نظرات | Sea Of Ash
ترتیب نمایش
دوستان گول اسم و رنگ و برچسب زنونش رو نخورید. به خصوص آقایون حتما تستش کنید. من امروز اتفاقی با این عطر روبرو شدم و دو بار تستش کردم و میتونم بگم کاملا یونی هست، حتی بیشتر مردونه! اگر آقایون میتونن تام فورد بلک ارکید رو استفاده کنن، که من شخصا گاهی در روز های خنک بهار و پاییز استفاده کردم، این عطر رو خیلی راحت تر میتونن حتی در روزهای زمستان هم استفاده کنند. حالا شاید برای شب های سرد زمستان یه کمی ملایم باشه.
باید بازم تستش کنم تا بتونم نظر جزئی تر بدم اما بطور کلی میتونم بگم شیرینیش کمه و بر خلاف نامش گلی هم نیست، رایحه شرقی چوبی - ادویه ای داره منتها جنبه ادویه ای غالبتره. البته اصلا تند نیست عطر و لبه های تیز نداره. در جواب دوستی که بالا پرسیده بودند میتونم بگم که بوی دارچین و جوز اصلا تند و غالب نیست و خیلی حساب شده و شمرده از opening به سمت middle notes و dry down میره. حتی بوی امبری هم بیشتر ازش استشمام میکنید تا چوب، که خب به همین خاطر میگم یونی هست. فکر کنم اصولا عطر های زنونه چوبی نیستن آنچنان. البته خیالتون رو راحت کنم این کار یونیه. کاملا خط بو داره. پخش و ماندگاری هم خیلی خوبه. قیمتش که این روزا فضاییه و در مورد خریدش صحبتی ندارم! منتها حتما تستش کنید، به خصوص آقایون. یه نکته جالب بگم. من این عطر و تام فورد Noir de Noir که یونی هست رو روی دو دستم زدم و از آقایون و خانم ها پرسیدم کدوم زنونه و کدوم مردونست. در مجموع بگم شاید اوپنینگ تام فورد کمی مردونه تر باشه، اما بعد کذشت زمان کمی Noir de Noir رو زنونه تر و این کار رو مردونه تر میدونستند! به نظرم علتش رز و زعفران در تام فورد باشه که با گذشت زمان غالب میشن. در مجموع برای آقایون بالای 30 و خانم های بالا 35 فکر کنم مناسبتر باشه. خانم ها در زمستان به خصوص شب های سرد فکر کنم استفاده کنند بیشتر لذت ببرند. حتما با تیپ رسمی استفاده کنید این کار رو. بخصوص آقایون با کت و شلوار تیره و کراوات و پیراهن قرمز یا زرشکی. ترکیب خیلی خوبی میشه برای مهمانی های رسمی.
9 تشکر شده توسط : آیدا نهان
این عطر دوست داشتنی مدت های مدیدی نایاب بود بدلیل توقف تولید اما خوشحالم که میبینم الان اینجا موجود شده! منتها نمیدونم عطرافشان EDT داره یا EDP؟
اگر مدیر محترم این مورد رو ذکر کنند ممنون میشم. و اینکه آیا موجودیش محدود و بی ثباته؟

در سال 2001 این عطر با غلضت EDT تولید شد. بسیار خوشبو، خوش ساخت و ارزشمند و بعد از توقف تولید و نایاب شدنش خیلیا حسرت خوردند. تو ایران با قیمت های نجومی بعضی فروشگاه ها ادعا میکردن میتونن تهیه کنند، که خب من اطمینان نکردم و نهایتا تابستان 2018 از آلمان با قیمت حدودا 35 یورو تهیه کردم. الان هم EDT این عطر خیلی کمیابه اما اگر خوب بگردید هنوز یکی دو جا هستن خارج از ایران که دارن EDT رو، منتها حداقل 500-600 هزار تومن هزینه برمیداره براتون فقط خرید اینترنتیش.

البته سرچ که کردم دیدم که خارج از ایران نسخه EDP این کار به وفور با قیمت مناسب پیدا میشه. وضعیتش in production اعلام شده. گویا لالیک شروع کرده و داره نسخه EDP این کار رو دوباره تولید میکنه. از 19 دلار در سایت های تخفیف دار هست تا 115 دلار در سایت لالیک. منتها عموما تو بازه 20 تا 25 دلار میفروشنش. (فقط قیمت اینترنتی. هزینه ارسال جداست.)

از دوستانی که EDT و EDP اینکار رو تست کردن میخواستم خواهش کنم نظرشون رو بگن در مورد کیفیت و ساختار رایحه و همچنین پخش و ماندگاری این دو کار در مقایسه با هم.
اگر کادر عطرافشان هم در این مورد اطلاعاتی دارند ممنون میشم در اختیارمون قرار بدن، حالا چه در پاسخ این کامنت و چه در توضیحات عطر.

با سپاس
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
نسخه ادو تویلت می باشد (محدود است)
من این عطر رو دو ماه پیش مجددا گرفتم. الان سه شیشه ازش دارم. اولی بیش از سی سال پیش خریداری شده. و دیگری رو 10-12 سال پیش گرفتم. کیفیت هر سه شیشه خیلی خوبه. هر سه رو کنار هم تست کردم در یک بازه چند ساعته و بر خلاف دوستان دیگه مشکلی با کیفیت رایحه و همینطور پخش بو و ماندگاری نداشتم. با این قیمت مفته اما حتی با قیمت سه برابر این باز هم کاملا ارزش داره. تغییرات کمی داشته که تو همین صفحه کمی پایینتر تو نظرم بیشتر توضیح دادم.
4 تشکر شده توسط : بابک خ اسنودن
ممنون از پاسختون Perfime&m عزیز.
البته فکر کنم یه اشتباهه پیش اومد سر تشابه اسمی.
عطری که شما به درستی نام بردید یعنی Ambre Nior Adnan B ساختار بویاییش با این عطر طبق آنچه عطرافشان ثبت کرده متفاوته. نت هایی که برای این عطر ثبت شدن عینا مثل Dior Ambre Nuit هستند. اگر شما تو همین سایت Ambre Nuit رو سرچ کنید هم این عطر رو پیدا میکنه هم عطر دیور رو. که هر دو عطر های دارای ساختار خطی هم ثبت شدن با نتهای یکسان.
البته در تایید صحبت شما هم باید بگم شیشه این عطر بسیار شبیه Ambre Nior Adnan B هست، و شباهت کمتری با دیور داره، در حالی که نت هاش اینجا کاملا مشابه Dior Ambre Nuit ثبت شدن که خب این یه مقدار گیج کنندست. ممکنه هم سخن شما درست باشه و نت ها اینجا اشتباه ثبت شده باشن. اگر شما هم این کار و هم عدنان بی رو تست داشتید لطفا بگید که عطرافشان تصحیح کنه ساختار عطر رو.

از کادر عزیز عطرافشان خواهش میکنم یه پیگیری داشته باشن در این مورد که اگر اشتباهی هست تصحیح بشه. با تشکر از پاسخ مدیر.
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب
لطفا در صورتی که تست کردید اطلاع دهید
یه سوال از کادر عطرافشان و همینطور کسانی که این عطر رو تست کردن. رایحه این کار چقدر به عطر اصلی که با همین نام از برند دیور هست نزدیکه. فرگرنس وورلد وقتی مشابه عطرهای مطرح رو میسازه گاهی شیرین کاری میکنه و چیزای دیگری هم اضافه میکنه بهشون. اما در این مورد هیچی اضافه نکرده. برام جالبه که بدونم چقدر این کار نزدیک در اومده. چون عطر اصلیش کار خیلی خوبیه گویا، که من هنوز نشده تستش کنم.
پاسخ مدیر : سلام عرض ادب تست نداشتم
دوست عزیز، شنل انتیوس یک عطر کاملا کلاسیکه اما دیور هوم اینتنس کار مدرن تریه، شاید بهتره بگم جدیدتر. کاراکتر عطر ها هم متفاوته البته. اگر به صفحه شنل انتیوس سر بزنید دوستان خیلی خوب توضیح دادن. بستگی داره با چه هدفی میخواین خرید کنین و عطر بزنین. به نظر من با دیور بازخورد عمومیه بهتری میگیرید و همه پسندتره. اما من شخصا شنل انتیوس رو انتخاب میکنم. این بازخورد رو نداره اما عطر بهتریه از نظر کیفیت رایحه و ساخت. البته شنل رو باید از یک فروشگاه مورد اعتماد بگیرید و بدون تست اصلا نخریدش. ممکنه خوشتون نیاد. و اینکه این دو عطر هیچکدوم مناسب فصل گرم نیستند. در پاییز و زمستان استفاده کنید بخصوص شنل رو.

گرلن وتیور و تام فورد گری وتیور هر دو عالین و ارزش خرید دارن، و برای تابستان مناسبند هر دو. البته این روزا که کلا عطر خیلی گرونه. ایکاروس عزیز تو همین سایت مفصل در موردشون نوشته در صفحه یکی از کارهای Creed و در مورد وتیور و انواعش هم کامل توضیح داده. توضیح بیشتری لازم نیست به نظرم. فقط دقت کنید که اگر تام فورد گری وتیور رو میگیرید حتما EDP و ساخت امریکا باشه. تولید سویس کیفیتش پایینتره.
1 تشکر شده توسط : محمدرضا نگارستان
پاسخ به سیاوش

به نظرم افراد مختلف میتونن از یک عطر برداشت های متفاوتی داشته باشند به فراخور شرایط و توانایی حس بویایی، کاراکتر، حافظه و وسعت تجارب بویایی، تربیت شده بودن حس بویایی، و حتی شرایط روحی روانی در هنگام تست، و البته فاکتور های دیگه. به شخصه شاعد بودم که افرادی یک عطر رو در مقاطع زمانی و شرایط متفاوت، به شکل های کاملا متمایز توصیف کردند.

درست استشمام کردید بوی خیار رو. این بو رو گویا از ترکیب برگ بنفشه (معمولا در middle note) و مرکبات (در top note) ایجاد میکنن. مشابه همون اتفاقی که در دیور فارنهایت میفته.

البته جلوی ایکاروس عزیز درس پس میدیم. فکر کنم ایشون به تفضیل جایی توضیح داده این مطلب رو.

پایدار باشید
1 تشکر شده توسط : میر
من همین امروز این کار و lux رو تست کردم. اما اتفاقی و گذرا تر از این بود که فعلا بتونم نظر دقیقی بدم، بنابراین بطور کلی حساب کنید رو نظرم.

ماندگاری هر دو کار بالاست.
رایحه هر دو خاصه.
پخش بو متوسط به بالا.
هر دو کار گرم هستند بیشتر.

بالاخره ساخته دست هنرمند مونا دی اوریو هستن. جالبه که بدونید Patchouli Boheme از Laurent Mazzoni (LM Parfums) هم ساخته ایشونه طبق گفته ایکاروس عزیز. که عطر بینظیریه.

این کار اصلا خنک نیست، گرمه یه جورایی. پیشنهاد میکنم سایت اصلاح کنه. چوبی-ادویه ای، و همچنین گلی و چایپر و تا حدی رزینی اگر اشتباه نکنم.

اما lux متفاوته، اون گلی تره و شاید تا حدی هم امبری به نظرم اومد.

هر دو یونیسکس هستن و میتونید استفاده کنید، منتها کاراکتر Vetyver بیشتر مناسب آقایونه، و lux زنانه تره. البته هیچکدوم عطر روزمره نیستند. بیشتر شخصیند به نظرم.

من vetyver رو بیشتر خوشم اومد.

تشریف ببرید خیابون وزرا. خوشبختانه یکی از فروشگاه های بزرگ و شناخته شده هر دو کار رو باز داره و میتونید تست کنید. قیمتشونم اگرچه بالاست اما بازم در مقایسه با مارکت جهانی و قیمت این روزای ارز مناسبه.
در تهران کمیابند این دو کار. فرصت تستشون رو از دست ندید. اگر خریدید مدتها ازشون لذت خواهید برد.
دوست عزیز بدون جبهه و با احترام باید بگم که در ترجمه نام عطر و ربط دادن اون به nigga و بحث سیاه پوستی و این صحبت ها اشتباه کردید. و چون اینجا بخاطر علاقه به عطر و یادگیری بیشتر از هم هستیم، این رو بر اساس تجربه حاصل از 16-17 سال تدریس و 10 سال ترجمه و 7-8 سال مطالعات زبانشناسی از جمله ریشه شناسی کلمات انگلیسی (Etymology) و در کنار اون قدری یادگیری زبانهای اسپانیایی، فرانسه و ایتالیایی بواسطه این مطالعات خدمتتون عرض میکنم.

بله nigra رو در دیکشنری هایی مثل free dictionary یا urban dictionary به معنای مصطلح "کاکا سیاه" کلمه ای توحین آمیز برای اطلاق به یک سیاه پوست معنی کردن که ممکنه حاصل تلفظ degenerated و به هم ریخته ی nigga و negro باشه، و طبیعتا nigga و negro در انگلیسی معاصر کاربردی مشابهش دارند. اما این تنها یک کاربرد معاصر و تا حدی غیر رسمی این کلمه هست. میتونم با اطمینان بگم که فیلیپو سورسینلی ایتالیایی با دانش و تسلط مناسب به هنر، فرهنگ، ادبیات و فلسفه، و علاقه به تاریخ و ادبیات و فرهنگ و هنر گوتیک و همچنین فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ ایتالیا و بخصوص دوران باستانش که میشه امپراطوری رم، نمیاد اسم عطری که خلق کرده رو از انگلیسی معاصر و غیر رسمی بگیره. خب پس nigra از کجا میاد و یعنی چی؟

ریشه nigra در New Latin هست (زبان لاتین جدید) و اصالتا از nigreos در لاتین میاد به معنی سیاه. ممکنه کاربردی در متون جدیدتر لاتین و در نتیجه قدیمی تر ایتالیایی داشته، و سورسینلی از اونجا استفاده کرده.
Rosa Nigra رو در ایتالیایی یا لاتین جدید میشه خیلی ساده و دقیق "رز سیاه" معنی کرد. کاربرد حرف a در انتهای صفت و موصوف یعنی این عبارت مؤنث است. و اتفاقا کاراکتر این عطر هم بیشتر زنونه هست تا مردونه، علیرغم یونیسکس اعلام شدنش. خود سورسیتبی هم خوب متوجه این نکته بوده.

سیاه در سه تا از زبانهای با ریشه لاتین یا نزدیک به لاتین، این کلماته (اونهایی که دو کلمه هستن به ترتیب مذکر و مؤنث):
اسپانیایی : negro و negra
ایتالیایی: nero و nera
فرانسه: noir و noire

و در مورد کاربرد معاصر این دست کلمات در انگلیسی که البته یک مبحث کاملا جداست: خب طبیعتا negro و بعدش nigger و بعد از اون nigga (سیر تغییر کلمه در انگلیسی معاصر) ریشه در اسپانیایی داره به معنی سیاه. کلمه ای که بطور عامیانه برای سیاه پوستان استفاده میکردند. زبان اسپانیایی در قاره امریکا اکثرا زبان اول یا دومه در کشور های مختلف. و خب میدونیم که اکثر این سیاه پوستان برده بودند و از طرف سفید ها مورد توهین و آزار قرار میگرفتند. به همین دلیل هم هست که این کلمه براشون توهین آمیزه اگر یک سفیدپوست بکار ببره. ولی بین خود سیاه پوستان مشکلی نداره.

دوباره برگردیم به عطر: تفسیر شخصی شما در ادامه نوشته و سایر موارد محترمه و من هم از خوندنش چیزی یاد گرفتم. خب البته اگر rosa nigra رو رز سیاه هم در نظر بگیریم مطلب شما رو به هم نمیریزه.

اما در مورد خود عطر. من Lavs و Opus 1144 رو دارم خودم و بسیار دوست میدارمشون. اتفاقا rosa nigra رو همین امروز مجددا گذرا تست کردم. به نظر من علیرغم اشتراک برخی note ها کاراکتر رزا نیگرا با اوپوس 1144 بسیار متفاوته. اوپوس و لاوز بیشتر مردونه هستن در حالی که رزا نیگرا بیشتر زنانه. رزا نیگرا عموما گلی هست و در ادامه کمی چوبی و مشکی میشه. اما اوپوس بیشتر ادویه ایه با محوریت و بر پایه وانیل. اوپوس خیلی کم گلی هست. بیشتر تم شرقی داره و یه جاهایی هم مشکی و یه کمی چوبی چرمی میشه. هر سه عطر های بسیار خوبی هستند و یونیسکس، اما من شخصا ترجیح میدم لاوز و اوپوس رو استفاده کنم و هر از چند گاهی برم رزا نیگرا رو تست بو کنم.

امیدوارم مفید بوده باشه.
پایدار باشید.
15 تشکر شده توسط : هاشم پور fafa
خب شیشه سوم رو هم خریدم. از نظر کیفیت و ساختار عطر تفاوتی با اونی که 10-12 سال پیش گرفتم نداره و بسیار راضیم ازش! هر سه شیشه رو برای مقایسه در سه نقطه از دست زدم و توی یه بازه 2-3 ساعته بو کردم. شیشه دوم و سوم یکی هستن اما ممکنه این عطر 15-20 سال پیش کمی ریفورموله شده باشه. شیشه اول که بیش از سی سال عمرشه تفاوتش محسوسه. 10 سال پیش هم این تفاوت رو با مقایسه شیشه اول و دوم حس کردم اما نه به شدت امروز. البته ناگفته نماند که قدرت Base Note بخاطر عمر بالای شیشه اول بیشتره طبیعتا. منتها دقت و شامه من هم پیشرفت داشته. میتونم بگم این عطر در طول زمان ممکنه از وجه پودری و ادویه ایش کمی کاسته شده باشه و به وجه چوبی و فوژه اون اضافه شده باشه اما در 10-12 سال گذشته تغییری محسوسی نداشته.

در هر حال هنوز بسیار دوست داشتنیه. کلاسیکه نه قدیمی. اصیله اما نه سنتی.

اگر اشتباه نکنم، شیشه این عطر از روی گالن بنزین ماشین های بزرگ شاسی بلند طراحی شده. گالن هایی که روی در عقب نصب میشدن. این طراحی تمام شیشه های عطرهای اورلان هست. اما کاراکتر دریک به این از همه نزدیکتره و اگر اشتباه نکنم این طرح با این مدل در سال 1978 شروع شده. اشتباه نکنید این عطر با وجود کلاسیک بودن و رایحه بینظیرش، یک کار رسمی نیست اما اون رو باید با تیپ های غیر رسمی یا نیمه رسمی شق و رق پوشید. چون بسیار مردونست، اصلا لطیف نیست. خیلیم مؤدب نیست، و در ساکت ترین حالتش مرموزه. علی رغم اینکه هنوز بسیار پربازخورده (مثبت و منفی)، برای بازخورد گرفتن از خانم ها سراغش نرید، حتی اگر دوسش داشته باشن. این عطر تنهایی های یک مرده، مردی که پلید نیست اما دیگه آدم خوبه داستان هم نیست. یا در اجتماعی ترین حالتش گرد هم آمدن های مردونه دوستان قدیمی.
یک شاهکار جذاب و جاودانه.
2 تشکر شده توسط : Omid اسنودن

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir