Marc-Antoine Barrois - Ganymede

مارک آنتونی بارووا گنیمید ( گانیمد )

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-44756
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
طبع :
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2019
کد کالا : ATR-44756
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 380
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
18,900,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    27
  • نمی پسندم
    4
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    10
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    1
  • رسمی
    12
تعداد رای های ثبت شده : 80
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

 

گنیمید که توسط کوئنتین بیش (عطرساز مشهور) ساخته شده است، یک‌بار دیگر از نت‌های جیری‌ـ‌چرمی استفاده می‌کند که B683 را به یک محصول کلاسیک زیبا تبدیل کرده بود. اما این بار، هنرمندان ما خودشان را از چارچوب‌های سنتی رها کرده‌اند تا ما را به جایی متفاوت ببرند ـــ به‌سوی ظرافتی سیال و از جنس آلومینیوم. نت‌های چرمی این عطر پس از تماس با رایحه بنفشه، سبکی و لطافت خاصی پیدا می‌کنند. بوی نارنگی ماندارین هم سرزندگی ناب و سویه‌های اسیدی خودش را به این عطر اضافه می‌کند تا از همان ابتدا، لحن و اثرگذاری خاصی داشته باشد. اما در مقابل این نت، نت گل جاوید را داریم که مثل یک عنصر متضاد اما موازنه‌ساز عمل می‌کند و هارمونی عطر را با خلق حالتی دوگانه به اوج می‌رساند ــ عطری که گاهی حالت معدنی و گاهی حالتی شور پیدا می‌کند. تمام این آمیزه جذاب براساس بازی کردن با تضادها و تقابل‌ها خلق می‌شود. 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند مارک آنتونی بارووا
عطار کوئنتین بیش
سال عرضه 2019
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه نارنگی ماندارین، برگ بنفشه ، جیر ، زعفران ، گل اوسمانتوس ، گل جاوید، چوب آکیگالا، روایح معدنی
نمره کاربران
Ganymede-مارک آنتونی بارووا گنیمید ( گانیمد )
رایحه
8.4
28 رای
ماندگاری
8.4
28 رای
پخش بو
8.1
28 رای
طراحی شیشه
7.6
28 رای
این عطر برای من یاد آور ...
اخبار برند مارک آنتونی بارووا
عطرگرام
نظرات کاربران (30 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
سلام به همگی، انقدر راجع به این عطر نظرات ضدونقیض خوندم که حاضر شدم بخاطر تستش عیددیدنی برم به دیدن برادرجان، خلاصه بگم بالخره تستش کردم.
اول اینکه حتمن یادتون باشه من بطرز شرم آوری آماتورم در زمینه تشخیص نت و این چیزا. اما نتیجه ی بررسی کلی یک اوردینری پرسن از تست گنی مد:
۱. اول که اسپری کردم هی منتظر بودم یه بوی عجیب غریب حس کنم، اما یک بوی آشنا داره، آشنا نه از جنس عطر، از جنسی که لبخند به لب هی به خودت میگی این بو رو کجا شنیدم.
۲. تغییر نت ها یا اون پله هایی که استاد سخی میفرمایند در یک عطر، اینجا انگار نمی بینی، یا من ندیدم. توی بوهای خطی هم نمی بینی اما اینجا فضا اصلن خطی نیست، بیشتر پیچیده س تا خطی.
۳. اصلن سن نداره، و نمیتونی بگی برای چه رنج سنی مناسب تره.
۴. بنظر من که جنسیت هم نداره، هرچند برادر محترم معتقد به مسکولین بودنش هستند اما بنظر من همونقدر که برای یک آقا پوشیدنیه، برای یک خانم هم هست.
۵. من ازش بوی شیک فلز مانندی گرفتم، مثلن انگار صاحب بسیار پولدار، خوشتیپ و خوشبوی یک معدن فلزات با کت و شلوار برند بیاد به بازدید معدنش، اون حس لوکس بودن بعلاوه بوی خوشی که قاطی شده با بوی فلز و ... یه همچین چیزی. من که خیلی خوشم اومد.
۶. اگر با پیش زمینه ذهنی بوی بتادین و زخم و باند و اینا برید سراغش، انقدر دنبالش میگردید که حتمن کمی حسش میکنید. این مدل بو بیشتر از ترکیبات فنلی میاد، که من دانشی ندارم که کدوم نت ممکنه ترکیبات فنلی داشته باشه. به هر حال بدلیل همون پیچیدگی که گفتم، سریع جایگزین میشه با اون بوی لوکس فلزی.
۷. برای اطرافیانی که ذهنیتی به نوع عطر شما ندارن، خیلی جلب توجه میکنه و اکثرن خوششون میاد.
۸. بنظر من بشدت لاو/ هیت هست این عطر. البته برای دارنده ش یا کسی که قصدش تست هست نه برای دیگرانی که بوی عطرتون رو میشنون، برای بقیه معمولن دوست داشتنیه یا در بدترین شرایط، عادیه. دلیل این لاو/ هیت بودن احتمالن همون فضای ایجلس و یونیسکس این عطر باشه و یا پیچیدگی نتهاش که هرکسی یک نت براش بولد میشه.
پ.ن: هیچوقت نفهمیدم فعل حس بویایی چیه، میشنون؟ مگه صداس؟! می بویند؟ مگه روباهن؟ خب بو به مشامشون میخوره دیگه. به هر حال بلد نیستم اینو.
سال نوی همگی هم مبارک. امیدوارم پر از شادی، سلامتی و برکت باشه برای همه.
03 فروردین 1401 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : nazanin Mohammad D
من اگه اينو تست نكنم ميميرم. ي جا قراره تندر رو سفارش بدم قول سمپل اين رو هم بهم دادن.
03 فروردین 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : صادق اف علی رشوند
سلام.
احتمالا نوت جنجالی مورد بحث در این عطر یکی از ترکیبات ید هست.
توی فراگرانتیکا هم نوت مینرال (متفاوت با نوتهای فلزی یا متالیک) برای این عطر ذکر شده به عنوان نوت اصلی.
در بتادین از ترکیبات ید استفاده شده، و کاربرهای دیگه ای هم در فراگرانتیکا بوی بتادین (پاویدون آیوداین) رو حس کرده بودند و همینطور تنتور ید هم یکی دیگه از ضدعفونی کننده های بیمارستانی هست.
03 فروردین 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : احمد شجاعی nazanin
سلام فریده
فعل بویایی اسمش شمیدن هست. من شمیدم تو شمیدی او میشمد... بعلت تشابه کلمه ی "شنیدن" رایج شده
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : احمد شجاعی حیدر نوربخش
درود بر شما
دقیقا👌
اون بوی فلزی-مینرال یخ و خشک (شبیه خود یخِ خشک! Co2جامد) که مثلا در گری وتیور پارفوم حس میشه، اینجا متفاوته؛ رایح اش گرمتره، هم از منظر بویایی هم از منظر سلوک!
08 اردیبهشت 1403 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : حسین رفیعی Arash A

سلام و عرض احترام خدمت دوستان معطرم،

همون جور که بعضی ادما به معنی کلمه محترم هستن،، این عطر هم همون اندازه واقعا محترم و مؤقر هست،
اینکه تاحدودی یاد اور وسایل فلزی بیمارستان هست تا حدودی میشه گفت درست، ولی بیشتر یاد اور یک پزشک اقا یا خانم مرتب خوشتیپ خوش سیما و خوش استایل هست، که تازه شیفت کاریش تموم شده ولباس یونیفرم روعوض کرده ولباس شیک خودشو پوشیده و بوی اتاق کارش و عطرش که با هم ترکیب شده باشه، همونقدر باکلاس و دوست داشتنی وبا شخصیت مستقل خودش،

از ماندگاری وپخش نگم که جزو بهترینهاس،
بعداز استفاده ۸ میل دستریز،
که در لیست خریدم هست ولی موندم از کجا که واقعا مورد اطمینان باشه،،
ظاهرا کماکان کمیاب هست نمیدونم چرا؟؟
09 آبان 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Kambiz
سلام آقا محمد
متاسفانه مشکل من هم هست چندتا سایت هست که این عطر رو برای فروش گذاشتن ولی من واقعا از اصل بودن محصولشون اطمینان ندارم کاش مدیریت محترم عطرافشان این عطر رو موجود کنن که بتونیم با اطمینان از همین سایت تهیه کنیم
15 خرداد 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمد☆mm فاطمه فیضی

آبروهایی که با خون آبیاری می‌شوند

یکی از عطرهایی که توسط مافیای وبلاگنویسان اجیرشده هایپ شد تا به واردکننده و فروشنده سود برساند. وگرنه چی جوری می‌شه مارک آنتونی بارووا گنیمید که بوی زخم و خون و بتادین می‌ده و هیچ آدم سالمی حاضر نیست آن را بپوشد یهو همه طلبه‌اش شدن؟ سرد، مصنوعی، لاستیکی، معدنی، چرمی. این یادداشت‌ها غم و اندوهی آرام و حس ناشناخته را برمی‌انگیزند.

سرد است، مانند جعبه ابزار فولادی، مانند جعبه میخ، مانند لوله سربی، مانند چاقویی تیز... که قرار باهاش سر کسی ببرند. اگر بخواهید سر چکش را لیس بزنید، یا صورت خود را در یکی از اتاق‌های خانه تد باندی ایزوله شده از عایق فایبرگلاس فرو کنید، تصوری از بوی گانیمد خواهید داشت. اگر تا به حال گرسنه بوده‌اید و وارد یک خانه قدیمی و متروکه شده‌اید و از آشپزخانه‌ای عبور کرده‌اید که سال‌ها پیش همه آنجا را ترک کرده‌اند، و یخچال تاریک و بدون استفاده را باز کرده‌اید و بینی خود را داخل آن فرو کرده‌اید، به امید اینکه چیزی برای خوردن پیدا کنید، و فقط هیچی و سرما دیدید. قفسه‌های خالی، شما همان اثر را خواهید داشت.

در ترکیب، همراه با نت فلز، نوعی مرکبات بسیار تلخ، مانند لیموی نارس و آهکی که دو ماه قبل برای ریختن روی جسدهای سلاختی شده خریداری شده، وجود دارد. بوی گانیمد است و با رایحه لوله فلزی در نوسان است و این دو دارای جفت گیری هستند که در بالای پوست شما قرار می‌گیرد و برای ساعت های زیادی از بین نمی‌رود.

در دسته بندی عطرها دیزاینر؛ نیش؛ ایندی؛ کانسپت داریم. تمامی ضدعطرها در زیر خط چهارم قرار می‌گیرند. جایی که آنها را مفهوم، تصور کلی، ایده، پلان می‌نامیم قرار نیست هیچ وقت به جریان اصلی تبدیل شوند.

گنیمید فقط یک ترجیح شخصی است، و شاید نبوغی در گانیمد وجود دارد. قیمت 195 دلار برای 100 میلی‌لیتر، شرط گرانی است، زیرا این عطر برای کسانی که خیلی می‌خواهند یونیک لاکژری باشند و دوست دارند تفاوت‌شان شواف کنند توی چشم‌های دیگران جذاب خواهد بود، اما چه خوب یا بد، عطرباز باید مراقب باشد.
23 بهمن 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : Amirhossein nazanin
با سلام
سلطان ولی این رایحه برای من یکی لذت‌بخش ترین روایتی بود که تا حالا استشمام کرده بودم.بخصوص وقتی یک روز ازش میگذره.منو که خیلی گرفت و مجذوب خودش کرد.شاید اگر یه مدت بیشتر ازش استفاده کنید نظرتون عوض بشه.خیلی هم واکنش مثبت از مردم دیدم.عالی خوشبو و یونیک
24 بهمن 1400 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط :  حسینی nazanin
سلطان یجوری اینو به تصویر کشیدی میترسم دوباره برم سمتش و ازش استفاده کنم! با تعریف های زیادی که از خاص بودن بوی این عطر شنیدم تصمیم گرفتم سمپلش رو تهیه کنم. بیشترین بویی که ازش میگیرم بوی پانسمان و بیمارستان (بخصوص بیمارستان های قدیمی) هست که اصلا حس و خاطره خوشی به من نمیده. عطر دردناکی هست! ترجیح میدم خاص نباشم و سمت همچین بوی دردناکی نرم.
04 مهر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران فاطمه فیضی

8
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
مارک انتوان باروا(بقوا) گانیمد.

یه عطر معدنی_ چرمی_ گلی خاص.

این عطر یه رایحه خیلی خاص داره. اپنینگ کار یه نت گلی( بنفشه و زعفرون) و کمی مرکباتی هست که یه نت چرمی خاص هم همراهیش میکنه.
چرم اینجا انیمالیک نیست بلکه یه رایحه ای شبیه کیفای نو چرمی داره.
اما یه نت خاص تو بک گراند حس میشه که هر لحظه قویتر میشه. یه رایحه ی یه کم دارویی_ یه کم معدنی_ یه کم روزنامه مانند.در واقع یه چیزی شبیه روزنامه های سیاه و سفیدی که یه کم هم براق بودن.
یعنی بعد از چند دقیقه کار یه رایحه ای شبیه مثلا یه کیف نو چرمی پر از روزنامه های نو داره.یا مثلا یه کفش نو چرمی تو یه کارتن مقوایی و تقریبا تا اخر به همین منوال پیش میره.
برای من حس خوبی داره و کلا منو یاد خرید چیزای نو و مدرسه واینجور چیزا میندازه. اما خوب ممکنه این برداشت من باشه.
از بین کارایی که دیدم تقریبا هیچ مشابهی نداره ولی کمی به اولفکتیو اومبره ایندیگو شبیه هست.
ایده جالبی داره و پرفورمنس خیلی خوبی هم داره و البته تو هوای سرد و باتیپ رسمی بهتر خودشو نشون میده.
10 آبان 1400 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : احمد شجاعی nazanin
عود اند عود از کارتیر تقریبا بوی کارتن و کتاب و یه ته بوی خفیف عودی داره . ملایم هم است ودوس داشتنیه خصوصا زمستون .
14 آبان 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
اما چرا گنيميد؟
گنيميد- يا گانيميد- اثر ويژه اي است. هم در خصوص نوع رايحه و هم قابليت استفاده، تقريبا بي نقص است. با رايحه اي غريب، اما آشنا. به شدت صيقل خورده و نافذ. به كشف مكاني ناآشنا مي ماند كه پيش تر در خواب آن را ديده ايم. اگر رايحه ي آن مورد پسندتان نيست كه تمام؛ بحثي نيست، هيچ عطري وجود ندارد كه قادر به جلب نظر مثبت همگان باشد. گنيميد اما همه فن حريف است. بنظرم محدوديت سني ندارد. معتدل است، در برابر سرما و گرماي بيرون، كمتر مقهور مي شود. البته غلبه ي خنكاي عطر، كمي بيشتر است. قابليت استفاده در هر موقعيتي دارد؛ مهماني، روزانه، قرار كاري و موقعيت هاي متفاوت ديگر. گرچه بنظرم ذاتا اصرار بر استفاده شدن در موقعيت هاي رسمي دارد. بازخورد خوب مي آورد؛ كه قاعدتا كسي از بازخورد خوب، بدش نمي آيد. ماندگاري و سياژش عالي است. و از همه مهمتر، رايحه اش خاص و لوكس است و دم دستي نيست. شما را در جمع يكه مي سازد و درخشان.

حضور سيتروس در آغاز كار حس مي شود، اما در حالتي گنگ و مبهم. تركيبي از زعفران و اوسمانتوس، واضحا خودنمايي مي كند. عطري است با ذاتي مينرال - اُزونيك؛ مينرالي صيقل خورده كه برايم القاگر فضايي خوني، خشمگين و افسرده نيست؛ به عكس، فضايش به شدت فِرِش و تازه و با نشاط است.
20 آبان 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin

سالها قبل زمانیکه بچه ای بیش نبودم کاستی را گذاشتم داخا ویدیو که روش نوشته شو ایرانی بر صفحه تلوزیون پیرمردی ظاهر شد که منو یاد پدر بزرگم انداخت سری بی مو با صورتی لاغر وته ریش جو گندمی با خودم گفتم این میخواد بخونه؟اصلا خواننده س؟...چند روز قبل بعد مدتهادکانت سفارش دادم اینو اشتباها سفارش دادم دیروز لحظه اول تست با خودم گفتم این عطره؟مدتی گذشت اونقد عجیب بود که باعث شد بعد سالها سری بزنم عطرافشان اما انگار سرم خورد به دیوار بتون خودش عجیبه اما نظرات حضرات از خودش عجیب تر ...اون پیرمرد سیاوش قمیشی بود واین غریب ترین عطریه که دیدم تکلیفمو با هاش نمیدونم شاید روزی بشه عطر تنهایی هام
06 مرداد 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : احمد شجاعی آماتور 2
عطر متفاوت .هنوز خیلی مونده تا شناخته بشه.نظرات و بازخوردها هم متفاوته.عطش سیری ناپذیری برای نگاه به آینده داره.شاید که هنوز طرفدارهای واقعیش یا بچه باشن یا هنوز به دنیا نیامده باشن.شامه های زیاد در چند سال آینده فالوور های این عطر و فلنکرهاش خواهند شد.B683 هم از فلنکرهای شبیهش هست.روزهای خوبی برای این عطر میبینم ولی هنوز زوده
06 مرداد 1401 پاسخ تشکر
39 تشکر شده توسط : احمد شجاعی پيمان
گنیمد در فضا بزرگترین قمر منظومه شمسی است و به زعم من این شیشه هم در زمین، بزرگترین قمر دنیای عطرسازی است. این عطر در دنیای عطرسازی، یک تغییر دهنده قواعد بازی است. نکته جالب در مورد این عطر این است که ترکیب تمامی رایحه هایی که در آن استفاده شده، یک رایحه ی جدید را میسازند و رایحه ها به تنهایی نمود ندارند و مانند هنر یک نویسنده چیره دست که با کلماتی که همه استفاده میکنند قادر است یک اثر ادبی خلق کند، می باشد
09 مرداد 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : آماتور 2 nazanin
درود بر شما.شما رایحه ی این عطرو ترجیح میدین یا b683؟
03 تیر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک
درود ریحه گانیمد رو ولی فضای کار ۹۸ درصد یکی هست
03 تیر 1402 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : شهریار nazanin
سلام جناب دکتر بوترابی عزیز و عرض ارادت خدمت شما:
بسیار جاتون خالی بود و شخصا از غیبتتون خیلی ناراحت و نگران شده بودم.
بسیار خوشحال هستم از حضور دوباره شما بعد از گذشت مدتی تقریبا طولانی و آرزوی سلامتی و شادکامی رو برای شما دارم.
03 تیر 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : شهریار nazanin
درود بر سعید خان بزرگوار و تمامی اعضا خانواده عطرافشان.ممنون از اظهار لطف و محبتتون در حق بنده .مطالب گروه را بطور جسته و گریخته دنبال میکنم.از خدا میخواهم به قولی که دادم در مورد چند عطر ریویو بنویسم به من بدهد و انگیزه برای نوشتن داشته باشم عطرهای ل لابو بود و اتفاقا چند عطر دیگر که به دستم رسیده.ولی واقعا توانایی نوشتن ندارم و افکار منفی ماجرای گذشته به سراغم میاد.ولی سعی میکنم فارغ از هرگونه تنش فکری به قول خودم عمل کنم چون شاید برای حتی یک نفر هم مفید باشه و خودخواهی من مانع استفاده آن انسان بشه.برای همگی شما آرزوی راحتی و آسایش را دارم
04 تیر 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : احمد شجاعی rick
سلام.دکتر اگر قصد نوشتن ندارین،حداقل توی عطرگرام عکس بذارین ببینیم چه عطرهایی به دستتون رسیده و لذت ببریم🤩.اگر هم عطر m7 جدید رو تست کردین لطف کنید بگید با نسخه ی قدیمی چه فرق هایی داره.ممنون.
04 تیر 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 شهریار
سلام مجدد ارژنگ خان عزیز:
زنده باد.......امیدوارم خیلی زود ریویو های شما رو شاهد باشیم و از صمیم قلب براتون آرزوی آرامش و شادمانی رو دارم.
05 تیر 1402 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : شهریار nazanin
سپاس.نسخه اکستریت ش رو تهیه کنم بهتره؟
09 تیر 1402 پاسخ تشکر
با سلام هردوتا از نظر من خوبه.
28 تیر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : شهریار محسن
بوی زعفران مانند در b683 بیشتره و کمی عطر رو سنگین‌تر و سن بالاتر کرده.من b683 رو بیشتر میپسندم.
21 شهریور 1402 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : محسن امیر علوانی

سریال love death and robots فصل سومش یه اپیزود داره به اسم The Very Pulse of the Machine که داستان دو فضانورده که برای کاوش بر روی یکی از قمر های مشتری به اسم « آیو (IO) » گشت میزنن. به علت مقدار بالای گوگرد و آهن در ترکیبات این قمر ، رنگ خاک و فضاش زرد رنگه درست مثل شیشه‌ی این عطر. به واسطه همین آهن تصور میکنم این قمر بوی فلزی باید داشته باشه ( هرچند در واقعیت بویی شبیه به تخم مرغ گندیده داره). همه‌ی این دلایلو گفتم که نشون بدم به نظرم اسم «آیو» بهتر میتونست کانسپت عطرو بازگو کنه.

راجع به رایحه عطرم دوستان بارها به فضای فلزیش اشاره کردن و نیاز به تکرار نیست. ولی چیزی که برام جالب بود یه آکورد دریایی در انتهای کاره که منو یاد سل مارین انداخت و جایی ندیدم بهش اشاره بشه شایدم من اشتباه میکنم.

در نهایت به نظرم کوئنتین بیش یه عطر متفاوت ساخته که مدت ها قراره راجع بهش بشنویم ولی با تکرارش توی عطرهای مختلف داره اونو تبدیل به یک رایحه دم‌دستی میکنه که امیدوارم اینطور نشه.
18 آبان 1402 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سالار كلوچه

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
شب همگی دوستان بخیر
واقعا خسته شدم....هربار که این عطر رو میپوشم از در منزل که میام بیرون تا وقتی که به منزل برمیگردم لااقل ده نفر از من اسم عطرم رو میپرسن و خیلی ازونا ابرام میکنند که اسم دقیق و مشخصات عطر و قیمت و....را برایشان پست کنم .پرفورمنس عطر خیلی خوبه. ماندگاری عالیه پخش بو و سیلاژ هم پابپای ماندگاری میاد.یونیک بودن رایحه هم در کنار کیفیت بو که بماند و همه میگن که چی زدی خیلی یونیکه.فکر نکنم کسی باشه که ازین بو بدش بیاد.بلایند بای رو به راحتی توصیه میکنم.
معطر باشید
13 آذر 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : nazanin rick
ارژنگ عزیزم سلام
عرض میشه از این عطر ِ گویا خواستنی کوچکترین تجربه ای ندارم .
برخی از دوستان رایحه ی گاز استریل و بتادین براشون تداعی شده .
من چنین رایحه ای رو از عطر گوچی گیلتی ی جدید که کار آلبرتو موریاسه ، گرفتم . نمیدونم دوستان دیگه هم چنین تجربه ای ازون عطر داشتند یا نه ؟
دقیقا در پله ی دوم بوی پانسمان میگیرم ازش . البته شیشه ی اصلی اش رو دست نزدم و از شیشه ی دستریز تست کرده ام .
حال میخواهم بدانم آیا این عطر هم چنین رایحه ای درون اش دارد ؟ خوانده ام اینجا و دیگر جاها که برخی از خریداران اینگونه گفته اند !
دو تن از اساتید خودمان هم اینگونه گفته اند :
جناب سپهر عینا همین فرموده اند
جناب سرافرازی نیز اشاره ای به رایحه ای دارویی کرده اند
نظر شما چیست در این باره ؟
14 آذر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : احمد شجاعی عباس بهرامی
درود بر کامبیز خان
عرض شود که احتمالا این بو که گفته میشه باید در نوت اولیه باشه که هنوز عطر درست و حسابی باز نشده ولی خودم حس نکردم شاید بواسطه شغلم که داروساز هستم و شامه ام پر از بوی دارو و مواد شیمیایی بالک در تهیه داروهای ترکیبیه باشه ولی من اتفاقا طبق گفته دوستان دنبال اون رد دارویی بودم ولی پیداش نکردم .ازون عطرهایی هست که وقتی بعد از پنج شش روز از کنار کاپشنی که زدی بهش رد بشی بویی ملیح شمارو به جستجو وامیداره.خلاصه توصیه من به عنوان یک عطر دوست آماتور اینه که حتما و حتما باید در کلکسیونت داشته باشیش جهت احترام به این کار حتی اگر نپوشیش.شده یک سمپل ولی باید داشته باشیش.
دست تک تک شمارو میبوسم
14 آذر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : احمد شجاعی rick
دوست عزیز جناب ارژنگ گرانقدر، همه گفته هاتون کاملا درست و بجا بود، ولی احتمالا بازخورد گرفتن هم فکر کنم یسری فاکتورهای بخصوصی داره مثل: افرادی که دور و برمون هستن حالا دوستان، آشنایان و غیره حداقل باید ذره ای از عطر و دنیای زیباش، اطلاعات داشته باشن و شامه شون هم لااقل بتونه همچین رایحه خاص و زیبایی رو درک کنه، اینو گفتم چون خودم بارها این عطر رو پوشیدم و رفتم رستورانی، مهمونی جایی، ولی دریغ از یه بازخورد مثبت! یعنی دوازده سال پیش که سیلور سنت بوگارت میزدم، خیلی خیلی بیشتر از الان، که عطرای به شدت فوق العاده ای میپوشم،بازخورد مثبت میگرفتم، از بچه و پیر و جوونش، تا خانم و لیدی و گرندمادر، برا همین هم به این نتیجه رسیدم که گرفتن بازخورد از اطرافیان در صورتی ممکنه ،که اون اطرافیان حداقل یه ده تا عطر رو بشناسن و شامه شون به قولی آکبند و فابریک کارخونه نباشه😁
10 دی 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : احمد شجاعی ایرن
آدلاش عزیزم کامبیز طناز
سلام و مشتاق دیدار ، جوان رعنا :)
ما ایرانی ها ، از طرفی چنان غمگین و پر درد سر شده ایم که دیگر نه حوصله ی بوییدن و دقت نظر در عطرهای دیگران داریم و نه شادابی ی بازخورد !
بوییدن و بازخورد گویی ، شادابی و فراحت میخواهد که فعلا نداریم . از چند جبهه حمله شده ست به ما و شمشیری در دست داریم و عین زورو در آن ِ واحد با چند نفر شمشیربازی میکنیم . حال این وسط یکی بگوید :
استپ ! چه بوی خوبی میدهی آقا !
کمی دور از ذهن است :)
سال ۶۷ پدرم کت و شلوار زرشکی پوشیده بود با پیراهن صورتی . قدم میزدیم دو نفری به سمت خانه .
دو خانم محجبه از کنار ما عبور کردند و گفتند :
چه لباسی پوشیده ! چه عطری زده !
اینهمه شهید داده ایم و این زرشکی پوشیده !
پدرم هشت سال جنگ را منطقه ی عملیاتی بود .
پنج نفر در ایران هستند که امام خمینی پشت عکس خودش به دست خط برای ایشان نوشته وممهور کرده :
دست و بازوی تو را میبوسم سردار رشید اسلام و مفتخرم به هموطنانی چون تو . یکی ازین پنج ، ایشان بود .
شیمیایی شد ، بیماری صعب العلاج گرفت .
ریالی از هیچ بنیادی دریافت نکرد که عقاید خود داشت .
حتی راضی نشد فرزندان برای تحصیل جزء سهمیه ای باشند . حتی کارت جانبازی نگرفت . یک بار برای همیشه گفت : در این خصوص با من صحبت نشود .
صد بار نامه فرستادند که فلانی مراجعه کن به اداره ی فلان ، نرفت ، حضورا آمدند ، نرفت .
فقط هرساله روز جانباز چندین تیمسار و سرهنگ می آمدند به دیدار .
صورت اصلاح میکرد ، کت و شلوار و کراوات میپوشید و عطر میزد .
و از طرفی :
در فیلم ها دیده ای قضات لباس مخصوص میپوشند و کلاه گیس و شال مخصوص دارند ؟
ما ایرانیان باید همه ، همه روزه با این لباس خارج شویم که همگی قاضی هستیم و در مقام قضاوت !
این گفتم که بگویم قبل تر ها برخی حتی نگران شیک پوشی بودند تا برسد به عطر !
خدارا شکر الان خیلی شرایط بهتر است اما باز هم نمیشود با فراخ بال پوشید که قضاوت های نادرست همیشه در کمین اند !
و بسیاری از مردم بویی از خوشبویی نبرده اند و همین است که اگر بازخورد میشنویم خوشحال میشویم !
نه خوشحالی بابت انتخاب عطر خوب و با سلیقه !
که خوشحالی بابت یافتن همکیشان خود که از عطر ، بیش از خوشبویی میفهمند . و ایشان کمیاب اند !
زندانی با اعمال شاقه !
صحبت راجع به عطر برای زندانیان جذاب نیست .
اگر شرایطی برابر با فرانسویان و ایتالیائیان میداشتیم ، آنوقت میدیدیم که ایرانیان ، خوشبو ترینان بودند !
زیرا ایرانیان خونگرمی و هنرمندی را ، بیش دارند .
امید به شادی ی هموطنان ام که لایق اند زین بابت
11 دی 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : احمد شجاعی عباس بهرامی
سلام و عرض ادب خدمت کامبیز عزیز و دوستان محترم .
درمورده فیدبک دادن دیگران به عطر خیلی چیزا دخیل هست که مهمترینش اینه که اون رایحه بشدت خوشبو و خاص باشه که شخص رو وادار به بازخورد دادن بکنه ، ببین دوست عزیز دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد عطر انقدر گسترده نبود و واقعا من خودم نوجوان که بودم با بوی هر عطری شگفت زده میشدم ، اما از اواخر دهه هفتاد و بخصوص اوایل دهه هشتاد با ورود اسانس ، اسپری ها ، بادی لوشن ها و...دیگه شامه مردم با روایح و بوهای مختلف آشناست و کمتر از رایحه ای شگفت زده میشن ، شما یه دور تو بازار هر شهر بزنی چندین مغازه اسانس فروشی میبینی که بلاتر تعارف میکنند ، کمی جلوتر از خرازی ها گرفته تا داروخانه و ارایشی بهداشتی ها انواع و اقسام اسپری ، عطرهای قلمی و... را عرضه میکنند ، بنده عقیده دارم مهمترین دلیل که مردم نسبت به دهه های قبل کمتر بازخورد میدن همینه ، البته مسائل دیگه هم دخیل هست .
11 دی 1400 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Mada_London
در خصوص قضاوت کردن با شما هم رای هستم . این در مورد بانوان بسیار سخت تر هم می شود باید هر عطری را در هر جایی نزنند و اگر بکار میبرند بسیار خفیف باشد چرا که باید مدام مراقب سوی برداشتها هم باشند. درباره بازخورد هم خاطره ای دارم از چند سال پیش . من به ندرت از عطری خوشم میاد که تازه بخواهم اسمش را هم بپرسم . یک بار در ایستگاه مترو رو نیمکت کنار دختر خانم جوان دانشجو نشسته بودم که رایحه عطرش نطرم را جلب کرد و از او بپرسیدم نام عطرتان چیست لی با برخورد تند و بی ادبانه او مواجه شدم و از سوالم پشیمان . آنوقتها زیاد سوار مترو نمیشدم به هر روی مترو رسزد سوار شدم در مانیتورهای داخل مترو فیلم های کوتاه تبلیغاتی و گاهئ آموزشی نمایش میداد و حتی هشدارهای امنیتی پلیس برای شهروندان یک کلیپ کوتاهکه ازقرار هر روز هم نشان میداد پخش شد که در آن دختری در ایستگاه مترو به خانمی اسم عطرش را می گوید و بعد با چرب زبانی زن را ترغیب به بوییدن عطر خودش میکند غافل از اینکه زن با بوییدن عطر پیشنهادی بیهوش شده و دخترک اموال او را به سرقت میبرد لحظه ای بعد در کوپه ای دیگر دختر شیاد با همان شگرد حدس زدن نام عطر بانویی و تحسین عطرش نقشه خود را تکرار میکند . با دیدن کلیپ تازه متوجه شدم ان سوی برخورد دختر دانشجو با من بخاطر این بی اعتمادی بوده است. به او حق دادم که محتاط باشد ولی متاسفانه حسن نیت آدمها و تمایلات انسانی انها تحت تاثیر بدبینی و کژاندیشی ها محدود و سرکوب میشود.
11 دی 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : rick Mahdisss
البته که دوست عزیز و مطلع من جناب علیرضا که گفته هاتون، مثل همه حرفای دیگه تون، کاملا بجا و با سند و مدرک علمی هست و هیچوقت ندیدم رو هوا از خودتون حدیث در بُکُنین، ولی راستش اطرافیان و دوستان شما رو نمیدونم ولی اطرافیان ما که دقیقا همونی هستن که تو کامنت اولم عرض کردم، البته مطمئنا گفته های شما کاملا بجا بود، ولی مقصود بنده از حرفم، کلی و در وصف کل کشور نبود و فقط آدمای اطراف خودمو عرض کردم، به عنوان مثال یک سال پیش یه فروشگاه عطر و ادکلن تو شهرمون گنبد باز شد، من هی میخواستم برم پیشش و باهاش آشنا بشم ولی وقت نمیکردم، تا اینکه شش ماه بعد افتتاحش رفتم به مغازه اش و باهاش یه چند دقیقه ای راجب عطر و ادکلن حرف زدم و چند تا پیشنهاد بهش دادم و غیره، ولی با اینکه هیچ صحبت تخصصی باهاش نکردم چون واقعا تخصصشو ندارم، ولی فروشندهه برگشت بهم گفت: تو این شش ماهی که مغازه رو باز کردم تو اولین کسی هستی که اینقدر راجب عطر میدونی و بقیه فقط یا میومدن و بیست تا شیشه رو میاوردن پایین و با بو کردن میخواستن انتخاب کنن ، یا هم از یه جایی، یه اسمی از یه عطر شنیده و میاد سراغشو میگیره، و این به نظر من خودش به تنهایی نشون دهنده ی عمق فاجعه است...
12 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : احمد شجاعی ایرن
البته سرکار خانم سحر، این مسئله ای که عرض کردین به یه قسمت جدانشدنی از باطن هموطنانمون تبدیل شده و تو همه ی عرصه ها و میادین، به چشم میخوره و مسبب و عامل اصلیش هم خود مردم و رفتارها و سورفتارهاشونه، یجورایی شباهت اندکی با داستان چوپان دروغگو هم داره، به عنوان مثال حتما دیدین وقتی یه عابری رو تو یه جاده پرت،یه ماشین میزنه و در میره، هیچ ماشینی واینمیسته که اون عابر رو ببره بیمارستان، چرا؟ چون میدونن که برای خودشون دردسر میشه و بجای ثواب کردن، کباب میشن، از یه طرف مامورای نیروی انتظامی دست از سرت ورنمیدارن و اگه عابر، بیهوش و یا تو کما بره که تا به هوش اومدنش، پات گیره، حالا اونم اگه به هوش بیاد و یه شارلاتان از آب دربیاد و بگه: خود این با من تصادف کرد، حالا اگه تونستی ثابت کن که کار تو نبوده، پس اینکه همون اول، که عابر رو وسط خیابون در خون خودش دیدی، عین خیالت نباشه و به راحت ادامه بدی، نه دیگه اونهمه دردسر میکشی و هم به کار و زندگیت میرسی،عابره هم همونجا تموم میکنه چون مردم خودشون یکاری در حق همدیگه کردن که انسانیت و انسان دوستی و نوع دوستی و الفاظ مشابه، دیگه تو واژگان کلمات ما، معنا نمیشن، خداوند آخر و عاقبت هموطنامو به خیر برسونه
12 دی 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : rick ایرن
کامبیز خان همشهری عزیزم درود بر شما
همیشه در این صفحات گفتگو وقتی از شما مطلبی میخونم بعدش واژه ی چه جالب میاد توو ذهنم....
یکیش هم همین مطلب در مورد پدر بزرگوار و قهرمانتون......
ظاهرا تشابه عجیبی بین سرگذشت شما و من وجود داره!!!!
پدر من همهمینطور در جنگ بود و قبل از جنگ سال 58 به ایلام منتقل شده بود و فرمانده پدافند هوایی ایلام بود.....چندین بار مجروحیت و .....ولی هیچوقت با اسرار دیگران هم را راضی به گرفتن کارت جانبازی نشد چون میگفت برای وطنم میجنگم و و ظیفمه...بگذریم یادشون بخیر که بزرگمردی کردن برای خاکشون......اتفاقا در جوانی از شرو شورهای خیابان جوانشیر بود!!!!!من از ایشان عطربازی رو هم یاد گرفتم .....شبهای موسکو...جیکا...کواروم....این اواخر دریک....!!!
اما یه نکته ی جالبی در مورد سلایق و روایح و عام پسندی عطور به ذهنم اومد اونم اینه که وقتی عشقباز و اهل دل باشی و در هر چیزی مثل علاقه به فیلم و غذا و مناظر زیبا و ورزش و لباس ..... .....همیشه گروهی این عدم درک و همسانفکری رو دارن ..جالبه هرکدوم از مواردی که گفتم با ذوق و سلیقه پروری میتونه هر روز پیشرفت کنه و اشخاصی که مثلا بنا به هر دلیلی اهل فیلم و تفسیر کتب نیستن با شروع به دیدن و مطالعه ذهنشون پیشرفت میکنه و هر روز طلب چیز جدیدتری دارن و باید به اونها حق داد همونطوری که فرمودین....
در اینجا فقط خواستم بگم فقط مشغله و گرفتاری نیست که مارو دور میکنه از لمس و تجربه چیزهای زیبا...بلکه انتخاب مسیر دست خودمونه....
منم غیر از عطر علایقی که در بالا گفتم هم دارم و واقعا باهاشون زندگی میکنم حالا هرکس از آشنایان و اقوام و دوستان بگن بابا شاهینم که .....فقط به فکر این چیزاس........مهم نیست هر لحظه ای که دیگه برنمیگرده رو باید زندگی کرد
حالا هرچیز خوشمزه و خوشبو ......(طنز...)
برقرار و مانا باشین.....
25 بهمن 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : احمد شجاعی rick

مطمئنم اولین بار این عطر توسط همون فروشگاه معروف دستریز در اصفهان به بسیاری از عطربازای ایران معرفی شد و تا الان که دارم این کامنت رو مینویسم در سایت خاصی اثری از اینکه بلاگرها بخوان هایپش کنن ندیدم، خیلی هم به سایت‌های عطر و فضاهای مجازی سر میزنم
اصلا نیومدم برای ریویوی تخصصی این کار، چون رایحه شناسی خوبی ندارم
ولی برای من که کار عطر بازیم با تق هرمس و جیوانشی زریوس رژ شروع شد و بعدا دانهیل بلک و گوچی گیلتی و بلو دو شانل و تغییر مسیر کاملا خودخواسته به دنیای شبه نیش و نیش، شخصا بعد از اونتوس و کلایو کریستین ایکس و البته کواندو رپیتا اونوم دیگه عطری منو به هیجان نمیاورد تا اینکه با این عزیز دل آشنا شدم
با اینکه فول باتل و دستریز (عمدتا 15 میل) بسیاری کارهای روژا داو و پیوردیستنس و تام فورد و کرید و ممو و نائومی گودسر و بیشمار برند دیگه رو داشتم و دارم  و یا حداقل تست کردم این کار رو با کورومندل شنل و کرید اونتوس و رویال واتر جزو بهترین و خوشبوترین عطرام میدونم
تهش میخوام بگم: منصفانه نقد کنیم!
24 بهمن 1400 تشکر
19 تشکر شده توسط : nazanin بهداد
در تایید فرمایشات جنابعالی .من حدود ۳۵ سال است که با عطر همنشین هستم.تنها عطری که در تمام این مدت به یکباره غیر از باتل مصرفی پنج تا بک آپ از آن خریدم همین عطر هست.من نه عشق لاکچری بودن دارم و نه تحت تاثیر حرف دیگران عطر میخرم.اگر بپسندم میخرم و لاغیر.این عطر چنان مرا شیفته خود کرد که شش عدد خریدم به همراه یک عدد بی ۶۸۳.که عطر دوم هم در راستای گانیمد هست ولی به زیبایی گانیمد نیست.واقعا درین ۳۵ سال چند عطر نظر مرا جلب کرد و گانیمد یکی اونهاست.باز تاکید می‌کنم هیییچ عطری بدبو نیست.و اینکه نظری که می‌دهیم طوری باشد که اگر واقعا این عطر را دوست نداشتیم به گروه خاصی نظر ما برنخورد.همین.نظر تمام دوستان برای من محترم است ولی اگر با لحن ملایم‌تری بیان شود گاهی مقبولیت آن نظر هم بیشتر می‌شود.
شبتان آرام و آسوده
25 بهمن 1400 تشکر
30 تشکر شده توسط : nazanin rick
این آخرین کامنت من هست، ادامه ندین دیگه!
ولی میخوام بدونم چه ربطی داره؟ از بوی این عطر خوشم میاد و اصلا کاری به مقایسه کیفیت این عطر با شنل کورومندل و کرید و... ندارم، صرفا از لحاظ خوشبو بودن گفتم
ضمنا وقتی دو تا 15 میل دستریز و 3 تا فول باتل ازش دارم چطور میشه فروشنده(که بسیار هم کارش درسته) ی چیز دیگه برام فرستاده باشه؟! اگر اینطوره خودت داری حرف خودتو نقض میکنی، چون فروشنده اگر گنیمد برام نفرستاده!!! حتما باید ی کار بسیار خوشبوتر برام فرستاده باشه دیگه!!
باز هم میگم شاید در هر عطر نهایتا 5 نت رو تشخیص بدم و ابدا حرفه ای نیستم ولی این عطر خوشبو هست
تمام
25 بهمن 1400 تشکر
5 تشکر شده توسط : بهداد 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
با سلام
خواهش میکنم اینقدر خودتون رو درگیر حواشی نکنید.راحت بگذرید از موضوع .همیشه تفاوت سلیقه وجود داره.بعد ازاین همه بحث و مناقشه باز هم هرکس خودش رو محق میدونه.نه من نه طرف مقابل نمیتونیم به هم بقبولانیم که تو ازین عطر خوشت بیاد و بالعکس.پس بهتره تحملشون رو بالاتر ببریم و عنان نوشتاری از دستمون خاج نشه که خدای ناکرده احتمال توهین یا کدورتی پیش بیاد.آسون بگیرید.بیشتر ازینکه وار حاشیه بشیم بیاییم از خود بازی لذت ببریم.کار ما شده مثل فوتبال ایران که مردم از حواشی بعد از بازی از خود بازی بیشتر لذت میبرن.من فکر میکنم لازم کسی دلخور بشه و گروه رو ترک کنه .فقط بیخیال بشه و بهش فکر نکنه.ما اومدیم لذت ببریم نه اینکه جنگ اعصاب درست کنیم برای خودمون.خواهش میکنم از یه جایی بهتره بحث رو ادامه ندیم و روند عادی نظر نویسی رو در مورد عطر ادامه بدیم.استدعا دارم
25 بهمن 1400 تشکر
26 تشکر شده توسط : nazanin rick
ولی واقعا خوش بو هست.من مطمئنم اگر صد نفر از دوستان عطر افشانی این عطر رو استشمام کنند ،هشتاد درصدشان رای به خوشبویی و نجابت این عطر خواهند داد.
خوشحال و دلشاد باشید همیشه
25 بهمن 1400 تشکر
18 تشکر شده توسط : احمد شجاعی nazanin
نظرات محدود شده است
این عطر رو از این سایت و شما دوستان عزیز پیدا کردم
هیچوقت از خریدم اینقدر راضی نبودم.یه عطر خاص که رایحش هیچ عطری ندیدم.
این عطر رو الان به دستم زدم و عطریه که دم و دیقه دوست داری بوش کنی و ازش سیر نمیشی
من عمان زندگی می کنم این عطر رو به قیمت 95 ریال گرفتم . ریالی 94 هزار تومن حساب کنید
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : جواد وزیری Shaghayegh

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟