BOUCHERON - Patchouli d’Angkor

بوچرون پچولی د انگکور

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-45777
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چایپر گلی
طبع :
مشخصات تولید
نام برند : بوچرون
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2019
کد کالا : ATR-45777
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    1
  • رسمی
    1
تعداد رای های ثبت شده : 7
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

BOUCHERON Patchouli d’Angkor - بوچرون پچولی د انگکور

محصول سال 2019 می باشد و در گروه بویایی چایپر گلی که عطرهای بسیار جذابی را در خود جای داده است، قرار دارد. و عطار آن ناتالی لارسن می باشد . از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، گلابی ، یاس، فلفل ، مشک ، نعناع هندی ، چوب گایاک اشاره کرد.

برند بوچرون
عطار ناتالی لارسن
سال عرضه 2019
گروه بویایی چایپر گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه ترنج ، گلابی
اسانس میانی یاس، فلفل
اسانس پایه مشک ، نعناع هندی ، چوب گایاک
نمره کاربران
Patchouli d’Angkor-بوچرون پچولی د انگکور
رایحه
7
1 رای
ماندگاری
8
1 رای
پخش بو
7
1 رای
طراحی شیشه
7
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
7
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
به به… جزو سه تای تاپِ این لاین بوشران بدون شک این عطره. یکی از با کمالات ترین پچولیایی های زنانه که میشد بویید، هم ازین نظر که نسبتا سعی کرده تا حدی همه پسند هم باشه در عین کلیشه ای نبودن.
پچولی یا نعنا هندی طبق تجربه شخصیم یه شمشیر دولبه است و اینکه عطار با چی و چگونه و در چه بک گراندی اونو استفاده کنه خیلی تو بخت و اقبالِ اون عطر تاثیر داره چون عملا با ذره ای شل گرفتن پچولی بجای یه هیئت چرمی و رام میره و میشه یک غولِ خاکی و هربالِ تند و تیز.
قبل ازینکه تستش کنم فکر میکردم چون تاکیدش رو “پچولیه” قراره رسما تند و masculine باشه اما شگفت زدم کرد.
یه ترکیبِ متین و نسبتا چرمی از پچولی و چوب و یاس… چوبِ شیرین و صیقلی طبق روتین از تیزیِ پچولی کم کرده و یاس وجه ظریف و زنانه به فضا اضافه کرده اما نمیشه انکار کرد که در کل توی این کمپلکس پچولی نقش اوله. یعنی اگر با خودِ خود ماهیت پچولی (بفرض با درای داون لپنتر از کارتیه! ) مشکل دارید قطعا این عطرم نخواهید پسندید. راستش تصور اینکه دقیقا با چی طرفید سخت نیست چون درای داون حدود پنجاه شصت درصد عطرای زنانه دیزاینر ترکیب صندل و پچولی و گل هان. ولی این عطر اومده و چپکی عمل کرده و از گل کاسته بر پچولی افزوده. کیفیت خوب، پخش خوب، ماندگاری خوب تر.
مناسب موقعیات رسمی و بنظرم استایل های تیره و خنثی.
شبیه ترین عطر تو دیزاینری ها: potion-dsquared2 این عطر هم واقعا بهشتی است در دیزاینری ها ولی هم کمترشناخته شده و هم بسیار ناموجود!! حیف. پوشن یه نمه ملوس تر و شیرین تره.
01 اسفند 1400 پاسخ تشکر
37 تشکر شده توسط : Dapper IRRO
سلام فاطمه جان
ممنون بابت مرور این عطر

می خواستم با اجازت یه نکته ای رو بگم:

به نظر من بهترین تحلیل در مورد لاپانتر رو ایکاروس گرامی داشتن. اینقدر شاهکار نتها با هم همپوشانی شدن در لاپانتر که به نظر من واقعا تفکیک نتها توش ممکن نیست, و تنها وتنها نت بارزش همون برگ بو هست که ایکاروس به درستی تشزیح کردن که از اول تا آخر در لبه عطر حس می شه. چون من 6 ماه تو زمان دانشجویی جایی نزدیک پارک شهر بودم کاملا با ایشون موافقم.
ببینید همونطور که می دونین سیستم بویایی تو آدمهای مختلف واقعا منحصر به خودشه...مثلا بینی من متاسفانه در ضمینه عطرهای شیرین کاملا ناشنواست. من اصلا از بلک اوپیوم شیرینی خاصی نمی گیرم حتی قهوه!!! فقط گلابی حس می کنم! یا مثلا بن بن رو من چندان شیرین حسش نمی کنم فقط اگه اطرافیان شاید چیزی بگن و نظری بدن تا منم بفهمم. تنها عطر شیرینی که به نظرم فوق العاده شیرین بود و حتی آزرده ام کرد لانکوم لاویه بل بود!
اما از طرفی تا دلت بخواد به پچولی حساسم و دز خیلی پایینشم می فهمم و بلافاصله ازش فرار می کنم.
از همین جهت می خوام بگم لاپانتر ابدا درای داونش پچولی نداره یا تیز و تیغ تیغی مثل انجل تری موگله یا ادو مغوی بلو از هر مس نیست. این دو تا که گفتم تا حالا برای من بمب پچولی بودن!

و تو درای داون کوکومادمازل شنل و دارسی مارلی هم پچولی بدقلقی برای من هست.

می خوام بگم شیمی پوست و گیرنده های بویایی هر فرد نتیجه گیریهای متفاوتی رو از عطرا به دست می دهند.
و مهمترین نکته منطقه جغرافیایی ما که توش هستیم مثل ارتفاع و فشار هوا و رطوبت هم در ادراک ما از رایحه ها و عطرهای مختلف تاثیر گذارن.

مثلا من امکان این رو داشتم که در طول یک هفته اول اهواز باشم بعد مثلا برم تهران و بعد برم به یک ییلاق در ارتفاعات دماوند و باور کنین یک شیشه عطر یکسان توی هر کدوم از این مناطق واسم رایحش تا حدود زیادی تغییر می کرد و حتی گاهی به سردرد و یه جور گیجی بویایی هم می کشید که در نهایت تصمیم گرفتم اصلا اینجور وقتا اصلا هیچ عطری نپوشم.

و بعد راجع به این واژه (رایحه عربی) بچه ها مراقب باشیم.
ببینید مثلا یک بار که تشریف می برین سونای بخار با خودتون چند شیشه عطر ببرین و رایحه اش رو تو اون فضا امتحان کنین! باور کنین رایحه های ملایم و ملو و به قول معروف اینجا "اروپایی" اصلا صداش در نمیاد. بنابراین کسانی که حاشیه شمالی و جنوبی خلیج فارس زندگی می کنن برای اینکه خوشبو باشن چاره ای ندارن جز استفاده از جوز و کندر و عود و این دست روایح غلیظ!

حتما کشورهای عربی تشریف بردین ( منظورم شبه جزیره عربستان و شمال افریقاست نه لبنان و سوریه و شمال عراق که کوهستانی هستن) اونجا تو شهرهایی که شرجی و رطوبت بالاست "هیچ" بویی باور کنین شنیده نمی شه : ))

بنابراین تو استفاده از " رایحه عربی" دقت کنیم خیلی بهتره. چون جمعیت زیادی از مردم کشور ما حاشیه خلیج فارس هستن و مجبور به استفاده از این عطرها مبادا که ناراحت بشن.

و همسایه های ما هم که حتما بهتر می دونین احترام بهشون واجبه چون حسن همجواری ایجاب می کنه که احترام بهشون بگذاریم ونباید تو تله های استعمارگری بیفتیم که جنگی شروع بشه " بازار فروش اسلحه و چپاول ثروتهای ملی شروع بشه" وارد بحثش نمی شم تا دوستان "غیر چالشی پسند" اذیت نشن.

02 اسفند 1400 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : پارسی پيمان
سلام گلی جان، به نکات خوبی اشاره کردی ازت ممنونم :)
برای بینی من بیشترِ وجه چرمیِ لپنتر رو پچولی میسازه و کاملا برام ملموسه، . بنظرم اکثر کار های چرمی زنانه از پچولی برای اکورد چرم بهره میبرن و فرقشون اینجاست که پچولی هزار چهره است و کنار نت های مختلف خطّ متفاوتی رو دنبال میکنه . اینکه پچولیِ این عطر بفرض مثل لوی ات بل بولد نیست هنر عطاره ولی کاملا ملموسه که تو درای داونش پچولی کار شده لااقل برای بینی من❤️ برای همین گفتم اگر با ماهیتِ پچولی مشکل داره کسی در هر ترکیبی، وگرنه نتِ پچولی که بحثش جداست.ماهیت پچولی برای من تو عطرای زنانه ی شیرین=اکورد چرمیِ گرم و باکلاس، اما بنسبت پرتکرار. اینکه به لمقوی بلو و انجل اشاره کردی هم درسته. چون دقیقا خودمم اشاره کرده بودم که همنشینی پچولی با برخی نت ها میتونه بشکلی بشه که رسما یه شلاقِ ضمخت و خاکی-هربال تو بستر عطر بسازه… منم خیلی رو این قضیه حساسم و از هردو عطری که نام بردی اصلا لذت نمیبرم :))
02 اسفند 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 Dapper
چقدر عالی نوشتید . و هزاران عجب که من دلباخته نعناع هندی باشم در تمام بسترهاش بخصوص بستر خاکی و شما و احتمالا بسیاری دیگر گریزان از این رایحه. همین تفاوتها باعث ایجاد اینهمه تنوع محصولات در تمام دنیاست.
02 اسفند 1400 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : گلی امیر
سلام و عرض احترام فاتیما عزیز:
ضمن تشکر از بازنگری های جذاب و بعضا همراه با عبارات بامزه ایی که می نویسید و حال و هوای باحالی به وصف و نقد اون عطر میده، من یه خواهشی ازشخص شما و سایر بانوان محترم سایت مثل خانم ماری ، گلی جان، آلالیتا عزیز و دیگر بانوان گرامی این خانه دارم که لطفا بیشتر بنویسید و نظر بدید و پر رنگتر حضور پیدا کنید چون بیشتر ریویو ها حول عطر های مردانه هست و اگر خانمی برای انتخاب عطر و تحقیق پیرامون اون وارد سایت بشه عموما باید نظاره گر تفاسیر و بررسی کارهای مردانه باشه و حضور بیشتر شما عزیزان کمک شایانی برای دیگران در ارتباط با بررسی و تفسیر عطر های زنانه خواهد بود.
من خودم هم تصمیم گرفتم مابین تست عطر ها، حتما کارهای فاخر زنانه رو هم امتحان و تست کنم تا اگر بتونم با بررسی و توصیف اون کمکی برای بسط بیشتر کارها و عطر های زنونه کرده باشم به فضای این خانه معطر.
پیشاپیش از همیاری و کمک شما و سایر بانوان عزیز این خانه کمال تشکر رو دارم.
03 اسفند 1400 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : شراره Dapper

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟