GUERLAIN - Mitsouko Eau de Parfum

گرلن میتسوکو ادوپرفیوم

زنانه
کد کالا : ATR-57181
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چایپر میوه ای
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : گرلن
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1919
کد کالا : ATR-57181
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    1
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 3
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

GUERLAIN Mitsouko Eau de Parfum - گرلن میتسوکو ادوپرفیوم عطری زنانه ، شیک و خوش بو می باشد که در سال 1919 به بازار عرضه شده است .

گرلن میتسوکو ادوپرفیوم در دسته عطر های چایپر میوه ای قرار می گیرد

عطری که توسط عطرساز برجسته ژاک گرلن خلق شده است .

اسانس های بکار برده شده در این عطر ترنج ، رز ، یاس، مرکبات ، رز ، یاس، گل یلانگ ، هلو ، یاس بنفش، کهربا، خزه درخت بلوط ، خس خس ، دارچین ، ادویه جات معطر می باشد.

برند گرلن
عطار ژاک گرلن
سال عرضه 1919
گروه بویایی چایپر میوه ای
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه ترنج ، رز ، یاس، مرکبات
اسانس میانی رز ، یاس، گل یلانگ ، هلو ، یاس بنفش
اسانس پایه کهربا، خزه درخت بلوط ، خس خس ، دارچین ، ادویه جات معطر
نمره کاربران
Mitsouko Eau de Parfum-گرلن میتسوکو ادوپرفیوم
رایحه
0
بدون رای
ماندگاری
0
بدون رای
پخش بو
0
بدون رای
طراحی شیشه
0
بدون رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند گرلن
اخبار برند گرلن
نظرات کاربران (2 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
از جواهرات گرانبهای میراث گرلن که همسو با عشق ژاک گرلن به شرقِ دور ساخته شد. از طرفی ژاک که قصد داشت لطفِ نویسنده فرانسوی"کلود فَغِغ" من بابِ اشاره به عطر ژیکی در یکی از کتاب هاش رو جبران کنه تصمیم گرفت ستاره نو رسیده ش رو به اسم کاراکترِ زنِ رمان "نبرد" از همین نویسنده نام گذاری کنه. رمانی با مضمون عشقی ممنوعه در بحبوحه جنگ روسیه و ژاپن مابین یک افسر نیروی دریایی بریتانیایی و همسر دریاسالار ژاپنی "میتسوکو"

ژاک گرلن برای خلق این عطر از خانواده بویایی شیپغ دعوت به کار کرد و با افزودن دوز بالایی از آلدهید c14 که تداعی گر بوی هلو هست اون رو در گروه شیپغ های میوه ای جا داد تا تبدیل به یکی از اصلی ترین رفرنس های شیپغ میوه ای در طول تاریخ عطرسازی بشه.
میتسوکو جزو نخستین عطرهاییه که این نوع از آلدهید درش به کار رفته.

عطر ترکیبات مختصری داره اما با تاثیر شگرفش در دنیای عطر ثابت کرده که تعدد موادِ ساخت، ارزش کار رو بالا نمیبره.
رایحه در چارچوبِ عطرهای شیپغ، با برگاموت باز میشه، به قلبی گلی میرسه و در بیسی چوبی فرود میاد اما هلو و ادویه جات مخصوصا دارچین، به ترکیب وجوه مسحور کننده ای میبخشن.
میتسوکو همون هلوی افتاده بر زمینِ خاکی و مرطوبِ جنگله که با اولین گاز من رو به فضایی مجلل با لوستر های کریستال و نور های طلایی میبره.
ترکیب استادانه ای از شیرینیِ میوه ای و لاکتونیک(شیری) با حس زمینیِ خزه/پچولی و گرمای ملایم ادویه ها، رایحه ای مخملی خاکی از هلو رو در اتمسفری کلاسیک و لوکس ارائه داده که میشه ساعت ها درموردش حرف زد. اما جامع ترین تعریف رو لوکا تورینِ منتقد ازش داشته :

((میتسوکو هیچ چیز برای لقب بهترین عطر جهان کم نداره!))

میتسوکو طی ادوار مختلف تاریخ فراز و فرودهای زیادی رو طی کرده تا به ما برسه. از کمبود شیشه برای تولیدش در دوران پس از جنگ جهانی که برند رو مجبور کرد همون شیشه لوغ بلو رو براش استفاده کنه گرفته تا مواجهه با قانون های سختِ ایفرا درمورد ممنوعیت خزه بلوط که نقش اساسی در عطر داشت.
مشکل شیشه قابل حل بود اما تحریمِ خزه معضل بزرگی ساخت که علاقمندان رو از ادامه حیاتِ میتسوکو ناامید کرد چرا که خزه، روح عطر بود.
در میان ترس و یاس های ازدست رفتنِ این وزنه ی سنگینِ دنیای عطر، ادوارد فلشیِر، عطارِ ماهر با جایگزینی و تغییر دوز در نت ها میتسوکو رو از انقراض ابدی نجات داد، ریفرموله ای بی نقص که عاشقان پرشمار این شاهکار درسراسر دنیا حتی لوکاتورینِ سختگیر رو راضی کرد. به عقیده لوکاتورین نسخه بعد از ریفرموله همچنان عالی به نظر می رسید...

هرچند حذف عنبرنهنگ از فرمولِ اولیه به دلیل کمبود منابع و هزینه ی گزاف، عمق و غنای رایحه رو دستخوش تغییر کرد اما از طرفی با اضافه شدن هِدیون (ترکیب شیمیایی انسان ساخت با رایحه ای مرکباتی یاسی) به فرمول از کدر بودن نسخه های وینتج کاسته شد و رایحه ابعاد شفاف تر، نرم تر و درخشان تری پیدا کرد.

البته تغییر فرمول میتسوکو همینجا خاتمه نیافت و بعدها به ناچار دگرگونی های دیگری بهش تحمیل شد که عطارِ دائمی برند، تیری واسر با هوشمندی در جایگزین کردن نت ها سعی کرد کماکان تمامیت عطر رو حفظ کنه.
همچنین میتسوکو سالها در مقابل تغییرات مختلف گرلن بر روی شیشه ها مقاومت کرد و در شیشه اولیه خودش باقی موند تا اینکه نهایتا در تحولات اخیرِ برند، مجبور به پذیرش تعویض لیبلش شد.

این شاهکار ابدی، عطر مورد علاقه مشاهیری همچون چارلی چاپلین، اینگرید برگمن و طراح رقصِ روسی"دیاگیلف" بوده که روژا داو با الهام از میتسوکو و داستان علاقه این هنرمند مشهور و مهم روسی بهش، عطر دیاگیلف رو ساخت و روانه بازار کرد.

[EDITED] 1401/09/18 22:39
18 آذر 1401 پاسخ تشکر
39 تشکر شده توسط : رضا عطردوست امیرعلی نجاتی
چه ریویوی خوب و قوی ای! درود بر شما
18 آذر 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Titi 🄼🄾🄽🄰
سلام ممنونم لطف دارید
همینطور ریویوهای خوب شما
19 آذر 1401 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Fatimah
چقد عالی ریویو‌کردین ممنون
02 اسفند 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : parfum.ali.b بابک

این عطر کمی خشن است و تیز و برنده، مثل شمشیر سامورایی. همزمان زیبا و اسرار آمیز است مثل عشق میتسوکو به افسر انگلیسی. (فرض را بر این میگذارم که همه داستانش را میدانند).
من نمیدونم چرا شیپر ها پاییز اینقدر به آدم میچسبن و پاییز که میشه آدم ناخودآگاه سراغ شیپر ها میره. اگر کسی میدونه به منم بگه 🥰
22 مهر 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : امیر رنجبر Maxxine

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟