ORTO PARISI - Boccanera

اورتو پاریسی بوکانرا

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-35826
نوع عطر : پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی وانیلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : اورتو پاریسی
کشور مبدأ : ایتالیا
سال عرضه : 2014
کد کالا : ATR-35826
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 190
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
9,600,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    20
  • نمی پسندم
    12
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    7
  • + 45 سال
    5
  • روزانه
    0
  • رسمی
    12
تعداد رای های ثبت شده : 93
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

ORTO PARISI Boccanera - اورتو پاریسی بوکانرا

محصول سال 2014 میلادی بوده و توسط عطاری مستعد و مطرح به نام الکساندرو گولتیری ساخته شده است . از ویژگی های این عطر رایحه بسیار دلنشین و گرم آن می باشد و در دسته عطر های شرقی وانیلی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به مشک ، چوب صندل سفید ، شکلات ، زنجبیل ، فلفل ، فلفل قرمز شیرین اشاره کرد.

نوع عطر پرفیوم
برند اورتو پاریسی
عطار الکساندرو گولتیری
طبع گرم
سال عرضه 2014
گروه بویایی شرقی وانیلی
کشور مبدأ ایتالیا
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه مشک ، چوب صندل سفید ، شکلات ، زنجبیل ، فلفل ، فلفل قرمز شیرین
نمره کاربران
Boccanera-اورتو پاریسی بوکانرا
رایحه
8
25 رای
ماندگاری
8.8
25 رای
پخش بو
8.4
25 رای
طراحی شیشه
7.2
25 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند اورتو پاریسی
اخبار برند اورتو پاریسی
عطرگرام
نظرات کاربران (28 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
8
طراحی شیشه
اورتو پاریسی بوکانرا

یه عطر گورماند_چوبی و مشکی

بوکانرا عطر خاص و عجیبیه. رایحه اپنینگ کار بسیار کمپلکس و خاصه و چندین لایه مختلف رو میشه توش تشخیص داد.
لایه اول و قویتر که ببشتر تو اپنینگ به مشام میاد یه تم گورماند_ چوبی_دودی خاص هست.هر چند نت گورماند کاکائو ذکر شده اما این به این معنی نیست که با یه عطر ژیگولی طرفیم. بلکه در ترکیب با صندل و ادویه و دود که البته ذکر نشده یه تم چوبی و ادویه ای گرفته.
لایه دوم کار که اصلا ذکر نشده به شامه من لایه دودی_ خاکی هست که یه چیزی شبیه بوی برگهای پاییزی سوخته به کار اضافه میکنه یا مثلا میشه گفت در کنار تم گورماند و چوبی در کل رایحه ای شبیه به فندق سوخته ایجاد میکنه مشابه چیزی که تو ترونی دیده بودم.
و اما لایه سوم که بیشتر از میدل نت به بعد خودشو نشون میده ترکیب نت مشک امضای گوالتیری با یه تم چرم و پوست مانند هست که در کنار دود کاراکتری روستیک_نومادیک (عشایری) به کار میده و اینجاست که میگم با یه کار شکلاتی ژیگولی طرف نیستیم.
فک میکنم گوالتیری به دلایلی که بنده نمیدونم علاقه خاصی به این کاراکتر نومادیک داره و این کاراکتر رو تو ترونی به اوج میرسونه.و این تضادها چیزیه که جاذبه خاصی به کاراش میده و باعث میشه حسابی جلب توجه کنه.

در واقع میشه گفت این کار ترکیب دو کار گوالتیری یعنی بلک افگان و ترونی هست. از بین کارایی که من دیدم به جز ترونی و کمی هم بای ده فایر پلیس و البته کپی عربیش یعنی ماهیر بلک دیگه مشابهی بر اش ندیدم.
هرچند همونطور که گفتم کار ژیگولی و نوجوون پسندی نیست اما خوب به نظرم به درد یه ادم میانسال هم نمیخوره. تو ساعت اول سنگین و کمی هارشه و به نظرم بیشتر مناسب زیر ۴۰ ساله. پرفورمنس کار هم بسیار بالاست و صرفا مناسب فصل سرد و ترجیحا فضای ازاده.




[EDITED] 1401/11/15 13:58
14 بهمن 1401 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : Dr. Angel سعید ون ورنبرگ

سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز و مدیریت محترم عطرافشان 🙏🌹🙏

بوکانرا از اورتو پاریسی در واقع همون بلک افگانوی شرآشوب شهره که اعتیادش به دود و سیخ و سنگ را ترک کرده ، آراسته و خوشتیپ تر شده و بجای اون زهر ماری، کاکائو و تنقلات به بدن میزنه😉 .

اگر با شگرد و تکنیک گوالتیری آشنا باشید میدونید که این استاد قهار و دوست داشتنی معمولا از نت هایی ماننده مشک های انیمال ، صمغ های بالزام و اروماتیک ها در قالب تثبیت کنندگی و یا بصورت نت مخفی زیاد استفاده میکنه .
برای بررسی عطرای این پرفیومر باید وقت گذاشت و با چسباندن تکه های پازل بستر اصلی را کشف کرد ، البته همه عطراش اینطور نیستند ، مثلا در هیندوگراس غلظت پچولیِ چرک و چمن بقدری بالاست که اصلا اجازه نفس کشیدن به نت های دیگه را نمیده ، یا در بلک افگانو ، بیس آگاروود ، اسموک ، رزین و توتون که اسم همشون در هرم بویایی امده اظهرمن الشمس هستند و با وضوح بالا قابل تشخیص .

و اما بوکانرا 👇👇👇

در این عطر بیش از ده نت استفاده شده ، کاکائو آرپژ و نت غالب است ، در مراتب بعدی فلفل ، صندل و زنجبیل حس میشن ، بغیر از این نت ها که محسوس هستند و اسمشان در هرم بویایی اومده یه سری نت های دیگه هم حس میشن که اسمشون در هرم نیامده 👈 تم مخملی ، رزدآلو مانند و ملس جیر + بیس کاراملیزه شده و دارویی اتیل مالتول + تم دارک و نیمه اسموکی لابدانوم + حس ساقه بریده شده و گیاهی کومارین .

بررسی رایحه 👇👇👇
بوکانرا شروعی شیرین ، تلخ و تند از ملغمه ی کاکائو ، فلفل چیلی و زنجبیل دارد که از همون ابتدا فضایی اسپایسی ، دارک ، هات ، محرک و شلوغ را رقم میزنه .
در پس زمینه ی کار یه کوچلو کومارین نشسته که حسی گیاهی و خشک به عطر میده و تا فاز میانی لایه ی نازکی ازش حضور داره.

استارتِ ابتدایی بوکانرا خیلی باحال و چالش برانگیزه، اولش شامه برای کمتر از یک دقیقه درگیره بوی تلخ و نیمه شیرین کاکائو میشود که به یکباره کاکائو مثل آتشفشان فوران میکنه و از دلش تندی فلفل بیرون میزنه که به درون شامه نفوذ و تاحدودی کاکائو رو از روی گیرنده های بویایی به حاشیه میبره .

این فراز دارک ، فلفلی و کاکائوئی خیلی زود روی پهنه ی چوبی ، نیمه اسموکی و صمغ گونِ صندل و لابدانوم فرود میاد و با لمس جیر توهمی از چرمِ دودی شده با ته مایه ی زردآلو و لواشک مانند را تداعی میکند ،
(ممکن سوال پیش بیاد از کجا مطمعن هستم ملغمه لابدانوم و جیر چرم را بازسازی کرده ، شاید خوده چرم باشد ، در جواب باید بگم حس دودی لابدانوم و بیس مخملی و آلو مانند جیر کاملا محسوس هستند ، چرم به تنهایی زوایای فروتی الو مانند نداره ، اینم از نبوغ گوالتیری که استارت عطراش خیلی ساده بنظر میان ولی در طول مسیر فضا چند بعدی میشه و در انتها تمام بُعدها مجدد به یک خط وصل میشن و پایان را رقم میزنن ).
بشخصه عاشق این قسمتش هستم و میگم ایکاش بوکانرا از همینجا کات میشد و دیگه تغییر نمیکرد ، ولی درست در همین فاز اتیل مالتول با حسی کاراملیزه شده و پودری ظاهر و به تم کاکائویی عطر رگه هایی دارویی و نوتلا مانند با ته چهره ی تاریک و مه گرفته میده .

در قسمت پایانی عطر کومارین محو میشه ولی چرم اسموکی ، کاکائوی نیمه فلفلی ، تاریک ، مه گرفته و چوب صندل را همچنان داریم با این تفاوت که چرم و کاکائو کمرنگ شدن ولی بیس چوبی نه تنها ضعیف نشده بلکه قدرت هم گرفته و یه کوچلو تمیز و نمکین شده ، این حس کمرنگ نمکین ، تمیز و قدرت گرفتن چوب در بیس پایانی ، همگی آدرس عنبرگریس سینتتیک در قالب تثبیت کنندگی رو به ما میده ، در این عطر دوز اندکی از کومارین و امبروکس در قالب تثبیت کنندگی استفاده شده ، تاپ تا میدل را کومارین با ته مایه ی سبز جلو میاره و در بیس به یکبار تم سبز در پس زمینه جای خودش را به چوبی نمکین و تمیز میده که امبروکسِ .

با تشکر از عطرافشان 🌹🙏

[EDITED] 1400/09/26 15:37
26 آذر 1400 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : محمدرضااصغری  داود
درود
من که خیلی پسندیدمش و دوسش دارم.
بازم می گم هر کس که دنبال عطر نیش هست اگه تست کنه به احتمال زیاد چیزی براش داره .

26 آذر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی alireza .xx

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
7
طراحی شیشه
از نظر من عطری بس تاریکه. خفه و گرفته. با شروعی بسیار تند و تیز. از بوی فلفل سیاه و زنجبیل. شروعش موقع اسپری برام خوشایند نیست از اونجایی که بسیار تند و فلفلی بود. در واقع بوی فلفل سیاه خیلی واضح میاد. وقتی میگذره و مقداری از تندی کم میشه شباهت زیادی به بلک افگانو پیدا میکنه. از نظر من حتی وقتی از تندی اش هم کم میشه، اصلاً عطر شیرینی نیست و کاملاً یه بوی شرقی و ادویه ای داره که به شدت گرمه. روایح های انیمالیک و چرمی هم اون پشت زمینه حس میشه و کم کم در انتها غالب میشه. نت شکلات به مشام من اصلاً حس نشد مگر اینکه برای رقیق کردن نت های تند و تیز ازش استفاده شده باشه. فک میکنم اگر توسط آقایون پوشیده بشه مناسب تره و عطر زنانه ای نیست.
در کل خیلی عطر خاصی هست و احتمالا سخت پسند.
19 بهمن 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : سالمی مهدی
الان چندین روز هست که دارم ازش استفاده میکنم و فک میکنم تازه دارم باهاش ارتباط برقرار میکنم. و داره خوشم میاد ازش. حس میکنم رایحه اش اعتیادآوره. وقتی بار اول میزنی میگی این دیگه چیه آخه. و یه مدت که استفاده میکنی بهش اعتياد پیدا میکنی. مخصوصا به حس گرما و اون چرم انیمالیک، شبیه اینه که کنار یه گله گوسفند توی صحرا رد میشی! آخه کی میتونه همچین بویی رو دوس داشته باشه! اما بعد یه مدت خیلی خوشت میاد ازش! واقعا عطر عجیبیه :))))
30 بهمن 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : سالمی سعید ون ورنبرگ
بار سوم هست نظر میدم روی این عطر.
نمیدونم واقعا چی توی این عطر هست که اعتیادآوره. واقعا بعضی وقتا حس میکنم ماده مخدری چیزی توی ترکیباتش باشه :))
احساس میکنم اعتیاد پیدا کردم به بوش. خیلی عجیبه. شبیه یه چیزی که اگه اسنیف نکنی، نسخ میشی.
23 اسفند 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : سالمی Dr. Angel
چی میتونه اعتیادآور تر از بوسه های پنهانی از لبانی نرم ( صندل) و جذاب (فلفل قرمز) ولی داغ و آتشینِ (فلفل سیاه و زنجبیل) آغشته به شکلات و اون نفس های گرمِ پرالتهاب و سراسر هیجان( مشک) باشه؟
23 اسفند 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : ماری احسان
جسارتا شما این رایحه رو از کجا تهیه کردین ؟
13 اسفند 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

boccanera
(bocca ("mouth") + nera ("black"
boccanera= دهان سیاه ،
سیاهی شکلات ،
دهانی که با بوسه شکلاتی سیاه شده ،

رایحه ای پوشیده از شکلات تلخ، بوسه ای دزدیده شده که طعم تند فلفل قرمز، فلفل سیاه و زنجبیل را روی لب ها می گذارد. تعادل Boccanera بین عطر و طعم، بین عشق و ترس قابل توجه، گیج کننده است.
09 دی 1400 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : علی رشوند ابوالحسن

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
7
طراحی شیشه
خب، این عطر رو بالاخره گرفتم و پیشنهاد میکنم اصلاً و ابدا در فصل تابستان اینو نزنید. حتی بهار.
به قدری این عطر گرمه و هاله ای از گرما اطراف تون ایجاد میکنه و خب تند هم هست، یه عطر به شدت گرم و تند و نباید اصلاً توی هوای گرم ازش استفاده کرد.
واقعا عطر گرانقدر و مجللی هست. بسیار خاص و باوقار. و جون میده برای زمستان بزنی به خودت و کیف کنی از گرمای دلنشین اش.
قبلا هم گفتم هیچ بوی شیرینی ازش نمیاد. کاملاً ادويه ای گرم تند و بوی انیمالیک خوشایند داره. خیلی سنگین رنگین و مجلل و مرموزه واقعا.
01 شهریور 1402 پاسخ تشکر
24 تشکر شده توسط : دانیال رادمنش منوچهر
باسلام لطفا در مورد پخش و ماندگاریش هم بگید مثلا رو پوست چند ساعت دوام داره و پخش بو تا چه محدوده ای پرتاب داره و اینکه توی مجالس زیر باد کولر بازم آزار دهنده است یا میشه پوشید؟! ممنونم🙏
15 شهریور 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالمی بابک
ماندگاری اش که نمیدونم چطور توصیف کنم، دو پاف میزنم و بعد از یک هفته پوشیدن و شستن لباس، هنوز بوش هست روی لباس!
پخش بوی مناسبی هم داره حدود افرادی که نزدیک تون هستن یا از کنارتون رد میشن، کامل متوجه میشن.
در کل ماندگاری و پخش بوی غول آسایی داره. مخصوصاً ماندگاری
16 شهریور 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سالمی MAHMOUD

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
6
طراحی شیشه
سلام.
این عطر رو توی فروش ویژه خریدم.
فوق العاده هستش ( از نظر من).
مشابه این عطر رو تست نکرده بودم ونداشتم.
رایحه نهایش یک بوی چوب خیلی خاص داره،نت ابتدایی بیشتر فلفل حس میشه (ازیت نمی کنه).
البته می دونیم دوست داستن عطر برای هر کس نسبی هستش لیکن من تست نکرده خریدم ‌ و راضیم.
با عرض پوزش که نتونستم مثل بقیه دوستان حرفه ایی بنویسم ولی حیفم اومد همون برداشت آماتوری خودم رو ننویسم.
درنهایت بگم مناسب پوشیدن در هوای سرده.
با تشکر.
04 آذر 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : نازی جاوید ATR

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
5
طراحی شیشه
بوكانرا عطر جالب و عجيبي هستش. به محض اسپري تا حدود يك ساعت اول بازخوردي كه گرفتم خيلي مثبت نبود، حواستون بايد به تعداد پافي كه اسپري ميكنيد باشه، ولي به محض اينكه عطر وارد نت مياني ميشه (تا پايان)، بازخوردها بخصوص از طرف خانمها اكثرا مثبت و خوبه.
26 آذر 1400 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : MAHMOUD Shaghayegh
درود بر شما
یکی از تفاوت های عطرهای نیش با دیزاینری می تونه همین باشه،که «همه پسند» ممکنه نباشند، لیکن بعضی برندهای نیش هم عطر همه پسند ‌تحسین شده هم دارند که قریب به اتفاق افراد دوستش دارند مثل کار اونتوس از برند باسابقه کرید.
جان کلام اینکه کارهای ارتو پاریسی ویا هر برند نیش دیگه ای رو بهتره تست کرد بعد خرید(با توجه به بالاتر بودن قیمت) به صرف نظر افراد خرید کردن ریسکه، چون ممکنه یک عطر واسه یک شخص عالی باشه واسه یکی دیگه به شدت بد باز خورد.
با تشکر.
04 دی 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : وحید جانانی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
دوست عزیز نه اونتوس نیشه، نه کرید برند نیش.
کرید جزء برندهای لوکس به حساب میاد، البته شکی در کیفیت کاراش نیست، و اونتوس هم از بهترین کارای این برند نیست
05 دی 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : ابوالحسن 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

در آن بعدازظهر تابستانی در عمارت هفت هزار متری شیخ خزعل در خیابان فرشته وقتی به الساندرو گوالتیری گفتم شما جنجالی‌ترین عطرساز جهان هستید گفت من نمی‌خواهم جنجالی باشم من کار خودم می‌کنم ولی اونا جنجالی می‌شوند. نمی‌دانم Kwaidan را دیده‌اید یا نه؟ کوایدان یک آنتالوژی داستان کوتاه ترسناک است ساخته ۱۹۶۴ به کارگردانی ماساکی کوبایاشی که چهار داستان را بازگو می‌کند. تم غالب داستان‌ها، وحشت ماوراءالطبیعه به‌خصوص وحشت از اشباح است. به‌خصوص در دو داستان اول می‌توانید اولین نمونه‌های وحشت از زنان سرکش و ارواح زنان انتقام‌جو را ببینید. درضمن می‌توانید ریشه همه آن فیلم‌هایی را که در آن‌ها یک‌سری خانم با موهای آشفته دراز و سیاه به مردم حمله می‌کنند، ببینید. بوکانرا اورتو پاریسی عطر ترسناکی است؛ از اون ترس‌ها که فقط در کابوس‌های مارکی دو ساد و فرانتس کافکا، دیوید لینچ و رومن پولانسکی، می‌توان یافت.

هرچه فکر می‌کنم ادامه دادن به این زندگی بیهوده است. من یک میکروب جامعه شده‌ام. یک وجود زیان آور، سربار دیگران. گاهی دیوانگیم گل می‌کند، می‌خواهم بروم دور، خیلی دور، یک جایی که خودم را فراموش بکنم. فراموش بشوم. گم بشوم. نابود بشوم، می‌خواهم از خودم بگریزم. بروم خیلی دور. مثلا بروم در سیبری. در خانه‌های چوبین زیر درخت های کاج. آسمان خاکستر، برف، برف انبوه... بروم زندگی خود را از سر بگیرم…

صادق هدایت؛ زنده به گور
02 دی 1396 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : nazanin shaahin fekri
سلیقتونو تحسین میکنم. منتها چطوری مارکی دوساد رو میذارین در کنار دیوید لینچ؟ نه که کسی از اون یکی برتر باشه ولی تفاوت زیاد دارن
19 اسفند 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : یک آدم معمولی

یه تست سریع گرفتم ازش… ترونی و نتونستم ارتباط بگیرم اما بوکانرو واقعا جذاب به نظرم رسید… تمایل به مردانه داشت اما … باید دکانت بگیرم تا بتونم کامل نظرمو بگم… خلاصه جذاب بود…
11 آبان 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : مرصاد کریمی حبیب جوانشیر

8
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
5
طراحی شیشه
سلام و عرض ارادت

بوکانرا یکی از خوش رایحه ترین عطرهایی است که دارم وجود شکلات باعث شده تا نسبت به بلک افغان فضای خوش مشرب تری پیدا کنه از آن فضای جدی و وهم آلود بلک افغان خبری نیست یادمه جناب سلطان بزرگوار به بنده راهنمایی فرمودند که قدر مبتدی بودنم را بدانم چون بدون هیچ پیش داوری و نگاهی میتوانم از رایحه های مختلف لذت ببرم واقعا هم درسته فرمایش ایشان.یکی از عزیزان به بوکانرا ساخته استاد گوالتیری میگفت پنجاه سی سی مایع سینتتیک بدرد نخور!!!
14 فروردین 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : نازی جاوید محمدپارسا امیری

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟