Tiziana Terenzi - Ursa

تیزیانا ترنزی آرسا

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-36789
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی ادویه ای
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تیزیانا ترنزی
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-36789
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 200
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
9,900,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    3
  • نمی پسندم
    3
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    3
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    0
  • رسمی
    4
تعداد رای های ثبت شده : 30
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

داستان این عطر خوشبو از اطراف دریاچه کومو آغاز می‌شود. پهنه آبی که همواره حیرت‌زده‌مان می‌کند، زیرا حتی از دریایی که در آن ساکنیم بسیار عمیق‌تر است و اطرافش را کوه‌هایی تماشایی احاطه کرده‌اند. در واقع، این دریاچه داخل حوزه‌ای قرار دارد که کوه‌های پوشیده از جنگل محاصره‌اش کرده‌اند، و از متنوع‌ترین و خوشبوترین فضای سبز بهره‌مند است. در امتداد سواحلش، مراتع، درختان، صخره‌های ناهموار و باابهت، دهکده‌های خوش‌منظره مشرف به دریا و ویلاهای زیبایی دارای پارک و باغ وجود دارند. پست‌ترین نقطه در مرکز دریاچه، که هر سه انشعابش در آنجا بهم می‌رسند، با وسیع‌ترین چشم‌انداز و فضای سبز دیده می‌شود. ما علاقمند بودیم که به این تقاطع دریاچه برسیم و بهترین مناظر را از بالای پرتگاه بلاژو، در شمال گریگنا مشرف به والساسینا، و در روزهایی که هوا صاف بود از حوزه بالایی که در پس‌زمینه‌اش رشته کوه آلپ دیده می‌شد، ببینیم.
مأنوس‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مکان همواره انشعاب لیکو بوده که چشم‌اندازی ناهموارتر و تماشایی‌تر دارد، و جنوب گریگنا با منبع سنگ‌های دولومیتی، و صخره‌های کورنی دی کانزو که پائین به دریاچه می‌رسند، دهانه‌ها و مدخل‌هایی خوش‌منظره می‌سازند. همانطور که لئوناردو داوینچی توصیف می‌کند، کنج موردعلاقهٔ ما مبدأ رودخانه فیوملات بود.
این مکان سابقاً در دستخط قدیمی آتلانتیکوس از لئوناردو داوینچی که بسیار مجذوب این پدیده شده بود، «فیوملاچو» نام داشت.

 
«این فیوملاچو است که از رگه‌ای که از آن سرچشمه می‌گیرد بیش از ۱۰۰ ال ارتفاع دارد، و مستقیم در آن پائین به دریاچه‌ای با غرش و صدایی بلند می‌رسد.»
این رود که داوینچی را مجذوب خود کرده بود، ما بچه‌ها را نیز مسحور کرده بود، به سبب ویژگی‌ای که در جهان بی‌نظیر بود: آب در این نهر از ۲۵ مارس تا ۷ اکتبر بطور متناوب در جریان است. آب از غاری اسرارآمیز و سرشار از عطرهایی غیرقابل‌وصف که اگر توصیف شوند به واقعیت نزدیک نخواهند بود، بیرون می‌آمد. مکانی که این عطرساز پیش از هر عطرساز دیگری، ترکیب عطرهایش را از آنجا استخراج می‌کرد. خودِ صخره‌های این غار نیز معطر بود. پس از مدتی که رود بطور متناوب جریان پیدا می‌کند، می‌توانید کانالش را ببینید که به نظر یک منظرهٔ قمری واقعی است که در گاو کیهانی که هرگز نور طبیعی که در آن وجود ندارد، پوشانده شده است.
جسارت ورود به داخل غار با مشعلی از آتش همانند قدم زدن بر روی ماه بود، اما بسی مهیج‌تر و زنده‌تر این بود که خود را در جلوی آینهٔ آب سرد دریاچه دیدم که بر روی آن تصویر ماه درحال‌تغییر و دب اکبر در بالای کوه‌های مرتفع و هر دو غرق در رایحهٔ احاطه‌کنندهٔ خاک و ریشه‌ها و با تازگی بوی آب منعکس شده بود. از این احساس، عطر خالصی قوی و در عین حال اطمینان‌بخش نشأت می‌گیرد، همانند محافظ در مسیری سخت و پرالتهاب. قدرت و گرمایی که گرمایی که هرگز مأیوس‌تان نمی‌کند.

نوع عطر اکستریت د پرفیوم
برند تیزیانا ترنزی
عطار پائولو ترنزی
طبع گرم
سال عرضه 2015
گروه بویایی شرقی ادویه ای
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه جوز ، لامی ، خشکبار
اسانس میانی نعناع هندی ، خس خس ، تنباکو ، روایح دودی، صمغ کندر
اسانس پایه وانیل ، چرم ، عود
نمره کاربران
Ursa-تیزیانا ترنزی آرسا
رایحه
7.7
6 رای
ماندگاری
8
6 رای
پخش بو
8.2
6 رای
طراحی شیشه
8.2
6 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تیزیانا ترنزی
اخبار برند تیزیانا ترنزی
عطرگرام
نظرات کاربران (13 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
8
ماندگاری
9
پخش بو
6
طراحی شیشه
سلام
خانه عطر تیزیانا ترنزی از آن خانه هایی است که شایسته احترام است. بسیاری این خانه را جدی نمی‌گیرند به این دلیل که اغلب کارهای آن را الگو گرفته از عطرهای موفق دیگر می‌دانند. ممکن است درست بگویند اما آنچنان کیفیت و اشرافی‌گری را چه در رایحه و چه در بسته‌بندی و شیشه ارائه می‌دهد که قابل انکار نیست و در اغلب موارد قیمت مناسب‌تری از کارهای ادعایی الگو گرفته دارد.
اما اورسا......، آنچنان که سایر عزیزان فرموده‌اند عطری ست پچولی محور با ترکیبی قابل لمس از کندر، عود و وانیل. رایحه ابتدایی میوه‌ای و شیرین هم قابل احساس است اما سریع می‌گذرد و به بطن کار می‌رسد. آن را الگو گرفته از عطر استریت تو هیون (مستقیم به بهشت) از بای کیلیان بر می‌شمرند ولی تفاوت‌های مشخصی دارد. در کل عطری است فوق لوکس، نسبتا گرم و از دید بنده مناسب مراسم جشن ازدواج برای داماد جنتلمن و پخته ( سن حدود ۳۰) و سایر مراسماتی که بخواهید در عین حفظ جنبه رسمی تاکید بر شخصیت قاطع اما رئوف استفاده کننده داشته باشید. دست کم تست آن را به شدت به عطر دوستان توصیه می‌کنم.
نکته دیگر آنکه به نظر بنده اصلا زنانه نیست و کاملا شخصیت مردانه را آنچنان که گفته شد تداعی می‌کند. شاد و معطر باشید.
27 تیر 1402 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : مهربد امیر اشتری

7
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
اگر جهان بینیِ شما در استفاده از عطر، اینست که هر موقعیت، عطری خاص را میطلبد... و همچنین به اندازه کافی از ثروت برخوردار هستید که این نوع از جهان بینی را اجرایی کنید، عطرهای "تیزیانا ترنزی" مناسبِ شماست...
روایحی مفهوم محور با باتل های فوق لوکس... با کثرتِ اِلِمان های هنری و مفهوم گرا...
اما آیا این کثرتِ مفهوم گرایی و کثرتِ لوکس گرایی، نقطه ی اتصالی هم دارد؟؟ آیا به مفهومِ هنریِ مشخصی ختم می شود؟؟ بعدها خواهم فهمید.
تزیانا ترنزی "اورسا" با آکوردی صابونی/دارویی آغاز می شود که از نتِ بوزیِ "رام" و "میوه های خشک" نشآت می گیرد و کمی هم دودی ست... خبرِ بد اینکه این آکورد ابتدایی، به شدت برای شما و مخاطبانِ شما، یادآورِ شامپو خمره ایِ معروف (تخم مرغی داروگر) است و تا یکی دو ساعت اول، حضور قدرتمندی دارد. کمی بعد، حس و حال دودی و اینسنسی و همچنین عود، به موازات جریان پیدا می کنند... و دقیقه به دقیقه قوی تر می شوند. تا جایی که آکورد ابتدایی را در خود حل می کند... از اینجا (که نقطه ی عطف است) به بعد، رایحه رزینی/ خاکیست که کمی هم تمیز و صابونیست... و هرچه به پایان نزدیک می شویم، این حال و هوا تقویت می شود.
و در نهایت، در درای داون (اینجا حداقل 4، 5 ساعت از اولین اسپری گذشته)، رایحه ی زیبایی وجود دارد که از بخورِ خامه ای و پچولیِ خاکی و مرطوب، و رزینِ نرم تشکیل شده و گرم و اشرافی ست... و همچنان قلبش میتپد.
تیزیانا ترنزی "اورسا" را بیشتر مردانه می دانم... سنِ کار هم پایین نیست و برای آقایون بالای 50 سال جالب تر است. و روزانه هم نیست. فقط عصر و شب، مجالس رسمی در پاییز و زمستان... ولی بدانید و آگاه باشید که یکی دو ساعت اول اش (حداقل برای ما) جذاب نیست...
28 دی 1401 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : معین عباسیان هاشم پور

جالبه این عطر در بین خانواده ترنزی ها خیلی زیر ذره بین بوده
ازون عطرهایی هست که خیلی تو فرگرنتیکا در موردش ریویو نوشته شده.جالبه خیلی ها میگفتن نمیدونن دوستش دارن یا نه.خیلی ها میگفتن دوستش دارن ولی نمیپوشنش. خیلی ها دوستش داشتن.خیلی ها متنفر بودن.خلاصه خیلی عطر حاشیه داری هست.طرف رو وادار میکنه که یک چیزی در موردش بنویسه.قبلا هم در موردش نوشتم.عطر بازخوردی نیست.ابتدا با یک بوی سنگین و هارش پچولی در نیم ساعت اول مواجه میشین که یجورایی ناخوشاینده.ولی به عطر مهلت بدین.وقتی باز شه اون روی اصیل و اشرافی خودشو نشون میده.یجورایی بهش عادت میکنین که بپوشینش برای مراسمات.نتخودآگاه میرین طرفش.کمپلیمان ازش نمیگیرین ولی یجوری دیگه نظرها رو روی خودتون متمرکز میکنین.اصالت کارو میاره روی کلاس لباس رسمیتون.جتابه خیلی از خانم‌ها اون رو مناسب مجالس خاص برای خودشون می‌دونستن.خلاصه اگر بپسندینش دل کندن ازش سخته.
شبتون آروم
19 فروردین 1401 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : هاشم پور کاوه

تو آخرین تستی که داشتم واقعا نظرمو جلب کرد
بنظرم برای قضاوت یک عطر یک مقدار باید صبر کرد.
بار اول چون با فضای کلی کار نتوستم کنار بیام خیلی به ترکیب نت هاش هم توجه نکردم ولی اینبار کاملا مورد پسند من واقع شد و تغییر نت محسوس داشت درحالیکه تشخیص نت هاش همچنان دشواره.
تو نت ابتدایی شیرین و میوه ای هست از نوع میوه خشک بعد حالت گس مانند هم میگیره تو نت میانی که نمیدونم ناشی از چیه.
نت آخر هم شیرینی بیشتری احساس میشه نسبت به دو نت قبلی ولی نه از نوع میوه و نت آخر برای من جذاب‌تر بود
فک میکنم میتونه عطر امضای خیلی از افراد باشه اگر با خود رایحه مشکلی نداشته باشن ولی همچنان توصیه میکنم هر عطری از این برند خریداری میکنید حتما تست داشته باشید چون واقعا عطر های خاصی داره
قبلا هم تیزیانا ترنزی کریکه رو از همین برند تست داشتم ولی اون عطر بیشتر برای خانم ها مناسب بود ولی این عطر به معنای واقعی یونیسکس.
در آخر ممنون میشم راهنماییم کنید که چه عطری رو از همین برند برای تست بعدیم داشته باشم🌷
12 بهمن 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Zariii هاشم پور
به به از چه عطری خوشتون اومد حسام عزیز.عطری بسیار های کلاس و جا افتاده و تراش خورده هست.توی مجموعه من جایگاه خاصی داره و خیلی دوستش دارم.خیلی گیرا هست.و وقتی میزنی کسی که اندک آشنایی با عطر داشته باشه میفهمه که رایحه اصیلی هست .من از دیگر کارهای ترنزی درین خانه عطر به شما عطر کاس .عطر فوکونرو.عطر اکستاسی.
از کارهای دیگر ترنزی در خانه عطر وی کانتو عطر مئا کوپا.عطر آیری و عطر الیبای رو پیشنهاد میکنم .البته اینها نظر منو جلب کرد و پیشنهاد من بود پیشنهاد دوستان دیگر رو هم حتما تست کن.چون همش به سلیقه خودت برمیگرده
خوشبو. خوشحال و سرحال باشید دوستان معطر من
12 بهمن 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : هاشم پور صادق اف
ممنون از عطر هایی که پیشنهاد دادین حتما بررسی خواهم کرد. تنوع عطر خیلی بالاست و بهتره که از تجربه های دوستان استفاده کنیم
12 بهمن 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف ارژنگ بوترابی

فقط میتونم بگم بدون تست خرید نکنید این عطرو
09 بهمن 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : صادق اف هلیوس

با سلام
امروز از عطر افشان به دستم رسید.عجب رایحه مجللی .عجب باشکوهه.دقیقا آدم رو یاد یک لرد انگلیسی میندازه که از پله های مارپیچ قصر در یک لباس اسموکینگ پایین میاد و آماده رقص با یک کنتس فرانسوی میشه.اصلا فکر لباس کژوال و سمی کژوال هم نکنید.یه جاهاییش منو یاد استریت تو هیون میندازه ولی نوت انیمالیکش فضا رو عوض میکنه.ماندگاری و پخش عالی .دومین شیشه ازین عطر هست که در طول عمرم خریدم.مورد استفاده فقط و فقط میهمانی های رسمی.قرار کاری نه روزانه نه
05 دی 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : هاشم پور صادق اف

درود به همه عطرافشانی های عزیز
بو و رایحه(خصوصأ گلی یا میوه ای)من را شدیدأ جذب میکنه،همیشه منتظر بودم تا شب بشه و گل محبوبه شب تو خونمون منو سرمست کنه،اگه از جایی رد بشم که درخت یا گلی خوشبو وجود داره،سریع جذبش میشم و وقت میزارم براش،بینیمو بهش میچسبونمو نفس عمیق میکشم،وقتی یه نفر خوشبو از کنارم رد میشه نمیتونم بی تفاوت باشم نسبت بهش،وقتی از جلوی یه مغازه گیاهان دارویی یا میوه فروشی عبور میکنم ،لذت میبرم از بوهای موجود و ...
این در حالیکه مدت یکسالی هست که توی این سایت همه اظهار نظر هارو مستمر پیگیر هستم و مبالغ زیادی از درآمدم رو صرف خرید عطر میکنم(ولع سیری ناپذیر خرید عطر دارم)!وقتی از خودم میپرسم آیا این همه هزینه آیا توجیه داره،جواب به خودم یک کلامه:این بهای عششششقه!
از طرفی بویاییه نه چندان قوی دارم،رایحه ای که قبلأ بوییدم رو تو جای دیگه باهاش مواجه بشم کم اتفاق میفته دوباره تشخیص بدم ،چه برسه که مثل دوستان بتونم تک تک نتهای یه عطرو آنالیزو تشخیص بدم!
به نظرتون توی این راه رایحه شناسی میتونم موفق بشم؟
سپاس
24 اسفند 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : هاشم پور کامبیز سخی
سلام دوست گرامی
خوندن ریویو ها مبنی بر این نیست که اون شخصی که ریویو میذاره با اسپری کردن عطر روی پوست بتونه دقیق تمامی موارد رو تک به تک ذکر کنه . بزرگترین عطار های دنیا هم موقع استشمام یک رایحه جدید شاید دو سه نت رو بتونن بگن .
ریویو ها از نت های داده شده توسط عطار کمک و جهت میگیرند و طبیعتا کمک میکنند تا بهتر درک بشه . کماکه برخی ریویو ها از نظرات دیگر افراد چه در سایت های داخل چه خارج بهره میگیرند که بنده خیلی موافق اون روش نیستم.
لازمه کار اشنایی با برند های مرجع هست . برندهای شفاف . شما تمامی عطرهای ترنزی رو استشمام کنی قرار نیست خیلی با روایح اشنا بشی . باید سراغ برند ها و کارهایی برید که نت غالب رو در بهترین و شفاف ترین کیفیت به شما تحویل بدن . مثل لورنزو ، ماسک و ...
در ضمن هزینه کردن در راه عطر یک مقوله بسیار مهمی هست که اگر بی توجهی صورت بگیره پس از مدتی پشیمانی خواهد داشت . علی الخصوص اگر فکر کرده باشیم علاقه داریم و کلی هزینه بی جهت برای تست روایح بپردازیم.
24 اسفند 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : هاشم پور Dr, Akbari
دوست عزیز سلام
نمیدونم چند وقت هست که وارد دنیای عطر شدین و چند تا عطر رو تاحالا تست کردین ولی فقط می خوام بگم که دنیای عطر خیلی خیلی پیچیده تر از اون چیزی هست که فکرشو بکنید. من تقریبا 3 سال هستش که دنیای عطر پیگیری میکنم و شاید بالای 400 عطر مختلف رو تست کردم و تا الان خیلی خیلی از نت هارو نمی تونم تشخیص بدم و بفهمم که چی هستش چون نوع پردازش های نت ها در عطر های مختلف با هم متفاوتن و میزان استفاده ی هر نت تو عطر میتونه رایحه ای متفاوت ایجاد کنه.پس باید به صورت علمی راجبش مطالعه بشه و عطر ها باهم مقایسه بشن از جهت نوع پرداخت ها و جهت یادگیری نباید سمت برند هایی مثل اونوم و اورتو پاریسی و حتی خیلی از برند های نیش برید چون پیچیدگیشون زیاد هست و باعث گمراهی شما میشن. بیشتر عطر هایی که رفرنس بویایی خاصی دارن و نت غالب مشخصی دارن میتونن کمک کنن تو تشخیص نت ها..مثلا من خودم چرم رو با آکوادی پارما لدر شناختم یا رز رو با آمواج لیریک,مرکبات رو با زرجف رنسانس و نیو, تنباکو رو با مارلی هرود,چایی آتلیه کلن فیلتر سیلان,وتیور آتلیه کلن وتیور فتال, عود رو با آرمانی عود,روایح دودی رو با آمواج اینترلود و اسموک اف گاد,روایح چوبی رو با تام فورد عود وود و کرید اسپایس اند وود, روایح حیوانی ال ام پارفومز هارد لدر,روایح سبز تام فورد ایتالین سایپرس, روایح بوزی و مشروبی باراوندا و پاویلون رژ, کهربا دیور امبر نویت,پچولی رو باجووی سایکدلیک و به تازگی بهترین رفرنس از بوی خاک و زمین که برای زرجف بیردی هست رو تست کردم و خیلی های دیگه که الان حضور ذهن ندارم.
در انتها اگر اون مدل روایح گلی که فرمودید رو دوس دارید یه تستی از تاچ فاینال از جووی داشته باشید که فوق العادس.
24 اسفند 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : هاشم پور صادق اف
سلام
البته که میتونی . سخت نیست چون عاشق این کاری اما زمانبره . میتونی از عطاری تمام گیاهانی که در عطر استفاده میشه به مقدار کم بگیری هر بار مقداری از فقط یک گیاه رو دم کنی و ببویی . چرا نیاز نیست عطر مثلا چای رو ( چه خشک چه دمکرده ) پیگیری کنی ؟ چون بارها اونو بوییدی و توی حافظه بلند مدت بویائیت ثبت شده . یا مثلا بابونه یا آویشن . تکرار تکرار . هر کدوم رو توی یک بازده زمانی تمرین کن و تا ثبت حافظه نشده سراغ بعدی نرو . از خودت امتحان بگیر . از خونواده کمک بگیر برای تشریح اون رایحه و برای امتحان . فعلا به این فکر نکن که رایحه همون گیاه در عطر میتونه کمی متفاوت باشه با رایحه خود گیاه موجود . اصلا بعد شناخت خود اون رایحه سراغ عطری که ازون استفاده کرده نرو که بخوای تشخیصش بدی چون روایح دیگه نمیذارن و حافظه بویائیت رو بهم میریزن . وبعد که چندین رایحه ( خصوصا اونهایی که در عطرها استفاده میشه ) رو بخوبی شناختی و از هم تشخیص دادی توی عطری که روایح شفاف داره ازون گیاه ( دوستان بخوبی بهت معرفی میکنن ) دنبالشون بگرد . روایح نت پایه در بیشتر عطرها تکرار شده مثل مشک مثل چوب صندل و...
از نت پایه هنگام آنالیز ( بعد از گذراندن مراتب قبل و زمانی که اون چند گیاه و مواد رو کامل شناختی وتمرین وامتحان کردی و نمره قبولی بخودت دادی ) شروع کن و بعد سراغ نت اول برو و در انتها نت میانی . چون ترتیب شلوغی روایح در عطرها معمولا اینطور هست . نت پایه خلوت و ماندگار نت ابتدایی خلوت و سریع و فرار و نت میانی شلوغ تر و معمولا پخش و خط بیشتر حاصل این نت هست . قدم اول رو برداشتی . از کوچه رد میشی میگی توی این خونه بوته یاس هست . این یکی شب بو . این یکی خورش سبزی درست کرده ( حاصل گشنیز و شنبلیله و لیموی عمانی ) ازین خونه بوی اوپیوم میاد ! هر میوه ای میخری بو کن . این کمک زیادی برای نت اول عطرها میکنه .خیلیاش الان توی حافظه ات هست اما از خودت امتحان نگرفتی. چشمهات رو ببند و از کسی بخواه ازت بپرسه . شک نکن بعد دو سه سال چنان میشی که خودت هم تعجب میکنی و اشتیاق شدید به تمرین پیدا میکنی . و بعد لذت وصف نشدنیش رو ببر .متنهای ایکاروس رو بخون ! آدمهای مبتدی مثل من فیوز میپرونن اما وقتی به استادی رسیدی شیدا و دیوانه اش میشی . البته الان نخون سیو کن برای بعدها .
اینشاله موفق باشی در عشقت
شادو خوشبو باشی و همه دوستان
25 اسفند 1399 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : عباس بهرامی هاشم پور
دوست عزیز اگه علاقه مندبه دنیای عطری ومیخوای تاحدودی نت هارو تشخیص وتفکیک کنی بهترین راه اول کابینت اشپزخانه وبوییدن هرچیزی که توعطرسازی استفاده میشه ازادویه جات بگیرتا بیسکویت و.....واما بهترین کمک تست تک نت هاس،اگه پیگیربشی میتونی حداقل سی موردتک نت را درهمین تهران گیربیاری، من خودم حدوده سی تاازتک نت هارو بواسطه دوستی گیراوردم که هرکدام یک میل هستن ازنت کاج بگیر تاروایح پودری،کهربا،اگاروود...... و به جرات میگم تست تک نت ها بسیار بسیار کارسازه،البته بعدازتمام اینموارد وتست عطرای مختلف بازم نمیشه تمام نت های عطری راتشخیص داد مگراینکه عطرترکیبات پیچیده ای نداشته باشه،،،ریویونوشتن خودش هنریه و شخص حتی اگه توانایی تشخیص وتفکیک نت هارو داشته باشه ولی انشاوقوه تخیل ضعیفی داشته باشه خیلی نمیتونه در ریویونوشتن موفق باشه،،دوستان ریویونویس قابلی در عطرافشان داریم که از ریویوهاشون لذت میبریم ولی متاسفانه گاهی پیش میاد یه سری افراد میرن ریویوهای سایتای خارجی راکپی میکنن ومیان اینجادرج میکنن که خیلی قشنگ نیست،بهتره شخص احساس واقعی خودش رابنویسه هرچندخیلی کوتاه وخلاصه باشه.
25 اسفند 1399 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : الناز صادق اف
نکته خیلی مهمی رو فراموش کردم بگم . به من کمک زیادی کرد .و اون حس چشائیه که خیلی در ثبت حافظه بلند مدت بهت کمک میکنه . یه جورایی مکمل حس بویائیه . رایحه ها رو بچش . خام دمکرده .نوشیدنی ها وچای های معطر. ادویه های غذا رو حدس بزن و بپرس آیا درست حدس زدی یانه؟ یه جعبه فلزی چای لیپتون انگلیسی خریدم که یکصد کیسه چای داره و هیچ کدومش تکراری نیست ! یادمه چقدر هم بابت گرونیش غر شنیدم ! اما بقولت عشقه دیگه. سرآشپزها رو دیدی چطور تک تک اجزاع استفاده شده در غذا رو حدس میزنن ؟ تمام ادویه ها رو ؟ گیاهان رو ؟ اونا با تمرین و چشیدن و بوئیدن بهش رسیدن . ضمنا نگران ضعف بویائیت نباش . مثل هنجره خوانندگان تربیت میشه به مرور وهر چه جلوتر بری قویتر . غذای ما آشپزها ( دوستداران رایحه ) هم عطرهان که وقتی سرآشپز شدیم تک تک اجزا رو نام میبریم . مثلا متنهای آقای آرشیتکت رو بخون . کارشناس خوبیه . مختصر ومفید تک تک روایح نت ها رو نام میبره . و دیگر اساتید .
حتی به جایی میشه رسید که کلک های برندها ( که برخی اسانس ها رو جابجا معکوس و حذف میکنن ) وحتی فوت کوزه گریشون ( استفاده از گیاهان خاص و کمیاب ) رو کشف کرد !
نابینایی رو دیدم که چشماش بینی اش بود . بوی تلویزیون گچ دیوار فرش پلاستیک فلزات تابرسه به معطریون ! ضمنا از بوهای بد غافل نشو بویائیت رو متعادل میکنه . بنظرم دیگه هرچی خود مبتدی ام بلد بودم گفتم . طولانی هم شد ببخش .
موفق باشی انشاله
25 اسفند 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : عباس بهرامی صادق اف

این عطر به در یک سومه ابتدایی به جرات خاص ترین عطری هست که من استشمام کردم.نتهاش شفاف نیستن که بشه خیلی راحت تفکیکشون کرد ولی همش درحاله تغییر هستن از اوله اول تا انتهایی که رو پوستتون هست.خیلی خشک شروع میشه مثله بویه میوه هایه خشک(بیشتر آلو) و کندر که زیاد نمیشه تشخیص تلخی یا شیرینیش رو و حالتی خاکی داره . در ادامه حالت بالزامیکی پیدا می کنه و یه مقداری نرم تر میشه و در انتها حالت عودی میگیره ولی عودش هم باز یکم عجیبه بوش و حالته چوبی رو نداره!راستش اصلا نمی تونم تشریح کنم رایحشو :)))پرفومنسه خیلی خوبی داره فقط تنها مشکلش عدم شفافیت نتهاش هستند
21 بهمن 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : هاشم پور صادق اف
موافقم باهات . این برند کیفیت خوبی داره ولی به هیچ وجه شفافیت نداره نت هاش و همین دلیلی شده تا از این برند دلسرد بشم.
21 بهمن 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : صادق اف پارسی
رایحه هایه خیلی جذابی درست میکنه به نظرم ولی ارتباطه عمیق نمیشه گرفت باهاش.ما هم انتظارمون پس از تسته کارهایی نابی مثله اوپوس 1444 یا سمینالیس و همین الکساندریا ll و.... خیلی بالا رفته و دنبال روحی که عطار بخشیده به کار میگردیم و بعده هنریه عطر ملاک هست واسمون. این برندهای اینجوری مثله همین تیزیانا و مارلی و حتی گرلن هم میخوان نیش باشند و هم میخوان مخاطبه عام رو راضی کنند که نتیجش میشه تیره و تار بودن نت ها به قیمت ماندگاری و پخشه بویه زیاد!!انگاردر ظاهر نیش هستن ولی در باطن دیزاینری
21 بهمن 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad
آره دقیقا . بعضی برندها اولویتشون بازار فروش و عامه پسندی هست در کنار رایحه زیبا ولی بعضی برندا کارشون تولید یک اثر هنری هست برای اهل خودش . یک قانون نانوشته ای هست که میگه اگر خیلی چیزها رو انسان ها ندونند زندگی بهتری خواهند داشت . روز بروز با تست یک سری عطرها واقعا واسم بی معنی میشه عطرهای دیگه و چه روزهایی که یه ساواج میزدیم و احساس رضایت خوبی داشتیم تا امواج ها اومد . اینترلود میزدیم و احساس خوشحالی داشتیم . اوپوس اونوم اومد . ویکتواغ رنس اومد . لویی مازولاری اومد . و روز بروز عطرهای پشت سرش رو کمرنگ و کمرنگ تر کرد تا جایی که شاید نشه دیگه عطری رو زیاد دوست داشت . به نظرم گاهی مواقع باید استپ زد . " مرز بین ساعات به شکنندگی اونه " این جمله معروف "شاید" مصداق این زمینه باشه .گاهی "شاید" بهتره یکم عقب وایساد و سراغ همون عطرهایی رفت که اولا حال میکردیم باهاش . اون روزایی رو تکرار کرد که مثلا لاکوست سفید میزدم. و پس از مدتی با شکلی بهتر این قضیه عطرهای نیش رو ادامه داد . "شاید" ... شایدم نه
21 بهمن 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : ali dehghan پارسی
خاطرات یکی از مهم ترین بخش هایه زندگی آدما هستن و خیلی هامون با خیلی عطر ها زندگی کردیم و هر موقع که بوشون میکنیم ممکنه یاده اتفاقای خوب و بدی که در هنگامه استفاده اون عطر داشتیم بیوفتیم.مثلا همون ساواج رو من هرموقع بو میکنم استرس میگیرم به خاطره یاداوریه یه خاطره ی بد واسه من و یا برعکس لانویت شدیدا حسه خوبی بهم میده.به نظرم استپ بک زدن خوبه به اون عطرا خیلی خوبه اون حسی که به آدم میده و زنده شدن خاطرات بسیار لذت بخشه ولی مثله معمایه حل شدس.انگار دنیایه عطر مثله یه بازیه فکری میمونه که مرحله به مرحله حلش میکنی بافهمیدن نحوه پرداخته نت ها و یا فهمیدنه رایحه هایی که با ترکیبه چند نت بدست میاد و مرحله آخرش هم ساختن نت هاست و بعدش پرفیومر شدن و بعدشم تمااااام.
22 بهمن 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : In The Dark Amir Mohammad
فکر نمیکنم این بازی ته داشته باشه . حتی اگر زندگی روزانه بعضی عطار های مطرح و بزرگ رو هم نگاه کنید باهم در تکاپو و تلاش هستند برای کشف روایح جدید و پردازشی جدید . اونها هم با صرف زمان بیشتری روی بعضی عطرها ذهنشونو درگیر میکنند و تا کاری نکنند به ارامش موقت نمیرسند . مثل مسیری یک طرفه هست که ته نداره . یه جاهایی باید زد کنار و با خاطرات خوشی که از یک سری عطرها داریم نفسی تازه کنیم تا بشه این راه رو ادامه داد .
یکی از مهمترین زیباییای این راه حس کردن تغییر شامه شماست. بسیار زیبا متوجه تکامل شامه تون میشین توی این راه و گاهی حس میکنین که دیگه یه استراحت واسه شامه لازمه . ولی ایا ممکنه برای کسی که خو گرفته ؟
"جاست وان مور پرفیوم "
22 بهمن 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : آماتور 2 shima.a
من که تازه اوله راهم.خیلی دنیایه عجیبی داره عطر!
22 بهمن 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad

تقریبا بوی کیلیان استرایت هون رو میده ولی با تکیه بیشتر عود
به نظرم ادکلن cupid 2 خیلی بهتر کیلیان رو کپی کرده بو با عود کنترل شده و لطیف و دوام وپخش خوب
15 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : محمد مهدی فیاضی architect

به نظرم این عطر هرگز عامه پسند نیست
یه ترشی خاصی تو این عطر هست شاید آلو شاید لواشک و به همین نت ها یه حس شرابی هم اضافه کنید ، خیلی خاص شد نه ؟
در نت اخرش گرد و خاک و یه تلخی انگوری مانند ( شرابی ) جالب به موجود میاد
پخش بو خوب
ماندگاری هم خوب
30 آبان 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حامد architect

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟