AMOUAGE - Beach Hut Man

آمواج بیچ هات من

مردانه
کد کالا : ATR-37809
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی معطر
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : آمواج
کشور مبدأ : عمان
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-37809
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 260
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
12,950,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    28
  • نمی پسندم
    13
  • - 25 سال
    4
  • + 25 سال
    23
  • + 45 سال
    6
  • روزانه
    29
  • رسمی
    4
تعداد رای های ثبت شده : 172
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

چه زمانی یک عطر ساحلی چیزی فراتر از بوی ساحل را به همراه خواهد داشت؟ وقتی که این عطر توسط آمواج تولید شده باشد و بخشی از مجموعه جدید، ابتکاری، نوآورانه و خیره‌کننده آنها باشد. بیچ هات من که به کالکشن میدنایت فلاور تعلق دارد، صرفاً یک عطر شور و آبزی‌ـ‌دریایی نیست، بلکه چنان‌که کریستوفر چانگ (مدیر بخش خلاقیت‌های هنری آمواج) می‌گوید: «ماجرای یک شعر معطر و رنگین‌کمانی در این عطر شکوفا می‌شود که شبیه به یک باغ بکر در کنار یک کلبه ساحلی است». این توصیفات به زبان ساده چه معنایی دارند؟ معنایش این است که بیچ هات من به اندازه‌ای مساوی از جلوه‌های اقیانوسی و ترکیبات سبز استفاده می‌کند تا عطر مردانه کاملا هیجان‌انگیز و منحصربه‌فردی شکل بگیرد که به اندازه‌ای برابر هم شما را به هیجان می‌آورد و هم آرامش‌بخش است.

شروع نشاط‌آور بیچ هات من که از شادابی نعناع، لطافت شکوفه پرتقال و تلخی صمغ گالبانیوم سرشته می‌شود، پیچیدگی خاصش را با همان اولین افشانه‌ها به سطحی انفجاری می‌رساند. سویه نمکی و ادویه‌ای خس‌خس هم به اندازه‌ای مساوی تداعی‌کننده اقیانوس و باغ‌ها است، درحالی که جلوه سبز و وحشی خزه در کنار پیچک و سویه خاکی‌ـ‌زمینی نعناع هندی به خلق بافتی غنی و مردانه در نت‌های پایانی منتهی شده است که همراه با نت‌های چوبی خشک تا ساعت‌ها ماندگاری دارد. بیچ هات من که در فضایی بهشتی کنار اقیانوس زاده شده اما به اندازه کافی برای فضای قصرها هم پیچیده و هوس‌انگیز است، عطر مردانه تاثیرگذار و جدیدی را به شما هدیه می‌دهد که به نظر ما سرنوشتش این است که در رده بهترین عطرهای آمواج قرار بگیرد.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند آمواج
عطار الیز بنت
طبع خنک
سال عرضه 2017
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ عمان
مناسب برای آقایان
مناسب فصل تابستان
اسانس اولیه نعناع ، صمغ گالبانیوم، شکوفه پرتقال
اسانس میانی خزه درخت بلوط ، خس خس ، پیچک
اسانس پایه نعناع هندی ، صمغ درختچه مر، روایح چوبی
نمره کاربران
Beach Hut Man-آمواج بیچ هات من
رایحه
8.2
63 رای
ماندگاری
8.8
63 رای
پخش بو
8.6
63 رای
طراحی شیشه
8.7
63 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند آمواج
اخبار برند آمواج
عطرگرام
نظرات کاربران (36 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
درود بر همه عزیزان
رفته رفته جبهه هوای گرم بر زیباترین جغرافیای عالم گسترده شده و داریم وارد فصل گرما میشیم توی تقویم عطربازی الان بهار ما عطربازاست از لانچهای کهنسال برندهای ریشه داری مثل گرلن،دانهیل،آرامیس و ایوسن لورن و غیره که شروع کنیم میرسیم به پرچمداران معاصر اونتوس،بلوشنل،ال اینستنته افسانه ای و بدون تکرار،کول واتر بی ادعا و کالسکه سوار فرانسوی یا همون تق هرمس و باز اگر بیایم سراغ جدیدترها میشه از لانچهای خوب لوبین،الفکتیو،سری فوق العاده مدیترانو از دی پارما یا غول مرحله آخر مگاماره بزرگ هم نام ببریم
به عبارتی زیباترین خاطرات ما با عطرهای خنکی بوده که یجورایی همیشه هم در زمره بهترین ها بودند
اما دوست دارم از یکی از بهترینها بنویسم
آمواج بیچ هات…
ماه رمضان بود ساعت ۱۱ سخنرانی داشتیم ۹ صبح اماده بودیم و البته هنوز وقت بود توی فروشگاه بزرگی اولین بار باهاش روبرو شدم دو پاف روی مچ کافی بود که تا بعد از ظهر تا چند متر هرکس رد میشد میپرسید این بوی عطر مال کیه؟
برگشتم منزل و پس از استراحت اهل خانه گفتند تا بحال عطری به این قدرت نداشتی جالبه رختخواب از این دوپاف که من به مچم زده بودم غرق در رایحه بیچ هات شده بود و من همون شب اقدام به خریدش کردم و تا اخر هم استفادش کردم در مورد رایحه در عطرگرام خواهم نوشت اینجا صحبتم در مورد ریفرموله هست
بصورت اتفاقی بچکد ۲۱ را خریداری کردم جعبه باز بود ولی غل و غش نداشت اصلی بود پرفورمنس این عطر نسبت به بچکدهای قبلی ۵۰ درصدی افت کرده من همون دو پاف را امتحان کردم اما نه رختخوابی غرق در رایحه عطر شد و نه خانواده اعتقاد داشتند این قویترین عطر مورد تست بنده هست ولی هنوز هم در زمره عطرهای خیلی خوب در پرفورمنس هست و من با همون دو پاف روی مچ حدودا تا ۲۴ ساعت رایحش رو روی دستم حس میکردم و تا ۵-۶ ساعت تا فاصله یکی دومتری ازش بازخورد هم گرفتم البته لازمه عرض کنم اعداد و ارقام برای ورژن های قبلی هم تقریبا همین بود ولی شدت رایحه بالاتر بود و شعاع پخش بیشتری هم داشت در مجموع هنوز هم عطر قدرتمندیه بسیار کلاس بویایی و آکورد بندی بی نظیری داره باکس و شیشه محشری داره و از خرید بچکد جدید هم راضی هستم
بطری های جدید نام BEACH HUT روی شیشه عطر درج شده و نمونه ریفرموله هم همینها هستند بطری های قبلی این نشان را روی شیشه عطر ندارند و طبعا ارزش خرید بالاتری دارند
خوشبختانه برند آمواج الگوی خیلی از برندهای دیگه شده و برخی برندها که سابقه کوبیدن و منهدم کردن لانچ بینظیر و تکرار نشدنی مثل هوم اینتنس را توی کارنامشون داشتند الان این بلا را سر دیور هوم پرفیومشون نیاوردند و ۱۰۰ میل های جدیدشون درست مانند بیچ هات ریفرموله شدند
حتما بیچ هات ارزش تست را داره وبه همه عزیزان توصیه میکنم در هوای گرم تستی ازین شاهکار داشته باشن
درپناه حق…
18 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
44 تشکر شده توسط : پارسا نیا علی
سلام , تو شش ماه دوم چطوره این عطر؟
17 تیر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Perfumex بابک

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
اواخر تابستان من تست هایی از این محصول امواج در شرایط مختلف داشتم، کیفیت نت ها به تنهایی عاملی بود که باعث شد این تست ها و کنجکاوی ها منجر به خرید بشه! اولین بار ساعت 8 صبح دو اسپری روی مچ دستم زدم و تا ساعت 7 بعد از ظهر رایحه کامل احساس میشد، مثل اینکه تازه اسپری کرده ام. به خاطر داشته باشید که این یک ترکیب معطر تابستانی هستش و باید حدود شش ساعت پیش تبخیر می شد. چه عطر خوبیه! اگر بخوام تشبیه کنم این عطر یک ترکیب آروماتیکی- فوژه بدون اسطوخودوس و سایر عناصر سنتی مربوطه هستش، بسیار گیاهی و خاکی بدون اینکه خیلی سبز یا متراکم باشد.بطور کلی هر عطری از این برند به زیبایی و با سرعت خاص خودش رو باز میکنه و نشون میده فقط قدری صبر و وقت لازم داره. به هر حال استفاده از امواج بیچ هات یک تجربه منحصر به فرد بود برام و من حاضر شدم برای اون هزینه کنم و فکر کنم ارزشش رو هم کاملا داشت.
05 اسفند 1402 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : حمید Mahyar

وقتی یکی از دوستان راجع به اینکه عطرهای تابستانی چرا صاحب یک کاراکتر و شخصیت مستقل نیستند سوال پرسیدند در پاسخ گفتم که چرا. وجود دارند این عطرها اما مشخصا بازار عطر های تابستانی در قبضه ی چند کشور هست که مرکبات رو کماکان با روند سنتی پیش میبرند. و مثال زدم از کشورهای دیگری که مرکبات درشون عنصر اصلی عطر نبوده و هر زمان به سمت مرکبات رفتن برداشت های متفاوتی ارائه کردن. یکی از اونها برند هلندی Ritual بود. الیز بنات از اون دست افرادی هست که عطرسازی رو تخصصی پی گرفته و در Ritual استعدادهاش رو نشون داد.. الیز مدرکی معادل با دکترای تخصصی عطرسازی از فعمنیش داره. اما این مهم نیست. الیز شاگرد اول کلاس های فرمونت هست . همین یعنی اینکه الیز رو در سواد عطرسازی به راحتی در حد بزرگان عطرسازی جهان بزاریم بی اینکه هیچ عطری ازش بو کرده باشیم. الیز اهل جنوب فرانسه ست و بایستی مرکبات رو از اسمش بهتر بشناسه اما برخلاف روند کلاسیک عطرسازی فرانسوی دید شخصی و گلوبالی راجع به مرکبات داره و به خوبی مرکبات رو بعنوان یک حاشیه لازم درون عطرهاش حفظ میکنه. امسال دومین سالی هست که الیز وارد مارکت شده و خب هنوز نیومده دو تا شاهکار ساخته. و با اون رزومه درخشان کاری کرده که چانگ به درستی اجرای تفکراتش رو از زاروکیان و تیم همراهش پس گرفته و اجرای کارهاش رو به یک هماهنگی تیمی و بدون حاشیه تبدیل کرده و از گروهی کار بلد ، حرفه ای ، با سواد و به شدت دوست داشتنی داده. این کار از امواج با چوبینه ای اوکموس و نعنا شروع میشه. سطح خشک اما معطر و خنک خزه و نعنا بدون سطوح آبدارشون که باعث شده تلقین نمناک عطرهای مرسوم وتکراری قبلی رو دوباره سازی نکنه و اینگونه با همین ترفند ساده کاراکتر خودش روبسازه. با اینحال نعنا نعناست. و بی شمار در عطرها تکرار شده و اشتراک این خصیصه با عطرهای کوچه بازاری باعث شده کماکان حس رضایت از خرید یک عطر حدودا یک میلیون تومانی برای شما ایجاد نشه. یک عطسه ی وتیوری مردانه در کار هست که هوش از سر من میبره اما این اجرا از وتیور کاملا زودرس هست. و مجال مقدمه سازی و تعلیق برای وتیور رو ازش میگیره. (رجوع کنید به وتیور از برند اترو). طمانینه در اجرای یک کنش از خصیصه های مورد علاقه من هست که همیشه فقط میتونم در افرادی اون رو بیایم که بالاخره دریافته اند تمام هیاهوی جهان حاصل جهل از حقیقت هست و اسوده و در آرامی به کنش سفیهانه و ستیزه حویانه ی مردم جهان خیره اند و با تاسف لبخند میزنند. این طمانینه در اکثر کارهای اموام نیست چون خود چانگ از این جنس نیست. خود کارگردان این نمایش فردی برونگرا و دیوانه خو هست که البته هنر رو بسیار درک میکنه. اما بتازگی وقایعی در امواج داره رخ میده که حاکی از پدید آمدن ارامس در ذهن چانگ هست . تقابل یک شرقی از اصیل ترین جنسش در فضایی عربی که سالها در غرب زیسته او رو تبدیل به یک راوی و دانای کل کرده که بالاخره اموخته ارام تر روایتش رو بگه.
این عطر از این جنس هست هرچند وسواس ها و چینش ابسسیو جزئیات توسط الیز بنات باعث شده کار قدری از اون راحتی در گفتارش کاسته بشه و به نعنا نبایستی یه این وضوح اشاره میشد جرا که نعنا به راحتی در مجاورت با نت های سبز دیگر قوت میگیره و رایحه ای منتولی میگیره که شاید دوست نداشته باسید این اتمسفر خنیر دندانیش رو. البته تا حای ممکنه این عطر آب گیری شده و از اون خنکی خیس خبری نیست بلکه معتدل و خشک هست. کار خوب و جالبی هست که البته من شخصا دوست نمیداشتم. و فکر میکنم در هر فضا و مکانی با این رایحه بشه به استمرار یک کاراکتر بی آزار و بی حاشیه ادامه داد. پخش بوی قابل توجهی برای این کتگوری داره.
نمره ی من 6 از 10
برای عموم : 7 از 10
ارزش خرید 5 از 10
14 آذر 1396 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : علی میثم شفیعی
درود ايكاروس عزيز.ماه هاست كه با خواندن نوشته هات جون ميگيرم و بيشتر در راهي كه قرار گرفتم مشتاق ميشم.بعد از تفكر زياد و مطالعه نه چندان موفق(به دليل نبود منابع كافي)،به دليل داشتن روحيه هنري و ديدگاهي تقريبا! فلسفي و درك خيلي خوب و تا حدودي مشخص از دنياي پيرامونم (البته در حد خودم)بر اين شدم تا در راستاي علاقه شديدم به روايح و عطر قدر بردارم.نياز به كمكت دارم.منبعي در ايران نيست.خيلي ممنونت ميشم اگر بهم كمك كني با پاسخ به سوال هام.من تمايل دارم كه راجب رشته عطر سازي بدونم و درش مشغول بشم!تا حدودي توانايي رفتن به فرانسه رو از نظر مالي دارم...تا حدودي...١٨ سال سن دارم و هنوز وارد دانشگاه نشدم.در اول راهم.ميخواستم اگر ممكنه اطلاعاتي راجب اين رشته به من بدي و كاري كه بايد بكنم و اينكه نياز به شامه و حس بويايي داره كه از نظر ژنتيكي بسيار قوي و گيرا و حساس باشه يا ميشه به صورت اكتسابي تقويتش كرد؟و اينكه دانش عطر سازي با تدريس در دانشگاه تدريس ميشه يا در خانه هاي عطر سازي و اگر هر دو تفاوت چيشت و شرايط ورود بهشون چيست؟سوالاتم زياده ولي زمانت محدود و كلمات كوچك و كم توان و اين صفحه نوراني تهي از مفهوم تنها راه من . تشكر ميكنم ازت چه اين نوشته هارو بخوني و جواب بدي چه جواب ندي و چه اصلا نخوني.تشكر از اينكه هستي.از مديريت هم به خاطر كامنت نا مرتبط پوزش مي طلبم،
15 آذر 1396 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : صادق اف Reza2000
فكر ميكنم نوشته ي من رو نديديد
09 دی 1396 پاسخ تشکر
سلام رفقا... هربار که بحث های مربوط به ریفرموله شدن عطرها، یا اصل و کپی در سایت مطرح میشه، یاد ایکاروس می افتم... در طول مدتی که ایکاروس در سایت فعال بود، بیش از هزار یادداشت ثبت کرده که مرجع ارزشمندیست و همچنان برای ما قابل استفاده و استناد هست.
بطور مشخص در مورد "ریفرمولاسیون" عطرها، این دو نقل قول را انتخاب کردم که یادآوری بشه و کاربرانِ جدیدتر هم جنبه های مختلفِ ضعیف شدن عطرها را بدانند و با احتیاط بیشتری در سایت نظر ثبت کنند. این کامنت را هم پیوست می کنم به یکی از نوشته های خودش، تا راحت پروفایلش را پیدا کنید. امیدوارم سلامت و خوشحال باشد.
.
ایکاروس * شهریور 1395 * ذیل عطر LALIQUE - Encre Noire Sport
((من چند ده هزار سطر در این سایت نظر نوشتم تا بلکه ماندگاری و پخش بوی بالا ملاک کیفیت عطرها نباشه‌. اینکه پخش بوی عطرها کم شده نشان نظام کثیف فلان یا نشان از کاهش کیفیت نیست. صد ها نفر از نوابغ علمی‌جهان که سالیانه چندین نفرشون بخاطر ابتلا به انواع لوسمی و کنسر اوروتلیال در نتیجه تحقیقات بسیار زیاد جان شون رو از دست میدن روی انواع مواد موثره ی درون عطرها تحقیقاتی رو‌انجام میدن یا گزارشاتی بهشون داده میشه که مواد مختلف بویایی رو ممنوع یا محدود میکنن. هر ساله لیستی از موادی که اسیب شون به بدن محرز شده رو به برندهای عطر میدن تا از اونها استفاده نکنن یا غلظت شون‌ رو کاهش بدن.‌در‌نتیجه ی این محدودیت ها ممکنه شاهد این باشیم که عطرمون نسبت به چند سال قبل ضعیف تر شده. . شما و ما باید ممنون‌ این‌ وقایع باشیم. برای مثال برگاپتن که از مواد موثره برگاموت هست امسال غلطت استفاده ش در عطرها محدود شد. میتونیم انتظار داشته باشیم عطرهایی با رایحه غالب برگاموت سال دیگر قدری ضعیف تر بشن. یا برندها دست به کار بشن و تغییراتی روش ایجاد کنن .))
.
ایکاروس * شهریور 1395 * ذیل عطر JACQUES BOGART - One Man Show Oud Edition
(( بطور خلاصه من یک‌ مرور دیگه به حرفهام کنم. ریفرموله علل مختلفی داره. ایفرا ، جیودان، اف دی ای و غیره سالیانه مطالعاتی بر سلامت مواد مختلف انجام میدن. یا گزارش هایی مبنی بر بیماری زایی بعضی نت ها میرسه . نتیجه یا میشه Restriction یعنی محدودیت غلظت مورد استفاده یا میشه prohibitionکه در‌نتیجه منع میشه استفاده از اون ماده در عطرها.
اما این یکی از دلایل ریفرموله ست. در معرض انقراض قرار گرفتن بعضی گونه ها علت دیگری‌ میتونه باشه. بعضی مواقع هم این یک سیاست اقتصادی برای اون برند هست. تا توجه به دیگر‌محصولاتش یا توجه به فلنکرهای اون محصول بیشتر بشه.
اما اینکه دیگران چرا ترجیح میدن که عطرشون وینتیج باشه بیشتر به سبب این هست که یا با رایحه ی اصلیش خاطره دارن یا احتمالا از پخش بوی نسخه های جدیدترش شکایت دارن. اینکه این طرز فکر غلط هست یا صحیح هست نقدش بر‌عهده من نیست. کما اینکه مردم سیگار‌ هم میکشن کما اینکه اطلاع دارن مضره یا فست فود مصرف میکنن و الخ...
اینکه چرا من بعضا نسخه های وینتیج رو پیشنهاد میدم به این خاطر هست که اون نسخه ها به دلیل مسائل بهداشتی ریفرموله نشدن. بلکه سیاست هیچ برندی تاکید بر تولید یک عطر برای یک دوره ی سی چهل ساله نیست. در نهایت بایستی اون رو از چرخه در بیارن.و البته این عطرها معمولا عطرهایی هستن که اصلا ریفرموله نشدن. بلکه ناگهان دیسکنتینیو شدن‌ .
عرض کردم که این یک بحث طولانی هست که قبلا جدا جدا تمامش رو صحبت کردم.))
07 خرداد 1402 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : Rohaam nazanin
درود محسن عزیزم

همونقدر که خیلی دوستت دارم و میدونی ، همونقدر در این پست با شما مخالف هستم .

چرا اکثر ریفروموله ها بعد از بحران اقتصادی بزرگ اتفاق افتاد ؟
چرا اکثر ریفروموله ها وقتی پَرنت کمپانی ها برند ها رو خریدن اتفاق افتاد ؟

نمیخوام دایی جان ناپلونی نگاه کنم ولی اکثر این نهاد ها هم از همین سیستم مالی و دقیقا کثیف در نهایت انتصاب میشن و خط میگیرن با هر درجه آکادمیکی که دارن و ریشه در یکجاست و با سرپوشی محیط زیستی / انسانی

آیا از طبیعت زاینده و مادرانه تر داریم ؟ خیر

خود طبیعت هم هر ساله بهار با گرده افشانی یک ماهی سینوس ها و بویایی من رو اذیت میکنه در حدی ک در یک روز صدها عطسه میکنم و زمین گیر میشم اون روز رو ، من بیام بهارِ زیبا رو از مردم بگیرم چون یک در صد یا یک در هزار من و امثال من وجود دارن ؟

اون اندک افرادِ فوق حساس میتونن و باید با دقت بیشتری زندگی کنن و در محیط های بسته مثل مترو ماسک بزنن ، نمیتونن لذت عطر رو از میلیاردها نفر بگیرن ، شاید سنگدلانه به نظر بیاد ولی ما داریم در بیشتر زمینه ها همین قانون رو پیش میبریم بدون اینکه خبر داشته باشیم و دقت کنیم .

دوستی دارم فوری با بوی سیگار حالتی عصبی و تنگی نفس میگیره ، خب چه کنیم ؟ سیگار تولید نشه ؟ یا کل سیگارهای جهان رو کم کیفیت و کم طعم و کم بو کنیم ؟

یا هستن انسان هایی که با دیدن رنگ های شبرنگ یا طیفی از قرمز ، به اونا حمله عصبی یا روانی خفیف دست میده .
چه کنیم لباس قرمز نپوشیم برای سلامتی اندک انسان های ذکر شده و لبخند انسانیت و هم نوع دوستی بزنیم ؟

بماند که برای تیر خلاص بگم که در نت های بی آزار و با منشا های غیر حیوانی هم ، کیفیت ها بسیار افت کردن و اونجا نه دیگه برچسب حمایت از حیوانات میتونه به کار بیاد و نه بر چسب آلرژی و حساسیت ها .
فقط بحث پول هست و دیگر هیچ .

عطری 2019 از یک برند و یک لاین یک گروه بویایی با غلظت Edt , به شدت جوندار تر از نسخه ی 2020 با غلظت پارفوم ‌ش هست .
جووس مثلا 2 برابر ، بعد موندگاری کمتر ؟ این چطور میشه ؟
هیچ نهاد نظارتی نیست که یه بررسی روی کلمات مثل intense کنه و از حق مصرف کننده دفاع کنه ؟

توی این شیش ماه یکسال بین ِ تولید 2 عطر ، که دقیقا قوانین و سورس ها عوض نشدن ؟ فقط انسان های مالک کمپانی عوضی تر شدن .

خلاصه که حس انسان دوستی خوبه ، ولی گول بازیشون رو نخور ، اینا فقط کاورِ کار که جیب ها پُر تر بشه .

عطر که بو نده که دیگه عطر نیست ، مثل ماشینی می مونه با باک 5 لیتری ، که هر نیم ساعت بگه بنزین بزن .

روزگار به کام .
07 خرداد 1402 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : Mahmod Akrami Sepehr s
درود بر شما آقا محسن باشخصیت و با اخلاق
ضمن تایید صددرصد فرمایشات شما و البته ایکاروس گرامی لازم هست نکته ای را عرض کنم شما به تاریخ نوشته های ایکاروس عزیز دقت کنید سال ۹۵ عطرهایی که رند بازار بودند بچ کدهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بودند و بچ کدهای ۲۰۱۶ بیشترین عطرهای مارکت ما را تشکیل میدادند عین الان که بیشترین عطرهای بازار ۲۲ هستند اون زمان فارغ ازینکه براحتی بچ کدهای ۱۰ و حتی کمتر براحتی پیدا میشدند خوده تولیدات جدید هم کیفیت بسیار خوبی داشتند بطور مثال برند دیور،هوم پرفیومهای ۷۵ میل تولید میکرد با کیفیت محشر یا هوم اینتنسهای ۱۴ تا ۱۶ با رایحه و پرفورمنس بسیار خوب یا لالیک بلک های اون سالها شما همه برندها را اگر نگاه کنید سال ۹۵ کیفیت و پرفورمنسشون فوق العاده بود اون ریفرموله ها در ابتدا مواردی هست که شما اشاره فرمودین ولی در ادامه برندهای تولید عطر دقیقا مثل اون سارقی شدند که بار اوله دزدی عذاب وجدان گرفت ولی رفته رفته قبح گناه براش شکست و طعم استفاده از دسترنج دیگران بهش مزه کرد و شد یک دزد حرفه ای الان هم برندهای عطر صرفا به قصد دزدی ریفرموله کار شدند ،روایح بسیار کم کیفیت تر از سال ۹۵ شدند پرفورمنس ها بسیار ضعیف و بدون توجیه اقتصادی هستند و هرگز این کیفیت های پایین نتیجه دلسوزی کمپانی ها نیست
چه دلیلی داره افت کیفیت رایحه ها و استفاده از سورسهای پایینتر در ساخت عطرها؟شاید اگر ایکاروس عزیز الان تشریف بیارن این روند را تایید نکنند چه بسا که یکی از کاربران که سالها در کنار ایکاروس بوده و تجربه بالایی داره عطر با کیفیتی مثل لس ژوکس سونت فایتس را به خاطر پرفورمنس ضعیف از کلکسیونش حذف میکنه در کل خواستم عرض کنم پرفورمنس جزوی از کیفیت بالای یک عطر حساب میشه و نبودش تقریبا خرید یک پکیج را برای ۹۹ درصد مردم خالی از جذابیت میکنه
از تذکر و متن ارزشمند شما سپاسگزارم🌹
08 خرداد 1402 پاسخ تشکر
32 تشکر شده توسط : Mehran کامیار فخر
علی و آروین عزیزم... من هم دوستتون دارم خیلی زیاد. کاش یکم عمیق تر می دیدید پست رو. خود ایکاروس هم که قائل بود به سیاست های اقتصادیِ برندها. حتی همون سال ۹۵... اما از شما بعیده منکر جنبه های درستش بشید. عطر سازی و عطربازی، چیزی جز احترام به طبیعت نیست و متاسفانه ما (بشر) در حال تخریبش هستیم. مصادیقش هم دوروبرمون زیاده. نظارت چیز بدی نیست رفقا.
اما من اصلا هدفم چیز دیگری بود از این کامنت... شما ببین من خودم اول چی گفتم... شاید بعدها به شکل دیگری مطرح اش کردم. فعلا که تیرم به سنگ خورد 🙁
08 خرداد 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : derrick nazanin
درتایید صحبت های جناب افتخاریان و جناب perfumex عرض کنم که بنده هم دقیقا معتقدم که ریفورموله های اخیر عمدتا به دلایل اقتصادی و سودجویانه اتفاق افتادن.

علت اینکه بررسی نسخه های جدید خیلی از عطرهای ریفورموله نشون میده که نه تنها پرفورمنس این عطرها در بعضی موارد شاید به یک دهم کاهش داشته که نکته جالب اینکه دوز بعضی نت های گرون قیمت عودی و چوبی و..به شدت کاهش داشته.
به عنوان مثال دوز گایاک و لابدانوم تو نیسان های اخیر شدییییدا کم شده یا دوز نت تارتوس تو پرایوت لبل های جدید.
08 خرداد 1402 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : Sepehr s کامبیز سخی
دوستان عزیزم سلام
نظرات صحیح دوستان عزیزمان را خواندم در خصوص مبحث ریفورمولاسیون .
بهترین ادله برای نیل به اهداف اقتصادی توسط برندها ، استناد به مباحث پزشکی بود .
بابت این اسناد پول خرج کردند ، هزینه کردند تا ادله جمع آوری شود !
یعنی خودشان بر علیه خودشان فعالیت کردند از طریق استخدام پزشکان و انجام تحقیقات تا بتوانند ادله ای از باب پزشکی فراهم کنند تا خود را مجبور ( ! ) کنند که عطرها را ریفورموله کنند !
لیک من از دیدگاه دیگری ، میخواهم مطلبی عرض کنم :
- عطرها ریفورموله شده اند یعنی غلظت نت ها کاهش پیدا کرده است . معنی اش این است که رایحه و دریافت آن تغییر میکند خصوص در برخی نت ها بصورت شدیدتر !
- یعنی بسیاری از نت ها در آزمایشگاه تولید میشوند ( سنتتیک ) پس کیفیت درک و نوع رایحه تغییر میکند .
- یعنی کیفیت نت ها متفاوت شده ست .
- یعنی آکورد سازی در عطرها برای نیل به جایگزینی بجای برخی نت های گران یا سخت الوصول تشدید شده است .
نتیجه برای ما عطربازان این است :
باید تمامی ی عطرها را دوباره و از نو بررسی و ریویو کنیم .
یعنی عطرهای پس از ۲۰۱۵ ( حدودا ) دیگر همان عطرهای قبل آن نیستند !
یعنی حتی باید طراحی ی شیشه ها را عوض میکردند لیک این کار از جهت فروش مضر بود .
مصادیق و ادله ی عرایض فوق در مجموعه های همه ی ما هست . کافی ست دوستانی که عطرهای قدیمی در مجموعه دارند ، آنها را با ساخت های جدید قیاس کنند ، کاملا مشهود است !
اگر من باشم اصلا نمیگویم فلان عطر ریفورموله شده زیرا این مختص یک عطر یا یک گروه نیست بلکه همه گیر است . تنها عده ی قلیلی از نیش های خاص ازین قاعده مستثنی هستند که آنهم مشخص نیست ممتد بماند !
طولی نمیکشد . بقیه نخواهند گذاشت !
خلاصه که هرچه بود گذشت :)
باید فراموش کرد ، چون دیگر به آن زمان باز نخواهیم گشت !
آن خاطرات ، آرزوی امروز شد و به همین منوال خواهد ماند . هر چند بر ما عطردوستان خصوص آنها که آن عطرها را تجربه کرده اند محل تاسف است لیک چاره ای در پی ندارد !
باید هر عطر را دوباره از نو بررسی کرد .
البته این نظر حقیر است که شاید محل اشکال باشد !
ارادت ها خدمت همه ی شما
08 خرداد 1402 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : عباس بهرامی مهران شاملو
عرض ادب و احترام خدمت استاد ارجمندمان جناب سخی عزیز و مهربان🌹
غرض از ثبت این نظر سپاس ویژه ایست از جنابعالی بابت معرفی استاد و‌ دوست مهربانم جناب دکتر اسعدی.
پروردگار چه زیبا انسان ها رو در مسیر یک‌دیگر قرار میده ، مدتی بود در زمینه فکری و تحصیلی خودم گرفتار سکون و تکرار شده بودم و حالا با یافتن گوهری ارزشمند (دکتر اسعدی بزرگوار ) احساس میکنم دریچه جدید معرفتی برای من گشوده شده و حلقه ای گمشده از زنجیره ی معرفتی خودم رو پیدا کردم.
فرای عالم عطر و عطر بازی ، دوستی ها و یاد های خوش میمانند...
تشکر از مدیریت عطر افشان و همه همراهان عزیز.🙏

09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Mehran Perfumex
دوستان عزیز عطرافشان سلام
در ادامه و تایید فرمایشات جناب سخی و آرشیتکت عزیز توضیحاتی رو در مورد مبحث ریفرمولاسیون عرض کنم.
ببینید این تغییر فرمول عطرها در سال های اخیر بیشتر از اینکه خودش اذیت کننده باشه(که هست) توضیحاتی که کمپانی ها برای توجیهش ارائه میکنن ناراحت کننده و شرم آوره.

شما ببینید در کشور مدعی منطقه که همه چیزش با زور پیش میره اگه برندهای عطرساز معتبر حضور داشتن و با دیکتاتوری میگفتن همینه که هست یا اینکارو کردیم چون صرفه اقتصادیش بیشتره نهایتا همه ما یه بد و بیراه به طمعکاری صاحب شرکتها میگفتیم و با شرایط میساختیم اما شرکت های غربی دقیقا همین زدن از کیفیتو دارن انجام میدن ولی جوری بازی کلمات میکنن که نه تنها اکثریت معترض نشه بلکه ضرر مشتری درذهنش نفع او جلوه کنه و چه بسا مشتری حتی حمایت هم بکنه چون بالاخره هرکسی سلامت براش اولویته و دقیقا کمپانی ها هم از همین دَر کمک به سلامت ورود کردن!

میگن فرمول تغییر میدیم که آلرژی نگیرین. بقول یکی مگه چند نفر از هر ده هزار نفر آلرژی میگیرن که لذت عطرو از اکثریت مطلق میگیرید؟ خب اون افراد حساس عطر نزنن، موضوع به همین سادگیه، آخه کی گفته همه باید عطر بزنن!
اصلا مگه بیست سال پیش که عطرها درست و حسابی بودن چند نفر با عطر زدن سرطان و حساسیت و آسم گرفتن؟! الان که والا همه چیز ضعیف شده(از جمله عطر) بیماری ها به اوج رسیدن!

میگن نوت هارو جایگزین یا حذف میکنیم بدلیل ایجاد حساسیت. خب چرا هرگز این جایگزینی ها منجر به افزایش قدرت عملکرد نمیشه؟ مگه دو نوت چوبی یا مرکباتی که جایگزین هم میشن چقدر ضریب تبخیر متفاوتی دارن؟!

بعد میگن که بعضی از این مواد آلرژن در بیس عطرسازی استفاده میشده لذا بیس عطرها ضعیف و در نتیجه پرفرمنس پایین اومده. خب برای دانشگاه ها و انستیتوهای تحقیقاتی پروژه هایی تعریف کنید موادی تولید کنند که به عطر عمق و قدرت بده.

بلحاظ اخلاقی اینکه کیفیت عطر کاهش پیدا کنه بدون اینکه قیمت پایین بیاد باتوجه به اینکه هیچ اطلاع رسانی از قبل نمیشه اصلا قابل قبول نیست و اینطور خریدار در عمل انجام شده قرار میگیره. مشتری شیشه عطر چندسال پیششو تمام میکنه و میره برای شارژ، عطری میخره با انتظار عملکرد و کیفیت X، عطری گیرش میاد با عملکرد و کیفیت X/10. عطرو هم که هیچ جای دنیا نمیشه پس داد به این دلیل. آخه اینکه نشد!

من تخصص شیمی ندارم ولی بنظرم افت عملکرد رو نمیشه فقط تقصیر حذف مواد حیوانی از بیس عطر دونست. وقتی شیمی انقدر پیشرفت کرده که مواد سینتتیک بمراتب جذابتر از ماده طبیعی درمیاره، میتونه موادی هم برای قوام بیشتر عطر ارائه کنه(؟) چرا همیشه پروژه ها برای ارائه رایحه طبیعی تره و نه پایدارکننده قویتر؟ اما آیا اراده ای برای تعریف چنین پروژه هایی وجود داره؟ شاید نه چون سود در ضعف حداکثری ست!

من باز تاکید میکنم خود عمل تغییر فرمول بدون اطلاع رسانی به اندازه عدم صداقت کمپانی ها ازاردهنده نیست. اینکه گفته میشد هدف پول در اوردنه، کمتر یه علاقمند به عطر ناراحت میشد. الان به شعور مخاطب آگاه توهین میشه. مخاطب رو ساده فرض میکنن و با توضیحات بظاهر قانع کننده فریب سازی میکنن. جوری سیاست چیدن که هرکس خودش خودشو سانسور کنه یعنی بجای اینکه طرف اعتراض کنه که اقا این چه وضعشه تو دلش بگه نه اونا بفکر سلامتی و حساسیت(!) من هستن پس لابد همین درسته.
Not cool, not cool at all
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سالمی
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای رفیعی بزرگوار از مهر و همدلی شما کمال سپاس دارم و بسیار خوشحالم که با دوستان ارزشمندی چون شما آشنا شدم.
با آرزوی بهروزی و شادکامی برای شما و تمامی عزیزان.....
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : nazanin فاطمه فیضی

7
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
7
طراحی شیشه
ردپای باریجه
چند وقتی بود که فضای بوی این عطر با حافظه من بازی میکرد و فصای مشابهی رو برام یادآوری میکرد ، بوی صمغ گونه و نعناع در ابتدای کار خیلی برام آشنا بود ، البته نت نعناع و نعناع هندی و خس خس در خیلی از کارها استفاده شده ، ولی این بوی صمغ گونه نه و البته باید بگم عطر بیچ هات به نظرم عطر خنکی نیست ، بیشتر طبعی به سمت معتدل داره ، همانطور که ساحل دریا هم همیشه خنک نیست ، این کار هوای شرجی و بوی چوب های اون کلبه چوبی نزدیک ساحل رو روایت میکنه.به همین دلیل این تشابه فضا رو در کارهای خنکی که قبلا استفاده کرده بودم جستجو میکردم ولی به بیراهه رفته بودم ، بالاخره حافظه ام یاری کرد و متوجه شدم. این فضا رو با ادوکلن آرامیس Devin چندین سال پیش تجربه کرده بودم. به خاطر همین هرم بویایی Devin رو بررسی کردم و با کمال تعجب نتی که این بوی صمغ گونه رو تولید میکنه و درکنارش نعناع و خس خس هم حضور دارند دیدم ، اون صمغ همون صمغ گیاه باریجه بود ، صمغ گالبانیوم ، بسیار خوشحال شدم ، از این که ردپایی از این نت در عطر و ادوکلن های مورد علاقه ام یافتم .
عطر بیچ هات عطری قدرتمند و مهربان هست ، قدرت اون رو پس از اولین اسپری رو پوست یا لباس خود متوجه میشید تقریبا تا ۲ ساعت دریا رو طوفانی و مواج نشون میده ، با این حال شما در کلبه چوبی از روایح چوبی و چوب های این کلبه لذت میبریدو با خود میگید چه امواج سهمگینی!!! پخش فوق العاده ای داره و شما رو به طور کامل حمایت میکنه
در کنار این قدرت ، اون مهربان هم هست
با آروم شدن دریا و غروب خورشید اون بوی صمغ گونه به همراه نت های دیگه آروم میگیرند و یک حالت بوخوری بسیار ملایم و خوشایند
ایجاد میکنند و آرامش رو برای شما به ارمغان میارن ، و اون زمانی هست که شما با خیالی راحت روی شن های ساحل به قدم زدن ادامه میدید...
تغییر نت محسوسی من از این کار ندیدم ولی خب کیفیت روایح ، پخش و ماندگاری بسیار خوب هست ، با این عطر تو فصل پاییز احساس خیلی بهتری نسبت به فصل تابستون داشتم .
خوب و خوشبو باشید.
20 آبان 1400 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : rick 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

9
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
9
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام
قطعا خانه عطرسازی امواژ یکی از بهترین های دنیاست و به شخصه با اکثر کارهاش ارتباط میگیرم و همه جوره برام رضایت بخشن
رایحه های بی نظیر،استفاده از بهترین متریال و پخش بوی دیوانه کننده همگی نشان از احترام این شرکت به مصرف کننده هستش.
کار بیچ هات از برند امواژ رو متاسفانه در ارشیوم ندارم و فقط چند بار سعادت تستش رو داشتم.این کار اونقدری خوبه که قطعا با گرمتر شدن هوا در چند ماه اینده اقدام به خریدش خواهم کرد.همه چی تو این عطر تو جای خودش قرار داره.نه تلخی بیش از حدی داره،نه خیلی تنده و نه خیلی شیرینه.به همه اینها رایحه بسیار یونیک و پخش و ماندگاری غول اسا رو هم اضافه کنید که در بین کارهای خنک نظیر نداره(نمره پخش و ماندگاری رو با توجه به خنک بودن کار دادم).تمام این فاکتورها باعث میشن که هر چه سریع تر به دنبال تهیه این کار برای روزهای گرم سال باشم
17 آبان 1402 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : Mehran امیرعلی نجاتی

9
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام و عرض ادب.
بی مقدمه شروع کنم، آمواج بیچ هات(کلبه ساحلی)
اول میخوام از جعبه ی چوبی و شیشه ی بسیار زیبای این عطر بگم جعبه و بسته بندی بسیار شکیل و شیشه ای که عکس کلبه ی ساحلی روی اون نقش بسته و درب بی نظیر شیشه که نگین زرد رنگش خود نمایی میکنه، بزارین بی تعارف بگم دوستان آمواج از جنبه ی طراحی جعبه و شیشه اگر بهترین نباشه جز یکی از بهترین هاست و صد البته که اصالت از طراحی جعبه و شیشه فوران میکنه!
خوب بریم سراغ رایحه، بعد از اسپری فورانی از بوی بی نظیر و با طراوت از نعناع و شکوفه ی پرتغال رو حس میکنید نت ابتدایی بسیار شما رو سرحال میاره،قبل از ادامه ی صحبتم در مورد رایحه باید بگم که این عطر یه عطر خنک و ملایم و نعناع و وتیور(خس خس) محور هست و رایحه ی این دو توی عطر خود نمایی میکنه،
برسیم به نت میانی که هر چه از اسپری کردن این عطر خاص و خوشبو که میگذره شما بیشتر به با کیفیت بودن این عطر پی میبرین انگار که تو هوای گرم تابستون در یک باغ پر از مرکبات قدم میزنید،
هر چه به سمت نت انتهایی میریم بوی عطر چوبی تر میشه و یه رایحه ی تک و بی نظیری رو میسازه.

دوستان همیشه کارای آمواج یه چیزی توی ذهنم تداعی میکنه و اونم اینه که عطر های آمواج همیشه یه امضای خاصی توی روایح اون دیده میشه که بیچ هات از این قاعده مستثنی نیست.

جمع بندی نهایی اینکه بیچ هات یه عطر بهاری و تابستانی کم نظیر هست که به نظرم مشابهی نداره و اگر هم مشابه(از لحاظ رایحه) داشته باشه تعداد انگشت شماری هستن و پخش این عطر تا شعاع ۲ متری هست و ماندگاری حداقل ۱۰ ساعته و حداکثر ۲۴ ساعته بسته به نحوه ی استفاده و محل زندگی داره از لحاظ رطوبت و یا گرمی و خنکی هوا.
بیچ هات یه عطر خاص و شیک شاداب و سرزنده هست، بازم آمواج و بازم یه کار محشر و تحسین برانگیز دیگه.
آمواج ممنون که هستی 👌😊.
روزگار بر وفق مراد🌹
17 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : علی مروانی نیا rick

قیمت امواج ها بالای 6 میلیون تومن در بازار به فروش میره. نمیدونم چی باید بگم مرداد ماه قیمتش حدود 3 میلیون بود و من تردید کردم برای خریدش. الان با این قیمت فکر نمیکنم هرگز بتونم دیگه سمت این برند برم و این باعث دلسردیه منه. برندهای دیگه مثل زرجوف ، جووی و... رو هیچی نگم بهتره. این قضیه شاید برای عموم زیاد مهم تلقی نشه چون هنوزم عطرهای دیزاینری با کیفیت و خوش قیمت پیدا میشه ولی برای کسی که با امواج ها خو گرفته بسیار ضدحال محسوب میشه...
03 آذر 1399 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : علیرضا محمدپارسا امیری
دقیقاً مثل حسرت من در نخریدن براکن !
03 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
درسته امیر محمد عزیز واقعا دیگه سمت خیلی از برندا نمیشه رفت قشر کارمند باشی عطربازم باشی خیلی حال و هوای بدیه
03 آذر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محسن ملکی Amir Mohammad
اجازه بدین یه ریزه باهاتون موافق نباشم... همیشه اصل خریدن عطره با کیفیته... اگه یکم دقت کنید میبینید عطره با کیفیت بازخورد و لذتی که بهتون میده عمرا یه کاره سطح پایین نمیده در نتیجه یه کاره های لول ولو گرون چه از نظر مالی چه بازخورده اجتماعی مقرون به صرفه تره... پس خیلی دربنده قیمتا نباشید اگرچه عادلانه نیستن توو کشوره ما و سعی کنید مبلغ خریده چنتا کاره ضعیفو خرج یه کاره شاهکار کنید... البته داشتن کارای دم دستی هم برای هر دیقه عطر زدن بد نیست. عطرافشانو خوشبو باشید
03 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف یک آدم معمولی
اجازه بدین یه ریزه باهاتون موافق نباشم... همیشه اصل خریدن عطره با کیفیته... اگه یکم دقت کنید میبینید عطره با کیفیت بازخورد و لذتی که بهتون میده عمرا یه کاره سطح پایین نمیده در نتیجه یه کاره های لول ولو گرون چه از نظر مالی چه بازخورده اجتماعی مقرون به صرفه تره... پس خیلی دربنده قیمتا نباشید اگرچه عادلانه نیستن توو کشوره ما و سعی کنید مبلغ خریده چنتا کاره ضعیفو خرج یه کاره شاهکار کنید... البته داشتن کارای دم دستی هم برای هر دیقه عطر زدن بد نیست. عطرافشانو خوشبو باشید
03 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی architect
حامد جان درسته که سنگین و سطح بالا بخری خیلی به صرفه تره تا سبک تر خریدن و لذت کافی نبردن. ولی ۶ ۷ میلیون تومن پول عطر دادن فکر نمیکنم برای اکثر اقشار جامعه ممکن باشه . کسی که کارمند باشه بر فرض اینکه هر روزم عطر بزنه یه عطر رسمی رو ۵ ۶ ماه میتونه مصرف کنه . و خب بعد از ۵ ۶ ماه براش مقدوره بتونه در حد ۳ ۴ تومن عطر بگیره ولی بعد ۵ ۶ ماه چقد تونسته پول سیو کنه واسه عطر که ۶ ۷ میلیونشو خرج عطر کنه؟ بحث ارزش خریده وگرنه خودتم بهتر میدونی من عاشق برند امواجم و خیلی از عطرهای دیزاینری پر فروش رو عطر نمیدونم اصلا و صرفا خوشبو کننده میشناسم ! از طرفی آمواج ها از نظر من به هیچوجه ۶ ۷ میلیون نمیارزن مخصوصا با داستان ریفورموله جدیدشون.
04 آذر 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : س غ سید محمد باقرآبادی
امیر جان دقیقا منظورم اینه پول چنتا عطرو واسه یکی هزینه کرد...
04 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad
درود
درست مثل حسرتِ من در نخریدنِ ژوبیلیشن
04 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : س غ غلامی

9
رایحه
8
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
درود به همگی
بعد از تست این عطر روی لباسم چندتا نکته به کسانی که شک در خرید دارند بهتره بگم
اول اینکه خیلی خیلی خوشبو و متفاوته جوریکه بعد از چندبار استفاده هنوز برام تازگی داره و وقتی میزنم دوستدارم لباسمو بیارم بالا و از نزدیک و عمیقتر بو کنم و حالشو ببرم و زود به زود استفاده کنم.
دوم بنظرم رایحه کاملا مرکباتی داره که تلخ و شیرین قاطیه ولی شیرینیش غالبه و میکس پرتقالی و نعنایی و گلی محسوسه
تا حالا خوبیشو گفتم و بدیش اینه یکم اثر لکه اش رو لباسای روشن میمونه
در نهایت خیلی دوسش داشتم و با خیال راحت بهتون پیشنهاد میدم

02 اسفند 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : MAHMOUD RAPTOR

یک عطر سیتروسی عالی با پخش و ماندگاری محشر که در عطرهای مرکباتی کم نظیره. راستش من دیگه حاضر نیستم برای عطر خنک و سیتروسی پول بپردازم چون واقعاً حیف پول...‌‌مگرقیمت مناسب باشه. اگر قیمت این عطر ۱۰۰ دلار بود ، میخریدمش ولی ۲۰۰ دلار اصلأ ارزش نداره ‌‌. فکر کنم این مال زمانیه که آقای چانگ خانه ی آمواج رو ترک نکرده بود چون واقعاً کیفیت خیلی بالایی داره.... یا حق
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : MAHMOUD Jamal nazemi
سلام جناب کبیری

با تجربه ای که بنده در استفاده از این عطر داشتم و دارم به نظرم یک عطر سیتروسی به حساب نمیاد ، گروه بویایی این عطر به نظرم صمغی چوبی هست و رایحه شکوفه پرتقال فقط باعث یک شیرینی در پس زمینه میشه ، فضای کلی عطر فضایی تلخ و سبز و صمغی در کنار روایح چوبی هست. این عطر طبعی معتدل مایل به خنک داره با پخش و ماندگاری خیلی خوب.

[EDITED] 1401/08/21 23:06
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : جواد وزیری 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
سلام و عرض ادب ایرج خان
بحثش شد منم الان سمپلم رو تست کردم ، به شامه الکن من حضور صمغ و شکوفه پرتقال در کنار هم بوی انبه تازه میده و شروع بیچ هات برام نعنایی انبه ایی هست و بعد وتیور میاد در بکراندشون قرار میگیره :) ، شباهت خوبی هم به اورج وتیور کرید داره. من که خیلی دوستش دارم و رفته تو لیست خریدم . پرفورمنسشم عالیه.
21 آبان 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : MAHMOUD رضا بافکر
سلام مجدد IRRO
بله شما درست میگید کار سیتروسی نیست و سبزه ولی راستش من کلآ عطرهای خنک رو در دسته ی سیتروس و مرکبات حساب میکنم.
این نظر همراه با عجله نشون دهنده ی بی اعتنایی من به این ژانره.
شما درست میگید و از دوستان پوزش میخوام...یا حق
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Jamal nazemi رضا بافکر
سلام مجدد دوست عزیز
بله سیتروسی نیست و سبزه ولی راستش من همه ی کارهای خنک رو در دسته ی مرکبات و سیتروسی حساب میکنم. این نظر همراه با عجله نشون دهنده ی بی اعتنایی من به این ژانره.
شما درست میگید و از همه ی دوستان پوزش میخوام...یا حق
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : IRRO رضا یگانه
سلام امیر عزیز و گرامی

محسوس ترین رایحه در فضای این عطر البته به شامه من ، اون رایحه صمغی تلخ و سبز هست که ناشی از صمغ گیاه باریجه هست که صمغ گالبانوم نامیده میشه ، اولین کامنت در مورد گیاه باریجه رو جناب سخی در اینجا نوشتند و برای من خیلی جالب بود که ایران عزیزمون یکی از مکان های نادر برای رویش این گیاه هست.
عطر دیگری که رایحه این صمغ در فضاش بسیار محسوس هست آرامیس Devin هست.

[EDITED] 1401/08/22 19:10
22 آبان 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری Mahmod Akrami
سلام و عرض ادب خدمت ایرج خان عزیز
بله درست می فرمایید. چون صمغ گالبانوم رو نبوییدم احتمالا حافظه بویاییم صمغ و شکوفه پرتقال رو به صورت رایحه انبه، برایم ساده سازی کرد. این از حقه هایی هست که مغز من برای خلاص شدن از فشاری که بهش میارم سوار میکنه :)
ارامیس دوین رو تست نکردم، ممکنه بفرمایید ارزش خرید داره به نظر شما؟
ممنونم .

22 آبان 1401 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : آرمان رضا یگانه
سلام امیر جان وقتت بخیر

بله امیر جان ، یادآوری روایح مشابه توسط سیستم بویایی در فضای یک عطر انجام میشه تا زمانی که فضای کلی عطر به عنوان یک رکورد جدید در حافظه بویایی ثبت بشه.
البته آرامیس Devin رو به عنوان مشابه عطر Beach hut man معرفی نکردم ، فقط برای آشنایی با رایحه صمغ گالبانوم که در فضای عطر Devin هم بسیار محسوس هست ، معرفی کردم.
آرامیس Devin عطری با طبع گرم و روایح تند ، تلخ و کمی شیرین .
پخش و ماندگاری باتل جدید از عالی به خوب افت کرده ، اما با قیمت مناسبی که در حال حاضر بفروش میرسه میتونه یک گزینه خوب برای استفاده روزانه در فصل پاییز و زمستان باشه.
23 آبان 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : رضا یگانه سعید رضایی شوشتری

با سلام
در اینکه یکی از بهترین عطرهای این برند بیچ هات مردانه س شکی ندارم اما گول نت های داخل این عطر مثل نعنا رو نخورید این عطر معتدله ولی خنک نیست جوری که اگر به نیت استفاده در روزهای تابستان خریداری کردین تیرتون شدیدا به سنگ خواهد خورد پخش بو و ماندگاری ش به نظرم حتی از اینترلوود هم بیشتره
24 خرداد 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : علی هەژار

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟