HISTOIRES de PARFUMS - Petroleum

هیستوریز د پارفومز پترولیوم

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-43660
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های معطر
طبع :
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-43660
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    3
  • - 25 سال
    1
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    0
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 10
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

HISTOIRES de PARFUMS Petroleum - هیستوریز د پارفومز پترولیوم

نخستین بار در سال 2011 روانه بازار شد به عنوان عطری مردانه - زنانه و بسیار جذاب و شیک معرفی شده است . و در دسته عطر های رایحه های معطر قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، آلدهید ، عود، کهربا، رز ، مشک ، نعناع هندی ، چرم ، مشک زباد اشاره کرد.

برند هیستویرز د پارفومز
عطار جرالد گیزلن
سال عرضه 2011
گروه بویایی رایحه های معطر
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، آلدهید ، عود
اسانس میانی کهربا، رز
اسانس پایه مشک ، نعناع هندی ، چرم ، مشک زباد
نمره کاربران
Petroleum-هیستوریز د پارفومز پترولیوم
رایحه
9
3 رای
ماندگاری
9
3 رای
پخش بو
7.7
3 رای
طراحی شیشه
8.7
3 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (2 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
9
رایحه
10
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
هیستوریز د پارفومز پترولیوم
دو حیوان در گازوئیل!

بعضی عطرها صبر رو به آدم یاد میدن!
چطوری؟ بار اول که استفاده میکنی یا لحظه اول که اسپری میکنی با خودت میگی این دیگه چیه؟ بعدش میپرسی واقعا چی توی ذهن طراح این عطر بوده؟ و نهایتا با ناامیدی میگی حیف چند میلیون پولی که واسه این عطر دادم!

اما...
گر صبر کنی میبینی که چجوری Civet تیره به Musk روشن تبدیل میشه!
نت های انیمالیک، نماینده نفسانیات و بعد حیوانی در انسان هستند. این نت ها از حالت لطیف و پودری (در Musk) تا حالتی مشمئز و مدفوع مانند (در Civet) گسترده شدند. جالبه که در ابتدای این عطر، حالتی تند و زننده و گازوئیل مانند وجود داره که برخاسته از civet، آلدئید و برگاموت هست که باعث میشه آدم جا بخوره! طوری که با خودت میگی این عطره یا ابزار خودآزاری!!
با گذر زمان، امبر خودش رو نشون میده که بعث کاهش هارش بودن فضا میشه. بعد از مدتی کار بالانس میشه و یواش یواش سر و کله مشک پیدا میشه. از اینجا به بعد عطر لطیف تر و مهربون تر میشه و نهایتا با درخشش منحصر به فرد مشک، داستان تموم میشه.

بعضی کارشناسان معتقدند که وجود دو جبهه روشن و تاریک در عطرهای انیمالیک، نماینده جذابیت جنسی بین دو جنس نر و ماده هست. با همین تعبیر، این عطر خیلییییی خوب این فلسفه رو رعایت کرده و با شروعی سهمگین و دارک، به سمت حالتی لطیف و روشن حرکت کرده. البته فضای گازوئیل مانند در تمام کار حفظ شده و تمامی این تغییرات در این بستر رخ میده. (هرچند ترجمه پترولئوم نفت هست اما اینجا رایحه شبیه ابزاری هست که روغنی و گریسی شده و در واقع منظور نفت خام نیست.)
پخش این عطر خوب و ماندگاریش عالیه و مناسب فصل سرد هست. میتونه امضای شما باشه و وجه انیمالیک شخصیت شما رو فریاد بزنه!

نمره کیفیت 8.5 از 10
نمره برای استفاده عادی 6.5 از 10
09 دی 1400 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : محمد سامانی نژاد محمد ح.

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
درود بر همراهان گرامی و دست اندرکاران سایت معطر عطر افشان.-
توضیحاتی در وصف عطر پترولیوم از برند ایستواغ دو پغفم (هیستوریز د پارفیومز)
تقدیم حضور عزیزان
"Petroleum"
by
"Histoires de Parfums"
*با پرفیومری جرالد گیسلین
(Gerald Ghislain)
*از سری، نسخه ی کمیاب
(Edition Rare)

این گروه شامل هفت عطر است که در دو گروه سه تایی طبقه بندی شده اند و
فیدلیس جداگانه از این دو گروه بصورت تکی در این مجموعه حضور دارد،البته بجز این تک عضو گروه(فیدلیس) که عود لائوس را در عطر به شکلی ستودنی مورد استفاده قرار داده است، سایر عطرهای این گروه(Edition Rare) ترکیب و برداشتی متفاوت از بکار گرفتن عنصر عود در عطر را توسط برند هیستوریز د پارفیومز به نمایش گذاشته اند. که اگر بصورت اجمالی به پترولیوم و دو عطر دیگر مجموعه نگاهی بیندازیم با عود در سه حالت مختلف مواجه می‌شویم!!

1- پترولیوم عودی با حالت معدنی
2- آمبرارم عودی با حالت حیوانی
3- رُزام عود در حالتی گیاهی

در هر یک از این عطرها عود با سایر نتها همچون 'سبدی بافته شده با حصیر' در هم تنیده شده و فضایی متفاوت از عطرهای بر پایه ی نت عود را ایجاد کرده است، که همین نکته بر جذابیت و خاص ترشدن فضای عودی در این عطرها افزوده است.
در این عطر پرفیومر قدرت و زیبایی استفاده از عناصر طبیعی و با کیفیت را بخوبی آشکار کرده و به نمایش گذاشته است!
پترولیوم یا نفت که نماد ثروت و رفاه است و بعنوان عنصری غیره منتظره که از آن بعنوان طلای سیاه یاد میشود، بیانگر فضایی غنی، تاریک و مرموز در این عطر است.
در اینجا عود بشکل گرانبهایش براحتی در تمام طول عمر عطر محسوس است که از شروع بصورت تنیده شده با ترنج و پرتقال آشکار می‌شود و در ادامه بهمین ترتيب با نتهای چوب و بنزوئین و گلهای اوزونیک در میانه ی عطر حضور پیدا می‌کند و سپس با رزی ترکیب شده با کهربا یا بهتر اینکه بگوییم رُزِ کهربایی که سبب گرمای رایحه ی رز شده به کار خود ادامه می‌دهد.
و کل این روایح بصورتی عجیب وغریب و جذاب و پیچیده شده در امضای شیپغ و روایح بوخوری و چرمی و انیمالیک بهمراه مشک سفید در بستر عطر رایحه ایی متراکم در عین حال شفاف و معجون وار را ایجاد می‌کند.
اما برداشت از فضای عطر، اگر از افرادی باشید که در شمال یا جنوب کشور برای دیدن لنج ها یا شناورهای از رده خارج شده و قدیمی رفته باشید وقتی بداخل آن وارد میشوید در هنگام ورود به انبار بویی ناشی از مواد نفتی موتورخانه(گازوئیل، روغن موتور) که بصورت بخارات چرب و متراکم فضا را احاطه کرده اند با بویی از چوب های کپک زده ی کف و دیواره ها ترکیب شده اند به مشام میرسد، که تا حدود زیادی قابل تشابه به شروع عطر است که ممکن است شما را شوکه کند که چرا باید چنین رایحه ایی را بعنوان یک عطر انتخاب و استفاده کرد؟؟!!
امّا برداشت دوم چیزی مشابه ورود به یک غار تاریک با تبادل هوای محدود است که رایحه ایی از مواد معدنی موجود در دیواره‌هایی و هوایی نسبتاً سرد و دم کرده به مشامتان میرسد، طوری که پشیمان میشوید و تصمیم به برگشت میگیرید!! ولی جذابیت هایی از ظاهر غار همچون تاقدیس ها و ناودیس ها بر شما چیره شده و شما را به ادامه ی مسیر و لذت بردن از زیبایی ها ترغیب میکند!! و این حالتیست که اگر هنگام خرید ممکن است با آن مواجه شوید و در ابتدا از خرید آن منصرف شوید!! چرا که رسیدن به جذابیت رایحه و لذت بردن از آن کمی صبر و تحمل را میطلبد مگر اینکه از قبل با عطرهای این برند و فضای آن آشنا باشید و از مخاطبین این برند یا چنین روایحی باشید.
چرا که این عطرها ذائقه بویایی خاص و تقویت شده را طلب میکند.
به هر حال چه از افرادی هستیم که رایحه ی این عطر را میپسندیم یا برعکس چنین روایحهی را نمیپسندیم چیزی از ارزش این شاهکار کم نمیکند و به واقع می توان گفت این عطر یک معجون کمیاب است در بین عطرهای عودی!!
بعنوان مشابه می‌توان گفت تا حدودی فضایی مشابه به عطر پیور عود از بای کیلیان را دارد.
عطریست با ماندگاری بالا و پخش رایحه متوسط رو به بالا و در واقع پخش عطر بصورت خطی بیشتر از پخش محیطی بنظر میرسد.
عطر با توجه به گرمای رایحه مناسب فصول سرد سال است.
از بابت سنی هر چند که قانون و قاعده ی خاصی از بابت سن برای استفاده از عطرها وجود ندارد، ولی با توجه به تیرگی و تراکم رایحه، بیشتر میتوان آنرا مناسب افراد بالای 35 سال در نظر گرفت.
از بابت جنسیت یونیسکس متمایل به مردانه،
که میتواند مکمل خوبی برای استایل رسمی زمستانی باشد.
البته با توجه به خاص بودن رایحه شاید عطر مناسبی جهت محافل و مراسم رسمی نباشد و بهتر است در فضای باز یا محافل و دورهمی های غیر رسمی استفاده شود.
پوزش از طولانی شدن مطلب و سپاس از دوستان همراه
همچنين گردانندگان سایت جامع و معتبر عطر افشــــان
روزگار بکام
معطر و مانا باشید.🥀🥀
28 تیر 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : آرش م. محمد سامانی نژاد

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟