Filippo Sorcinelli - Opus 1144

اونوم اوپوس 1144

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-36668
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی ادویه ای
عطار :
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : فیلیپو سورچینلی
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2015
کد کالا : ATR-36668
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    38
  • نمی پسندم
    5
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    21
  • + 45 سال
    4
  • روزانه
    6
  • رسمی
    13
تعداد رای های ثبت شده : 121
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

اوپوس ۱۱۴۴ سبک گوتیک و پدیده‌ای بسیار بغرنج و متنوع را تقدیس می‌کند که به تمام ابعاد آثار هنری مرتبط است.
سبک گوتیک بطور رسمی در سال ۱۱۴۴ در فرانسه متولد شد و سپس به سراسر اروپا گسترش پیدا کرد و متناسب با سنن و آیین‌های مختلف تنوع یافت و با آنها تطبیق پیدا کرد. این واژه را اولین بار جورجیو واساری برای اشاره به عناصر شمالی، وحشی و دمدمی‌مزاج سبک گوتیک به کار برد.
اونوم می‌خواهد سبک گوتیک را همانند رنسانس تقدیس کند، و مفاهیم و نمادهایی را به این طیف رایحه‌ها بیفزاید و از اوپوس ۱۱۴۴ عطری بی‌نظیر و تکرارنشدنی بسازد.
در ترکیب پایه‌اش، بوی مشک سفید و کهربای خاکستری احساس می‌شود، عنصری درخشان، سرزنده و گرم و سرشار از فرومون‌. این عنصر از اقیانوس هند سرچشمه می‌گیرد. گونه بسیار نادری از کهربا است که می‌تواند سایر عناصر بویایی را تثبیت کند. رنگ خاکستری‌اش به رنگ آسمان سربی‌رنگ نرماندی، محل تولد سبک گوتیک، باز می‌گردد.
نُت‌های پایه‌اش شامل نُت چرم، وانیل، چوب صندل و درخت هندی است که باعث‌هارمونی روح و تسهیل رشد معنوی می‌شود. رایحهٔ درختان هندی ما را به سوی رایحه گیاه لوبان سوماترا (شبه‌جزیره هندوچین) سوق می‌دهد که صمغ غلیظ و سفیدرنگش همانند گل بلسان شیرین و مدهوش‌کننده استفاده می‌شود.
نُت‌های اصلی اوپوس ۱۱۴۴ گویای فضای گوتیک چوب کشمیر و ماهیت درخشان و یکنواختش است که با سمفونی مالت‌ها، گل زنبق و ارکید توأم شده است.
در ترکیب اصلی‌اش رایحهٔ درخت لامی را می‌یابید که با گل یاس هم‌نشین شده است تا زداینده ترس‌ باشد. حتی اگر در سطوح بالاتر از سمفونی معنوی اوپوس ۱۱۴۴، می‌توان رایحهٔ ترنج و نارنگی را احساس کرد که به کل این ترکیب معنوی نوعی‌هارمونی بخشیده است. رنگ خاکستری خوشبویش قابل‌لمس است، و می‌توان صدای سنگ و موسیقی قدرتمند اما ظریفش را شنید.
این جادوی مغشوش‌کننده گوتیک است.

برند فیلیپو سورچینلی
طبع گرم
سال عرضه 2015
گروه بویایی شرقی ادویه ای
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، نارنگی ماندارین، یاس، لامی
اسانس میانی زنبق ، چوب کشمیر ، ارکیده
اسانس پایه لوبان ، مشک ، وانیل ، چوب صندل سفید ، چرم ، عنبر
نمره کاربران
Opus 1144-اونوم اوپوس 1144
رایحه
8.8
32 رای
ماندگاری
9.2
32 رای
پخش بو
9
32 رای
طراحی شیشه
8.9
32 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (39 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستان میشه چندتا پیشنهاد بدین که توی مایه های درای داون این کار وقتی که مرکباتش فروکش میکنه باشه،فکر کنم جناب فرجی فرمودن یک بستر وانیلی که کمی حس خامه ای داره،میخوام بدونم که توی چه دسته ای از روایح جا میگیره و کارای خوبی که توی این سبک بو باشه رو پیشنهاد بدین،یک دنیا ممنون
29 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : فربد فریدی
سلام‌دوسته‌عزیز
شالیمار‌از‌گرلن به‌نظرم‌‌ میتونه‌نزدیک باشه‌ به‌ این‌کار. ولی کارهایه‌این‌برند‌انقدر شاهکارن‌که‌نمیشه تو دسته ی خیلی خاصی قرارشون داد و واسشون مشابه پیدا کرد و هر‌کدومشون فلسفه و داستانه هنریه‌خودشونو دارن مخصوصا کواندو راپیتا این استازی که یکی از‌ابر شاهکار های جهان عطر سازی به‌شمار‌میاد. در کل تو‌این‌برند فقط باید به‌دنبال تفکرات عطار‌حرکت کرد و‌لذت برد از‌این‌همه‌روحی‌که‌به‌عطراش بخشیده
30 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mdr Amir Mohammad
درود جناب دهقان کواندو رو داخل تست کردین؟ اگر جوابتون مثبته بی زحمت از طریق راه ارتباطی ای که با بنده دارین بگین کجا یافت میشه
30 دی 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mdr پارسی
جناب امیر محمد
راستش من پارسال اواخره بهمن یه دستریز 3میل درابتدا از همون سایته معروف که تو اصفهان هستندگرفتم که انقدر شیفتش شدم که خواستم خوده باتلش رو بخرم که که گفتن جعبه باز نمیفروشیم و منم هرجایی رو گشتم نتونستم پیدا کنم و دوباره که خواستم دستریز بگیرم از همونجا 10میلش بیشتر نمونده بود که من گرفتمو تموم شد کلا دیگه هم هیچ جایی پیداش نکردم.نمی دونم روایح دودی رو می پسندی یا ولی با کیفیت ترین رایحه ای بودش که من تست کردم تا الان.به نظرم اگه چند نفر از همون سایت خواهش کنیم که دوباره موجودش کنه شاید این کارو انجام بده.
30 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mdr پارسی
سلام جناب mdr.
امبر ماسکادین شباهت زیادی به درای داون این کار داره. و استفان هامبرت لوکاس مانتئوس
30 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : یک آدم معمولی پارسی
جناب mdr
شاید یه سری کارهایی که دوستان گفتند مثل شالیمار یا لارن مازون امبر ماسکادین شباهت داشته باشه ولی صرفا ظاهریه . مخصوصا اگر ماسکادین از اون پودری بودنش یکم کم کنید و عمق مشکشو کم کنید ولی به هیچ وجه نمیتونین با این کیفیت و هنر چیزی پیدا کنید . این کار ، بی رقیبه .
30 دی 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Mdr
خیلی ممنون از آقای دهقان و اقا امیر محمد‌ و جناب architect,مشکلی که من اینجا دارم یا بهتر بگم با نت برگاموت دارم مثل همون اتفاقیه که برای قطعه((برای الیزه)) اثر بتهوون افتاد،ادم یاد ماشین های حمل زباله میوفته،حالا نت برگاموت هم متاسفانه منو یاد قرص جوشان های با طعم برگاموت میندازه،امیدوارم که با گذر زمان حل بشه،باز هم ممنون به خاطر راهنمایی هاتون
01 بهمن 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad
mdr عزیز این کار بیسش چیز دیگه ایه و برگاموت یه اندک زمانی چاشنیه . یک ربع قبل پوشیدن لباس اسپری کنین اون مشکلتون حل میشه .منتهی از نظر من فیلیپو یک ادم هنر شناس هست . بهترین ترکیب و هنر ممکن رو در میاره . حتی داخل جعبه های عطراش مثلا نوتردام 15 04 کار دست خودش در کارگاهش هست. تمامی اون 4 کاغذ قرمز یا ابی که داخل جعبشه هنر دست و ذهنشه . این توانایی در روایحی که درست میکنه هم هست منتهی استادانه تر . اگر میخواید خیلی عمیق برگاموت رو بشناسین و یاد قرص جوشان هم شدید بیفتید برگاموتو دی کالابریا رو تست کنید تا دستتون بیاد .
01 بهمن 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی Mdr

کاش شروع سیتروسی و تیز این عطر با یک شروع اسموکی جایگزین میشد. اونوقت از یه کار عالی تبدیل میشد به یک کار محشر. البته نظر شخصی و قطعا غیر کارشناسی هست.
02 دی 1399 پاسخ تشکر

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
سمپل این لعنتی دستم رسید... شماره فیلیپو رو هر کی داره بده لطفا ازش بپرسم لامصب چی میزنی اینارو میسازی!!! ریویو باشه چند روز دیگه
29 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : پارسی عماد
حامدجان پسندیدی؟
29 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی حامد
به شدتتتتتتت
29 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
ریویوی دوستانم حق مطلبو رسونده و امیر جان هم در مورده هنرمندانه بودنه این عطر به زیبایی نوشت... شروع تیزی داره ولی زود فروکش میکنه و تبدیل به چیزی میشه که باید گفت فیلیپو شلوارتوووو واقعا... توضیح بیشتری بر ریویوی دوستان نمیتونم بدم... فیلیپو قول بده دیدمت شلوارتو امضا کنی بدی بهم... رفت توی تاپ تن عطرام... به به
02 دی 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad
فقط باید این لعنتی رو ساعت ها بو کرد و سکوت کرد .
02 دی 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : آرش

10
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
9
طراحی شیشه
امیر جان بین این کار و بوکانرا کدوم مورد پسندته؟؟
26 آذر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Amir Mohammad
حامد جان 1144 یک شاهکار ناب هست و به تو پیشنهاد میکنم بدون درنگ تهیه کنی .
26 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حامد پارسی

9
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام جسارتا من تو این ۲ سال از این عطر هیچ بازخورد منفی نگرفتم. حالا یا ربط به سن پوشیدن این عطر داره یا ربط به اطرافیانمون داره که چه سلیقه ای داشته باشند. یه تندی کمی اولش داره که خیلی زود فرو کش می کنه و با یک عطر با بستر قالب وانیل مواجه میشیم که کمی حس خامه ای میده. رد بویی که از خودش به جا میذاره بین ۶ تا ۱۰ ساعت با توجه به پوست و جنس لباس شما و ماندگاریش قطعا بیش از یک روز هست. جزئیات رایحه رو هم دوستانی که تجربه کردن قبلا گفتن. پوشش خیلی رسمی و خیلی خاصی هم ‌نمی خواد این عطر.
24 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : معین هاشمی حامد
سلام جناب فرجی
بله پرفورمنس مخصوصا رد بوش حیرت انگیزه . من برعکس شما بازخوردهای منفی شدیدی هم در کنار بازخورد های خوب گرفتم و اتفاقا از یک دوست عطرباز هم بازخورد بدی گرفتم که خب سلایق متفاوته و من به بازخورد منفی اهمیتی نمیدم . ولی احساس میکنم عطار بیشتر در کارهاش سعی داره هنر رو به رخ بکشه تا خوشبویی رو که الحق به بهترین نحو انجام میده و بی صبرانه منتظر کار جدیدش هم هستیم
24 آذر 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Reza Faraji حامد
عرضم به حضورتون منم کم بازخورد بد نگرفتم از این کار ولی بیخیال بابا کیه که ندونه این نیش با ابهت و هنری چکار میکنه با آدم... اصلا این عطر ساخته شده واسه بازخورده منفی هرچی بیشتر بهتر من که اهمیت نمیدم...حالشو ببرین.
03 دی 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Hani daniar

اونوم 1144
" حرف هست ولی کلمه نیست "

گاهی اهالی اهل هنر یک تابلوی هنری میبینند و برای همکاران و دوستداران هنر تعریف میکنند که به فلان شکل بود رنگ امیزیش و طرحش فلان بود و بهش نمره و امتیاز میدن و قیمت گذاری میکنند . اما گاهی برخی کارها هستند که نمیتونن تعریفی بکنند ازش . فقط میارن و به دوستانشون نشون میدن چون نمیشه حق مطلب رو در صحبت ادا کرد .
این برند برای من به همچین مثالی تشبیه میشه و باید بو کرد تا فهمید چی هست و برای چی اینجوری هست.
یکی از خوش ساخت ترین و پیچیده ترین کارهایی که در زندگیم تست کردم این هست . به هیچ وجه اگر با اثر هنری در عطر اشنایی ندارین سمت این کار نرین چون چیزی جز دافعه و پشیمانی نخواهد داشت . تاکید میکنم حتی اگر عطرباز هم هستید بدون علم اینکار رو تست نکنید چون بعدا پشیمونی میاره براتون و اسپویل میشه این کیفیت و هنر.

اگر بخوایم عطرهای نیش رو سطح بندی کنیم کارهای این برند در درجه بالا قرار میگیرند و اگر کسی مفهوم عطر رو در زندگیش فهمیده باشه به کیفیت کارهای این برند نه نمیگه . کما که بسیاری از نظرات چه در سایت و فرگرنتیکا راجب این کار میخوندم قبلا و الان با احترام باید بگم که اون افراد با چه منطقی باعث گمراهی عده ای میشن و درصد بالایی از اون افراد حتی تست هم نداشتند از این کار . چیزایی که میخوندم : عطری وانیلی فوق شیرین ، عطری زننده ، عطری با بوی چیپ ، عطری خز شده با بویی شبیه به دیور هوم اینتنس !!! یا دیور هوم اینتنس رو نمیدونن چیه یا این کار رو ... روز بروز بیشتر به این نتیجه میرسم که تا عطری تست نشه نباید جبهه ای واسش گرفت .
با احترام به همه عزیزان ریویو نوشتن واسه این عطر درست نیست و از ارزشش کم میکنه و نمیشه بهش نمره ای داد.
پخش نسبتا خوب ماندگاری بسیار بالا رد بوی بسیار خوب از مشخصات پرفورمنسی کار هست. بازخورد هم دافعه زیاد داره و اکثرا خوششون نمیاد چون کارهای این برند اصلا جنبه پوششی و بازخورد نداره ولی این کارشون نسبتا خوش پوش تره ولی بازهم تاکید میکنم بازخورد اگر مهمه براتون سمتشم نیاین.
24 آذر 1399 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali Zizo

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
از مدت ها قبل به نوعی پیگیر عطار این برند یعنی فیلیپو بودم اما تا به امروز متاسفانه به دلیلی که همه میدونند نتونستم نسخه ای تهیه کنم اما سمپل چهار اثر از این برند ( اوپوس، لاوز، سمفونی پشن و رز نایگرا) رو برای دو مرتبه تهیه کردم.

چیزی که در نگاه اول این چهار اثر رو برای من خوشایند کرد، هماهنگی تنالیته کلی عطر ها بود که به ترتیب از لاوز شروع و در ادامه اوپوس، سمفونی پشن و در نت بالایی رز نایگرا به نوعی حس چهار نوت متفاوت اما در ساختار نوعی آکورد چهار صدایی این نجوا رو با هم پیش می بردند. خود این هماهنگی نشون دهنده این هست که پشت این برند یک ایده دقیق و کار شده و با هدف و معیار مشخصی وجود داره که مسلما از دل دغدغه های شخصی و زندگی فیلیپو بیرون اومده.
اوپوس برای من دو رویه ست. دو رویه خاطره ساز.
رویه ی اول برای شخص بنده صبح هست و طلوع کور کننده خورشید که باید از خانه و تاریکی بیرون بزنم اما با لباس سیاه و گردنبند چرمی که هیچوقت نباید آویزش نمایان بشه اما بند چرمی روی پوست گردن خود نمایی کنه. (چیزی این میان هست که حضورش رو نشون میده اما هیچگاه حرفی از خودش نمی زنه ... همان لوبان...)
و تنها در خیابان قدم بزنم و از زیر دسته ای از گل های یاس که از بالای دیوار خانه همسایه کناری ساختمان به بیرون ریخته بگذرم و بو کنم و خاطر محوی از لاوز! هم برام پدیدار بشه و همچنان که گذر میکنم دستم رو به دیوار های سیمانی خیابان بکشم و بوی وانیل و حس چسبندگی و پایدار بودن این نت رو ( همچون سیمان! ) حس کنم و به کافه نزدیک خانه برسم و همچنان روی صندلی دو نفره، تنها بشینم و نظاره گر محیط باشم اما غرق در لذت! لذتی که در انتها یک شخصیت غنی، سنگین و با اصالت ساخته شه اما کاملا شخصی و نه برای خودی نشان دادن! که چرم و مشک کامل کننده این حسه.

رویه ی دوم این عطر برای من شش صبح. فرودگاه مهرآباد تهران! هست. از شیراز، از تاریکی چهار صبح، به قصد تهران آمدم و شش صبح با کمی صبر و لکه های نور خورشید که به صورت و عینک سیاهم میخورد، در انتظار همدمی که به استقبالم آمد.
و آمد حس گرم بغل کردن و فشردن همدیگر، بوی وانیل، بوی وانیل و بوی وانیل...
و در ادامه روی نیمکت نشستن و همچنان تنها با اینکه در کنارش هستی، و بعد از گپ و گفت و لحظاتی، شخصی غریب اما چهره ای شاخص، از کنارت رد شود ... و آن کسی نباشد جز جعفر پناهی! فرودگاه مهراباد. ببینی و نگاهش به تو بیفتد اما گذر کند... میدانی که کیست اما کاری نکنی...
و تمام یک روز را تهران باشی و در انتها، تمام شوی، با اصالت اما برای خود! نه برای دیگری!
21 مهر 1398 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : nazanin زهره جلالیان

بالاخره پس از تحقیقات فراوان و صد البته کمک از نظر دکتر ایکاروس و حسن خان کبیریه عزیز (توو عطرهای وانیلی)، تونستم این عطر رو تهیه کنم.
در یک کلام این عطر از روو بدن و بدتر -یا بهتر- از اوون از روو لباس کلا پاک نمی شود و نمیمیرد!!!
در نتهای ابتدایی، شروع کار مرکباتی اِلِمی بصورت ترش و شیرین و زننده -rude- ی داره، بطوریکه تنفس عمیق قطعا اشک آور میشه براتون. در مورد وانیل هم بگم که کلا از ابتدا تا انتهای کار هست - با خاموش شدن مرکبات، زنبق و وانیل تا مدتها شما رو محسور میکنه جوری که خودتون تعجب میکنین که ایا دوباره مگه من رفتم عطر زدم که انقد بوش میاد!! گاهی زنبق بالاتر از وانیل هم میاد جوری که کاملا میتونه پوششی مناسب برا یه خانم هم باشه.
بعد از حدود 12-18 ساعت نتهای پایانی که بهترین قسمت داستان هست با ماسک و جرم و عنبر +مجددا وانیل شروع میشه و تقریبا تموم نمیشه ;)
بلایند بای به هیچ وجه از نظر من- حتملا سمپل میخاد چون چند روز باید باهاش زندگی کنین تا کمی بشه بهتر درکش کرد.
محل و زمان به نظر من نداره- هم سرکار قویه هم برای مجالس و مهمانی- قطعا عطر اسپورت ورزشی نیست البته.
پ.ن: بعله، شالیمار-گونه هست اما اصلا شالیمار که ارادت ویژه ای هم بهش دارم، به سر کوچه ی 1144 هم نمیتونه برسه.
موفق باشین
14 مهر 1398 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Hani سلطان عطربازهای ایران و توران

9
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
بهترین تعریفی که میشه ازش کرد بدون اینکه زیر ذره بین بزاریمش وانیلی که مرکبات و گلهای به کار رفته دقیقا حس خامه ای بودنش رو به مشام می رسونه و حسی پودری. و اگر اشتباه نکنم ترنجش که در نت ابتدایی اون رو اسپایسی می کنه. وانیلی که اسپایسی باشه فکر کنم چیزی باشه که من تا حالا تجربش نکردم و برای من خاصش می کنه. scent : 8 sillage : 9 longevity : 10 من به ماندگاریه این عطر نمره 10 رو میدم چون ماندگاریش توی طول روز مدام توی شامه من خود نمایی می کنه. واقعا مثل lavs باید بهش زمان داد. اونوقته که لذتی که بهتون میده رو ارجحیت میدید به نظر دیگران.
19 اسفند 1397 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمد ح. C.L.O.N.E.R
به سمفونی پیشن هم زمان بدید.....واقعن قابل تامل و عزیزه....

تشکر
02 فروردین 1398 پاسخ تشکر

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
8
طراحی شیشه
همه توضیحات رو دوستان به طور مبسوط و کامل گفته‌اند، فقط به نظر من کاش وانیل نداشت. زیادی شیرین شده. با این حال بازم دوستش دارم. در مورد ماندگاری و پخش هم که دیگه نگو در حد المپیک.
24 آذر 1397 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟