AMOUAGE - The Library Collection Opus VII

آمواج د لایبرری کالکشن اوپوس VII (آمواژ اپوس 7)

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-31790
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : آمواج
کشور مبدأ : عمان
سال عرضه : 2013
کد کالا : ATR-31790
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 330
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
16,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    34
  • نمی پسندم
    24
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    21
  • + 45 سال
    11
  • روزانه
    3
  • رسمی
    33
تعداد رای های ثبت شده : 178
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

هفتمین نسخه از کالکشن اوپوس با رایحه‌ای گرم.

اوپوس VII ــ‌ عطری جدید مطابق با سرپیچی لایبرری کالکشن از دسته‌بندی، بازاریابی جنسیتی و مدهای روز در جهان عطرها، ‌آمیزه‌ای ادویه‌ای در لایه آغازین دارد که براساس نت‌های سنتی چرمی و شرقی سرشته می‌شود. در توضیح رسمی آمواج برای اوپوس VII آمده است: «عطری چوبی و آکنده از ترکیبات سبز همراه با روایح چرمی که تداعی‌کننده هارمونی ناب در کنار غلظتی بی‌پروا و جسورانه است».

کالکشن اوپوس از خانه ادکلن سازی آمواج با این محصول به هفتمین نسخه رسید. این محصول که از رایحه گرم برخوردار است تندی و تلخی توأمان را ارائه می‌نماید.

ظاهر محصول مشابه سایر نسخه‌های این کالکشن است با این تفاوت که بر خلاف 6 نسخه قبلی رنگی تیره داشته و شیشه آن شفاف نیست. این محصول سال 2013 برند آمواج را با عطرافشان برای خود خاطره انگیز نمایید.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند آمواج
عطار آلبرتو موریلاس، پیر نگرین
طبع گرم
سال عرضه 2013
گروه بویایی معطر گیاهی
کشور مبدأ عمان
مناسب برای آقایان و بانوان
مناسب فصل زمستان
اسانس اولیه مشک ، کهربا، نعناع هندی ، چوب صندل سفید ، چرم ، هل ، صمغ گالبانیوم، جوز ، فلفل صورتی ، عود، صمغ کندر ، گوستوس، شنبلیله
نمره کاربران
The Library Collection Opus VII-آمواج د لایبرری کالکشن اوپوس VII (آمواژ اپوس 7)
رایحه
7.8
51 رای
ماندگاری
8.8
60 رای
پخش بو
8.6
62 رای
طراحی شیشه
7.9
50 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند آمواج
اخبار برند آمواج
عطرگرام
نظرات کاربران (86 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
اصلا بوی جالبی نداره بوش مثل این میمونه که روی لباسی که عرق کردید عطر بزنید
19 مرداد 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mehdi صادق اف

7
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
برای کسانی که شامه تربیت شده ای ندارن واقعا یک مغازه عطاری با کلی ادویه به نظر میاد،اما یک زمانی بنده این رو هم خیلی دوست داشتم، هرچی ادویه دوست داشتنی از نظر من وجود داره توی این کار موجوده،الانم دوستش دارم ولی خوب مجاب به تکرار کردنش نمیشم،ولی کسی بپوشه دوست دارم استشمام کنم
09 اسفند 1400 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : کوروش محمد☆mm

امشب بعد از روزها خستگی و فشردگی کاری تصمیم به پیاده روی فرمال در خیابان گرفتم ان هم در هوای نزدیک به صفر درجه. شلوار مشکی ، یقه اسکی مشکی ،چكمه مشکی، بارانی مشکی همراه با ماسک مشكي و دستکش چرم مشکی. انتخابي سخت بین پرایوت لیبل، لاوز اونوم و اپوس ۷ هفت. انتخاب نهایی اپوس ۷.......
25 آذر 1400 پاسخ تشکر
31 تشکر شده توسط : nazanin Saeed Faramarzi
سلام. جناب دکتر کمتر مفتخرمون میکنید. همیشه چشم انتظار بررسی های کارشناسانتون هستیم استاد....
26 آذر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : neda amir
اونوم لاوز 👌
14 تیر 1401 پاسخ تشکر

سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان

در مورد خستگی بویایی و کوربویی یه مطلب خوندم و چون در این صفحه دوستان در موردش بحث کردند ، مناسب دیدم که اون رو اینجا به اشتراک بزارم.

تا به حال به این فکر کرده‌اید، که اگر در تمام زندگی‌تان هیچ رایحه و بویی را متوجه نمی‌شدید چه اتفاقی می‌افتاد؟ بسیاری از ما حس بویایی را حق مسلم خود می‌دانیم و شاید حتی یک لحظه هم به نداشتن این حس مهم فکر نکرده باشیم. جالب است بدانید، که اختلالات حس بویایی و چشایی هر ساله افراد زیادی را روانه مراکز پزشکی و درمانی می‌کند. در واقع افراد زیادی در دنیا وجود دارند، که به دلایل مختلف به صورت دائم یا موقت دچار کر بویی می‌شوند. کر بویی اصطلاحی است، که به از دست دادن کامل یا بخشی از حس بویایی، گفته می‌شود.

بدون حس بویایی، غذاها طعم متفاوتی خواهند داشت. شما نمی‌توانید عطر گل‌ها را احساس کنید و حتی می‌توانید بدون آگاهی، خود را در یک وضعیت خطرناک قرار دهید. یک لحظه تصور کنید، که بدون توانایی تشخیص بوها و رایحه‌ها چه اتفاقی می‌افتاد، شما حتی نمی‌توانستید متوجه نشت گاز یا بوی آتش سوزی یا حتی شیر فاسد شده شوید. خوشبختانه، برای اکثر مردم، کربویی یک مشکل موقت است، این مشکل به دلیل بروز اختلالات شایعی ایجاد می‌شود که مخاط بینی را تخریب می‌کند.

مثلا آلرژی یا گرفتگی شدید بینی در اثر سرماخوردگی یا بیماری‌های ویروسی شایع، یکی از آن اختلالاتی هستند که مخاط بینی شما را به طور موقت تخریب می‌کنند و باعث از بین رفتن حس بویایی شما در کوتاه مدت می‌شوند. اما زمانی که سرماخوردگی دوره خود را طی می‌کند، احساس بویایی فرد باز می‌گردد. علاوه بر این‌ها، کربویی می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی جدی باشد. شرایط جدی‌تری که مغز و اعصاب مغزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مانند ایجاد تومور مغزی یا ضربه خوردن به سر نیز می‌توانند باعث کربویی دائمی شوند.

البته از دست دادن حس بویایی نسبت به رایحه‌ای خاص، برای همه ما در زندگی اتفاق افتاده است و مساله عجیبی نیست، اما احتمالا تا به حال متوجه این موضوع نشده‌اید. حس بویایی توسط فرآیندهای خاصی کنترل می شود. در ابتدا مولکولی از یک ماده مانند رایحه گل آزاد می شود و سلول‌های عصبی خاصی را در بالای بینی تحریک می‌کند. این سلول‌ها، با نام سلول‌های بویایی شناخته می‌شوند. سپس سلول‌های عصبی اطلاعات را به مغز، که محل شناسایی رایحه‌ای خاص است، ارسال می‌کنند. هر چیزی که با این مکانیسم تداخل داشته باشد، مانند گرفتگی بینی، انسداد بینی یا حتی آسیب به سلول‌های عصبی، می‌تواند منجر به از دست دادن احساس بویایی یا اصطلاحا کربویی شود.

جالب است بدانید، که توانایی بوییدن بر سایر توانایی‌های ما، به خصوص بر حس چشایی تاثیر می‌گذارد. در واقع بدون احساس کردن رایحه، جوانه‌های چشایی تنها می‌توانند طعم‌های محدودی را تشخیص دهند و همین موضوع به ظاهر ساده می‌تواند کیفیت زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید، که چرا خودمان پس از مدتی، رایحه عطری را که استفاده کرده‌ایم، دیگر احساس نمی‌کنیم؟ آیا مشکل مربوط به ماندگاری و پخش بوی عطر است؟ آیا بوی عطر از بین رفته و باید دوباره عطر را استفاده کنیم؟ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

چرا بعد از مدتی بوی عطر خودمان را متوجه نمی‌شویم؟

فراموشی بوی عطر خودمان پس از مدتی

حتما شما هم مانند خیلی از افراد شیک‌پوش دیگر، پیش از آن که از خانه خارج شوید، عطر می‌­زنید و در تمام طول روز، دوستان یا همکاران‌تان در مورد رایحه عطر خوشایندی که زده‌­اید، نظر می‌­دهند و با ذوق از آن تعریف می‌کنند، اما خودتان رایحه آن را اصلا متوجه نمی‌‌­شوید. حتی اگر اطرافیان هم به عطر شما توجه کنند، بازهم با خودتان می‌­گویید عطری که این همه برایش هزینه کرده‌­اید، ارزشش را نداشته، زیرا رایحه آن زود پریده است و دیگر آن را متوجه نمی‌شوید. فکر می‌کنید دلیل این اتفاق چیست؟ چرا بوی عطر زود می‌پرد و بینی شما باعث می‌­شود، فکر کنید که عطرتان بیشتر از ۱۰ دقیقه دوام نمی‌­آورد؟ چطور دیگران می‌­توانند عطر شما را استشمام کنند، اما خودتان نمی‌­توانید؟ واقعا علت این اتفاق چیست؟

در واقع دلیل اصلی این اتفاق عجیب، پخش شدن اتم­‌های عطرتان در هوا نیست، بلکه علت اصلی در خستگی بینی شما، آن هم تنها چند دقیقه پس از بوییدن رایحه عطر خلاصه می‌شود. هنگامی که شما برای اولین با رایحه عطری را می‌بویید، گیرنده‌های عطر در حس شامه شما یک سیگنال به سیستم لنفاوی مغزتان ارسال می‌کنند. در واقع گیرنده‌های مغز تعیین می‌کنند که شما چگونه آن عطر و بوی خاص را پردازش و احساس کنید.

گیرنده‌های بینی اساسا بعد از دو بار تنفس به نوعی خاموش و باعث می‌شوند، که عطر و بوی مورد نظر فارغ از اینکه در ابتدا چقدر قوی بوده است، شروع به محو شدن کند. حتی کارشناسان و دانشمندان دقیقا نمی‌دانند چرا ما به رایحه عطری که استفاده کرده‌ایم عادت می‌کنیم، آن‌ها فقط می‌دانند که این اتفاق رخ می‌دهد. به همین دلیل است، که ما به راحتی می‌توانیم عطرهای غیر منتظره یا ناشناس و غریبه را در خانه‌های‌مان استشمام و احساس کنیم

احساس رایحه خودمان

یکی از شاخص‌­های بقا در زندگی انسان‌ها، حساسیت و قدرت بویایی آن‌ها است. در جوامع ابتدایی، اجداد ما از این توانایی منحصر به فرد استفاده می‌کردند، تا تشخیص دهند که آیا غذاها هنوز قابل مصرف هستند یا فاسد شده‌اند. در واقع، در روند تکامل انسان، رایحه گوشت پوسیده حیوانات، سیگنال­‌هایی به مغز می‌­فرستاد که انسان متوجه بد بودن آن می‌­شد و به این ترتیب، آن را غیرقابل مصرف و خطرناک درک می‌­کرد.


سیستم بویایی انسان بر خلاف سیستم شنوایی او که قادر به انتخاب از سیگنال­‌های صوتی محیط است، نمی‌­تواند انتخاب کند که برکدام رایحه متمرکز شود و تمامی آن‌­ها را دریافت می‌­کند. اما در مقابل گوش‌­های ما می‌توانند در بین تلفیقی از صداهای متفاوت، یکی را انتخاب و باقی را طرد کنند. به این ترتیب، از لحاظ شنوایی انسان می‌­تواند بر روی یک صدا متمرکز شود اما، سیستم بویایی این طور نیست و نیاز دارد تا همه روایح را استشمام کند.

همچنین، همه انسان‌ها به طور غریزی به رایحه‌های بد حساس هستند. مغز در امتداد دریافت رایحه‌های ناخوشایند، سیگنال‌­هایی را به بدن می‌­فرستند که متوجه شویم چیزی غیر طبیعی در محیط وجود دارد. هیپوکامپ و آمیگدالا دو بخش از سیستم لیمبیک مغز هستند، که یک رایحه را با یک خاطره منفی یا یک فکر منفی مرتبط می‌کنند. با همه این تفاسیر، می‌توان فهمید، که چرا بعضی از روایح و نت‌­های عطری برای‌مان خوشایند و بعضی دیگر برای ما ناخوشایند هستند.


آیا با استشمام یک رایحه، دچار کوربویی می‌شویم؟

استشمام رایحه های خوشبو

کور شدن بینی و عدم درک یک رایحه، ارتباط مستقیمی با مکانیزم بقا در سیستم بویایی دارد. مغز و سپس بدن ما، عموما عطر و رایحه مورد نظر را بی‌­خطر تلقی می‌­کند و از آنجایی که آن رایحه برای ما ضرری ندارد، تهدیدآمیز نیست و خطری برای‌مان به وجود نمی‌آورد، در نتیجه محرک واکنش‌­های منفی در ذهن نخواهد بود و به این ترتیب، آن را نادیده می‌گیرد. اینگونه می‌شود که بدن دیگر آن رایحه خوشایند و غیر خطرناک را درک نمی‌­کند و خیلی زود نسبت به آن بی‌تفاوت می‌شود.


همان‌طور که در ابتدا گفتیم، کوری بویایی اصطلاحی به معنای از دست دادن کامل توانایی درکِ روایحی است، که دیگران به راحتی آن‌­ها را استشمام می‌­کنند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد، که مغز شما رایحه مورد نظر را به عنوان یک بوی آشنا و غیر تهدید کننده شناسایی می‌کند. در فرآیند شناسایی روایح، هنگامی که سلول‌­های میترال، سیگنال­‌های یک رایحه خاص را به کورتکس بویایی مغز می­فرستند، سلول‌­های میترال این سیگنال­‌ها را به قسمت‌­های خاصی از سیستم لیمبیک نیز می­‌فرستد. سیستم لیمبیک، مسئولیت اولیه ترشح هورمون­‌ها، واکنش‌­های عاطفی و حافظه را بر عهده دارد. علاوه بر این، بخشی از سیستم لیمبیک مغز، هنگامی که آدرنالین و نورآدرنالین ترشح می­‌کند، تعیین کننده واکنش ستیز گریز است.


هنگامی که این اتفاق می‌­افتد، مغز توانایی پردازش رایحه و شناسایی آن را، دارد. چنانچه مغز رایحه را ایمن و غیر خطرناک شناسایی کند، به راحتی رایحه را پس می­زند. در نتیجه شما نسبت به آن رایحه که می‌تواند عطرتان باشد، دچار کوربویی موقت می‌شوید. البته اگر پس از مدتی مشخص، دوباره مقداری از عطر را بر روی پوست خود اسپری کنید، آن را تا مدت کوتاهی احساس می‌کنید، اما پس از آن دوباره دچار کوربویی موقت خواهید شد.

پردازش رایحه و شناسایی آنها

موضوع جالبی که در این جریان وجود دارد، آن است که در واقع عدم حس کردن رایحه یک عطر پس از مدت زمانی مشخص، نشان دهنده مشکل خاصی در عطری که خریده‌اید یا در احساس بویایی شما نیست. بلکه در واقع عدم حس کردن رایحه یک عطر پس از مدت زمانی مشخص، نشان دهنده سلامت حس بویایی شما است. جالب است، به این نکته نیز توجه کنید، که عطرهای مرغوب، معمولا به همین دلیل از ساختاری چند لایه تهیه می‌شوند.

این ساختار چند لایه باعث می‌شود که در زمان‌هایی مشخص پس از اسپری کردن عطر و ادکلن بر روی پوست، رایحه نت‌های مختلفی به مشام برسد و به این ترتیب ممکن است شما، رایحه عطرتان را دوباره با تمی متفاوت احساس کنید، اما باز هم خیلی زود به آن رایحه عادت خواهید کرد و دیگر خودتان آن را احساس نمی‌کنید. پس اگر به دنبال عطری می‌گردید که خودتان نیز بیشتر رایحه آن را احساس کنید، باید به سراغ عطرهایی بروید که طراحی آن‌ها ساختار پیچیده‌تری دارند.
10 آذر 1400 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : nazanin مجید جوادی
سلام جناب IRRO,بله درسته این به خاطر سازش بعضی گیرنده های حسی بدنه نسبت به بعضی تحریک کننده ها که دائم در محیط هستن،مثل وقتی که بعد از یه مدت عینک یا ساعتتون رو حس نمیکنین یا همین بوی عطر چون مغز میفهمه که نیازی به پردازشش نداره.در جانوران دیگه هم دیده میشه.
10 آذر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : nazanin حسین
با سلام خیلی مطالب اموزنده و عالی بود
11 آذر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : nazanin اشکان حدام

سلام و احترام به همه دوستان عزیزم:
دیشب بعد از حدود 4 سال دوری دوباره به سراغ این کروکودیل خفته دوست داشتنی رفتم.
چرمی ادویه ای و بسیار تلخ و تاریک که بر روی یک بیس سبز و انیمالیک خیلی عمیق قرار گرفته شدن.
توضیح و تفسیر رایحه و کار بواسطه عمر عطر و تاریخ لانچ شدنش رو دوستان در چندین صفحه بیان کردند و من اینبار میخوام برای این کار یکمی فضا سازی کنم.
از نظر شخصی من با یک شاهکار تمام نشدنی از دو عطار غول طرف هستیم . ترسیم و تدخیل همزمان سه نوع رایحه که هرکدوم کارکتری جداگانه و غالب دارند، کار هر کسی نیست انصافا.
روایح اسپایسی و انیمالیک و سبزگون همزمان با هم و بهترین و خوشبوترین حالت در کنار هم نمایش داده شده و بواسطه چرمی عمیق و خشک که مثل شلاق بر این رایحه میکوبد، آرام و رام شده طنازی میکنند.
شاید برای خیلی ها عجیب و خنده دار باشه ولی من فضایی شبیه به بوی پوست مار و کروکودیل رو از این کار میگیرم.بوی سبز و تند وچرمی- انیمالیک که بسیار عمیق و نافذ هست. فضایی که با هل و گوستوس معطر هم شده ولی کماکان بر آن حالت دارک و عبوسش اصرار و تاکید داره.
پیچیدگی این عطر به اندازه ریویو درهم من زیاده ( صرف خنده) و باور کنید هر دم از استشمام این کار دریچه جدیدی برای شامتون باز خواهد شد.
در کل شاید برای عموم در ابتدا خیلی مورد پسند نباشه ولی برای یک فردی که با عطر درگیر هست و عطر بازی میکنه مورد احترام هست . در کل با رایچه ای ریچ و غنی و سنگین نا خودآگاه توجهات رو به خودش جلب خواهد کرد این دوست فرامش نشدنی.
پرفومنس تولیدات جدید به نسبت سال 2013 تا 2016 یکمی پایین تر اومده ولی هنوز هم تولیدات جدید رو میشه روشون حساب باز کرد.
پخش خوب و ماندگاری خوب و ردبویی جذاب و شیک داره این کار.
شاد و خوشبو باشین دوستان
10 آذر 1400 پاسخ تشکر
28 تشکر شده توسط : nazanin Saeed Faramarzi

بازار قیصریه اصفهان چندین راسته داره که مغازه‌های ادویه فروشی ادویه ها رو بیرون چیدن،فضای بسته و عدم گردش مناسب هوا یه فضای تند و تیز با بویی که ناشی از انواع ادویه ها است بوجود آورده این عطر کاملا همون بو رو میده ترکیبی از مخلوط روایح ادویه‌ای
به هیچ وجه نپسندیدم و مطلقا توصیه نمیکنم بدون تست خرید کنید جزو روایحی هست که واسه ما(مردم ایران) زیاد خوشایند نیست
18 مرداد 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh یوسف اعظمی
اتفاقا به دلیل مشابهت به همون فضایی که گفتید من عاشقشم. از عطرها توقعات ماورایی نداشته باشیم . همینکه میتونه یه فضایِ طبیعیِ اصیلو بازسازی کنه هنر به خرج داده
19 مرداد 1400 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : Perfumex ابوالحسن

10
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
10
طراحی شیشه
سلام دوستان گرامی
نمیدونم دقت کردید یا براتون پیش اومده خیلی عطرها مثل همین اپوس ۷ که در گذشته جزو کارهای گردن کلفت پرفورمنسی بودن امروز وقتی خرید میکنید چند پافه اول کیفیت عالیه و پخش بو و ماندگاری عالی بهتون میده ولی باره بعدی که استفاده میکنید تقریبا قدرتش نصف هم کمتر میشه و عملا انگار اون عطر نیست که چند روز قبلشم استفاده کرده بودید و خیلی بازخورد گرفتید
این مشکل و این دوسال بخصوص با خیلی کارهای برندهای مختلف تجربه کردم اخیرا کاری خرید کردم با پخش بوی کولاک اما باره دوم تبدیل به آب شده بود اپوسهای امواج هم این مشکل را داشتند بعضیاشون به نظره من توی والفه عطر اسانس باکیفیت استفاده میشه و کل شیشه را با اسانس ریفرموله پر میکنن
نظره شما چیه برای شما هم پیش اومده؟
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh علی شهرابی
درود واسه من که همچین اتفاق هایی پیش نیومده تا حالا . خیلی وقته دیگه از بازار عطر نمیخرم چون واقعا نمیشه اعتماد کرد ولی خوشبختانه همین عطرافشان و چندین فروشگاه که سایت هم دارن همچنان کاملا قابل اعتماد هستن . و این چیزی که شما میگی اگه درست باشه باید به عطری که دارید شک کنید .
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Perfumex
این رو بنده هم تجربه کردم. البته نه برای عطر گران قیمتی مثل عطر شما. تجربه بنده در جگوار مشکی بود. دفعه اول که استفاده کردم بسیار لذت بردم. از دفعات بعدی کیفیت رایحه انگار تغییر کرده بود و زیبایی اولیه رو نداشت.
در مورد اینکه آیا تقلب داره صورت میگیره نظر ندارم اما کلا به صداقت برندهای عطرسازی خوشبین نیستم.
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Perfumex
و راجب این کار هم ۳ سال پیش حدودا از همین عطرافشان خریدم به هیچ عنوان بوش تغییر نکرده و همون پخش و ماندگاری داره . چند کار اپوس هم که سمپلش دارم کمی روغنی و چرب هم هستن به خصوص همین اپوس 7 و ۶ اگه سمپلش رو داشته باشی میفهمی چی میگم .
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
باعرض سلام خدمت شما دوست عزیز.
اینکه برخی کارای امواج یا برندهای دیگه ریفرموله شدن و پرفورمنس قبل رو ندارن کاملا درسته ولی اینکه تو قسمت والف عطر غلیظ تر جاساز شده و بقیه مایع عطر ضعیف تره این نمیتونه درست باشه چون عطرمایع ست و این شیشه عطر تا دست ما برسه بارها زیر و رو میشه و این مایع تکان میخوره وبالا پایین میشه ، ما وقتی عطری را روز اول تست میکنم تا ساعتها رایحه اش را حس میکنیم چون سیستم بویایی دفعه اول رایحه را توسط گیرنده های بویایی تجزیه وتحلیل میکنه و دفعات بعد چون سیستم بویایی با اون رایحه آشناست مثل بار اول رایحه را تجزیه وتحلیل نمیکنه وبه زبان ساده شامه به اون رایحه عادت میکنه واشباع میشه، برخی عطرای کالوین کلین مثل سری سی وان شاک وقتی جعبه را باز میکنیم افشانه کاملا جداست وشیشه عطر مثل بطری نوشابه با درب پلمپ شده و شما درب شیشه را باز میکنی وخودت افشانه را جامیزنی ومیپیچونی، خب من با همین عطرم همچین موردی رو تجربه کردم ، روز اول رایحه را تا ساعتها حس میکردم ولی دفعات بعد احساس میکردم قدرت روز اول را نداره که این بخاطره اشباع شدن و عادت کردن شامه به اون رایحه بود ، یا دکانت هایی که تهیه میکنیم که دیگه با دست تو شیشه های کوچیک اسپری شده و حتما عزیزان چنین تجربه رو داشتن روز اول رایحه را تا ساعتها احساس میکردن ولی روزهای بعد این احساس رو داشتن که همون دکانت پخش وماندگاریش قدرت تست اول رو نداره.
یه مثال غیر عطری ساده میزنم در مورده اشباع و عادت کردن شامه، دقت کردین وقتی وارده یه مغازه مرغ یا ماهی فروشی میشیم چنددقیقه اول یه بوی زهم زننده را خیلی واضح حس میکنیم ولی اگه چند دقیقه تو همون فضا باشیم دیگه اون بوی زهم رو حس نمیکنیم .
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : هاشم پور رئیس بلایند بایرهای ضرری
سلام
نمیدونم فرمایش و برداشت شما صحیح هست یا خیر ولی اینو مطمئنم که تقریبا هر عطری روز و یا روزهای اول بیشتر جلب توجه میکنه چون شامه اصلا آشنا نیست.
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : neda رضا بافکر
درود بر دوستان گرامی
مقصود فقط این کار نیست از برندهای مختلف بعضا رده بالا مثل گرلن و آمواج گرفته تا ساده ترها پیش اومده که تا حدود ۸۰ درصد تغییرات داشتن‌ قضیه اسانس داخل والف یه فرضیه بود مطرح کردم مثلا شما وقتی توی مرغ فروشی برید بوی زهمو حس میکنید اگر بمونید شامه عادت میکنه ولی اگر محیطو ترک کنید و فردا برگردید چی؟مجددا به همون شکل حس میکنید پس پر شدنه شامه بعد از چند روز که شامه ارتباطی با هیچ عطری نداشته منطقی به نظر نمیرسه من عطری خرید کردم حتی ازین اپوس معتبرتر با اطمینان کامل از اصالت اولین بار کولاک بود ولی چند روز بعد در کمال تعجب کمی از اب بهتر بود و جالبه یکی دقیقا یکی اقوام خرید کرد و با اجازش چند پافه اوله عطرشو من زدم و مجددا کولاک بود اینی که مطرح کردم دقیقا همین مورد بود الان خیلی از عطرش ناراضیه در صورتی که چند پافه اوله عطره اونم عینه اوله عطره خودم عالی بود
بله دوستان من فکر میکنم وارد یک دزدیه شیک وپیکه دیگه از کمپانیها و خانه های عطر هستیم و با تکنیک خاصی کلاهی گشاد بر سره مردم میزاریم
امیدواریم دوستانی پیدا نشن بگن به عطر بازه واقعی فقط چند پافه اول عطر براش مهمه و بقیه چیپن😂
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh alireza .xx
عاقا منم خیلی برام این مورد پیش اومده ولی گفتم اگه بحثو باز کنیم دوباره متهم به بی تربیتی شامه و..میشیم:)
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Ss.ss alireza .xx
دوست عزیز، اشباع شدن شامه به رایحه عطر موضوعی ثابت شده ست و عموما تست اول هر عطری به مراتب قویتر احساس میشه البته روزای بعدی انقدری شامه اشباع نمیشه که بگیم آبمعدنی بود وحداقل چهل دقیقه تا یکساعت رایحه کاملا محسوس به مشام میرسه، اینو کسایی که از عطرامضا استفاده میکنن خیلی بهتر درک میکنن، عزیزانی که از عطری ثابت استفاده میکنن خودشان بغیر از نیم ساعت اول تقریبا نسبت به رایحه عطرشان کربو میشن و حسش نمیکنن ولی بمحضی که وارده جمعی میشن دیگران از فاصله یکی دومتری رایحه عطرشان را حس میکنن، من خودم سه ماه تابستان رنسانس مصرف میکنم و تقریبا نیم ساعت بعداز اسپری چیزی رو حس نمیگنم و بارها پیش امده مواقعی بازخورد گرفتم که خودم احساس اینبوده عطرم کلا محو شده.
مورده دیگه ای که شخصا تجربه کردم اینبوده هربار فول ور کردم وبه قول معروف با عطر دوش گرفتم خیلی زودتر شامه ام اشباع وپر شده ولی مواقعی که برای تست وتفکیک نت ها فقط یک پاف روی مچ اسپری کردم تا دو سه ساعت کاملا محسوس رایحه را حس کردم.
البته این نظر فقط در مورده اشباع شدن شامه نسبت به رایحه عطره و درمورده تغییر کیفیت نت های عطر در عرض چند روز تاحالا چنین تجربه ای نداشتم .
12 تیر 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : دهناد ساسان فر رئیس بلایند بایرهای ضرری
دلیلی نداره کمپانی مثل گرلن یا امواج یا هر برند معروف دیگه بخواد همچین کاری کنه خدارو شکر واسه من این اتفاق نیوفتاده تا حالا .
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : neda شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
سلام بر دوستان
آزمایش کردن صحت این مطلب بسیار ساده ست .
کافی ست به محض مشکوک شدن به این مورد عطر خود را به مدت یک هفته کنار بگذارید و از عطر دیگری استفاده کنید . پس از این مدت دوباره به میزان کافی اسپری کنید اگر مجددا چنین حسی داشتید به عطرتون شک کنید . در اغلب موارد متوجه خواهید شد که حس بویایی به آن عطر عادت کرده .
درست مثل داستان واکسن و اپیدمی بدن پس از اولین ورود میکرب یا ویروس به بدن هست تقریبا !
پس از اولین استفاده رایجه در قسمت خاطرات بویایی ذخیره میشود اما این دلیل نمیشود که در استفاده های بعدی افت شدید حس بویایی حادث شود .
این آزمایش را بارها انجام داده ام و به دیگران هم توصیه کردم . کارساز است و خیال ما را درین ارتباط راحت میکند .
موفق باشید
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : عباس بهرامی رئیس بلایند بایرهای ضرری
ولی در مورد چندین عطر که عمدتا کلون های خنک تابستونی بودن من هم حس کردم که بلافاصله بعد از استفاده های اولیه کار خیلی ضعیفتر میشه.
شاید علتش ورود هوا به شیشه عطر باشه چیزی شبیه اتفاقی که دوستان حین دکانت گیری ذکر کردن.
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Perfumex شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
درود بر همگی
قصدم ازین پرسش این بود ببینم این سو تفاهم برای بنده هست یا حقیقتا یه خبری هست میبینیم برای چندتا از عزیزان این مورد صادق بوده و برای برخی خیر من بیش از ۲۰ ساله عطربازم این اشکال دو سه ساله توی خریدهای جدیدم‌ که قبلا هم سابقه خریدشون را داشتم پیش اومده اپوس ۷ امواج‌افتضاح شده اپوس ۸ رمقی بیشتر از یه کولون تابستونی نداره البته شاید در تستهای بعدی نظرم عوض بشه جالبه امتیاز بالایی در. تست اول بهشون دادم هر دو کار ورژنهای قبلشون را تجربه داشتم حقیقتا غول بودن اما هر دو کار فقط در اولین استفاده قابل قبول بودن پر شدن شامه کاملا صحیحه و ثابت شده اما بار اول اگر عطری را پوشیدین و عالی بود و بار دوم چند روز بعد استفادش کردید و در کمال تعجب بازخورد نگرفتید این نمیتونه پر شدن شامه باشه من یه عادت بدی دارم برای عطرهام بازخورد زوری میگیرم به خانواده میگم هر وقت عطرمو استشمام کردید بهم بگید کاری که اخیرا خریدم بار اول تا دوازده ساعت هم از فاصله بازخورد دادن همون عطر بار دوم حدودا ده روز بعد در حد نیم ساعت پخش بو داشت و با وجود سوال مکرر جوابی نگرفتم
ان شا الله همیشه پر پول باشید و عطرهای مورد نظرتونو که خریدید به این مورد دقت بفرمایین بار اول دوم و سوم تست کنید و تجربه خودتونو به اشتراک بگزارید من جناب معین و یک دوست دیگمون که هر دو هم صاحب نظر هستند این مشکل براشون پیش اومده لطفا همگی این‌مورد خاطرتون باشه سال ۲۰۱۲ محروم شدیم از عطرهای درست حسابی به بهانه ریفرموله و اسیب شامه و این حرفا(مثل حذف شارژر ایفون به بهانه محیط زیست)هر چند پخش بو برای خودم اولویت اول نیست ولی به هر حال برای هممون اولویت حساب میشه شاید این بار هم با این حقه مجددا از کیفیت عطرهایی که عملا ارزش خرید هم ندارند کاسته باشن
13 تیر 1400 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mahyar شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh

8
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
8
طراحی شیشه
سلام به همه دوستان
عطری کاملا ادویه ای و در عین حال بسیار خوشبو با پرفورمنس خوب. به نظرم این رایحه در هوای سرد واقعا حس گرمای دلنشینی به شخص میده و وجود آدمو گرم میکنه مثل خوردن یک چای ادویه ای دبش توی سرمای زمستان.
01 خرداد 1400 پاسخ تشکر

8
رایحه
9
ماندگاری
7
پخش بو
6
طراحی شیشه
اولش خیلی تنده بعد از کمی عالی میشه برای فضای بسته زیاد خوب نیست ماندگاری خوبی هم داره
ممنون از عطر افشان
28 اسفند 1399 پاسخ تشکر

من حرفه ای نیستم که بتونم نتها را درست تشخیص بدم ولی بعد از رایحه ادویه ای این عطر یه رایحه تلخ افیونی به مشام میرسه که خیلی خوبه . این رایحه بعد از مدتی کمرنگ میشه و از تلخی عطر کم میشه . من اول فکر کردم شاهدانه یا خشخاش یا چیزی مثل اینه ولی دیدم این موارد توی نتهای اعلام شده این عطر نبود .
24 آذر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Ss.ss حامد

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟