتری ست ؟
چرا عطرها اینقدر با هم تفاوت دارند ، این تفاوت ها فقط برای فروش است ؟
ذهن همه ی ما با این پرسش ها درگیر است !

فیلم فهرست شیندلر را دیده اید ؟
بیش از بیست بار دیده ام !
داستان واقعی ی زندگی ی اسکار شیندلر آلمانی در جنگ دوم جهانی ، که میلیونها یهودی امروزه خود را یهودی های شیندلر مینامند و هر ساله در سالروز مرگ اش بر مزار اش گرد آمده و ادای دین میکنند و بزرگترین گرد همایی قوم یهود را ایجاد میکنند .
اگر ندیدید ، ببینید !
در آرشیو بزرگ فیلمهای من ( که فیلم مطرحی ساخته نشده که نداشته باشم ) جزء ده فیلم طراز اول من است .
آلمانی ای فقیر که مدتها انتظار جنگ میکشید تا ازین نمد بر خود کلاهی بدوزد . تنها فکر و ذکر اش ثروت بود .
با شروع جنگ زن و فرزند ، خانه و شهرش را رها کرد و با جیب خالی راهی شد ، با ایده ای بزرگ !
انتظار مجلسی را میکشید که درو سران و ژنرال های آلمانی حاضر باشند . مجلسی جهت عیش .
و روزیکه خبر دار این مجلس شد
آماده شدن اش برای حضور بسیار دیدنی و آموزنده بود !
کارگردان به جزء جزء پرداخته ! چرا ؟
چون پر اهمیت ترین ( نیم از کل ، و نیم دیگر بیان است و هدف ) اینها هستند .
اصلاح ، دوش ، پیراهن ، کت و شلوار ، کراوات ، دکمه های سر آستین ، گیره ی کراوات ، ساعت ، کفش و ...
که کارگردان جزء به جزء نمایش میدهد
و مهمتر از همه : ( از دید صحیح ما ) بوی تن !
یا همان عطر .
بنظر شما چه عطری مناسب این هدف است ؟
در مهمترین مجلس عمرش !
خصوصیات این عطر کدامین است ؟
که باید ذهن های عالی و برجسته ی ژنرال های مخاطب او را برای شروع یک دوستی ی پر منفعت درگیر ، قضاوت ، دلربایی ، ضمینه سازی و آماده کند !
باید عطری جدی مثل پرایوت لیبل باشد ؟
البته که نه ! چون خشونت آن ذهن مخاطبین را میترساند !
آنها نباید او را خیلی جدی دریابند !
باید خیلی لطیف باشد ؟
نه ! جدی اش نخواهند گرفت و بلافاصله پس از مجلس ، فراموش اش خواهند کرد .
باید سراسر گلی باشد ؟
خواهند گفت عرضه ی لازم را ندارد !
چه عطری خوب است ؟؟
باید کمی رام در خود داشته باشد تا بدانند او اهل عیش است و معنی ی آن را خوب میداند .
باید کمی گلی باشد تا بدانند او طبعی لطیف دارد و اصلا از فکر رقابت با او خارج شوند !
باید کمی شیرین باشد تا بدانند همراهی ی با او لذت بخش است و لحظات شیرینی را در کنار او تجربه خواهند کرد .
باید روایح چوبی و پچولی دار باشد تا بدانند در عین خوش مشربی ، کاربلد است و از پس هدف برخواهد آمد !
باید روایح چرمی داشته باشد تا بدانند طراز اجتماعی و لول کلاس او بالاتر است از حد تعادل و معنی ی پرستیژ را میداند و همنشینی ی با او کلاس مخاطبین را کاهش نخواهد داد .
باید روایح دودی داشته باشد تا بدانند او علاقمند است به علومی که ماوراء طبیعت است و دانش معادلات فراز و فرود را میشناسد و معنی ی نابودی و خاکستر نشینی را تجربه کرده است !
باید فلفل دار باشد تا بدانند او ثبات قدم دارد .
باید سدر دار باشد تا بدانند او اهل نظافت ، نظم و نزاکت است و حدود خویش میشناسد !
باید ادویه دار باشد تا بدانند او همیشه راه های بهتری برای انجام کارها سراغ دارد !
باید گرم و خودمانی و در عین حال حدود بشناسد .
و نیز ارزان باشد تا از پس تهیه برآید لیک رایحه ای ثروتمند در خود داشته باشد ، درست مثل جوان فقیری که بزرگترین هدف ها و ایده ها در خود دارد .
در معدل گیری این عطر میتواند گوی سبقت را از دیگران برباید .
این مثال مختصر زدم برای درک بهتر و تجسم روان تر شما .


میبینید دوستان عزیزم !
عطر میتواند بهترین دوست شما در امور مهم باشد و نقشی بزرگ بازی کند .
تنها باید ایشان را بشناسید و بدانید هر نت و هر رایحه درین دنیا ، چه وظیفه ای بر عهده گرفته و چه مسئولیتی بر دوش دارد !
و از آن مهمتر ، از پس چه کاری به خوبی بر می آید .
آنوقت خواهید دید که این علم بزرگ چقدر شیرین است و کارآمد .
این فیلم را ببینید !
بازی ی درخشان لیام نسون را .
این فیلم چیزی به مراتب ، مهمتر از چیزهایی که عرض کردم به شما نمایش و هدیه میدهد !
قدرت مهر را !
و اینکه کدام بهتر است ؟ ثروت یا مهر ؟
بزرگترین ثروتمند جنگ شد لیک فقیر از دنیا رفت !
خصوص آن صحنه که با گریه به حسابدار اش میگوید :
این سنجاق سینه ی طلا میتوانست یک انسان دیگر را نجات دهد ! چرا ندادم ؟؟


انقریب اشکم جاری میشود :)
تمام اش کنم !
ثروتمند باشید دوستان عزیزم و میدانید چه ثروتی منظور است .
09 تیر 1401 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : عباس بهرامی Mahmoudreza ganjali
سلام به آقای سخی عزیز دوست و همشهری بسیار نازنینم
بله اگر بخوایم به صورت منطقی و اصول با عطرها رفتار کنیم عطر همان چیزی است که ابتدا خودمون باید اون رو دوست داشته باشیم اما در دنیای مدرنیته و صد البته مواج امروز که روز به روز در حال رقابت هستیم که خودمون رو بیشتر از آنچه که در واقعیت هستیم جلوه بدیم ماندگاری و صد البته پخش بوی عطر ها روز به روز داره به یه ملاک بارز تبدیل میشه. به خصوص اینکه بارها شنیدم با توجه به افزایش قابل توجه امروزه ی قیمت عطرها طرف تا میبینه کسی بوی عطرش رو نمیفهمه افسردگی حاد میگیره !
در واقع نه تنها برای عطر برای خیلی از مسائل دیگه. چه بسا دوستانی دارم و میشناسم که برای یک وعده ی غذایی کامل خودشون تحت فشار هستن اما گوشی آمریکایی گرون قیمت دست میگیرن تا همه جا پُزش رو بدن. این مسئله در عطر هم شدت گرفته .
بارها شده که وقتی کسی ازم پرسیده عطر باز هستی گفتم نه اصلا ، چون میدونم قانع کردن و مباحثه با کسانی که عطر رو یک کالای تجاری و محصولی برای خودنمایی همیشه در ذهنشون تداعی میشه کلا بیهوده س
عطر همیشه در زندگی من نخست تجلی گاه خاطرات زیادی بوده و بعد یک دوست همیشه همراه ، چرا که تنها یک حس بین احساساتی که ما داریم به هسته ی اصلی مغز ما متصل هستش و اون هم حس بوییایه
در کل امیدوارم رفته رفته این رو یاد بگیریم که عطر بخشی از علوم طبیعی هستش و باید باهاش درست و منطقی رفتار کنیم
12 تیر 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : nazanin هادی قنبریان
پیام عزیزم
سلام و سپاس !
البته . درست است .
ما عطربازان " باید " متفاوت از دیگران :
عطر بشناسیم ، عطر ببوئیم ، تست کنیم ، روایح بشناسیم ، فیزیک و شیمی ی آنها ، حتی متافیزیک آنها ( که خود عالمی دیگر دارد ) ، مسئولیت ، وظیفه ، زندگی و تعهد آنها و از همه مهمتر :
پیام آنها !
و زمانیکه مسلط میشویم ، حتی کمی ، آنوقت پرده ای کنار میرود که تا آن روز ندیده بودیم این پرده را !
آن روز دیگر به خیلی چیزها که فکر میکردی فکر نخواهی کرد !
چیزهایی که قبلا مهم بوده بی اهمیت و نادانسته های قبل پر اهمیت جلوه میکنند !
عالمی دارد خلاصه !
و اما راجب معرفی ی عطرها به مخاطبین
روش من این است :
اگر عطر ارزان و خوبی زده باشم ، میگویم :
دیده ای چه ناز است ؟
و قیمتی ندارد . ارزان است لیک کار بلد است . از خریدش پشیمان نمیشوی حال که رایحه اش را پسندیده ای .
و
اگر گران باشد ( و شخص مثل خودم فقیر باشد ! )، میگویم :
گران است لیک مشابهین ارزانتر اما توانایی دارد . این از قدیم است ، با قیمت جدید نمیخرم !
اما فلان عطرها را لیست کن .

باید توجه کرد که عوام فقط از ما اسم میخواهند ( پس از بوییدن عطرمان )
میپرسند شما عطربازید ( چرا ؟ میخواهند مطمئن شوند که معرفی ی شما ، دانش و تحقیق پشت اش بوده است و اتفاقی و تصادفی نبوده است )
ما عطربازان در دنیای دیگری ( از عطر ) سیر میکنیم
ما به چیزهای دیگری می اندیشیم
آنها فقط به رایحه ، ماندگاری و پخش
و هیچ عیب ندارد که آنچه درین موارد از ما عطربازان میجویند به ایشان هدیه دهیم .
در حالیکه پرفورمنس در دنیای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست . اما برای آنها مهمترین است :)
هر چند برخی اوقات برای خودمان هم مهم میشوند :))

به هر حال ما عطربازان دو شخصیت هستیم در یک جلد :
یک شخصیت ( علم ) در بین خودمان
یک شخصیت برای عوام
و بی شک حرفهایی بین خود میزنیم که آنها نه متوجه میشوند و نه دوست دارند متوجه شوند !
در حالیکه برای خودمان پر اهمیت ترین ها هستند !

قبلا هم گفته ام :
عطربازان بهشتی اند !
و این ادعا را بدون ادله ، بدون تحقیق و بجهت شادی عرض نکردم !
عطرها چیزهایی به ما می آموزند که خواه ناخواه در مسیر آن قرار میگیریم .
به شخصیت " عطربازان " پیرامون ِ خود در زندگی توجه کنید ، کنکاش و تحقیق کنید !
خود خواهید یافت که چه میگویم :)
ضمنا عطربازی با خرید عطر متفاوت است
هر عطربازی کلکسیون دار نیست
و هر کلکسیون داری عطرباز نیست !
عطربازان در مورد عطر داری ویژگی های خاصی دارند
عطر داری ی آنها متفاوت از کلکسیون داری ست !
عطربازی لذت است و کلکسیون داری عادت .
عطربازانی را میشناسم که فقط یک شیشه کامل عطر دارند
داستان دکانت متفاوت است و آن تحقیق عطربازان است

خلاصه اینکه انتهای عطربازی به سه چیز میرسید :
دانش
سخاوت
مهر
و لذتها ازین سه خواهید برد دوستان عطرباز ام
که این سه ، شادی و آرامش به دنبال دارند

ار به خود آیی ، به خدایی رسی !
و زیباست یافتن خدا !!
به واقع زیباست
و از آن زیباتر ، مسیر ماست از عطرها به سمت خدا
وه که چه مسیر پر گل و رایحه و معطری ست !
زیباترین است !
شادی آور ترین است !
دوستان عزیزم
به مسیری که در حال پیمودن آنید بین عطرها
توجه کنید ! دقت کنید !
این لذت را از کف ندهید !

پر از این لذت باشید دوستان عزیزم به کمک خدایمان

[EDITED] 1401/04/13 01:56
12 تیر 1401 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : عباس بهرامی عرفان حاجی احمدی
درود برشما.اشکم جاری شد...منم چند بار دیدمش..تشکر بابت اینهمه احساس پاک
17 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : nazanin فاطمه فیضی
درود بر جناب سخی عزیز
این جمله شما:

به شخصیت " عطربازان " پیرامون ِ خود در زندگی توجه کنید ، کنکاش و تحقیق کنید !
خود خواهید یافت که چه میگویم :)

بسیار لذت بردم از نظر شما
معنی این جملات را من با چشم دیده و با روح حس کرده ام و دقیقا زمانی که این متن را میخواندم، تصاویر برایم فیلم‌وار میگذشت، حسی مانند استشمام یک بوی خوب و صمیمی که در یک لحظه، زمان متوقف میشود، به دل زمان گذشته میبرد و تمام خاطرات خوب را در یک لحظه یادآور میشود!

واقعاً کامنت پر محتوا و سنگینی بود بنظرم
با احترام
09 فروردین 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی derrick

شاهکاری بی نظیر از ناتالی لورسون ........
سلام خدمت همه دوستان عزیزم.......از اونجایی که این عطر ، عطری پر سر و صدا و خیلی معروفه من سعی می کنم حاصل تجربه خودم رو از استفاده از این عطر خدمتتون عرض کنم ، به امید اینکه بتونم در تصمیم گیری شما عزیزان کمکی کرده باشم........لطفا توجه داشته باشید که اینها نظر شخصی من هستند و برداشتی که من از این عطر دارم و ممکنه همه مواردی که عرض می کنم خدمتتون عینا برای شما هم درست نباشه !.......پس اگه می بینید جایی توصیه ای می کنم این مطلب رو لحاظ بفرمایید :

این عطر به شدت عطری جنجالی و بحث برانگیزه و توی بیشتر لیست ها ( از جمله بهترین عطرهای ارزون قیمت مناسب و عطرهای فصل های سرد و .....) سر و کله اش پیدا می شه .......یه عطری که اصطلاحا هایپ شده و به شدت راجع به اون نظرات ضد و نقیض می شنوید........این عطر رو ناتالی لورسون طراحی کرده ( خالق عطر جنجالی تر لالیک آنکر نوار ) و مخصوصا از این نظر مورد توجه خیلی ها قرار داره که یه عطر ژنریک و عامه پسند و باسمه ای نیست که شبیه ده ها عطر دیزاینری دیگه باشه ........این عطر صاحب شخصیته و عمق و معنی داره......شبیه بقیه نیست ..........یه عطر خاصه .........جسور و شجاعه ........تلاش نمی کنه که همه رو راضی نگه داره و خیلی رک و صریحه...........قضاوت دیگران براش خیلی مهم نیست و کار خودش رو می کنه ............می دونه با همه فرق داره و این متفاوت بودن رو دوست داره............( عزیزان مبتدی تر ( مثل خود من ) شاید تعریفی که از عطر دارند صرفا ماده ای هست برای خوشبو شدن ...........چیزی که باعث محبوب تر و جذاب تر شدن آدم می شه.....( اولا عطر چیه ؟ .......ادکلن !!!!!!!!!!...... اونم چند تا پس می زنی به لباست که خوشبو بشی و تامام !!!!!!!!!!!! ) ........این در حالیه که بچه هایی که تجربه بیشتری در دنیای عطر دارند و مدت بیشتری شاهد دلبری رایحه های مختلف و تاثیر اونها بر سیستم بویایی و عصبی خودشون بودند ( عطربازها ) دیگه این جور ساده به عطر نگاه نمیکنند..از نظر اونا عطر بخشی از شخصیت آدمه.......امضای یه آدمه......با توجه به موقعیت ، شرایط ، مناسبت و .......می تونه متفاوت باشه و حس متفاوتی خلق کنه.....اونا عاشق عطراشون می شن و حتی ممکنه هرازچندگاهی سری به کلکسیون خودشون بزنند و عطراشون رو مرور کنند.......با اونا حرف بزنند........اونا رو استشمام کنند و باهاشون خاطره بازی کنند.........برای این افراد عطر بخشی از سایکولوژی و ضمیر ناآگاهشونه.........و از اون جایی که عطر یکی از قویترین القاکننده های حس نوستالژی هست ، این عطرها بخشی از زندگی و خاطره اونها می شه !!!!!!!! ) ..........و حالا منظورم از این همه تفاصیل چی بود ؟

1: اگه از اون دسته عزیزان هستید که فقط می خوایید یه عطر داشته باشید و هر روز و همه جا و سر کار و مهمونی و .......از اون استفاده کنید و تعریف این عطر رو زیاد شنیدید و .....به هیچ وجه این عطر رو به شما توصیه نمی کنم ( یادتون باشه البته این فقط نظر منه ! )........این نمد برای شما کلاه نمیشه !!!!!!!!!!!!!!

2: اگه می خوایید کلکسیون داشته باشید و عطرهای جذاب رو داشته باشید صد در صد بهتون توصیه می کنم بدون درنگ این عطر رو بخرید.....منتظر چی هستید ؟ .......هیچ کلکسیونی بدون بنتلی اینتنس کامل نیست !!!!!!!!!!

3 : اگه به مطالبی که عرض کردم اشراف دارید و باز هم تصمیم گرفتید برای فصل پاییز و زمستان این عطر رو تهیه کنید .........ادامه مطلب رو بخونید و تصمیم بگیرید :

اول : به دلایل زیاد این عطر مناسب آقایون جاافتاده و با تجربه تر هست .........اگه سنتون کمتر از بیست و پنج ساله ریسک خرید این عطر بالاست براتون ( هم ممکنه خودتون نپسندید و هم البته مشکل بازخورد از اطرافیانتون پیش می آد..........اگه این عطر رو به عنوان یه جوان کم سن و سال تر بپوشید باید نازک نارنجی بودن رو کنار بذارید و از شنیدن نظرات دیگران ( که اه اه این چیه زدی ؟ بوی درخت کاج می دی ! ..........رفتی آمپول زدی ؟ ........با زکریای رازی نسبت داری ؟ ............شربت سینه ریخته روی لباست ؟ ..............ببینم ، شما بنجامین باتن هستی ؟ !!! ......واقعا پول دادی این رو خریدی ؟ و صد جور مزه پراکنی دیگه !!!!!!!!!!!.............) ناراحت نشید .........البته ممکنه بعضی از دوستاتون تعریف کنند ازتون ، اما احتمال شنیدن نظرات منفی از افراد جوان تر بیشتره !

دوم : این عطر همونطور که خودتون هم می دونید مناسب هوای سرد پاییز و زمستونه ........( اگه مثل من تبریز زندگی می کنید تا اوایل تیرماه هم قابل استفاده است !!!!!!!!!!!!!!! ) اما در فصل بهار و تابستون عملا قابل استفاده نیست ، مگر اینکه !!!!!!!!!

سوم : پخش این عطر متوسط به بالا و ماندگاری اون بالاست.........حتی نسخه های جدید اون هم که به نظر می رسه ریفورموله شدند کاملا پرفورمنس مناسبی دارند ..........( پخش اونها ملایم تر شده ظاهرا ! ) .........وقتی عطر رو اسپری می کنید تا حدود دو ساعت پخش بو داره و تا حدود یک متر اطراف شما رو پوشش می ده ..........کم کم شعاع حباب عطر کوچیک تر می شه و بعد از دوساعت نزدیک میشه به پوست ............اما به بادی سنت تبدیل نمیشه ........بلکه کاملا زنده است و حتما خودتون و اطرافیانتون اون رو حس می کنید ( دوستان و کسانی که نزدیک شما هستند البته ! ) ...........این حالت عطر تا حدود سه الی پنج ساعت ادامه داره ( با توجه به ترکیب پوست هر فرد و تعداد اسپری ) ............بعد از اون ، یعنی حدودای شش ، هفت ساعت بعد از اسپری کردن عطر ، رایحه اون تبدیل میشه به اسکین سنت و دیگه پروجشکن نداره.........اما اگه محل اسپری کردن رو بو کنید می تونید حسش کنید.........یعنی تقریبا ( بالا و پایین ) حدود هشت تا ده ساعت تجربه پوشیدن این عطر طول می کشه..........پس نگران بچ کد قدیم و جدید و ...سال تولید عطر و ....... نباشید..........نسخه های جدیدش هم کاملا خوبه........با توجه به رایحه نه چندان بی آزاری که داره ، میزان پخشش کاملا مناسب شخصیتشه و بیشتر از این نیاز نیست..........

چهارم : این عطر یه عطر خطی نیست و با گذشت زمان تغییر فاز می ده ( قبول کنید که یه شاهکاره توی این رنج قیمت ! ) ...........پس اگه توی فروشگاهی ، اتفاقی شیشه بازش رو گیر آوردید نمی تونید با بو کردن اتومایزر ( اسپری ) عطر یا حتی اسپری کردن اون روی بلاتر و کاغذ تستر تصمیم بگیرید...........از فروشنده بخوایید که بذاره عطر رو به دستتون بزنید و چند ساعت بعد تصمیم بگیرید............

پنجم : معمولا داستان عطرهای ارزان قیمت اینه : با توجه به بسته بودن دست عطار و محدودیت های قیمتی که سرمایه گذار در تهیه مواد اولیه براش تعیین می کنه ، بهترین و باکیفیت ترین مواد در نوت اولیه عطر به کار گرفته می شه و در درای داون ( نوت ماندگارتر و پایانی عطر ) با یه رایحه خسته کننده و بی کیفیت ماسکی و بی روح مواجه میشید ( اصلا کول واتر داویدوف منظورم نیست ها !!!! )........اما یکی از لوکس ترین سازنده های اتومبیل جهان رو از این قاعده مستثنا کنید !!!!!!!!!!! ..............ایشون وقتی به درای داون می رسه تبدیل میشه به یه عطر شیرین و بسیار آرامش بخش و دوست داشتنی ( نه برای همه البته ! ) که گرمای اون می تونه به تحمل سرمای محیط کمک کنه و حس شکلات مانند اون می تونه گرسنگی تون رو برطرف کنه !

ششم : این عطر یک عطری بوزی ( الکی ) به حساب می آد که این موضوع به لاکژی تر به نظر رسیدن و اغواگری بیشتر عطر کمک می کنه ( شبیه همین سناریو رو میشه در ژیوانشی جنتلمن پریوه یا کارولینا هررا پریوه یا حتی آزارو پور اوم اینتنس ( 2015 ) هم دید ، البته بهتر بود واژه " حتی " رو برای عطر کلوین کلاین رویل نگه می داشتم !!!!!!!!!!!!!!!!) .......در این عطر بوی رام ( عرق نیشکر ) حس می شه و کاملا هم این بو غالبه..........بوی چوب سرو و چرم به اون حالتی مردانه و خشن می ده ...............در حالیکه دارچین ، بنزویین و پچولی حالتی گرم و شیرین به عطر می دند..........عصاره شمعدانی هم هست که به کار اصالت بده و نشون بده هنوز هم دود از کنده بلند میشه ............در ضمن بوی اینسس ( همون عود خودمون ! ) هم در نوت پایانی حس می شه که به نظر من عود خام هست .......... ( در حالیکه داداش خفن تر و مشتی تر این عطر ، بنتلی ابسلوت حس رایحه عود در حال سوختن و روشن رو داره !!!!!!!!!!! )

هفتم : برای مردهای با سن سی و پنج و چهل به بالا بسیار گزینه خوبیه ( به نظر من ) .......عطری بسیار لوکس و جذاب که حسی مردانه رو القا می کنه............اما مردی محترم ، فرهیخته و قابل اعتماد ( no bad boy ) .........مهربان ، اهل مطالعه و متفکر......بسیار جنتلمن..........به این فکر کنید که یه مرد متشخص و جنتلمن در حالی که کت ماهوت کرم رنگ پوشیده ( رنگ کهربایی عطر ) ، روی مبل چرمی نفیسی که کنار شومینه قرار داره نشسته ( چرم داخل اتومبیل بنتلی و گرمای عطر ) و لیوان حاوی دلستر با طعم کلاسیک!!!!!!!!!!!!!!!! در دست داره .... و ............به نظرم شون کانری ( بازیگر معروف نقش های سابق جیمز باند ) بهترین گزینه برای پوشیدن این عطره.................منظورم اینه که این عطر بر خلاف حسی که ممکنه القا کنه مخصوص کاپشن چرم و لباس های آوانگارد و فانتزی یا گوت و دارک نیست .........بلکه یه عطر جاافتاده و فخیمه برای مردهای متین و متشخص ( صرفا نظر من !!!!!!!! ) ........موسیقی مناسب اون می تونه کارهای کلاسیک و ترانه های فرانک سیناترا باشه ......

هشتم : با توجه به قیمتی که این کار داره ارزش خرید اون بسیار بسیار بالاست ........این همه قابلیت در یه عطر ، اونم با این قیمت نازل واقعا جایی برای تردید باقی نمی ذاره

نهم :پیشنهاد من پوشیدن این عطر با لباسهای رسمی و مردونه تره ......کت اسپرت ، کت و شلوار یا پالتو .........کیف چرم ، کفش چرم و .....می تونه ارزش های این عطر رو بیشتر نشون بده ( در مقایسه با کاپشن یا هودی ، کفش اسپرت و ........ ) ........در ضمن اگه در بیمارستان کار می کنید با توجه به شروع تند عطر و نوت رام موجود در اون بهترین گزینه برای محل کارتون نیست.......

دهم : اگه دست کش دارید یا از شال یا کلاه استفاده می کنید ، حتما به شال و دستکشتون از این عطر اسپری کنید........بسیار تجربه خوشایندی خواهد بود !!!!!!!!!!

یازدهم : من یه مبتدی ام که تازه به جهان زیبای عطر و رایحه های خوش علاقمند شدم.....خوشحال می شم با نظراتتون یا انتقاداتتون کمک کنید بیشتر یاد بگیرم ......سر آخر پیشنهاد می دم اگه دنبال یه عطر مناسب پاییز با قیمت پایین هستید نگاهی به عطر گس 1981 لوس آنجلس بنذازید ( خیلی خیلی شبیه به عطر ورساچه اروس ای دی پی هستش اما بالغ تر و جاافتاده تر ! ) .......و به شدت عامه پسند تر و محبوب تر بین مردم............اما اگه همچنان دنبال یه عطر خاص و بولد هستید که کاراکتر ویژه ای داشته باشه و تا حد زیاد شبیه کارهای نیش باشه یا بنتلی اینتنس رو انتخاب کنید یا عطر this is him از "زادیگ و ولتر " که اتفاقا خالق اون اثر هم کسی نیست جز بانوی همیشه خندان : ناتالی لورسون ......و البته یه گزینه ارزان قیمت و خیلی خیلی خیلی خوب و خفن و شبه نیش دیگه لالیک آنکر نوار اکستریم هست که حدس بزنید طراح اون کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟ ......................و اما اگه مشکل مالی ندارید و می تونید هزینه بیشتری پرداخت کنید برای عطر زمستانی خودتون .......این دو تا عطر شاه بلامنازع فصل های سرد سال هستند ( از نظر من ) ...........لونا روسای بلک از پرادا و ژان پل گوتیه لو مال لو پارفوم...................لونا روسای بلک برای شب های سرد خیلی خیلی مناسبه و لونا روسای اسپرت برای روزهای خنک و سرد ............اگه هم می خوایید بمب هسته ای به خودتون ببندید و با یک پاف اسپری ، همه جا رو به خاک و خون بکشونید !!!!!!!!!! عطر نیش مونتال عربینز تانکا رو بهتون پیشنهاد می دم....فقط به لباستون نزنید که تا آخر زمستون باید باهاش سر کنید و دیگه نمیره که نمیره !!!!!!!!!!!!!!!!!
دم شما گرم !
16 آبان 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : احمد شجاعی علیرضا موسوی
سپاسگزارم از متنی که نوشتید. پیشنهاد دوستانه من به شما اینه که در نوع نگارش و ویراستاری تجدید نظر کنید. استفاده نصفه نیمه از پرانتز و نقطه‌های زیاد و علامت تعجب فراوان، خواندن رو سخت میکنه‌
16 آبان 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Rashed S 1991 مازیار.ب.س
ممنون از نظرتون.......چشم دوست عزیز..........زنده باشید !
16 آبان 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : complihanicated

عطریست بسیار باکیفیت. رایحه ای شیک و لوکس و رسمی داره و واقعا ارزش این عطر چند برابر قیمتشه. دوستم سه پاف روی پالتوی خودش زد و میگفت سرکلاس استادشون گفته که بوی عطر شما فضای اینجا رو بسیار خوشبو و معطر کرده. به نظر من یه شاهکار با قیمت عالیه
10 آبان 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : پدرام محمدی چینَوَت پِرِتو

8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
بنتلی فورمن اینتنس

نسخه قدیمی ازین عطر دارم که احتمالا برای قبل از ریفورموله باشه و طبق اون نظر میدم. آچار فرانسه در عین حال گرانبها. گاهی تعجب برانگیز خواهد بود که عطری بسیار ساده و بی شیله پیله اینقدر مشکل گشا باشه. حقیقتا فراتر از قیمتش می ارزه.
نت بوزی این عطر در کنار ترکیب دارچین، پچولی و لوبان یا کندر هندی فضای نرم و شیرین و خوراکی رو به ارمغان میاره. من بهش میگم اورینتال رام شده. نه اونقدر دارچینی و ادویه ای که فضای عطاری رو به یاد بیاره نه حضور بخور و چرم که باعث گرما و بسته شدن عطر بشه. هم ملیحه هم سنگین. نتها بسیار با دقت در کنار هم چیده شدن تا دامنه وسیعی از مصرف کنندگان رو راضی کنه. در عین حال که همه پسنده میتونه خاص پسند هارو هم مجاب به خریدش کنه.

تو هوای خنک بهاری یا بارونی پاییز واقعا دلچسبه. با طیف وسیعی از استایل ها قابل استفاده ست. ماندگاری ۷ ساعته روی پوست و پخش بوی ملایم اما تاثیرگذار

سلامت و خوشبو باشید

[EDITED] 1402/01/29 00:03
28 فروردین 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : رضا عطردوست Sepehr s

بسیار شیک و حال خوب کن مخصوصا الان که هوا داره سرد میشه، ماندگاری و پخش بوی خیلی خوبی داره، همون اول که پوشیدمش حال و هوای عید بهم دست داد. شیشه جذابی هم داره
12 آبان 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba  پدرام محمدی

8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
حدود یکماه پیش،با کلی گشتن نتونستم نسخه قدیمی پیدا کنم و به ناچار نسخه 2021 رو گرفتم. رایحه که خب سلیقه ای هست و منکه دوستش دارم. ولی چون نسخه قدیمی تر رو دستریز داشتم قبلا. حس میکنم نسخه جدیدش از لحاظ ماندگاری و پخش افت داشته و نهایت در حد یک و با ارفاق دو ساعت پرفومتس خوبی داره و بعدش دیگه اصلا رمقی نداره. چند بار هم امتحان کردم و فرصت دادم گفتم شاید من سختگیری میکنم. ولی همون که گفتم بود. ضعیف شده نسبت به قبل. ولی خب باز هم ارزش خرید داره با این قیمت.به امید روزهای بهتر برای همه عزیزان در ایران❤️
03 آذر 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : مهرداد Mehran
متاسفانه من اين عطر رو بلايند باي كردم و بوش رو اصلا دوست ندارم. من نسخه هاي قديم رو نداشتم ولي اين نسخه ماندگاريش بد نيست. پخش بو بسيار ضعيف و خود رايحه يك رايحه سينتيك هست به نظرم. يه نفر اينو با ازارو وانتد باي نايت مقايسه كرده بود و گفته بود اين بهتره كه به نظرم وانت باي نايت با اختلاف رايحه بسيار بهتر، پخش بوي عالي و ماندگاري خيلي خوبي داره
12 آذر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : پدرام محمدی Perfumex

7
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
8
طراحی شیشه
بنتلی فور من اینتنس

من این عطرو پارسال حدودای مهر ماه تست کردم دکانتش رو ..
اولین اسپری رو که کردم ،اصلا خوشم نیومد ،واضح بگم چیزی که دقیقا به خاطرم اومد اون لحظه بوی صمغ درخت کاج بود دقیقا

پیش خودم گفتم واسه بوی درخت کاج یک و نیم هزینه باید کرد؟!
فقط هم به این خاطر تستش کردم که توی یوتیوب تعریفشو زیاد شنیدم که پرفورمنس بالایی داره و اینکه عطری نیش در لباس دیزاینر هست .
خب اون دوران خوشم نیومد به همون دلیل رایحه که گفتم و پرفورمنسش هم همونطور که میدونین ضعیف شده و یک ساعت پخش خوب داره و بعد ناگهان فروکش میکنه و حدود ۴ ساعت اسکین سنت داره و محو میشه ...
این برای اون دوران

اما الان
حقیقتش رو بخواید تجربه بویاییم که یه کم بیشتر شد ،،از نظرم جنس رایحه‌ی این عطر کمتر جایی پیدا میشه و عوام به اصطلاح ( کسایی که اسانس می زنن و فیک ) از چنین عطرایی استفاده نمی‌کنن و بیشتر در سبک اونتوس ،ساواج و اینوکتوس و نهایتا بلک افغان هستن ،،، واسه همین رایحه‌ش خاصه قطعا
پیش دوستام هم که زدم( جوون های بیست و اندی ساله ) بازخورد خوبی نداشتم ،بد هم نبود اما چیزی که گفتن این بوده دقیقا؛ با این پول میشد چیز بهتری خرید...

رایحه‌شو اگه بخام توصیف کنم ، کماکان همون بوی صمغ کاج هست ،با ترکیب روایح بوزی و شاید خیلی کم ادویه هم داره...

اما از نطر شخصیتی بنظرم این عطر خیلی مرموزه
یعنی یه مرد جسور ،مرموز و( شاید درست نباشه اما برای توصیفه ) " هیز" داره که از نظرم یونیکه این جنس رایحه
عرض کردم بالاتر ،پرفورمنسش ضعیفه
و الان شدیدا دنبال عطری شبیه این مرموز و هیز با پرفورمنس بهتر هستم که فعلا به "مرسدس بنز پرایوت" رسیدم ،سفارش دادم دکانتشو اونم تست کردم میگم نتیجه کارو حتما

در کل بنتنلی اینتنس متاسفانه الان دیگه ارزش خرید نداره
حیف این رایحه ،حیف این باتل قشنگ
که قربانی پرفورمنسش شدن

پیروز باشین
27 فروردین 1402 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : رضاحسین نوری Sajjad
مهرداد عزیز سلام
از برند پانوژ یا پانوگ ادکلن سنداستورم رو تست بفرمایید با شباهت بالای هفتاد درصد و پرفورمنس بسیار عالی
27 فروردین 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : رضاحسین نوری سعیده دهرویه
ممنونم از شما شهریار عزیز
27 فروردین 1402 پاسخ تشکر
درود مهرداد عزیز اگه دنبال یه رایحه با هشتاد درصد شباهت به بنتلی اینتنس میگردید به شدت توصیه میکنم سراغ لودانو نرو از تیزیانا ترنزی برید عطری به شدت قوی با پرفورمنس به شدت بالا و سیاژ 10 تا دوازده متری
01 تیر 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : الهام Mahmod Akrami
MEHRDAD F با شما موافقم این عطر نسبتا خاص هستش و در اسناس فروش ها کمتر این نوع عطر پیدا میشه ولی در این مورد که میگید از دوستانتون بازخورد خوبی نگرفتید مخالفم چون من دقیقا توی شرایط مشابه بودم با همسن و سالام حوالی ۲۰ سال همه شون عاشقش شدن به قول یکیشون بوی عشق میده و شاید درست باشه یه عطر مشروبی چرمی مقداری چوبی میشه گفت بنتلی اینتنس عطر رومانتیکی هستش ولی شاید در مقابل بعضی بینی ها خودش و کوچیک جلوه بده اما در شرایط درست ادم های درست و لباس های درست بازخورد این عطر قطعا بالا خواهد بود و در مورد باتلش هم از بین چندین عطری که دارم از اسپری این متنفرم
22 مرداد 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : Perfumoholic nazanin

من عطرباز نیستم و شامه‌ای مبتدی دارم. اون چیزی که در عطر منو مجذوب خودش می‌کنه، مفهوم، حس و کاراکتری هست که اون عطر قصد بازسازی‌اش رو داره.
اولش ردپای لالیک مشکی و لالیک اکستریم رو توش حس کردم. به نظر من بنتلی اینتنس از هر دوی اونا مدرن‌تر هست و از اون شیرینی زیبا و به اندازه‌‌ش میاد. اون شیرینی که یه شیرینی خاصی هم هست از ابتدای اسپری کردن شروع می‌شه و به مرور کم می‌شه (ولی از بین نمی‌ره) و وارد فضای چوبی و دودی می‌شه. اون فضای دودی منو یاد لالیک اکستریم می‌ندازه.
این عطر واسه من کاراکتر فردی مستعد، مغرور و همینطور تنها، جنگنده و هدفمند رو داره. یکی مثل تونی مونتانا تو فیلم scarface. مردی جاه‌طلب، با آرزوهای بزرگ. کسی که جایگاه خودش رو بیشتر از اینی که هست می‌بینه.
اگر برای بازخورد گرفتن تصمیم به خرید این عطر گرفتید سخت در اشتباهید چون کسی که این عطر رو می‌زنه مصمم‌تر از اونی هست که بخواد به نظر بقیه توجه کنه و فقط به خودش و اهدافش فکر می‌کنه.

یاد قسمتی از کارای هیچکس افتادم که می‌گفت:
خب من پول دوست دارم، می‌خوام اوستا شم
می‌خوام برگای سبز با این جیب دوست باشن :)
26 فروردین 1403 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Perfumex 🄼🄾🄽🄰

بر خلاف بوهای تنباکویی که طیف وسیعی از مردم بهش علاقه نشون میدن بوهای شرابی و بالزامیکی بیشتر برای اهلش جالبه. بنتلی اینتنس هم از این دسته هست و تاثیرش بر روی مومنین و مشرکین کاملا متفاوته
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : مهدی کامرانی راد mohsen
سلام دوست عزیز
از نظر شما تاثیر این عطر بر روی مشرکین مثبت و بر روی مومنین منفیه یا برعکس ؟!
بر چه اساسی و به چه استنادی و با کدام جامعه ی آماری ، به این باور رسیدین؟
ممنون میشم در مورد نظرتون اندکی بیشتر توضیح بدین.
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : اسنودن حامد
خوب این جور بوهای شرابی بالزامیکی برای اهلش خاطره انگیزه و برای بسیاری باز خوردای منفی شدیدی داشته
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ‌آرش Reza2000
بهتره دنیا رو اینقد تلخ و سخت و پیچیده نکنیم. بذاریم نظرات دیگران رو با لایه ای از طنز و شوخی و مزاح بشنویم و روح و روانمون رو باهاش آرامش بدیم.سخت نگیریم اینجا که دانشگاه یا آکادمی نیست و هیچ استاد و شگردی هم جایی ننشسته؛ جامعه آماری جای خودشو داره. از طنز ظریفی که توی نظر آقای سرافرازی بود خوشم اومد.
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : سعید ون ورنبرگ سعید بجنوردی
به نظر من نقش خاطرات تو برداشت ادما از عطر بسیار پر رنگه. یه عطر نیش انیمالیک ممکنه برای یه روستایی زاده یه بوی کاملا تکراری و حتی نامطبوع باشه ولی برای یکی که عمرشو تو بالاشهر گذرونده یه بوی خاص باشه که اصلا تو بالاشهر نمیاد و فقط خودش اون بورو میده. بوهای شرابی و دودی هم بازخوردای خیلی مختلفی دارن و نمیشه نظر شخصی رو تعمیم داد.
حتی لایک های فراگرانتیکا هم به نظر من نمیتونه ملاک باشه .من خیلی گول این لایکا رو خوردم ولی پرطرفدارترین عطرای نیش اروپا بوهای ادویه ای شرقی رو دارن که تو هر عطاری ما پیدا میشه و برای ما چیز خاصی نیست.
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Mahdisss complihanicated
محمد عزیز
به نظرم رایحه عطر جدای از مشرک یا مومن بودن تعریف میشه و اگر اینجور که شما میفرمایید باشه عطرهایی نظیر د وان برای مومنین خوشایند نیست چون باعث تحریک جنس مخالف میشه.!!
و در اخر بازهم نفهمیدم ربط کسی که اهل شراب هست با مشرک چی هست؟!
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : نیما Bane
گلی جان کاملا با نظرت موافقم...اقای نیما قرار نیست برداشت افراد از رایحه ها و حس و حال و نظرشون از سر علم، تحقیق ، مقاله و یا حتی منطق مشخصی باشه!
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 محمود روحانی
پاسخ به خانم گلی
با اسلام و ارادت خدمت شما
در خصوص وجود رگه های طنز در ریویو ها ، بنده با شما هم نظرم و قبول دارم بعضاً استفاده از طنز باعث تاثیر گذاری بیشتر ریویو هم میشه ... منتها تفکیک مخاطبین یه عطر اون هم به دو دسته مشرکین و مسلمین برای بنده یه مقدار ناملموس بود و احساس میکنم این عبارات تبعات منفی ای برای دوستان تازه وارد خواهد داشت.
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : امیر جمیلی رضا آریانپور
طنز ریز و توصیف جالبی بود.
30 تیر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مهدی رشیدی محمد معین سرافرازی
عاقا اون اصطلاح فقط یه شوخی بود والبته موسسه گالوپ هم در مورد تاثیر این عطر بر مومنین تحقیقی نکرده. ولی خوب این تجربه شخصی من هست مخصوصا در مورد این عطر. بین دوستان اهل نوشیدنی بازخورد خوب ودر سایر موارد بازخورد بدی داشت.البته خیلی از عطرای گرون قیمت در واقع تجسم بوی دود و شراب هستن و برای قشر خاصی از جامعه تداعی کننده خاطرات مهمونی های لوکس شبانه ولی خوب برای هرکسی اینجور نیست.
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : حسین .ب ‌آرش
پاسخ به marry.k
سلام و ارادت خدمت شما ،
از نظر نباید نظرات ذیل محصولات بر اساس تجربه و علم و تحقیق و تفحص باشه ؟
میشه بفرمایید بر چه اساس و اصولی باید نظر داد؟
آیا باید این طور باشه که هر شخصی به فراخور حال اون لحظه و روز ش بیاد و بدون هیچ تجربه یا تحقیق و تفحصی (به فرمایش حضرتعالی) هر چیزی که دلش بخواد بنویسه ؟
اگر اینطور باشه فکر نمیکنین ماهیت این سایت خیلی زود از یه سایت مرجع اطلاعت عطری به چیز دیگه ای تبدیل بشه؟
من فکر میکنم همگی باید نسبت به گفته ها و نوشته هامون متعهد باشیم چرا که هر عبارتی تاثیر خودش ولو کم یا زیاد ، رو داراست و ما موظفیم اگر قراره در همچین فضایی که خیلی از دوستان و اعضا ازش بعنوان یک رفرنس برا خرید هاشون استفاده میکنن ، بدون علم و تحقیق و تفحص و صرفا جهت طنز نظری بدیم حتماً این مورد رو یادآور بشیم ، تا جایی برای سو تفاهم و برداشت اشتباه باقی نمونه ، همونطور که این دوست عزیزمون خیلی خوب تو کامنت های بعدی شون به این نکته پرداختن و کامل شرح دادن علت استفاده شون از اون عبارت اول چه بوده !
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : رضا آریانپور Amir Mohammad
چند درصد مملکت ما رام رو بوییدن، اونم که میدونین چندصد نوع رام بسته به شرایط آمیزه و مواد افزودنی و ... وحود داره، ازون چند درصد چند نفر این عطرو میزنن و باز چند درصد میفهمن این اصن بوی رامه(قوه تشخیص) , و با چند نفری که اطلاعات فوق رو دارن برخورد میکنن و طرف مثل بالا متوجه میشه که حالا بخواد واکنش عقیدتی نشون بده، ضمن اینکه این عطر بعد نیم ساعت بوی دارچین غالب میشه
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mahdisss نیما
ببینید بحث سر این نیست که اون کسایی که از این عطر و خیلی عطرای اینچنینی خوششون میاد ایا با انواع رام و درصد و غلظت و‌‌..اشنایی دارن یانه. مخاطب میتونه در برخورد اول یه بوی ادویه ای یا شرابی بالزامیکی یا انیمالیک یا دودی و.. رو تشخیص بده و مثلا برای تشخیص بوی انیمالیک لازم نیست با انواع ببعی و نژادها و ..اشنا باشه اما همین تشخیص در وهله اول به نظر من کافیه تا طرف موضع اولیه شو در باره اون عطر مشخص کنه.
من میگم بسیاری از بوهایی که امروزه اسمش شده عطر مخصوصا در اروپا و امریکا تحت تاثیر خاطره جمعی اون جامعه شکل گرفته و این که تو اون جوامع بعضی افراد میخوان با اون بو شناخته بسن بستگی به خاطراتشون داره و اینکه چی میخوان القا کنن و گرنه شاید اگه یکی مثلا تا ۱۸ سالگی بویی حس نکنه و حالا بخواد ظرف چن سال بر اساس احساس واقعی خودش عطر انتخاب کنه اصلا سمت همچین عطرایی شاید نره.
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Mahdisss رابین هود
وگرنه چند درصد از بزرگان عطر شناس ما مثلا چوب گایاک و سدر و پالو سانتو و صندل و..رو از نزدیک دیدن یا دانه تونکا رو تشخیص میدن و میدونن ایا تونکا یه جور لوبیاست یا نخود. من میگم نقش احساس واقعی ادما تو برداشت از عطرها جدای از مد و پیش داوری مهمتر از لایک های فراگرانتیکاست.
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Mahdisss رابین هود
با سلام دوباره جناب نیما،من کلمه تجربه رو استفاده نکردم .گفتم مقاله و علم و تفحص.اتفاقا تنها چیزی که درموردش میشه نظر داد تجربه س و همچنین حس شخصی.کسی برای نظر دادن در مورد رایحه در هیچ سایت مرجعی در هیچ کجای دنیا از جامعه اماری خاصی نظرسنجی نمیگیره.برداشت ها کاملا جنبه حسی داره نه منطقی و کاملا برمیگرده به طبع و سلیقه و خاطرات و فرهنگ شخصی هرکسی.عطری که من در توصیفاتم فرضا مینویسم شیرینی مطبوعی داره و دوست داشتنیه از نظر فرد دیگه میتونه شیرینیش زننده باشه و حال به هم زن .تمام سایتهای مرجع هم همینه...اصلا دنیای روایح دنیای حسه
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 محمد معین سرافرازی
رام -دارچین- چرم
من هم از این عطر بیشتر دارچین حس میکنم همونطور که نوید گفت

صحبتی هم که بین دوستان پیش اومدبرام جالب بود چون من دوست عزیزی دارم که به شدت جزء مومنین و انصار هست و علی رغم اصرار من هیچوقت حاضر نشد این عطر رو تست کنه فقط بخاطر اینکه نت رام توش داره !
از این موارد نظرات تو صفحات قبلی هم مطرح شده و شاید تاثیر اون نظرات بود که فکر میکرد این عطر عطر مشروب خور ها یا به قول محمد معین عطر مشرکین و کفاره که حتی حاضر به تستش نشد
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Kambiz رابین هود
واقعیت رو بخواین همه چیز این دنیا حسه! ما هر کدوممون جهان بینی و زاویه دید خاص خودمون رو نسبت به بیشتر چیزا داریم!( هیچ دو نفری رو شاید تقریبا نشه پیدا کرد که روی یک موضوع خاص دقیقا یک نظر یکسان داشته باشن, حتی بیشتر مسائل ریاضی هم برای رسیدن به جواب راه حلهای مختلفی دارن.)من بیشتر از علم و منطق و برهان و فلسفه تو این دنیا با حس و شهود زندگی می کنم.
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ‌آرش محمد معین سرافرازی
اقا نظرات مارو تحریف نکنید من نگفتم این عطر عطر کفاره. ولی من میگم نقش خاطره و تجربه و مد و البته لایک های فراگرانتیکا در بازخوردهای یه عطر بسیار جالبه و اگه شما خیلی از عطرای نیش رو بدون دیدن شیشه و دونستن خاندان پشتش تست کنید ممکنه فک کنید تو عطاری سر کوچه ساختنش.مثال بارز این داستان بلک افغان و امواجه خوب شاید جامعه اروپا به عمرش بوی تند شاهدونه و سوخته تریاک به مشامش نخورده ولی برای خیلی از ماها که با این بوها از قدیم الایام اشنایی داریم این بو ممکنه بسیار ازار دهنده باشه و حتی به نظر شخص من استفاده از بلک افغان و پیروانش در مجامع عمومی نوعی تجاوز به حقوق دیگران محسوب میشه حالا هرچقد هم که ما از برند فخیمه ناساماتو و جناب مستر نوز احترام قائل باشیم
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mahdisss ‌آرش
به جون خودم نیم ساعته دارم به ببعی و نژادهاش میخندم. خدا لعنتت نکنه ایشالا
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : گلی محمد معین سرافرازی
ایکاروس: یکبار برای همیشه این بحث استفاده از مشر.و..ات در عطر سازی رو اجازه بدید راجع بهش صحبت کنیم و ببندیمش. من قبلا این سوال رو به شکل دیگری در اینجا دیده بودم اما از خیر پاسخ دادن بهش گذشتم. سوال این بود که آیا عطرهایی که حاوی نت های مشر.و..ی هستن اشکال شرعی ندارن؟

در هیچ عطری (بجز‌چند مورد ) از مش.رو.ات الکلی برای عطر استفاده نشده و نمیشه‌ .. رایحه وی.س.کی حاصل اکسترکت کردن co2 از اوکموس (خزه) هست. دستگاههای کروماتوگرافی انقلابی در عطرسازی بودن. اونها میتونن به شما اودور پروفایل یک‌ماده رو بدن. در واقع یا میایم در آزمایشگاه اون رایحه رو به صورت سنتتیک خلق میکنیم. یا اینکه از نت های مختلف برای بازسازی انواع روایح مورد نظر استفاده میکنیم.‌

پ.ن : در رابطه با دستگاه کروماتوگرافی هم یه فیلم‌ مفصل روی صفحه اینستاگرام آقای کاظم پور هست
31 تیر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ‌آرش گلی
ارادتمند داش حامد. البته من معتقدم نگاه به صنعت و بهتره بگیم هنر عطر سازی از دید طراحان و از دید مخاطبان دو مقوله متفاوتن و همون بحث معروف که ایا هنر برای هنر یا هنر برای مخاطب.به نظر من ممکنه خیلی از عطرها از نظر تناسب نت ها و میزان فیکساتورها و..بسیار علمی و حتی توسط شیمیدان های این رشته کار شده باشه ولی خوب این دلیل نمیشه که نقد احساسی درمورد اونها ممکن نباشه و حتی به نظر من اصلا تو این موارد بعضی وقتا باید بار دانش را از بال پرستو به زمین بگذاریم و خودمون باشیم.
01 مرداد 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ایمان دهقان بهزاد  ر
البته اگه روزی سعادتی دست بده و ماهم مثل بعضی بزرگان بتونیم این مقوله رو از نظر علمی هم بررسی کنیم که فبها ولی به نظر من حداقل لازمه این کار اینه که عناصر پایه تشکیل دهنده نت های بویایی عطر سازی رو از نزدیک ببینم و بو کنم ولی خوب من که هنوز فرق لوبیای تونکا رو از باقالی تشخیص نمیدم و به نظرم ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید فعلا تو این وضعیت خاورمیانه..
01 مرداد 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بهزاد  ر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟