عطر سنگین چیست؟
1/1

عطر سنگین چیست؟

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 5 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :انواع عطر سنگین برای چه موقعیت‌هایی مناسب‌تر هستند؟انواع عطر سنگین مردانه1. آمواج اینترلود مردانه2. لویی ویتون آمبرنومدانواع عطر سنگین زنانه1. آمواج اپیک زنانه2. آمواج ممویر

 

عطر سنگین که گاهی به آن عطر رسمی یا عطر قوی هم گفته می‌شود، به انواعی از عطر و ادکلن می‌گویند که از روایح قوی‌تری در ترکیبات آنها استفاده شده است. معمولا این عطرها غلظت بالاتری از ترکیبات معطر را درون خود جای داده‌اند. به همین دلیل هم یک عطر سنگین دارای پخش بو و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به عطرهای دیگر است. معمولا انواع عطر سنگین حدود 8 تا 12 ساعت ماندگاری دارند و پخش بوی بسیار بالای آنها باعث می‌شود که به‌عنوان یک عطر رسمی برای مناسبت‌ها یا موقعیت‌های کاملا رسمی مناسب باشند. معمولا انواع عطر و ادکلن سنگین با عبارت‌هایی مانند intense، extreme یا extrait شناخته می‌شوند. در انواع عطر سنگین از روایحی مانند عود، مشک، زعفران، کهربا یا روایح دودی استفاده می‌شود.

انواع عطر سنگین برای چه موقعیت‌هایی مناسب‌تر هستند؟

معمولا تمامی عطرهای سنگین دارای روایح قوی، ماندگار، گرم و شیرین یا تلخ هستند. به همین دلیل هم روزهای سرد پاییزی و زمستانی، بهترین موقعیت برای استفاده از این عطر ادکلن ها محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، به‌دلیل رایحه تند، قوی، غلیظ و گرم این عطرها بهتر است که آنها را در مهمانی‌های فضای باز یا مهمانی‌های شبانه استفاده کنید و برای استفاده روزانه هم سراغ آنها نروید. از آنجایی که معمولا رایحه این عطرها در 30 تا 60 دقیقه ابتدایی پس از افشاندن روی پوست یا لباس بسیار تند و غلیظ است، بنابراین توصیه می‌شود که حتما حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از مهمانی، از این عطرها استفاده کنید تا حالت تندوتیز عطر در این فاصله گرفته شود. در غیر این صورت، ممکن است که باعث سردرد اطرافیان بشوید یا احساس ناخوشایندی به آنها القا کنید. معمولا رایحه یک عطر سنگین حدود 1 ساعت بعد از افشاندن روی پوست یا لباس کاملا مطلوب و مورد پسند می‌شود.

بیشتر بخوانید : 10 برند و اسم عطر ادکلن های لاکچری زنانه و مردانه دنیا! 10 برند و اسم عطر ادکلن های لاکچری زنانه و مردانه دنیا!

انواع عطر سنگین مردانه

گاهی اوقات پیش می‌آید که انواع عطر سنگین مردانه با عنوان عطر تاریک و سنگین هم شناخته می‌شوند. بعضی افراد می‌گویند که مردان جدی و علاقه‌مند به استایل‌های کلاسیک بیشتر به استفاده از یک عطر قوی یا عطر سنگین تمایل دارند. در میان انواع ادکلن مردانه سنگین و قوی، شما می‌توانید خرید عطر مردانه از موارد زیر را داشته باشید:

1. آمواج اینترلود مردانه

آمواج اینترلود مردانه

در میان انواع عطر و ادکلن های قوی و سنگین مردانه، نام آمواج اینترلود به‌خوبی می‌درخشد. این عطر گرم عمانی در سال 2012 با آمیزه‌ای از روایح شرقی و چوبی به بازار آمد و خیلی سریع به عطرامضای بسیاری از مردان جوان و شیک‌پوش تبدیل شد. آمیزه خاص، شیک، ماندگار و پراقتدار این عطر باعث شده است که مدیران معمولا توجه بسیار ویژه‌ای به استفاده از آن نشان بدهند. ماندگاری و پخش بوی این ادکلن مردانه به‌قدری زیاد است که تقریبا در هر جمع و فضایی جلب توجه می‌کند. در این عطر سنگین مردانه از رایحه ترنج، فلفل، پونه کوهی، کهربا، لابدانیوم، نعناع هندی، چوب صندل سفید، چرم، عود و اپوپوناکس در کنار روایح دودی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید : کدام عطرهای برند «آمواج» محبوب‌تر هستند؟ کدام عطرهای برند «آمواج» محبوب‌تر هستند؟معرفی 10 ادکلن مردانه شیک و مجلسی معرفی 10 ادکلن مردانه شیک و مجلسی

2. لویی ویتون آمبرنومد

لویی ویتون آمبرنومد

این عطر فرانسوی در سال 2018 با آمیزه‌ای از روایح شرقی و چوبی به بازار معرفی شد و در گروه عطرهای کاملا لوکس و لاکچری قرار گرفت. استفاده از این عطر لوکس در مناسبت‌های رسمی، شما را به شمع درخشان هر جمعی تبدیل می‌کند. رایحه آمبرنومد نمایانگر زیبایی، وقار، جذابیت و ثروتمندی است. در این عطر بسیار لوکس فرانسوی، روایحی مانند لوبان، رز، شمعدانی، عود، تمشک، زعفران، چوب درخت قان و عنبر در کنار روایح دودی قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید : با این 10 عطر لوکس در مهمانی‌های شبانه بدرخشید با این 10 عطر لوکس در مهمانی‌های شبانه بدرخشید10 مورد از عطر و ادکلن های معروف فرانسوی را بشناسید! 10 مورد از عطر و ادکلن های معروف فرانسوی را بشناسید!

انواع عطر سنگین زنانه

اگر می‌خواهید که خرید ادکلن زنانه سنگین، گرم و کاملا زمستانی را در برنامه خرید خود داشته باشید، می‌توانید عطرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را هم تست کنید:

1. آمواج اپیک زنانه

آمواج اپیک زنانه

این عطر گرم عمانی در سال 2009 به بازار عرضه شد و در گروه بویایی شرقی‌ گل‌فام قرار گرفت. آمواج اپیک با روایح گل‌فامی که درون خودش جای داده، یک عطر کاملا لطیف و زنانه است که می‌تواند برای مناسبت‌های رسمی یا مهمانی‌های شبانه بسیار مناسب باشد. معمولا خانم‌های جوان، خوش‌پوش و با روحیه لطیف و درونگرا، ارتباط بهتری با این عطر ماندگار برقرار می‌کنند. روایح دارچین، زیره و گل خرزهره در نت آغازین این عطر زنانه خودنمایی می‌کنند. در نت میانی به روایح رز، شمعدانی، یاس و چای می‌رسیم. نت پایانی این عطر هم با روایح مشک، کهربا، وانیل، نعناع هندی، چوب صندل سفید، ریشه زنبق، چوب گایاک، عود، صمغ کندر و روایح دودی شکل می‌گیرد.

2. آمواج ممویر

آمواج ممویر

بیشتر عطرهای عربی، مخصوصا عطرهای برند آمواج، در میان انواع عطر سنگین جای می‌گیرند. آمواج ممویر هم با طبع گرم و آمیزه‌ای از روایح چایپر در سال 2010 به بازار آمد و شدیدا مورد توجه خانم‌های جوان و اهل استایل‌های کلاسیک که روحیه مدیریتی دارند، قرار گرفت. پخش بو و ماندگاری این عطر تا حدی زیاد است که شما می‌توانید به‌سادگی در مهمانی‌های فضای باز و شبانه از آن استفاده کنید. در این ادکلن زنانه، تنوعی از روایح مختلف مانند این موارد وجود دارند: نارنگی ماندارین، هل، فلفل صورتی، رز، یاس، شبدر، روایح چوبی، فلفل، روایح دودی، روایح گل‌فام، مشک، خزه درخت بلوط، چرم، لابدانیوم، بوته وحشی جاوی و فیبر بیدستران.


ندا احمدلو   

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟