معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)

معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)1. ورساچه دریمر2. ایو سن لورن لانویت دی الهوم ادو تویلت (لا نویت لهوم مشکی)3. کالوین کلین بی4. میسون فرانسیس کورکجان ماسکولین پلوریل5. تام فورد بو د جور(ژور) ادو پرفیوم6. شنل جرسی ادو پارفوم7. تام فورد لوندر اکستریم8. توس من اینتنس9. فراری پیور لَوِندر10. ایو سن لورن لیبر زنانه11. پرادا لونا روسا12. کارون پوران هوم13. گرلن مون گرلن ادو پرفیوم14. سارا جسیکا پارکر لاولی

 

«لاوندر» یا اسطوخودوس از قرن‌ها پیش به‌عنوان گیاهی با مزیت‌های فراوان شناخته می‌شود، درحالی که البته بعضی از تقسیم‌بندی‌ها نیز اسطوخودوس را در گروه گل‌ها جای می‌دهند. این گیاه یا گل ابتدا در آشپزی کاربرد داشت و به‌عنوان یک ماده طبیعی برای درمان اختلال خواب و اضطراب استفاده می‌شد، اما به‌مرور زمان به یکی از عناصر کلیدی در صنعت عطرسازی تبدیل شد. نت اسطوخودوس امروزه به‌عنوان یکی از نت‌های آروماتیک و گل‌فام ملایم شناخته می‌شود که به‌خاطر سرشت آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده خاصش بسیار محبوب است. این نت اساسا از جلوه‌های ظریف و نسبتا پودری برخوردار است و طیف خاصی از روایح را با سویه‌های لطیف، سبز و کمی هم شیرین پدید می‌آورد. برترین عصاره‌های اسطوخودوس هم از اسطوخودوس‌های کشت‌شده در کرواسی، بلغارستان، فرانسه و روسیه به‌دست می‌آیند.

لاوندر

در جهان عطرسازی، نت اسطوخودوس به خانواده سرخس تعلق دارد. آکوردهای ویژه‌ای که معمولا با اسطوخودوس ترکیب می‌شوند، از نت‌های مرکباتی، چوبی و ادویه‌ای برگرفته می‌شوند تا عطرهای پیچیده اما متعادلی را خلق کنند. نت اسطوخودوس اغلب در لایه آغازین عطرها جای می‌گیرد و درنتیجه بیشتر اوقات به‌عنوان اولین رایحه یک عطر به مشام می‌رسد. بعضی از عطرها نیز از نت اسطوخودوس در کنار روایح ترنج، لیموترش و پرتقال استفاده می‌کنند تا بتوانند عطرهایی باطراوت و انرژی‌بخش بیافرینند.

نت اسطوخودوس می‌تواند در لایه میانی عطرها نیز جای بگیرد و با روایحی همچون گل رز، یاس و چوب سدر ترکیب شود تا عطرهایی با غلظت بیشتر و سویه‌های هوس‌انگیزتر شکل بگیرند. عطرهایی که با تمرکز بر نت اسطوخودوس خلق می‌شوند، معمولا عطرهای همه‌کاره‌ای هستند و می‌توان از آنها در اوقات و موقعیت‌های مختلف (از روزهای کاری تا شب‌های عاشقانه) استفاده کرد. در ادامه این مقاله با تعدادی از برترین عطرهایی آشنا می‌شویم که با تمرکز بر نت اسطوخودوس طراحی شده‌اند. پس اگر شما هم دنبال ادکلن با رایحه لاوندر می‌گردید، می‌توانید از این مقاله در راستای یک انتخاب بهتر کمک بگیرید.

14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)

1. ورساچه دریمر

ورساچه دریمر

ورساچه دریمر از آن عطرهای مردانه‌ای است که در نت آغازینش از رایحه لاوندر یا اسطوخودوس استفاده می‌کند. این عطر ایتالیایی که برای اولین بار در سال 1996 عرضه شد، با حالتی انفجاری و پودری شروع می‌شود که شیرینی خاصش را از بوی لاوندر می‌گیرد. ورساچه دریمر در 15 دقیقه ابتدایی‌اش بسیار سنگین است و حالت گل‌فام غلیظی دارد، اما وقتی که جلوه‌های پودری آن آرام می‌شوند، حالتی شیرین‌تر و کرمی‌تر پیدا می‌کند. آمیزه ورساچه دریمر 1996 با آن ادیشن‌های ورساچه دریمر که امروزه تولید می‌شوند، تفاوت‌هایی دارد، اما عطرسازان تلاش کرده‌اند که حالت عطر اصلی را حفظ کنند. در ادیشن 1996 با نت لاوندر به‌طور مستقل روبه‌رو بودیم، اما بوی اسطوخودوس در ادیشن‌های امروزی ورساچه دریمر با کمک نت زنبق شکل می‌گیرد.

 ورساچه دریمر از نظر تخصصی واقعا نمره‌های خوبی را به‌دست می‌آورد. پخش بو و هاله‌سازی آن در رده بالاتر از متوسط جای می‌گیرند و ماندگاری آن هم واقعا خوب است. بنابراین ورساچه دریمر می‌تواند عملکرد خوبش را پس از گذشت 4 تا 6 ساعت همچنان در سطح مطلوب نگه دارد. با توجه به این‌که ورساچه دریمر در گروه عطرهای شرقی فوژه قرار می‌گیرد و سرشت گرمی دارد، بهتر است که از آن در فصل‌های پاییز و زمستان استفاده کنید. وجو نت‌های شیرین و تنباکویی در ورساچه دریمر، این عطر را به گزینه‌ای عالی برای اوقات شبانه تبدیل می‌کند. اگر خواستید که از این عطر در بهار تا تابستان استفاده کنید، قطعا باید این کار را در ساعات شب انجام بدهید.

2. ایو سن لورن لانویت دی الهوم ادو تویلت (لا نویت لهوم مشکی)

ایو سن لورن لانویت دی الهوم ادو تویلت (لا نویت لهوم مشکی)

لا نویت لهوم مشکی هم از عطرهای مردانه با سرشت چوبی ادویه‌ای است که در لایه میانی از نت اسطوخودوس استفاده می‌کند. بطری آن که حالتی تاریک‌روشن دارد، انگاری که از ترکیبات قدرتمند درونش خبر می‌دهد. هاله‌ای اسرارآمیز و یک آکورد انفجاری و ادویه‌ای، نت هل را در کنار جلوه‌های باطروات و درخشان برگرفته از ترنج، اسطوخودوس و سدر آشکار می‌سازد که نشان‌دهنده قدرت مردان است. وجود نت‌های زیره و خس‌خس در نت‌های پایه نیز پایانی هوس‌انگیز و البته باشکوه و ظریف را رقم زده است.

اگر دنبال یک ادکلن با رایحه لاوندر می‌گردید که مردانه، سکسی، جذاب و پیچیده باشد، لا نویت لهوم مشکی قطعا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد. لا نویت لهوم مشکی برای موقعیت‌های خاص و قرارهای عاشقانه ویژه مناسب است. البته با توجه به این‌که با یک ادیشن ادو تویلت مواجه هستید، نباید انتظار داشته باشید که پخش بو و ماندگاری این عطر به سطح بسیار بالایی برسد. با این‌حال اگر 6 تا 7 افشانه از این عطر را روی پوست یا لباس اسپری کنید، می‌توانید ماندگاری و عملکرد کلی آن را تقویت کنید. آمیزه کلی لا نویت لهوم مشکی به ما می‌گوید که با یک عطر مناسب برای پاییز و زمستان روبه‌رو هستیم اما می‌توان به‌طور محدود هم از آن در فصل بهار استفاده کرد.

3. کالوین کلین بی

کالوین کلین بی

این بار هم با عطری مواجه هستیم که از نت لاوندر در لایه آغازینش استفاده می‌کند، اما کالوین کلین بی در گروه عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) قرار می‌گیرد.

شروع آمیزه کالوین کلین بی کاملا لذت‌بخش است و حالت بیش‌ازحد غلیظی پیدا نمی‌کند. آمیزه ظریفی از میان نت‌های مشک، اسطوخودوس، هلو و مرکبات در این عطر احساس می‌شود. شروع این عطر با نت‌های نعناع، لاوندر و سرو کوهی رقم می‌خورد، درحالی که نت‌های میوه‌ای سبک‌تر هم به این نت‌ها اضافه می‌شوند. نت اسطوخودوس در کالوین کلین بی نسبت به دیگر نت‌های این عطر برجستگی خاصی دارد. همین ویژگی باعث می‌شود که کالوین کلین بی حالتی صابونی پیدا کند اما به‌مرور زمان حالت سبز آن بیشتر می‌شود.

با توجه به این‌که کالوین کلین بی از سویه‌های گرم و نسبتا ادویه‌ای با حال‌وهوای مرکباتی برخوردار است، حالتی انرژی‌بخش دارد که اواخر بهار و اوایل تابستان را به یاد می‌آورد. وقتی که آمیزه کالوین کلین بی روی پوست جای‌گیر می‌شود و نت‌های گل‌فام و چوبی‌ـ‌جنگلی آن جلوه‌گر می‌گردند، این عطر حالتی نسبتا صابونی و پاکیزه به خود می‌گیرد. کالوین کلین بی برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب است. جوانان می‌توانند از این عطر برای دانشگاه، محل کار یا وقت‌گذرانی‌های معمولی در طول روز استفاده کنند.

4. میسون فرانسیس کورکجان ماسکولین پلوریل

میسون فرانسیس کورکجان ماسکولین پلوریل

ماسکولین پلوریل هم یکی از عطرهای مردانه‌ای است که از نت لاوندر یا اسطوخودوس استفاده می‌کند و می‌تواند حال‌وهوای عطرهای قدیمی و کلاسیک را به یاد بیاورد. البته برخلاف نحوه استفاده از نت لاوندر در عطرهای قدیمی، ماسکولین پلوریل طوری از این نت استفاده می‌کند که طراوت بسیار تحسین‌برانگیزی به آمیزه کلی اضافه شود. ماسکولین پلوریل اساسا روح سبکی دارد و بیش‌ازحد شما را در خودش غرق نمی‌کند و به همین دلیل هم به‌طرز شگفت‌آوری به یک عطر مناسب برای جوانان تبدیل می‌شود.

آقایان جوان می‌توانند از ماسکولین پلوریل در فصل‌های مختلف سال استفاده کنند، زیرا طراوت این عطر برای روزهای گرم سال مناسب است و جلوه‌های نیرومند آن هم برای روزهای سرد سال مناسب خواهند بود. آکورد فوژه ماسکولین پلوریل از نت اسطوخودوس پرووانسی و روایح چرمی لطیف شکل می‌گیرد که روی نت‌های شرقی برگرفته از سدر سرخ، نعناع هندی و خس‌خس هائیتی استوار می‌شوند. با توجه به این‌که ماسکولین پلوریل از جلوه‌های سکسی شدیدی برخوردار نیست، پس گزینه‌ای عالی برای محل کار یا استفاده کژوال خواهد بود. ماسکولین پلوریل به‌عنوان یک عطر اسپرت واقعا از ماندگاری خوبی برخوردار است. بنابراین با 6-7 افشانه از این عطر می‌توانید ماندگاری آن را به حدود 6 ساعت برسانید که عدد واقعا قابل توجهی است. پس اگر یک ادکلن با رایحه لاوندر می‌خواهید که سبک، مردانه و همه‌کاره باشد و از نت اسطوخودوس در جهت خلق حالت‌های باطراوت استفاده کرده باشد، ماسکولین پلوریل گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

5. تام فورد بو د جور(ژور) ادو پرفیوم

تام فورد بو د جور(ژور) ادو پرفیوم

عطر بو د ژور هم از عطرهای مردانه با نت لاوندر است که آمیزه آن با انبوهی از روایح نیرومند اسطوخودوس ناب شروع می‌شود و به همین دلیل هم در اولین برخورد، حسی پودری و خاکی‌ـ‌زمینی به‌وجود می‌آورد. ترکیب خزه بلوط و اسطوخودوس، بو د ژور را به یک عطر فوژه باکیفیت و جذاب تبدیل می‌کند.

از دیگر نت‌های بو د ژور می‌توان به نعناع هندی و کهربا در لایه پایانی اشاره کرد، درحالی که نعناع، رزماری و شمعدانی در نت‌های میانی بو د ژور جای می‌گیرند. البته جلوه‌های نعناعی در این عطر غلیظ نیستند. آمیزه نهایی بو د ژور درواقع حال‌وهوایی آروماتیک و خاکی‌ـ‌زمینی دارد که رگه‌های باطراوت و سبز در آن برجسته هستند، درحالی که جلوه‌های سبکی از نت‌های چوبی‌ـ‌جنگلی هم در آن احساس می‌شوند.

بو د ژور در گروه عطرهای ادو پرفیوم قرار می‌گیرد و طبیعی است که بخواهیم ماندگاری زیادی داشته باشد. اگر ماندگاری بو د ژور را با ساختار فوژه آن مقایسه کنید، می‌توانید نمره قابل قبولی به آن بدهید و عملکرد نهایی آن را هم تحسین کنید. بو د ژور حدود 7 تا 8 ساعت ماندگاری دارد.

به نظر می‌رسد که بو د ژور بیشتر برای تابستان مناسب است، اما می‌توان در همه فصل‌های سال از آن استفاده کرد. البته که آمیزه بو د ژور پس از تماس با نور خورشید تابستانی به عملکرد بهتری می‌رسد اما نمی‌توان انکار کرد که هوای سرد هم حالت دلپذیری به آن می‌بخشد. اگر به عطرهای فوژه و حاوی نت لاوندر علاقه دارید، می‌توانید در شب‌های تابستانی از بو د ژور استفاده کنید یا آن را به عطر روزانه یا حتی عطرامضای خودتان تبدیل کنید.

6. شنل جرسی ادو پارفوم

شنل جرسی ادو پارفوم

شنل جرسی ادو پارفوم از عطرهای زنانه و جذاب با نت لاوندر است. شروع آمیزه شنل جرسی ادو پارفوم بویی شبیه به رژلب‌های نرم و لطیف را دارد که نت لاوندر در آن می‌درخشد و البته خیلی زود به نت گرم، شکری و کاراملی برگرفته از وانیل پیوند می‌خورد. نت وانیل در این عطر نه بیش‌ازحد سنگین و بیش‌ازحد شیرین است. به همین دلیل هم نت وانیل در شنل جرسی ادو پارفوم به یک همنشین عالی برای جلوه‌های پودری لاوندر تبدیل شده است.

با رسیدن به لایه میانی شنل جرسی ادو پارفوم، بوی پنبه را احساس می‌کنید که انگار درون بطری پخش شده است. هرچقدر که آمیزه شنل جرسی ادو پارفوم بیشتر گسترش می‌یابد، نت‌های اسطوخودوس و وانیل هم حالتی کرمی‌تر به عطر می‌بخشند، تا حدی که احساس می‌کنید با یک لوسیون نسبتا شیرین مواجه هستید. شنل جرسی ادو پارفوم را می‌توان یکی از عطرهای زنانه، ساده و زیبا توصیف کرد.

خانم‌های جوان می‌توانند از شنل جرسی ادو پارفوم در فصل‌های بهار و تابستان استفاده کنند، درحالی که این عطر برای اوقات روزانه و شبانه مناسب خواهد بود. اگر به نت لاوندر آمیخته به وانیل در این عطر علاقه دارید، می‌توانید از شنل جرسی ادو پارفوم در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید.

7. تام فورد لوندر اکستریم

تام فورد لوندر اکستریم

تام فورد لوندر اکستریم در گروه عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) قرار می‌گیرد که از نت لاوندر یا اسطوخودوس هم استفاده می‌کند. آمیزه لوندر اکستریم از سویه‌های باطراوت اسطوخودوس شروع می‌شود و سپس رگه‌هایی از ترنج در آن نمایان می‌شود که البته سویه تلخ یا دارویی ندارد.

لوندر اکستریم درنهایت غلظت نت لاوندر را در سطح ظریف و متعادل نگه می‌دارد. البته باید گفت که اگرچه نت اسطوخودوس در این عطر به جلوه‌گری دیگر نت‌ها احترام می‌گذارد، اما هیچ چیزی نمی‌تواند برجستگی نت لاوندر را در لوندر اکستریم محو کند. پخش بوی لوندر اکستریم حدود یک متر ادامه می‌یابد و به همین دلیل هم می‌توان از این عطر در موقعیت‌های کژوال یا در فضاهای کسب‌وکار استفاده کرد. با این‌که لوندر اکستریم نمی‌تواند یک عطر کاملا رسمی باشد، اما همچنان می‌توان از آن در جلسات کاری مجلل و حتی در اولین قرارهای دونفره نیز استفاده کرد. لوندر اکستریم جزو عطرهای مناسب برای فصل تابستان است که از جلوه‌های باطراوت و باکلاسی برخوردار است. پس اگر یک ادکلن با رایحه لاوندر می‌خواهید که بیش‌ازحد غلیظ نباشد یا خیلی جلب توجه نکند، لوندر اکستریم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

8. توس من اینتنس

توس من اینتنس

توس من اینتنس از آن عطرهای مردانه‌ای است که رایحه لاوندر یا اسطوخودوس را در نت‌های میانی جای می‌دهد. این عطر ادو تویلت خنک که در گروه آروماتیک فوژه قرار می‌گیرد، درواقع می‌خواهد که یک ادیشن اسرارآمیزتر و آروماتیک‌تر را نسبت به عطر اصلی توس من عرضه کند. توس من اینتنس برای آقایان جوان و جسوری مناسب است که می‌خواهند روحیه نیرومند خودشان را همراه با جلوه‌های هوس‌انگیز نشان بدهند.

شروع آمیزه توس من اینتنس با چارچوب سبز خاصش که از بهارنارنج، برگ درخت نارنج و سالویا شکل می‌گیرد، شما را شگفت‌زده می‌کند. بافت آروماتیک و مردانه نت‌های میانی هم از لاوندر (اسطوخودوس) شکوفه پرتقال تونسی و سالویا پدید می‌آید. در نت‌های پایه نیز به دانه تونکا، خزه، کهربا و مشک می‌رسیم که حسی شبیه به یک پیراهن شسته‌شده و اتوخورده را به‌وجود می‌آورند.

آمیزه توس من اینتنس طوری طراحی شده است که این عطر واقعا همه‌کاره باشد و سازگاری بالایی با موقعیت‌های مختلف پیدا کند. پس توس من اینتنس به‌عنوان یکی از بهترین عطرها برای فصل‌های بهار و تابستان، گزینه‌ای عالی برای استفاده در محل کار و موقعیت‌های کاری رسمی است، درحالی که می‌تواند برای شب‌های عاشقانه و شرکت در رخدادهای شامگاهی هم مناسب باشد. با توجه به این‌که توس من اینتنس در میان مردان از محبوبیت بالایی برخوردار است، پس این عطر می‌تواند یک هدیه عالی و شگفت‌انگیز برای مردان باشد.

9. فراری پیور لَوِندر

فراری پیور لَوِندر

اگر دنبال یک عطر یونی (مشترک برای خانم‌ها و آقایان) می‌گردید که برجستگی خاصی به نت لاوندر یا اسطوخودوس بخشیده باشد، فراری پیور لَوِندر را فراموش نکنید. این عطر از نت لاوندر در لایه میانی استفاده می‌کند، اما دائما همین نت را برجسته می‌سازد. حالت آرامش‌بخش و باطراوت فراری پیور لَوِندر به‌خاطر همین ویژگی خاص شکل می‌گیرد. در مقابل این مایه‌های ملایم که با لاوندر خلق می‌شوند، نت میوه‌ای ترنج قرار می‌گیرد که جلوه‌های بانشاط و هیجان‌انگیزی به فراری پیور لَوِندر می‌بخشد، بدون این‌که نت‌های گل‌فام جای‌گرفته در لایه پایانی را بیش‌ازحد برجسته سازد. در ادامه، بافت کرمی نت وانل که نه خیلی شیرین و نه خیلی لطیف است، آمیزه کلی عطر را به تعادل می‌رساند.

با توجه به بافت سبک و هوس‌انگیز و مایه‌های پرظرافت و باکلاس فراری پیور لَوِندر، این عطر می‌تواند گزینه‌ای عالی برای استفاده روزانه و شبانه در ماه‌های گرم سال باشد. آقایان و خانم‌های بالای 20 سال می‌توانند از این عطر در بهار و تابستان و در موقعیت‌های رسمی یا کژوال استفاده کنند. پس اگر به یک عطر یونی با سویه‌های آروماتیک، باطراوت و کمی هم گل‌فام علاقه دارید که نت لاوندر هم در آن بدرخشد، می‌توانید از این عطر مدرن لذت ببرید.

10. ایو سن لورن لیبر زنانه

ایو سن لورن لیبر زنانه

حالا به یک ادکلن زنانه خاص می‌رسیم که هم در لایه آغازین و هم در لایه میانی‌اش از نت لاوندر یا اسطوخودوس استفاده می‌کند. ایو سن لورن لیبر زنانه که با غلظت ادو پرفیوم ارائه شده است، آنقدر نیرومند و غلیظ است که با 1-2 افشانه می‌تواند رضایت شما را جلب کند. اگر به نت لاوندر علاقه دارید اما می‌خواهید که این نت اساسا بافتی کرمی (و نه پودری) داشته باشد، ایو سن لورن لیبر را امتحان کنید. آکورد لاوندر یا اسطوخودوس در این عطر کاملا بی‌نقص و عالی عمل می‌کند و آمیزه کلی عطر را میان سویه‌های زنانه و جلوه‌های نیرومند به تعادل می‌رساند.

نت‌های آغازین از نارنگی ماندارین، اسطوخودوس و انگور فرنگی سیاه شکل می‌گیرند تا آرومایی باطراوت و میوه‌ای خلق کنند، درحالی که نت‌های یاس، شکوفه پرتقال و اسطوخودوس در لایه میانی به خلق سویه‌های گل‌فام و هوس‌انگیز کمک کرده‌اند. وانیل، سدر و مشک هم در نت‌های پایانی، گرما و ژرفای خاصی به این عطر بخشیده‌اند. پس با عطری مواجه هستیم که ماندگاری زیادی دارد و بوی شگفت‌انگیزش را در طول روز حفظ می‌کند.

چیزی که ایو سن لورن لیبر زنانه را از دیگر عطرهای مشابهش متمایز می‌کند، همه‌کاره بودن آن است. پس می‌توانید از این عطر برای هر موقعیتی استفاده کنید: محل کار، جشن‌های خاص، شب‌های خوش‌گذرانی با دوستان. ترکیب نت‌های میوه‌ای، گل‌فام و چوبی درنهایت این عطر را به گزینه‌ای عالی برای خانم‌ها تبدیل می‌کند.

11. پرادا لونا روسا

پرادا لونا روسا

آمیزه این عطر ادو تویلت مردانه که از نت لاوندر در لایه آغازینش استفاده می‌کند، به‌خاطر استفاده باکیفیت و هماهنگ از ترکیبات آروماتیک محبوبیت دارد. شروع نیروبخش و پرانرژی پرادا لونا روسا با نت‌های اسطوخودوس و رگه‌هایی از نعناع شکل می‌گیرد که حالتی باطراوت و خنک را آفریده‌اند. با ته‌نشین شدن این نت‌ها، پرادا لونا روسا نت‌های آمبروکسان و گل ختی نمایان می‌شوند تا در نت‌های پایه به مشک برسیم که ماندگاری و ژرفای این عطر را تضمین می‌کند.

بازی با این نت‌های آروماتیک، پرادا لونا روسا را به عطری مدرن و امروزی تبدیل می‌کند که شباهتی به عطرهای سنتی ندارد. پس مردانی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، حتما از پرادا لونا روسا لذت می‌برند. پرادا لونا روسا هم یکی از عطرهای مردانه همه‌کاره است که می‌توان در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کرد: یک جلسه کاری رسمی، یک روز عادی با دوستان و... . ماندگاری مناسب و تعادل پرادا لونا روسا، این عطر را به گزینه‌ای عالی برای همه فصل‌ها تبدیل می‌کند. البته سرشت آروماتیک پرادا لونا روسا باعث می‌شود که این عطر در درجه اول برای فصل‌های بهار و پاییز مناسب باشد.

12. کارون پوران هوم

کارون پوران هوم

کارون پوران هوم هم از عطرهای مردانه است که نت آغازینش را کاملا به لاوندر یا اسطوخودوس اختصاص داده است. درخشش شاداب و سرزنده لاوندر در ساختار کارون پوران هوم بدون تغییر باقی می‌ماند تا این‌که پس‌رایحه وانیلی و مشک‌فام این عطر شکل بگیرد. شیرینی گل‌فام لاوندر در کارون پوران هوم به‌خوبی با سویه‌های کرمی وانیل آمیخته می‌شود، درحالی که طراوت لاوندر پس از تماس با غلظت وانیل به سطح متعادلی می‌رسد. لایه کهربایی خاصی با سویه‌های گرم حیوانی هم آمیزه کارون پوران هوم را کامل می‌سازد. پخش بوی کارون پوران هوم واقعا برجسته است و رد جذابی را پشت سر شما باقی می‌گذارد. اما هاله‌سازی آن فشرده و محدود است. پس هرچقدر که کسی بیشتر به شما نزدیک شود، آمیزه پیچیده‌تری از کارون پوران هوم را با جزئیات بیشتر احساس خواهد کرد. اگرچه ماندگاری کارون پوران هوم زودگذر نیست، اما بعد از چند ساعت تقریبا محو می‌شود و باید دوباره از آن استفاده کنید.

با توجه به وجود نت‌های آروماتیک در کارون پوران هوم، این عطر قطعا یک عطر بهاری عالی خواهد بود که در تابستان هم عملکرد خوبی دارد. آکوردهای کارون پوران هوم یادآور صبح‌های آفتابی گرم هستند و بعید است که بتوان از آن در زمستان استفاده کرد. شما می‌توانید از این عطر در موقعیت‌های رسمی یا حتی دیدارهای عاشقانه استفاده کنید.

13. گرلن مون گرلن ادو پرفیوم

گرلن مون گرلن ادو پرفیوم

گرلن مون گرلن ادو پرفیوم از عطرهای زنانه با سرشت شرقی چوبی برای زنان است که طبع گرمی هم دارد. این عطر در لایه آغازینش از نت اسطوخودوس استفاده می‌کند.

به‌خاطر این‌که بوی خوراکی‌های شیرین و گرم نیز در گرلن مون گرلن ادو پرفیوم احساس می‌شود، بعضی افراد این عطر را در گروه عطرهای گورماند هم جای داده‌اند. نت‌های آغازین این عطر از اسطوخودوس و ترنج شکل می‌گیرند، درحالی که نت‌های میانی با زنبق، یاس رازقی و گل رز خلق می‌شوند. نت‌های وانیل تاهیتی، کومارین، چوب صندل استرالیایی، شیرین‌بیان، لوبان و نعناع هندی هم نت‌های پایه را می‌سازند. یک نکته مهم درباره گرلن مون گرلن ادو پرفیوم این است که نت‌های زنبق، ترنج و اسطوخودوس، حالتی سرزنده به این عطر بخشیده‌اند و سبکی خاصی در لایه آغازین به آن داده‌اند.

گرلن مون گرلن ادو پرفیوم برای فصل‌ پاییز و زمستان مناسب است و خانم‌هایی که عطرهای گرم را دوست دارند ولی می‌خواهند که این عطرها بیش‌ازحد غلیظ نباشند، از گرلن مون گرلن ادو پرفیوم لذت خواهند برد. خانم‌های علاقه‌مند به این نوع از عطرها می‌توانند از گرلن مون گرلن ادو پرفیوم در جشن‌ها و مهمانی‌ها یا قرارهای عاشقانه استفاده کنند.

14. سارا جسیکا پارکر لاولی

سارا جسیکا پارکر لاولی

این عطر زنانه هم از نت لاوندر یا اسطوخودوس در نت‌های آغازینش استفاده می‌کند و به‌خاطر سرشت لطیف، مخملی و پودری خاصی که دارد، یکی از عطرهای جذاب برای همه خانم‌ها در سنین مختلف محسوب می‌شود.

سارا جسیکا پارکر لاولی در گروه عطرهای گل‌فام و چوبی مشک‌اندود قرار می‌گیرد. نت‌های نارنگی ماندارین، ترنج، اقاقیا، اسطوخودوس و مارتینی سیب در لایه آغازین این ادکلن با رایحه لاوندر قرار می‌گیرند تا در نت‌های میانی به نعناع هندی، نرگس و ارکیده برسیم. در نت‌های پایانی هم چوب سدر، کهربای سفید، مشک و روایح چوبی جای گرفته‌اند.
سارا جسیکا پارکر لاولی می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده روزانه، محل کار یا جشن‌ها و دیدارهای عصرگاهی و حتی ملاقات‌های عاشقانه باشد.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسی راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسیراهنمای عطر های شالیمار گرلن راهنمای عطر های شالیمار گرلنراهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادورراهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل  راهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشنراهنمای کامل عطرهای له‌ لابو راهنمای کامل عطرهای له‌ لابوراهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برترراهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعت راهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعتراهنمایی برای عطرهای تام فورد چری راهنمایی برای عطرهای تام فورد چریراهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریا راهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریاراهنمای کامل عطرهای گوچی بلوم راهنمای کامل عطرهای گوچی بلومراهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآ راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآراهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیون


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟