راهنمای عطر های شالیمار گرلن

راهنمای عطر های شالیمار گرلن

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در قلمروی عطرسازی، عطرهای کم‌شماری وجود دارند که به اندازه گرلن شالیمار واقعا نمادین و جذاب باشند. شالیمار از زمان آغاز به کارش در دهه 1920 میلادی به بعد، جایگاه بی‌نظیری در جهان عطرها داشته و به‌واسطه هاله پراحساس و جاودانه‌اش نسل‌های زیادی را فریفته خود کرده است.

در این راهنمای کامل، من از شما دعوت می‌کنم که در یک سفر جذاب به من محلق شوید؛ سفری در میان تاریخ جذاب عطرهای گرلن شالیمار و فلنکرها و ادیشن‌های متنوع آن. از داستان افسون‌کننده آفرینش گرلن شالیمار تا بازتفسیرهای نوآورانه‌ای که به میراث گرلن شالیمار ادای احترام می‌کنند. در همین مسیر است که ما، لایه‌های گوناگون اسرار و جذابیت‌هایی را آشکار می‌کنیم که شالیمار را به یک شاهکار حقیقی در هنر عطرسازی تبدیل کرده‌اند.

راهنمایی که پیش روی شماست، این نوید را به شما می‌دهد که همراه کامل و نهایی شما باشد: هم برای کسانی که کلکسیونر عطر هستند، هم برای علاقه‌مندان به تاریخ عطرها که سیر تکاملی عطرهای نمادین را دنبال می‌کنند، و هم برای کسانی که به‌سادگی در جادوی خاص این عطر گرفتار شده‌اند. من می‌خواهم ترکیبات آروماتیک و معطری را واکاوی کنم که شخصیت متفاوتی به شالیمار می‌دهند، درحالی که می‌خواهم در سرچشمه‌های الهام‌بخش این عطر با آن ریشه‌های شرقی باشکوهش کاوش کنم. من می‌خواهم راهنمایی باشم که شما را در میان پرده‌های پرنقش‌ونگار و غنی از احساسات شالیمار هدایت می‌کند، احساسات خاصی که هر کدام از ادیشن‌های شالیمار برانگیخته می‌سازند.

نام عطر تاریخ عرضه نت‌های برجسته

گرلن شالیمار ادو پرفیوم

1990

ترنج، زنبق، نعناع هندی، وانیل

گرلن شالیمار ادو تویلت

1925

ترنج، زنبق، رز، وانیل

گرلن شالیمار پارفوم

1925

نت‌های گل‌فام، رز، یاس، زنبق، وانیل

گرلن شالیمار کلن

2015

ترنج ، لیمو ترش، گریپ فروت ، لیمو ترش سبز

گرلن او د شالیمار

2008

لیموترش سبز، ترنج، وانیل، زنبق، رزین

گرلن شالیمار سوفله

2014

شکوفه پرتقال، لیموترش، مشک سفید

گرلن شالیمار سوفله اینتنس

2017

لیموترش، پرتقال، یاس، مشک، وانیل هندی

گرلن شالیمار سوفله د لومیر

2018

ترنج کالابریایی، یاس ایتالیایی، وانیل، لوبان

گرلن شالیمار سوفله د اورنج

2019

نارنگی ماندارین، بهارنارنج، شکوفه پرتقال

گرلن شالیمار اینیتیال

2011

پرتقال، نعناع هندی، ترکیبات سبز، کارامل

تاریخچه گرلن شالیمار

تاریخچه گرلن شالیمار مثل داستانی افسانه‌ای و سرشار از ظرافت، عشق‌های رمانتیک و نوآوری‌های هنری است که گستره‌ای وسیع نزدیک به یک قرن را دربرمی‌گیرد. شالیمار که توسط ژاک گرلن ساخته شده، در سال 1925 به جهان معرفی شد و سریعا به عطری نمادین تبدیل گشت که تاثیر خاص خودش را مثل یک مُهر پاک‌نشدنی در جهان عطرسازی به‌جا گذاشته است.

سرچشمه الهام‌بخش برای شالیمار به داستان‌های عاشقانه و افسونگرانه بین امپراتور شا‌ه‌جهان و همسر محبوبش، ممتاز محل برمی‌گردد. عظمت تاج محل و میراث فرهنگی غنی هند مانند یک الاهه الهام‌بخش در آفرینش این شاهکار بویایی ژاک گرلن نقش داشته است. نام «شالیمار» هم از «باغ‌های شالیمار» گرفته شده است که در اصل کلمه‌ای فارسی به معنای «سکونتگاه عشق» است.

ژاک گرلن به‌خاطر استفاده‌های نوآورانه‌اش از مواد اولیه خاص و توانایی ویژه‌اش در ساخت آمیزه‌های مبتنی بر هارمونی و هماهنگی مشهور بود. شالیمار هم در دوران عرضه خودش واقعا عطری جریان‌ساز و استثنایی بود، به‌دلیل استفاده جسورانه از وانیلین که نوعی مولکول مصنوعی محسوب می‌شد و بافت لطیف و خامه‌ای وانیل را در عطر به‌وجود می‌آورد. همین نوآوری خاص بود که شالمیار را از دیگر عطرهای دوران خودش متمایز کرد و هاله‌ای منحصربه‌فرد و افسونگرانه به این عطر بخشید.

علاوه بر آمیزه نمادین و مشهور شالیمار، طراحی بطری این عطر هم ظریف و نمادین است و جذابیت‌های شالیمار را افزایش می‌دهد. یک بطری دردار شیشه‌ای و کلاسیک که یادآور بادبزن‌های شرقی است، مخصوصا با آن رنگ آبی خاصش که همچون نمادی از آسمان شب بر فراز باغ‌های شالیمار جلوه‌گری می‌کند.

عطر های شالیمار گرلن

گرلن شالیمار ادو پرفیوم

گرلن شالیمار ادو پرفیوم

عطر شالیمار ادو پرفیوم جزو عطرهای جاودانه از برند گرلن است که به‌واسطه آمیزه‌‌ای که میان روایح دودی نیرومند و وانیل به‌وجود می‌آورد، یکی از پرفروش‌ترین عطرها در تمام دوران‌هاست. حالت انفجاری این عطر در لایه آغازین با روایح باطراوت مرکبات شکل می‌گیرد و بعد به یاس و رز می‌رسد. نت‌های پایه هم ترکیبی هیپنوتیزم‌کننده از وانیل و سویه‌های صمغ‌آلود دانه تونکا به‌وجود می‌آورند تا حسی شبیه به جاذبه‌های افسونگرانه شرقی را خلق کنند. جلوه غنی و جسورانه این عطر هم گرلن شالیمار ادو پرفیوم را به عطری ایده‌آل برای اوقات شبانه تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید که یک عطرامضای جذاب پیدا کنید، این عطر حتما گزینه عالی و بی‌نقصی برای شما خواهد بود. آمیزه گرلن شالیمار ادو پرفیوم که درون یک بطری شیشه‌ای زیبا جای گرفته است، ماندگاری ستودنی و پخش بوی متعادلی دارد و هاله‌ای فریبنده می‌آفریند که همراه با شما باقی می‌ماند.

گرلن شالیمار ادو تویلت

گرلن شالیمار ادو تویلت

گرلن شالیمار ادو تویلت، ادیشنی سبک‌تر و باطراوت‌تر نسبت به ادیشن باشکوه‌تر و مجلل‌تر ادو پرفیوم این عطر است. روایح دودی در ادیشن ادو تویلت حضور ندارند و همین ویژگی باعث شده است که گرلن شالیمار ادو تویلت دارای سویه‌های گل‌فام بسیار بیشتری باشد. شروع این عطر با رایحه درخشان پوست مرکبات شکل می‌گیرد، درحالی که دانه تونکا و وانیل در نت‌های پایه این عطر با همدیگر پیوند می‌خورند تا یک پس‌رایحه وسوسه‌انگیز خلق شود. ادیشن ادو تویلت با حفظ جذابیت‌های شرقی گرلن شالیمار، گزینه‌‌ای ظریف‌تر اما عالی و بی‌نقص برای استفاده روزانه است. این عطر همچنان هم هوس‌انگیز و پراحساس است اما به‌جای این‌که این حالت را با صدای بلند فریاد بزند، جلوه‌ای زمزمه‌وار و آرام به آن می‌دهد. بطری نمادین و مشهور گرلن شالیمار ادو تویلت نیز همچنان مثل همیشه زیبا و شیک است. ماندگاری و پخش بوی ادیشن ادو تویلت در مقایسه با ادیشن ادو پرفیوم نسبتا محدودتر است، اما همین باعث می‌شود که بیشتر از گرلن شالیمار ادو تویلت استفاده کنید. من ادیشن ادو تویلت گرلن شالیمار را دقیقا به‌خاطر همین غلظت کمتر نسبت به ادیشن ادو پرفیوم آن ترجیح می‌دهم، اما هر دوی این عطرها به یک اندازه زیبا هستند.

گرلن شالیمار پارفوم

گرلن شالیمار پارفوم

گرلن شالیمار پارفوم درواقع همان عطر اصلی شالیمار با غلظت بسیار زیاد است. در این ادیشن دیگر نت روایح دودی را احساس نمی‌کنیم و در عوض، رایحه وانیل به نت اصلی تبدیل شده است. در هسته مرکزی گرلن شالیمار پارفوم، آمیزه‌ای باشکوه از وانیل و دانه تونکا نمایان می‌شود که جذابیت‌ شرقی و سرمست‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. پخش بو و ماندگاری گرلن شالیمار پارفوم واقعا چشمگیر و برجسته است و درنتیجه تاثیر ماندگار روی اطرافیان خواهد داشت. اما باید هشدار بدهم که ادیشن پارفوم به‌هیچ‌وجه شباهتی به ادیشن ادو پرفیوم ندارد.

گرلن شالیمار کلن

گرلن شالیمار کلن

گرلن شالیمار کلن درواقع تفسیری درخشان از عطر کلاسیک شالیمار است. این عطر با حالت انفجاری، شاداب و سرزنده‌ای که به‌خاطر نت‌های ترنج و لیموترش دارد، زمینه مناسبی را برای معرفی نت‌های گل‌فام و لطیف در لایه میانی فراهم می‌کند؛ یعنی دقیقا همان جایی که نت‌های یاس و رز به‌آرامی درون همدیگر پیچیده می‌شوند. نت‌های پایه هم آشنا هستند و از وانیل و دانه تونکا شکل می‌گیرند تا گرمای شرقی خاصی را خلق کنند، اما این حالت در گرلن شالیمار کلن واقعا سبک‌تر و شفاف‌تر رقم می‌خورد. این عطر احساس طراوت ناب و خالصی را از خود تراوش می‌کند و به همین دلیل هم گرلن شالیمار کلن به یک انتخاب کامل و همه‌کاره برای ساعات روز و شب تبدیل می‌شود. با این‌که گرلن شالیمار کلن در رده ادو کلن‌ها قرار می‌گیرد، اما ماندگاری تاثیرگذار و پخش بوی متعادلی دارد. گرلن شالیمار کلن که بطری نمادین و زیبای گرلن را دارد، کاوشی معمولی‌تر و ساده‌تر در جهان عطر کلاسیک شالیمار است.

گرلن او د شالیمار

گرلن او د شالیمار

گرلن او د شالیمار یکی از جدیدترین عطرهای عرضه‌شده شالیمار است که انبوهی از نت‌های باطراوت مرکباتی دارد. نت شرقی وانیل از آمیزه اصلی شالیمار هم در این عطر وجود دارد که به‌زیبایی با نت ترنج، لیموترش سبز، یاس و دیگر نت‌های گل‌فام آمیخته شده است. گرلن او د شالیمار درواقع ادیشنی سبک‌تر نسبت به شالیمار کلن است. هم دوستداران عطرهای گورماند (دارای نت خوراکی‌های شیرین) و هم دوستداران عطرهای گل‌فام حتما گرلن او د شالیمار را دوست خواهند داشت. نت‌های یاس، وانیل و رزین (صمغ‌های گیاهی) هم در گرلن او د شالیمار حضور دارند تا پژواکی از بازگشت به عطر گرلن شالیمار ادو پرفیوم را بیافرینند.

بیشتر بخوانید : شهادت حضرت علی علیه السلام تسلیت باد شهادت حضرت علی علیه السلام تسلیت بادراهنمای کامل همه عطرهای جیونچی له اینتردیت راهنمای کامل همه عطرهای جیونچی له اینتردیتراهنمای کامل عطرهای له‌ لابو راهنمای کامل عطرهای له‌ لابو

 

گرلن شالیمار سوفله

گرلن شالیمار سوفله

گرلن شالیمار سوفله بازتفسیری از عطر کلاسیک شالیمار است که با جذابیتی مدرن و سرخوشانه همراه شده است. نت‌های آغازین گرلن شالیمار سوفله از ترنج و لیموترش سبز شکل می‌گیرند تا حالتی درخشان و نشاط‌آور خلق کنند، درحالی که سرشت گل‌فام نت‌های میانی از یاس و شکوفه پرتقال شکل می‌گیرد تا شیرینی سرمست‌کننده‌ای را تراوش کند. نت‌های پایه هم وانیل و مشک سفید را با همدیگر آمیخته می‌کنند تا پس‌رایحه‌ای لطیف و رویایی شکل بگیرد. گرلن شالیمار سوفله با سویه‌های شرقی کمتر، سویه‌های پودری بیشتر و درواقع یک ادیشن درخشان و تقریبا اثیری از ادیشن‌های افسانه‌ای قبل از خودش است. ماندگاری گرلن شالیمار سوفله متعادل و قابل‌قبول است، درحالی که پخش بوی لطیفی هم دارد تا تجسمی از طراحی و نام آن باشد. آمیزه گرلن شالیمار سوفله باز هم درون بطری نمادین گرلن قرار می‌گیرد اما این‌بار با یک طراحی تازه و امروزی بر یک پس‌زمینه کلاسیک مواجه هستیم.

گرلن شالیمار سوفله اینتنس

گرلن شالیمار سوفله اینتنس

گرلن شالیمار سوفله اینتنس، تفسیری غنی و پراحساس از ادیشن سبک‌تر شالیمار سوفله است. گرلن شالیمار سوفله اینتنس درواقع یک ادیشن شرقی‌تر و وفادارتر به عطرهای اصلی گرلن شالیمار است. آمیزه این عطر با نت‌های دلپذیر مرکبات شروع می‌شود و در شادابی نت‌های میانی‌اش به یاس و شکوفه پرتقال می‌رسد. نت‌های پایه گرلن شالیمار سوفله اینتنس هم از وانیل و مشک سفید شکل می‌گیرند، درحالی که رگه‌ای از چوب صندل هم این ترکیب را تقویت می‌کند. می‌توان گفت که گرلن شالیمار سوفله اینتنس، یک ادیشن غلیظ‌تر و تقویت‌شده از ادیشن سوفله است ــ لذت‌جویانه‌تر و به‌طور قابل توجهی با اغواگری بیشتر. پخش بوی این عطر واقعا تاثیرگذار و ماندگاری آن هم ستودنی است. آمیزه گرلن شالیمار سوفله اینتنس که درون بطری نمادین شالیمار قرار می‌گیرد، بازتفسیری جسورانه از عطر کلاسیک شالیمار است که افسونگری‌اش را از ژرفا و گرمای تقویت‌شده خاصش می‌گیرد.

گرلن شالیمار سوفله د لومیر

گرلن شالیمار سوفله د لومیر

گرلن شالیمار سوفله د لومیر در لایه آغازین، ترکیبی درخشان از ترنج و لیموترش دارد، درحالی که قلب پراحساس و هوس‌انگیز آن از یاس و گل یلانگ سرشته می‌شود. گرلن شالیمار سوفله د لومیر آنقدرها با ادیشن سوفله تفاوت ندارد، اما آمیزه زیبایی از لوبان و مشک سفید همراه با رگه‌ای وسوسه‌انگیز از وانیل در آن لمس می‌شود. نتیجه نهایی هم چیزی نیست جز خلق یک ادیشن درخشان و روشن از شالیمار، با حالت‌های مجلل و لوکس کمتر اما همچنان فریبنده و گیرا. سرشت خورشیدی و نورانی گرلن شالیمار سوفله د لومیر هم با نام «لومیر» در طراحی آن همخوانی دارد. پخش بوی این عطر لطیف‌تر از ادیشن‌های قبلی است و ماندگاری آن هم مطلوب و دلپذیر است. بطری گرلن شالیمار سوفله د لومیر نیز بازتابی از طراحی شالیمار کلاسیک را به نمایش می‌گذارد.

گرلن شالیمار سوفله د اورنجر

گرلن شالیمار سوفله د اورنجر

همان‌طور که نام گرلن شالیمار سوفله د اورنجر نشان می‌دهد، این عطر درواقع محصولی برپایه نت پرتقال است و طراحی بطری و بسته‌بندی آن نیز واقعا زیباست. گرلن شالیمار سوفله د اورنجر درواقع عطر محبوب و مورد علاقه من در رده عطرهای گرلن شالیمار است. نت‌های بهارنارنج، پرتقال و ترنج در آمیزه این عطر جای گرفته‌اند در پس‌رایحه کامل‌شده آن هم می‌توانید نت وانیل را احساس کنید که به‌عنوان امضای شالیمار می‌درخشد. به‌طور کلی باید بگویم که گرلن شالیمار سوفله د اورنجر قطعا باید جزو خریدهای بی‌چون‌وچرا و قطعی دوستداران نت پرتقال باشد، درست مثل من! عطری بی‌نقص و عالی برای تابستان‌ها!

شالیمار اینیتیال

شالیمار اینیتیال

گرلن شالیمار اینیتیال درواقع ادیشنی مدرن و جوان‌پسندانه از عطر نمادین شالیمار است که نت‌های ادویه‌ای و تند را در تضادی زیبا با روایح دودی کلاسیک قرار می‌دهد. وقتی که من در زمینه فروش عطر کار می‌کردم، چنین چیزی محبوب نبود. شروع شالیمار اینیتیال با نت‌های ترنج و پرتقال شکل می‌گیرد تا در لایه گل‌فام میانی به زنبق و گل رز برسیم که در کنار رگه‌ای از یاس می‌درخشند. انبوهی از بوی زنبق و نت‌های گل‌فام در شالیمار اینیتیال احساس می‌شوند و درنتیجه این عطر نمی‌تواند DNA عطر نمادین و اصلی شالیمار را حفظ کند. ماندگاری شالیمار اینیتیال هم به اندازه عطر اصلی نیست که می‌تواند یکی از ویژگی‌های ناامیدکننده‌ و منفی‌اش باشد.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/the-ultimate-guide-to-the-guerlain-shalimar-perfume-range/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟