YVES SAINT LAURENT - Mon Paris

ایوسن لورن مون پاریس

زنانه
کد کالا : ATR-34262
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات تولید
نام برند : ایو سن لورن
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-34262
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 145
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
7,300,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    14
  • نمی پسندم
    17
  • - 25 سال
    12
  • + 25 سال
    10
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    22
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 115
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

ایو سن لورن در حال راه‌اندازی خط جدید مون پاریس با الهام از پاریس است که اواسط سال 2016 به بازار می‌آید. مون پاریس عطری درخشنده معرفی می‌شود که نماینده‌ی تفسیر بویایی مدرن از عشق، آزاد از تمام موانع، متعهد و قوی است.
این ترکیب آغازی میوه‌ای، قلبی گلی و مست‌کننده و پایه چایپر تیره دارد. با آمیزه شیرین و آبدار نارنج کالابریا، توت‌فرنگی، تمشک و گلابی آغاز می‌شود. گل داتوره به همراه دسته گل صدتومانی، یاس چینی و رازقی و شکوفه پرتقال بر قلب این عطر حاکمند. مشک سفید کریستالی (سه نوع آن)، آمبروکسان و دوتایی نعناع هندی قوی (از اندونزی و گواتمالا)، پایه امضای چایپر کلاسیک برانگیزاننده را عرضه می‌کند.
تبلیغات این عطر با کارگردانی دونفره‌ی کلمنت دورو و پیر دوپاکوییه، مدل کانادایی کریستا کوبر و بازیگر فرانسوی جرمی لاهورت را در نقاط مختلف در پاریس نشان می‌دهد، در کلوب، مترو، نزدیک برج ایفل و سقف اپرا گارنیه، هم در روز و هم در شب. عکاسی تبلیغات این عطر توسط بیلی کید انجام شده است.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند ایو سن لورن
عطار الیور کرسپ، هری فریمونت، دورا بگریچه آرناو
طبع معتدل
سال عرضه 2016
گروه بویایی چایپر گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
مناسب فصل پاییز
اسانس اولیه ترنج ، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی ، تمشک ، گلابی ، ترکیب کالون
اسانس میانی یاس، شکوفه پرتقال ، گل صدتومانی، گل تاتوره
اسانس پایه مشک ، وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، سدر ، آمبروکسان
نمره کاربران
Mon Paris-ایوسن لورن مون پاریس
رایحه
6.8
24 رای
ماندگاری
7.3
23 رای
پخش بو
7.1
24 رای
طراحی شیشه
8.1
24 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند ایو سن لورن
اخبار برند ایو سن لورن
نظرات کاربران (31 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
طبق تجربه متوجه شدم اکثر عطرایی که تو اسمشون از پاریس قرار داره ملایم و یکم لوسن😄 شاید چون میخوان عطر وایب فمنین بیشتری داشته باشه نمیدونم… این عطر هم ازین قاعده مستثنا نیست. البته بوی زیبایی داره ولی نظر من اینه قطعا مناسب زیر ۲۵ ساله، بعضیا میگن عطر سن نداره خوب نظر شخصیشونه. برای من حسی که نسبت به عطر آدما از شخصیتشون میگیرم در اکثر مواقع درست درمیاد.
02 شهریور 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : Golnoosh آیدا
این عطر رو دوست دارم و می‌پسندم. اما در مورد نظریه سن برای عطر واقعا لازما که یک انقلابی رخ بده .‌منظورم به سن مناسب برای این عطر نیست. کلی میگم. گاها میبینم و می‌شنوم که وقتی پای یه عطر سنگین و شیرین یا سنگین و عودی و رزی یا سنگین و ماسکی یا سنگین و چوبی و دودی یا سنگین و تند ....به هرحال هر رایحه ای که کلمه سنگین و شدید توش جا میگیرا به میون میاد افراد فکر میکنن که این روایح مناسب سنین میانسالی به بالاست! تقریبا بالای ۹۵ درصد این تصور غلطه! امتحانش سادس...کاغذ و قلم بردارید از پدر و مادر و مادربزرگ و دایی و عمو....هر کسی که بالای ۵۰ سال داره مثلا بپرسید....بالای ۹۰ درصد این افراد به دلیل اینکه در سنین بعد ارغوانی بیماری‌هایی نظیر میگرن و آلرزئ و ...و ... بیشتر میشه، این افراد به سمت روایح ملایم و سبک و خنک و هرررر چیزی به جز سنگین و شیرین و عودی و دودی و ماسکی و تند و .....میل پیدا می‌کنند. بیشتر عطرهایی که ما فکر می‌کنیم به درد سن بالاها میخوره رو اصصصثصلا نمیتونن تحمل کنن!!! و بر عکس انسانها در سنین جوونی و نوجوانی میتونن روایح تند و سنگین رو تحمل کنن....پس کلا حتی اگه هر نوع رایحه سنگین از هر مالیش به نظر بیاد مال میانسالان به بالاست اما در واقعیت اتتتفاقا اونها نمیتونن روایح سنگین رو استفاده کنن. و متاسفانه قانون تناسب عطر با شن از نظر سنگینی تطابق واقعی ندارد البته نه صد درصد ولی بالای ۹۰ درصد....میتونید بپرسید
28 آذر 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : Golnoosh MissJuve

این عطر از دسته عطرای روزانه‌ی سیف محسوب میشه
ماندگاری و پخش قابل قبول ، و من با نظر بعضی از دوستان که میفرمودن با فلورا(گوچی) شباهت داره با احترام بشدت مخالفم
فلورا کاملا گلی و خنک بنظر میرسه ولی مون پقی معتدل و میوه ای
برای روزایی که توی محل کار و محل تحصیل حال و حوصله بهتری دارید و مودتون بالاتره
عطر بسیار مناسب‌تری برای -۲۵ ساله ، من سال کنکورم هدیه گرفتم و با وجود استرس و جو عصبی بچهها چندنفرشون واقعا عاشقش بودن و خیلی خوششون میومد
برای تابستون و بهار زیر باد ملایم کولر با لباسای خنک و گشاد دلپذیرتره
مناسب دختر خانومای نوجوون خوشحال که سرزنده‌ان و خانمهای جوونی که وقتی باهاشون چشم تو چشم لبخندای غلیظ با حال خوب تعارف میکنن ، بی آزار و محتاط شاید هم نسبتا دوست داشتنی ☘️
14 خرداد 1402 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : آیدا Sama

عطرهای خانواده ایوسن لورن یک بیس بوی مشابهی دارن که شامل حال این عطر هم میشه. برای من این عطر مثل بوییدن یه کاپ کیک شیرین توت فرنگی هستش که همزمان باعث شده دستهات هم چسبناک بشه😁. خیلی خیلی شیرینی چسبناک، کمی ترش و سنگینه. چندان با سلیقه من که عطرهای گلی یا گلی میوه ای با شیرینی ملایم می پسندم، جور نیست.
07 خرداد 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : nazanin derrick

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
اخیرا تو محیط دانشگاه قبل از ورودم داخل ماشین از پرفیوم همیشگی کازاموراتی لیرا استفاده کردم اما این بار از تعداد پاف بیشتری استفاده کردم.

(لیرا جز کم ریسک ترین روایح برند نیش هست)

سوار آسانسور که شدم چند نفر همراه من سوار شدن گفتن چه بوی کیکی میاد(با یه حالت اخم طور) بعد نفر کناریش گفت طبقه بالا سرایداریه احتمالا چیزی برده بوش مونده!!
تو لاین بعدی آسانسور که سوار شدم یه دختر خانمی یه مود اسموکی از لیرا گرفته بود و به دوستش گفت چه بویی میاد!!نمی‌دونم انگار شکلات دودی شده باشه مثلا بوی شکلات و سیگار!!!بعد خندیدن گفتن وای زودتر در باز شه خلاص شیم!!
در صورتی که من اصلا سیگاری نیستم و بوی سیگار یا دود هم ابدا نمیومد!!
روز بعدش از عطر گود گرلم که از دو سال قبل گوشه کمدم‌ خاک میخورد استفاده کردم و از وقتی رفتم فیدبک مثبت گرفتم و اولیش هم تو ورودی بود که یه دختر خانمی پرسید من خیلی وقته دنبال این رایحه میگردم.یک هفته تمام استفاده کردم و به مشام همه خو‌ش میومد.
صدالبته از لیرا هم فیدبک خوب گرفته بودم اما تو محیطای خاص تر و رسمی تر.
متاسفانه ما تو محیطای کاری یا آکادمیک نمی‌تونیم از عطر موردعلاقه و امضا استفاده کنیم چون ممکنه فیدبکای منفی علیرغم علاقه قلبی ما به اون رایحه،دلسردمون کنه یا اعتماد بنفسمون رو بیاره پایین.
دلیل اینکه گودگرلم گوشه داشت خاک میخورد این بود که با خودم میگفتم همه دیگه بوی گودگرل میدن بذار من خاص تر باشم.
مون پاریس یا به قول دوستان بامب شل واسه همین موقعیت ها تولید شده که هم برای شما قابل قبول باشه هم نوددرصد مخاطبانتون.
میفهمم که با خودتون میگید خب مگه من باید بر اساس سلیقه دیگران عطر استفاده کنم؟
ولی متاسفانه جواب این سوال برای محیطای کاری و آکادمیک مثبته😑


29 اسفند 1401 پاسخ تشکر
46 تشکر شده توسط : Mahdis سارينا
سلام خانم میلانی

قطعا شما میدونید که به خاطر کیفیت بالای نت ها و غلظت بالایی که در این عطر ها استفاده شده ، برای پوشیدن این عطرها ، تعداد پاف بسیار مهم هست ،
لیرا عطر گرم و شیرینی هست و روایح وانیل و کارامل در این عطر غوغا میکنند ،
ای کاش اون چند پاف بیشتر رو اسپری نمیکردید تا وانیل و کارامل اونقدر بولد نمیشدند.

به نظرم با تعداد پاف کم هم ( یک یا دو پاف) میشه این عطرها رو در محیط های اداری و آکادمیک استفاده کرد تا بقیه هم از فضای این عطرها حس خوشایندی داشته باشند.
البته زیاده روی در هر چیزی نتیجه منفی خواهد داشت.

خب این هم بهونه ای شد تا من هم فرا رسیدن سال نو رو به تمام دوستان عزیزم در این فضا تبریک بگم ، ما انقدر محدود شدیم که واقعا نمیتونیم زیاده روی کنیم ،شاید فقط در تعداد پاف ها بتونیم ، امیدوارم این محدودیت ها در سال جدید محو بشه ، سال خوبی رو برای همه تون آرزو میکنم.
29 اسفند 1401 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : نگار MAHMOUD

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
درود دوستان ریویمو در خصوص این پرفیوم داده بودم اما یه نکته ای هست که خواستم بگم.

انگلیسی ها بهترین فعل رو برای پرفیوم استفاده میکنن که برای ما ایرانی ها خیلی متداول نیست و بیشتر از فعل "زدن"برای عطر استفاده میکنیم.
"Wear"/تلفظ:وِر،به معنای پوشیدن که ما صرفا واسه لباس بکار می‌بریم اما اگر از جهت درست نگاه کنیم واقعا عطر نوعی پوشیدنی حساب میشه و هر لباسی هم جا و مکانی داره.
وجود روایح تیپیکال و فروتی تو کالکشن هر برندی جز ضروراته که این موضوع برای من تازه روشن شده که در ادامه خدمتتون توضیح میدم.
29 اسفند 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : حکایت دوست MAHMOUD

یه رایحه مدرن. برای کلاسیک پسندان ممکنه یکنواخت بنظر بیاد.‌من دوسش دارم بعنوان عطر روزانه.
23 آذر 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : IRRO رضا یگانه

4
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
دقیقا مثل خانم Hamideh بعد از تست کردن این عطر و همچنین بامب شل حس جالبی نگرفتم . یکم که گذشت و شامه ام بهشون عادت کرد گفتم هی بد نیستن ، شاید بشه باهاشون کنار اومد. بعد دوباره گفتم نه نه اصلا ، اصلاا مورد علاقه ی من نیست. فضای مون پاریس و بامب شل به جز نت اولیه شون خیلی شباهت به هم ندارن اما یه حسو به من منتقل کردن. واسه همین بود که توی نظرات بامب شل گفته بودم اگر این عطرو می پسندید مون پاریس هم می پسندید و برعکس ..
07 آذر 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : Golnoosh Hamideh

چه عطر ساده و بی آزاری،هیچ سرو صدایی نداره،اصلا خارق العاده نیس اصلا هم زننده نیس،ساده و آروم
01 آبان 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Golnoosh MahgolSa

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
ادوپرفیوم Mon Paris| تلفظ فرانسوی:مون پَقیس از برند ایو سن لورن

◼️به نظرم fruity bomb یا red berries bomb اسم بهتری می‌تونست باشه.استایل کاملا میوه ای مثل انجل تیری موگلر و بامب شل ویکتوریا سیکرت داره.

▪️|گروه بویایی و نوع رایحه|▪️

گروه بویاییش شیپْق فروتی(chyper-fruity) هست .یه پرانتز باز کنم برای توضیح گروه شیپْق که تو ایران به اشتباه چایپر تلفظ میشه و ممکنه برای عده کمی از دوستان ناآشنا باشه.

❌شیپق(به فرانسوی) همون(به انگلیسی) سایپروس(Cyprus)به معنی قبرس هست که جزیره مدیترانه ای هست.کُتی شیپْق یه پرفیومر فرانسوی بوده که اولین عطرش رو برای بانوان تو سال ۱۹۱۷ با بک گراند مواد طبیعی که خواستگاهشون نواحی مدیترانه ای هست لانچ کرد.مواد مدیترانه ای یه طبع گرم،معطر،کمی تند و حس مرطوب دارن مثل تروپیکال(استوایی).
خزه بلوط،ترنج و پچولی/نعناهندی.
اگر بیس(بستر) میوه ای(توت فرنگی،هلو،زردآلو) داشته باشن میشه شیپر فروتی.
اگر بیس گلی(رز،زنبق و یاسمن) داشته باشه میشه شیپر-فلورال.

▪️|نامگذاری|▪️

حالا بریم سراغ مون پَقیس که به فرانسوی میشه پاریسِ من.انگار پرفیومر ها حال و هوای رمانتیکی که از شهر پاریس میگیرن رو به روش خودشون خواستن با این پرفیوم تداعی کنن.شیپ مربع،اون ربان مشکی و مایع صورتی شفافش کاملا اینو نشون میده که قراره با یه بوی فانتزی،میوه ای و دوست داشتنی مواجه شیم.

▪️|آکورد و نت های بویایی|▪️

با اولین پاف آکورد میوه ای که تلفیقی از خانواده توت های قرمز(توت فرنگی و تمشک) هست رو با یه شیرینی خیلی شدید متوجه میشید.بوی توت فرنگی رو تا میتونید شیرین تصور کنید.یه ترکیب سینتیک کالُن هم حس میکنید برای کسانی که نمی‌دونن.
❌سینتیک چیه؟
ترکیبات شیمیایی هستن که مصنوعین.در واقع برای حداقل استفاده از منابع طبیعی و حفظ حقوق حیوانات در روایح آنیمالیک،در صنعت شیمی تلاش شده بتونن پیوند ها و ساختار هایی به وجود بیارن که هم هزینه کمتری داشته باشه هم در جهت حفظ حقوق حیوانات و منابع طبیعی باشه.حالا نوع کالُنیش باعث میشه شما بوی میوه های جویسی(آبدار) از خانواده ملون و هندوانه رو استشمام کنید.بنابراین در اپنینگ حس یه توت فرنگی خیلی شیرین و میوه های آبدار رو داریم.
در درای داون شیرینی به حد قابل توجهی فروکش می‌کنه و روایح گلی حس میشن.حضور گل های سفید(یاس و شکوفه پرتقال)باعث میشه استایل رایحه رو به تازگی و نشاط بره.حالت میوه ای که گفتم شیرینش ملایم شده رایحه یه نارنگی رسیده که از حالت ترشی درآمده و ملایمه بهش اد شده.پچولی(نعنا هندی)و حس خزه مرطوب بلوط هم تو خط بو در کنار روایح میوه های تازه و گل های سفید کاملا اون هارمونی نشاط و تازگی رو حفظ میکنه و شما رو می‌بره به حس و حال سواحل مدیترانه.مناسب چهار فصل هست.برای سنین پایین فوق العاده جذابه(دهه سی) و پرفورمنس و خط بو بسیار مناسبی داره.

▪️|پرفورمنس کلی و دید مخاطب نسبت به شما|▪️

به عنوان یه عطر دیزاینری نمیشه گفت خیلی خاصه بنابراین عطر موقعیت خیلی خاص نیست. اما برای استفاده دم دستی(جنرال) در کنار پرفورمنس و پخش خوب و القای حس تازگی به مخاطبان خوبه.
برای مخاطبان درصد وضوح نت ها به این شکله که اون شصت درصده قابل تشخیص تره و مابقی اگر نزدیکتون بشه یا مدت طولانی کنارشون باشید حس میکنن.
۶۰درصد رایحه میوه ای از جنس توت های قرمز(توت فرنگی و تمشک)با شیرینی که در ابتدا افراطی اما در درای داون ملایم و همه پسنده
۴۰درصد رایحه گلیِ سفید با رگه های نعنای تازه و حس یه سبزی خیس و معطر بصورت خیلی ناواضح

ممنون از نگاهتون🙏🏻🌹

•تصمیم گرفتم ریویو هارو چه قدیمی چه جدید، بالای هر سکشن تایپک بزنم و چارت بندی کنم برای خواندن بهتر باشه(قدیمی هارو ادیت میزنم)

17 شهریور 1401 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : MissJuve شقایق
چه قدرررر ممنونم بابت ریویو های شما🙏🏻
واقعا زحمت داره و ممنونم که این‌وقت و میذارید تا دانش مخاطبان سایت در این حوزه بالاتر بره
خلاصه عالی و جامع مینویسید
سایه تون مستدام
22 مهر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Golnoosh شکیلا میلانی

مون پقی بنظر من یکی از کلیشه ای ترین و ملال اور ترین عطرای زنانه است، لااقل امروز توی سال 2022 خریدن مون پقی که یک فروتچولی(ترکیب میوه و پچولی) تیپیک و تکراری زنانه هست با این قیمت منطقی نمی نماید :دی
ببینید، واقعا “دلیل” کافی برای انتخابش توی بازار شلوغ و متنوع امروز نمیشه پیدا کرد، چون هیچ فاکتور ویژه ای در این عطر وجود نداره که بشه بهش کردیت داد، نه شاده نه نت توت فرنگی رو بفرض مثل باربری هر قشنگ و جوان کار کرده، نه باوقار و متینه، نه قیمتش خوبه نه خاص و تکه نه حتی کیفیتِ آنچنان حیرت اوری داره :))) جز پخش و موندگاری فضایی اش که خب همونم بنظر شخص من یه ایتم ناپسند و بدور ار شیک پوشیه :دی
میتونم متصور بشم که این عطر توسط فروشنده ها حضورا و با فرمول های قوی زبانی باید فروخته بشه وگرنه بین ده تا عطر لانچ و هایپ شده ی سال های اخیر هم مون پقی امتیازش واقعا کمه یعنی در یه پوشه ی محدود از کل بازار رنگارنگ عطر :)))
17 مرداد 1401 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : Hamideh MahgolSa
دلم میخواد این ضایعه را هم یاداور شم که یکی از بدترین خرید های خودمم بوده این عطر 🤦🏽‍♀️ بله
17 مرداد 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Aram محسن
سلام. منم با نظر شما موافقم. اصلا نپسنديدم. اگر سليقه هامون توو اين مورد با هم يكي هست، ممنون ميشم چند تا ادوكلن خوشبو بهم معرفي كنيد. ممنون
16 شهریور 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟