تصویر ها | کامبیز سخی

میبینید دوستان عزیز من ؟!

ارزش مادی این هدیه ارزشمند بماند ، میبینید این همه زحمت به انجام نظم ، ترتیب ، آب بندی ، نامگذاری ، زحمت دکانت گیری و ارسال را !

زیبایی ی دیگری نیز در این هدیه ی ارزشمند هست و آنهم زیبایی و یکتایی سلیقه ی مهربد عزیز ماست در روایح ، که این بار روایحی را که خود میپسندد ، آن تعدادی که من تست نکرده ام تا کنون به خرج این زحمت هدیه و ارسال کرده است بر حقیر !

متشکرم مهربد عزیزم 😊

لیست بلند ارزشهای این هدیه ختم به اینجا نشود که هر کدام این دستریزها از دو جهت مهم دیگر نیز بر من ارزشمند است :

- دانشی که بر من افزاید

- عشقی که در هر شیشه همراه با عطر درون اش بر من افشانده و فرستاده است ☺

که با تست هر کدام و به محض باز کردن درب هر شیشه ، اول رایحه ی آن را دریافت میکنم 😊

از کیلومترها دورتر !

که رایحه ی آن نادر است و دستریز و ارسال اش از هر کس ساخته نیست و نشاید !

چقدر زیباست که در این خانه ، این تعداد فرشتگان جمع اند به توانایی انجام این کار بزرگ و نادر !

راضی کردن اش به اینکه بیش از یک میل بر من نفرستد حدود نیمساعت بطول انجامید و کلی دلیل و برهان صحیح آوردم و خواهش و درخواست کردم تا عاقبت به اکراه پذیرفت ☺

ایضا تعداد را که سرانجام زور ام به این رسید که اجالتا آن تعداد از عطرهای مورد علاقه ی خود را که من تست نکرده ام تا کنون ارسال کند تا فرصت بعدی انشاله اگر زنده بودم و عطرهایی که من نیز میپسندم و تست نکرده ام و در آرشیو او هست 😊

ابتدا که میخواست از تمامی ی عطرهای خود ، آنچه که دارد ، چه تست کرده باشم چه خیر ، هر کدام چندین میل ارسال کند 😁

یک شب ِتمام زمان برد تا اجالتا برسیم به این تعداد و این حجم 😁

مهربد عزیزم متشکرم 😊🌹❤

دوستان عزیزم صفحات عطرها را جهت هدایت راحت شما در جستجوی آنها پیدا کردم و در زیر قید کردم لیک از ۱۹ دکانت مهربد عزیزم این ۴ عطر در عطرافشان ما صفحه نداشت یا من موفق به یافتن نشدم :

- لطافه یارا سفید

- لطافه یارا صورتی

- لطافه پراید کاس الفائز سیلور

- اسپکتر گوست

تست روایح بهشتی خصوص نایاب ترین ِ ایشان که عشق 🌞 و مهر ❤ باشد نصیب همه شما باد انشاله

ارادت ها خدمت همه شما 🌹

شش رایحه ی زیبا از دوست عزیزمان جناب امیر علوانی دریافت کردم .

رایحه ی مهر که با روایح زیبا در هم آمیزد ، جسم و روح و ذهن ، همگی خوشبوی شوند !

یادآور بوی بهشت شوند !

درود بر تو امیر علوانی عزیزم .

بزودی ذیل صفحه ی هر عطر ، نظر خویش در خصوص هر یک خواهم نوشت در پاسخ به لطف منتهای شما .

تاخیر بدلیل سرماخوردگی ای بود که اینروزها همگی درگیر اویند با تاسف :)

عجب روایحی !!

این ها نشان از سلیقه ی به غایت ممتاز شما دارند آنهم در سن جوانی !

حال آنکه شک نیست بیست سال دیگر در قله ی عطور و معطریت خواهید ایستاد انشاله که در سن جوانی بهترین ها را به غایت سلیقه آزمایش میکنید .

زنده باد و نهایت قدردانی ی حقیر تقدیم به شما با احترام

:)

👈 🌹

این یکی از عطرهای قدیمی ست .

قبلا یک بار گذاشتم در عطرگرام لیک کامل و خوب نیفتاد .

انشاله این بار کامل نمایان باشد .

این هم در گوشی ام بود .

بوی فرشتگان لوس آنجلسی میدهد :)

قسمتمان نبود برویم ببینیم خدا چگونه فرشتگانی آنجا خلق کرده :)

لیک بویشان را شنیدیم :))

جناب اسعدی

عرض سلام مجدد

در ادامه ی گفتگو ذیل تصویر همین عطر حضرتعالی در عطرگرام ، این تصویر که در گوشی ام مثبوت بود تقدیم نگاه کارشناسانه ی شما شد .

نمیدانم این عطر در کدام یک از پنج کارتن بسته بندی شده ی عطرهایم هست . پیدا کردنش کمی سخت است از باب استعلام جمله ی مقیوده ی جنابعالی عطف جعبه .

اگر با این عکس موفق به تایید دقیق نشدیم مجبورم پیدایش کنم :)

یکی از وسواس های من این است که هیچ عطر فیکی را نمیتوانم در مجموعه ام تحمل کنم . اگر فیک باشد بلافاصله پس میدهم حتی اگر بیست سال گذشته باشد از خریدش و اگر مقدور نبود میبخشم .

رایحه اش را تست نکردم چون عطرهای مجموعه را هرگز تست نمیکنم بجهت جلوگیری از ورود هوا به شیشه .

خلاصه که بفهمیم انشاله که چیست :)

متشکرم

دوستان عزیزم سلام

این عکس زیباترین عکس من است و البته که زیباترین است در جهان برای هر اهل دلی ، که همانا تصویری از مهر است ، از عشق است ، از سخاوت است و از رفاقت ها که آیا زیباتر از این هم هست ؟؟

دوست عزیز تبریزی ام جناب موسوی دو بار اسانس اورجینال آونتوس و مولکول ۰۲ فرستاده با یک شیشه عطر مولکول ۰۲ روونا برای آزمایش کیفیت .

ایرج عزیزترین و دل بزرگ همه ی ما جیونچی پی را فرستاد که همه ی عمر دنبال رایحه اش میگشتم و بی خبر بودم . همین چند روز پیش هم آن عطر ناب و زیبا رایحه ی مونتانا را فرستاد که یکی از زیباترین های دارای نت تنباکوست در درای داون .

سرکار خانم هانی زیبا صورت و زیبا سیرت ما این ستِ بینهایت زیبای ترمه را به هدیه فرستاد !

ایرج روی جهبه ی عطر مونتانا نوشته : از سخاوت تو ، عطرافشان گلستان شد !!

شما ببینید چه کسی برای چه کسی این نوشته ؟؟ :)  سخاوت من یا سخاوت تو ایرج جان ؟؟ من فقط نام ام سخی بوده حال آنکه تو صفت ات و مرام ات و عمل ات این بوده عزیزم !

آیا ایرج چون مرا دوست داشته ، فقط برای من سخی بوده ؟ خیر ! دیدیم که همین کار را برای دوستی تازه مشرف شده نیز انجام داد !

اکنون نیز شاهد سخاوت جناب شاهین اسعدی بودیم !

میبینید دوستان عزیزم ؟؟ یادتان هست قبلا گفته بودم که هر کس به واقع اهل خوشبویی باشد اهل سخاوت و مهر نیز هست ؟ خصوص و خصوص هر چه باسوادتر در زندگی و معطریت ، سخی تر !

هییییچکس در این دنیا مزه و لذت این مهر را نمیتواند حدس بزند مگر اینکه چشیده باشد آن را ! الحق لذتبخش ترین است دریافت مهر از دوستان !

یک شعر آماده کرده بودم بر این عمل زیبای ایرج و موسوی که هدیه ی زیبای سرکار خانم هانی ی نازنین نیز رسید و اکنون مشغول تنظیمات جدیدم و انشاله بزودی ذیل همین صفحه تقدیم خواهم کرد  

هدیه دادن ، زیبا دلی میخواهد ، سخاوت و عشق و مهر میطلبد و هرکس که این کند معنی ی آن را به ضمیر چشیده است !

جناب موسوی و سرکارخانم هانی که دکتر اند و پرستار و مشغول بزرگترین خدمات اند بر خلق خدا و ایرج نازنین ما هم که دکتر محقق ماست و الحق هم حال ما را خوب میکند و هم سواد مارا افزون :)

سخی بودن سواد میخواهد ! به نام نیست ( مثل من ) بلکه به قلب است و فطرت و سیرت و صفت و همین است که چنان سخت است که از هر کس نشاید !

موسوی عزیزم ، ایرج بزرگوار ما و سرکار خانم هانی نازنین وجودتان پایدار انشاله و حضورتان مستدام که سنگ اول این بنای زیبا را شماها در این خانه ی پر گل و پر سخاوت گذاشتید و اولین گل این بوستان زیبا و معطر را شما کاشتید ! درود بر شما ! خداوند هر کسی را مامور به این کار نمیکند مگر فرشتگان مختص به خود را که این هنر در کالبد ایشان دمیده باشد !

خدا میداند که کوچکترین شکی ندارم که چنین فرشتگانی درین خانه بسیار داریم . خدا میداند که بارها از تسلیم آدرس منزل بر بسیاری از دوستان ممانعت کردم زیرا مقصود روشن بود !

فدای قلب های پر مهر و دستان سخی ی شما .

با عرض ارادت و تعظیم بر این بزرگی .

حقیر کوچک سخی !

آرمان عزیزم 

سلام جوان

ظرف ده دقیقه این عطر را ادغام کردم . ۱۰ میل اسانس خوب آونتوس دارد و ۷۵ میل بادی اسپلش آونتوس و ۱۵ میل هم ترکیبات دیگر .

پس از استراحت مثل اشک چشم زلال خواهد شد !

پخش و ماندگاری بسیار بهتر از بسیاری از عطرهای شرکتی ی بازار :)

میبینی سرش کمی خالی ست ؟ دوستانی کنارم بودند که نگذاشتند عطر استراحت کند و آماده شود ! داغ داغ اسپری کردند .

نظر آخر دوست عزیزم علیرضا اسدی کاملا درست است ، بسیاری از شرکت ها حتی همین کمترین را هم در دانش بزرگ عطرسازی ، بلد نیستند ! علیرضا درست میگفت برخی شرکتها حتی فرق آب دی یونایزد با آب معدنی و اثر و ردی را که در عطر باقی میگذارند را نمیدانند !

من در اطاق درست کردم و یک پاف زدم و دوستان در پذیرایی گفتند به به ! این چه بود ؟؟ و حمله کردند و  چندین پاف زدند و هر چه گفتم آقا بگذارید عکس بگیرم و بعد همه اش را بزنید صبر نکردند :)

اما این از نظر من عطر نیست :) هرچند که گفتم در پخش و ماندگاری از بسیاری عطور شرکتی ی بازار بهتر است !

عطر به آنهایی میگویم که یک هفته وقت میبرند پس از کلی آزمایش و تست و تحقیق رایحه و قدرت پرفورمنس از بهترین عطور و ترکیبات موجود . من با آب در عطرها میانه ی خوبی ندارم که اغلب عطور شرکتی ی بازار مملو از آنند ! هر چند به میزان مقتضی الزامی ست .

این مثل اسباب بازی ست اما چون قول اش را دادم تقدیمت کردم .

تمامی ی عطرهای زیر یک میلیون فرمولشان همین است و حتی درصد اسانس آنها پایین تر است ! 

آن اتفاقی هم که برای تو افتاد فساد نبوده است بلکه واکنش طبیعی ی ترکیب بوده است و چاره و قلق دارد .

آرمان عزیز و دیگر همه ی دوستان عزیزم ، انشاله روزی برسد که هر عطری را که دوست دارید یا بسازید یا براحتی و بدون کوچکترین مشکلی بخرید .

به امید آن روز :)

دوستان عزیزم سلام

الوعده وفا !

سی عطر از عطرهایی را که امسال ساخته ام تقدیم چشمهای زیبای زیبا بین شما میکنم .

من سالهاست که عطر میسازم ( ادغام ) . عطرها ترکیبات زیادی دارند و ساختنشان کار نسبتا سختی ست ، نیاز به تجربه ی زیادی دارد و این یک ذره تبحری که الان دارم به مرور زمان و آزمون و خطای بسیار شکل گرفته است .

مهمترینِ ترکیبات عطرهای من دو چیز است . اسانس و عطر ادغامی . برخی باید حتما عطر اصلی باشد و برخی را میتوان از مشابهین درجه ی کیفیت عالی استفاده کرد .

حال ممکن است بپرسید این چه کاریست پس ؟ عطر اصلی ؟ بله ! یک شیشه عطر اصلی را تبدیل به سه شیشه میکنم ( که یک شیشه اش طبق توافق مال خودم میشود ) اما به شهادت همه ی دوستانی که سفارش میدهند چندین برابر قویتر اند . برخی عطرها خود قوی هستند و اینجا بحث میزان ( میل بیشتر ) و قیمت کمتر پیش می آید . به ندرت پیش می آید که از عطر اصلی استفاده کنم لیک هر جا صلاح ببینم که لازم است ، انجام میدهم . هر عطر فرمول خود و اقتضای خود دارد .

البته مدتهاست دیگر سفارش قبول نمیکنم و به همه میگویم انشاله زمانی که مغازه باز کردم ، تا کنون ریالی دستمزد نگرفته ام و همین یک شیشه هم به اصرار دوستان برمیدارم . سرگرمی ی من است لیک چون هر کس یک بار به تعریف دیگر دوستان میبُرد و دیگر ول کن نبود ( !! ) و من هم کم رو و از آن طرف خانم ام ناراحت بود بابت زمان ، دیگر گفتم آقاجان فعلا دیگر نخواهم ساخت تا زمانیکه اگر خدای عزیزم خواست و دستور داد و عطرفروشی ای زدم آن زمان دوباره در خدمتم . مگر برای عده ای از نزدیکترین ها که آنهم شاید دو هفته ای یک عطر را دست بگیرم . به نظر من عطر اگر ارزان و قدرتمند در نیاید فایده ندارد . تمام ذوق من هنگام زمان شروع اینکار این بود که عطرهای خوب را قویتر و ارزانتر در بیاورم :)

خب تعریف از خود بس است که اگر خدای مهربان ام کمک نمیکرد و ملطوف اساتید بزرگوارم نبودم خودم به شخصه هییییچ نبودم و اکنون هم نیستم !

یکی از لذتهای من تزئین شیشه است :))   کار کودک درون ام است :)

قصد داشتم یک به یک معرفی کنم و بگویم هر شیشه کدام است و چگونه ساخته شده که دیدم مثنوی ی هزار من میشود ، گفتم همین قدر که بگویم چه عطرهایی هستند کفایت دارد که آن را نگویم بهتر است و یک بار توبه کرده ام که کسی پرسید و گفتم و نتوانست در بیاورد :)

فقط تعدادی نیاز به توضیح دارند :

آن ردیف آخر ( دورتر ) که چهار عطر هستند دو شیشه ی وسط ، راست آونتوس است که بهترین آونتوس من است که اورجینال وینتیج است و زحمت زیادی برای آن کشیدم و اکنون دل ام نمی آید مصرفش کنم :)) و چپ مولکول ۲ هست که اسانس اورجینال هر دو را دوست بسیار عزیزم جناب موسوی از تبریز به هدیه بر من فرستاده است که بابت این لطف و سخاوت اش بسیار متشکرم . ایشان خصوصیاتی روحانی دارد و جوان قابلی ست .

بجز آن یک آونتوس سه شیشه ی دیگر نیز بین اینها هست که هر کدام یک نت خاص مورد علاقه ام را بولدتر کرده ام . بجز اینها یک شیشه ی دیگر هم سه روز پیش به سفارش و خواهش خانم ام ( دوستانش گفته بودند هرچه میخریم مثل آونتوس های فلانی نیست ) درست کردم که در عکس نیست و اکنون در مرحله ی خواب است ! این عطرها همگی از خواب بیدار شده اند و سلام گفته اند :)

ردیف دوم از جلو ، آن شیشه ی آخر سمت راست : دوست و یکی از اساتید عزیزم که گفتم از مشتریان معروف آمواژ است که هرساله سفر میکند به آنجا و از طرف آمواژ هر چند ماه یک بار بسته ای حاوی ی کاتالوگ ها ، اطلاعات ، سمپل ها و تسترها دریافت میکند از آخرین سفرش به آمواژ برایم به سوغات آورده که اسانس خالص اینترلود خودِ آمواژ است که یک قطره اش برای یک ماه لذت کفایت دارد ! تماس گرفت و گفت : یا این یا دو شیشه اینترلود قدیم و جدید !  کدام ؟ گفتم این :) 

آن شیشه ی بالا سمت چپ ( کنار مولکول ۲ ) بلک افغانی ست که گرانترین بین همه ی عطور دیگر درآمده است و چندین برابر مدل اصلی قدرت دارد . آن شیشه ی حاوی ی عطر مشکی رنگ نیز دیگر بلک افغانی ست که نت شاهدانه در آن تقویت شده است . آن شیشه ی باریک هم پیور دیستنس ام هست که جریان دارد و دخل و تصرفی در آن نکرده ام :) 

اون ورساچ کوچولو هم خانم ام گفت بخاطر رنگ اش به درخواست من بگذار ، گفتم چشم :)

بدون ترتیب :

وان میلیون ، آونتوس ( ۴ شیشه ) ، مولکول ۲ ، بلک افغان ( ۲ شیشه ) ، تام فورد بلک اورکید ، تام فورد فور من ، دیور اوم اینتنس ، یاتاقان ، ترونی ، باکارات رژ ، اینترلود ، لالیک نوآر ، تق هرمس ، وان من شاو ( توپ ! ) ، ایو سن لورن لهوم اولتیم ، فیرس ، کوروس ، سناتور ، کرید گرین آیریش ، دیور فارنهایت ، تیری موگلر ای من ، دیور اوم اسپرت ، دانهیل دیزایر بلو ، پور ان اوم .

آخرین ها لهوم اولتیم بود که عالی شد و ترونی که کولاک درآمد لیک متاسفانه به دلایلی دیگر نمیتوانم چنین ترکیباتی که برای این ترونی استفاده کردم را پیدا کنم !

دانش های : شناخت عطرها ، نت ها ، ترکیبات عطر ، یافتن بهترین کیفیت مواد لازم ، پروسه ، چگونگی و ترتیب ادغام ، زمان و چندین فوت کوزه گری کمی این کار را سخت میکند ! اما !

اما عاشق جوینده ، بدون شک یابنده است :)

البته ای دوستان عزیز جوان ام ، نگران پیمودن این مسیر تنگ و تاریک ( امروزه اینگونه است ) عطربازی و عطرسازی نباشید ! همین که چند سال دیگر به مرحله ای برسید که تمامی ی عطور ماقبل را بشناسید و هر عطر جدیدی را که تست کردید بلافاصله تشخیص دهید که چیست و چند مرده حلاج است و در گروه خودش کجای لیست تراز نشسته است ، پس مسیر عطربازی ی شما به مقصد رسیده است :)

خوش رو باشید و خوش بو و از آن دو مهمتر ، خوش سو انشاله :)

با ارادت 

 

دوستان عزیزم سلام

این عکس برای من و پیرمردهای دیگر خانه یادآور خاطرات نوجوانی ست و برای جوانان هم جالب توجه است ازین باب که ببینند در دوره ی ما عطرها چگونه بوده اند .

پیرزن هم که نداریم الحمدلله درین خانه ! همگی بانوان این منزلگاه دخترانی جوان اند :) زیبایی شان که داستانی دیگر است !

تازه بدانید که این عطرها ، عطرهای نوجوانی ی ما نبود ! بلکه من که نوجوان بودم ( دوره ی راهنمایی ) این عطرها متعلق به دایی ی من بود . انواع این بامبوس ها را داشت . نوشته های هیچکدام فرقی نداشت لیک رنگهایشان متفاوت بود ! یک جورشان رنگش قهوه ای روشن بود که آن را خیلی دوست داشت و چندین شیشه از آن مدل اش را داشت . این دو را کمتر دوست داشت که به من رسید ! عطر آنچنانی ای نبودند احتمالا . چیزی از جعبه هاشان هم یادم نیست . اما !

اما همین بی نام و نشان های آن موقع هم عجب رایحه و عجب پرفورمنس و قدرتی دارند !

آن تیره هه رایحه ی تریاک در خود دارد و الحق عجب عطریست و آن یکی رایحه ی جنگلی دارد . بیشتر سرو و کاج و روایح سرخسی .

یک بار چند سال پیش مجبور شدم سه چهار میل رقیق کننده ی مخصوص درونشان بریزم چون کمی از حجمشان بخار شده و کاسته شده بود .

عطرهای قدیمی واقعا مزه ی دیگری دارند . جوان ها اگر موفق شوند پیدا کنند و تست کنند متوجه میشوند که چه میگویم ! پیرمردها که خود تجربه کرده اند :)

نه خبر دارم ساخت کجایند ( هرچند شباهت به انگلیسی ها دارند ) نه اینکه چه شرکتی این سری عطرها را زده است !

خلاصه که این عطر پدربزرگ هاست . پدر مادر من هم که شرکت نفتی بود از همین عطر میزد . شاید اصلا او برای دایی ام تهیه یا معرفی کرده باشد چون با انگلیسی های شرکت نفت دوست و مرتبط بود .

دوستان عزیزم تقدیم به چشمهای زیبای شما 

با ارادت

دوستان عزیزم سلام

عطر درون ِ منزل برای من از مهمترین هاست . خیلی خیلی بیش از عطرهایی که جهت خوشامد دیگران در بیرون از منزل استفاده میکنم . عطرها برای من سه دسته اند : عطرهای خودم ، که عزیزترین اند نزد من ، عطرهایی که در منزل استفاده میکنم و نزدیکان ام مخاطبین آنهایند همراه خودم و عطرهای بیرون از منزل . عطرهای خودم که تکلیفشان معلوم است ! 

عطرهایی که در منزل استفاده میکنید باید حائز شرایطی خاص باشند . اولا فصل ، اهمیتی ندارد چون در منزل دما همیشه ثابت است بنابرین نیاز نیست نگران فصول عطرها باشید . معمولا معتدل ها برای منزل بهترین کارایی را دارند . باید ملایم باشند ، این بسیار مهم است . ضمنا باید سلیقه ی ساکنین منزل در انتخاب شما ارجح باشد یعنی اگر اختلاف سلیقه در روایح دارید این نظر اهل منزل است که اهمیت دارد و این مورد بسیار در توفیق شما از هر باب اهمیت ویژه دارد .

من دوستدار بلک افغان ام لیک خداراشکر خانم ام از عشاق اوست ! او بیش از من به عطرهای قدرتمند علاقه دارد لیک هر دو معتقدیم عطور منزل باید ملایم باشد . چه در رایحه و چه در پرفورمنس .

خدا میداند که چقدر گشتم بین برندهای خوب و مطرح تا بلک افغانی ملایم بیابم که مناسب استفاده در منزل باشد . خودم دوست ندارم عطر ملایم بسازم و آنچه زحمت اش را میکشم باید از هر حیث قدرتمند باشد . عطرهایی که میسازم از جهت قدرت در عین لطافت معروفیت دارند .

هر چه بیشتر گشتم کمتر یافتم تا اینکه خیلی اتفاقی یک روز دوست فروشنده ای گفت : فلانی این عطر را تست کن و تشریح اش کن تا برای مشتری ها معرفی و شرح دهم . میدانید که دو نوع بلک افغان داریم . به زبان ساده یکی بر چوب و عود تکیه دارد و دیگری بر شاهدانه . این از نوع ِ دوم بود که اتفاقا خوشمزه تر است ، لطیف تر است ، ملیح تر است اما نوع ِ قوی اش باید مدتی از اسپری اش بگذرد . گفتم این عطر ایرانی ست ؟ گفت بله . برندی ایرانی ست . گفتم به درد فروش نمیخورد مگر دقیقا به منظوری که من دارم .

دیدم عجب عطر نازی ست این از جهت منظوری که من داشتم . از ابتدا تا انتها ملایم است . مطلقا تندی ندارد و از همه جالب تر این است که در قلب اش لاوندر و کمی صندل سفید کار شده است و یک تم ملیح صابونی نیز گرفته است . برای استفاده ی خانم هایی که علاقمند اند به بلک افغان عالی ترین است . سه پاف اش کفایت میکند اما برای بیرون از منزل حداقل پنج پاف لازم است . عود ندارد به آن معنی که در ذهن شماست ! عود اش بسیار خفیف است . این عطر مطلقا آزار ندارد ، سر درد زا نیست ، بسیار لطیف و دلنشین است و محال است دوستداران " رایحه " ی بلک افغان وی را نپسندند خصوص بانوان . پخش اش بسیار خوب است و ماندگاری ای ۸ ساعته بر لباس دارد و از همه مهمتر : خط بو دارد ! ردی زیبا از خود بر جای میگذارد و پس از خروج ، رایحه ی شما کماکان محسوس است . البته این برند از پس ِ این تعاریف بر نمی آید لیک جنس رایحه ، اینها را ممکن کرده است . چند شبی ست استفاده میکنم مثل همین الان که از رایحه اش مست شده ام ! چهار ساعت پیش سه پاف روی هم اسپری کرده ام بر زیرپوش ام روی جناق سینه و اکنون در مرحله ی طپش قلب است و ساعتی دیگر وارد درای داون میشود که زیباترین است . قیمتی ندارد ، حدود ۵۰۰ تومن و بی شک بیش می ارزد . شیشه اش شفاف است و مایع عطر قهوه ای ی شفاف است که البته این نوع خاص از بلک افغان ماده ی معطره ی روغنی اش قهوه ای ی سوخته ی مایل به سیاه است .

قصد ام تبلیغ این عطر نیست که شخصا اجالتا عطور ایرانی را شایسته ی اینگونه تمجید و تبلیغ نمیبینم لیک برای منظورهای خاص مثل منزل یا بانوانی که این رایحه را دوست دارند لیک به هر دلیل قادر به استفاده نیستند مناسب و الحق جوابگو ست .

بلک افغان ملیح و ملایم !

قصد ام از انتشار این عکس این است : به عطرهای درون منزل بیش از همه اهمیت دهید ! بیش از معشوقه های خویش در عطرها و بیش از عطرهای بیرونی . آرامش و جذابیت و عشق را میتوانید براحتی در منزل با انتخاب یک یا چند رایحه ی خوب حاصل کنید :)

ببخشید که طولانی شد . سعی کردم کامل عرض کنم :)

موفق باشید انشاله در این مهم 

دوستان عزیزم سلام

دیشب که بحث روایح عاشقانه ها کردم یادم به این عطر افتاد که اتفاقا عکس اش را در گوشی داشتم .

این عطر ویوارا پرفوم از امیلیو پوچی ست . ساخت سال ۱۹۶۵ میلادی ( ۱۳۴۴ خورشیدی ) ست که به سفارش مادربزرگ ده شیشه از سفر خارجه ی شوهر عمه ام به بلغارستان آمده در سال ۴۶ و دو شیشه به من رسید که یکی اش باز نشده است ( همین شیشه ) و یکی هم رو به اتمام است .

مادربزرگم در عطر بسیار وسواسی بود . و عطر به کسی نمیداد و محال بود کسی بوی عطر اش را ببوید و سراغ آن را نگیرد . میگفت هزینه ی خریدش با من و خریدش با شما ! میگفت عطرهای مورد پسند من در ایران نیست و میبایست از اروپا تهیه شود . هر کدام از بستگان که سفر خارجه میرفتند میدانستند بهترین هدیه برای مادربزرگ عطرهای خاص است و البته خودش هم سفارشات دقیق میداد از عطرهایی که برایش هدیه آورده بودند و مورد پسند قرار گرفته بود .

یادم است بچه که بودم مدام سر ام بر سینه هایش بود . بعدها که بزرگ شدم فهمیدم چرا ! علاوه بر زیبائی اش تن اش چنان معطر بود به روایحی عجیب که مرا چون کوالا مدام به او میچسباند :) ازین باب بشدت مرا دوست میداشت . خیلی گرمایی بود و گریزان از گرما و یک بار عرق اش از صورت به سینه چکید و با انگشت برداشتم و بوییدم ! چه بوی عطری میداد ! گفتم : مادر ، عرق ات را جمع کن در شیشه ای تا من به خود بزنم :) یادم هست که چقدر قربان صدقه ام رفت و مرا به سینه میفشرد ! مرا فرق میگذاشت با دیگران و درس ها به من آموخت . تا لحظه ی مرگ اش در کنارش بودم و آن اواخر چون دو دوست هم پیاله بودیم ! یادم هست کودک که بودم گوش چپ ام عفونت کرد و پزشکی نماند که آزمایش نکنیم ( ما اهواز بودیم و مادربزرگ کرمانشاه ) و مدام بدتر شد ، چندین هفته کارم گریه بود تا عاقبت جهت ویزیت مادر به  کرمانشاه رفتیم و ظرف دو روز چنان خوب شد که گویی هرگز مشکلی نداشت و همه ی دکتران ملتمسانه به دنبال تجویز اش بودند !

خدایش بیامرزد ، با سواد ترین بود ، دانا ترین بود و مهربان ترین . در چند چیز معروفیت داشت : طب ، شیک پوشی ، آداب و کلام ، روش ویژه و خاص تربیت فرزندان و معطریت . عاشق موسیقی و عطر بود . گلهای حمیرا را دوست میداشت خصوص گلهای شماره ی ۵۱۸ . عجیب است که شماره اش هنوز در خاطرم هست :)

زن خاصی بود و هم بسیار زیبا بود حتی تا لحظه ی مرگ . یکی از عکسهایش همراه با پدربزرگ ام در صفحه ی اینستاگرام ام هست . پدرش معروف ترین بود در کرمانشاه که لقب میزان دار ( ترازو دار ) داده بودند مردم ، تمامی ی مشکلات بزرگان شهر توسط او حل میشد و معتقد بود پسران اگر درس نخوانند مهم نیست ، شغل مرا ادامه خواهند داد لیک دختران باید درس بخوانند و این در آن سالها استثنا بود !

مادر عطرهای زیادی داشت و به تنها کسی که عطر میداد من بودم . از کودکی دیوانه ی روایح بودم ! این عطر را خیلی دوست میداشت و چند بار به سفارش برایش آوردند .

و اما این عطر :

حیف باشد که دیگر چنین روایح و چنین عطرهایی تولید نمیکنند . نه مواد اش هست ، نه دیگر حوصله ی این زحمات را دارند و نه دیگر میتوانند به قیمت بفروشند ! قیمت تمام شده اش بسیار زیاد میشود اکنون و توجیه اقتصادی ندارد .

امیلیو پوچی که یکی از بزرگان است . مایل بودید سرچ کنید و مطالعه کنید .

ویوارا پرفوم تولید امیلیو پوچی ۱۹۶۵ م . ایتالیا . چایپر سبز

تاپ : آلدهید ، برگاموت ، گالبانوم ، سرو ، روایح سبز ، هلو

هارت : یاسمین ، سوسن سفید ( زنبق ) ، رز ، گل میخک ، یلانگ یلانگ

بیس : امبر ، بنزوئین ( صمغ بلسانی ، لوبان ) ، چرم ، خزه ، نعناع هندی ، صندل وود ، وتیور ، درخت مرمکی ( کندر )

چه بگویم ازین عطر ؟؟ چه فایده ، که دوستان عزیزم نمیتوانند تهیه کنند و لذت ببرند اما دیدن و مطالعه اش هم ضرر ندارد . شاید در برخی سایت های خارجی هنوز هم باشد و بتوان خریداری کرد . از خاص ترین ها و پرکیفیت ترین هاست . یاس اش بی نظیر است ، تکرار ندارد از زیبایی و لطافت . این عطر هم عاشقانه است و هم کاریزما دارد بر تن زنان کم تکرار . زیرش یک لیبل بزرگ دارد که با تلسکوپ هم نمیتوان خط ریز اش را خواند ! هفده خط توضیحات دارد که معلوم نیست چیست :) یادم هست جعبه ای بزرگ و زیبا و خوش رنگ چوبی داشت و یک دفترجه ی توضیحات که متاسفانه من ندارم .

معرفی ی این عطر ، بیشتر تجدید خاطره ای از مادربزرگ و مادربزرگ ها بود . زنان آن دوران و عطرهایشان !

دوستان عزیزم خصوص خانم ها بدانند که برای فرزندان و نوه هایشان ماندگار خواهند بود بواسطه ی معطریت و دانش !

تقدیم به همه ی شما با مهر .

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir