با اسم و برند عطرهای معروف دنیا آشنا شوید + تصاویر

با اسم و برند عطرهای معروف دنیا آشنا شوید + تصاویر

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای معروف جهان1. تام فورد2. هوگو بوس3. دولچه گابانا3. باربری4. دیور5. ایو سن لورن6. دیویدوف7. کارولینا هررا8. بولگاری9. گرلن

 

اگر طرفدار انواع عطر و ادکلن باشید، حتما می‌دانید که خیلی از برندهای معروف و پرآوازه، عطرهای خاص یا لاکچری خود را به عنوان مکمل سایر محصولات‌شان، تولید و روانه بازار می‌کنند تا بتوانند لاین فروش انواع محصولات لوکس را در کارنامه کاری خود داشته باشند. بسیاری از برندهای مشهور عطر، قدمت طولانی‌تری در تولید جواهرات فاخر، لباس‌های شیک یا اکسسوری‌های منحصر به فرد دارند و خیلی از آنها، کمتر از 3 یا 4 دهه است که وارد صنعت عطر و ادکلن شده‌اند. اگر شما هم دوست دارید تا با اسم و برند عطرهای معروف دنیا آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید!

عطرهای معروف جهان

1. تام فورد

تام فورد
«تام فورد» یک برند بسیار مشهور و پرآوازه از عطرهای معروف جهان است که نام خود را از «توماس کارلایل فورد» گرفته است. توماس فورد، یکی از طراحان مد آمریکایی است که فعالیت‌هایی در زمینه کارگردانی را هم در کارنامه کاری خود دارد. آقای فورد در سال 2005 تصمیم گرفت که اولین برند شخصی خود در آمریکا را افتتاح کند و محصولات پرطرفدار و متعلق به مد و فشن مانند بدلیجات پر زرق و برق و عینک‌های شیک را وارد بازار کند. فورد در همان سال 2005 با همکاری شرکت استه لودر، لاین مربوط به عطرها و لوازم آرایشی خود را گسترش داد و سرانجام در سال 2006، یکی از ادکلن های معروف جهان با نام «بلک ارکید» را به بازار معرفی کرد. تام فورد بعد از عرضه بلک ارکید، پرطرفدارترین و معروف‌ترین عطرهای زنانه و مردانه را عرضه کرد و در سال 2007 و با معرفی عطر «پرپل پچولی» از سری محصولات «پرایوت بلِند»، به آوازه‌ای جهانی در صنعت عطر و ادکلن دست یافت. 
آمبر لیدر، فاکینگ فابولوس، لاست چری، نویر آنترسایت، عود وود، بلک ارکید، نویر اکستریم، نویر د نویر و ارکید سولیل، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «تام فورد» هستند. 

بیشتر بخوانید : معرفی 5 عطر زنانه قدیمی و 5 ادکلن مردانه قدیمی معروف! معرفی 5 عطر زنانه قدیمی و 5 ادکلن مردانه قدیمی معروف!

 

2. هوگو بوس

هوگو بوس
یک برند معتبر دیگر در زمینه عرضه عطرهای معروف دنیا ، «هوگو بوس» است؛ برندی آلمانی و پیشتاز در زمینه بازار جهانی لباس! هوگو بوس همیشه بهترین‌ها را برای مشتریان خود می‌خواهد و تقریبا، بهترین لباس‌های راحتی و رسمی را هم برای مشتریان خود فراهم می‌کند تا آنها بتوانند در هر موقعیتی بدرخشند. هوگو بوس در کنار عرضه بهترین و شیک‌ترین لباس‌ها، محصولات دیگری مانند عطر، ساعت، لوازم آرایش چشم و کفش را هم در بازار دارد. این کمپانی آلمانی در سال 1985، اولین نمونه از عطرهای معروف خود با نام «هوگو بوس نامبر وان» را تولید و به بازار عرضه کرد تا بتواند نظر بسیاری از طرفداران عطرهای خاص را به خود جلب کند. 
بوس پیور، بوس د سنت، هوگو اکستریم، هوگو آیسد، بوس سلکشن، دیپ رد و هوگو بوس نامبر وان، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «هوگو بوس» هستند. 

3. دولچه گابانا

دولچه گابانا
دومینیکو دولچه و استفانو گابانا در سال 1985، یک خانه مد لوکس ایتالیایی تاسیس کردند و نام آن را «دولچه گابانا» گذاشتند. این برند در سال‌های ابتدایی تاسیس خود به دلیل تولید و عرضه لباس‌های بسیار زیبا، شیک و سکسی به شهرتی جهانی دست یافت و محبوبیت آن به‌قدری رسید که مشتریان وفاداری همچون «مدونا» پیدا کرد. دولچه گابانا بیشتر به دلیل عرضه لباس‌های شیک، لاکچری و لوکس، زیورآلات، عطر و عینک، شهرت دارد و D&G، شهرت خود را مدیون تولید لباس‌ها، ساعت و عطرهای معمولی‌تر موجود در بازار است. دولچه گابانا اولین عطر خود با نام «دولچه گابانا برای زنان» را در سال 1992 به بازار معرفی کرد و نسخه مردانه آن را هم در سال 1994 به بازار فرستاد. اگر اهل خرید عطرهای معروف جهان باشید، حتما می‌دانید که عطرهای «لایت بلو» زنانه و مردانه این برند ایتالیایی، جزو پرطرفدارترین ادکلن های معروف جهان هستند. 
پور هوم اینتنسو، دِ اونلی وان 2، دولچه گابانا پور فمه، دولچه گاردن و لایت بلو زنانه و مردانه، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «دولچه گابانا» هستند. 

3. باربری

باربری
اگر اهل پیگیری دنیای مد و فشن باشید، حتما می‌دانید که برند «باربری» یکی از برندهای لوکس و معروف جهان در زمینه تولید و عرضه لباس و زیورآلات خاص و منحصر به فرد است. خانه لوکس طراحی باربری در سال 1856 توسط «توماس باربری» تاسیس شد و توانست با جلب نظر خانواده سلطنتی انگلیس، نشان سلطنتی را برای لاین پوشاک خود دریافت کند. باربری از سال 1981، اقدام به راه‌اندازی خط تولید عطر و ادکلن با همکاری اینتر پرفیومز کرد و نشان تارتان‌های خود را هم روی بطری بیشتر محصولات خود قرار داد. «باربری فور من»، اولین عطر تولیدی این کمپانی انگلیسی در سال 1981 بود که مورد استقبال بسیاری از آقایان خاص‌پسند هم قرار گرفت. 
باربری لندن زنانه و مردانه، باربری اسپرت آیس، مستر باربری، بریت اسپلش و باربری بریت زنانه و مردانه، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «باربری» هستند. 

4. دیور

دیور
کریستین دیور، از طراحان مد فرانسوی و بسیار مشهور است که بیشترین شهرت خود را به خاطر طراحی و عرضه لباس‌هایی با سبک خلاقانه به دست آورد. کریستین دیور در سال 1947، لباس‌های ساده‌ای که جذابیت اندام زنانه را با به کار بردن کمترین میزان پارچه به نمایش درمی‌آوردند، با نام «ظاهر جدید»، روانه بازار کرد و توانست نظر بسیاری از اهالی مد و فشن را به طراحی‌های خاص و منحصر به فردش، جلب کند. خانه مد دیور در همان سال 1947 و با همکاری کمپانی دیور پرفیومز، نخستین عطر خود با نام «میس دیور» را روانه بازار کرد. این روزها برند دیور برای لباس‌ها، عطرها و لوازم آرایشی لوکسی که در بازار دارد، به یک برند معروف و معتبر در سطح جهان تبدیل شده است. عطرهای معروف این برند، همواره در لیست پرفروش‌ترین عطرهای سال جای دارند. 
دیور هوم، دیور ادیکت، دیور جادور، دیور فارنهایت و دیور ساوج، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «دیور» هستند. 

بیشتر بخوانید : معرفی 10 عطر خوش‌بو و پُرطرفدار برند دیور معرفی 10 عطر خوش‌بو و پُرطرفدار برند دیور

 

5. ایو سن لورن

ایو سن لورن
خانه عطر معروف «ایو سن لورن» یا همان «YSL»، توسط «ایو هنری دونات ماتیو سن لوران» فرانسوی تاسیس شد. آقای سن لوران در سن جوانی به عنوان دستیار «کریستین دیور» در کمپانی «دیور» مشغول به فعالیت بود و حتی پس از مرگ دیور، و در سن بسیار کم 21 سالگی، به عنوان رییس این شرکت معتبر منصوب شد. لوران در دهه 60 و 70 میلادی و پس از طی کردن بحران‌های مختلفی در زندگی، یک شرکت طراحی مد لباس راه‌اندازی کرد و در کار خود به موفقیت‌های چشم‌گیری هم دست یافت. کت و دامن‌های بازاری‌دوز و شیکی که کمپانی آقای لوران به بازار عرضه کرد، او را به شهرت و موقعیت خوبی در سطح جهان رساند و کم‌کم وی را ترغیب به تولید و معرفی عطرهای شیک و خاص برند «ایو سن لورن» به بازار کرد. این روزها انواع عطر و ادکلن های ایو سن لورن در گروه عطرهای معروف جهان قرار می‌گیرند. 
لیبر اینتنس، بلک اوپیوم، لهوم له اینتنس، بلوز و مگنیفیسنت، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «ایو سن لورن» هستند. 

6. دیویدوف

دیویدوف
بیشتر ما برند «دیویدوف» را به خاطر عطرهای خاص و با اصالت، ساعت‌های شیک و عینک‌های منحصر به فردش می‌شناسیم. این برند سوئیسی در کنار این محصولات، عرضه محصولات باکیفیت و سطح بالایی همچون نوشت‌افزار، قهوه، کنیاک و کالاهای چرمی را هم در کارنامه کاری خود دارد و همیشه سعی می‌کند تا باکیفیت‌ترین و معتبرترین محصولات را برای جلب اعتماد و رضایت مشتری در بازار داشته باشد. دیویدوف، اولین عطر خود را در سال 1984 به جهان معرفی کرد و از آن سال تاکنون، همواره به خاطر داشتن روایحی خاص و دل‌نشین و در عین حال، منحصر به فرد در عطرهای خود، ادکلن های معروف و محبوبی را در فروشگاه‌های معتبر عطر و ادکلن در سراسر جهان دارد. 
زینو، چمپیون، اکو، کول واتر زنانه و مردانه، سیلور شادو، ادونچر و هات واتر، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «دیویدوف» هستند. 

بیشتر بخوانید : 20 برند برتر عطر در جهان را بشناسید! 20 برند برتر عطر در جهان را بشناسید!

 

7. کارولینا هررا

کارولینا هررا
خانه مد کارولینا هررا در سال 1980 توسط زاده ونزوئلایی خود که حالا یک طراح مد معروف آمریکایی شده بود، تاسیس شد. وقتی که در سال 1988، اولین عطر این برند با نام «کارولینا هررا برای خانم‌ها» روانه بازار شد، استقبال کم‌نظیری از این عطر موفق در سراسر جهان به عمل آمد و کم‌کم، عطرهای زنانه و مردانه کارولینا هررا با طراحی‌های خاص بطری خود، یکی پس از دیگری به بازار آمدند و هرکدام، طرفداران زیادی را به خود اختصاص دادند. مجموعه عطرهای «گود گرل» و «212»، جزو پرفروش‌ترین عطرهای معروف جهان از این برند آمریکایی بوده و هستند. این روزها می‌توانید عطرها، زیورآلات و لوازم منزل این کمپانی را با برند «CH» هم در بازار ببینید. 
گود گرل ولوت فتال، سی اچ من پرایو، کارولینا هررا گود گرل، 212 وی‌آی‌پی زنانه و مردانه، 212 وی‌آی‌پی رُز رِد، وری گود گرل و 212 مردانه هیروز، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «کارولینا هررا» هستند. 

8. بولگاری

بولگاری
مگر می‌شود که کسی عکس ادکلن های معروف جهان را سرچ کند و چندین مدل از عطرهای خاص بولگاری را در میان عطرهای معروف دنیا نبیند؟! کمپانی ایتالیایی لوکس و بسیار بااصالت بولگاری در سال 1884 توسط موسس یونانی‌الاصل خود، سوتیریوس وولگاریس تاسیس شد. برند بولگاری در دهه‌های ابتدایی فعالیت خود به دلیل عرضه جواهرات لوکس و زیبایش به شهرتی جهانی دست یافت و در ادامه، اقدام به راه‌اندازی لاین تولید ساعت مچی، عطر، کیف دستی و اکسسوری کرد. این کمپانی ایتالیایی در سال 1992، اولین عطر خنک و مرکباتی خود با نام «بولگاری او پارفومی او د ورت» را به بازار معروفی کرد تا به امروز که 30 سال پس از عرضه اولین عطرش، همچنان در گروه تولیدکنندگان عطرهای معروف جهان جای داشته باشد. 
آکوا پور هوم، اومنیا،بولگاری من اکستریم، اسپلندیدا پچولی تنتیشن،‌جاسمین نویر، بولگاری من این بلک، بولگاری من و بولگاری گلدیا د رومان نایت ابسولوت، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «بولگاری» هستند. 

9. گرلن

گرلن یکی از کمپانی‌های معتبر در زمینه تولید عطر و ادکلن و محصولات مراقبت از پوست در فرانسه است. این کمپانی فرانسوی، فعالیت خود را از سال 1829 آغازه کرده و به دلیل تولید محصولات دانش هنری و داشتن فناوری مدرن، موفق شده است که جایزه مهم «Company Living Heritage» را از وزارت صنعت و اقتصاد فرانسه دریافت کند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ادکلن «ایمپریال» توسط موسس کمپانی گرلن برای جشن ازدواج ناپلئون سوم و ملکه اوژنی، طراحی و تولید شد و به طور کلی، کمپانی گرلن از زمان تاسیس خود تاکنون، همواره محبوب‌ترین و پرطرفدارترین عطرها را در جهان داشته است. 
تراکوتا، پچولی آردنت، لهوم آیدیل، متئورایتز، لا پتیت روب نویر، سانتال رویال و مون گرلن، از عطرهای معروف دنیا و متعلق به برند معتبر «هوگو بوس» هستند.
 


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟