تصویر ها | Mohi.perf

آگونیست یک کلمه یونانی است و معنی آن موافق است.آگونیست ماده‌ شیمیایی است که در یک سلول با اتصال به گیرنده‌های آن سلول باعث پاسخ و واکنش آن سلول می‌شود . برای مثال متادون یک آگونیست خالص به حساب می آید.

احتمالا منظور از این نام گذاری اینکه عطر های این برند مانند یک آگونیست ، باعث پاسخ و واکنش سلول های بدن خواهد شد.

اما بلک امبر از آگونیست:

بلک امبر دو چهره داره: در دو ساعت ابتدایی بسیار جدی ، بداخلاق و خشمگینِ و ابدا شوخی نداره. اما بعد حدود دو ساعت کم کم آروم میگیره، خودشو جمع و جور میکنه، کمی خوش اخلاق میشه و تا حدودی یونی میشه. 

بلک امبر در ابتدا با طوفانی از جنس امبر و دود شروع میشه. امبر این عطر کمی شبیه امبر او کوئر دو دیزرت (دلنشینِ) ، اما دودی که ازش بلند میشه خاص ،تند ، سوزناک و هولناکِ. کمتر از یک دقیقه گردبادی وحشتناک از جنس ادویه ی عجیب و غریب ظاهر میشه و شما رو بهت زده میکنه. رایحه ی اسپایسی خشک و ریشه مانند و کمی شبیه به شیرین بیان که تا دو ساعت اول پخش وحشتناکی داره و عربده میکشه.

دو ساعت بعد این گردباد و طوفان کمی آروم میگیره. 

امبر و دود کمی بی رمق میشن اما همچنان حس میشن و اون رایحه ی ریشه مانند و خشک ادویه ای حضورش کمرنگ میشه و در عوض شیرینی کار کمی بیشتر میشه که نمیتونم بفهمم این شیرینی حاصل چه نتیِ.

بلک امبر علاوه بر پخش خوب ، ماندگاری خیلی خوبی هم داره و تو زمستون و هوای خیلی سرد خودشو بهتر نشون میده.

این عطر رو بلایند بای کردم و اصلا انتظار این حجم کیفیت ، در رایحه و شیشه رو نداشتم و حتی جالب بود برام درب مغناطیسی هم داره. ( علاقه ی عجیبی به درب مغناطیسی دارم😅)

برای دیدن عکس ها ورق بزنید.

شاد و خوشبو باشید. 

دیور او ساواج پارفوم ، رفیق فابریکم بود.

از این مرد کلاسیک و خوش پوش خوشم میومد و باهاش میونه ی خوبی داشتم و رایحش به دلم می نشست و دربِ مغناطیسی شیکی هم داشت. اونم با من میونه ی خوبی داشت و رو پوست تنم خیلی خوب مینشست.

تو این دو سال رفاقتمون بعضی شبا خیلی دلم میگرفت اما با رایحه ی خوشِش آرومم می کرد و بعضی وقتا تو شبای سرد پاییزی با هم میرفتیم پیاده روی و اون رایحه ی برگاموتی و صمغیش دیوونم میکرد و باهم خیلی خوش می گذروندیم.

خلاصه دیگه نگم ، رفیق خیلی خوبی بود و همیشه حالمو خوب میکرد.

دیروز تو کانال تلگرامی فروش عطر، فروختمش. اونم به چه قیمت؟!یه پاپاسی.

درسته نامردی کردم، اما دیگه ازش خسته شده بودم. نمیخواستم ریختشو ببینم. میپرسی چرا ؟!! نمیدونم والا.

فقط همینو میدونم که دیگه باهاش حال نمیکردم ، احساس میکردم اونم باهام حال نمیکنه. شایدم قدرشو ندونستم و بعدا دلم واسش تنگ بشه. 

اما شما قدر رفیقای حال خوب کونو بدونین. مثل من نباشین.

فردا پول فروشش رو نقد میکنم و دو سه دست لباس میگیرم و با دوستان جدیدم خوش میگذرونم.

در دل کویر ، انوار تند و سوزان خورشید بر تنه ی خشکیده درختی آغشته به صمغ کهربا می تابد و سَرو رویش را می سوزاند و دودی از این تنه ی خشکیده بلند میشود که توجه هر گم گشته ای را به خود جلب میکند.

گم گشته گان بیابان ، با رسیدن به این تنه خشکیده ، چنان دچار حیرت می شوند که دیگر ، چیزی آن ها را دچار حیرت نخواهد کرد.

حیرت اندر حیرتست و آگهی در آگهی

عاجزی در عاجزی و اندهان در اندهان

چوبی و دودی ، صمغی ، شرقی و ادویه ای

شیک و دلربا

.

Encelade Marc-Antoine 4 شهریور 1401

ریواس :

این ماده غذایی معمولا به عنوان یک سبزی در نظر گرفته میشه ، اما در آمریکا، اینو میوه می‌دونن ، چرا که به طور عمده به عنوان یک میوه در آشپزی استفاده میشه. این گیاهان ابتدا در حدود ۴۰۰ سال پیش در انگلستان ظاهر شدن و از اون زمان به خاطر عطر و طعم منحصر به فرد و طعم شیرین و ترش خاصش به میوه‌های شیرین دیگه برای کیک‌ها، کلوچه‌ها و آبمیوه‌ها کمک می‌کنه و بسیار ارزشمنده.

Encelade

Marc-Antoine Barrois

چرمی و چوبی ، میوه ای و شیرین ، سبز و ترش

.

وقتی به پوسترهایی که خود برند Marc Antoine برای عطر encelade منتشر کرده نگاه میکنیم، فکر میکنیم با یک عطر سبز و تلخ روبه رو میشیم ولی اینطور نیست.

اگه عطر Ganymede رو تست کردین و با خودتون گفتین : واااو چه عطر خاص و عجیبی و حالا اومدین سراغ Encelade تا بازم شگفت زده بشید باید بگم این بار در اون حد شگفت زده نخواهید شد.

ابتدای عطر با ریواس ترش و آبدار و وتیور سبز و کمی خاکی شروع میشه و ظرف دو سه دیقه رایحه چرم به صورت بسیار ضعیفی اضافه میشه و همینجا بود که گفتم چقدر شبیه عطر Irish Leather از برند memo paris. اما همینطور که دقایق سپری میشه عطر به سمت دیگه ای میره .رایحه ای شیرین  که حاصل شیرینی خود ریواس و تونکاست و رایحه آبدار و کمی خامه ای ، اضافه میشه و این عطر رو تبدیل به یک عطر سبز و چوبیِ ترش و شیرین و کمی وتیوری خاکی و نسبتا همه پسند تبدیل میکنه.

هم آشنا و هم غیر آشنا.

خاص نَه اما جذاب و دوست داشتنی.

فصل مورد استفاده: اوایل بهار یا پاییز

بنظرم این عطر مناسب یک مرد جوان ۲۵ تا ۳۵ با کت و شلواری اسپرت. 

پخش و ماندگاری: بی کران

شاد و خوشبو باشید.. 

 

 

مارکی فرانسوا در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد. در ۱۴ سالگی وارد مدرسه ارتشی شد که فرزندان خانواده‌های اشراف در آن ثبت‌نام می‌کردند. در ۱۷ سالگی در جنگ علیه پروس شرکت کرد. در سال ۱۷۶۳ درجه سروان گرفت. او با بازیگران تئاتر رابطه داشت و پدرش برای پایان دادن به این قضیه او را وادار به ازدواج کرد. ساد فرازونشیب‌های زیادی را گذراند. چندین بار به اتهام لواط به زندان رفت و دو بار از اعدام با گیوتین نجات یافت. او در حالی که ۳۰ سال از زندگی‌اش را در زندان گذرانده بود در ۲ دسامبر سال ۱۸۱۴ در سن ۷۴ سالگی درگذشت. 

ساد کتاب‌های زیادی نوشت که رمان ژوستین از آثار معروف اوست. کلمه سادیسم از نام این نویسنده گرفته شده‌است.

 سخن گفتن دربارهٔ ساد نیاز به پژوهش بیشتر دارد تا این که بگوییم او زنا را بر پاک‌دامنی ترجیح می‌داد. برای رسیدن به این منظور باید به سدهٔ هجدهم برگردیم. در آن زمان بازگشت به طبیعت و گریز از قراردادهای اجتماعی گونه‌ای نحلهٔ فلسفی بود که در ژان ژاک روسو به گونه‌ای ملایم و در مارکی دو ساد به گونه‌ای افراطی نمود یافت. ساد برای درهم شکستن مذهب به عفت و پاک‌دامنی یورش می‌آورد که تجلی آن را در کتاب فلسفه در اتاق خواب که در سال ۱۷۹۵ نوشته شد آشکارا می‌بینیم. او با عشق به ستیز برمی‌خیزد تا هرگونه وابستگی و میثاق را درهم شکسته باشد و میل جنسی را فراتر از عشق می‌داند. (ویکی پدیا) 

رایحه ای عجیب و اعتیاد آور از جنس خشونت و میل به آزار جسمی و روانی دیگران توام با رایحه ای کهنه و قدیمی که شما را به سدهٔ هجدهم پرت میکند. 

ادویه ای و چرمی ، پچولی محور و صمغی ، کمی انیمالیک و کمی دودی

چمدون چرمِ قدیمیِ کپک زده، در زیرزمین خانه ای متروکه و چوبی ، به داخل شومینه ای انداخته شده و کمی سوخته و سالیان سال در سکوت و تاریکی به حال خود رها شده... 

رایحه ای چرمی و دودی، صمغی و چوبی ، مردانه و تاریک

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir