راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا

راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 1 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای پاکو رابانالمپیا ادو پرفیومالمپیا اکستریت د پرفیومالمپیا آکواالمپیا اینتنسالمپیا آکوا لژرالمپیا لجندالمپیا بلوسومالمپیا سولارالمپیا فلورا

 

عطرهای پاکو رابان، هم در رده عطرهای مردانه و هم در رده عطرهای زنانه، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی هستند. مجموعه عطرهای المپیا که یکی از کالکشن‌های پاکو رابان محسوب می‌شود هم از این قاعده مستثنی نیست، مخصوصا با توجه به عطرهای وانیلی غلیظش که گزینه‌هایی ایده‌آل برای خوش‌گذرانی‌های شبانه هستند. من در این مقاله می‌خواهم که ویژگی‌های هر کدام از عطرهای المپیا را بررسی کنم و تفاوت‌های بین 9 ادیشن مختلف المپیا را نشان بدهم.

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

المپیا 2015

وانیل، نمک، یاس، عنبر

المپیا اکستریت

2015

وانیل، نمک، یاس، عنبر

المپیا آکوا

2016

مرکبات، شکوفه پرتقال، وانیل، نمک

المپیا اینتنس

2017

کهربا، وانیل، نمک

المپیا آکوا لژر

2018

نارنگی یافا، یاس آبی، وانیل، نمک

المپیا لجند

2019

آلو، زردآلو، وانیل، نمک، دانه تونکا

المپیا بلوسوم

2021

گل رز، فلفل صورتی، گلابی، انگور فرنگی سیاه

المپیا سولار

2022

پرتقال، گل یلانگ

المپیا فلورا

2023

نعناع هندی، گل رز، انگور فرنگی سیاه

عطرهای پاکو رابان

المپیا ادو پرفیوم

المپیا ادو پرفیوم

وقتی که من به عطر زنانه المپیا ادو پرفیوم فکر می‌کنم، «نمکی» و «وانیلی» درواقع دو کلمه‌ای هستند که بلافاصله به ذهنم خطور می‌کنند. این عطر که اولین ادیشن از المپیا است، به‌دلیل جلوهای شیرین و ماندگاری شفافش به موفقیت بسیار خوبی رسید.

افزودن نت نمک به آمیزه المپیا ادو پرفیوم اجازه نمی‌دهد که وانیل بیش‌ازحد خودنمایی کند. به همین دلیل هم المپیا ادو پرفیوم می‌تواند صحراهای داغ و تابش آفتاب ظهرگاهی روی پوست را به یاد شما بیاورد (کاملا شبیه به عطر جولیت هز ا گان وانیلا وایبز).

نت‌های میانی المپیا ادو پرفیوم از رایحه گل‌فام و شفاف یاس شکل می‌گیرند که البته با نت وانیل و بوی سنگ‌مانند عنبر آمیخته شده است.

المپیا واقعا عطر قوی و غلیظی است و در گروه آن عطرهایی قرار می‌گیرد که بیشتر برای اوقات شبانه بیرون از خانه مناسب هستند تا این‌که برای ساعات روز یا موقعیت‌های رسمی.

المپیا اکستریت د پرفیوم

المپیا اکستریت د پرفیوم

عنوان «اکستریت» نشان می دهد که با یک ادیشن غلیظ‌تر، سنگین‌تر و غلیظ‌تر نسبت به ادیشن «ادو پرفیوم» مواجه هستیم. با توجه به غلظت بسیار بالای المپیا اکستریت د پرفیوم، این عطر فقط در بطری‌های 30 میلی‌لیتری به فروش می‌رسد.

این ادیشن به آمیزه المپیا اصلی بسیار شبیه است، فقط غلیظ‌تر و سنگین‌تر است و البته ماندگاری بهتری دارد.

المپیا آکوا

المپیا آکوا

همان‌طور که از نام این عطر معلوم است، المپیا آکوا می‌خواهد که یک ادیشن خنک، باطراوت و آبزی را براساس آمیزه اصلی المپیا عرضه کند.

آمیزه المپیا آکوا با ترکیبی از نت‌های آبگون مرکبات در کنار رگه‌هایی از زنجبیل شروع می‌شود. نت یاس از آمیزه اصلی هم جایش را به شکوفه پرتقال می‌دهد که حالتی باطراوت و تابستانی‌ را در المپیا آکوا به وجود می‌آورد.

با گسترش آمیزه این عطر و ته‌نشین شدن آن، نت‌های نمک و وانیل به‌عنوان امضای عطر المپیا نمایان می‌شوند.

من پیشنهاد می‌کنم که از المپیا آکوا برای ساعات روز یا در روزهای گرم و داغ سال استفاده کنید. همچنین می‌توانید این عطر را با دیگر ادیشن‌های سنگین المپیا لایه‌بندی کنید تا از حال‌وهوای باطراوت و مرکباتی آن لذت ببرید.

المپیا اینتنس

المپیا اینتنس

المپیا اینتنس درواقع یک ادیشن کهربایی گرم‌تر و عمیق‌تر نسبت به عطر اصلی المپیا است. نت کهربا به‌خوبی با نت‌های وانیل و نمک آمیخته می‌شود تا دقیقا یک ادیشن غلیظ‌تر از عطر المپیا را خلق کند.

المپیا آکوا لژر

المپیا آکوا لژر

المپیا آکوا لژر ادو پرفیوم درواقع میوه‌ای‌ترین ادیشن در میان همه عطرهای المپیا است.

رایحه نارنگی یافا در نت آغازین این عطر با شکوفه لیموترش آمیخته می‌شود تا آغازی مرکباتی و میوه‌ای برای المپیا آکوا لژر شکل بگیرد. سپس نت‌های گرم و خورشیدی و همچنین سنبل آبی و یاس آبی نمایان می‌شوند.

امضای نمکی و وانیلی این عطر هم بعد از نت‌های میوه‌ای خودش را نشان می‌دهد، اما غلظت و شدت آن به اندازه دیگر ادیشن‌های المپیا نیست.

المپیا لجند

المپیا لجند

المپیا لجند احتمالا محبوب‌ترین عطر در کالکشن پاکو رابان المپیا است که درواقع یک ادیشن تقریبا گرم‌تر و تقریبا میوه‌ای‌تر نسبت به عطر اصلی المپیا محسوب می‌شود. نت‌های آغازین المپیا لجند از آلو و زردآلو شکل می‌گیرند که به‌خوبی با امضای وانیلی‌ـ‌نمکی آمیخته می‌شوند تا گرمای شیرین خاصی را خلق کنند.

نت دانه تونکا نیز در آمیزه المپیا لجند گنجانده شده است که گرمای ویژه‌ای را به این عطر می‌بخشد.

قدرت ماندگاری المپیا لجند بسیار خوب است، درست مثل عطر اصلی. من پیشنهاد می‌کنم که از المپیا لجند به‌عنوان یک عطر عصرگاهی و شامگاهی استفاده کنید، زیرا غلظت و شیرینی آن برای محیط‌های اداری یا فضاهای کاری مناسب نیست.

المپیا بلوسوم

المپیا بلوسوم

به نظر من، المپیا بلوسوم نوعی عطر کاملا متفاوت نسبت به همه ادیشن‌های قبلی المپیا است.

غلظت و شیرینی برگرفته از آکورد نمکی‌ـ‌وانیلی کاملا در آمیزه المپیا بلوسوم محو شده است. در عوض، نت‌های سبکی از جنس انگور فرنگی سیاه و گلابی خودنمایی می‌کنند که حال‌وهوای میوه‌ای خاصی را می‌آفرینند، درحالی که نت‌های سبکی از جنس گل رز و فلفل صورتی هم این ساختار را تقویت می‌کنند.

من شخصا فکر می‌کنم که المپیا بلوسوم بسیار سبک است. این عطر را به‌عنوان یک عطر «گل‌فام ادو پرفیوم» معرفی کرده‌اند، اما عملکرد آن از نظر من در گروه عطرهای ادو تویلت قرار می‌گیرد.

المپیا سولار

المپیا سولار

المپیا سولار که جزو جدیدترین ادیشن‌های المپیا محسوب می‌شود، با تمرکز بر مایه‌های سبک که در عطر المپیا بلوسوم تجربه کردیم، شکل می‌گیرد.

همان‌طور که از عنوان «سولار» (خورشیدی) مشخص می‌شود، نت پرتقال قرار است که برجستگی خاصی در المپیا سولار داشته باشد. وقتی که شروع انفجاری نت‌های مرکباتی تثبیت می‌شود، نت نسبتا گیاهی برگرفته از گل یلانگ خودنمایی می‌کند.

المپیا سولار در گروه عطرهای سبک و ساده قرار می‌گیرد. من فکر می‌کنم که می‌توان المپیا سولار را در کنار ادیشن‌های غلیظ‌تر و سنگین‌تر المپیا لایه‌بندی کرد تا بتوان حال‌وهوایی باطراوت‌تر و خنک‌تر برای ماه‌های تابستانی به‌وجود آورد.

المپیا فلورا

المپیا فلورا

در سال 2023، هنگامی که جهان به‌خاطر درگذشت پاکو رابان سوگوار بود، ادیشن جدیدی با نام المپیا فلورا در کالکشن پاکو رابان المپیا وارد بازار شد.

این عطر کاملا به المپیا بلوسوم شباهت دارد، اما بسیار هم با آن عطر متفاوت است! اگرچه با یک عطر گل‌فام مواجه هستیم، اما المپیا فلورا به نظرم بسیار عمیق است، مخصوصا به‌خاطر وجود نت نعناع هندی در لایه پایانی آن. ترکیب نت‌های گل رز و انگور فرنگی سیاه در المپیا فلورا برای من یادآور یک عطر دیگر است: میس دیور بلومینگ بوکت!

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسی راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسیراهنمای عطر های شالیمار گرلن راهنمای عطر های شالیمار گرلنراهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادورراهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل  راهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشنراهنمای کامل عطرهای له‌ لابو راهنمای کامل عطرهای له‌ لابوراهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برترراهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعت راهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعتراهنمایی برای عطرهای تام فورد چری راهنمایی برای عطرهای تام فورد چریراهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریا راهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریاراهنمای کامل عطرهای گوچی بلوم راهنمای کامل عطرهای گوچی بلومراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیون


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/paco-rabanne-olympea-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟