نمایشگاه نقاشی‌‌های عطردار در موزه مائریتشویس هلند

نمایشگاه نقاشی‌‌های عطردار در موزه مائریتشویس هلند

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 3 سال پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :بوییدن هنر: بوهای فانی در میان رنگ‌ها

بوییدن هنر: بوهای فانی در میان رنگ‌ها

نمایشگاه نقاشی «بوییدن هنر: بوهای فانی در میان رنگ‌ها» که امیدواریم به‌محض پایان گرفتن قرنطینه عمومی در موزه مائریتشویس در شهر لاهه افتتاح شود، نمایشگاهی است که می‌خواهد بینندگان را در بافتار بویایی مرتبط با جمهوری هلند و سرزمین فلاندر در قرن هفدهم و آثار هنری شکل‌گرفته در این دوران غوطه‌ور کند.

حدودا 50 اثر متشکل از تابلوی نقاشی، طراحی و اشیاء هنری در این نمایشگاه کنار دستگاه‌های پخش‌کننده عطر قرار گرفته‌اند که ایمن از کووید-19 هستند و با کمک پاها و فشردن پدال‌های زمینی فعال می‌شوند. این دستگاه‌های عطر قرار است آنچه روی دیوار می‌بینید را برای شما روشن‌تر کنند و حیاتی دوباره به آنها ببخشند. سوالات هیجان‌انگیزی در کنار این آثار برگزیده نقش بسته‌اند: آیا تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که کانال آمستردام در 400 سال پیش چه بویی داشته است؟ اگر بتوانید یک اثر هنری را همزمان با نگاه کردن از طریق قوه بویایی هم حس کنید، آیا تجربه متفاوتی از آن نقاشی خواهید داشت؟ موزه مائریتشویس به شما نوید می‌دهد که در این نمایشگاه ویژه می‌توانید بوهای خوشایند و ناخوشایند قرن هفدهم را در کنار هم استشمام کنید.

نمایشگاه نقاشی

هدف از برگزاری این نمایشگاه، کندوکاو و اکتشاف‌گری در جهت به‌تصویرکشیدن بوهای خوشایند و ناخوشایند در هنر قرن هفدهم است؛ مجسم کردن بوهای متعلق به جهان قدیمی‌تر، نقش عطرها در داستان‌ها، نوع استفاده از بوها در آثار هنری و همچنین نقش عطرها در ادراک حسی. اگرچه موضوع اصلی این نمایشگاه عطرها و بوها هستند و این نمایشگاه همه انواع بوها را برای استشمام کردن و لذت بردن در دسترس قرار می‌دهد، اما این خود آثار نقاشی هستند که بار اصلی نمایشگاه را به دوش می‌کشند. بهداشت و سلامتی،‌ دین و مذهب، تجارت و زندگی روزمره، همگی از مضامین اصلی نقاشی‌های برگزیده هستند تا بلکه از این طریق آشکار شود که رمزگان اخلاقی تنیده‌شده در پیرامون تجربه‌های بویایی زیبا، ناخوشایند، الاهی و روزمره چطور در شکل‌گیری پزشکی، مد، تجارت، ‌کلیسا و البته خود هنر نقش داشته‌اند.

برای کسانی که نمی‌توانند شخصا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، یک کیت معطر در نظر گرفته شده است که در سایت موزه مائریتشویس برای خرید در دسترس قرار دارد و علاقه‌مندان را در تور مجازی این موزه همراهی می‌کند. این کیت معطر قرار است که شما را از فضای خانه خودتان دور کند و به هلند و سرزمین فلاندر در قرن هفدهم ببرد.

بیشتر بخوانید : کووید-۱۹ و از دست دادن بویایی کووید-۱۹ و از دست دادن بویاییاستیکرهای معطر برای ماسک: راهی جدید برای خوشبو شدن در روزهای پاندمی کرونا! استیکرهای معطر برای ماسک: راهی جدید برای خوشبو شدن در روزهای پاندمی کرونا!

 


نویسنده: ادی بولیکی (متخصص تفسیر بوها و مزه‌ها، فارغ‌التحصیل موسیقی‌شناسی و تاریخ هنر)

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Fragrantica

نظرات کاربران (2 نظر)
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟