Dior - Poison

دیور پویزن

زنانه
کد کالا : ATR-32867
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی گلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : دیور
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1985
کد کالا : ATR-32867
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 155
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
7,700,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    3
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    2
  • + 45 سال
    2
  • روزانه
    0
  • رسمی
    4
تعداد رای های ثبت شده : 16
توضیحات

عطر «پویزن» که نماد میوه ممنوعه در کمپانی دیور است، روحی انقلابی دارد و پس از عرضه‌اش در سال 1985 خیلی زود به عطری افسانه‌ای و رویایی تبدیل شد. کیمیاگری بی‌مانند و آمیختگی خاص میان سویه‌های میوه‌ای، ادویه‌ای و چوبی چنان در اعماق عطر معمایی «پویزن» جای گرفته‌اند که این عطر تمامی حواس شما را برای همیشه شیفته خودش می‌کند. نت‌های آغازین «پویزن» به برجسته‌سازی روایح گشنیز و توت‌های وحشی تمایل دارند، درحالی که روایح عسل پرتقال و گل مریم در نت‌های میانی جلوه خاصی به خود می‌گیرند. نت‌های پایه هم رایحه اوپوپوناکس را برجسته می‌کنند. آمیزه این عطر تاریک، اسرارآمیز و خاص‌ که در سال 1987 به جایزه IFF دست یافت، توسط ادوارد فلشر خلق شده است. کمپانی دیور در سال 2006 از عطرهای مینیاتوری خاصی در کالکشنی به‌نام Poison Amulets رونمایی کرد که براساس عطرهای 15 میلی‌لیتری پویزن، پیور پویزن، تندر پویزن و هیپنوتیک پویزن طراحی شده بودند. هر کدام از این عطرها دارای 2 محفظه یدکی هستند و درون کیسه‌ای زیبا و از جنس ساتن بسته‌بندی شده‌اند. بطری‌های طراحی‌شده برای این عطرها بسیار ظریف و زیبا هستند، درحالی که از سبک‌ها و رنگ‌های به‌کاررفته در عطرهای اصلی پیروی می‌کنند.

نوع عطر ادو تویلت
برند دیور
عطار ادیورد فلچیر
طبع گرم
سال عرضه 1985
گروه بویایی شرقی گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه اقاقیای برزیلی ، بادیان رومی، گشنیز ، آلو ، میوه های جنگلی
اسانس میانی رز ، میخک صدپر ، یاس، دارچین ، عسل ، شکوفه پرتقال ، گل مریم ، روایح دودی، اوپوپوناکس
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، خس خس ، سدر ، چوب صندل سفید ، گل آفتاب پرست
نمره کاربران
Poison-دیور پویزن
رایحه
8.8
8 رای
ماندگاری
9.3
8 رای
پخش بو
9.4
8 رای
طراحی شیشه
9
8 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند دیور
اخبار برند دیور
نظرات کاربران (4 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
من این عطر رو خریدم و واقعا متعجب هستم که چرا حتی یک نفر در اینجا در مورد عطر دیور پویزن ، کامنتی نذاشته‌!
این عطر بسیار بوی جذاب و باکلاسی داره. عطر دیور پویزن در سال 1985 ارائه شد. ورژنهای اخیر، ریفرموله شدن، اما کماکان جذاب هستن.
این عطر در عین کلاسیک بودن، بسیار هم مدرن هست. پخش و ماندگاریش در حد قابل قبولی هست. روی پوست من حدود 5 الی 7 ساعت موند و هر چقدر میمونه خوشبوتر میشه. این عطر رو ترجیحاً در فصول سرد سال استفاده کنید و ازش لذت ببرید.
رایحه این عطر برای من تداعی‌کننده یک زن جدی و رسمی هست. عطر باارزشی هست و از خریدم راضی هستم.
21 تیر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی فاطمه فیضی
درود

شاید چون بعضیها یکیش خودم پویزن گرل و ادیکت و چندتای دیگه که الان یادم نیست از کارهای دیور رو خریدند و فعلا در حال رژیم گرفتن هستند. دیور که حرف نداره ولی حیف که نمیشه همه عطرهاش رو باهم خرید و داشت.
21 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : ملورین محمدرضاسپهی

من اولین عطر از برند دیور همین عطر رو تهیه کردم. چون هیچ وقت میس دیور نتونست نظرم جلب کنه از نظر بو واقعا ضعیف هستند. این عطر رو بلاند بای کردم. بوی شدید یاس داره. اینقدر بوی یاس قوی هست که هر نت دیگری رو پوشش داده. اصلا در مکان های بسته نباید استفاده بشه چون همگی سردرد میگیرند. اما از لحاظ ماندگاری نهایت یک ساعت دوام داشته باشه فکر کنم بخاطر ادو تویلت بودنش هست. چیز خاصی داخل این عطر وجود نداره و مدل های دیگر پویزن رو پیشنهاد میکنم. من هم پویزن گرل هم آنکسپکتید هم هیپنوتیک دارم. رتبه چهارم به این عطر تعلق میگیره. بخوام از بوش بگم خیلی شبیه دیور جدوق اصلی هست که بوی غالب یاس داره.
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : محمدرضاسپهی فاطمه فیضی
سلام جانا❣
بر خلاف شما من در این شاهکارِ دیور، بیشتر بوی آلو و عسل رو میگیرم. و بعد از اون رایحه ی گس و تلخ ادویه ها و اون حالت دودی مانند... یاس هم احساس میشه ولی نه به اون پررنگی
از لحاظ پخش و ماندگاری هم یکی از قدرتمندترین عطرهای من هست که قشنگ فضا رو تا سه- چهار متر احاطه میکنه و راحت ۱۲ ساعت ماندگاره و فقط مخصوص استفاده در شبهای سرد زمستان است. اگر عطر شما واقعا فقط ۱ ساعت ماندگاری داره به اصل بودنش شک کنید.
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : ROSA حامد.ج
سلام ممنون از کامنت شما. نه عطر کاملا اصل هست. مطمئن هستم. چون بصورت سفارشی برام از خارج آوردن. اونموقع با عطر افشان آشنا نبودم. از سفورا کانادا تهیه کردم. اما برای پخش بو البته داخل هوای سرد و خشک شیراز امتحان کردم همگی یکصدا گفتن بوی تند یاس فقط حس کردیم. از لحاظ پخش بو شاید مشام پر شده باشه اما خب اصلا به پای دیور هیپنوتیک پرفیوم نرسید. حرف شما کاملا درست هست عطر بسیار قوی هست در محیط بسته هم گفتم نباید استفاده بشه اما پخش بو بعد از یک ساعت کسی احساس نکرد. از لحاظ قیمت یهو خیلی گرون شده همون موقع که خریداری کردم از بقیه پویزن ها خیلی مناسب‌تر بود.
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی Mehran
سلام عزیزم یه سوال هم داشتم عطر لانکوم اینتسمنت شنیدم قدرتش شبیه دیور پویزن هست. اطلاعاتی در زمینه اینتسمنت هم دارید؟
02 آذر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : رضا یگانه 🄼🄾🄽🄰
الهه جان ، بله شاید عوامل محیطی و پر شدن شامه و همینطور بحث حرص درآرِ ریفورموله شدن در تولیدات جدید ، در این قضیه دخیل باشند:)
در موردِ La Vie Est Belle Intensément
هم که نسبت به نسخه های قبلی ،وانیل نقش پر رنگتری دارد و در کنار قالب گلدارش ، رایحه ی جذابی ایجاد کرده، پخش و ماندگاری کار هم خوب و رو به بالاست. البته در مقایسه با پویزن من که قدیمی هست ، متوسط حساب میشه:))
ولی برای پویزن شما که احتمالا ریفورموله و ضعیفتر شده ، قوی تر خواهد بود.

[EDITED] 1401/09/04 11:26
03 آذر 1401 پاسخ تشکر
25 تشکر شده توسط : nazanin Sama
ممنون از پاسخگویی عزیزم. چون میخواستم عطر اینتنسمنت رو تهیه کنم. چون شنیدم گفتن از نظر قدرت شبیه همین دیور پویزن هست به شک افتادم. عطر لانکوم هم باید بلاند بای کنم. البته سری لاویه بل کلا دوست دارم. چنتا کارش هم دارم واقعا خوبه. اینم احتمالا دوست داشته باشم چون جایگزین اینتنس شده گفتم احتمالا عطر قوی باشه. ممنون از پاسخگویی
04 آذر 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : رضا یگانه 🄼🄾🄽🄰

چقدر زیباست این عطر و چقدر دیر پیداش کردم. مریمش همونجوریه که دنبالش میکردم؛ نه آدامسیه نه بوی گلفروشی میده. هر چند آلو خیلی پررنگ تر از مریمه اینجا ولی نوت آلو هم بسیار زیباست.
احساس میکنم هرچه سنم بالاتر میره، عطرهای کلاسیک رو بهتر درک میکنم.
13 آذر 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : Mahdi مشتی

عطر افشانی های عزیزم و مدیر محترم عطر افشان، برام یه عطر معرفی میکنین رایحش مشابه عطر پویزن دیور باشه، اما قیمتش مناسب تر؟
یا از شانس گل و بلبل من این عطر مشابه ارزان قیمت تر نداره؟
و چرا نظرات همچین عطر شاهکاری اینقدر کمه؟
08 خرداد 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Perfumex محسن جمالیان
سلام خانم bita
یه مشابه خوب این کار عطر cobra از برند jeanne arthes هست که حدود ۵۰۰ تومن قیمت داره. اما با توجه به فضای کلاسیک و پودری و شیرین بودن کار اگه بتونید قبلش تست کنید بهتره.
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Shahrokh محسن
خیلی ممنونم ازتون آقای آرکیتکت.
من این عطر رو بار ها تن یکی از خانمهای باکلاس فامیلمون استشمام کردم و به نظر منم یه عطر پودری و کلاسیکیه، اما من عطر شیرینی نمی دونمش
به نظر من انقدر شیرینیش و گرمیش معتدله که نه میشه گفت گرمه و نه شیرین. یه عطر از هر نظر معتدلیه، شایدم چون من نوتهای وسط یا پایانیشو تن اون خانم استشمام کردم همچین نظری دارم!

من چند تا سوال پیش اومد برام در مورد عطر کبری زنانه
سوال اولم اینه که چند درصد شبیه پویزن هستش؟
فقط کمی شبیهشه یا زیاد؟
بعد اینکه الان اسمشو سرچ کردم، خیلیییی قیمت مناسبی داره، با این قیمت کم کیفیت و ماندگاری و پخش بو داره؟ من در این حد کمم منظورم نبود😅
و من همونطور که گفتم بارها پویزن دیور رو استشمام کردم و کامل میشناسم رایحشو، لازمه کبری رو هم قبل خرید بو کنم؟
و غیر اصل هم داره؟ فکر نکم داشته باشه با این قیمت پایین، اگر که نداره من با خیال راحت هر جا موجود داشت تهیه کنم از اونجا.
اگر واقعا شبیهش باشه و ماندگاری و کیفیتم داشته باشه با این قیمت محشره
بازم ازتون ممنونم که وقت میزارین و به سوالام پاسخ میدین.

[EDITED] 1402/03/09 12:30
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
سلام مجدد خانم bita

والا این کار کبرا رو من خیلی سال پیش دیدم و خود دیور پویزن رو از روی علاقه ای که دارم هر بار میرم نمایندگی میث..عطر بوش میکنم و صرفا اینقدی یادمه که شباهت خوبی داشت.
اما این رو در نظر بگیرید که وقتی یه کار مشابه سازی میشه قطعا ساده سازی میشه و خصوصا اگه این کار بدون عطار انجام بشه مسلما بالانس کار اصلی رو نمیتونه داشته باشه و قطعا سنتتیک تر هست.
البته همون فروشگاه چندین مشابه برای پویزن داشت از جمله la rive fleur femme اما خوب من اونقدر تخصصی فلنکرهای پویزن رو نمیشناسم که بگم چقد این یکی شبیه پویزن بود یا پویزن گرل و هیپنوتیک و ...شاید بد نباشه اونا رو هم ببینید.اما یه کار از اوون هم گرفتم به نام far away royale که اون هم بالانس خیلی خوبی داشت و فک کنم مشابه هیپنوتیک پویزن بود تا حد زیادی.
در مورد فیک که الان هر چیزی فیکش هست تو این شرایط حتی مام زیربغل! اما فعلا این کار کبرا رو من سرچ زدم فقط یه فروشگاه داره که اونم معتبره
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : محسن nazanin
سلام
خیلی خیلی ممنون
بله قطعا عطر با این قیمت هر چقدر هم مشابه باشه، ظرافت و پیچیدگی عطر اصلی رو نخواهد داشت، اما با توجه به قیمت مناسبی که داره، زیاد باب میلمم نباشه چیز زیادی رو از دست نمیدم. فقط امیدوارم شرینیش از دیور پویزن بیشتر نباشه.
منظورتون فروشگاه خوش آ... هستش که برای جنوب کشوره‌؟ از اونجا بخرم با خیال راحت‌؟
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی سالار كلوچه
بله همون فروشگاه هست. خواهش میکنم
09 خرداد 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : محسن BITA
کبری

یک دهم قیمت و صددرصد خودش
11 دی 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : architect

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟