راهنمای عطرهای آکوا دی پارما بلو مدیترانو

راهنمای عطرهای آکوا دی پارما بلو مدیترانو

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 22 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای آکوا دی پارما بلو مدیترانوآرانشیا دی کاپریفیکو دی آمالفیمیرتو دی پانارئابرگاموتو دی کالابریابرگاموتو دی کالابریا دی اسپونیتوراآرانشیا دی اسپونیتوراجینپرو دی ساردنیاسدرو دی تائورمیناچینوتو دی لیگوریاسیپرسو دی توسکانافوگلی دی باسیلیکوکوئرسیا مارینا

 

با کالکشن عطرهای نفیس «آکوا دی پارما بلو مدیترانو» به درون جهان زیبای مدیترانه راه می‌یابیم و تمامی حس‌های خودمان را به دست این زیبایی‌های ناب می‌سپاریم. این کالکشن که از چشم‌اندازهای سحرآمیز و فرهنگ شاداب منطقه مدیترانه الهام می‌گیرد، ما را به سفری شگفت‌انگیز در جهان بوها و رایحه‌ها می‌برد که واقعا بی‌همتاست. هر کدام از عطرهای این کالکشن با دقت بسیار استادانه‌ای طراحی و خلق شده‌اند تا ذات درونی هر کدام از قسمت‌های مختلف مدیترانه را به تصویر بکشند. پس عطرهای «بلو مدیترانو» شما را به سواحل آفتابگیر مدیترانه یا به باغ‌های سرسبز این منطقه می‌برند، درحالی که نسیم طراوت‌بخش ساحلی هم در این عطرها احساس می‌شود.

آکوا دی پارما، یکی از برندهای ایتالیایی لوکس است که به‌خاطر ظرافت جاودانه و هنر استثنایی‌اش در خلق عطرها شهرت دارد. عطرهای آکوا دی پارما براساس ترکیبی هنرمندانه میان سنت و نوآوری خلق می‌شوند. کالکشن «بلو مدیترانو» می‌خواهد به سبک زندگی مدیترانه‌ای ادای احترام کند، درحالی که روح سرزنده و شاداب مدیترانه را به تصویر می‌کشد و با استادی خاصی هم این روح شاداب را با ظرافت‌های امضاگونه برند آکوا دی پارما آمیخته می‌گرداند.

من در این مقاله می‌خواهم همه عطرهای کالکشن آکوا دی پارما بلو مدیترانو را بررسی کنم. مسیر کاوشگری من از میان آمیزه‌های منحصربه‌فرد و یونی این عطرها می‌گذرد، درحالی که به نت‌های خاطره‌انگیز و احساسات گره‌خورده با این نت‌ها نیز توجه دارم. فرقی نمی‌کند که عاشق جاذبه‌های مرکباتی سیسیل یا افسونگری سرمست‌کننده ساحل آمالفی باشید، زیرا این عطرها قطعا شما را به سفری پرماجرا در میان همه قسمت‌های مختلف و جذاب مدیترانه دعوت خواهند کرد.

پس همراه با من بیایید تا این سفر جذاب را در جهان عطرها آغاز کنیم و در میان عطرهای سحرآمیز آکوا دی پارما بلو مدیترانو دست به کاوش بزنیم. در همین سفر ماجراجویانه می‌توانید عطر مناسبی را پیدا کنید که سازگار با سلیقه شما است و روح‌تان را نوازش می‌کند یا این‌که خاطرات روزهای تابستانی غرق در آفتاب را به یادتان می‌آورد.

عطرهای آکوا دی پارما بلو مدیترانو

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

بلو مدیترانو ماندورلو دی سیسیلیا

1999

بادام، ترنج، هلو، پرتقال

بلو مدیترانو آرانشیا دی کاپری

1999

پرتقال، نارنگی ماندارین، هل

بلو مدیترانو سیپرسو دی توسکانا

2005

سرو، رزماری، گریپ‌فروت، خس‌خس

بلو مدیترانو فیکو دی آمالفی

2006

گریپ‌فروت، انجیر، ترنج،

بلو مدیترانو میرتو دی پانارئا

2008

مورد، لیموترش، سدر

بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا

2010

ترنج، مرکبات، زنجبیل، سدر

بلو مدیترانو جینپرو دی ساردنیا

2014

سرو کوهی، فلفل دلمه‌ای، جوز

بلو مدیترانو سدرو دی تائورمینا

2016

سدر، مرکبات، اسطوخودوس، ریحان

بلو مدیترانو چینوتو دی لیگوریا

2018

نارنج، نارنگی ماندارین، رزماری، نعناع هندی

بلو مدیترانو برگاموتو دی کالابریا دی اسپونیتورا

2021

ترنج، گریپ‌فروت، پرتقال

بلو مدیترانو آرانشیا لا اسپونیتورا

2023 پرتقال

ماندورلو دی سیسیلیا

ماندورلو دی سیسیلیا

نت بادام که در مناطق مختلف مدیترانه‌ای یافت می‌شود، در این عطر به‌خوبی در کنار نت‌های جذابی مانند وانیل و هلو جای گرفته است. ماندورلو دی سیسیلیا درواقع گرم‌ترین عطر در کالکشن بلو مدیترانو است که جلوه‌ای سحرآمیز دارد. وقتی که خودم در یک عطرفروشی کار می‌کردم، عادت داشتم که خیلی از این عطر استفاده کنم! ماندورلو دی سیسیلیا سرشار از گرمایی دلپذیر و آرامش‌بخش همراه با شیرینی خاص مغزهای خوراکی است که به نظرم حالتی هوس‌انگیز و سکسی به‌وجود می‌آورد.

آرانشیا دی کاپری

آرانشیا دی کاپری

آرانشیا دی کاپری از عطرهای گرم و پرتقالی آکوا دی پارما است که عطر محبوب من در کالکشن بلو مدیترانو محسوب می‌شود. نت‌های آغازین و باطراوت آرانشیا دی کاپری از پرتقال، نارنگی ماندارین سیسیلی و ترنج شکل می‌گیرند، درحالی که نت‌های میانی از هل و برگ درخت نارنج به‌وجود می‌آیند تا بوی یک پرتقال کاملا رسیده و آبدار را بسازند. وقتی که عطر آرانشیا دی کاپری را روی پوست یا لباس اسپری می‌کند، انگاری که درختان پرتقال منطقه کاپری را جلوی چشم‌هاتیان می‌بینید. به نظرم، این عطر بسیار جذاب و فوق‌العاده باطراوت است.

فیکو دی آمالفی

فیکو دی آمالفی

بوی انجیرهایی که در ساحل آمالفی پخش شده‌اند، ستاره شگفت‌انگیز و خیره‌کننده عطر فیکو دی آمالفی است. این عطر اساسا خاطره تابستان‌های ایتالیا را در ذهن شما بیدار می‌کند و این حس را به شما می‌دهد که زیر سایه درختی در گرمای ساحلی آمالفی نشسته‌اید و انجیر می‌خورید. نت‌های باطراوت مرکبات و ترنج در فیکو دی آمالفی بسیار جذاب هستند و ذات میوه‌ای خاصی به این عطر بخشیده‌اند. این عطر کاملا نشاط‌آور است، درحالی که در گروه عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) قرار می‌گیرد. من شیرینی این عطر را دوست دارم زیرا در گرما نیز همچنان طراوتش را حفظ می‌کند.

میرتو دی پانارئا

میرتو دی پانارئا

آمیزه عطر میرتو دی پانارئا با نت‌های سبز برگرفته از مورد (بوته‌ای معطر که در ایتالیا می‌روید) و لیموترش شروع می‌شود. در نت‌های میانی هم به روایح دریایی باطراوت و سدر می‌رسیم. از نظر من، میرتو دی پانارئا یکی از خنثی‌ترین عطرهای کالکشن بلو مدیترانو است و روایح سبز و پاکیزه خاصش هم در میان عطرهای این کالکشن بی‌نظیر است.

برگاموتو دی کالابریا

برگاموتو دی کالابریا

برگاموتو دی کالابریا مثل بهشتی پر از مرکبات ظاهر می‌شود! شروع آمیزه این عطر با ترنج و دیگر مایه‌های مرکباتی باطراوت شکل می‌گیرد، درحالی که نت زنجبیل هم طراوت تند و تیزی را به این عطر می‌بخشد تا حالت نشاط‌آور و شاداب آن را تقویت کند. اگر از این عطر در محیط‌های مرطوب استفاده کنید، انگار که بویی شبیه به لیموناد به خود می‌گیرد. من لایه‌بندی این عطر را دوست دارم، زیرا فقط یک عطر مرکباتی نیست، بلکه ژرفای آن از نت‌های چوبی و مشک‌فام شکل می‌گیرد تا بتواند ماندگاری طولانی‌مدتی داشته باشد.

برگاموتو دی کالابریا دی اسپونیتورا

برگاموتو دی کالابریا

عطر برگاموتو دی کالابریا دی اسپونیتورا، با وجود داشتن همان ترکیبات عطر اصلی برگاموتو دی کالابریا، با استفاده از روش سنتی عصاره‌گیری عطر ساخته شده است و به همین دلیل هم می‌تواند تغییرات شدیدی داشته باشد. ادیشن اسپونیتورا (که در ایتالیایی به معنای اسفج است) جلوه برجسته‌تری به نت ترنج می‌دهد و ته‌مایه‌ای از رازیانه به آن می‌افزاید. من تزیینات روی بطری این عطر را واقعا دوست دارم زیرا حالتی باکلاس و درجه‌یک به این عطر داده‌اند. این ادیشن دارای آمیزه‌ای قوی‌تر و غلیظ‌تر از ادیشن اصلی است و حالت آروماتیک بیشتری هم دارد. بنابراین می‌توان از برگاموتو دی کالابریا دی اسپونیتورا در همه اوقات سال استفاده کرد.

آرانشیا دی اسپونیتورا

آرانشیا دی اسپونیتورا

آرانشیا دی اسپونیتورا با الهام گرفتن از بیشه‌های آفتابگیر سیسیل، عطر شیرین و تند پرتقال‌های تازه چیده‌شده را تداعی می‌کند.

آمیزه آرانشیا دی اسپونیتورا با نت‌های روشن و دلپذیری مانند پرتقال آبدار و ترنج شروع می‌شود تا تمامی حس‌های شما را با انفجاری مرکباتی و شاداب بیدار کرده باشد. همزمان با گسترش آمیزه این عطر، بافت ظریف و گل‌فام نت‌های میانی هم نمایان می‌شود که از یاس و رزماری شکل می‌گیرد و ظرافت خاصی به عطر می‌بخشد. پیچیدگی سرشار از ظرافت این آمیزه نیز از همین نت‌های میانی سرچشمه می‌گیرد.

نت‌های پایه در آمیزه آرانشیا دی اسپونیتورا، چارچوبی گرم و جذاب می‌آفرینند. چوب سدر و مشک در این بخش توانسته‌اند که پیچیدگی خاصی به آرانشیا دی اسپونیتورا بدهند، درحالی که عصاره آروماتیک برگ درخت نارنج هم آکورد مرکباتی این عطر را تقویت می‌کند. پس با آرانشیا دی اسپونیتورا، عطر درختان پرتقال را احساس می‌کنید که با نسیم مدیترانه‌ای تکان می‌خورند.

جینپرو دی ساردنیا

جینپرو دی ساردنیا

جینپرو دی ساردنیا از عطرهای آروماتیک بلو مدیترانو است که کاملا به نت سرو کوهی محلی اختصاص دارد زیرا سرو کوهی در مناطق مختلف مدیترانه‌ای می‌روید. این عطر را می‌توان یک عطر نسبتا مردانه توصیف کرد، اما همچنان هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند. آمیزه جینپرو دی ساردنیا از سرشتی گرم، آمیخته به بوی مغزها و روایح چوبی برخوردار است، درحالی که نت‌های فلفل دلمه‌ای و جوز هم در کنار دانه سرو کوهی درون آن جای گرفته‌اند.

سدرو دی تائورمینا

سدرو دی تائورمینا

این عطر تعادل بی‌نقصی میان نت‌های باطراوت و گرم می‌سازد تا شما بتوانید به‌راحتی از سدرو دی تائورمینا در ساعات روز استفاده کنید. برخلاف جینپرو دی ساردنیا، سدرو دی تائورمینا دارای ته‌مایه‌های آروماتیک و ادویه‌ای نیست، زیرا اساسا از مایه‌های چوبی پاکیزه استفاده می‌کند. نت‌های طبیعی در آمیزه سدرو دی تائورمینا به‌واسطه رایحه مرکبات، ریحان و اسطوخودوس به سطح سرزنده‌ای می‌رسند، درحالی که نت سدر نیز این آمیزه جذاب را به‌زیبایی کامل می‌کند.

چینوتو دی لیگوریا

چینوتو دی لیگوریا

چینوتو دی لیگوریا به درخت نارنج اختصاص دارد که در مناطق مختلف مدیترانه‌ای می‌روید و جلوه‌ای منحصربه‌فرد در مدیترانه به‌وجود می‌آورد. بنابراین عجیب نیست که آمیزه چینوتو دی لیگوریا با روایح نارنج، نارنگی ماندارین، رزماری و نعناع هندی شکل بگیرد. به نظرم این عطر توانسته است که ملودی زیبایی را براساس روایح مختلف بیافریند. هر کدام از نت‌ها هم نقش اصلی و هم نقش مکمل را بر عهده گرفته‌اند و به همین دلیل هم آمیزه چینوتو دی لیگوریا واقعا جلوه‌ای خیره‌کننده دارد.

سیپرسو دی توسکانا

سیپرسو دی توسکانا

این عطر شما را به یک اتفاق جذاب دعوت می‌کند: قدم زدن در جنگلی پُر از سرو، در فصل تابستان! سیپرسو دی توسکانا از آن عطرهایی است که تجربه لذت‌بخشی را رقم می‌زند زیرا انبوهی از نت‌های مختلف را به‌کار می‌گیرد اما برجستگی نهایی را به نت سرو می‌دهد. من واقعا شکوفایی نت سرو و قدرت‌نمایی این نت در آمیزه سیپرسو دی توسکانا را دوست دارم. البته نت‌های آروماتیک و باطراوت مثل ریحان، رزماری، گریپ‌فروت و هل نیز توانسته‌اند حالتی بی‌نقص و عالی به آمیزه سیپرسو دی توسکانا بدهند.

فوگلی دی باسیلیکو

فوگلی دی باسیلیکو

شاید این عطر به اندازه دیگر عطرهای آکوا دی پارما شناخته‌شده نباشد، اما قطعا یک عطر شگفت‌انگیز است. فوگلی دی باسیلیکو به‌خاطر داشتن نت برجسته و متفاوتی از ریحان، سرشتی کاملا متفاوت نسبت به دیگر عطرهای این کالکشن دارد. حس لیمویی این عطر شما را جذب می‌کند، درحالی که تا مدت‌زمان زیادی هم ماندگار است. آمیزه فوگلی دی باسیلیکو به‌تدریج شکوفا می‌شود و هرچقدر که ماندگارتر می‌شود، به حالتی دریایی‌تر و گل‌فام‌تر می‌رسد.

کوئرسیا مارینا

کوئرسیا مارینا

شاید بتوان گفت که مردانه‌ترین عطر یونی در میان عطرهای آکوا دی پالما، کوئرسیا مارینا است. سرشت آبزی‌ـ‌دریایی، آروماتیک و سبز این عطر از نت‌های نعناع، جلبک دریایی و سدر شکل می‌گیرد. این عطر از بافتی نسبتا گیاهی برخوردار است و قطعا برای کسانی عالی خواهد بود که عطرهای چوبی و آبزی‌ـ‌دریایی را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسی راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسیراهنمای عطر های شالیمار گرلن راهنمای عطر های شالیمار گرلنراهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادورراهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل  راهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشنراهنمای کامل عطرهای له‌ لابو راهنمای کامل عطرهای له‌ لابوراهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برترراهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعت راهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعتراهنمایی برای عطرهای تام فورد چری راهنمایی برای عطرهای تام فورد چریراهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریا راهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریاراهنمای کامل عطرهای گوچی بلوم راهنمای کامل عطرهای گوچی بلوم


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/a-guide-to-the-acqua-di-parma-blu-mediterraneo-fragrances/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟