Van Cleef & Arpels - Gardenia Petale

ون کلیف اند آرپلز گاردنیا پتال

زنانه
کد کالا : ATR-45740
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های گلی
طبع :
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2009
کد کالا : ATR-45740
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 2
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

Van Cleef & Arpels Gardenia Petale - ون کلیف اند آرپلز گاردنیا پتال

که اولین بار در سال 2009 به بازار عرضه شده است. عطار آن ناتالی فایسچار می باشد و در خانواده عطری رایحه های گلی قرار می گیرد. از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به ترکیبات سبز ، یاس، گاردنیای یاسمنی، گل برف ، مرکبات ، گل‌های سفید اشاره کرد.

برند ون کلیف اند آرپلز
عطار ناتالی فایسچار
سال عرضه 2009
گروه بویایی رایحه های گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه ترکیبات سبز ، یاس، گاردنیای یاسمنی، گل برف ، مرکبات ، گل‌های سفید
نمره کاربران
Gardenia Petale-ون کلیف اند آرپلز گاردنیا پتال
رایحه
7
1 رای
ماندگاری
5
1 رای
پخش بو
6
1 رای
طراحی شیشه
9
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
اخبار برند ون کلیف اند آرپلز
نظرات کاربران (4 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
من قبلا در مورد این عطر نظر کوتاهی گذاشته بودم زیر عطر دیگه ای از همین برند چون اون موقع این عطر صفحه ای در این سایت نداشت .الان تصمیم گرفتم اینجا کپیش کنم...
این عطر همون طور که از اسمش پیداست عطریه گلی بر پایه گاردنیا ولی نرولی هم به نظر من به همون اندازه مشخصه. اولش با بوی تقریبا با کیفیت و طبیعی و تر و تازه از گاردنیا شروع میشه ولی خیلی زود شیرین و کِرِمی میشه و یه حس و حال قدیمی و شرقی به خودش میگیره...عطر معتدل، اروم، بی ازار و نرم و مهربونیه... در کل میشه گفت عطر با کیفیته و پرفورمنس قابل قبولی داره با توجه به جنس رایحه ش ...برای روزهای بهاری انتخاب بهتریه و اینکه کاراکتر و سن عطر به نظر من مناسبه برای مادران میانسال با توجه به کارکتر و حال و هوایی که داره
30 دی 1400 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : nazanin آلالیتا

تو هم گاردنیای گم شده ی من ،نیمه ی گم شده ی من نبودی، هر چند در اسپری اول چنین پنداشتم 😉 اولش بوی گاردنیا خیلی خوب و واضح بود ولی بعد یاس هست که خیلی پر رنگ میشه اونقدر که احترام ون کلیف رو نگه میدارم و بهش نمیگم حشره کش 🙄 و فاطیمای عزیز، به نظرم ژوق ابسلو هرمس خیلی از این خاص تر و با کیفیت تر هست و مسیح جان، میخوام با اجازت باهات مخالفت کنم و بگم که آخرش بوی لوسیون و کرم میگیره متاسفانه! یک چیز عجیب به نظرم این هست که چرا این خدایان جواهرسازی مثل ون کلیف و کارتیه که طراحی های جواهرات شون فوق العاده ست نمی تونند عطری به همون خوبی طراحی کنند.
30 دی 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : nazanin Melody
جایی که نورِآفتاب خبر از زمستان می‌داد، او در کُنجِ ناامیدی، دلشکسته به وَن کیلیف نگاه کرد و آرام گفت : تو هم مومن نبودی. :)

دورد برشما.
آلالیتا نباید اجازه بدی بویِ گلاب، شوینده‌ها، لوازم آرایشی بهداشتی و... حافظه‌ات رو اشباع کنن! که اگر اینطور بشه انتخاب راحت رو ازت می‌دزدن وَ عرصه بهت تنگ میشه. شما فکر کن این عطر گاردینیا، یاس وَ اسنودراپ رو در یک جریان تحویلِ بینی شما میده. قطعا یعنی زنگ خطر! شخصا سعی دارم تا حد امکان به بوی گلاب، مُشک معابد، بوی کِرِم و... اشاره نکنم. فقط اگر حس چرب و چیل یک عطر از خودش بروز بده امکان داره بنویسم. که این عطر اینطور نبود برای من! ولی گویا برای تو اتفاقات متفاوتی افتاده :)
احتمالا شما و باقی عزیزان با من موافق باشید که، واقعا شایسته نیست اون همه شگفتی وَ نبوغِ آرتیست رو به این سادگی نابود کنیم وَ بخاطر چندتا رایحه ی مصنوعیِ درب و داغون تو شوینده ها و... یک مخلوق باشکوه رو نادیده بگیریم. / الان شِبه مرطوب‌کننده هایِ بیست هزارتومنی هم بوی یاس، نارگیل، مرکبات و... میدن :| / حتی بخور یا عودهای هندی وَ عربی که توسط چوب سندل، صنوبر، پالوسانتو، کلاری سیج، ادویه ها، اسطوخودوس، مُشک و... ایجاد شدن گاهی بعد از سوختن چنان وارد جهان عطرها میشن که باور کردنی نیست...!

چند وقت پیش عطرِ بِلونش رو امتحان کردم Byredo blanche دقیقا 10 15 ثانیه بعد از اسپری شخصی که همراهم بود گفت بفرما خیالت راحت ‌شد اینم بوی تاید میده! عطر الدهیدی گلی پودری! من [هم] نپسندیدم ولی واقعا تاید؟ حالا سوال اینجاست چرا خیال من باید راحت بشه اصلا؟ جانداران بامزه‌ای هستن :)

باری. همچنان امیدوارم که به مراد دلت برسی چه بسا رَسمِ زیبایی سخت به دست آمدن است! و متاسفم که نوشته ام نتونست باهات صادق باشه. :) پاینده باشی جانم.
30 دی 1400 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : Hani nazanin
دقیقا همین آواز فرهاد برام تداعی شد و بر اساس اون نوشتم.و اختیار دارید و خواهش میکنم نوشته شما خیلی هم صادق بود و خیلی قسمت هاش رو قبول داشتم و باهاش تجربه مشترک داشتم. ولی خب بحث تفاوت سلیقه و بیش و پیش از اون تفاوت دماغ هاست! و سعی میکنم که به پیشنهادت در مورد تداعی نکردن عطرها با اشیا روزمره فکر کنم گرچه خیلی سخته
30 دی 1400 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Melody Dapper
سلام آلالیتا جان🤍 بله رایحه ژوق ابسولو شفاف تره حق داری :)
حال که نتِ گاردینیا دوست داری ، از لاین لس اکسکلوسیف شانل، عطرِ گاردینیا (chanel-gardenia) رو تست کردی؟… اون یه وجه سبز تری از گاردینیا داره یجورایی(نه عینا)مثل ژوق گاردینیای هرمس… و اینکه نمیدونم میشه تست کرد اینجا یا نه ولی ریویو های خارجی میگن “الیزابت تیلر-گاردینیا” رایحه خطی و شبیه سازی شده ی گاردینیا است و با اینکه برای اونوریا عطر خوش قیمتیه ولی می ارزه گویا.
30 دی 1400 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Melody Titi
اتفاقا تو فراگرانتیکا هر دو رو دیدم شانل و الیزابت تایلور و همیشه جز فانتزی های معطرم بوده بوییدن این عزیزان، چه میشه کرد که تو ایران ندیدم جایی داشته باشه و از اول کرونا به بعد هم من خارجی جایی نرفتم. خلاصه که یک مغازه سفورا رفتنم آرزوست. البته ظاهرا bodyshop هم دو عطر به اسم گاردنیا داره که به نظرم با توجه به نرخ برابری ارز ها و ریال احتمالا فکر کردن بهش از شانل عاقلانه تر هست. مرسی از پیشنهادت
30 دی 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : Melody آرمان

وَن کیلیف ان آرپلز گاردینیا پتال
بعد از 'روبرپیگه' برای اَدای دِین دوباره به خانم گاردینیا سراغ گاردینیا پتالِ معصوم اومدم. اینجا دیگه از صدایِ جهان وَ 'دوسه روزِ چشمام به دَرِ' خبری نیست بلکه خانم گوگوش داره میخونه: من آمده ام :) [حرکات لرزان و آماتورِ شانه های گوگوش رو تصور کنید. چرا؟ چون دقیقا گاردینیا اینجا همون حس و حال رو داره] این عطر یکی از معقول‌ترین شمایل از هم‌پیمانیِ گاردینیا و یاس رو به ما ارائه میده. متین وجاافتاده! شبیه به دختر شیطونیِ که نوجوونی رو پشت سر گذاشته و حالا وقتی یکی او رو می‌بینه درجا میگه : وای نگاهش کنید. چه خانمی شده! اما گاردینیا فقط خودش میدونه، جایی بین مِری و معده اش اون شیطنت هایِ نابِ نوجوونی هنوزم وجود داره! درست تو قلبِ کودکِ درونش :)
اینجا نه تو دلِ خامه، جریان های چرب وُ چیل وَ غیرمعمول میره که فضارو شرجی و داغون کنه. نه اطوارِ قهری داره که از فرط ظرافت وَ شکنندگی به مرز بی رمقی برسه!

اینترو: کمی شیرین، بسیار روشن، پرحرارت وَ مرکباتی گازدار (بدونِ ترشی'تلخی) که عمیقا نزدیک به شیطنت های نرولی است! [این گام یکی از حرفه‌ای ترین ساختارهای گاردینیا پتال محسوب میشه. چرا؟ چون درآغاز یک آکورد مرکباتیِ بسیار ملیح و زودگذر (که خودش از جهان یک گلبرگ سفید میاد) شفافیت، میزان، مقدار وَ بروزِ جریان اصلی (فلورال) رو چندبرابر میکنه! درواقع اگر نباشه، شما به محض فشردن افشانه مستقیم به داخلِ یک روردخانه خروشانِ گلدار سقوط می‌کنید! آیا این امر خوب نیست؟ چرا هست اما چنین رخدادی کیفیتِ کلی رو از 'جذاب' به 'خوب' کاهش میده!]
خانمی با قلب تپنده از جنس گاردینیا و یاس :) که لاکتونیک هستن اما چرب نه! وَ خیلی خشک تر از حالت های معمول برخورد می‌کنن و تفکرات پودری توسَر دارن و یاس در با اصالت ترین شکل خودش یک مویرگِ دودی خیلی پینک ایجاد میکنه که در قلبش اطوار انیمالیک هم وجود داره :) البته توی همین جریان موگه هم تاثیر به سزایی داره و ایجاد های سبز از خودش به جا میذاره و تمام خشونت های احتمالی رو به سمت یک ملایمت اجباری سوق میده وَ تمام این ها برروی یک رایحه چوبی پنهان سیال میشن :)

سندل: من تو این عطر یک آکورد چوبی خشک، بلوند و ملایم احساس کردم نزدیک به چوب سندل! البته چیزی ازاین بابت بین نت های قید نشده. اما باور بفرمایید هست :)

خصوصیات مثبت:
*با اینکه فوق العاده بَراق و تمیز ظاهر میشه اما تمایلات صابونی در خودش نداره!
*به هیچ وجه فتیش آغشتگی، چرب و شرجی بودن ازخودش بروز نمیده
*فضای حنجره رو اشباع نمیکنه و کاملا متعهد به مجاری بینی باقی می‌مونه!
*اطوار لوسیونی نداره! یعنی همانطور که ذکر کردم چرب نیست و در عین حال وارد فضاهای لوازم آرایشی بهداشتی هم نمیشه وَ شما با استشمام این عطر به یاد ضدآفتاب، ضدمریخ، کرم لیفتینگ نصف شب، آبرسان قبل نهار و.. نمیوفتید :)
*شیرین محسوب میشه اما کَندی، عَسلی، سیروپی نیست
*شمایل کلی عطر خطیِ و جامپ خاصی نداره اما به اندازه کافی زیبا هست که آدم بتونه مدت‌ها از اون خط ثابت لذت ببره. :)


نکته 1: اگر این عطر رو در آب و هوای مرطوب و بارانی به تن کنید خواهید فهمید یاس چه اعجوبه ای است وَ گاردینیا پتال تا چه حد دورنما طبیعی داره :)

نکته 2: این عطر اگر شمایل فیزیکی داشت برای من شبیه به 'اودری هِپبرن' تو فیلم 'سابرینا' میشد! درکنار هامفری بوگارت افسانه ای! به به :)


عطری گرم'معتدل، شیرین، فلورال با محوریت گاردینیا و یاس، پودری لاکتونیک، سبز تازه که در ابتدا بروزِ بسیار محتاط و کنترل شده ی مرکباتی داره و در جیب خودش عکس هایی از دود انیمالیک قایم کرده وَ در انتها یک آکورد چوبی بلوند و سیال رو به آغوش میکشه.

باتل و رایحه : هشت.
ماندگاری : 2 ساعت بروز پررنگ، 8 ساعت بروز موثر، 72 ساعت بقا
سیاژ و پروجکشن : چهار! با حسی شبیه به 'نه؛ امروز کلی کار دارم'
[به نظرمن عطری که مخصوص خانم هاست اگر پخش بالا و پرخاشگر داشته باشه روی لطافتِ زنانگی و حس نزدیکی تاثیر منفی میذاره! / اما سیاژ بالا، دقیقا برعکس!]
مناسب برای خانم ها؛ پاییز و خُنکای بهار
استایل و تایپ : لیدی! اما در عین حال دخترونه!
مناسب برای ناتالی پورتمن و دوستانش :)


گاردینیا پتال!
بَذری است که برروی باغچه ی جوان و حاصلخیز پوست تو شکوفه می‌دهد
زیر پیراهن توری اَت مخفی می‌شود‌
با انحنای اندامت معاشقه می‌کند
وَ آن هنگام که کنارِ پنجره ای تنها، باران را تماشا میکنی، احساساتِ غلیظ و لخته شده ی پشت گَلوی تو را در آغوش می‌گیرد!!

گلبرگِ سپیدی که از قلب سُرخ و بالغِ ناتالی فایستاور بیرون زده


Robert Piguet, Gardenia
Humphrey Bogart/Audrey Hepburn, Sabrina 1954
Natalie Portman
Nathalie Feisthauer
19 آذر 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : nazanin Hani
حاشیه های گاردینیا پتال
برخی این عطر رو سالیفِلوْرِز [soliflores] خطاب می‌کنن و میگن سالیفِلورز گاردینیا یا سالیفِلورز جَزمین محسوب میشه!
به نظرمن یکی از مشکلاتِ اساسی در هر، هنر و مکتبی [که منوط به جغرافیا نیست وَ صرفا به مخِ کجِ آدمیزاد ربط داره] استفاده ی سربه هوا از عبارات و اصطلاحات است.

سالیفِلورز یعنی چی؟ همونطور که مشخصِ این اصطلاح از دو بخش soli و flores تشکیل میشه که نسبت به مفهوم کلی اصطلاح، 'به نظرم' ادغام solo یا sole [به معنی تک!] و flowers است. [البته بخش دوم میتونه از خانواده florescent هم ایجاد شده باشه!]
تو موسیقی از solo باعنوان تکنوازی یاد میشه!! مثلا میگن تو گام ایکس، سازِ بیس سولو بنوازه! یعنی چی؟ یعنی تو اون لحظه تمام سازها میوت میشن و فقط صدا بیس میاد! یا قطعه ایکس از شوپن سولو برای پیانو نوشته شده! یعنی تکنوازیِ پیانو.

این اصطلاح درجهان عطر زمانی استفاده میشه که شمایلِ کلی توسط 'یک نت فلورال' شکل بگیره یا رایحه مستقل داشته باشیم که توسط همون نت ایجاد میشه [سینگل آروما]
شما وقتی میگی سالیفِلورز یعنی اسنشِل اُیل [essential oil] مستقلِ اون گل :) سولو! [میتونه یاس، نرولی، گاردینیا یا هرگل دیگری باشه!] یا عطری که با تک نت فلورال ایجاد شده باشه! یا رایحه غالب و بسیار پررنگ از یک نت فلورال درونش حس بشه...

درهرصورت شخصی که برای چنین عطری آنچنان اصطلاحی رو استفاده میکنه قطعا هیچ ایده ای از حرفی که داره میزنه نداره! چون تو این عطر گاردینیا و یاس 'کانون' توجه هستن نه تمامِ 'توجه'
19 آذر 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : nazanin Hani
ایزابی گاردینیا
چون محوریت کلام روی گل گاردینیا بود، میخواستم چندخط در مورد عطر عصیانگرِ خانه ی 'ایزابی' هم بنویسم که متوجه شدم مرجع عطرافشان مخلوقاتِ این خانه رو موجود نداره [که هیچ!] تو کل ایران گویا اصلا نیست :| یا هست ولی مخفی شده!

عطری که با خطوط مرکباتی آغاز و به یک باغ گلِ بزرگ با محوریت رز، یاس، گاردینیا وارد میشه وَ توسط زنبق احساسات عمیق پودری وَ از ایلانگ ایلانگ کمی رنگ زرد قرض می‌گیره وَ برروی تخت چوبی مشکی با اطوار انیمالیکِ نزدیک به امبروکسن به خواب میره. :)
شیرین، مرکباتی، فلورال لاکتوینک پودری، چوبی مشکی انیمالیک
که در حالِ جویدنِ یک آدامسِ خوشبو به شما نزدیک میشه و نجوا میکنه : من یک دختر شرقی هستم :)

مناسب برای خانم ها؛ بهار و پاییز
رایحه، ماندگاری، پخش بسیار عالی!
سیاژ: معقول!
باتل: بسیار زیبا :) گُلد با نوشته هایی به رنگ گلبرگ زنبق!
جالبه اسم گاردینیا بنفش نوشته شده! خیلی کانسپت جالبی داره :)

اساس : مرکبات، رز، یاس، زنبق، گاردینیا، ایلانگ ایلانگ، سندل، مشک، آکوردهای انیمالیک

عطار: ژان ژَک / مخلوقات ژک رو بین کارهای دیویدوف، کارون یا حتی ژیوانشی میتونید پیدا کنید. اما به نظرمن این عطر بالغ ترین اثرِ ژان ژک محسوب میشه! [حداقل تا اونجایی که من با کارهاش روبه رو شدم]
Isabey Gardenia
Jean Jacques - Caron, Davidoff, Givenchy
19 آذر 1400 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : nazanin Hani

7
رایحه
5
ماندگاری
6
پخش بو
9
طراحی شیشه
ون کلیف ان ارپلز-گاردنیا پتالز یا گلبرگ های گاردنیا…
یکی از خوش ساخت ترین عطرای گاردنیایی و وایت فلورال،در عین حال ساده و قابل انتظار.
با یه اسپریِ سبز و وایت فلورال شروع میشه و گاردنیا و یاس تو بیسی فرش و سبز و باکیفیت مقدمه ی خوبی رو میسازن.
هرچی که میگذره انگار عطر intense تر و شرقی تر میشه. فکر کنم خود گاردنیا زیادی پررنگ میشه چون یاد jour d’hermes l’absolu افتادم.دیگه طراوت و مدرنیته استارتِ عطر جاشو میده به فضای وایت فلورال شرقی مثل کار های ایلی صعب( لپارفوم اسنشیل-که خودشم بر پایه گاردنیاس)….
من حیث المجموع من این کار رو دوست دارم و کلا لاین اکسترااوردینر ون کلیف رایحه های با کیفیت و high end ای دارن و عموما همه پسند و کم ریسکن و احتمالا هر کس حداقل یکی از عطرای این لاین رو میتونه بذاره تو لیست خریدش.

پرفورمنس: متوسط-با عنایت به اینکه درای داونش نسبتا معتدل رو به گرمه، بنظرم پخش و ماندگاریش میتونست بهتر باشه.
سن پوشش: نه خیلی سن بالا و نه خیلی شاد و با طراوت- بین ۳۰ تا ۵۰
جایگزین ها با قیمت و ماندگاری و پخش بهتر:
Elie saab-la’parfum essentiel
Costume national-so nude edt
08 آبان 1400 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : nazanin Melody

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟