راهنمای کامل عطرهای له‌ لابو
5/1

راهنمای کامل عطرهای له‌ لابو

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای له‌ لابوله لابو سانتال 33له لابو د ماچا 26له لابو انادر 13له لابو د نویر 29له لابو رز 31له لابو برگاموت 22له لابو بی 19له لابو لیس 41له لابو تونکا 25له لابو نرولی 36له لابو یلانگ 49له لابو فلور د اورنجر 27له لابو پچولی 24له لابو لابدانیوم 18له لابو یاسمین 17له لابو وتیور 46له لابو آمبرت 9له لابو ایریس 39له لابو عود 27

 

له لابو که در سال 2006 و توسط ادوارد روشی و فابریس پنوت تأسیسس شد، سریعا خود را به‌عنوان یک نیروی پیشرو و جریان‌ساز در صنعت عطرسازی نیش تثبیت کرد. له لابو که به‌دلیل رویکرد مینیمالیستی‌ خاصش مشهور است، بر استفاده از ترکیبات اولیه باکیفیت و ناب تمرکز می‌کند و تعهد ویژه‌ای به تجربیات شخصی‌شده دارد. له لابو تا به امروز توانسته است که طرفداران وفاداری را در سراسر جهان به‌دست بیاورد.

همه عطرهای له لابو به‌واسطه فلسفه‌ای که در صنعتگری استادانه ریشه دارد، با دقت و مهارت ویژه‌ای توسط استادان متخصص عطرسازی خلق شده‌اند تا بتوانند رایحه‌های هیجان‌انگیزی را زنده کنند که با روح شما ارتباط برقرار می‌سازند. این راهنمای کامل مثل دروازه‌ای برای ورود به دنیای متنوع و جذاب عطرهای له لابو است و شما را به سفری کاوشگرانه در میان ذات درونی این عطرها می‌برد تا شما با نت‌های آنها و احساساتی که برمی‌انگیزند، آشنا شوید.

از عطر نمادین سانتال 33 که به‌خاطر جذابیت شهری و مدرنش تحسین شد، تا عطر نفیس رز 32 که شعری رمانتیک برای ملکه گل‌ها (گل رز) است، هر کدام از عطرهای کالکشن له لابو انگاری که یک داستان منحصربه‌فرد و جذاب را روایت می‌کنند. در این راهنمای کامل، من ویژگی‌های کلیدی و آکوردهای جذابی را بررسی می‌کنم که درواقع در شکل‌گیری هر کدام از عطرهای له لابو نقش مهمی دارند. شما با این راهنما می‌توانید به توضیحات کاملی درباره ساختار بویایی این عطرها دست پیدا کنید و در انتخاب عطرهای له لابو براساس ویژگی‌های شخصیتی و اولویت‌های خودتان راحت‌تر عمل کنید.

عطرهای له‌ لابو

له لابو سانتال 33

له لابو سانتال 33

له لابو سانتال 33 درواقع مشهورترین عطر از این برند است و به نظرم پرفروش‌ترین عطر این برند هم محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، نت چوب صندل به‌دلیل بافت خامه‌ای و کیفیت تقریبا وانیلی‌اش به نت بسیار محبوبی تبدیل شده است.

سانتال 33 عطری نسبتا پیچیده با نت‌های افزوده هل، بنفشه و پاپیروس است که درنهایت یک عطر بسیار منحصربه‌فرد و یونی (مشترک میان مردان و زنان) را در اختیار شما می‌گذارد که به نظرم می‌توان در هر موقعیتی از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادورراهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل  راهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل 

له لابو د ماچا 26

له لابو د ماچا 26

ماچا که از نام چای ماچا گرفته می‌شود، به پودر آسیاب‌شده بسیار ریزی اشاره دارد از برگ‌های چای سبز فراوری‌شده و خاصی شکل می‌گیرد. این پودر چای به‌خاطر رنگ سبز شاداب و آرومای متفاوتش شهرت دارد که می‌توان مایه‌های باطراوت، گیاهی و نسبتا خاکی‌ـ‌زمینی را در آن احساس کرد.

له لابو د ماچا 26 می‌خواهد که طراوت طبیعی و جلوه‌های خاکی‌ـ‌زمینی همین چای سبز را به تصویر بکشد. نت ترنج به خلق حال‌وهوایی باطراوت در نت‌های آغازین این عطر کمک کرده است، درحالی که نت‌های وانیل و مشک هم ژرفای مطلوبی به نت‌های پایه بخشیده‌اند.

ماندگاری له لابو د ماچا 26 متوسط است و این عطر را به گزینه‌ای ایده‌آل برای روزهای گرم‌تر سال تبدیل می‌کند.

له لابو انادر 13

له لابو انادر 13

له لابو انادر 13 از عطرهای نسبتا مرموز است! درحالی که این برند نمی‌خواهد فهرست کامل ترکیبات به‌کاررفته در له لابو انادر 13 را فاش کند، اما دریافت‌های متخصصان این است که ترکیبی از 13 ماده طبیعی و مصنوعی در این آمیزه وجود دارد. نت کلیدی آن هم آمبروکسان است که نتی مصنوعی محسوب می‌شود و معمولا در عطرسازی برای خلق آرومایی شبیه به عنبر کاربرد دارد. این عطر یونی (مشترک میان مردان و زنان) برای کسانی جذاب خواهد بود که دنبال عطرهای گرم می‌گردند، اما یک عطر گرم بسیار منحصربه‌فرد و غیررایج می‌خواهند.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسی راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسیراهنمای عطر های شالیمار گرلن راهنمای عطر های شالیمار گرلن

له لابو د نویر 29

له لابو د نویر 29

نام د نویر 29 از نت کلیدی درون آن، یعنی نت چای سیاه، گرفته می‌شود. چای سیاه یکی از نوشیدنی‌های مشهور و محبوب در میان مردم جهان است که آرومای خاص، غنی و نسبتا دودی دارد. نت چای سیاه در عطرسازی، جلوه‌ای منحصربه‌فرد و پیچیده را ارائه می‌دهد که می‌تواند ژرفا و پیچیدگی آمیزه‌های عطرهای مختلف را به سطح بالاتری برساند. در له لابو د نویر 29، بوی چای سیاه کمی حالت تند و دودی پیدا کرده است، درحالی که جلوه‌های آروماتیک و ناب چای سیاه هم با نت‌های دیگری مانند انجیر و چوب آمیخته می‌شوند.

له لابو رز 31

له لابو رز 31

رز 31 از عطرهای کلاسیک با نت رز است که زیبایی طبیعی نت رز را برجسته می‌کند، درحالی که از نت‌های مکمل دیگر مانند سویه ادویه‌ای زیره، جلوه چوبی سدر و حال‌وهوای گرم کهربا برای افزایش ژرفا و شخصیت مستقل این عطر کمک می‌گیرد. به نظر من، عطر له لابو رز 31 یکی از قوی‌ترین عطرهای برپایه نت رز است که پخش بوی عالی و بی‌نظیری دارد. یکی از دوستانم از همین عطر استفاده می‌کند و می‌دانم که این عطر می‌تواند هر فضای بسته‌ای را کاملا از خودش سرشار کند.

له لابو برگاموت 22

له لابو برگاموت 22

ترنج (برماگوت) در گروه میوه‌های مرکباتی قرار می‌گیرد که به‌صورت طبیعی عمدتا در جنوب ایتالیا رشد می‌کند و به‌خاطر آرومای باطراوت، شاداب و کمی هم گل‌فام خاصش شهرت دارد. این عطر به‌عنوان یک عطر یونی طراحی شده است و درنتیجه برای مردان و زنانی مناسب است که از طبیعت مرکباتی و نشاط‌آور عطرهای برپایه ترنج استقبال می‌کنند. می‌توانید حس انرژی و سرزندگی خاصی که از این عطر می‌تراود را احساس کنید. به همین دلیل هم له لابو برگاموت 22 عطری مناسب برای مناسبت‌های گوناگون و فصل‌های مختلف سال است.

اگر دنبال عطری برپایه ترنج می‌گردید که ماندگاری خوبی هم داشته باشد، پس له لابو برگاموت 22 برای شما ساخته شده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جیونچی له اینتردیت راهنمای کامل همه عطرهای جیونچی له اینتردیتراهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر

له لابو بی 19

له لابو بی 19

نام له لابو بی 19 از نت کلیدی درونش، یعنی برگ بو، گرفته می‌شود. برگ بو جزو گیاهان آروماتیک و معطری است که معمولا در آشپزی کاربرد دارد، اما در عطرسازی هم استفاده می‌شود زیرا جلوه‌های سبز منحصربه‌فرد، ادویه‌ای و نسبتا دودی خاصی را به عطرها اضافه می‌کند. استفاده از نت برگ بو در آمیزه عطرها به اندازه استفاده از نت‌های دیگر رایج و عادی نیست، اما همین باعث می‌شود که له لابو بی 19 همچون یک اثر نوآورانه و خلاقانه جلوه‌گری کند. این عطر می‌خواهد که سویه‌های سبز و ادویه‌ای برگ بو را برجسته کند، درحالی که نت‌های تکمیل‌کننده‌ای مانند نعناع هندی، خس‌خس و روایح دودی توانسته‌اند ژرفا و شخصیت مستقل له لابو بی 19 را به سطح بالاتری برسانند. من شخصا فکر می‌کنم که له لابو بی 19 منحصربه‌فردترین و خاص‌ترین عطر در رده عطرهای له لابو است.

له لابو لیس 41

له لابو لیس 41

همه‌چیز در عطر له لابو لیس 41 به نت گل سوسن اختصاص دارد. این عطر هم در گروه عطرهای یونی له لابو قرار می‌گیرد و درنتیجه برای مردان و زنانی جذاب خواهد بود که اساسا به عطرهای برپایه گل سوسن و جلوه‌های باطراوت و سرمست‌کننده آن علاقه دارند. حس ظرافت و جذابیت خاصی از این عطر تراوش می‌کند و له لابو لیس 41 را به عطری مناسب برای موقعیت‌ها و فصل‌های مختلف سال تبدیل می‌کند. له لابو لیس 41 در گروه عطرهای مدرن گل‌فام قرار می‌گیرد که از قدرت ماندگاری خوبی هم برخوردار است. این عطر می‌خواهد که ظرافت طبیعی و شیرینی خاص گل سوسن را برجسته کند، درحالی که همچنان سرشت یونی خودش را نگه می‌دارد.

له لابو تونکا 25

له لابو تونکا 25

دانه تونکا، دانه خاصی است که از میوه درخت «دیپتریکس ادروتا» گرفته می‌شود و به‌خاطر سرشت گرم و شیرین و آرومای آرامش‌بخش خاصش در عطرسازی بسیار ارزشمند است. دانه تونکا معمولا سویه‌های وانیلی، بادامی و کاراملی هم دارد و درنتیجه به یک نت محبوب و همه‌کاره در خلق آمیزه‌ عطرها تبدیل می‌شود. به همین دلیل هم له لابو تونکا 25 عطری پیچیده و لوکس است که سرشتی گورماند (آمیخته به نت خوراکی‌های شیرین) دارد. له لابو تونکا 25 شیرینی و گرمای دانه تونکا را برجسته می‌کند، درحالی که ته‌مایه نسبتا ادویه‌ای آن هم این عطر را به گزینه‌ای عالی برای پاییز و زمستان تبدیل می‌سازد.

له لابو نرولی 36

له لابو نرولی 36

نام له لابو نرولی 36 براساس عنصر کلیدی درون این عطر، یعنی بهارنارنج (نرولی) شکل می‌گیرد. عصاره بهارنارنجی که در این عطر به‌کاررفته، از شکوفه‌های درخت بهارنارنج گرفته شده است. این عصاره به‌خاطر شیرینی، مایه‌های گل‌فام و آرومای مرکباتی خاصش شهرت دارد و یکی از نت‌های محبوب و دوست‌داشتنی در عطرسازی است. نرولی 36 از عطرهای پیچیده و شیک له لابو با سرشتی درخشان و نشاط‌آور است. نت باطراوت بهارنارنج در این عطر با نت‌هایی کامل می‌شود که درنهایت توانسته‌اند ژرفا و پیچیدگی له لابو نرولی 36 را ارتقا بدهند: مشک، رزماری و نارنگی ماندارین. این نت‌های افزوده هم پیچیدگی خاصی به له لابو نرولی 36 بخشیده‌اند و هم جلوه‌هایی مشابه با ترکیبات سبز به آمیزه این عطر اضافه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن

له لابو یلانگ 49

له لابو یلانگ 49

عطر زنانه گل یلانگ به‌عنوان یکی از گل‌های استوایی و بومی در جنوب‌شرقی آسیا شناخته می‌شود و در عطرسازی هم به‌خاطر جلوه‌های غنی، خاص و گل‌فامش ارزش زیادی دارد. با توجه به این‌که نت گل یلانگ دارای سویه‌های شیرین، خامه‌ای و کمی هم ادویه‌ای است، به یکی از نت‌های محبوب در عطرهای مختلف تبدیل می‌شود.

رویکرد له لابو، خلق عطرهایی است که با ترکیبات مینیمالیستی و باکیفیت ساخته می‌شوند و اجازه می‌دهند که نت اصلی عطر به کانون مرکزی آمیزه نهایی تبدیل شود. له لابو یلانگ 49 برای به نمایش گذاشتن زیبایی و جذابیت گل یلانگ طراحی شده است.

له لابو فلور د اورنجر 27

له لابو فلور د اورنجر 27

له لابو فلور د اونرجر 27 به‌عنوان یک عطر پیچیده و شیک ساخته شده است که ذات حقیقی شکوفه پرتقال را به تصویر می‌کشد. در این عطر از نت‌های تکمیل‌کننده مختلفی برای ارتقای زیبایی طبیعی شکوفه پرتقال استفاده شده است: برگ درخت نارنج (برگرفته از برگ‌ها و شاخه‌های درخت نارنج) و دیگر روایح گل‌فام یا مرکباتی. له لابو فلور د اونرجر 27 به‌عنوان یک عطر یونی طراحی شده است و برای مردان و زنانی مناسب خواهد بود که طبیعت باطراوت و نشاط‌آور شکوفه پرتقال را ستایش می‌کنند. حس مثبت و جذابیت ویژه‌ای که از له لابو فلور د اونرجر 27تراوش می‌کند، این عطر را به گزینه‌ای مناسب برای موقعیت‌ها و فصل‌های مختلف تبدیل می‌سازد.

له لابو پچولی 24

له لابو پچولی 24

له لابو پچولی 24 هم یکی از عطرهای پیچیده له لابو است که تفسیری مدرن از نت نعناع هندی (پچولی) ارائه می‌دهد و ارتباط سنتی این نت را با عطرهای ساختارشکن یا عطرهای مورد علاقه هیپی‌ها قطع می‌کند. این عطر یونی درواقع تعادل خاصی را میان جلوه‌های خاکی‌ـ‌زمینی نعناع هندی و آکوردهای دودی و چرمی آن برقرار می‌سازد. آمیزه له لابو پچولی 24 براساس ساختاری گیرا و غلیظ طراحی شده است که همزمان جسورانه و ظریف است. سویه دودی این عطر هم با استفاده از نت درخت قان شکل می‌گیرد که جلوه‌ای تاریک و چوبی هم به آمیزه له لابو پچولی 24 می‌افزاید.

له لابو لابدانیوم 18

له لابو لابدانیوم 18

لابدانیوم معمولا در نت‌های پایه بیشتر عطرهای چایپر استفاده می‌شود. این صمغ ویژه که از گونه‌های مختلف گیاه سیستوس یا رز صخره‌ای گرفته می‌شود، قرن‌هاست که در عطرسازی کاربرد دارد. نت لابدانیوم به‌خاطر جلوه‌های گرم، کهربایی و نسبتا شیرین خاصش شهرت دارد و رگه‌هایی از بوی چرم و تنباکو هم در آن احساس می‌شود.

علاوه بر ژرفای خاصی که نت لابدانیوم به این عطر می‌بخشد، نت‌های دیگری هم هستند که ژرفا و پیچیدگی له لابو لابدانیوم 18 را افزایش می‌دهند: ادویه‌ها، چوب‌ها و آکوردهای بالزامیک.

له لابو یاسمین 17

له لابو یاسمین 17

له لابو یاسمین 17 از عطرهای پیچیده و شیک له لابو است که ذات حقیقی یاس را به تصویر می‌کشد. این عطر براساس نت‌های یاس، نت‌های گل‌فام و آکوردهای تکمیل‌کننده شکل می‌گیرد. هدف اصلی عطرسازان هم خلق یک آمیزه متعادل و کامل بوده است که بتواند زیبایی یاس را به نمایش دربیاورد اما همچنان ژرفا و پیچیدگی خاصی به آن بدهد. یاسمین 17 به‌عنوان یک عطر یونی طراحی شده است که کمتر چنین چیزی را در میان عطرهای برپایه نت یاس می‌بینیم. ته‌مایه‌های ظریف چوبی و مشک‌فام هم جلوه‌ای لطیف و هوس‌انگیز به نت‌های پایه بخشیده‌اند و قطعا هم در شکل‌گیری سرشت بدون جنسیت این عطر نقش دارند.

له لابو وتیور 46

له لابو وتیور 46

شروع وتیور 46 با نت‌های باطراوت و سبز رقم می‌خورد، درحالی که رگه‌های مرکباتی و ادویه‌ای هم درخشش و انرژی ویژه‌ای به آمیزه له لابو وتیور 46 می‌دهند. وقتی که این عطر روی پوست می‌نشیند، نت خس‌خس در مرکز صحنه احساس می‌شود، درحالی که سویه‌های دودی و خاکی‌ـ‌زمینی آن هم آشکار خواهند شد. ته‌مایه‌های گل‌فام ظریف و رگه‌های شیرین خاصی هم له لابو وتیور 46 را به تعادل می‌رسانند تا تجربه‌ای بی‌نقص و همراه با هارمونی عالی را برای شما خلق کنند. ویتور 46 حسی سرشار از اعتمادبه‌نفس و پختگی را تراوش می‌کند و درنتیجه گزینه‌ای عالی برای موقعیت‌های رسمی یا اوقاتی است که می‌خواهید در جمع خاصی واقعا تاثیرگذار و برجسته باشید. ماندگاری و پخش بوی این عطر هم واقعا عالی است و به شما تضمین می‌دهد که از وجود چنین عطری در تمام طول روز لذت می‌برید.

له لابو آمبرت 9

له لابو آمبرت 9

له لابو آمبرت 9 همان‌طور که از نامش معلوم است، با تمرکز بر نت دانه گل ختی شکل می‌گیرد و می‌خواهد که ساختار بویایی منحصربه‌فردی را به تصویر بکشد. نت آمبرت یا گل ختی، نوعی نت مشک‌فام طبیعی و گیاهی است که از دانه‌های خاصی گرفته می‌شود و به‌دلیل سویه‌های مشک‌فام و نسبتا شیرین و آرومای هوس‌انگیزش همیشه اهمیت زیادی در عطرسازی داشته است. من عطر له لابو آمبرت 9 را به کسانی پیشنهاد می‌کنم که دنبال عطرهای آرامش‌بخش می‌گردند و احساس تمیزی و آسایش را در عطرها دوست دارند. بنابراین با این عطر صمیمی و دلنشین احساس می‌کنید که در خانه خودتان هستید.

له لابو ایریس 39

له لابو ایریس 39

له لابو ایریس 39 از عطرهای شیک و پیچیده له لابو است که بر جلوه‌های منحصربه‌فرد و پودری گل زنبق تمرکز می‌کند. در این عطر، نت زنبق با آرومایی ظریف و مخملی به نمایش درمی‌آید و بدون نیاز به پیچیدگی‌های دیگر نت‌های غالب به‌خودی‌خود می‌درخشد. به همین دلیل هم عطری ناب و جاودانه داریم که از احساس لوکس بودن سرشار است.

له لابو عود 27

له لابو عود 27

له لابو عود 27 از عطرهای چوبی و شرقی له لابو است که از نت قوی و برجسته عود استفاده می‌کند و از ته‌مایه‌های روایح دودی، ادویه‌ها و چوب‌های گران‌بها برای کامل کردن این نت کمک می‌گیرد. سویه‌های گرم، دودی و نسبتا حیوانی له لابو عود 27 هم ژرفا و شخصیت خاصی به این عطر بخشیده‌اند. له لابو عود 27 به‌خاطر غلظت و پیچیدگی خاصش شهرت دارد که قطعا به‌خاطر تمرکز بر نت عود است.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/the-ultimate-guide-to-the-le-labo-fragrances/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟