FREDERIC MALLE - Une Rose

فردریک مال این رز

زنانه
کد کالا : ATR-44613
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های گلی
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : فردریک مال
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2003
کد کالا : ATR-44613
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 3
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

FREDERIC MALLE Une Rose - فردریک مال این رز

که اولین بار در سال 2003 به بازار عرضه شده است. عطار آن ادیورد فلچیر می باشد و در خانواده عطری رایحه های گلی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به مشک ، رز ، شمعدانی ، میوه‌جات، عسل ، روایح چوبی، شمعدانیان، قارچ توبر ، شراب قرمز اشاره کرد.

برند فردریک مال
عطار ادیورد فلچیر
سال عرضه 2003
گروه بویایی رایحه های گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه مشک ، رز ، شمعدانی ، میوه‌جات، عسل ، روایح چوبی، شمعدانیان، قارچ توبر ، شراب قرمز
نمره کاربران
Une Rose-فردریک مال این رز
رایحه
8.5
2 رای
ماندگاری
8
2 رای
پخش بو
8
2 رای
طراحی شیشه
9
2 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند فردریک مال
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
🌹گل رز نماده "عشق"🌹
این گل زیبا و دوست داشتنی در صنعت عطرسازی بسیار پرکاربرد و تقریبا یک پای ثابت در عطرای زنونه ست،
رز در عطرسازی بخاطره واریته های مختلف و روش های متفاوتِ اسانس گیری ، روایح گوناگونی از تم گلاب مانند ، عسلی و عربیِ رز دمشقی گرفته تا رایحه ی مشک مانند ، ادویه ای ، چوبی و سبزِ سنتیفولیا را ارائه میدهد .

ازبین صدها واریته ی گل رز که درسرتاسر دنیا وجود دارد در صنعت عطرسازی تنها از چند گونه "داماسک damascena" و "سنتیفولیا centifolia" و در مراتب پایین تر رز گالیکا وبرخی هیبریدها استفاده میشود.

اسانس گل رز با دو روش "تقطیر و استخراج" بدست میاد.
به اسانس بدست امده با روش تقطیر "otto یا اویل" میگن و به اسانس بدست آمده با روش استخراج "ابسولوت" میگن ، هرکدام از این فرایندها که با واریته های مختلف استفاده شود اسانسی با روایح و خصوصیاتی متفاوت تولید میکند .

گل محمدی ، رز دمشقی یا رز داماسک یکی از محبوب ترین گونه های گل رز است که در صنعت عطرسازی بسیار پرکاربرد و میشه گفت در صدر جدولِ رُزها ایستاده .
بلغارستان و ترکیه بزرگترین تولیدکنندگان اسانس گل رز داماسک هستند که با دو روش تقطیر یا استخراج ، "اویل ، کانکریت یا ابسلوت"ِ رز را تولید و عرضه میکنند ، کشور فرانسه بعنوان قطب عطرسازی دنیا از قافله عقب نمونده و بیشتر روی ابسولوتِ رزِ سنتیفولیا که رایحه ای نرم و لطیف تر دارد و از طریق استخراج بدست میاد کار میکنه .

ابسولوت داماسکِ بلغاری و سنتیفولیای فرانسه مرغوبترین و گرانترین اسانس رز در عطرسازی هستند و در رده های بعدی ترکیش داماسک و سنتیفولیا مراکشی و... قرار میگیرند .

۱-اسنشیال اویل« otto» : با روش تقطیر بخار و یا ماسیراسیون بدست میاد: این فرایند شامل غوطه ور کردن گلها در روغن داغ با دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه است ، هر ۴۸ ساعت یکبار گلهارو صافی ، روغن را جدا و مجدد گلهای تازه ای را توی همون روغن میریزن ، این فرایند را انقدر ادامه میدن تا روغن کاملا اشباع گردد.

۲-کانکریت داماسک : در این روش گل رز را با حلال هایی نظیر هگزان مجاور کرده و پس از اینکه تفاله ها را جدا کردن حلال را در شرایط خلا تبخیر می کنند، طی این فرایند ماده ای مومی شکل و نارنجی رنگ بدست میاد که به آن کانکریت رز میگن.

۳-ابسولوت داماسک : در واقع همون کانکریتِ موم مانند که در بالا توضیح دادم رو میارن و در دمای لابراتور در اتانول حل میکنند، طی این فرایند بخش اعظم کانکریت که حاوی ترکیبات فرار است در اتانول حل میشه و بخش کمتر آن که شامل موم و ترکیبات غیر فرار گیاه است رسوب میشود، با جدا کردن فاز مایع و تبخیر اتانول در فشار و دمای پایین ، اسانسی روغنی و زرد رنگ بدست میاد که به آن رز ابسولوت یا رز مطلق میگویند .
در این روش از هر "۳هزار کیلوگرم" گل‌ ،نهایت "۱ کیلوگرم" رز ابسولوت بدست می‌آید .

تفاوت رایحه ی بلغاری اویل با بلغاری ابسولوت و همچنین سنتیفولیا که بیشتر در فرانسه و مراکش کشت و استخراج میشه چیه؟
تفاوت اصلی در نحوه اسانس گیریِ چرا که در روش تقطیر عمده فنیل اتیل الکل که مهمترین ماده در ایجاده بوی رز بحساب میاد بخاطر برخورد با آب از بین میرود و اون قوام بویایی و عمقی که در روش استخراج در رز ابسولوت بجا میماند در روش تقطیر اکثرش ازدست میرود .

بلغاری یا ترکیش اویل داماسک : معمولا بوی نرم ، سبکتر، شیرینی کمتر و زوایای سبز تری دارد و در پس زمینه رگه هایی عسلی و مربا مانند که شبیه مربای گلِ حس میشه.

بلغاری ابسولوت داماسک : عمیق و نافذ تره ، زوایای گلبو ، مومی ، عسلی و مربامانند بیشتری دارد و رایحه ی شرجی ، غنی و پخته تری را ایجاد میکنه.

رز سنتیفولیا : بویی شیرین ، سبز ، کمی تند ، مشک مانند ، عمیق و محکمی داره و رگه هایی از ادویه و دود هم در اون به مشام میرسه .

گل رز میتواند بیس و پایه ی اصلی یک عطر فلورال مجلسی باشد و یا بخاطره انعطاف پذیر بودنش میتواند در نقش مکمل ، پارتنره عود آگار شود و به عمق و حسِ سکشوال رایحه کمک کند، همچین میتوانید در پس زمینه با روایحی مثل فروت ها ، چرم ، آلدهید، بالزام و..همراه شود.
با این پیش زمینه به عطر Une Rose از برند فردریک مال میرسیم .
une rose تصویری واقع گرا و دو بعدی از رز که روی یک خط مستقیم سیر میکند را به نمایش میزاره ، خط و صراط مستقیمی که تغییر نت چندانی ندارد .
نوع رز در اینکار "ابسولوتِ سنتیفولیاس"‍ که بخاطره همبستر شدن با ژرانیوم و اوردوزی که میکنه رگه هایی اورینتال از اویل داماسک بلغاری نیز ازش به مشام میرسه .

une rose شروعی گرم ، شرجی و‌ نافذ از رایحه ی شیرین ، نیمه اسپایسی و نیمه متالیکِ گل رز دارد که با جویسِ ملس و گسِ شراب هم آغوش، روی بستری از خاک پهن و با لایه ی موم دار و شیرین از عسل پوشیده میشود، بستر خاکی شبیه خاک نمور باغچه س که از دلش یه درختچه گل رز روییده و روی گلبرگهاش خاک نشسته باشد ، این بستر گلبو و خاکی در کناره شراب و عسل فضایی محرک ، وهم آلود ، وسوسه انگیز و سکشوال را به وجود میاره که بشدت ازش لذت میبرم و از معدود عطرای رز محور که دوسش دارم.

در بطن کار،ژرانیوم و پلارگونیوم یه تم سبز و اروماتیک به رز میدن که بسیار شبیه نعنا و شاخه های گل محمدیِ ، این دو عنصر بخاطره رزاکساید یه بُعد رزمانند دارند که در اینکار ازش استفاده شده و بخوبی با رز عجین ، بهش پروبال و زوایایی سبز و چوبی دادند.
رز محوره اصلی اینکاره که ظاهری واقع گرا و زنده دارد ، همین رز بدون اینکه حرکت کند خیلی نرم و آهسته درجای خودش پوست اندازی میکند و بواسطه پلارگونیوم، ترافل و ژرانیوم لباسی سبز ، وودی، خشک و خاکی به تن میکنه که در انتها مشک یه حس تمیزی بهش میده و درش ذوب میشه.

توی برخی مناطق غربی کشور "ش ر ا ب" قرمز را با عسل کنج میکنند و... ، لیوانی که چندساعت قبل توی اون" ش ر ا ب" میکس شده با عسل سرو شده را اگه توش چند قطره روغن رز و کمی خاکِ نمور باغچه بریزن ، بویی که ازش بلند میشه احتمالا کمی شبیه une rose میشه.
با اینکه رز اینکار سنتیفولیاس ولی بخاطره من تو من سدن با عسل و دوز بالای رزاکساید رگه هایی از رز داماسک با پس زمینه حرم ازش به مشام میرسه و توصیه میکنم بلایندی نکنید و حتما قبل از خرید تست کنید .
با تشکر از عطرافشان و شما دوستان گل🌹🙏🌹🙏🌹
23 آذر 1400 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : nazanin  حسینی
سپاس از این اطلاعات جامع و عالی که ارائه دادید. اگر میشد چند نمونه عطر نام ببرید برای هر کدوم از این روش ها که توضیح دادید خیلی خوب میشد
23 آذر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : nazanin Dragon
سلام و مرسی از اشتراک اگاهیتون.
گل سرخ چی؟ واقعا انقدر دنبال یک عطر با محور گل سرخ گشتم هلاک شدم.
ما گل رز رو در ایران معادل گل سرخ میدونیم. راستش خود من بیش از ده بیست تا عطر با محور رز رو تست کردم که همه از دم رو رز دمشقی(محمدی خودمون) بودن در حالی که منِ ایرانی که گلاب تو اشپزخونم دارم یا تو عزا رو سر مدعوین در حال پاشیدن دیدم، دنبال رایحه لطیف و رمانتیک گل سرخم … حتی روایتی که درمورد رز و عشق هست هم بنظرم مربوط به گل سرخه نه دمشقی و سنتیفولیا.
23 آذر 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin Dragon
سلام و روز به خیر فاتیما جان:
پیشنهاد میکنم بهتون که ان چند تا کار ر اگهتونستین تست بکنید.پرداختی لطیف و نزدیک به گل سرخ در طراحیشن به نظر صورتگرفته و اون حس گلابگون رو ندارند.
GIORGIO ARMANI - Si Passione
GIORGIO ARMANI - Rose d'Artiste
AMOUAGE - Blossom Love
Maison Francis Kurkdjian - Feminin Pluriel
Maison Francis Kurkdjian - Oud Satin Mood
در این کارها پرداخت گل سرخ زیبا و اروپایی و خاص هست.
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : Rezvani nazanin
سپاس فراوان جناب شوشتری بابت پیشنهادات ارزشمندتون🙏🏾
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Iman سعید رضایی شوشتری
خواهش میکنم فاتیما جان
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمد Iman
این ۲ عطر را تست بفرمایید، هر 2 در حال حاضر در ایران موجود هستند
Dom Rosa----- Les Liquides Imaginair
Ducalis-----Angela Ciampagna
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Maary Fatimah
سلام و عرض ادب بانو الالیتا و بانو فاطیما ، وقتتون بخیر🙏🙏🌹 (پاسخ سوال شما دو بانوی محترم را در قالب این کامنت درج میکنم ).
راستش بنده عطرای رز محور کمی تست داشتم ، با اینحال چندنمونه را معرفی میکنم و توضیحاتی میدم که امیدوارم مفید واقع بشه.

ببینید بیش از هفتاد درصده عطرای رز محور از واریته داماسکِ (لاتینِ دمشق) که ۹۰٪ آن را بلغارستان و ترکیه تولید میکنند(👈 اویل بلغاری با اویل ترکیش - ابسولوت بلغاری با ابسولوت ترکیش بلحاظ رایحه تفاوت خیلی زیادی ندارند ، نوع بلغاری پخته و شفاف تره و فنیل و شیربنی عسلی اش یه نمه بیشتره ) ، در واریته ی داماسک یا همون دمشقی بنظرم ترکیش "اویل" برای شما و‌اکثره هموطنانم پسندیده تر هست چون فنیل و اوژنول کمتری داره ، سبکتره و زوایای سبز آن بهتر خودش رو نشون میدهد .
داماسک ابسولوت که غربی ها عاشقش هستند و براش میمیرن بخاطره غلظت بالا و داشتن بیشترین حجم فنیل، سیترونلول و ژرانیول ، کمی سنگین میزنه و دوز بالاش میتونه فضایی سنگین ، گلاب گون و حرم مانند را بوجود بیاره.

رز دمشقی ، رز کازانلاک ، رز بلغاری ، رز ترک ، رز ایرانی ، گل سرخ ، گل محمدی ، گل کاشانی و....همگی زیرمجموعه داماسک هستند و عمده تفاوتشان در عطرسازی در اصل به نحوه تقطیر یا استخراج و مقدار دوزی هست که در عطر استفاده میشه.

خانوم فاطیما👈 رز سنتیفولیا نوع رزی هست که سلیقه شمارو بیشتر دربر میگیره و در مرحله بعد داماسک اویل ترکیش ، متاسفانه برندها اغلب فقط اسم رز را درج میکنند و نمیگن کدام واریته استفاده شده که البته اینمورد بیشتر بخاطره استفاده رز سینتتیک هست ، برندهایی که نوع سینتتیک استفاده میکنند قید نمیکنند از کدام واریته ایده گرفتن مثلا پاکورابان وان میلیون سینتتیک رز را استفاده کرده که در پس زمینه محسوس و خیلی شبیه رزِ ترکِ.

رز مصری ، رز تونسی ، رز مراکشی ، رز فرانسوی و...اغلب زیر مجموعه سنتیفولیا هستند که بصورت ابسولوت بدست میان ، این نمونه بیس گلاب گون ندارد و حسی سبز ، تمیز وودی و مشک مانند داره ، البته اگه در کناره همین نوع رز ، دوز بالایی از عسل یا ژرانیوم که هر کدام حجمی از داماسکون و‌ رزاکساید دارند استفاده بشه ممکن فضارو یه نمه بسمت رزِ دمشقی ببرند که مثالش رو در عطر فردریک مال ان رز میشه مشاهده کرد .

هرزمان خواستید سمپل عطری رز محور سفارش بدین و قید نشده بود که از کدام واریته استفاده شده سعی کنید هرم بویایی را نگاه کنید ، بودن عناصری مثل شمعدانی و عسل در کناره رز میتونه تاکید بر بالابودن غلظت رز باشه که فضارو بسمت بیس گلاب گون و حرم میبره که خیلی به مذاق ما ایرانیا خوش نمیاد ، علت این خیلی خوش نیامدن بنظرم استفاده از گلاب در بهشت زهرا ، مراسم خاکسپاری و... که ممکن برای خیلیا تداعی گر تلخ ترین خاطرات باشد.

عطرای رز محور👇👇👇
رز نویر بایردو یکی از لطیف ترین عطرای رز محوری که تست داشتم ، نوع رز در این عطر ،رزِ داماسکِ که بواسطه خنکای سیتروس و حس تمیزی مشک خیلی شبیه سنتیفولیا میشه، یه بُعد سبز ، چوبی ، مشک مانند و نیمه صابونی در بطن رز حس میشه که با لمس لیمو خیلی نرم و تلطیف میشه و بنظرم پربازخوردترین و غیر گلاب ترین رزی هست که تست داشتم و اولین گزینه پیشنهادیم به شما همین زیبای دلرباست .

مجدا بکالی مون نوم روژ: یک عطر یونیکس و تاپ که از رُزِ ترکیش اویل داماسک استفاده کرده ، رزِ این عطره زیبا و عالی توی یک بسترِ امبری ، فلفلی و بالزامی باز و با پرده ای اینسنسی احاطه میشه.

بولگاری گرنات :بولگاری در این خوش ساخت از آکوردِ رز استفاده کرده که آرپژ اصلی آن اویل داماسکِ بلغاریه و نتِ دوم آکورد رزِ سنتیفولیاست که در ادامه باز میشه ، بیس اسموکی نابی روی اکورد گلی سایه میندازه که خیلی اغواگرش میکنه ، از عطرای رز محوری که باب پسند ایرانیاس ، تنها نکته منفی فی بالاش هست که این فی نجومی بخاطره استفاده از دو نوع رز طبیعی ، گران قیمت و غیرسینتتیک در ترکیبش هست .

لانکوم میراکل مجیک : در این عطر از رز ترکیش ابسولوت استفاده شده ، یه عطر زنانه و رز محور تمیز که دوز بالای گل موگه با اون بوی سبز ، مشک مانند و تمیزش در بستر رز رسوخ کرده و زوایای سبز آن را برجسته و وزنش را سبک کرده ، ته بویی از مشک سفید در بیس پایانی یه حس لوکس صابونی بهش میده که بسیار ملیح ، پرنشاط و اغواگر میشه .

دیپتیک اسنس اینسنسیس رز د مای : رز سنتیفولیا ابسولوت را به بهترین شکل ممکن با یه بیس گس فروتی همراه و با نازکه ای از عسل لایه بندیش میکنه .


فردریک مال ان رز : از سنتیفولیا ابسولوت استفاده کرده ، جز تاپ ترین رز هایی که تست داشتم ، اگه رژانیوم نمیداشت بنظرم از بهترین عطرای رز محور برای ایرانیا میشد ، تغییر نت نداره و تقریبا خطی ولی لاکردار در جای خودش خیلی نرم پوست اندازی میکنه و حسابی شامه را به چالش میکشه .
با تشکر از مدیریت محترم و شما دوستان عزیز🌹🙏.
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : nazanin Melody
علی آقا سپاس از حسن توجه،پاسخ جامعی که لطف کردید و مشخص هست که وقت زیادی براش گذاشتید 🙏
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Maary Fatimah
ممنون از جناب سعید و علی اقا بابت پیشنهادات و پاسخشون🙏🏾 لطف کردید :)
24 آذر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : alireza .xx
درود. علیرضای عزیزم امشب یه دِیت کوچولو با 'اون رز' داشتم!
خود فِرِدی هم اومده بود. ولی گویا کار داشت زود رفت.
بهش گفتم شام قرمه سبزی داریم... بمون.
اصلا این مرد شکست وقتی اسم قرمه سبزی رو شنید :(
شکستن مرد دیدن نداره واقعا.
با اشک نگاهم کرد و گفت: اون رایحه ی پیچیده و تجملی.
قرمه سبزی؛ قیام گشنیز و شنبلیله بر علیه جعفری و تَره
آقا خیلی فِرِدی حساسه...
یه شیشه گلاب بهش هدیه دادم. گیر داده بود باید من عطار این عطر رو ببینم. میگفتم آقا گلاب ربیعِ. قبول نمی‌کرد که...
بگذریم :)

اما اون رز...
به به چه دختری :) دلبر، پرحرارت، اروتیک.
امشب هم قرار پیش من بمونه... به شما هم سلام میرسونه مِستر :)
من حس میکنم یک آکورد بزرگ از چندین نژاد مختلفِ رز داخلش استفاده شده در کنار ژرانیوم...! در ابتدا یک مقدار قیافه های شرابی و ترش به خودش گرفت ولی خیلی زود میوفته تو بغل جریان جدی فلورال که تو قلبش آکورد رز، ژرانیوم و احوالات خاکی نمدار قیامت می‌کنن :) برای من رزهای خیلی بالغ که گلبرگهای جگری رنگ دارن رو تداعی می‌کنه. یعنی اصلا تینیجر و سرخ نیست این عطر. میل داره حتی دارک باشه. نکته جالب‌تر این بود که انگار ریشه، ساقه، گلبرگ، خاک اطراف باغچه، پوستِ باغبون،، همه رو یکجا دارم بو میکنم. :)
رایحه واقعا طبیعی و ناب،، سیاژ و پخش متوسط...
ماندگاری هم که گفتم... شب می‌مونه :)

ولی علیرضا فکر میکنم ایرانی ها باهاش زاویه پیدا کنن.
امیدوارم شما خودت دست به کار شی چند خطی از احوالاتِ این عطر برای ما بنویسی تا هم بهتر دَرکش کنیم، هم طبق معمول ازت کلی چیز یاد بگیریم. سپاس :)
02 دی 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : Rezvani nazanin
درود مسیح جان ، عرض ادب و احترام ، به قورمه سبزی ، جای منم یه پرس بزن😉 👈🌹🙏.

بزرگوار در انتهای کامنت اولم در چندخط بررسی اینکارو درج کردم 😉 😊، همونجا توضیح دادم رز اینکار از واریته ی سنتیفولیاست که بخاطر رز اکسایدِ ژرانیوم و پلارگونیوم و همچین عسل ، اوردوز کرده و تحریفی از رز بلغاری با بیس حرم مانند رو القا میکنه .
اگه با ابسولوت سنتیفولیا بصورت تک نت آشنا باشید در استارت کار اون رو به وضوح حس میکنید که در همون تاپِ کار ، نت هایی که عمدتا حجمی از رزاکساید و داماسکنون رو در بطن دارند فضارو بسمت رزی نیمه عربی سوق میدن .

اتفاقا یکی از بلاگرهای داخلی اعتقاد داشت در اینکار اکوردی از رز بکار رفته در حالیکه بنده مطمعن بودم تک نت سنتیفولیاست که ملغمه ی نت هایی که حجمی از رزاکساید و داماسکون را در بطن دارند فضارو بسمت رز نیمه عربی با ته چهره ی otto بلغاری که غلیظ نیست سوق میده ، حتی امشب بعداز دیدن کامنت شما گفتم شاید برداشت من اشتباهه و رفتم پیج فردریک کامنت گذاشتم ، فعلا ج ندادن ، بعد سری به صفحه ی این عطر در فراگرانتیکا زدم که در همونجا در قسمتی که توضیحاتی در مورده رز درج شده گونه ی رز اینکارو ابسولوت سنتیفولیا( ROSE da mai) معرفی کرده که اتفاقا گرانترین واریته ی رز در عطرسازی ست ، بسیار خوشبوست و بنده توفیق تست تک نت طبیعی اش رو داشتم .
دوست عزیزم بازم ممنون از توضیحات مفیدت ، قرمه سبزی عشقه نوش جان 🙏🌹.

با اجازه تون ریویویی که هفته قبل درج کردم را مجدد به اشتراک میزارم👇👇👇

une rose تصویری واقع گرا و دو بعدی از رز که روی یک خط مستقیم سیر میکند را به نمایش میزاره ، خط و صراط مستقیمی که تغییر نت چندانی ندارد .
نوع رز در اینکار "ابسولوتِ سنتیفولیاس"‍ که بخاطره همبستر شدن با ژرانیوم و اوردوزی که میکنه رگه هایی اورینتال از اویل داماسکِ بلغاری نیز ازش به مشام میرسه .

une rose شروعی گرم ، شرجی و‌ نافذ از رایحه ی شیرین ، نیمه اسپایسی و نیمه متالیکِ گل رز دارد که با جویسِ ملس و گسِ شراب هم آغوش، روی بستری از خاک پهن و با لایه ی موم دار و شیرینِ عسل پوشیده میشود، بستر خاکی شبیه خاک نمور باغچه س که از دلش یه درختچه گل رز روییده و روی گلبرگهاش خاک نشسته باشد ، این بستر گلبو و خاکی در کناره شراب و عسل ،فضایی محرک ، وهم آلود ، وسوسه انگیز و سکشوال را به وجود میاره که بشدت ازش لذت میبرم و از معدود عطرای رز محور که دوسش دارم (البته در حده استفاده چندمیل).

در بطن کار ،ژرانیوم و پلارگونیوم یه تم سبز و اروماتیک به رز میدن که بسیار شبیه نعنا و شاخه های گل محمدیِ ، این دو عنصر بخاطره رزاکساید یه بُعد رزمانند دارند که در اینکار ازش استفاده شده و بخوبی با رز عجین ، بهش پروبال و زوایایی سبز و چوبی دادند.
رز محوره اصلی اینکاره که ظاهری واقع گرا و زنده دارد ، همین رز بدون اینکه حرکت کند خیلی نرم و آهسته درجای خودش پوست اندازی میکند و بواسطه پلارگونیوم، ترافل و ژرانیوم لباسی سبز ، وودی، خشک و خاکی به تن میکنه که در انتها مشک یه حس تمیزی بهش میده و درش ذوب میشه.

توی برخی مناطق غربی کشور "ش ر ا ب" قرمز را با عسل کنج میکنند و... ، لیوانی که چندساعت قبل توی اون" ش ر ا ب" میکس شده با عسل سرو شده را اگه توش چند قطره روغن رز و کمی خاکِ نمور باغچه بریزن ، بویی که ازش بلند میشه احتمالا کمی شبیه une rose میشه.
با اینکه رز اینکار از واریته ی سنتیفولیاس ولی بخاطره من تو من شدن با عسل و دوز بالای رزاکساید رگه هایی از رز داماسک با پس زمینه حرم ازش به مشام میرسه و توصیه میکنم بلایندی نکنید و حتما قبل از خرید تست بشه .

پایدار باشی مسیح جان 👈🌹🌹🌹
با تشکر از عطرافشان🌹🌹🌹🌹
03 دی 1400 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : nazanin Hani
بله جانم. اتفاقا چون در مطالب قبلی به تک نت بودن اشاره کرده بودید، تمایل پیدا کردم دریافت و برداشتم رو (که صرفا حاصل یک برخوردِ کوتاه بود) با شما و باقی دوستان به اشتراک بذارم.
تو این عطر خیلی واضح رایحه ی رز ملغمه میشه...! یعنی هم عربی، هم نه. (البته وقتی رز، ژرانیوم و نت هایی با ژنتیک شیرین کنارهم قرار میگیرن همواره تشنج و غلظت کار بالا میره) مویرگ‌های واضح فلزی وَ بستر نمدارِ خاکی...

همانطور که شما قبلا به دقت اشاره کرده بودید عطرِ جدی و محترمی است وَ تو این مورد خاص بین برداشت خودم و تجربه‌ی محترمِ شما، دومی رو انتخاب می‌کنم. :)

خارج قسمت: قرمه‌سبزی خیالات بود جانم. بیزارم از این غذا :)

درود دوباره برشما و سپاس بابت اینکه بی توجه از این مطلب عبور نکردید. بهترین ها رو برات آرزو میکنم جانم.
03 دی 1400 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : nazanin Melody
درود مسیح جان عرض ادب و احترام ، عزیز دل چطور دلت میاد قرمه سبزی رو دوست نداشته باشی 😉.

بله دوست عزیز متوجه شدم ، ببین مسیح جان دنیای عطر واقعا مثل دریاست و شخصا یه جاهایی مغزم هنگ میکنه و تمرکزم روی تمرین و بازسازی اکوردها رو از دست میدم .

مثلا همین رزی که ما ایرانیا با اسمش سریع یاده گل سرخ میفتیم وقتی تقطیر یا استخراج میشه لحن های متفاوتی داره که بعضا زمین تا آسمون تفاوت دارند ، گونه دمشقی خودش به چندشاخه تبدیل میشه که هرکدام تفاوتهایی دارند ، گونه ی سنتیفولیا که رز مورده علاقه ی ایرانیا در دنیای عطر هست و بیس گلاب گون نداره هم دقیقا مثل رز دمشقی(داماسک) به چند شاخه تبدیل میشه ، استفاده از هرکدام از اینا باز بر اثر هم آغوش شدن با روایح دیگه تغییر لحن میده و زیر و بم رایحه بالا و پایین میشه .
مثلا در une rose، ابسولوت سنتیفولیا که حسی سبز ، وودی ، نیمه متالیک و نیمه اسپایسی دارد بواسطه ی رزاکساید و عسل رگه هایی نیمه عربی را نیز القا میکنه ،در اینجا با تمرکز روی استارت کار میشه نوع رز را حدودا تشخیص داد ، گونه های داماسک در ابتدا و در پس زمینه ی گلبو عطر ،رگه هایی مربا مانند دارند که شبیه مربای گلِ ،این حس خیلی ریز نوک بینی رو قلقلک میده ، در نوع سنتیفولیا و در استارتش این حسِ زیرپوستی، بیشتر تمِ سبز داره که شبیه پوسته ی تر درختچه گل محمدیه‍ ، (برای تست و بررسی این نکاتِ ریز باید تست سوزنی گرفت ، تست برای بررسی هرچه سبکتر باشه بهتر میشه نت ها رو بیرون کشید ، شیشه های سه میل رو داشته باشید ، از عطر مورده نظر چند پاف داخلش دستریز ، یکساعت بعدش با ته سوزن مایع عطر را روی پوست بکشید و اروم اروم بررسی و همزمان نوشتن حسی که برداشت میکنید ، البته شما عزیزان این نکات رو بهتر از من میدونید و این نکات بیشتر برای مخاطبین تازه کار...).

در بعضی عطرها نقطه مقابل une rose دیده میشه ، در اون رز فضای رزِ سبز بسمت رزِ نیمه عربی میره و در نقطه مقابلش رز نیمه عربی بسمت رز سبز و صابونی میره ، بعنوان مثال در یگی از عطرای بایردو بود فکر کنم که از واریته ی بلغاری داماسک استفاده شده بود و در استارت کار ته بوی مربایی گل رز برای دقایقی خیلی ریز حس میشد ولی در اونجا عطار با بکار گیری از مشک سفید ، موگه و فریزیا ، پوسته ای سبز ، نیمه صابونی و تمیز به عطر داده بود و توهمی از سنتیفولیای فرانسوی را با قیمتی ارزانتر بازسازی کرده بود . سنتیفولیا قیمت بالایی دارد و به همین دلیل برخی پرفیومرها اویل داماسک را تحریف و با استفاده از چند نتِ سبک ، سبز ، تمیز و صابونی توهمی از سنتیفولیا را فضاسازی میکنند.
پایدار باشی دوست محترم🙏🌹
03 دی 1400 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : nazanin Hani
فوق العاده بود مسیح عزیز:) راستی خوش گذشت دیشب با اون رز؟:)) چندساله مشتاق دیدارشم هنوز میسر نشده...سلام منو بهش برسونید...بگید ماری رزدوست دیوونه شد انقدر عطرهای رزی رو شخم زد.شاید این رز یعنی اون رز همون باشه که دنبالشه!
03 دی 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : nazanin فاطمه فیضی
دورد برشما... منم از تراول باتلِ یکی از دوستانم سه پاف دزدیدم! البته تا قبلِ سرقت دوستم بود الان میل داره سر به تنم نباشه :)

نه دیگه جانم. من نمیتونم سلام شما رو برسونم.
شما خودت میتونی بری بهش بگی سلام، روبوسی، باهاش مسافرت بری یا هرچی... ولی من اگر اسم شما رو بیارم حساس میشه.
میدونی؟ یک مقدار احساس مالکیت پیدا کرده. از دیشب کنارم نشسته، تکون هم نمیخوره.
بلک عودِ لوران مزون هم در دسترس نیست یک پاف اسپری کنم روش تموم شه این رابطه‌ی نفس‌گیر وُ سرخ :))

صبح زود، خیلی شیک با همین خانم رفتم بیرون... بوی رز :)
یه شِبه بانمک گفت دااااش :| خیلی گلی مُلی میزنی امروز. بقول خودت پینک شدی :| من نمیدونم این پیش فرض که یک مرد حتما باید بوی گازوئیل وَ خشم کروکُدیل بده ازکجا میاد. مُلی چیه دیگه اصلا؟ چنین نتی داريم؟ شاید آکورد باشه... نمیدونم. :)

درآخر باید عرض کنم قلبا امیدوارم شما و فاطیما به رزِ محبوب خودتون برسید. همچنین آلالیتا به گاردینیا خامه ای بامزه ای که آرزوش رو داره :)
03 دی 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : nazanin آماتور 2
مهم نیست زن یا مرد !
همینطور ، سن .
آدمهای احساساتی ، شاعر پیشه ، عاشق پیشه ، اهل ادب و ادبیات ، ساکت هایی که همیشه لبخند بر لب دارند ، و وقتی دهان باز میکنند به سخن ، همگی محو شنیدن و خیره به دیدن میشوند ، و میدانند باید دقت بیشتری کرد تا متوجه درک درست آن سخن شوند ، آدمهایی که سراپای معطر اند به همه ی اقسام عطور ، همگی اهل رز اند :)
اییییین همه گل هست توی این دنیای بزرگ و قشنگ !
اییییین همه رایحه ی زیبای گلها هست اینجا و آنجا !
میلیاردها میلیارد انسان آمدند و رفتند و هستند
و همگی هنوز متفق که رایحه ی رز بهترین است در القای عشق !
قرمز اش ، آتش در خود دارد و بهترین است برای القای عشقهای آتشین !
که جوان ها تجربه اش میکنند و پیران قدر و منزلت اش میدانند !
به ما چه کار ، که کجا و چرا استفاده میشده ست ؟
که هر کجا لطافت حضور دارد ، رز نیز حاضر است که عشق آنجاست !
که آن هم نشان از بهترین بودن این رایحه است که انتخاب میشود به سلیقه .
بهترین مکان اش روی سینه های ماست که منزلگاه و مامن حضور خدای ماست .
نیز مطمئن ام فرشتگان ، این بوی میدهند !
جبرائیل حتما این رایحه میداده که ح محمد امین ما از آن به بعد که چهل ساله بود این رایحه انتخاب کرد به پوشیدن
حکما ، شعرا ، فلاسفه ، اندیشمندان و همه ی ارزشمندان ، رد پای رایحه ی رز ، در آثار و خاطراتشان مشهود است !

برای دوست داشتن و لذت بردن و به دنبال آن ، انتخاب رایحه ی رز ، داشتن یک چیز ِمهم الزامی ست :
قلب رئوف !

طپش قلبهای رئوفتان مستدام و خدای ، میهمان قلبهاتان
و رایحه ی شاداب رز هماره بر سینه هاتان
دوستان قلب پاک و زیبای من
03 دی 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Rezvani عباس بهرامی
مرسی از آرزوی خوبت مسیح امیدوارم مرغ آمین یا کالسکه ی بابانوئل یا فرشته ی آرزو موقعی که داشتید این رو مینوشتید از این دور و بر رد شده باشند،باشد که برسم به گاردنیای محبوبم
03 دی 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : nazanin آرمان
ROSE & DRAGON کارنر و تست کنید ، رایحه رزش غلیظ و واقعا خوشبو هست ، رزش یه رز معمولی نیست ، ریشه در خون اژدها دارد و نماد یک پیروزی بزرگ هست ، رایحه این رز مانند شعله های آتشین اژدها شما رو در بر میگیره ، رزی آتشین از یک اژدهای وحشی...
04 دی 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : nazanin پيمان
مسیح عزیزم سلام
البته که داریم :)
آکورد هم نیست بلکه خود ِ رایحه ی اصل است !
و چه اصیل است و گیرا و خوش مزه این :
مُل !
گل و مل ! به به ! چه روایح دلپذیری !
چه نشست زیبایی دارند این دو بهترین !
البته منظورم فقط رایحه اش هست :)
خدای ناکرده تفسیر اشتباه نشود که برخی دوستان عزیز ما ریزبین و نکته سنج اند !
خلاصه من عاشق رایحه ی مل ام خصوص اگر همراه گل به مشام برسد !
یعنی بوی گلها بر تن ها به مشام برسد و رایحه ی مُل نیز هم :)
معمولا سومی هم دارند !!
زیباترین زنان که گل اند ، عزیزترین مردان که همره ِ مل اند
و عشق که درین همنشینی عجین است
مُل در ادبیات فارسی ی اصیل به معنی ی شراب سرخی است که سواب اش گرفته و غلیظ شده باشد .
و اتفاقا در اصطلاح آن دوران به شرابی که بدلیل غلظت بسیار معطر میگشت به رایحه ای شیرین و عسلی .
در برخی از لغت نامه ها هم فقط به شراب معنی شده .
برخی ترش ها یا تلخ ها به مرور زمان شیرین میشوند !
این از قانون " صبر " درین جهان قانونمند نشاءت میگیرد .
مثلا مثل ترشی ی سیر که پس از گذشت هفت سال به بعد سرکه اش شیرین و رایحه اش دگرگون میشود .
صبر !
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .... !

گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود ، ولیک به خون جگر شود !

خلاصه که رایحه ی گل و مل بهترین است
اگر دوست ات این به تو گفته ، پس باید تشکر کنی از وی که معطر تر از این ، عطر در جهان نداریم :)
تن ات چون گل معطر و روی ات چون مل سرخ گونه
و شادابی ی مل تقدیم تو باد
نیز دیگر دوستان ام ، ایضا
04 دی 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
باید بگم شما تنها نیستین عزیزم به شخصه من فوت شدم برای رز قرمز رومانتیکی ک متصورم تو عطر ها😅 و نیستن!
فقط لاست چری تاحدودی اون رز جذابو برام تداعی کرد و امیدوار شدم 🥲
07 خرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : کاوه سالار كلوچه

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟