Sultan Pasha Attars - Fougère Noire

سلطان پاشا عطارز فوژه نویر

مردانه
کد کالا : ATR-50399
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی :
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : سلطان پاشا عطارز
کشور مبدأ : انگلستان
سال عرضه : نامشخص
کد کالا : ATR-50399
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    1
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 4
توضیحات

Sultan Pasha Attars Fougère Noire - سلطان پاشا عطارز فوژه نویر

عطری مردانه و جذاب و اغوا کننده می باشد که توسط عطرساز برجسته سلطان پاشا ساخته شده است .

از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، لیمو ترش، اسطوخودوس ، شمعدانی ، جلبک دریایی، درخت کاج ، جوز ، سالویا اسکلاریا، لامی ، قهوه ، رز ، اسطوخودوس ، خزه درخت بلوط ، شمعدانی ، میخک صدپر ، یاس، جلبک دریایی، درخت کاج ، درخت نراد، تنباکو ، لامی ، گل پنجه مریم ، قهوه ، قارچ چتری، دانه تونکا ، مشک ، کهربا، نعناع هندی ، کومارین ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، سدر ، چوب صندل سفید ، جلبک دریایی، مشک زباد ، عنبر، فیبر بیدستران، ترکیب ایزو ای سوپر، قارچ چتری اشاره کرد.

برند سلطان پاشا عطارز
عطار سلطان پاشا
کشور مبدأ انگلستان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، اسطوخودوس ، شمعدانی ، جلبک دریایی، درخت کاج ، جوز ، سالویا اسکلاریا، لامی ، قهوه
اسانس میانی رز ، اسطوخودوس ، خزه درخت بلوط ، شمعدانی ، میخک صدپر ، یاس، جلبک دریایی، درخت کاج ، درخت نراد، تنباکو ، لامی ، گل پنجه مریم ، قهوه ، قارچ چتری
اسانس پایه دانه تونکا ، مشک ، کهربا، نعناع هندی ، کومارین ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، سدر ، چوب صندل سفید ، جلبک دریایی، مشک زباد ، عنبر، فیبر بیدستران، ترکیب ایزو ای سوپر، قارچ چتری
نمره کاربران
Fougère Noire-سلطان پاشا عطارز فوژه نویر
رایحه
10
1 رای
ماندگاری
10
1 رای
پخش بو
9
1 رای
طراحی شیشه
5
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
10
ماندگاری
9
پخش بو
5
طراحی شیشه
به جای من یه قاصدک یه روز میاد توو خواب تو......... تو قدرشو بدون
بعد من اگه نبود کسی به یاد من تو شعرمو بخون..............
به جای من شاید یکی بیاد که می فهمتت.......... که می بره فکرمو از سرت
بعد من شاید یکی بیاد که می شناستت........... بیشتر از من می خوادت
تمام من بیا ولی تو به مزار من........... یه لاله جا بذار......... یه اردیبهشت عطرتو با بهار بیاد
به جای من یه شاپرک میاد پشت پنجره........ بدون همیشه یادت توو قلبمه
بعد من اَبر میاد رو سر جمعه هات............ که می باره اَشکامو برات
به جای من شاید یکی بیاد که دوست دارتت.......... بهش نگو که فکرت با منه
تو ولی بیا و سر بزن بهم هر سال بهار............ هر چند که قصه تلخ بود آخرش
تمامِ من بیا ولی تو به مزار من........ یه لاله جا بذار....... یه اردیبهشت عطرتو با بهار بیاد
با بهار بیا.............. با بهار بیا............. با بهار بیا...............
..................................................................
یکی از شگفتی های الهی در تفکر انسان برای هنر معماری عطری به عظمت نام خداوند....... شهدی شهید در قلب و روح آدمی که بر ایمانی از عشق و اعتقادی از دیانت عشق را نوید می دهد. ایمانی از تکینِگی عشقی واحد که از اعتقاد به خداوند بر باوری از نهایت عشق را در انسان تداعی می کند. نهایتی از عشق معنوی در قالب عشق مادی.........
عطری با رایحه ای با شروعی طوفانی از مرکبات و روایح سبزگون در بستر تلخی متعادل قهوه ی تاریک و تنباکوی بسیار نرم و آرام که گویی از شرم و حیا در گوشه ای خلوت با کهربا خودنمایی می کند تا تو را به گذشته ای از آینده یا آینده ای از گذشته هدایت کند. عطری در بستر زمان که بُعد چهارم زندگی را بر تو آشکار می کند.... ترسیمی از گذشته های تلخ و شیرین از مسیرهای جنگلی روستایی تا آینده ای از قدم نهادن در مسیری کوهستانی در رویا که گویی لحظه ای پایَت سُر میخورد و سقوطی سخت را تجربه میکنی..... رایحه ای بسیار غنی از زمان در اعتقاد به چیزی فراتر از همه چیز، یعنی خدا.......
بدیهی است که خدا وجود دارد. از دیدگاه مؤمن، سؤال واقعاً گیج کننده این است که چگونه کسی نمی تواند وجود خداوند را باور کند و با این حال، همانطور که محققان انسان شناسی و روانشناسان در تحقیقات اخیر خود اشاره
می کنند، زمانی در ماقبل تاریخ گونه ای از ما وجود داشت که هیچ کس به هیچ خدایی اعتقاد نداشت. اجداد تکاملی ما همگی ملحد بودند، اما جایی در طول مسیر دین را پیدا کردند. باورهای مذهبی به نوعی یک ویژگی تقریباً جهانی بشریت است، بنابراین به احتمال زیاد علت نهایی تکاملی وجود دارد که وجود آن را توضیح می دهد. در عین حال، همه مردم مذهبی نیستند، و علاوه بر این، اَشکال اعتقادی در میان طیف مذهبی به طور گسترده ای وجود دارد، بنابراین ما باید علل تقریبی این تنوع را درک کنیم. اولین تمدن بشری از انسانها حدود یک چهارم میلیون سال پیش به صحنه آمدند و تا 10 هزار سال قبل همگی سبک زندگی شکارچی-گردآورنده را داشتند. در این جوامع بدوی، مردان به شکار، ماهیگیری و یا یافتن گوشت می پرداختند، در حالی که زنان میوه، ریشه و سبزیجات را جمع آوری می کردند. آنها در گروه های کوچک حدود 100 تا 150 نفر زندگی می کردند، زیرا این بزرگترین جمعیتی بود که زمین های اطراف می توانست از آن پشتیبانی کند. با این حال، این گروه‌ها به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از جوامع گونه‌های نخستی‌ها بودند، که تعداد آنها به چند ده می‌رسید. علاوه بر این، انسان‌ها نسبت به سایر نخستی‌ها توانایی همکاری بسیار بیشتری دارند که توسط مکانیسم‌های شناختی تکامل‌یافته خاصی امکان‌پذیر است. مهمترین آنها احساس عاملیت است. به عنوان کاربران ابزار، انسان‌ها به سرعت این درک را پیدا کردند که می‌توانند عمداً باعث وقوع اتفاقاتی شوند. مهره باز شد چون با سنگ لِهِش کردم. سیب افتاد چون درخت را تکان دادم. سپس انسانها این حس عاملیت را برای تفسیر تعاملات اجتماعی به کار بردند. یعنی ما نه تنها معتقدیم که عاملیت داریم، بلکه معتقدیم دیگران نیز عاملیت دارند. بنابراین، ما در مورد اعمال دیگران بسته به اینکه آنها را عمدی بدانیم یا نه، آنها را سریع قضاوت می کنیم. ما به راحتی می‌توانیم فردی را که به طور تصادفی پای ما را پا می‌گذارد ببخشیم، اما اگر کسی عمداً انگشتان ما را زیر پا گذاشت، واقعاً به توضیح و عذرخواهی از او نیاز داریم. در واقع، ما نسبت به عاملیت دیگران نسبتاً حساس هستیم. به دلیل تشخیص عامل بیش از حدِ حساس، ما همچنین تمایل به استنباط عمدی در فرآیندهای طبیعی یا اشیاء بی جان داریم. اعتقاد به اَرواح آب و اَرواح جنگلی، اَرواح و شَبح ها، اَرواح و شیاطین، قدیمی است و در هر فرهنگ در سراسر جهان مشاهده شده است. از آنجایی که جهان طبیعی پیچیده است و به روش های مرموز عمل می کند، به همین دلیل ما عاملیت را در اطراف خود تشخیص می دهیم. به هر حال، اگر فکر می‌کنید که شما یک انسان باهوش هستید که در جامعه مُدرن زندگی می‌کنید از چنین مزخرفات خرافاتی رها هستید، باید از خود بپرسید: آیا تا به حال التماس کرده‌اید که ماشینتان در یک صبح سرد زمستانی روشن شود؟ یا آیا تا به حال شکایت کرده اید که رایانه شما ذهن خودش را دارد زیرا آنطور که شما می خواهید رفتار نمی کند؟ ما تمایل داریم هر زمان که وضعیت غیرقابل پیش بینی و خارج از کنترل ما باشد، به طور خودکار عاملیت را در اجسام بی جان تشخیص دهیم. این نوع تفکر جاندارگرا یعنی اعتقاد به اینکه عامل ماوراء طبیعی در جهان ساکن است و می تواند بر رویدادها تأثیر بگذارد که یک ویژگی طبیعی در انسان است. چنین تفکری در کودکان رایج است و در بزرگسالی تفکر جانگرای ما بر اساس هنجارهای فرهنگ ما شکل می گیرد. هزاره‌ها به سرعت به جلو رفت، و اینجا ما در جامعه‌ای از نظر فناوری پیشرفته زندگی می‌کنیم که توسط علم هدایت می‌شود که به ما می‌گوید جهان بر اساس قوانین فیزیک حرکت می‌کند و نه هوس‌های اَرواح یا خدایان. با این وجود، اعتقاد مذهبی به یک یا چند خدا که مراقبِ اعمال ما هستند و ما را بر اساس آن قضاوت می کنند، کاملاً رایج است.
روایح این عطر آنقدر در نظم و تعادل هستند که شاید یادآور نظم آفرینش خداوند باشد. نظمی که حتی در اوج بی نظمی نیز، مشهود است. روایح این عطر آنقدر شکوهمند خلق شده است که به محض بونوازی اولین کلمه ای که به زبان خطور می کند نام خداوند است که در لحظه ی صفر بونوازی گفته میشه یا خدا این دیگه چیه؟؟؟؟ مگه میشه یه عطر انقدر به سلیقه و غریزه ی من (حافظه ی ژنتیکی من) نزدیک باشه که بسیار آشنا در گذشته ها و بسیار غریب در آینده ها است که با شهد آن در خلوتی تاریک با چشمان باز، نور بی رنگ را ردیابی می کنید که این نور بی رنگ در تاریکی، همان تصویرسازی خاطرات گذشته ی شما و یا تخیلات آینده ی شماست. عطری بسیار روانگردان که اعتیادی از یادآوری داشتن این گنج بی قیمت را در آرشیو معطر خودت است. شهدی شهید از عشق که اِسارت عشق معنوی تا پای شهادت عشق مادی را نوید می دهد. عطری با اعتدال روایحی از همه چیز در همه جا همزمان.......
کیفیتی در حد نام خدواند در روایح با ماندگاری به مانند یکبار فعالیت ژن VMAT2 در سلولها در زمان بیداری روی لباس و 20 ساعت روی پوست بدون استحمام با سه بار لایه کشیدن روی پوست گردن و پراکنشی بسیار خوب در ساعت اولیه ی تنپوش.
سپاس از همراهی و شکیبایی بزرگواران...........
17 بهمن 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : مسیح بسته شده paris1
جناب آقای دکتر اسعدی عزیز که تا امروز من شما رو اشتباهاً دکتر اسدی خطاب می کردم .
بنظرم نقدی که نوشتید عالی بود .. نوشته های شما و سایر بزرگواران گاهی انقدر شیرینه که ادم برای لحظاتی احساس می کنه داره یکی از رمان های گوستاو فلوبر رو می خونه .
در مورد بعد چهارم و حافظه ژنتیکی هم بسیار باهاتون موافقم . به تازگی یه نیم نگاهی هم به تناسخ پیدا کردم .
اما در مورد این عطر یا عطرهای مشابهی که مورد علاقه تون هست نمی دونم واقعا این حجم از رایحه های مختلف در کنار هم چقدر می تونه خوب باشه . باید حتما تستشون کنم ...
17 بهمن 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط :  Someone Out There Saba  کامبیز سخی
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند سرکار خانم طاقی بزرگوار، از مهر و همدلی شما کمال سپاس دارم و انشالله نوشته های من برای شما و تمامی عزیزان مفید واقع باشند. در مورد حافظه ی ژنتیکی شاید برایتان جالب باشد که تمام شخصیت و فیلیاها و فوبیاهای انسان در کنترل ژنتیک انسانهاست که بهش حافظه ژنتیکی هم گفته می‌شود. البته محیط نیز بسیار تأثیرگذار هست بر این موارد و در این بازه ی زمانی علم ژنتیک فعلا بطور دقیق نمی‌تواند از منظر نقش ژن یا ژن های خاص را برای هر فیلیا یا فوبیا تایید کند. اما با توجه به رفتار کودکان که هنوز بصورت چهار دست و پا حرکت می‌کنند، برخی آزمایش های تجربی شاهدی صورت گرفته است. مثلا برای عبور از یک مسیر صاف همه این کودکان بدون هیچ مشکلی در امتداد آن خط حرکت کردند ولی با شیب دار کردن آن مسیر، فقط برخی از کودکان شهامت به خرج دادند و بصورت پشت وارونه در مسیر حرکت کردند که انگار میدونستند این مسیر شیب دار میتواند خطرناک باشد و خطر سقوط دارد. که واقعا این آزمایش خیلی شگفت انگیز بود، چراکه این کودکان در این سنین هنوز تجربه شناخت محیط و خطر را ندارند اما چرا بیشتر آن کودکان حرکت نکردند و فقط چند کودک جرأت حرکت کردن در آن مسیر شیب دار را پیدا کردند؟!؟؟؟!
جوابش می‌تواند حافظه ی ژنتیکی انسان باشد که ژنهایی که در ایجاد حس هیجان یا هراس از ارتفاع نقش دارند، در این کودکان به احتمال زیاد از نیاکان آنها که از بلندی هراس چندانی نداشتند، به ارث رسیده است که این کودکان بی اختیار بطور غریزی (حافظه ی ژنتیکی) از آن مسیر شیبدار هراس نداشتند..... و تمامی موارد شخصیتی از جمله اعتقاد به خداوند نیز می‌تواند در کنترل ژنتیک باشد که ژنی به نام VMAT2 فعلا مهمترین کاندید برای درک میزان اعتقاد انسان به خداوند از منظر ژنتیک هست که هر کس میزان فعالیت این ژن را بیشتر نشان دهد احتمالا بیشتر به خداوند معتقد است و برعکس..... چراکه حتی انسانهای باستان هم به وجود نیروی خاص ماورایی معتقد بودند اما توان تفسیر و درک صحیح به اندازه ی شعور انسانی را نداشتند که بتوانند آن را برای سایر انسانهای پیرامون خود بیان کنند. حتی بت پرستان هم به خداوند اعتقاد داشتند و مدعی نبودند که خدا وجود ندارد و خدا را در قالب همان تندیس های سنگی یا انسان می‌دیدند و این باور پذیری بت پرستان به وجود خداوند حتی در قالب تندیس سنگی، نشان از وجود نقش ژنتیک بخصوص ژن VMAT2 هست که انسانها در هر شرایطی که باشند بازهم بطور بیولوژیکی به وجود خداوند معتقد هستند که امید آخرشان همان امید اولشان بود که آن را در ابتدای گرفتاری فراموش کرده بودند و چون از همه ناامید می‌شوند به یاد خداوند می افتند......
از همراهی و شکیبایی شما و تمامی بزرگواران کمال سپاس دارم..... ‌

[EDITED] 1401/11/17 22:22
17 بهمن 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : Shaghayegh ملورین
جناب اسعدی بزرگوار با درود
باید عرض کنم در ذیل بسیاری از عطرها و برندهای درجه یک کمتر شناخته شده که دوست داشتم در کوردان اطلاعاتی کسب کنم و البته سمپل و دکانت شون در ایران نایاب یا بسیار کمیاب است تنها کامنت شما موجود است.
در عطرگرام شما حدود 250 عطر از شرکتی های ایرانی تا برندهای نیش و دیزاینری درجه یک وجود دارد که نظرات شما زیر تک تکشان بدون پیف پیف و اَخ اَخ قید شده و هر کسی از هر طیف سلیقه ای، اقتصادی یا آشنایی با دنیای روایح، می تواند بهره‌مند شود. این امر در وهله اول نشانگر گستره اطلاعات و تجربیات بویایی شما و در وهله دوم افتادگی و فروتنی شماست که به دور از خودنمایی و پُز دادن های لوس، با داشتن زرجف الکساندریا 2 در مورد آلفا مونته 1988 هم کامنت می‌گذارید.
تنها کسانی که اهلش هستند می‌دانند که چنین ویژگی هایی فقط در افرادی است که به حدی از خودشناسی و آگاهی و شناخت از خود و دیگران رسیده اند که کوچکترین نیازی به نقاب گذاشتن و یا نقش بازی کردن ندارند و آنقدر توپُر و بی نیاز از ستایش خلق هستند که از ارائه خود واقعی شان باکی ندارند. آنها می‌دانند که اگر سر تمام دنیا کلاه بگذارند و چهره غیر واقعی از خود نشان داده و خودشان را استاد، پروفسور، خفن، قدیس و یا های کلاس معرفی کنند بالاخره تشت رسوایی شان از بام خواهد افتاد و از آن مهم تر احمقانه ترین کار زندگی شان یعنی گول زدن خودشان را مرتکب شده اند و تنها دست خالی زندگی شان خودشان بوده اند و بس.
هیچ کس کامل نبوده و نیست و همه ما با وجود تمام نقایص و ضعف های انسانی و طبیعی مان به اندازه کافی زیبا و شگفت انگیز هستیم. تنها تفاوت ما شاید این باشد که چقدر در راه شناخت خود و جهان پیرامون و معنای زندگی تلاش و هزینه میکنیم که آنهم مسئله ای بسیار شخصی است و ربطی به دیگران ندارد که مایه مباهات باشد.
در پایان به خاطر ادب، شرافت و صداقتی که از شما می بینم به جنابعالی تبریک گفته و امیدوارم بیش از پیش در این راه بی پایان با استواری و پیروزی قدم بردارید.
با سپاس از همه همراهان گرامی
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : derrick ملورین
یلام و تشکر دکتر اسعدی از مطلب علمی که با ما به اتراک کذاشتید. حتی شاید سلایق عطری ما و نیاکانمون هم بهم شبیه بوده باشه طبق این چیزای جالبی که از ژنتیک به ما اموختید.
پایدار باشید
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : بابک Melody
سلام دکتر اسعدی عزیز .. راستش از زمانی که با علم ژنتیک آشنا شدم متوجه علاقه ام به این رشته شدم. البته خب توفیق اینو نداشتم تخصصی ادامه تحصیل بدم اما نوشته های شما شخصا برای من بسیار خوشاینده . ضمن اینکه مامایی خوندم و از جهاتی کمی آشنا هستم با بیماری های زمینه ای ژنتیکی در حوزه تخصصی رشته ام البته ... اما از نظر من علاوه بر حافظه ژنتیکی افراد یک حافظه هم داریم که مربوط به زندگی های گذشته و ثبت شده در روح انسان هست. کتاب سفر روح دکتر مایکل نیوتن رو بهتون پیشنهاد می کنم بخونید ( اگر تمایل داشتید ) . چون یک سری دردهای و ترس های بی علت و همچنین تنفرهای بی دلیل داریم که بنظرم ربط زیادی به ژنتیک نداره چون اکتسابی هستن .. بهرحال چون صحبت در این باره به درازا می کشه و در حوصله همه افراد نمی گنجه ایمیلم رو براتون می گذارم اگر فرصت داشتید بیشتر در موردش صحبت می کنیم . ( ضمنا با احترام اسم بنده راحله تاجی تجریشی هست ).
**************
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : 🄼🄾🄽🄰 کامبیز سخی
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای مهندس رضا عطردوست عزیز من واقعا از تمام الطاف و مهر شما و تمام عزیزان حاضر در این محفل عطر و عشق کمال سپاس دارم. من به همه شما عزیزان ایمان دارم چراکه فقط اهالی عشق می‌توانند در این محفل جمع شوند. ما هر که هستیم برای خودمان هستیم و هر ارزشی را کسب کردیم برای خودمان مهم است. البته داشتن دوستان فرهیخته ای همچون شما و تمامی عزیزان حاضر در این محفل که علاوه بر علاقه مندی عطرها دارای سجایای اخلاقی شایسته و علوم مختلف، برایم بسیار ارزش مضاعفی دارد. آروزی تندرستی و موفقیت روز افزون برای شما و تمامی عزیزان حاضر در این محفل عطر و عشق دارم. جناب مهندس عزیز لطفا ایمیل بزنید تا بیشتر با هم در ارتباط باشیم مثل سایر بزرگواران این محفل هم از نظر عطری و هم از نظر علمی.
سپاس فراوان از همراهی و همدلی شما دوست فرهیخته.....
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : پيمان بابک
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند سرکار خانم تاجی بزرگوار، از مهر شما کمال سپاس دارم و از داشتن عزیزانی همچون شما در آرشیو دوستان معطر و فرهیخته شاکر هستم. در خصوص حافظه ی روح از زیست نیاکان در زمان های گذشته که به نوعی حافظه ی متافیزیکی رو دربر دارد عارضم تابستان امسال کتابی تحت عنوان حافظه ی ژنتیکی انسان را منتشر کردم که حاصل دو سال تلاش و تحقیقات در این زمینه بود و همچنین در پاییز امسال کتابی تحت عنوان حافظه ی زیست روانشناختی انسان را منتشر کردم که یکسال برای نگارشش زحمت کشیده بودم ولی برای حافظه ی متافیزیکی (روح انسانی) متاسفانه تحقیقات علمی و مستندی انجام نگرفته است که البته نباید هم مستند باشد چراکه از اسمش مشخص هست....
همچنین در مورد دردها و ترس‌های انسان از برخی چیزها عارضم بله شما درست می‌فرمایید اما بایستی گیرنده ی درد یا غم و اندوه و یا ترس را در سلولهای زیستمان داشته باشیم تا بتونیم همه این موارد را درک کنیم... در واقع ژن های هستند که باعث ایجاد حس غم و اندوه و یا شادی و هراس و شجاعت در انسانها می‌شوند که محیط می‌تونه بصورت کاتالیزوری در میزان بیان یا فعالیت این ژنها نقش داشته باشه.... چراکه اغلب کسانی که در محیط های ناسالم اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی از همان کودکی زندگی کرده اند نسبت به سایر افراد جامعه نترس تر هستند که البته این نترسی به شجاعت بی منطق نسبت به خلاف قوانین هست و همین محیط در ژنهای موثر در احساسات ترس این افراد نقش بسزایی را ایجاد کرده است اما در مورد هراس (فوبیا) کمی متفاوت است چراکه هراس با ترس دو چیز کاملا متفاوت هستند. من کتابی تحت عنوان هراس های ژنتیکی انسان را تالیف و در تابستان ۱۴۰۰ منتشر کردم بالغ بر ۶۰۰ صفحه که ماحصل ۲.۵ سال تلاش و تحقیقاتم بود و خدا رو شکر در آذر ماه امسال بعنوان سومین کتاب برتر سال استان آذربایجان شرقی در زمینه روانشناسی برگزیده شد و تقدیر شد. که در این کتاب تمام هراس‌های ژنتیکی در قالب تاثیر محیط یا اکتسابی بودن را تشریح کردم و البته کتاب کاملاً اورجینال هست چراکه هرگز کتابهای کاور تالیف نمی‌کنم و تمامی کتابهایی که تالیف و منتشر کردم همه آنها اورجینال علمی هستند که تا قبل از من در کشور ایران و بعضاً حتی در جهان هم تالیف و منتشر نشده اند و حافظه ژنتیکی انسان و حافظه زیست روانشناختی انسان و هراس های ژنتیکی انسان نیز اصیل علمی هستند که قبل از من کسی در ایران تالیف و منتشر نکرده است. شایان ذکر است که هراس هم می‌تواند اکتسابی باشد مثلا اگر در اثر ترومای شدید از دوران کودکی یا سندرم پس از حادثه باشد، اما بیشتر هراس ها ریشه در هیچ آسیب اکتسابی از محیط ندارند که ژنتیک و حافظه ی ژنتیکی انسان اینجا می‌تونه نقش بسزایی داشته باشه. برای مثال برخی از آزمایش های ژنتیک مولکولی برای برخی افراد که دارای هراس خاصی هستند نشان دادند که در برخی ژن‌های کاندید در ایجاد حس هراس غیرمنطقی این افراد، میزان فعالیت همان ژنها کاسته شده است که البته هیچ بیماری خاصی را ایجاد نمی‌کند فقط شاید با این حالت هراس غیرمنطقی این افراد مرتبط باشد و بسیاری از موارد دیگر حتی از نظر بالینی هم با اینکه ما جهش های ژنتیکی یا فعالیت های ژن‌های خاصی را برای بیماری های خاصی می‌تونیم شناسایی کنیم اما فعلاً قادر نیستیم بطور اصل به یقین ادعا کنیم که این ژن چون دچار تغییرات شده پس قطعا عامل این بیماری یا سندرم هست و با علایم بالینی مربوطه از بیماران و ژنهایی که دچار تغییرات شده اند بر اساس همین موارد پیشنهاد می‌کنیم که این ژنها کاندید این بیماری یا سندرم خاص هستند چراکه فعلاً مکانیسم پاتوفیزیولوژی و یا بیوشیمیایی این ژنها بر ما مبهم است.
لطفا از مدیریت محترم عطرافشان ایمیل منو دریافت کنید و ایمیل بفرستید تا ارتباط عطری و علمی ما پویاتر باشد.
سپاس از همراهی و همدلی شما و شکیبایی همه بزرگواران......
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : Hani m.sheykhzade
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند از مهرورزی شما کمال سپاس دارم.‌ بله واقعا اغلب گرایشها یا هراس های انسان ریشه در حافظه ی ژنتیکی نیاکان نزدیک به خودش دارند که البته برای هر بازه ی زمانی و شرایط زیست بوم، این علاقه مندی ها آپدیت یا ریمستر شده اند اما با حفظ ماهیت اصلی.......
سپاس از همراهی و همدلی شما بانوی محترم.....
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : بابک آلالیتا
ممنون از شما دوست عزیز جناب دکتر اسعدی عزیز.
جناب دکتر من تحصیلاتم رو در زمینه مکانیک سنگ به پایان بردم و همیشه کار و تحقیقات من در این زمینه بوده، اما باز هم بیشتر به حرکت سیالات در دل ستوده سنگ‌های خشن علاقه نشان دادم و تحقیقاتم متمرکز در این زمینه بود.
از علم ژنتیک چیزی نمی دونم مگر مطالبی که در کتاب های درسی خوانده شده، اما چون کمی در مورد Anxiety disorder کنجکاو شدم و بستر زمینه‌ای ژنتیکی و اپی‌ژنتیکی این نارسایی رو کمی مطالعه کردم، مطلب شما برام خیلی جالب بود.
ممنون بابت اشتراک گذاری
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : پيمان بابک
با احترام و عرض ادب
دوست فرهیخته و ارجمند جناب آقای دکتر نامداری بزرگوار از مهرورزی شما به نظرات من و همچنین از علاقه مندی جنابعالی برای اختلالات سایکولوژیکی انسان و ژنتیک بسیار قدردان و خوشحالم و بیشتر خوشحال میشم در ارتباط با مسائل اپی ژنتیک در مورد رفتارهای انسانی بحث علمی داشته باشیم.
مجدداً از همراهی و همدلی شما سپاسگزارم دوست فرهیخته.....

[EDITED] 1401/11/19 10:24
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
16 تشکر شده توسط : رضا یگانه نازی جاوید
دکتر اسعدی بزرگوار
من تا به امروز گاهی همکار صداتون میکردم به گمونم جسارت میکردم چون اینطپر که امروز فهمیدم باید استاد صداتون کنم.

پایدار و معطر باشید
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : رضا یگانه پيمان
با احترام و عرض ادب
بانوی فرهیخته و ارجمند و همکار گرامی سرکار خانم دکتر فلاح شما لطف دارین و من برای همه عزیزان این محفل شاهین اسعدی هستم.
سپاس از همراهی و همدلی شما بانوی محترم...
18 بهمن 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : رضا یگانه derrick

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟