5 ماه پیش 5

Tony Iommy

تونی آیومی Tony iommi monkey special

بچکد L17023D: سپتامبر ۲۰۲۳

 

■ رایحه چیست :

پچولی در بدنه ی   لیکوری-شیرین-میلکی-رزی-گورمند  ..

این ترکیب کار خصوصا در اسپری در هوا همان بار اول با احتمال بسیار دل تان را بدست می آورد . در این مورد احتیاط کنید. جنبه "دِ فمیلاریزیشن" یعنی "آشنا زدایی" همان جنبه ای از نت هایی مثل پچولیست که Attention یا توجه را بر می انگیزاند. خیلی کارها در عطرسازی از این طریق توانستند بفروشند. از سرآمدهایشان ۱۷۴۰ ایستواغ است. 

■ و حد و مرز ابعاد و اجزا :

- شیرینی مهار نشده ی چسبنده ی بافت لیکوری میتواند سردرد هم ایجاد کند. نقطه ی فالش این کار هم شیرینی ست. که روی پوست تشدید میشود. از همینجا فاکتور بگیریم از هر هوایی که بسیار خشک است و یا هرهوایی که دمایی بتلاتر از ۷ درجه دارد‌. 

 

■ با این حساب عطر فضای بسته نیست ؟

به شرط اسپری کم چرا . 

 

■ تونی یومی چرا معروف میشود ؟

بواسطه ی همه چیز. اسم عجیب , باتل جدید ، تصاویر و پوسترها و تبلیغات .. تونی ایومی یا تونی یومی پچولی را از کورومندل میدزد اما کاراکتر سرخوش و یاغی سایکدلیک را نیز بدش نمی آید حفظ کند. در هر دو می ماند . ولی از دل آن یک رایحه خارج میشود که انتهای طیف می ایستد که کلید واژه ی آن "اگزجره" است.

 

■ استایل :

از Street Art طرفدار جسارت آن است و از کافه طرفدار عیاشی.  از رستوران طرفدار تجمل بدونگرای آن است و از دور همی ها طرفدار پر حاشیه ترین هایشان. 

تونی آیومی با  کلمه ی "عیاش" قفل فهمش باز میشود. عیاش نه در کاربرد لاابالی که در مفهوم اهل عیش و سر خوشی . یک عیش و سرخوشی تگزجره ، برون گرا و نمایشی‌ . آن را با استایل رسمی بپوشید با دستمال گردن و اکسسوری ، عیش گرانقیمت را فریاد میزند ، و با Street leather jacket و جین و کلاه و بوت پوشیده شود یک کله شقی عیاش و پر رو و گستاخ و هوسباز را نمایان میکند. به غایت به پوشنده ی عطر بستگی دارد. 

 

■ رقبا : 

ریچوود از زرجف : ریچ وود ، از عیاشی خیابان و کافه و بار وارد یک عیش بازی پر طمطراق و زیاده تجمل پرست میشود . کاری به مراتب خوش استایل و خوش ساخت تر از تونی ایومی و البته محدود تر برای پوشش‌ 

 

■ زرجف چه کار دیگری دارد که سزاوار توجه بیشتر است :

- استارلایت. اگر از پخش متوسط آن فاکتور بگیریم (پخش بوی ایده آلی برای این رایحه) عطری بسیار شیک و درست حسابیست. کلایو کریستین ترین عطر زرجف است. 

■ بین این کار و سایکدلیک : سایکدلیک اگزوتیک تر است ، هنرمندانه است و در عین حال کلاس این رایحه به عطری اجتماعی نمیرسد. سایکدلیک بسیار شیوا و خوش ساخت ست اما عیاشی آن ، عیاشی بر پایه ثروت نیست. یک عیاشی رند و هیپی و خیابانی رهایی دارد که به احدی پاسخ گو نیست. یک آنارشیسم و در عین حال آنتی سوشالیته ای  در سایکدلیک است که اتفاقا همین جذابش میکند. ولی تونی ایومی عیاشی "خوش ادای با حفظ ظاهری " دارد . سایکدلیک پچولی را دنس ، انیمالیک ، بالزامیک تر میکند . که اینجا پچولی رزینی-شیرین-لیکوری می شود که یک چسبناکی شیرینی از رز و صندل وود و وانیل را در دل خود دارد.

 

■ ماندگاری و نشر : ماندگاری خوبی دارد. در حد ۱۲ ساعت ماندگاری قابل استشمامی دارد که ۴ ساعت اول حدود ۷ از ۱۰ بلافاصله روند نزولی میگیرد. 

 

■ امتیاز به کلیت کار : برای مخاطبی که رفتار اگزجره دارد (فرق ندارد که اگرجزه رسمی باشد یا اگزجره ی خیابانی) این کار ارزش خرید پیدا میکند. برای استایل ساده با خیال راحت سراغش نروید. 

امتیاز خود من به کار ۶.۵ از ۱۰ است. میتوانسلپت با وام گرفتن از ناتمگ و کاستوریوم فضای لیکوری را بسازد که یک شاه عطر در دسته پچولی ها میشد . 

امایاز برای مخاطب عام : ۶ از ۱۰

و برای مخاطبی که توصیف کردم: ۷.۵ از ۱۰ 

در کل رایحه ای دارد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد خصوصا درای داون آن در ه وای خنک تر را خواهند پسندید. 

■  بدون تصاویر مربوط به  باکس یا باتل ، عطرگرام معنی اش را از دست میدهد. باید بنتوانیم دیناهای مستند و مکرری از باکس و باتل و غیره بگذاریم تا دیگران بتوانند نکاتی برای تمایز را متوجه بشوند. 

 

■ تمدیدش میکنم؟

-خیر. 

 

■ نسخه signed crystal ? من برای گفتن از یک عطر به مقادیر  استفاده ی بیشتری در شرایط دمایی و هوایی و مختلفی نیاز دارم. Signed در اولین برخورد من با آن از تونی مرموز تر و برای ذائقه ی عمومی دور تر می لیستد. 

 

■ کارکرد این کامنتها تلاشی برای جلوگیری از هایپ شدن عطرها نیست. چون من که کنترلچی هایپ نیست.   اما بعد از آن امتیاز به nishane MANA و روژا دلانویت ۳  تصور میکنم یک تعادلی در نظرات و شلوغ کاری ها رخ داد. اتفاقی که به وقتش برای خیلی کارها رخ نداد. من تصویر سه باتل خالی الکساندریا با امتیاز ۴ از ۱۰ را گذاشتم که بدانیم میتواند پر از ایراد باشد ، میتواند افسانه نباشد اما میتوان آن را حسب سلیقه خرید ولی از بت سازی فاصله بگیریم. . در خصوص هدونیستیک همینطور. . من تونی آیومی را بیشتز از ۱۰ میلی لیتر مصرف کرده ام. در دماهای گوناگون و نقاط مختلف روز و در جریان تعامل با افراد. یادداشت هایی برداشته ام که به من میگوید توانایی قدرتمندی برای هایپ شدن را دارد. هر چند من کنترلچی هایپ نیستم. اما فکر میکنذم میتوان اطلاعاتی منطقی و واقعی را  به آن ترکیب کرد. از دل هایپ های دوره ی من ، سورسینلی بیرون آمد . فکر میکنم واقعیت عطرها را لااقل بعد از چندین بار استفاده در شرایط مختلف میتوان تا حدودی درک کرد و تست پای بلاتر در فروشگاه یا دکانت ۲ سی سی به تنهایی ملاک درک روایح نیست. عطر را باید در رفتارش و واکنشش در سیر ِ وقایع جوی و آب و هوایی و تغییرات در  طول امور روزمره و تغییرات شب و روز و تغییرات استایل  و تغییرات در لوکیشن بایستی بهتر درک کرد.  

 

امیدوارم درخشان و سلامت باشید. 

Mehdi alyari
Mehdi alyari
5 ماه پیش

و باز هم این جعبه های سرنوشت شان در آخر چیست؟

ایکاروس
ایکاروس
5 ماه پیش

جناب علی یاری گرامی. 

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما ، عزیزان ارجمند در سایت عطرافشان و برادران و خواهران نازنینم. 

 

■ پاسخ به این سوال در خصوص سرنوشت باکس های عطر از نگرش عمومی و آنچه رایج است را نمیدانم. 

بارها پیش آمده که از من خواسته اند بعد از اتمام عطر باکس را برای قرار دادن در دکور به آنها باز گردانم. که ممانعت کرده ام چرا که میدانم در بسیاری از موارد ریفیل میشوند با عطری مشابه . 

 

■ اما من چه کار میکنم؟ 

سوال شما را از یک منظر که نگرانی از بابت میلیون ها box ی ست که در صنایع مختلف ، محیط زیست را از مواد اولیه تبدیل به باکس میکنند و بعد تبدیل به زباله را درک میکنم. 

- من هیچ عطری را تا به انتها مصرف نمیکنم. همیشه یک پنجم باتل را نگه میدارم برای آینده. برای مقایسه یا برای آرشیو. هر‌چند اذعان میکنم کلکسیونر نیستم. من مصرف کننده ای هستم که خط تاریخی اشیا را حفظ میکنم. من به دور از شاعرانگی یا بی اینکه برآمده از احساسات یا تمایل به نوستالژی باشد ، داستان خرید عطر را درون باکس نگه میدارم ، یادداشت هایم در مورد آن عطر را همینطور . در یک تصویر دیگر در عطرگرام نشان خواهم داد که در مورد دیاگیلو روژا داو بیش از صد یادداشت کوچک نوشته ام. کارکرد این موضوع برای من حفظ و ثبت حالات خودم در یک سیر تاریخی کوتاه از زندگی خودم است. کنار هم قراردادن آنها ، مرا بر ملا و فاش میکند؟ احتمالا. 

جناب علی یاری نازنینم! به دور از فلسفه بافی یا فلسفه سازی ، امروز میتوانم اذعان یا اعتراف کنم خودم را به تمامی در "سناریوی خرید" میشناسم. برای همین لااقل از سال ۹۶ مطلقا به یاد نمیآورم که از خریدی اشتباه شده باشم. در حالیکه قبل از آن قربانی نشناختن خودم در "سناریویی به نام خرید " بوده ام.

■ سناریوی خرید ، ترکیبی از همه چیز است: احساسات آدم، خلاها، ترک ها، شکست ها، الگوها، آرزوها، فریفته ها و فریبه هاست. هوشمندی انسان ، تعریفش در شناخت اینهاست. هوشمندی انسان ، یعنی او میداند چه چیزی ، تکانه های احساسی اوست ، چه چیزهایی در او ترک برداشته است تا اشتباه کند، چه کلماتی ، قفل ِ ورود به سیاهی و ناهشیاری در "لحظه ی انتخاب"  را برای او باز میکنند و او را سردرگم میکنند. 

■ اما این باکس ها برای حفظ سلامت و نگهداری آن یک پنجم انتهایی از حجم هر عطر است. یک هزینه ی تقریبا بالایی برای نگهداری عطرها صرف میکردم که اکنون با ساختن یک اتاقی که شرایط دمایی یکسانی دارد (بدون استفاده از ابزار گرمایش یا سرمایش) که با کمک دوست معماری ساخته شد این هزینه ها به صفر برگشته است. از عایق های حرارتی و دیوارچه ها برای قفسه بندی استفاده کردم که در طول سال دما را تا حد خوبی یکسان نگه میدارند. 

 

■ عذرخواهی از جهت تطویل پاسخ.

 

دانیال
دانیال
5 ماه پیش

محصول بسیار زیبا و حرفه ای

Mehdi alyari
Mehdi alyari
5 ماه پیش

جناب ایکاروس عزیز از این بابت گفتم که بعضی از این جعبه ها واقعا از نظر من طراح شاهکار هستن و بعضی هاش هم با متریال های گران قیمت ساخته شده اند ، همیشه فک می کردم که چرا کارخانه های عطرسازی نوآوری در این زمینه به خرج نمیدن که اون جعبه کاربردی دوگانه و کاربردی به غیر دکور داشته باشه ، که هم فلسفه عطر تمام شده رو رعایت بکنه و هم خدمتی جدید رو انجام بده . 

erfan
erfan
5 ماه پیش

با سلام خدمت شما و عزیزان عطر افشان 

میشه چند تا فروشگاه خوب برای خرید عطر که با خیال راحت بشه خرید کرد معرفی کنید 

برای ثبت نظر لازم است وارد سایت شوید و یا در سایت ثبت نام کنید
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟